Vineri, 23.09.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Am mers la Munchen pentru o zi ca să testăm noul Seria 1. Modelul stă în umbra primei generaţii, ceea ce înseamnă că trebuie să acopere anumite lacune şi să fie cel puţin la fel de bun la alte capitole. Noua generaţie a acestei compacte marchează întoarcerea motoarelor otto supraalimentate de cilindree mică în gama BMW şi se bucură de o paletă generoasă de tehnologii pentru a-i face şoferului viaţa uşoară la bord.
BMW Seria 1 (2012-2015)
1.6 118i Sport Line
- Pret de pornire 25.668 €
- Pret model testat 28.024 €
- Taxa auto 238 €
Motor / Transmisie
După cum vă povesteam în introducere, BMW a revenit la motorizările turbo cu patru cilindri în linie şi litraj mic. O unitate similară n-a mai fost oferită de constructorul german de aproape jumătate de secol, dar întoarcerea acestui gen de motor este savuroasă, mai ales în contextul tehnologiilor implementate de producătorul din Munchen.
Motorul care echipează BMW 118i are o cilindree efectivă de 1.598 centimetri cubi şi dezvoltă 170 CP. Propulsorul reprezintă vârful gamei de motorizări otto şi înlocuieşte versiunea 120i ca nivel de putere. Cuplul maxim este de 250 Nm la 1.500 rpm, ceea ce înseamnă cu 40 Nm mai mult faţă de motorul aspirat de 2.0 litri şi atins cu mai bine de 2.500 rpm mai "jos". Graţie nivelului ridicat de cuplu, modelul oferă un comportament deosebit pe şosea, mai ales dacă luăm în considera cilindreea sa.
Reprizele sunt bune indiferent de treaptă, primele patru trepte prezentând un nivel de agilitate deosebit chiar şi la turaţii mici şi la apăsarea rapidă a pedalei de acceleraţie. Lag-ul turbo este aproape inexistent, iar motorul urcă rapid în ture fără să lase vreodată impresia că maşina ar fi submotorizată. Timoneria cutiei este scurtă şi precisă, ca la orice BMW, iar rapoartele sunt etajate exemplar.
Propulsorul dă dovadă de un nivel ridicat de rafinament, sunetele şi vibraţiile neplăcute fiind eliminate cu tact. Graţie sistemului Adaptive Drive, maşina are o personalitate duală, motorul putănd să fie brutal şi sportiv, sau "calm" şi economic, totul depinzând de setarea aleasă de şofer prin intermediul respectivului comutator (Sport, Sport Plus, Comfort sau Eco Pro).
Consum
BMW 118i are un consum mixt anunţat la 5.8 litri la sută. În mediul urban, nemţii declară o valoare de 7.5 litri la sută, în timp ce mediul extraurban prezintă un consum de 4.8 litri la sută. Alfa Romeo Giulietta prezintă aceeaşi valoare a consumului mixt, doar că modelul italian consumă ceva mai mult în oraş şi mai puţin în afara oraşului.
Ceilalţi rivali ai lui BMW 118i au un consum mediu declarat mai mare decât al modelului german. Diferenţa depăşeşte un litru la sută în regim mixt pentru unele cazuri, destul de mult dat fiind segmentul în care se luptă aceste modele.
În cadrul testului nostru, am înregistrat un consum mixt de 8 litri la sută, dar valoarea a fost atinsă în urma unui stil de condus sportiv, în care motorul a fost pus la treabă de multe ori. Valoarea o considerăm corectă având în vedere comportamentul rutier al modelului. Estimăm că un vehicul similar, echipat cu un diesel de putere apropiată, ar fi consumat în jur de 7 litri la sută în acelaşi regim de mers.
Performanţe
Dacă ne uităm doar la compactele premium care au mai puţin de 200 CP, BMW 118i pare să fie performer-ul segmentului. Modelul are nevoie de 7.4 secunde pentru a accelera până la 100 km/h, iar viteza maximă pe care o poate atinge este de 225 km/h. Cu excepţia lui Lancia Delta 1.8 Di TJet şi Citroen DS4 1.6 THP 200 CP, 118i are cea mai ridicată viteză maximă din segment. Dacă ne uităm la diferenţa de putere între aceste modele, de 30 CP, modelul bavarez este foarte competitiv.
Cele 7.4 secunde trec extrem de repede când apeşi pedala la fund la bordul lui 118i, modelul lăsând impresia că ar fi mai puternic decât este defapt. Cuplul motor este livrat într-un mod linear şi îţi dă senzaţia că eşti la volanul unei maşini cu un motor mult mai mare, în timp ce echilibrul lui 118i pe viraje te face să te întrebi cum de nu subvirează maşina asta cu motorul imens de sub capotă.
Interior
Seria 1 a crescut mult. Fie că vorbim de lungime, de ecartament sau de ampatament, toate acestea au crescut. În traducere, avem mai mult spaţiu pentru pasageri. În timp ce bancheta din spate oferă acelaşi nivel de spaţiu cu o Giulietta, un DS4 sau un Delta, portbagajul este pe locul doi în clasament la volum, cu 360 de litri, depăşit doar de Delta.
Şoferul şi pasagerul din dreapta stau cel mai bine, cei doi având suficient loc pentru cap, coate şi genunchi la bordul lui Seria 1. Spaţiul a fost îmbunătăţit în mod special la nivelul picioarelor, unde pasagerul din dreapta avea o mică problemă, fiind nevoit să stea cu picioarele însrpre roata din drepta pentru a le putea întinde mai confortabil. Problema a dispărut între timp, iar Seria 1 este confortabil la drum.
Patru persoane cu o înălţime de 1.80 metri pot să parcurgă liniştite o călătorie mai lungă, dar cel de-al cincilea pasager s-ar putea să nu se simtă la fel de comod, deşi va avea loc la bord. Sigur, aşa este cazul multor compacte. Poziţia la volan este foarte bună, iar scaunele oferă un nivel bun de suport lateral. Toate comenzile sunt la îndemâna şoferului, ca de obicei.
La nivelul materialelor, se vede că BMW s-a străduit să pună ce a avut mai bun în Seria 1 fără să spargă bugetul clienţilor. Ornamentele argintii chiar sunt din aluminiu, pielea este plăcută la atingere, iar textilele sunt moi şi par rezistente. Majoritatea butoanelor din plastic sunt preluate de la fraţii săi mai mari, deci nu sunt nici aici probleme de calitate. Am apreciat în mod special antifonarea acestui model, fiind auzite doar sunetele care contează.
Preţ de achiziţie
BMW 118i are un preţ de pornire de 28.084 euro cu TVA inclus pe piaţa din România. Modelul este mai ieftin decât Audi A3 Sportback 1.8 TFSI 160 CP M6 Ambiente cu mai bine de 1.000 de euro, în timp ce este mai scump decât Delta, Giulietta şi DS4 cu aproximativ 1.000 de euro.
Când facem această comparaţie trebuie să ne reamintim cum s-a descurcat BMW 118i la capitolele consum şi performanţe, iar preţul devine deodată rezonabil, cu toate că este o sumă care nu poate fi trecută uşor cu vederea.
Apreciem nivelul ridicat de tehnologie oferit de cei de la BMW, singurii care oferă ceva similar fiind cei de la Alfa Romeo, care au integrat cu succes sistemul DNA, sistem care are acelaşi efect de "schimbare totală" a maşinii. Cei de la BMW se bucură şi de integrarea internetului la bord, dar şi de o simplitate remarcabilă a comenzilor, ceea ce ajută orice şofer familizarizat cu modelele mărcii să se descurce cu comenzile odată urcat la bord.
Siguranţă
Noul BMW Seria 1 nu a ajuns încă pe mâinile celor de la EuroNCAP, dar generaţia precedentă a acestui model a obţinut cinci stele la testele din 2004.
Actuala generaţie are o serie de sisteme de siguranţă care ar trebui să îi asigure un punctaj bun atât la testele de impact, cât şi la testele de eficienţă a sistemelor de siguranţă, fiind aşteptat un punctaj de cinci stele "cu felicitări".
Ţinută de drum
După ce am intrat tare într-un viraj la bordul noului Seria 1, ne gândeam serios să verificăm sub maşină dacă există magneţi sau alte elemente de acest gen. Fiind vorba de un model cu un raport de 50:50 a maselor între punţi, avem de a face cu un vehicul foarte manevrabil, iar creşterea ampatamentului şi a ecartamentului a fost o altă schimbare pozitivă pentru Seria 1.
Direcţia este fermă indiferent că rulăm pe modul Sport, Sport Plus, Comfort sau Eco Pro, dar comportamentul acesteia şi al suspensiei se schimbă la trecerea prin aceste moduri de rulare. Deşi tranziţia este evidentă, aceasta este mai potrivită decât la Giulietta. Pentru cei care se tem de faptul că Seria 1 are tracţiune spate şi nu poate fi manevrată iarna, vă recomandăm un ceai cu efect calmant, că totul este sub control, cu toate că n-am prins zăpadă în Munchen.
Chiar şi cu ESP-ul decuplat, spatele lui 118i nu ”pleacă” hai-hui la prima apăsare sănătoasă a pedalei de acceleraţie într-un viraj, fiind necesar ceva mai mult efort pentru un derapaj. Eficienţa sistemelor de stabilitate şi control al tracţiunii de la BMW îţi permite să apeşi pedala la fund cu asfaltul umed, fără să te temi că îţi spargi jantele în prima bordură sau faci o amprentă de gard pe uşile lui Seria 1.
Traseul de test a vizat şi o zonă cu drumuri mai puţin perfecte, chit că eram în Germania (aviz celor care îşi imaginează că nemţii au drumuri perfecte). În cadrul acestei secţiuni am remarcat un nivel bun de confort la rularea pe piatră cubică, chiar şi la viteze de 60 km/h. Mai mult decât atât, zgomotul la rulare nu a fost exagerat, iar rinichii nici n-au ”simţit” escapada noastră.
Vizibilitate
La o comparaţie directă, noul Seria 1 are oglinzile laterale mai mari decât generaţia precedentă. Acest lucru nu poate fi decât pozitiv, iar diferenţa se simte atunci când ne folosim de acele oglinzi. Spre deosebire de alte compacte cu un design sportiv, chiar poţi să vezi ceva în luneta lui Seria 1, iar o cameră video activată odată cu cuplarea marşarierului te ajută să te lămureşti cum e cu parcarea cu spatele, asistată de sistemul care îţi afişează grafic distanţa până la un obstacol şi trasa pe care o veţi urma.
Montantul A nu este mai deranjant decât în cazul altor compacte, iar montantul B a fost rotunjit pentru a uşura accesul, ceea ce ajută şoferul şi la manevrele de ieşire dintr-o parcare în spic, sau la asigurarea la intrarea pe un drum principal.
Tehnologie
Noul Seria 1 este echipat cu numeroase echipamente tehnologice, unele dintre ele fiind premiere în segmentul compact. BMW Connected Drive permite utilizarea internetului din maşină, dar şi a unor aplicaţii precum Twitter, Facebook şi navigaţie prin Google Maps.
Sistemul de navigaţie bazat pe Google Maps poate să înceapă ghidarea de la un traseu stabilit în maşină sau de la un traseu pregătit de pe computerul şoferului. Mai mult decât atât, integrarea funcţiei Panoramio îi permite şoferului să conducă vehiculul până la o destinaţie dintr-o imagine de pe Panoramio.
Şoferul poate să se orienteze din timp cu privire la aspectul locului în care trebuie să ajungă cu ajutorul aplicaţiei Street View, ce permite afişarea imaginilor captate de camerele speciale de la Google la momentul cartografierii unei zone. Odată ce a parcat, şoferul poate să navigheze în continuare spre destinaţie cu ajutorul aplicaţiei LastMile, care îl duce la destinaţie pe jos dacă nu poate parca în apropierea locului în care doreşte să ajungă.
Design
Odată cu noua generaţie, BMW a schimbat multe la Seria 1. Atât spatele, cât şi faţa acestui model au fost schimbate dramatic, iar rezultatele nu au fost pe placul tuturor. În primă fază, ne-am întrebat ce s-a întâmplat cu faţa lui Seria 1, deoarece ne lăsa impresia că a "căzut" cumva. Odată ce am văzut maşina "pe viu" am acceptat design-ul aşa cum este el şi am observat că arată bine pe şosea.
Iniţial, ne plăcea ceva la spatele lui Seria 1. Odată ce am văzut maşina pe şosea, ne-am răzgândit, deoarece nu găsim prea multe elemente care să amintească de BMW, cu excepţia siglei.
Cei de la BMW spun că maşina s-a maturizat, iar maturizarea corpului uman aduce schimbări similare cu cele pe care le-a suferit Seria 1 la exterior. Poate că s-au inspirat din îmbătrânirea oamenilor, cine ştie.
Ne-a placut
- Performanţele sistemului de frânare
- Direcţie precisă şi suspensie bine gândită
- Consum de carburant rezonabil
- Interior mai spaţios şi mai bun din punct de vedere calitativ
- Posibilităţi de personalizare
Nu ne-a placut
- Preţ piperat
- Design discutabil
- Lipsa unei motorizări de peste 200 CP
- Pernele laterale ale scaunelor sunt deranjante pentru persoanele corpolente, dar foarte bune pentru cei cu constituţie normală
Date tehnice - BMW Seria 1 (2012-2015) 1.6 118i Sport Line | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre BMW
-
Constructorul bavarez de automobile a prezentat, pentru prima oară, un concept la noi în țară. Este vorba despre i Vision Dee. (Vineri, 27 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile continuă parteneriatul cu Toyota pentru dezvoltarea de sisteme de propulsie cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Primul model de serie va debuta în 2028. (Joi, 05 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile a inițiat o rechemare în service care afectează peste 720.000 de mașini din SUA. Există risc de incendiu din cauza unui scurtcircuit care ar putea să apară la pompa de apă. (Joi, 22 August)
-
Muzeul BMW din Munchen și auditoriul BMW Welt celebrează 40 de ani de M5. La întâlnirea organizată de BMW Group Classic au fost prezentate 65 de exemplare M5 din toate generațiile. (Vineri, 16 August)
-
Constructorul german de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul M5 Touring. Break-ul de performanță are tot 727 CP, ca și versiunea sedan, dar volumul portbagajului ajunge până la 1.630 de litri. (Vineri, 16 August)
bmw ramane o masina exclusivista pentru cei care si-o permit.
Masina arata oribil, total nereusita. Spatiul interior e mic, la fel ca la versiunea pe care o inlocuieste (si aia urita). Pretul e urias, doar pentru ca are sigla BMW.
Singurele aspecte pozitive sint motorul (reusit, intr-adevar) si tinuta de drum pe sosele bune.
Scorul acordat este MULT prea mare.
Cu toate acestea, îţi răspund ca să îţi clarific anumite aspecte pe care nu le-ai observat/înţeles.
DS4 are un portbagaj de 359 de litri.
Seria 1 nu se ”bate” cu Golf, cu toate că ambele sunt în clasa compactă.
Cât despre consum, vorbesc de o valoare în ciclul mixt (după cum am menţionat şi în articol), obţinută într-un stil mai sportiv. Totuşi, eram pe stradă, există legi, alte maşini.
Ca sa fiu mai clar, ori baiatul asta e un adevarat vizionar in materie de design auto modern iar noi comentam ca niste papagali, ori totul e o vrajeala sau un upgrade misto de a lua banii bogatasilor.
PS: In tehnica, ca si in domeniul auto, este o regula de aur. Mercedes deja o aplica. Regula asta spune cam asa - cand nu stii cum sa mai evoluezi cu designul pe viitor, o dai pe linii clasice, simple si curate, tipice anilor '60. Mai concret, o dai pe stilul retro.
Respect pentru designerii italieni si pentru fastul si exuberanta lumii latine. Poate ca nu fac ei cele mai fiabile masini, dar cu siguranta sunt adevarate opere de arta. :P
"Vorbeşti de parcă ai fi testat maşina. Mă rog, ceva versiune virtuală, disponibilă atotştiutorilor de pe internet."
Hmmm, o fi ea masina noua, o fi ea BMW, o fi ea scumpa.......dar daca nu are tzatze si nu clipeste din gene tot un fier spoit ramane. :P Nu's daca m-ai inteles. Nu ne spune tu noua ce sa comentam si ce sa nu comentam. E doar un BMW Seria 3 si nu Rolls Royce. ;P
@Marius: tu te contrazici singur :)) si sub rolls royce ce se afla? :)) nu cumva un seria 7? bmw si mercedes sunt cele mai premium masini pt mase.
pun pariu ca toti de aici visati la un bmw :))
@automarket, nu inteleg de ce a trebuit sa stergeti comentariul meu.
Nu mi-a placut nici la exterior nici la interior unde materialele si finisarile mi s-au parut sub asteptari (tinand cont de pret si de aerele de premium).
Este genul de masina pe care o cumperi ptr ca vrei neaparat un bmw.
Cand maj oamenilor care o vad zic ca e urata rau nu ai cum sa zici ca
designul este ,,discutabil'' :)) pur si simplu e o bazaconie parca e broasca
Asteptam noul Mercedes A klasse care dc o sa fie ca in pozele aparute va rupe tot
este o bestie dar nu pentru toti soferii. doar cine are talent la pilotaj stie sa se dea cu ea. restul aleg golf.