Drivetest Mitsubishi Space Star

1.2 MIVEC 80CP CVT Intense A87
Mitsubishi  Space Star zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 19.08.2013
Miraj

Mitsubishi a ales un drum care începe să fie bătătorit de din ce în ce mai mulţi constructori: cel al globalizării. Noile sale automobile sunt modele globale, cu un design identic, indiferent dacă sunt vândute în Japonia, Europa sau Statele Unite. Este trendul clasic al industriei auto care încearcă să găsească soluții la problemele aduse de criza economică. Însă, dacă Ford a înțeles că globalizarea modelelor poate fi o soluție dacă alege cele mai bune și arătoase modele, cei de la Mitsubishi par să fi înțeles acest lucru pe dos. Cert este că cele mai noi modele lansate de constructorul japonez nu sunt chiar pe gustul europenilor la capitolul design pentru că toate au la origine piața japoneză. Poate doar ASX să facă excepție, dar noul Outlander și acum modelul Space Star își au originea în designul japonez. 

Vom diseca astăzi noul reprezentant Mitsubishi în clasa mică. Inițial, acest model a fost anunțat cu numele Mirage, un nume frumos cu o rezonanță aparte. Însă, în ultimul moment, Mitsubishi a decis ca în Europa acest urmaș al Colt-ului să poarte numele Space Star, confuzând total clienții europeni. Space Star este un nume cu tradiție la Mitsubishi, însă mereu a fost purtat de un mic monovolum. Astăzi apare în clasa mică, iar Mitsubishi speră să îi convingă pe europeni și nu numai.

Mitsubishi Space Star
1.2 MIVEC 80CP CVT Intense A87

  • Pret de pornire 11.490 €
  • Pret model testat 15.290 €
  • Taxa auto 60 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Pentru motorizare, Mitsubishi oferă doar două alternative. Ambele propulsoare folosesc benzina drept carburant, Mitsubishi continuând să spună cu un motor diesel nu este potrivit pentru această clasă. Cei care vor alege modelul Space Star vor trebui să aleagă între două motorizări de cilindree mică, cu trei cilindri. Primul are un litru și oferă o putere de 71 CP, iar al doilea, motorul folosit de modelul testat de noi, este o unitate de 1.2 litri ce dezvoltă 80 CP la 6.000 rpm. Puterea este suficientă pentru acest mic motor de 1.193 cmc, dar cuplul este destul de mic, de doar 106 Nm la 4.000 rpm. 

Motorul de 80 CP se dovedește a fi destul de vioi și fericit să urce în ture. Însă este destul de zgomotos, mai ales când dăm de 4.000 rpm. Sunetul este aparte din cauza celor trei cilindri, iar propulsorul vibrează destul de puternic la ralanti.

Am fi fost pregătiți să acceptăm vibrațiile și sunetul ciudat, deoarece puterea livrată este suficient de satisfăcătoare. Însă aici intervine cutia automată CVT cu variație continuă. Nu înţeleg povestea de dragoste dintre constructorii japonezi și acest tip de transmisie. Poate doar din rațiuni economice continuă să o folosească în defavoarea unei cutii automate clasice, sau - mai bine - a uneia cu două ambreiaje. Deși se află la a treia generație, cutia CVT INVECS III folosită de Space Star este plauzibilă doar dacă folosim mașina exclusiv în oraș. Aici cutia se comportă relativ civilizat, iar în oraș este plăcut să nu schimbi mereu treptele unei cutii manuale, oricât de limitată ar fi automata. Ieşi însă din oraş sau intră pe centura oraşului şi cutia îşi dă arama pe față ucigând orice impuls al motorului destul de vivace și distrugând plăcerea condusului prin lentoare și lipsa de rafinament în modul cum reacționează. Cutia oferă și un mod sport, care este aproape la fel de lent precum cel normal, și o poziție L ce permite folosirea frânei de motor la coborârea unei pante, de exemplu.

Așadar, dacă aveți de gând să folosiți Space Star-ul doar în oraș, cutia CVT este o alternativă. Dacă veți face cu el și drumuri mai lungi, alegeți neapărat cutia de viteze manuală.

Consum

Mitsubishi spune că Space Star 1.2 este unul dintre cele mai economice modele pe benzină din clasa mică. Ciudat este că pentru această versiune dotată cu transmisie CVT nu există sistem Start-Stop, care să mai reducă din emisii și consumul de carburant. Propulsorul de 1.2 consumă doar 4.6 litri/100 km, spune oficial constructorul. Tot constructorul mai spune că dacă îl vom folosi exclusiv în oraș, noul Mitsubishi Space Star consumă doar 5.5 litri.

În realitate, constructorul a avut dreptate doar cu una din cifrele sale. Am folosit Space Star-ul atât în traficul urban, dar am efectuat cu el și un drum mai lung în afara orașului. Dacă îl conducem într-un stil relaxat, motorul de 1.2 ne va răsplăti cu un consum de 4.5 litri/100 km. Este media înregistrată de computerul de bord după un drum mai lung. Însă, în mediu urban, Space Star-ul cu CVT consumă 7.0-7.5 litri, în funcție de stilul de condus. 

Performanţe

Nu putem spune că Mitsubishi Space Star cu motor de 1.2 litri și transmisie CVT este un automobil cu performanțe care te va uimi. Motorul de 80 CP are potențial, dar așteptăm să îl conducem și în varianta sa asociată cu transmisie manuală. Pentru că, în cazul prezent, când puterea este transmisă prin intermediul cutiei CVT, accelerația de 0 la 100 km/oră se face în 12.8 secunde, iar viteza maximă este de 173 km/oră.

Interesant este că, dacă comparăm cu cifrele concurenței, Space Star nu mai pare atât de lent şi vedem că se situează undeva la mijlocul clasamentului. În aceeași clasă și cu motorizări similare avem și accelerații de 15 secunde, dar și cifre de 11 secunde, ca în cazul modelului VW Polo dotat cu motorul de 1.2 TSI de 90 CP și transmisie DSG cu șapte trepte. 

Interior

Când vine vorba de automobile de clasă mică, Mitsubishi nu a excelat la capitolul interior. Colt-ul avea un habitaclu "plasticos", dar bine structurat și cu o mulțime de spațuu de depozitare. În cazul lui Space Star, Mitsubishi a făcut însă un pas înapoi. Space Star-ul nostru în echipare de top este cu siguranță plin de plastic tare, dar are și elemente glossy care dau interiorului un aer mai elevat, însă ceea ce dezamăgeşte este stilul. Designul. Interiorul noului Space Star este plictisitor. Și exagerat de clasic.

Mitsubishi a vrut să facă un automobil universal care să fie la fel de atrăgător atât pentru publicul feminin cât și pentru cel masculin și reușit să facă aceeași greșeală pe care Nissan a făcut-o cu modelul Micra. A rezultat un interior fără personalitate, al cărui singur atu major este spațiul. Noul Space Star poate primi lejer patru pasageri. Portbagajul de 235 litri nu este cel mai mare din clasă, dar este unul dintre cele structurate corect. 

Preţ de achiziţie

Ei bine, ajungem la cel mai sensibil capitol: prețul de achiziție. Va fi extrem de dificil pentru Space Star să răzbească în clasa mică, segment în care concurența e acerbă și unde adversarii s-au întrecut și la capitolul design.

Mitusbishi a anunțat că cel mai dotat Space Star din lista sa, cel din imagine, în echipare Intense, are un preț de listă de 15.190 euro. În realitate, el este vândut la un preț promoțional de 13.752 euro. Chiar și așa, Space Star este pus la respect de Dacia Sandero. Pentru 10.100 euro poți cumpăra cel mai bine echipat Sandero dotat cu motorul 0.9 tCe de 90 CP. Singurul minus, lipsa unei trasnmisii automate. Iar la 12.400 poți alege noul Renault Clio dotat cu același motor turbo de 90 CP. O Skoda Fabia 1.2 TSI de 86 CP în echiparea Elegance te va costa 14.129 euro.

Siguranţă

EuroNCAP a dat publicităţii cele mai recente rezultate în luna Septembrie 2013, iar noul Mitsubishi Space Star a obţinut doar patru stele scor general. Gradul de protecţie pentru pasagerii adulţi este de 90%, iar pasagerii infanţi sunt protejaţi în grad de 72%. Scorul pentru protecţia pietonilor este de 73%. Nu este un rezultat prea bun pentru Mitsubishi, rezumatul celor de la EuroNCAP arătând că tibia celui de la volan fiind destul de expusă unei accidentări serioase.

Dotările necesare sunt însă prezente, noul Space Star având șase airbaguri, ABS, EBD și sistem de control al tracțiunii.

Ţinută de drum

Space Star nu este o mașină sport. Este un automobil mic, gândit pentru traficul urban. Pentru a face viața cât mai confortabilă pentru cei de la bord, Mitsubishi a setat suspensiile în zona moale, astfel că denivelările urbane sunt o joacă de copil pentru modelul japonez. Dezavantajul este că că ruliul și tangajul sunt destul de pregnante atunci când încercăm o abordare mai sportivă. Partea bună este că Space Star se descurcă excelent în mediul urban și, datorită unei raze de bracaj excelente, una dintre cele mai strânse raze de virare pe care le-am întâlnit în ultima vreme la o mașină de oraș. În plus, greutatea totală de doar 865 kg ajută la stilul dezinvolt pe care Space Star îl abordează. 

Vizibilitate

Nu sunt probleme la acest capitol. Forma clasică a modelului Space Star a permis spații vitrate suficient de mari și o lunetă decentă. Cel de la volan are o poziție destul de înaltă ceea ce îi permite o perspectivă bună asupra traficului. Oglinziile retrovizoare sunt suficient de cuprinzătoare, iar manevrle cu spatele sunt ușor de efectuat chiar și fără camera de mers cu spatele, care lipsește din dotarea acestui model. 

Tehnologie

Noul Mitsubishi Space Star este un amestec interesant de clasic și tehnologie. Pentru echiparea de top Intense, japonezii și-au dotat modelul cu suficient de multe sisteme moderne, dar au omis altele care în opinia noastră ar fi fost importante. De exemplu, nu există sistem de navigație și Start-Stop pe acest model în versiunea de top. Avem însă cheie inteligentă și buton de pornire a motorului, computer de bord, geamuri electrice față-spate, lumini și ștergătoare cu senzor, scaune încălzite și aer condiționat automat. 

Nici vorbă de ecran tactil, sisteme de frânare automată sau de avertizare pentru unghi mort. Și nici măcar un cruise control nu poate fi adăugat pe lista de dotări. Iar volanul este simplu, fără nicio comandă inserată. 

Lipsa sistemului Start-Stop pe această versiune cu CVT se vrea a fi compensată de un indicator verde Eco care este afișat în bord alături de vitezometru. Atât timp cât indicatorul rămâne aprins, cel de la volan conduce eficient și va obține un consum și emisii reduse. Dacă indicatorul se stinge, stilul de condus este prea sportiv sau agresiv.

Design

Așa cum spuneam și mai sus, Mitsubishi a dorit să se adreseze unui public cât mai variat cu acest model global. Clienți tineri, sau mai în vârstă, femei sau bărbați, familiști sau nu. Space Star este, în teorie, pentru oricine. De aici vine şi designul neutru, simplist și clasic, care te face să te scarpini în cap când vezi pentru prima dată mașina, întrebându-te dacă îți place sau nu.

În trafic am reușit să trecem absolut neobservați, Space Star dând dovadă de o lipsă acută de personalitate. Nissan a abordat aceeași tactică cu actualul Micra, model căruia japonezii nu au ştiut cum să-i "tragă" cât mai repede un facelift.

Space Star va avea o viață dificilă înt-o clasă unde mai există modele ca Dacia Sandero, Chevrolet Aveo, Ford Fiesta, Opel Corsa, Peugeot 208, Volkswagen Polo, Renault Clio și Mazda2.

Nu ne-a placut

  • Cutie CVT
  • Vibrații motor la relanti
  • Lipsa sistem Start-Stop
  • Design interior tern
Date tehnice - Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC 80CP CVT Intense A87
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1193
Lungime mm
3710
Putere maxima CP (rpm)
80 (6000)
Latime mm
1665
Cuplu maxim Nm (rpm)
106 (4000)
Inaltime mm
1490
Viteza maxima km/h
173
Greutate kg
865
Acceleratie 0-100 km/h s
12.8
Ampatament mm
2450
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
35
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
235
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Mitsubishi Space Star

Ultimele teste

Comentarii (21)

  • voua chiar nu va plac cutiile cvt. trebuie sa conduc una sa vad ce e asa rau la ele :)
    12 1
  • @ eee

    Dupa ce o sa conduci prima data o sa ti se para foarte tare: sa vezi cum creste viteza, turatiile ramanand constante. Dar, cutia este buna doar in teorie. Practic, consumul este destul de ridicat si performantele sunt mai slabe.
    10 2
  • Cat despre Space Star... Cred ca singurele pe care o sa le vad pe strada vor fi cele ale dealer-ilor.
    25 5
  • Arata ok, e o buburuza draguta.
    11 11
  • @AM ... "Nu înţeleg povestea de dragoste dintre constructorii japonezi și acest tip de transmisie."

    nu v-as putea spune daca pretul de fabricatie e mai mic ori nu decit al unei clasice dar din ce-am citit, se pare ca e folosita in primul rind pt a reduce consumul autoturismului. chiar cu riscul penalizarii performantelor si a senzatiilor oferite de una clasica sau cu dublu ambreiaj !!!

    ca ex. va spun ca ford a inceput sa arunce pe piata nord-americana prima data tipul asta de transmisii, dar s-au reintors la cele clasice dupa citiva ani.
    acum pe aceeasi piata mitsubishi si nissan propun tipul asta de transmisii cam pe tot ce au. de anul asta si subaru a venit cu cvt-uri !!!
    ce mi se pare si mie ciudat e faptul ca nissan a avut dupa lansare destul de multe probleme cu ele si totusi nu au renuntat la ele. au marit in schimb garantia cvt-urilor pina pe la 200.000 km ca s-a cam speriat lumea de ele ....
    cele de mitsubishi se pare ca-s mai fiabile si chiar cu un consum mai bun !

    drumuri bune tuturor !
    7 1
  • Mitsubishi are și cutie cu dublu ambreiaj, pe Outlander, dar probabil pt modelele mici, folosite mia mult în oraș, e mai indicată cvt.
    2 0
  • De la ce vine A87? O combinatie de la ASX sau...?
    1.2 MIVEC 80CP CVT Intense A87
    1 0
  • mircea
    @octav71
    E un cod intern al celor de la Mitsubishi şi identifică versiunile de echipare, probabil.
    5 1
  • Scrooge
    cand am vazut poza mica inainte de a intra pe articol si numele masinii am zis "ok, e vreo electrica". Cand am intrat si am vazut-o am crezut ca e vreun sh din 2006 reconditionat. Doar atat poate Mitsubishi in 2013? Pacat.
    9 6
  • @Automarket

    Cred ca trebuia notat ca Nissan are 2 modele de clasa mica: Micra si Note.
    Oricum nu prea inteleg cum de are mai mult la "Tehnologie" acest Mitsubishi din moment ce Nissan Micra ofera comenzi pe volan, cruise control si navigatie, pe cand la Space Star lipsesc cu desavarsire.
    Calcularea punctajului final ramane o dilema pentru multi.
    14 0
  • Note e MPV, dar se poate bate si cu masinile din clasa mica.
    1 2
  • mircea
    @VM
    Nissan are trei modele în clasa mică: Micra, Note şi Juke. Diferenţele de notare vin din cauza faptului că un model testat acum doi ani a avut cu totul alte repere în acel moment decât cele pe care le are un model testat azi. De aceea, după doi ani, din fiecare test Automarket dispar punctajele.

    @@VM
    Note nu mai e MPV odată cu lansarea noii generaţii: http://www.automarket.ro/test-drive/mitsubishi-space-star-12-cvt-52455.html
    2 0
  • @mircea
    Cred ca vroiai sa faci trimitere la urmatorul link: http://www.automarket.ro/test-drive/nissan-note-15-dci-51913.html...:)...mda am REcitit articolul si am fost mai atent la prima parte, cea cu repozitionarea masinii de catre Nissan in clasa mica. Vorbele pot spune multe, insa realitatea cred eu ca e alta: in ultimii ani clasa mica e una destul de disputata pe vanzari surclasand de departe mini MPV-ul, iar Nissan numai cu Micra (care e chiar spre clasa mini ca dimensiuni) cel putin in Europa nu prea face fatza. In aceste conditii o plasare a lui Note langa Polo, Fiesta....etc. nu e decat o strategie ff buna de marketing. Realitatea e insa alta, dimensunile sunt cam la fel cu generatia precedenta care era un mini MPV veritabil, iar oricine doreste acum Venga, ix20, Meriva, B-Max...etc poate sa ia in considerare lejer si Note. Iar Note, generatia noua, e o masina care chiar imi place, caci in ultimii ani pe partea de mica si compacta, Nissan a dat-o rau in bara cu ce a scos.
    2 0
  • @mircea
    tot despre Note....modularitatea spatiului de sub mocheta portbagajului, cotiera prinsa de scaunul soferului, tavitzele de pe spatele scaunelor din fatza sunt elementele clare ale unui MPV, nu le mai regasesti la nici un model existent de clasa mica. Da ce sa-i facem, daca asa au vrut domnii de la marketing :)
    2 0
  • Vorbeam strict de concurenta directa pentru acest Mitsubishi Space Star. Nissan Juke e un crossover de segment B, deci nu intra in discutie.

    Legat de punctaj, nu au trecut deloc 2 ani de la ultima testare a unei Micra, dovada si punctajul aflat inca in picioare:

    http://www.automarket.ro/test-drive/nissan-micra-12-cvt-acenta-43798.html

    Din cauza aceasta mi-am permis sa-mi expun nedumeririle de mai sus.

    @@VM
    Iti recomand sa vezi masina in realitate inainte sa te exprimi asupra marketingului si a dimensiunilor exterioare. Note are o caroserie diferita de generatia anterioara, mult mai joasa, dar pastreaza ceva din spatiul si modularitatea "genetica". De acord, arata foarte bine. Toate cele bune!
    8 0
  • Mda.. e plin de specialisti auto...noul Note e "mult mai joasa" cu 2cm, care sunt luati din garda la sol :))). Lungimea este aceeasi, iar in latime a crescut cu 5mm. Caroseria e fix a generatiei anterioare, probabil ca cei 5mm din latime sunt datorita "bombarii" aripilor de la roti. Si nu are cum sa fie altfel, nu faci o noua caroserie aproape identica doar pt cativa mm (chestii de matrite ....etc), cand faci o noua masina de obicei schimbarile sunt radicale (vezi Fiesta, diferentele dintre generatiile de dinainte si dupa 2009), ceea ce nu e cazul. Da, interiorul e schimbat, dar la plastic umbli mult mai usor. De comparat le-am comparat, iti sugerez sa faci si tu acelasi lucru, si raman la ideea ca e in continuare doar un face-lift destul serios, un 2cm mai putin la garda, si un marketing pe masura. Oricum e chiar faina masina.
    2 3
  • Dupa ce am citit materialul si m-am uitat si la poze nu pot spune decat ca sunt dezamagit. Fosta generatie mi-a placut foarte mult.
    Generatia trecuta avea un stil aparte, era una dintre cele mai spatioase masini de clasa mica atunci cand a aparut, plus ca avea niste motoare foarte interesante. Motorul 1.3 de 95 CP era foarte ok pentru oras si facea fata fara probleme si in afara lui. Plus ca era chiar cu 2000 de euro mai ieftin decat un Polo care era mai slab motorizat si dotat. Dar e o diferenta intre aceste doua generatii: actuala a fost facuta doar de Mitsubishi, iar anterioara a fost facuta in colaborare cu Mercedes.
    Cred ca Mitsubishi are nevoie de un aliat puternic in Europa mai ales (cineva gen PSA... cred ca ar fi ok pentru amandoi), altfel nu prea ii vad bine cu masinuta asta. Nu te atrage cu mai nimic, e si destul de scumpa... nu vad de ce ai renunta la o Fiesta, 208 sau Clio pentru asa ceva. Ah, pentru fiabilitate? Ma scuzati, timp de 6-7 ani (cel putin) nici o masina nu (prea) iti face probleme, evident daca ai grija de ea.
    Plus ca poarta numele unui monovolum... cum ar fi ca generatia viitoare de Polo sa se numeasca Touran? Sau viitorul Clio sa se numeasca Scenic? Foaaarte ciudat.
    19 0
  • MihaiSt
    @Octav71, @Mircea:
    A87 este codul de optiuni, fiecare model de la Mitsubishi are un cod intern iar optiunile sunt si ele cu cod separat. Interesant e ca sunt coduri de optiuni comune pentru Outlander si/sau Lancer, ASX si mai nou acest Space Star. E o placere sa vezi cata lipsa de imaginatie au uneori japonezii. Ca idee, prezenta unei litere in codul intern spune daca autovehiculul e 4x4 sau 2wd.
    Legat de Space Star, ca design e dezamagitor rau. Preferam Coltul de 1000 de ori, deoarece era un design mai agresiv. Ca interiorul era total neprietenos iar insonorizarea dupa ce treceai de 70 km/h era o gluma asta e o alta problema. Coltul avea motoare de 1.1 si 1.3, sau varianta rara la noi 1.5 turbo de 150 hp de pe Rallyart. Motorul de 1.1 lenes, cel de 1.3 destul de ok dar in oras un mancacios fara pereche, in Bucuresti cu greu scazand sub 11% fara sistem start stop ce e drept si in aglomeratie. Insa o masina foarte placuta la condus si foarte rezistenta.
    Tare curios sunt ce atuuri are acest Space Star, pentru ca la design este, sa fiu mai putin rautacios, cel putin discutabil. Iar ca dotari la fel. La Colt aveai macar pilot automat si comenzi sistem audio pe volan, la asta e ceva piele si cam atat. Le urez succes. Numai ca uratind Outlanderul si aparand si aceasta testoasa de oras nu ii vad prea bine. Sper sa lase Pajero si Asx in pace, la fel si Lancerul ca altfel nu vor mai vinde mare lucru...
    4 0
  • Citat din text: Mitsubishi a decis ca în Europa acest urmaș al Colt-ului să poarte numele Space Star, confuzând total clienții europeni.
    La ce succes "monstruos" a avut Colt in Europa (eu stiu o tara care a ales-o masina anului in 2004), Mitsubishi vrea sa pacaleasca clientii din Europa.
    Asa cum a spus MihaiSt aveau Pajero si Lancer masini care spuneau ceva (cu ASX nu sunt de acord), acum si ele sunt varza cu carnati
    3 0
  • Teoria ca teoria, practica ne omoara! La exterior Note arata ca orice alta masina de clasa mica. Iti recomand sa astepti sa vezi masina in realitate. Eu scriu din Anglia.
    3 1
  • Detin un Space Star.
    Sunt extrem de multumit de el. Nu are CVT este cu cutie normala. In oras consuma 5-5,3 l , dupa ce s-a incalzit motorul. Trebuie condus elegant , fara fortari , demaraje in tromba , adica civilizat.
    La drum lung intr-adevar 4,5 l.
    Pare mic , dar are interior spatios.
    Am dorit sa schim vesnicul w si cred ca nu m-am inselat.
    Cu tota sinceritatea , recomand aceasta masina.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru