Vineri, 25.11.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Toyota Yaris a fost un automobil care a întărit imaginea Toyota în Europa. Lansat iniţial în 1997, Yaris a fost o revelaţie în clasa mică. Şi-a câştigat atunci o legiune de fani. A doua generaţie a venit în 2001 şi a reuşit să piardă repede reputaţia de maşinuţă simpatică în compania unor modele ca Fiesta, Corsa, Polo sau Mazda2. Generaţia a doua suferea la capitolul imagine, aşă ca Toyota a lansat un nou Yaris. Silueta generală este oarecum identică pentru ca Yaris să nu poată fi confundat cu altceva. Vrea să fure din clienţii tineri de la competitorii din Germania şi să scadă media de vârstă a clientului de Toyota. Vom vedea dacă Toyota reuşeşte asta.
Toyota Yaris (2011-2014)
1.33 VVT-i Sol MultidriveS
- Pret de pornire 12.691 €
- Pret model testat 17.010 €
- Taxa auto 121 €
Motor / Transmisie
Gama de motorizări disponibilă pe noul Yaris a fost preluată în întregime de la vechiul model. Motorizarea entry-level este anemicul motor de un litru şi 69 CP. Propulsorul de 1.33 şi 99 CP este însă cel mai important motor şi va fi alegerea majorităţii clienţilor. Acesta era, de altfel, în dotarea automobilului testat de noi. Pentru amatorii de diesel, există şi un 1.4 D-4D de 90 CP.
Modelul nostru a fost un Yaris de 1.33 litri în echiparea de top Sol. Motorul de 99 CP era asociat cu cutia CVT botezată de Toyota Multidrive S. Motorul este plăcut şi elastic, dar devine zgomotos atunci când este turat peste 3.000 rpm. Asocierea cu cutia de viteze cu variaţie continuă nu este cea mai fericită alegere dar totul depinde de stilul de mers. Acest tip de cutie nu are mai multe rapoarte ci unul singur variabil. Dacă abordăm un stim de condus constant fără acceleraţii bruşte. cutia îşi face treabă fără probleme. Dacă, în schimb, suntem un şofer mai sportiv, CVT-ul devine dezagreabil, motorul turându-se excesiv.
Yaris are de înfruntat şi o concurenţă extrem de puternică. Clasa mică este plină de oferte tentante iar motorul de 1.33 şi 99 CP are o mulţime de alternative. La grupul VW găsim motorul de 1.2 TSI de 105 CP pe Polo, Fabia şi Ibiza, iar restul concurenţei folosesc în general propulsoare de 1.4 litri pentru acest nivel de putere.
Consum
În ceea ce priveşte consumul de carburant, motorul de 1.33 litri de pe Toyota Yaris s-a dovedit a fi un motor de treabă. Constructorul anunţă un consum mediu de 5.1 litri/100 km. Este cel mai bun consum din clasa, singurul propulsor care se apropie este motorul grupului Volkswagen de 1.2 TSI. Acesta are un consum mediu de 5.3 litri/100 km. Tot în aceată zonă sunt şi motoarele de 1.4 şi 100 CP de pe Honda Jazz - 5.5 litri/100 km - şi 1.3 95 CP de pe Mitsubishi Colt, cu 5.5 litri/100 km.
În viaţa reală, Toyota Yaris de 1.33 consumă aproximativ 7.5 litri/100 km mediu urban, iar la drum lung consumul a scăzut până la 6 litri/100 km.
Performanţe
La capitolul performanţe, Yaris şi al său motor de 99 CP nu excelează. Dar problema nu este atât motorul, cât cutia de viteze CVT. După cum spuneam mai sus, singura metodă de a nu te enerva prea tare este să foloseşti un stil constant. Prefer cutiile automate pentru uz urban şi această cutie Multritronic S este singura variantă oferită de Toyota pentru Yaris-ul cu motor pe benzină de 1.33 litri. Alternativa este cutia de viteze manuală cu şase trepte. Toyota Yaris de 99 CP CVT poate atinge o viteză maximă de 175 km/h, iar acceleraţia de la 0-100 km/h se face în 12.3 secunde.
Din nou, la capitolul performanţe cel mai puternic concurent este motorul 1.2 TSI de 105 pe care îl putem găsi pe modelele Polo, Ibiza şi Fabia. Asociat cu o cutie cu dublu ambreiaj DSG cu şapte trepte, acest motor oferă o viteză maximă 190 km/h şi un sprint până la 100 km/h în 9.7 secunde.
Interior
Interiorul a fost mereu un punct forte la modelul Yaris. Prezenta generaţie nu face excepţie. În primul rând, Yaris-ul reuşeşte să dea o senzaţie de spaţiu pe care o găseşti mai rar la concurenţă. Noul model este şi un pic mai mare decât generaţia anterioară, iar acest lucru ajută. Patru adulţi pot călători fără probleme, iar spaţiul pentru bagaje este suficient pentru această clasă. Yaris oferă un portbagaj de 286 litri.
Noi am avut la test versiunea de top în echipare Sol. Interiorul este în acest caz finisat în culori deschise. Acest lucru amplifică senzaţia de spaţiu. Materialele folosite sunt bune, plasticul este de calitate. Consola este dominată de un display imens de 6.1 inch cu touch screen. Sistemul de climatizare automată are însă un display separat care a rămas în stilul clasic Toyota şi contrastează puţin cu ecranul imens din centru.
Preţ de achiziţie
Aşa cum era de aşteptat, Toyota are un preţ premium. În echiparea de top Sol, aşa cum era modelul nostru testat, un Yaris de 1.33 litri costă 17.010 euro (TVA inclus). Este unul dintre cele mai mari preţuri din clasa mică pentru o motorizare pe benzină de aproxmativ 100 CP şi cutie automată în echipare de top. Dacă alegem versiunea în echiparea de bază Terra, avem în schimb un preţ promoţional de 12.110 euro (TVA inclus).
Concurenţa are în general preţuri în jur de 16.000 euro pentru o echipare de top cu motor benzină de 100 CP. Pentru cei cu un buget mai restrâns există Dacia Sandero, ce-i drept cu un motor de 1.6 litri, şi Chevrolet Aveo. Iar concurenţa japoneză nu se lasă mai prejos: Honda Jazz are o cutie CVT dar un preţ de aproape 16.000 euro, iar Mazda2 este mai abordabilă în versiunea 1.5 cu cutie automată. Doar 13.800 euro.
Siguranţă
EuroNCAP a testat noul Yaris şi i-a acordat scorul general de cinci stele. Procentajele obţinute au fost excelente, Yaris excelând la toate capitolele. 89% grad de protecţie la impact frontal, 81% protecţie pentru pasager copil şi 60% protecţie pentru pietoni.
Indiferent de nivelul de echipare, Toyota Yaris este echipată cu airbag pentru şofer şi pasager şi airbaguri laterale duble. Pentru nivelele Luna şi Sol sunt oferite şi airbaguri cortină şi airbag pentru genuchi la şofer. Mai avem ABS, Electronic Brake Distribution şi Brake Assist plus controlul electronic al stabilităţii şi controlul tracţiunii pentru Luna şi Sol.
Ţinută de drum
La acest capitol, Toyota a făcut un progres vizibil, dar încă nu a reuşit să egaleze ţinuta de drum oferită de un Ford Fiesta sau un Volkswagen Polo. Suspensia este setată spre confort, dar elementul care penalizează cel mai mult plăcerea la volanul lui Yaris este direcţia lipsită de comunicare. Volanul se simte foarte moale, şi acest lucru devine o problmă la viteze mari. Mi-aş fi dorit o direcţie mai fermă, chiar cu riscul ca Yaris să fie o idee mai greu de manevrat în oraş. Pentru că acum este o joacă de copil să îl parchezi, dar volanul nu îţi transmite feedback la viteze de autostradă .
Chiar şi aşa, noul Yaris este un automobil mai matur din toate punctele de vedere. Iar gama de clienţi este mare. Însă Toyota nu va reuşi să atragă clienţii tineri, care vor prefera ţinuta de drum sportivă a unui Ford Fiesta sau precizia germană oferită de VW Polo.
Vizibilitate
În ciuda faptului că noul Yaris este un pic mai mare decât predecesorul său, înălţimea a fost micşorată. Yaris nu mai are acum un profil de mini monovolum, ci unul de maşină normală. Suprafeţele vitrate sunt suficient de mari, iar vizibilitatea este ok. Montanţii nu sunt foarte groşi şi permit o vedere bună în viraje. Ce este curios este faptul că pe nivelul Sol de echipare există cameră pentru mersul cu spatele, dar nu există senzori de parcare. O altă caracteristică interesantă este că noul Yaris foloseşte un singur ştergător pentru tot parbrizul. Deşi pare o soluţie pentru clasa inferioară, acest ştergător îşi face bine treaba.
Tehnologie
Cel mai interesant element de subiliniat la capitolul tehnologie este display-ul color imens amplasat în centrul bordului. Este un touchscreen de 6.1 inch care controlează sistemul audio şi conectarea telefonului prin Bluetooth. Este gândit pentru fanii telefoanelor smart şi ai gadgeturilor de orice fel. Este plăcut la utilizare, răspunde excelent şi adaugă un plus de culoare la interior. Pentru versiunea completă cu acces la internet şi navigaţie mai trebuie plătiţi 1.120 euro.
Un minus pentru amplasarea mufei USB în torpedou. Este greu de accesat, iar torpedoul este mic şi dacă este plin va lovi la închidere fix în stickul USB. Ne-a plăcut camera pentru mersul cu spatele, dar ne-am fi dorit şi nişte senzori de parcare.
Pentru echiparea Sol avem şi cheie inteligentă şi buton Start-Stop. E suficient să ţii cheia în buzunar, iar portiera se va descuia automat la atingerea clanţei. Pentru pornirea motorului, trebuie apăsat butonul de lângă volan.
Design
Dacă prima generaţie a modelului Yaris era altfel faţă de concurenţă la capitolul design, a doua generaţie s-a banalizat prea repede. Cu noua generaţie Toyota a creat un nou calandru şi un look frontal o idee mai agresiv. Silueta este însă aproape identică cu cea vechiului model şi nu poate fi confundată cu altceva. Designerii de la Toyota nu au îndrăznit niciodată prea mult pentru că acesta este stilul mărcii. Aşadar, nu vă aşteptaţi să întoarceţi prea multe capete pe stradă.
Ne-a placut
- Calitatea fabricaţiei
- Display cu touchscreen
- Motor
Nu ne-a placut
- Cutia de viteze CVT
- Direcţie prea uşoară
- USB poziţionat ciudat
Date tehnice - Toyota Yaris (2011-2014) 1.33 VVT-i Sol MultidriveS | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Toyota
-
Constructorul japonez de automobile anunță că prototipurile Hilux, alimentate cu hidrogen, au ajuns în faza demonstrativă. Tehnologia va putea fi regăsită pe modelele de serie până în 2026-2027. (Sambata, 08 Iunie)
-
Constructorul nipon de automobile marchează trei decenii de la debutul modelului RAV4. Până în prezent au fost comercializate peste 14 milioane de exemplare la nivel global. (Vineri, 31 Mai)
-
În cadrul unui eveniment special, noua generație Toyota C-HR a debutat oficial pe piața din România. Prețurile încep de la 33.688 de euro. (Luni, 04 Martie)
-
Potrivit celor mai recente informații, Toyota GR86 și Subaru BRZ vor fi retrase de pe piața europeană în 2024. De vină ar fi noua legislație cunoscută sub denumirea GSR2. (Miercuri, 07 Februarie)
-
Divizia Toyota din Australia anunță un nou facelift pentru a opta generație Hilux. Este încă incert dacă noutățile, inclusiv o motorizare diesel mild-hybrid, vor fi preluate de versiunea comercializată în Europa. (Joi, 01 Februarie)
in vreo 5 ani o sa vedem si la toyota tehnologie TSI, probabil , daca isi scot capul din nisip.
Dc era un Audi cu Multitronic (CVT) nu stiati cum sa o mai laudati dar asa dc TROM nu sare cu banu si cu sponsorizari ii faceti troaca de porci.
Un singur lucru stiti:DSG,si aici va intreb,sunteti multumit cum retrogradeaza un DSG,e vreo digerenta intre una cu convertizor de cuplu si un DSG? Eu zic ca nu,poate din contra,raspunde pe retrogradare chiar mai lent dar asta e,e de la VAG si tre sa ziceti de bine. Dar de modul secvential sau sport ca sunt disponibile,de ce nu vorbiti,va-ti prins cumva urechile?...
Nu mai zic de faza cu pretul "premium" insa aici uitati cabla Toyota nu exista "extrase", ai tot ce vrei si ce iti trebuie in acele trei dotari standard fara sa mai scoateti sute si mii de euro peste pretul de lista a unui VW,dar "prostu" nu stir si va bazati pe asta...
Mai aveti muuuuult pana sa ajungeti niste profesionisti!
nu cred, e totusi o masina din clasa mica care cantareste doar o tona!
motorul de 1 litru e potrivit pentru oameni linistiti, iar motorul de 1,33 litri e pentru sportivi ca tine
Mai departe, motorul de 1.0 anemic? Va referiti cumva a motorul care e pe piata de aproape 10 ani si pana anul trecut a fost considerat cel mai bun la cilindreea lui? O fi el anemic" cum ziceti voi, ca nu ajunge 160 km/h (lasa, ca ajunge un 1.2 de pe Polo).
plastic de cea mai proasta calitate, masina banala, pret nesimtit pentru sigla aia de pe capota, urcati in toate masinile din clasa asta si o sa vedeti pana si sandero sta mai bine la calitatea materialelor,
dar snobii si emancipatii parveniti romani trebuie sa se simta speciali si deasupra tuturor asa ca platesc ca idiotii preturi nesimtite pentru niste rahaturi de masini, ca cea de fata, 17.000 euro masina clasa mica benzina ? no comment
In mod cert mult prea apreciata! Mai bine un juke
Asta-i masina de 7000 cu indulgenta.
Tot galbejitii astia au oferta de 17 mii pt avensis,deci avensis= yaris..cool!
Le urez faliment placut si poate la urmatorul cutremur le revine mintea.
Din pacate pentru voi AM, incepand de aproximativ un an si jumatate, doi, ati cam renuntat la echidistanta specifica si usor, usor v-ati raliat si voi pozitiei pro-VAG.
Uita-ti de C3, 207, Grande Punto, Corsa, Picanto, i 20 etc. etc., dar mereu si obsesiv aduceti aminte de produsele VAG. Chiar ma mir ca ati pomenit ceva, asa tangential despre Fiesta, o masina deosebita din toate punctele de vedere!
Observ ca la vechile si "bunele obiceiuri" de sorginte Promotor nu se poate renuntat chiar asa usor!
O alta chestie pe care putine masini de clasa mica o au si Yaris e una dintre ele e bancheta spate rabatabila si culisabila. Pentru o masina unde spatiul interior redus poate fi o problema chestia asta mi se pare o idee buna. Nu inteleg de ce prea putini constructori nu ofera asa ceva. Am avut ocazia sa merg cu un Colt si bancheta culisabila a facut ca toata lumea sa aiba loc suficient si sa nu mearga cu bagaje la picioare sau in maini.
Iar in privinta designului, e ceva discutabil. Mie tocmai aspectul ala neconventional cu ceasurile de bord pe mijloc mi se parea interesant. Si vanzarile au fost bune mereu, dar nu in Romania. Ce sa stie romanul de Toyota cand toata viata a trait cu masina nemteasca in cap? Motiv pentru care nici nu ma astept ca masina asta sa se vanda bine la noi. :)
Nu o data Yaris a fost considerata cea mai fiabila masina facuta de Toyota.
Iar pretul... pe bune, si un Polo, Corsa, Fiesta, 207 pot ajunge sau depasi 17000 de euro. Ah, ca poti sa-ti iei de banii astia o compacta, asta e alta poveste.
Voi chiar nu aveti habar de echiparile devpe Toyota!!!
Unde la un Polo Highline (echiparea de top) nu ai nici macar climatronic nu mai zic de unitatea multimedia cu toutchscrean sau camera video pt mersul cu spatele la Yaris toate sunt gata puse pe masina fara sa mai dai sute si mii de euro pe "extrase",sunt acolo,IN STANDARD...
Iar dc va rezumati la o varianta de baza,nici aici nu mai trebuie sa scoateti bani in plus pe aer conditionat,inchidere centralizata din telecomanda,oglinzi electrice,MP3 samd (vezi mult laudatul Polo) fiindca si varianta "cheala" are deja strictul necesar si in plus de toate astea garantia de 5 ani interzisa la toti pe care voi ii enumerati mai sus...
Dc ati fi putin mai obiectivi si ati arunca o priviee mai atenta la aceste detalii va-ti da voi singuri seama de toate astea!
PS: Stiati ca dupa 1.4 TSI exista acum in desfasurare un "recall intern" si pe 1.2 TSI pt probleme la distributia pe lant si tare mirat sunt ca nu ii obliga nimeni sa faca publica treaba asta?...
- oglinzi exterioare de culoare neagra
- manere portiere de culoare neagra
- lipsa proiectoare ceata
- lipsa iluminare torpedou
- lipsa turometru
Nu zice nimeni ca la Polo lucrurile stau mai bine, pt ca si nemtii vand infectia aia de motor 1.2 si 60cp tot pe la aproape 12.000e, ca sa nu mai zic ca la versiunile inferioare VW vinde masina cu bord de plastic de Logan. Dar cred eu ca la banii astia sunt optiuni mai bune pe piata: Fiesta, Clio, Corsa.
si acuma e cam 12.000 cat yaris ... 17.000 de euro , varianta testata ? in 2009 la 17.000 imi luam jetta , vectra , octavia , qashqai etc toate cu dotari bune ....
si se mai plang de faptul ca nu au vanzari ... sincer nu mi-as mai lua masina la preturile astea
In al doilea rand nu stiu de unde ai aflat tu ca prima generatie de Yaris nu a fost o masina tocmai fiabila. Uite, iti recomand un experiment: intreaba-i pe posesorii de Yaris ce parere au despre masinile lor, daca sunt multumiti, daca sunt fiabile etc. Si sincer sa spun un Yaris la mana a doua mi se pare o afacere mai buna decat un Polo de exemplu. Este mai ieftin pentru ca nu are pe capota un W argintiu.
Si referitor la pret, un Polo echivalent cu ce are Yaris costa undeva in jur de 16500 (inclusiv DSG).
Si zic sa nu o mai dam cum ca de banii astia imi iau masina x sau y. Pana la urma poti lua de la un Golf mai putin dotat (fata de Yarisul asta) pana la un Clasa S la mana a doua, treia, patra... :)
Cum s-a mai spus de cateva ori pana acum, Yaris vine cu dotari suficiente fara sa mai fie nevoie de optiuni scumpe. In plus, pretul la varianta testata este justificat de cutia CVT. Se mai pune si marca desigur, care costa. Chiar daca romanii venereaza VW, Toyota sunt printre cele mai fiabile masini din lume. Zicea cineva ca "se plang ca nu au vanzari" si totusi sunt producatorul cu cele mai mari vanzari in lume.
In privinta comparatiei cu 1.2 TSI, iarasi, fanii VW au impresia ca sunt motoare cu tehnologie spatiala. Inafara de injectia directa, nu e nimic wow la motoarele alea. Si da, am condus 1.4 TSI si sunt foarte placute la condus, dar nu consuma nici macar aproape de cat scrie in carte, deci nu mai bine un MPI ca e aspirat si are mai putine piese in miscare care se pot strica?
Nu va mai dati toti ingineri auto ca totusi miile de ingineri de la Toyota cred ca stiu mai bine ce fac cu motoarele, nu trebuie sa le zicem noi. Ca fapt divers, TSI au fost introduse in 2005, motorul testat pe acest model, in 2008. Niste prosti inapoiati "galbejitii" astia de japonezi albi, nu?
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_NR_engine
2. Toyota nu mai sunt lideri in vanzari pe plan mondial (i-au depasit GM si VAG) si in curand ii vor intrece si Hyundai- Kia.
3. Gusturile legate de interior nu se discuta. Mie Toyota asa imi inspira materiale proaste si un design care nu ma face sa-mi doresc masina asta.
skodita mea de 10900 htp 70 cai consuma 5.5 mixt cu aer pornit iar fara aer conditionat nu trec de 5 L la un drum de 500 de km munte, dealuri (traversat de romania) eu tot skoda as alege daca as avea 17 mi sau poate vw probabil tsi:)
P.S.: @LauCalin, masinile care au bancheta culisanta, au deobicei probleme cu spatiul la locurile din spate. Si vechiul Yaris chiar iti dadea o senzatie de claustrofobie in acea zona.
Si eu cu Focusul meu 1.6 TDCi am scos consum 3.7 :) Gandeste-te ca exista Fiesta cu 1.4 TDCi, oare aia cat consuma?
Cum zicea si C-G-C, Fiesta este de departe cea mai atractiva oferta din clasa mica, are o gama larga de motorizari, dotari excelente, si design interior si exterior frumos, dupa parerea mea. Si la pret sunt corecte, cunosc pe cineva care si-a cumparat anul acesta o Fiesta 1.4 96CP, automata, full (senzori de tot, bluetooth, comenzi vocale etc.) si l-a ajuns undeva sub 14.000 Euro. Si pentru cei fara mofturi, Clio si Sandero desigur.
Deci Polo e cam jaf (la pret, nu ca si calitate). Yaris e corect la pret, desi echiparii de baza ii lipsesc lucruri de bun simt, cum ar fi turometru, nu credeam ca mai exista masina fara turometru. Cat despre fiabilitatea Toyota, linkuri catre primele cautari pe google:
http://www.reliabilityindex.com/
http://www.which.co.uk/news/2011/03/top-10-reliable-car-manufacturers-247619/
si cum am mai zis in alte ocazii , la nivelul firmelor din anul 2011 , cand iei in considerare achizitia unei masini o alegi pe cea care iti face tie cu ochiul ... totul tine de gust , nu de plasticuri , nu de fiabilitate ... si de pret bineinteles ... dar fiabilitatea si preturile sunt cam asemanatoare in ziua de azi pentru ca nimeni nu-si permite sa faca o masina proasta mai ales acuma cand toti vor cota de piata cat mai mare ....
daca cei de la automarket au facut un test cu un yaris de 17 mii de euro , nu inseamna ca cineva e obligat sa-l cumpere ...
2. In conditiile in care i-au terminat un recall foarte discutabil si un tsunami. Poate nu stai dar si acum sunt constructori care inca mai au de suferit de pe urma tsunami-ului, datorita furnizarii de piese.
3. Da, gusturile nu se discuta. Sunt unii care isi doresc si altceva bun in afara de masinile nemtesti.
Si sunt si eu de acord cu voi cand spuneti ca Fiesta e o masina buna la un pret mai mic decat Polo sau, de ce nu, Yaris. :)
''First generation (1999–2005)
Second generation (2005–2011)
Third generation (2011–present)''
Deci???
Pe un Yaris sincerr nu as da 17.000 E ,darr 12.000 E as da isi merita toti bani:)
sunt siguri ca nu o luati de la japonezi cu atata