Drivetest Mercedes-Benz Clasa M (2011-2015)
3.0 ML 350 BlueTEC auto 4MaticVineri, 20.12.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
De la un anumit nivel în sus, în segmentul premium, modelele sunt foarte apropriate între ele, deşi aparţin unor constructori diferiţi şi au filozofii care urmează căi separate. Unul dintre aceste cazuri este cel al SUV-urilor mari premium, unde se luptă de la egal la egal modele precum Audi Q7, BMW X5, Mercedes-Benz ML, Range Rover, Toyota Land Cruiser, Lexus RX şi Porsche Cayenne.
În oricare dintre ele te-ai urca, maşina se va comporta bine pe şosea, va avea şi capacităţi off-road şi va beneficia de motorizări puternice şi de interioare atent realizate. Aproape că n-ai cum să dai greş în calitate de client al unuia dintre SUV-urile mari premium, însă trebuie să ştii ce-ţi oferă fiecare model diferit, pentru că balanţa dintre confort şi sporitivitate atârnă diferit în cazul fiecărui competitor din segment.
Testul de astăzi ne aduce la volanul lui Mercedes-Benz ML, un model care acumulează încet propria istorie în gama constructorului din Stuttgart. De la lansarea din 1997 până în prezent, ML şi-a creat o bază serioasă de fani, iar punctele sale forte au crescut de la o generaţie la alta urmărind acelaşi registru.
Exemplarul care face subiectul testului nostru este un ML 350 BlueTEC echipat cu generozitate. Nivelul dotărilor de la bord te face să crezi că eşti într-un S-Klasse care "ştie" şi off-road, iar felul în care diferitele sisteme au grijă de dispoziţia ta duce inevitabil la sentimentul de răsfăţ. Nu m-am mai simţit de mult timp la fel de răsfăţat de o maşină, cu toate că am condus numeroase modele premium în decursul acestui an.
Într-un fel, să mergi cu această maşină e ca într-o reclamă deja celebră. Apeşi comanda de deschidere a portierelor şi ţi se pare că lângă tine se iţeşte un domn în frac care spune:"Salut. De aici mă ocup eu".
Mercedes-Benz Clasa M (2011-2015)
3.0 ML 350 BlueTEC auto 4Matic
- Pret de pornire 56.575 €
- Pret model testat 97.005 €
- Taxa auto O €
Motor / Transmisie
Mercedes-Benz nu a intrat în lupta de putere a producătorilor premium şi pe partea de diesel-uri, ceea ce înseamnă că ML are doar două propulsoare diesel în ofertă, de 204 şi de 258 CP. Astfel, între versiunea 350 BlueTEC testată de noi şi cel mai puternic SUV mare premium diesel oferit pe piaţă, Porsche Cayenne Diesel V8S Tiptronic, există o diferenţă de 124 CP.
Motorizarea V8 de 4.1 litri din oferta Porsche este urmată îndeaproape de BMW X5 M50d, cel mai puternic model diesel cu şase cilindri în linie. Range Rover oferă un diesel echivalent celui din gama ML încă de la nivelul de echipare de bază, în timp ce Audi Q7 are un diesel de 3.0 litri şi 245 CP, la fel ca în gama Cayenne, cu al său Diesel V6. Lexus n-a intrat în jocul SUV-urilor diesel, în timp ce Toyota Land Cruiser oferă 190 CP în cea mai puternic ă versiune diesel, deci nu intră nici el în comparaţia noastră.
În ciuda faptului că a pierdut podiumul listei de mai sus, ML 350 BlueTEC nu este un model slab motorizat. Din contră, acesta oferă 258 CP şi 620 Nm, cuplul maxim fiind atins la 1.600 rpm. Sistemul 4Matic este standard, deci avem din oficiu o transmisie automată (în cazul de faţă, cu şapte trepte) şi un sistem de tracţiune integrală.
Antifonarea realizată de Mercedes-Benz este la standarde înalte, motorizarea fiind auzită în habitaclu abia la turaţii mai ridicate, apărute doar la apăsarea puternică a pedalei de acceleraţie. În rest, ML ne oferă sprinturi fără efort şi schimbări de treaptă imperceptibile. Nivelul ridicat de rafinament al modelului este reconfirmat şi de faptul că motorizarea V6 de 2.987 centimetri cubi respectă normele Euro 6, încă neintrate în vigoare.
Sigur, BMW X5 are cel mai puternic diesel cu şase cilindri din lume, respectiv cel mai puternic diesel de 3.0 litri de pe Glob, la doar un cal putere diferenţă de motorul Porsche mai mare cu 1.1 litri şi cu doi cilindri în plus, dar Mercedes-Benz se poate mândri cu titlul de campion al rafinamentului.
Consum
Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC are un consum mediu de 6.8 litri la sută. Este impresionant, dar fişele tehnice ale concurenţilor ne arată căse poate şi mai bine de atât. Cel mai mic consum din segment îl are BMW X5 3.0d, cu 6.2 litri la sută şi tot 258 CP sub capotă. Ceilalţi competitori din segment au un consum mediu de peste 7.0 litri la sută în regim mixt, conform ciclului NEDC.
În cadrul testului nostru, am obţinut un consum urban de 13 litri la sută. Pe autostradă, la 130 km/h, turometrul arată 2.100 rpm în treapta a şaptea, iar consumul se stabilizează la 11.3 litri la sută. În regim extraurban, ML 350 BlueTEC ne-a afişat un consum de 7.7 litri la sută.
Performanţe
Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC are nevoie de 7.4 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi poate să atingă o viteză maximă de 224 km/h. Valori onorabile pentru un model de 2.175 kilograme echipat cu un diesel de 3.0 litri. ML este însă depăşti din nou, de acelaşi X5 de la BMW: în cazul de faţă, BMW X5 xDrive30d obţine cel mai bun timp 0-100 km/h, de 6.9 secunde, pe lângă faptul că are cea mai mare viteză maximă dintre SUV-urile mari premium cu motoare diesel de ~250 CP, adică 230 km/h.
Din nou, însă, întreaga armată de diesel-uri din această zonă de putere se aliniază în spatele duo-ului german.
Interior
Cel mai important lucru cu care am rămas după testul cu Mercedes-Benz ML este faptul că modelului german dă dovadă de o atenţie remarcabilă la detalii. Finisajele sunt de top, iar confortul pasagerilor este pe primul loc. Pielea e piele, aluminiul este aluminiu, iar lemnul este lemn.
Senzaţia de spaţiu este prezentă indiferent de locul pe care-l alegi la bordul lui ML, existând suficient loc pentru capetele, umerii şi genunchii celor cinci pasageri.
Locurile din faţă sunt confortabile şi oferă un suport reglabil al susţinerii laterale. Pe deasupra, modelul testat de noi beneficia de răcire şi încălzire în scaune, alături de un sistem de masaj cu patru moduri diferite de funcţionare. Acesta a fost vârul elementelor care care m-au făcut să mă simt răsfăţat la bordul lui ML, în plus faţă de lucrurile cu care m-am obişnuit de la celelalte modele premium, cum ar fi pielea de pe bord şi celelalte elemente care arată atenţia constructorilor pentru clienţi.
Această atenţie la detalii m-a fascinat în cazul lui ML. Avem materiale moi peste tot, inclusiv în torpedou, cotieră şi chiar în portbagaj. Vedeţi voi, fotografia portbagajului prezintă o mochetă neagră pufoasă, plăcută la atingere, dar care este la fel de uşor de murdărit şi stricat dacă nu sunteţi atenţi. Volumul portbagajului este de 690 de litri, al doilea din segment după Audi Q7.
Însă nu toate lucrurile de la bordul lui Mercedes-Benz ML m-au cucerit, unele detalii de pe maşina testată fiind gândite uşor strâmb. Sunt, însă, elemente de personalizare la care puteţi să reunţaţi uşor.
De exemplu, nu mi-a placut faptul că maşina avea covoraşe din material textil, care se vor murdări de fiecare dată când vei coborî în noroi, zăpadă şi mai ales în minunatul amestec al celor două elemente. De asemenea, nu mi-a plăcut amestecul de piele şi lemn lucios de pe volan. Din două motive. În primul rând, aderenţa mâinilor pe coroana volanului e complet diferită la manevrele de virare, ceea ce ar putea duce la momente în care volanul alunecă şi scapă din control în anumite situaţii. Apoi, pentru că cele două zone aveau întotdeauna temperaturi diferite, ceea ce însemna o senzaţie de disconfort la fiecare bracare a volanului, a cărei valoare creşte exponenţial în funcţie de cât de ”extremă” este temperatura exterioară.
Preţ de achiziţie
În raport cu Audi Q7, BMW X5, Porsche Cayenne şi Range Rover, aceste modele fiind singurele cu diesel-uri comparabile, versiunea testată a lui Mercedes-Benz ML este cea mai ieftină. Există însă un SUV premium diesel care vine cu un preţ de pornire mai mic pentru motorizarea de 3.0 litri: este vorba de versiunea Euro 5 a lui Audi Q7 3.0 TDI. Spun "versiunea Euro 5" pentru că modelul Audi are un motor de aceeaşi putere - 245 de cai - care respectă normele Euro 6, aşa cum face şi BMW X5.
Versiunea testată pleacă de la 60.000 de euro cu toate taxele incluse. Cel mai apropiat rival este Audi Q7, urmat de BMW X5 şi Porsche Cayenne. Range Rover mizează pe exclusivism, cu un preţ de intrare în gamă imens, de 94.000 de euro.
De notat faptul că dotările opţionale care au echipat cu generozitate ML-ul din imaginile alăturate au ridicat preţul de achiziţie al exemplarului testat la 97.000 de euro.
Siguranţă
Deşi are un preţ ridicat, cei de la EuroNCAP au făcut un efort financiar în numele ştiinţei şi au cumpărat un ML pentru testare. În cadrul testelor de siguranţă derulate în 2012, Mercedes-Benz ML a obţinut cinci stele de siguranţă din partea organismului independent EuroNCAP.
Protecţia pasagerilor a fost notată cu 96%, protecţia copiiilor a fost notată cu 75%, iar nivelul echipamentelor de siguranţă activă a fost de 86%. Protecţia pietonilor a fost evaluată la 60% din totalul punctelor disponibile.
Ţinută de drum
În segmentul premium, fie că vorbim despre SUV-uri sau despre berline, manevrabilitatea va fi în general superioară celei oferite de modelele de volum. Dar, indiferent de tradiţia pe care o are marca ta în spate, nu poţi să te lupţi cu forţele fizicii. Să mişti într-un mod controlat aproape 2.2 tone pe patru petece de cauciuc este o provocare pentru un inginer, iar să faci asta cu eleganţă poate să devină chiar cea mai grea sarcină din carieră.
Mercedes-Benz ML are o suspensie orientată în mod evident spre confort. Chiar şi pe modul Sport, remarcăm un nivel de ruliu al caroseriei care se manifestă discret în ciuda sistemului Active Curve System, care ar fi trebuit să atenueze acest lucru. Partea bună este că pe modul de iarnă sau în cel automat, ML îţi oferă senzaţia de covor fermecat, absorbind în tăcere imperfecţiunile mici şi medii ale suprafeţei de rulare.
Ca orice model din acest segment care se respectă, ML are o suspensie cu o gardă la sol variabilă. Există două moduri de off-road, iar transmisia beneficiază şi de un reductor. Am riscat integritatea barelor de protecţie pentu o scurtă sesiune off-road, unde am descoperit că ML este la fel de confortabil şi în afara şoselei, dar ai nevoie de timp să te obişnuieşti cu ideea că poţi să distrugi componente în valoare de multe mii de euro dacă nu eşti atent când abordezi anumite obstacole.
Direcţia lui ML nu impresionează, însă. Aceasta nu oferă un nivel de feeling comparabil cu cel găsit în gama concurenţei bavareze, de exemplu, fiind mai apropiată de ceea ce ne oferă Audi în gama Q7. Volanul este uşor de manevrat, dar nu îţi lasă senzaţia de precizie maximă.
Vizibilitate
Mercedes-Benz ML are suprafeţe vitrate mari, însă oglinzile laterale par adesea mici în raport cu gabaritul vehiculului. Acestea îşi fac treaba până la urmă, fiind necesară o reglare atentă, însă am trăit cu senzaţia că oglinzile lui GLK au fost montate pe fratele său mai mare fără să-i întrebe nimeni pe inginerii dacă este o decizie bună.
Montantul A de pe partea şoferului nu este deranjant la virajele de stânga în raport cu media segmentului, în timp ce montanţii C au o înclinare care favorizează vizibilitatea în spate, în măsura în care acest lucru este posibil.
Camera video pentru marşarier oferă o rezoluţie bună şi prezintă şi un sistem de ghidare la rularea cu spatele, însă aceasta dezamăgeşte în situaţiile în care nu avem iluminare în spate. Am întâmpinat această situaţie pe un drum forestier, atunci când am dorit să efectuăm o întoarcere şi am remarcat vizibilitatea slabă oferită de acest sistem.
Tehnologie
Butonul rotativ multifuncţional din imaginea alăturată controlează aproape tot ceea nu ţine de direcţie şi viteză la Mercedes-Benz ML. Comenzi vocale, control electric pentru aproape toate elementele mobile de la bord, internet prin telefonul mobil şi o banchetă spate cu încălzire pe trei niveluri.
Nu sunteţi impresionaţi? Ei bine, aflaţi că ML are suporturi de pahar care puteau să fie încălzite sau răcite. Nu ştiu cine s-a gândit la asta, dar acest element a fost al doilea lucru care m-a făcut să mă simt răsfăţat la bordul lui ML. Fie că îţi ţine cafeaua caldă sau apa rece, sistemul nu atinge temperaturi periculoase pentru telefonul lăsat în suport, semn că inginerii au fost prevăzători şi au prevenit o serie de potenţiale probleme în această direcţie.
Lista de opţionale a lui ML poate să meargă mult mai departe de atât, fiind oferite elemente precum sonorizare Harman Kardon sau Bang&Olufsen, sistem entertainment pentru locurile din spate, hotspot la bord, volan încălzit şi altele.
Singurul reproş pe care i-l putem aduce maşinii testate este lipsa unui sistem de pornire fără cheie în standard, fiind preferată şoluţia unei chei care se introduce într-un lăcaş din bord şi este rotită în vederea pornirii. Sistemul Keyless Go există însă în dotarea modelului german şi costă 1.100 euro în plus.
Design
Mercedes-Benz a păstrat aceleaşi trăsături cheie pentru fiecare generaţie a lui ML. Vorbim despre montantul C înclinat în faţă, de forma grilei faţă şi de cum se întâlneşte aceasta cu blocurile optice, precum şi de silueta generală a modelului.
Aceeaşi reţetă a fost aplicată cu succes şi în alte game, fiind suficientă actualizarea unor forme pentru dezvoltarea unei noi generaţii. Barele de protecţie, blocurile optice, capota, uşa hayon-ului şi portierele au profiluri diferite faţă de cele găsite la generaţia a doua a lui ML. Ca de obicei, jantele din aliaj cu design AMG asigură un aspect impunător pentru fratele off-road al lui S-Klasse.
Ne-a placut
- Nivel ridicat de confort
- Preţ competitiv în raport cu rivalii
- Calitatea materialelor de la interior
- Spaţiu interior
- Tren de propulsie capabil şi rafinat
Nu ne-a placut
- Direcţia nu este cea mai performantă din segment
- Ruliu prezent şi pe modul sport
- Oglinzi laterale mici
- Ornamentele de lemn de pe volan au o integrare mai puţin plăcută
Date tehnice - Mercedes-Benz Clasa M (2011-2015) 3.0 ML 350 BlueTEC auto 4Matic | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
97.005 € ? Hm...mai mult de 80 de mii nu as da pe nici un SUV. Eu zic ca e suficienta limita de 80 de mii la oricare din suv-urile enumerate de voi in test. Si vin suficient de dotate pe la 80 de mii asta tinand cont ca ele incep de pe la 65 de mii cat de cat aranjate. Deci la 80 de mii le poti avea aproape full. De la 80 de mii in sus se pot achizitiona masini mult mai frumoase si mai deosebite gen Porsche Panamera, BMW 6 GrandCoupe etc.
Preţul însă, prohibitiv.
Sigur nu ati gresti?! mi se pare cam mult.
Personal, daca as avea atatia bani de dat pe o masina as alege ori Land Cruiser V8 ori noul Grand Cherokee. Prefer sa am niste materiale mai normale (desi de lux, cele doua sunt sub tripleta germana ca finisari, asta e clar) insa sa pot iesi cand vreau in afara asfaltului fara sa ma stresez ca poate raman impotmolit. Plus ca din punct de vedere al design-ului Jeep-ul e mult mai masculin/agresiv si intotdeauna am apreciat mai mult design-ul exterior decat materialele super gumoase din interior cu care se lauda in general masinile nemtesti, materiale pe care oricum nu le ating ca n-am de ce. Calitatea imbinarilor conteaza cel mai mult la interior, ca sa nu-ti paraie la toate denivelarile si aici orice masina de peste 30.000 de euro sta excelent.
Nu cred ca au gresit, am un prieten care are un X5 cu un motor similar si imi povesteste cam de aceleasi consumuri, chiar ceva mai mari.
Deci eu sa inteleg ca x5-ul meu este mai bine finisat decat un LC v8 care are volanul mai de calitate cu lemn iar interiorul mai zdravan(mai finisat) , insa sa vad ca nu e asa ? Ciudat, ce-i drept eu am ramas intepenit in zapada cand am incercar sa urc bordura. Am avut noroc cu un tedei for mousăn care m-a scos cat ai clipi. Asta a fost in prima luna in care a nins, in a doua ce sa vezi si eu si un LC v8 in zapada , rotile se invarteau in gol. Ghiciti ce ? Un Meleu dala prost la siguranta ca a lui Huidu, ne-a tras pe amandoi cu antaia, si BINGO am iesit totii, ieeeee.
cei care le lauda, desi nu s.au suit vrodata intr.o astfel de masina, le sugerez sa taca.
20% ? Poate la cele de generatie veche...Q7-ele meu mai mult de 13% nu a consumat niciodata chiar si cu pedala la podea. Poate te referi la consumul pe moment....la cel mixt altfel sta treaba.
Acum ar trebui sa vad cum merg Porsche, Q7, X5-6 tot cu motor diesel de 3000 pentru comparatie.
Nu-mi pare rau de alegerea facuta.
Este o masina sigura, tare in demaraj( cuplul de 620 Nm cam ii lasa in spate pe altii ) , iluminatul inteligent este trasnet , iar suspensia airmatic functioneaza 99,8 % din timp , pentru ca asigura un confort super.
Minusuri , lipsa meniu si navigatie limba romana , manerul portierei nu este ergonomic.
Deosebit este si sistemul pentru telefon , se aude clar si tare in ambele sensuri....
Un plus mare si pentru sistemul de protectie fata de masina din fata , deosebit de util.
Si daca ai trecut vreodata prin state in ultimii doi ani o sa vezi ca esti foarte departe de adevar. Deocamdata tot SUV-urile domina strazile. Poate tu te refereai la motoare a caror tendinta generala este de micsorare a capacitatii cilindrice, insa segmentul auto cu cea mai mare crestere este cel al SUV-urilor, si aici nu ma refer doar la SUA.
Numai bine!