Drivetest Mercedes-Benz Clasa C (2013-2018)
C200 2.0 184CP 4x4 AutMiercuri, 16.04.2014
- Comenteaza
- Trimite pe:
O licărire roşcată, un iz fructat şi sprinţar, o uşoară aciditate tinerească şi o aromă de cireşe sălbatice, coacăze roşii şi urme de nucşoară. Un clinchet de pahare şi o sorbitură scurtă te poate face să te îndrăgosteşti de un Trollinger adevărat, servit la 15 grade, eliberat de sub un dop de plută.
Mirosul uşor dulceag teleportează pe oricine în mijlocul celor 400 de hectare de vie bătrână, răsărită de sute de ani pe malul râului Neckar, parte a regiunii viticole Wurttemberg. În mijlocul milioanelor de butuci înşiraţi ca piesele unui domino e o linişte care te rupe complet de străzile Stuttgart-ului. Da, Stuttgart. Oraşul care se identifică cu istoria Mercedes, este locul de obârşie al uneia dintre cele mai vestite podgorii din întreaga Germanie.
O podgorie care s-a născut în anul 1100 şi a continuat să existe până astăzi, chiar în inima unui oraş pregătit să ofere lumii auto cel mai aromat produs al său, mereu tânăr, cu o notă ce promite să amprenteze retina, olfactivul şi tactilul.
Cules proaspăt din podgoriile uzinei Mercedes, noul C-Klasse ajunge şi în rafturile din ţara noastră, în speranţa că va putea seduce simţurile celor îndrăgostiţi deja de berea bavareză.
Mercedes-Benz Clasa C (2013-2018)
C200 2.0 184CP 4x4 Aut
- Pret de pornire 37.076 €
- Pret model testat 57.771 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Asemeni vinului învechit în butoaie de stejar, Mercedes C-Klasse a avut nevoie de mai multe generaţii pentru a putea ajunge la actualul nivel de rafinament. Şi când zic rafinament mă refer şi la ceea ce se ascunde sub capotă, acolo unde am degustat un motor pe benzină, de 2.0 litri şi 184 de cai putere.
Coincidenţă sau nu (în mod sigur nu), modelul din Stuttgart oferă aceeaşi putere ca rivalul său direct, BMW 320i. Sunt 184 de cai, oferiţi la 5500 de rotaţii, gata oricând să imprime un comportament dinamic sedanului premium. Ajută în acest sens şi cuplul motor de 300 de Nm, disponibil chiar de la 1200 de rotaţii. E ca un miros înţepător care te aduce în simţiri atunci când îl tragi cu putere pe nas.
Orice impuls al pedalei de acceleraţie este recepţionat bine, iar plaja de cuplu se pregăteşte să te îndestuleze. Senzaţia de cuplu se păstrează şi va genera un sentiment de resurse decente, mereu gata să sară în ajutor.
Deşi vorbim despre un potenţial pământean al unităţii pe benzină, ea nu pare să se ridice la generozitatea cu care îşi obişnuieşte un constructor german clienţii. De aceea, e de preferat ca decenţa să fie schimbată pe generozitatea unui motor mai mare.
Cuplul de 300 de Nm este gestionat cu ajutorul unei transmisii 7G-Tronic Plus, capabilă să înşire pe nesimţite cele şapte rapoarte. O liniaritate bună şi un răspuns decent în situaţii de urgenţă. E totuşi nevoie de ceva mai multă intuiţie. Ea poate veni în modul Sport, însă nici atunci relaţionarea om-maşină nu este tocmai perfectă.
La început vorbeam de rafinament, pentru că propulsorul de 2.0 litri este bine echilibrat, izolat fonic excepţional şi vindecat de vibraţii supărătoare. Nici măcar sistemul start-stop nu reuşeşte să creeze astfel de slăbiciuni. Cu toate acestea, sunetul său la turaţii înalte nu se apropie de accesele baritonale ale fraţilor mai potenţi.
Consum
Cum la noi în ţară consumul anual de vin este ceva mai mic decât cel de bere, şi eficienţa lui Mercedes C-Klasse se dovedeşte superioară rivalului BMW Seria 3.
Modelul din Stuttgart anunţă o valoare medie de 5.6 litri/100 de kilometri, superioară rivalilor Seria 3, Audi A4 şi Lexus IS.
În situaţii reale de trafic, valoarea urbană urcă până la 11 litri/100 de kilometri, în vreme ce în afara oraşului, fără prea multe exagerări, consumul se fixează la 7 litri/100 de kilometri. Şi cum rezervorul standard însumează doar 41 de litri, ar fi bine să vă asiguraţi că faceţi plinul la timp. Este enervant, dar vă obişnuiţi.
Opţional, pentru o sumă care se apropie de cea a unui vin bun, Mercedes oferă şi un rezervor mai generos, de peste 60 de litri.
Performanţe
E greu să vorbeşti de performanţe atunci când în segment există BMW Seria 3. Cu toate acestea, piedestalul pe care am urcat sedanul bavarez începe să se clatine dacă ne uităm în fişa tehnică a noului C-Klasse.
Spun asta pentru că cifrele lui C200 sunt identice cu cele ale lui 320i. Sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 7.3 secunde iar viteza maximă se opreşte la 235 km/h.
Aşadar, e cazul să facem loc pentru doi pe prima treaptă a podiumului.
Interior
Am văzut în Mercedes, întotdeauna, un brand conservator. Nimic mai greşit. Profanul din mine a fost contrazis dincolo de portiera noului model de clasă medie, unde am descoperit un mini S-Klasse, aspiraţional, cu mici hibe, dar impresionant.
Am spus şi o voi spune răspicat: noile modele construite pe platforma compactă sunt doar nişte pseudo-Mercedes-uri, lansate dintr-un pur spirit mercantil. Am revenit rapid asupra acestei idei după ce mâinile mele s-au întâlnit cu materialele din interiorul lui C-Klasse.
Sedanul rămâne adevărata treaptă de intrare în gama Mercedes. Biletul de intrare, un bilet pentru care plăteşti şi eşti răsplătit cum se cuvine. E o diferenţă ca de la Pele la Balint între gama compactă şi modelele clasice.
Plasticul moale, cu o textură ce sugerează calitatea, dublat de pielea fină, regăsită şi pe bord, reprezintă doar începutul excursiei senzoriale. Aluminiul şi elementele cromate desăvârşesc experienţa tactilă.
Designul este şi el unul simplist, uşor de intuit, cu o ergonomie bună, dar puţin complicată în dreptul centrului de comandă de pe consola centrală. Păcat de ecranul central, care arată ca o tabletă ieftină, de 7 inch, răsărită din neant în mijlocul bordului. Am înţeles că vorbim despre o soluţie de compromis, dar pare a fi prost aleasă.
Scaunele rămân extrem de confortabile, cu o ergonomie excelentă pentru reglare, poziţionată pe faţa uşilor.
Pe locurile din spate se poate călători bine, spaţiul fiind suficient chiar şi pentru trei pasageri. În portbagaj încap 480 de litri de bagaje, adică fix la fel ca în cazul celorlalţi rivali. Nu e foarte mult, dar nici atât de puţin încât să renunţi la bagajele familiei.
Preţ de achiziţie
Un vin bun are, de obicei, un preţ pe măsură. Şi vine la pachet cu un somelier care te învaţă să-i dezlegi aromele. La prima vedere, preţul lui Mercedes C-Klasse nu sperie pe nimeni. La prima vedere!
Spun asta pentru că modelul german pleacă de la numai 34.100 de euro în versiunea C180. Este totuşi mai mult decât preţul de pornire perceput de BMW şi Audi.
Dacă ne referim strict la versiunea testată de noi, C200, socotelile încep de la 37.000 de euro, fără a include transmisia automată 7G-Tronic. Dacă ne uităm în segment, versiunile similare ale rivalilor sunt ceva mai ieftine.
Un BMW 320i pleacă de la 34.500 de euro, iar un Audi A4 1.8 TFSi ajunge să coste chiar şi 35.000 de euro cu tot cu transmisia automată Multitronic. Lexus IS250 intră şi el în comparaţie, chiar dacă oferă mai mulţi cai putere. Preţul său este de numai 36.100 de euro, cu tot cu transmisie automată.
Revenind asupra maşinii de test, trebuie să precizăm că cele câteve opţionale adăugate, printre care cutia automată, pachetul AMG pentru interior şi exterior, sistemul multimedia Command Online şi sistemul de iluminare inteligent cu LED-uri au urcat valoarea finală la 57.700 de euro.
Siguranţă
Noua generaţie Mercedes C-Klasse nu a ajuns încă pe masa de disecţie a celor de la EuroNCAP. Cu toate acestea, moştenirea unui model care se trage dintr-o familie cu mult respect pentru siguranţă şi punctaje de cinci stele garantează un comportament bun al sedanului.
Am putea asista la unul dintre cele mai mari punctaje din clasa premium, având în vedere sumedenia de sisteme de siguranţă oferite în standard: asistent pentru păstrarea benzii de rulare, sistem de frânare Pre Safe, asistent Cross Traffic, asistent pentru prevenirea impactului frontal, pilot automat adaptiv cu funcţie de frânare, sistem de avertizare şi protecţie la impact din spate, asistent activ unghi mort, capotă activă pentru protecţia pietonilor şi BAS Plus.
Sunt multe şi au un singur scop: evitarea accidentelor. E aceeaşi tehnologie a fratelui mai mare S-Klasse, transplantată şi pe sedanul mediu. E încă o dovadă că maşina autonomă este tot mai aproape de noi, iar Mercedes s-a înscris în cursa pentru pionierat în acest domeniu.
Ţinută de drum
Evident, un strop din licoarea lui Bacchus se soarbe în linişte, într-o ambianţă specială. Lipsit de acest ritual, vinul îşi diluează esenţa. Aşa cum şi versiunea C200 testată de noi şi-a pierdut din personalitate atunci când a fost echipată cu pachetul AMG.
O ideea bună pentru cei care preferă condusul sportiv şi o idee proastă pentru cei care preferă şofatul relaxat. Obişnuit cu plutirile afrodisiace oferite de suspensia cu care Mercedes şi-a câştigat o reputaţie solidă în ultimii ani, publicul trebuie să fie informat atunci când alege pachetul AMG. Pentru că acesta schimbă radical maşina.
E un amalgam de setări diferite pentru suspensie, direcţie şi motor, cu denumiri preluate parcă şi de la BMW şi de la Audi (Comfort, Individual, Sport, Sport+). Indiferent de ce alegi C-Klasse devine o maşină care tresare nervos la fiecare groapă sau se arată sensibilă la orice şină de tramvai.
Dincolo de oraş însă, spiritul AMG parcă învie sub un sedan decent motorizat. Sensibilitatea se transformă în îndârjire, iar ruliul cu care erai obişnuit lipseşte aproape cu desăvârşire. Aţi ghicit: am ajuns la surprizele plăcute. Mercedes C-Klasse devine asemeni unui vin sprinţar, vioi, iute la mânie, gata să îţi fure minţile după ce ai exagerat cu cantitatea.
Direcţia devine extrem de precisă şi gata să se joace împreună cu puntea spate atunci când sistemele electronice sunt lăsate la vatră. E o senzaţie plăcută de dinamism, pe care C-Klasse o anunţa doar printr-o direcţie artificială, uşor greoaie la viteze mici, dar extrem de asistată în staţionare.
Vizibilitate
La capitolul vizibilitate, tind să cred că s-au îmbunătăţit anumite aspecte, comparativ cu generaţia anterioară. E drept că luneta nu este un munte de generozitate, dar sincronizarea potrivită cu oglinda retrovizoare ajută suficient.
Oglinzile laterale sunt şi ele bine proporţionate, chiar dacă puţin cam colţuroase pentru gusturile mele. Montanţii spate sunt destul de generoşi şi pot încurca unele manevre în marşarier, însă nu se dovedesc o problemă ca în cazul altor modele premium.
Tehnologie
De cele mai multe ori, sticla înnobilează un vin bun, subliniind astfel caracterul distins, nobleţea şi spiritul premium. În cazul lui C-Klasse, rolul de a împacheta frumos esenţa îi revine interiorului, echipat cu cele mai noi tehnologii regăsite în laboratoarele din Stuttgart.
Sistemul de climatizare Thermatic cu două zone de temperatură şi filtre speciale pentru un aer curat, scaunele încălzite, sistemul Head-Up Display care se ridică la înălţimea concurenţei sau scaunele electrice cu reglare lombară sunt doar câteva din dotările esenţiale pe un model premium.
Am rămas impresionat de calitatea sunetului, chiar dacă maşina testată nu beneficia de semnătura unei case audio cu renume. De asemenea, afişajul color de o rezoluţie bună, aflat în spatele volanului, este o bilă albă. Rămân sceptic în privinţa navigaţiei, care nu se ridică la nivelul rivalilor bavarezi, dar este plină de informaţii utile.
După cum spuneam şi mai devreme, ecranul sistemului multimedia pare nepotrivit şi complet neintegrat în bord. El recuperează însă prin imaginile oferite, de o calitate superioară.
Interesant de folosit şi noul sistem de comandă amplasat pe controla centrală, deşi e nevoie de ceva timp pentru a te obişnui cu el. Ceea ce am apreciat însă foarte mult la acesta este suprafaţa tactilă inteligentă, care se inspiră din funcţionarea telefoanelor mobile. Glisarea cu degetul pe suprafaţa tactilă schimbă postul de radio sau melodia, în timp ce funcţia „ciupire” are rolul de a apropia sau îndepărta harta.
Ajung şi la iluminarea inteligentă cu LED-uri. Poate prea inteligentă pentru organele legii, care m-au invitat să opresc în toiul nopţii, crezând că folosesc „lumini mov de 8000K”. Eu m-am uitat buimac, el a constat singur că pierduse războiul cu tehnologia.
Design
Un vin bun ascuns într-o sticlă atrăgătoare te vor atrage ca un magnet. Exact asta a fost şi ideea celor de la Mercedes atunci când au gândit C-Klasse. Una dintre puţinele maşini introduse recent pe piaţă care nu se chinuie şi nici nu-şi doreşte să pună prea mult accent pe sportivitate, deşi vine echipat cu pachetul AMG.
Rafinamentul este cuvântul care pare să fi ghidat creionul designerilor germani, inspiraţi prea mult, de ce să nu recunoaştem, de succesul fratelui mai mare, S-Klasse. Nu e de mirare că mulţi îl vor numi cu siguranţă „Micul S”.
Personal, am fost cucerit de elitismul pe care maşina îl emană, dincolo de blocurile optice faţă cu aspect misterios, brăzdat de o dungă LED care se colorează în mov atunci când apeşi butonul de deschidere a uşilor. E un amalgam de linii armonioase combinate cu aerul futurist al unei revoluţii tehnologice.
Iar dincolo de tot acest compus organic seducător se ascunde un magnet invizibil, care atrage cu uşurinţă atenţia celor din jur, amprentându-le uşor retina.
Ne-a placut
- Calitatea materialelor
- Designul interior
- Iluminarea LED
Nu ne-a placut
- Suspensia rigidă în oraş
- Imaginile sistemului de navigaţie
Date tehnice - Mercedes-Benz Clasa C (2013-2018) C200 2.0 184CP 4x4 Aut | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Cam mare diferenta dintre declarat si real.
Sunt fan Mercedes, dar pentru asta i-as da un vot negativ. Inteleg ca este vorba despre marketing, dar aici imi suna a pacaleala.
Nu detin Skoda, dar eu personal, as lua o Skoda Octavia RS fara sa clipesc peste Mercedesul asta. Dar na, poate sunt eu nebun...
@sleahta de mai sus: asta se va vinde si fara aprecieri din partea unor parliti de pe un site auto din romania
....unde, in romania, mercedes este mai bine vanduta decat celelalte branduri premium.
... in aceiasi romanie unde mercedes vinde anul trecut 2000 de masini, comparativ cu cele 5000 ale skoda ... dintre care or fi fost doua-trei sute d'alea "fool-opșăns" despre care vorbeste ceva mai sus dl Radu
Despre masinile astea,cand ai bani gramada(nu din afaceri cumparate de la govern)facuti din munca cinstita in decurs de 2 sau 3 generatii,chiar ca nu poti sa-ti iei ce-ti doresti.Iar cine are asa ceva,nu=si da aere.
dimpotriva; mie doar cu pack amg imi place
lol Automarket
Din pacate uniformizarea in game la fiecare producator e si nu e ok.
Eu astept si noul A4 pentru a putea trage o concluzie.
Cat despre faptul ca ne place sau nu, ca seamana cu S Class, ca e prea scumpa ... astea sunt parerile fiecaruia. Piata va decide pana la urma. Ca si cumparator de C Class nu ma deranjeaza ca seamana cu S-ul Ca si cumparator de S Class, C-ul e departe ca pret si pozitionare pentru a ma impiedica de aspecte de genul asta. Deci nu vad care e problema. Iar cine si-a permis pana acum un C Class nou, si-l va permite si de-acum incolo, fara sa ceara parerea lui X si Y daca e prea scumpa sau nu. Daca a ajuns in pozitia sa si-l cumpere sunt sigur ca e baiat suficient de destept sa-si dea seama daca merita sau nu banii.
Ieri citeam un reportaj despre C250 diesel si taiota primus. La un traseu de 430 mile (~600km) Mercedes-ul a avut un consum mai mic decat termosul de la taiota. Stiu, e greu de digerat pentru unii fani dar asta e realitatea. In legatura cu consumul, in general, la un diesel daca mergi rezonabil, fara excese, poti scoate chiar mai bine decat cifrele oficiale. La hibridul taiota treaba e invers. Stiu, si asta e greu de digerat.
Oricum, daca la generatia trecuta C Class era undeva prin plutonul fruntas, acum au trecut clar in fruntea clasamentului. Bineinteles, concurenta nu doarme iar modelele care vor veni de la BMW, Audi, Jaguar sau Cadillac desi vor avea viata grea, sunt sigur ca vor avea raspunsuri pe masura. Si asta face pana la urma deliciul lumii auto.
Bucura-te de marca pe care o iubesti si incearca sa fii cu mai mult bun simt.
Nici pretul nu mi se pare exagerat. Este oarecum asemanator cu cel al rivalilor. In plus, cum ati scris si in articol, acest C are multe sisteme de pe clasa S, un lucru la care rivalii momentan doar viseaza.
Am vazut ca unii au mentionat Octavia. E suficient sa te urici in Skoda, apoi imediat in Mercedes, si vezi de unde vine diferenta de pret.
..CA SI POSESOR DE S??? asta n-are dupa ce bea apa si vorbeste de S Class? prost de Romania, tipic