Luni, 08.04.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Mercedes-Benz a reuşit să transforme complet modelul A-Klasse. Când a debutat pe piaţă, în 1997, nu era cel mai atractiv produs al nemţilor, iar modelul nu era campion nici la dinamică, din moment ce modelul a primit la scurtă vreme de la lansare modificări la suspensie şi ESP în standard pentru a trece "testul elanului". Era însă un model conceput diferit, imaginat ca un soi de monovolum de oraş premium şi gustat de puţini clienţi în afara vestului Europei.
De atunci au trecut mulţi ani, iar Clasa A a trecut prin două generaţii. Noi vom relata impresiile întâlnirii cu cea de-a treia generaţie a lui A-Klasse, care marchează o schimbare dramatică în această gamă şi ar trebui să provoace o furtună în rândul competitorilor, deoarece Mercedes-Benz a adus pe piaţă un model competitiv şi atractiv.
Pe lângă design-ul irezistibil, noul A-Klasse iese în evidenţă prin direcţie şi suspensie, alături de economia de carburant oferită de versiunea 1.5 diesel.
Mercedes-Benz Clasa A (2012-2015)
A180 CDI 1.5 90CP Man
- Pret de pornire 24.676 €
- Pret model testat 31.062 €
- Taxa auto 50 €
Motor / Transmisie
Exemplarul testat, un A180 CDI BlueEfficiency, beneficiază de un motor diesel de 1.461 centimetri cubi care livrează 109 CP şi 260 Nm. Deşi nivelul de putere a rămas neschimbat faţă de vechiul A180 CDI, motorul are o cilindree redusă cu 500 cmc, consumul de carburant a scăzut, iar viteza maximă este superioară. Unitatea, denumită intern OM607, este o evoluţie a motorului furnizat şi utilizat de partenerii de alianţă de la Renault-Nissan sub denumirea 1.5 dCi. Sună familiar?
Intervenţia nemţilor de la Daimler asupra motorizării este însă evidentă, motorul fiind mai rafinat decât orice alt 1.5 dCi întâlnit până acum, pe lângă faptul că dezvoltă un nivel de cuplu superior celui furnizat de diesel-urile de 1.5 litri din portofoliul partenerilor franco-japonezi.
Originile acestui motor sunt mai puţin importante, mai ales în contextul în care A180 CDI se împacă de minune cu unitatea 1.5 diesel. Sigur, nu-i cel mai puternic A-Klasse diesel făcut vreodată, dar oferă reprize corecte pentru o compactă de 109 CP, vibraţiile sunt aproape inexistente, iar nivelul de zgomot generat de propulsor este estompat cu succes în majoritatea situaţiilor. Transmisia manuală cu şase trepte este etajată corect, favorizând economia de carburant, aşa cum era de aşteptat de la acest nivel de putere.
Consum
Mercedes-Benz anunţă un consum mediu de 3.9 litri la sută pentru A180 CDI BlueEfficiency. Strict de dragul comparaţiei, vechiul A180 CDI avea un consum mediu de 5.2 litri la sută. Acesta este un exemplu potrivit pentru ideea de downsizing. Pus în faţa vechiului A180 CDI, orice client ar alege, fără să se gândească prea mult, motorizarea de nouă generaţie.
În mediul urban, este anunţat un consum de 4.5 litri la sută, pe când mediului extraurban îi este asociat un consum de 3.3 litri la sută. În raport cu rivalii din segment, Mercedes-Benz A180 CDI împarte prima poziţie pe podium cu Volvo V40 D2 în versiunea de 115 CP. Versiunea 114d a lui BMW Seria 1 obţine următoarea poziţie, cu 4.1 la sută în regim mixt, pe când Audi A3 Sportback 1.6 TDI 105 CP Attraction are un consum mediu de 4.2 litri la sută. Locul patru este ocupat de Alfa Romeo Giulietta 1.6 Mjet 105 CP, cu 4.4 litri la sută.
În cadrul testului nostru, am obţinut un consum urban de 5.2 litri la sută într-un regim economic, cu sistemul Start-Stop activat. Dacă dezactivăm sistemul, prindem trafic aglomerat şi nu ne mai uităm la economia de carburant, consumul urban urcă la aproape opt litri la sută.
Pe autostradă, la 120 km/h, A180 CDI afişează o turaţie de 2.150 rpm în treapta a şasea şi înregistrează un consum de 4.7 litri la sută. În regim extraurban, dacă nu depăşim 90 km/h, consumul se stabilizează la 4.5 litri la sută, însă acesta se apropie de cinci litri la sută dacă suntem ceva mai grăbiţi.
Performanţe
Mercedes-Benz A180 CDI are nevoie de 11.3 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi poate atinge o viteză maximă de 190 km/h. Versiunea 1.6 Multijet de 105 CP a lui Alfa Romeo Giulietta îi egalează performanţele, cu 11.3 secunde până la sută şi o viteză maximă de 185 km/h.
Competitorii de la Audi, BMW şi de la Volvo sunt lăsaţi în urmă, fiind cu câteva fracţiuni de secundă mai lenţi, cu toate că oricare reprezentant al trio-ului de mai sus este capabil să atingă 185, respectiv 190 km/h, după caz.
Interior
Pe cât de atrăgător este exteriorul lui A-Klasse, pe atât de primitor este şi interiorul. Odată ce te-ai urcat la volan, nu simţi că ai luat o decizie greşită. Volanul, schimbătorul de viteze, bordul şi mai ales ceasurile de bord au un design atrăgător, iar elementele pe care le poţi atinge din enumerarea de mai sus sunt îmbrăcate în materiale de calitate, care îţi reamintesc apartenenţa modelului la noua gamă a unuia dintre cei mai prestigioşi constructori de automobile din lume. În plus, finisajele sunt atent realizate, amplificând senzaţia de calitate.
Poziţia la volan este corectă şi comenzile sunt amplasate ergonomic din punctul de vedere al şoferului. Pasagerii nu sunt nici ei neglijaţi, existând suficient spaţiu pentru cele cinci persoane anunţate de fişa tehnică. Antifonarea este bună, reuşind să estompeze cu succes majoritatea sunetelor neplăcute din mediul înconjurător. Motorizarea se face auzită abia cu sistemul audio oprit şi în momentele în care aceasta trece de jumătatea plajei de turaţii disponibile.
Singurul element care ne-a displăcut la bordul lui A-Klasse, deşi ar putea să fie o problemă de preferinţă personală, este amplasarea afişajului multimedia pe bord, care pare să fi fost uitat în momentul în care a fost desenat bordul şi montat ulterior în grabă. Portbagajul este mai mic decât al rivalilor de la Alfa Romeo, Audi şi BMW, dar mai mare decât al lui V40, totalizând un volum de 341 litri. Per ansamblu, este suficient de spaţios, dar accesul obiectelor voluminoase este îngreunat de deschiderea cu formă neobişnuită a uşii hayon-ului.
Preţ de achiziţie
Cel mai mic şi mai accesibil Mercedes-Benz oferit pe piaţă, 1.6 benzină de 122 CP, pleacă de la 24.676 euro cu TVA inclus. Preţul de pornire al versiunii testate, A180 CDI, este de 25.978 euro cu TVA inclus. Echipamentele opţionale care animă modelul din imaginile alăturate au ridicat preţul de achiziţie la 31.062 euro cu TVA inclus.
Versiunile diesel cu putere echivalentă ale rivalilor lui A-Klasse, despre care v-am vorbit mai sus, au preţuri de pornire mai mici în unele cazuri, cum ar fi cel al lui Alfa Romeo Giulietta 1.6 MJet 105 CP şi Volvo V40 D2 115 CP.
BMW Seria 1 114d bate preţul modelului Mercedes-Benz în materie de preţ de pornire, acesta plecând de la 24.800 euro cu TVA inclus. Cea mai scumpă alternativă în acest segment în plaja diesel de 100-115 CP este versiunea 1.6 TDI 105 CP Attraction a lui Audi A3 Sportback, care pleacă de la 25.350 euro.
Siguranţă
Mercedes-Benz ţine mult la siguranţă, iar acest lucru se vede şi la noul A-Klasse, deoarece modelul este oferit în standard cu şapte airbaguri. Opţional, numărul airbag-urilor poate creşte până la nouă.
În plus, modelul are o mulţime de sisteme de protecţie, dintre care cel mai important este PRESAFE. Acest sistem anticipează o coliziune şi îl atenţionează pe şofer prin semnale luminoase şi acustice, iar la final - în cazul în care șoferul nu reacționează - prin frânarea completă a vehiculului.
În cadrul testelor independente EuroNCAP, A-Klasse a obţinut cinci stele la capitolul siguranţă. Protecţia adulţilor a primit 93% din totalul punctelor disponibile, iar nivelul echipamentelor de siguranţă activă a fost notat cu 85% din puncte. Copiii de la bord sunt şi ei bine protejaţi, A-Klasse primind 81% din punctele disponibile pentru această categorie.
Ţinută de drum
Noua generaţie A-Klasse face impresie bună la acest capitol. Este unul dintre puţinele modele compacte (excluzând hot-hatch-uri) ale căror comportamente dinamice egalează fără probleme agresivitatea design-ului exterior. Direcţia prezintă un echilibru foarte bun şi îi transmite şoferului, cu o fidelitate remarcabilă, ceea ce se ascunde sub roţile din faţă. Maşina se dovedeşte a fi stabilă şi la viteze mari, iar serpentinele nu îi impun probleme dacă şoferul îşi cunoaşte limitele . În situaţii extreme, apare, aşa cum era şi logic, subvirarea. Însă, dacă ai ajuns până acolo cu A-Klasse într-un regim normal de condus, problema s-ar putea să fie între scaun şi volan.
Suspensia standard este orientată spre comfort, dar asta nu înseamnă în niciun moment un model care dansează pe şosea într-o succesiune de viraje. Suspensia lui A-Klasse absoarbe bine denivelările şi ţine sub control ruliul caroseriei, asigurând, pe cât posibil, respectarea trasei dictată de şofer. În cazul în care vreţi şi mai multă sportivitate, puteţi comanda şi o suspensie sport pentru noul A-Klasse.
Versiunea de motorizare A250 Sport poate primi o suspensie dezvoltată de AMG, care oferă, la rândul său, performanţe superioare suspensiei sport disponibilă opţional în restul gamei.
Vizibilitate
La acest capitol, noul A-Klasse stă relativ bine. În raport cu generaţia precedentă, avem o poziţie la volan mai joasă. Bordul este mai ridicat, iar parbrizul este mai înclinat în spate. Din fericire, aceste elemente nu sunt deranjante la condus. Unele versiuni au cameră video pentru marşarier, iar senzorii de parcare sunt precişi şi îşi fac treaba de fiecare dată când îi soliciţi. Şi îi vei solicita, pentru că luneta este destul de mică în comparaţie cu principalii competitori de pe piaţă. În plus, există şi senzori pentru unghiul mort la schimbarea de bandă.
La anumite viraje de stânga, montantul A poate jena şoferul, dar aceste situaţii sunt comune pentru aproape toate automobilele de pe piaţă.
Tehnologie
Dorinţa de a atrage clienţi mai tineri pentru A-Klasse a dus la investiţii serioase din partea Daimler pentru noua lor compactă. Nemţii vor să ofere un sistem de integrare a iPhone-ului, incluzând funcţia Siri în comenzile lui A-Klasse, ceea ce le va oferi clienţilor acces la Facebook şi internet. Acel sistem nu este încă disponibil, dar A-Klasse nu se face de ruşine la acest captiol, fiind echipat cu sistemul multimedia COMMAND, care integrează funcţia Linguatronic pentru comenzi vocale, sistem de navigaţie, radio şi interfaţa care poate schimba mici setări ale maşinii, în funcţie de preferinţele şoferului și de disponibilitatea unor funcții.
Sistemul COMMAND este utilizat prin intermediul unui buton rotativ amplasat pe consola centrală. Acesta se simte solid şi de calitate la atingere şi utilizare şi este simplu de folosit, întreaga interfaţă fiind destul de intuitivă. Lista de dotări standard include numeroase elemente care să te ajute să nu adormi la volan, să nu faci accident şi să fii relaxat când conduci. Singura nemulţumire la acest capitol vine la nivelul ecranului care echipa exemplarul testat, acesta fiind ceva mai mic decât al rivalilor, cu toate că oferea o grafică de calitate. La fel ca în cazul echivalenţilor din gamele rivale, afişajul nu acceptă comenzi tactile.
Design
Conceptul A-Klasse, prezentat cu un an înainte de versiunea de producție a compactei, a purtat un rol principal în dezvoltarea noului model al celor de la Mercedes-Benz. Designerii au preluat de aici aproape toate formele, rezultând un joc complex de umbre şi forme convexe şi concave.
Partea frontală este expresivă şi puternică datorită formei V şi blocurilor optice cu un design specific. Posteriorul este dominat de eleronul integrat în hayon şi de spoilerul amplu.
Alături de noul Volvo V40, A-Klasse conduce clasamentul modelelor atractive în acest segment. Paradoxal, prin apariţia celor două modele, jocul în doi pe care îl făceau Audi şi BMW s-a încheiat, cei doi producători bavarezi având în faţă unul dintre cele mai frumoase modele Mercedes-Benz comercializate la preţuri accesibile muritorilor de rând.
Chiar şi cu jante din aliaj de 16 inch, compacta de la Mercedes-Benz arată incredibil de bine, atrăgând privirile tuturor şi lăsând impresia că a costat dublu faţă de cât este în realitate.
Ne-a placut
- Design atractiv
- Economie carburant
- Ţinută de drum
- Direcţie precisă
Nu ne-a placut
- Integrare ecran multimedia
- Deschidere şi volum portbagaj
Date tehnice - Mercedes-Benz Clasa A (2012-2015) A180 CDI 1.5 90CP Man | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Dezamagitor. Mai bine o Octavia 2.0tdi (cr) ultimul model full decat asta.
Mercedes incepe de la C-classe in sus. Restul e Can-can.
Revenind la subiect, mie mi se pare kitsch.
E frumoasa, nu zic nu, in poze nu pare cinestie ce, dar in persoana e faina.
Dar,
Gurile de la climatizare parca-s de pe Cobra. Nu se potrivesc deloc. Plasticul de pe consola cu schimbatorul de viteze e o amintire din anii 80, plasticul lucios de pe cd si navigatie e urat de tot si atrage amprente (si pe navi e mult prea gros), iar fata masinii se chinuie mult prea mult sa ne spuna ca defapt e Volvo, nu un Clio machiat.
Concluzie: generatia precedenta era mult mai frumoasa.
Eu as spune de la CLS (inclusiv) in sus. A,B.C.E,GLK nu sunt Mercedes-uri adevarate.
Sa ne exemplificam:
1.5 A180CDI - 109cp/260Nm - consum la 120km/h de 4,7%
1.5dci Grand Scenic - 110CP/240Nm - consum la 120km/h de 8.0%
1.5dci Clio - 90CP/220Nm - consum la 120km/h de 5.5%
1.5dci megane - 110CP/240Nm - consum pe autostrada ~5,7%
Eu unul as spune ca MB au facut treaba buna cu motorul ala. Personal nu sunt de acord cu motoare asa mici pe masini asa grele ... si nu sunt de acord cu acest motor cu radacini franceze :)
ok, acelasi motor, 1.5 DCi, dar oare este si aceeasi cutie pe toate modelele mentionate de tine? Sau nu are nicio importanta ?
In al doile rand, masinile comparate de tine au aceeasi greutate? Acelasi coeficient aerodinamic?
Ai preluat niste date, un banal copy/paste, dar nu ai inteles nimic ele.
Bravo, bravo!
Eu astept sa spuneti impresiile voastre, daca tot testati atatea masini. Ma lasa rece ca una are 10,2 sec pentru 0-100km/h si alta 10,5 secunde. In realitate, cea cu 10,5 sec s-ar putea sa iti ofere senzatii care sa le depaseasca pe cele ale masinii cu 10,2 sec. Perceptia e mai importanta, raspunsul motorului la acceleratie e mai importanta, si tot asa...
Cititi si voi de exemplu Auto Pro/ Auto Motor si Sport editii vechi, sa vedeti acolo teste, pareri. Normal ca vor fi subiective, nimeni nu e pur obiectiv. Dar in timp, testand majoritatea modelelor dintr-o clasa, poti ajunge la o parere "avizata" daca ti-o si sustii si precizezi din ce punct de vedere tratezi problema.
Impresii "avizate" astepti de la un test-drive, comparatii de cifre poate face oricine...Din pacate, articolele "test-drive" ale voastre pot fi scrise 70% fara sa mergi cu masina...
Spor si la mai mare!
vroiam sa-i subliniez omului ca MB a facut o masina mult mai buna decat ce povesteste el acolo, plecand de la un motor din care scoate mult mai multe decat scot "parintii" sai
... foarte usor sa dam cu piatra, foooarte .. bravo :)
Si chiar si peste daca ne uitam nu cred ca se fac de ras.
Sa nu mai vb de perfomanta unde in F1 cele mai rapide masini au motoare din FR.
Renault goes back to its core expertise as engine supplier
Renault has won 11 Constructors' World Titles (as motorist and team) and went back to its core activity as an engine supplier in 2011. Renault will power 4 teams in 2013: triple world champions Red Bull Racing; Lotus F1 Team, double world champions in 2005 and 2006 when racing as the Renault F1 Team; Caterham F1 Team and Williams F1 Team.
Revenind la diesel...
Mai mentionez motorul 1.6 dci de la alianta Nissan Renault ?Care bate la fund tot ce e pe piata?
O sa ziceti ca a scos Opel acum 1.6 diesel la 135cp. Doar ca vine la la 2 ani de zile dupa "fraierii" astia de la Renault. Fraieri care am inteles ca au deja in teste o versiune de 160 cp tot din 1.6 diesel.
A nu se intelege gresit. Nu sunt fan nici de al francezilor, nici de-al japonezilor, nemtilor or alte natii.
Dar cand vad inca atata lumea indoctrinata cu "suprematia" unora si altora(in cazu de fata vorbim de cazanele nemtesti) la pret dublu fata de cele frantuzesti desi sunt acelasi rahat cu 3 briz brizuri in plus ma apuca dracii :)
Hai pa
Mai jos putina lectura de prin 2011
Renault’s brand-new Energy dCi 130 diesel motor is a perfect example of this trend. An all-new 16-valve unit, it will replace the company’s current, 8-valve, 1.9-litre diesel engine, appearing first in the Scenic range, before being fitted to the Megane.
The company says the Energy dCi unit ‘is the world’s most powerful engine of its size’ offering 128bhp and 236lb ft of torque at 1750rpm, though 80 percent of the twist action is on tap from 1500rpm. Average Co2 output is 30g/km lower than the 1.9-litre diesel.
Work on the new engine started back in 2006 from a clean sheet and features a completely new block (using a ‘square’ short-stroke design), which will form the basis of other, future, downsized engines. A 230m Euro investment, Renault says this engine was tested for a lifecycle of 186,000 miles or 20 years of driving.
The unit includes a number of fuel-saving features including a new stop-start system, regenerative braking, a variable displacement oil pump, a double water jacket in the head (which improves cooling efficiency, allowing the use of a smaller water pump) and low-friction, F1-derived, UFLEX piston rings.
comentam nespus de mult designul ca niste chibiti fotbalul. Dar cand esti pus in situatia de a-ti achizitiona o masina designul numai este un factor atat de important. Nici macar originile mai putin "albastre" ale motorului numai conteaza. Oare am putea fii atat de stupizi incat sa credem ca un eventual client de A-classe va stramba din nas cand (si daca) va afla ca motorul are niste vagi origini de renault?
cand incepi sa cutreieri dealerii si sa programezi drive-testele prioritatile sunt ergonomia butoanelor, confortul in scaun, dimensiune portbagaj, dotari standard sau optiuni mai necesare ori ba. Oferta este atat de larga incat sa mergi chitit pe o marca nu cred ca este cel mai potrivit mod de a achizitiona o masina.
dar atat timp cat se admira masina doar in poze ne permitem sa o facem pe domnii cu pretentii premium dar cu buzunarele gaurite.
Si inainte de a inrosi voturile comentul asta e scris in urma propiei experiente. Chiar daca nu sunt un fan din cele 8 alternative pe care le-am luat in calcul, 3 au fost de la concernul VAG: Jetta, Rapid si Octavia. Parca as alege gresia din bucatarie....una e prea stralucitoare, alta e made in turcia, alta nu e rezistenta la zgarieturi....
in F1 situatia este cu totul alta decat pe strada, atat in curtea Renault cat si in curtea Mercedes ... nici macar Ferraristii nu baga tehnologie de ultima ora din F1 in motoarele de strada.
Grand Scenic are alta masa, are alta aerodinamica si difera si cutia de viteze + softul. In rest aceasi marie cu alta palarie.
Daca l-as primi gratis sau pana in 18.000 l-as lua cu cea mai mare placere, dar la 31.000 categoric nu.
Am dat un exemplu universal (Octavia), puteti pune alt model oricand in comparatie. Octavia mi-a venit pe moment. Imi cer scuze pentru cei care credeti ca v-am jignit, comparand Octavia cu A-classe. :)
Toate cunostintele mele cu Logan,Symbol,care au aceasta injectie,au avut necazuri din cauza pompelor .
Daca au injectie Siemens sau Bosch,e cu totul altceva.
Au afirmat ca, decat sa construiasca un motor de la zero, cu costuri mari, mai bine au luat motorul asta si l-au imbunatatit
Buna idee