Miercuri, 23.01.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
La mijlocul anului 1543, un portughez pe nume Francisco Zeimoto reuşea să acosteze caravela sa pe un tărâm nou, încă neexplorat de europeni. Era o pură întâmplare. Târziu avea să afle Zeimoto că este primul european care a călcat pe pământ japonez.
Şi tot mai târziu, portughezul a aflat că a schimbat viaţa localnicilor din Tanegashima, locul unde a acostat, cu un simplu pistol. Localnicii au fost atât de fascinaţi de armele de foc, încât au decis să îşi creeze propriile unelte de apărare. Nu a trecut mult şi armele din Tanegashima au devenit celebre în toată lumea.
Cam aşa s-a întâmplat şi cu maşinile. Japonezii au văzut că europenii folosesc o soluţie de mobilitate ingenioasă, pe care au adoptat-o imediat. E drept că la început încercările lor au fost timide şi au copiat mai mult modelele europene. Treptat însă, ele au fost perfecţionate şi, asemeni armelor din Tanegashima, au devenit celebre în toată lumea.
Astăzi, la aproape cinci secole de la debarcarea lui Zeimoto, istoria se rescrie în sens invers. Japonezii debarcă în Portugalia, lângă Lisabona, cu o nouă armă de foc ce promite să aprindă competiţia în segmentul mediu: Mazda6.
Mazda 6 (2012-2015)
2.2 CD175CP Revolution AT
- Pret de pornire 21.690 €
- Pret model testat 33.190 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Ne-am întâlnit cu modelul japonez, după multe ore de zbor către Vest, în subsolul aeroportului din Lisabona. Până să apucăm să facem cunoştinţă, ne bucuram deja de soarele coastei iberice alături de tehnologiile SkyActive. Treptat, ne-am împrietenit cu motorul diesel de 2.2 litri şi 175 de cai putere, cea mai puternică versiune pe motorină oferită de Mazda6.
Am fost puţini nedumeriţi la început. Era aşa linişte în interior, încât am crezut că băieţii de la Mazda ne-au dat cheile unei versiuni pe benzină. Câteva sensuri giratorii mai încolo, am aflat că sedanul este într-adevăr un diesel. Unul extrem de silenţios. Silenţios şi forţos pe deasupra. Resursele sunt generoase, iar cuplul motor, impresionant la cei 420 de Nm ai săi, poate fi livrat pe o plajă de turaţii nefiresc de mare. Cu alte cuvinte, şi peste 3000 de rotaţii ai vitalitate şi energie, senzaţia de sufocare lipsind complet.
Să nu mai vorbim despre răspunsul foarte bun al acceleraţiei, care tresare la orice apăsare a pedalei.
Pe autostrăzi suspendate am lăsat în urmă Lisabona şi ne-am bucurat de liniaritatea noii cutii automate cu 6 trepte SkyActive Drive, mult mai uşoară şi mai compactă decât predecesoarea. Este bine calibrată, dozează eficient puterea şi amplifică senzaţia de confort.
Răspunsul este decent în modul Automat şi foarte prompt atunci când folosiţi padelele din spatele volanului. Ele sunt însă din plastic şi dezamăgesc la capitolul calitate tactilă.
Consum
Am luat drumul oraşului Setubal, pe care mulţi dintre voi îl cunosc mulţumită echipei de fotbal. Am încercat să ne dăm seama de consumul sedanului mediu, utilizându-l aşa cum ar face-o orice european.
Ne-am oprit la un consum de 8.5 litri/100 de km, în regim extraurban. E drept că am tras puţin de motorul cu patru cilindri.
În cartea tehnică însă, Mazda ne impresionează cu un consum imbatabil. Cu doar 4.8 litri de motorină înghiţiţi în regim mixt, Mazda6 bate versiunile comparabile şi chiar mai puţin puternice, ale unor modele cu renume ca Opel Insignia, Volkswagen Passat, Ford Mondeo şi Citroen C5.
Ajută mult la acest capitol sistemul start-stop şi cel de recuperare a energiei la frânare (i-Eloop). Acesta poate menţine în funcţiune toate sistemele electrice ale maşinii vreme de un minut.
Performanţe
Pâlcurile de copaci pitici şi vegetaţia ierboasă alcătuiesc decorul portughez, construit pe un sol nisipos şi galben. Decor pe care l-am observat destul de târziu şi pe fugă, pentru că Mazda6 nu ne-a lăsat să o slăbim nici o secundă.
Şi fiindcă tot vorbim despre secunde, performanţele înscrise pe hârtie se oglindesc în reţeta pe care o deguşti în realitate.
Sprintul de la 0 la 100 km/h se face în 8.4 secunde, mai rapid decât în cazul lui Mondeo, C5 şi Insignia. Mai rapid chiar şi decât etalonul segmentului, Passat, care este însă superior în ceea ce priveşte viteza maximă.
Interior
În trecut, Mazda era criticată pentru decorul auster, dominat de plastic dur şi complet neinspirat. Astăzi, criticile se mai domolesc, însă rămân. Interiorul noului Mazda6 este o evoluţie. Poate unii şi-ar fi dorit revoluţie, însă, momentan, doar asta primesc.
Vorbim despre o planşă de bord redesenată şi preluată de la crossover-ul CX-5. În mijlocul său tronează un ecran tactil, de 5.8 inch, nu atât de generos pe cât s-ar fi aşteptat unii şi destul de zgârcit în culori şi detalii de fineţe. Din fericire, ergonomia este facilă şi nu necesită acomdoare.
Cel puţin în această zonă, pentru că pe volan, în cazul versiunilor mai bine echipate, ai nevoie de o hartă pentru a desluşi toate butoanele. E ca atunci când îţi cumperi o nouă maşină de spălat rufe şi ai nevoie de instrucţiuni pentru a nimeri programul pentru cămăşi.
Trecem de la ergonomie la cât de lizibile sunt informaţiile. Cu instrumentele de bord nu veţi avea probleme. Sunt clasice. Poate mult prea clasice pentru cei care îşi doreau o pată de culoare. Apare însă şi un afişaj digital, destul de modest.
Materialele au crescut considerabil din punct de vedere al calităţii. Plasticul de pe planşa de bord este moale, cauciucat şi aderent. În zona inferioară este de asemenea de bună calitate. Inserţiile cromate sunt completate de cele din plastic lucios, în culoarea lemnului. Împreună cu finisajele perfecţioniste, aceste detalii sporesc impresia de calitate.
Despre spaţiul interior se pot scrie multe. Pe locurile din spate pot sta trei pasageri, destul de confortabil, deşi spaţiul nu este chiar cel mai mare pe care l-am văzut într-un model de segment D.
M-au impresionat însă spaţiile de depozitare numeroase. În special cel de la baza planşei de bord, aderent, perfect pentru orice telefon mobil, de orice dimensiune. Chiar şi ”paletele” cu ecran generos încap fără probleme.
Japonezul oferă un portbagaj decent, însă nu se ridică la nivelul concurenţei din segment. Ce am apreciat: gura de deschidere a portbagajului.
Preţ de achiziţie
Noul Mazda6 pleacă de la 21.690 de euro cu TVA în România, un preţ abordabil, valabil pentru versiunea echipată cu motor de 2.0 litri pe benzină şi 145 de cai putere.
Primul diesel ajunge însă să coste 23.690 de euro, cu câteva sute de euro mai ieftin decât un Passat 2.0 TDI de 140 de cai putere. Versiunea de top care ne-a însoţit de-a lungul celor 200 de kilometri portughezi, echipată cu dieselul de 2.2 litri 175 de cai şi cutia automată SkyActive-Drive, avea un preţ de 33.190 de euro. Din fericire, faptul că aveţi un diesel Euro 6 vă scuteşte de alte taxe.
Chiar şi aşa, preţul este destul de piperat, însă complet justificat dacă ne uităm în segment. Un Citroen C5 comparabil ajunge să coste 32.326 de euro, iar un Passat 31.661 de euro. Un Mondeo cu motorizare similară şi echipare de top scoate şi el din buzunar 29.4450 de euro, în vreme ce Insignia se opreşte la 31.490 de euro.
Siguranţă
Japonezii au mizat pe un număr maxim de stele EuroNCAP şi au avut dreptate. Punctajul maxim a fost obţinut cu ajutorul structurii de caroserie îmbunătăţită şi a numeroaselor sisteme de siguranţă. Clientul va primi în standard 6 airbaguri, sisteme de control ca ABD, EBD, ESS, DSC şi TCS, precum şi o funcţie de monitorizare a presiunii în pneuri.
Pe echipările superioare lucrurile devin şi mai interesante, întrucât Mazda propune un sistem de evitare a coliziunilor urbane la viteze mici (SCBS), oglindă interioară anti-orbire, faruri adaptive, sistem de monitorizare a vehiculului din spate (RVM), asistenţă depăşire bandă, control automat fază lungă şi pilot automat adaptiv. Toate aceste tehnologii sunt reunite sub titulatura i-ActiveSense.
Ţinută de drum
Am auzit cu toţii despre săbiile japoneze katana, renumite pentru oţelul extrem de dur. Pe cât de populare sunt armele asiaticilor, pe atât de apreciată a fost ţinuta de drum a modelelor Mazda de-a lungul anilor.
Era, aşadar, nevoie de o continuare a tradiţiei. Inginerii japonezi nu s-au dezis şi au reuşit să închege un tren de rulare ţeapăn, demn de orice suprafaţă de rulare. Spre deosebire de vechea generaţie, modelul pare a absorbi mai bine denivelările. Chiar şi aşa, nu se fac compromisuri pe trasee virajate. Mazda6 dovedeşte că poate aborda sportiv un traseu solicitant, fără să scrâşnească din dinţi sau, în cazul său, din pneuri.
Precizia cu care tăiau vechile săbii japoneze a fost transpusă şi direcţiei, care croieşte perfect şi fără ezitare traiectoria ideală.
Vizibilitate
În conferinţa de presă oficială, Mazda ne-a anunţat că avem în faţă modelul de segment D cu cel mai aerisit habitaclu. Japonezii ne asigură să suprafaţa vitrată a fost croită în aşa fel încât să ofere cea mai bună vizibilitate în categoria sa.
Mă convinsesem deja de acest aspect încă de când traversasem podul Vasco da Gama cu gura căscată şi ochii bulbucaţi la fâşia de asfalt lungă de 17 kilometri.
Revenind la volan, trebuie să precizez că luneta este una dintre cele mai generoase pe care le-am văzut până acum în segmentul D. Oglinzile laterale reuşesc şi ele să fie mari, fără a face compromisuri de design. Oglinda retrovizoare completează lista elementelor care vor ajuta şoferul să vadă mai bine.
Tehnologie
După cum am mai spus, interiorul lui Mazda6 este o evoluţie şi nu o revoluţie. Cu toate acestea, nu-i poţi reproşa modelului prea multe la capitolul tehnologie. Mai ales că echiparea de bază este una destul de generoasă şi include, printre altele, sistem audio, toate geamurile electrice, oglinzi încălzite, aer condiţionat şi jante de aliaj de 17 inch.
Cei care se decid să cheltuiască mai mulţi bani pe un nivel de echipare superior pot primi un sistem audio Bose cu 11 difuzoare şi amplificator digital, extrem de fidel celor cu înclinări melomane. În plus, el poate citi informaţii stocate pe aproape orice tip de suport. Hardul intern al sistemului multimedia contribuie şi el cu 4GB memorie pentru melodiile pe care vrei să le păstrezi mereu în maşină.
Recunosc că mi-a plăcut şi climatizarea lizibilă, cu care te acomodezi uşor.
Navigaţia noului Mazda6 oferă indicaţii destul de utile, deşi sunt situaţii în care semnalul de poziţionare rămâne în urmă. În plus, dezamăgeşte oarecum afişajul, care pare rudimentar şi se vede a fi clar depăşit de ce oferă alţi concurenţi.
În cazul în care manevrele în marşarier nu sunt punctul vostru forte, o cameră video îşi va face bine treaba. Mai ales că dispune de o claritate bună a imaginii.
Design
Kodo se vede cel mai bine după ploaie. Este concluzia la care am ajuns în Portugalia, unde a turnat cu găleata preţ de aproape 100 de kilometri. Când am coborât, liniile filosofiei de design nipone au prins viaţă sub miile de stropi de apă. Şi tot atunci m-am întrebat:
Cum să compari un model atât de fluid şi armonios cu unul pătrăţos, impersonal şi rece, de origine germană? Ştim cu toţii la ce ne referim. E ca şi cum japonezii ar câştiga prin neprezentare. O astfel de comparaţie ar fi necinstită chiar şi aliniată la semafor.
Sper că veţi fi de acord cu mine când spun că Mazda6 ar câştiga orice concurs de frumuseţe desfăşurat în segmentul sedanurilor medii. Este o propunere care va fermeca pe mulţi. Mai ales când o veţi vedea în ”carne şi oase”.
Ne-a placut
- Diesel discret
- Performanţe bune
- Vizibilitate bună
- Spaţii de depozitare
Nu ne-a placut
- Afişajul sistemului multimedia
- Dimensiunile portbagajului
- Aglomerarea butoanelor pe volan
Date tehnice - Mazda 6 (2012-2015) 2.2 CD175CP Revolution AT | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Mazda
-
Cu ocazia Salonului Auto de la Beijing, japonezii de la Mazda au dezvăluit noul EZ-6. Un sedan de aproape 5 metri lungime, dezvoltat special pentru piața din China. (Joi, 25 Aprilie)
-
În urmă cu ceva timp am călătorit, în mare secret, la Centrul Mazda din Germania, acolo unde am făcut cunoștință cu noul CX-80. Cu alte cuvinte, un CX-60 cu trei rânduri de scaune, care poate găzdui într-o atmosferă premium până la 7 pasageri. Acum, că a expirat embargoul de comunicare, am revenit cu un articol în care disecăm SUV-ul nipon. (Joi, 18 Aprilie)
-
Constructorul japonez de automobile a înregistrat denumirea 6e și logo-ul aferent la Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală. (Marti, 19 Martie)
-
Președintele Mazda, Katsuhiro Moro, a dat de înțeles că producătorul nipon ar putea lansa un model sport echipat cu motor rotativ. Acesta ar putea fi inspirat de conceptul Iconic SP, care tocmai a debutat la Tokyo. (Luni, 15 Ianuarie)
-
Constructorul nipon de automobile confirmă debutul noului SUV CX-70. Evenimentul va avea loc în data de 30 ianuarie. (Joi, 04 Ianuarie)
In rest este cea mai buna oferta din clasa medie. De departe!
Astept noul Mondeo,pare a fi mai echilibrat decat acest 6.
Mazda 6 full, 34k de euro cu TVA inclus.
VW Passat - 42k de euro cu TVA inclus cu aceeasi echipare cu Mazda 6.
Descarcati oferta Mazda 6 revolution si configurati Passatul in configuratorul de pe site-ul oficial si sa obtineti minim aceeasi diferenta.
Obiectivi Automarket astia,
Exteriorul e foarte reusit,in rest Passatul ramane no1 in clasa asta din toate celalate puncte de vedere.
Cum naiba cu atatea sisteme de recuperare a energiei(bla bla) sa ai consum extern de benzinara de 2000 cmc??
8.5 litri/100 de km, în regim extraurban!!? -asta de la 4,5 pe hartie!
Pai 8,5-9 consuma un passat de 170 cp cu dsg in Bucuresti!
Sa nu mai zic de diselul de 184 cp de la Bmw.
@EfficientDynamics
Dupa cum a fost specificat si mai sus testul a fost realizat pe autostrazi si in mediul extraurban la viteze ridicate; ca sa nu mai spun de faptul ca masina a fost testata la limita (asadar motorul a fost fortat) nu s-a mers la plimbare cu masina. E normal un astfel de consum. Cand iesi in concediu cu ea situatia va sta cu totul altfel :)
RESPECT MAZDA!
dati cu rosu
Nu imi spuneti ca sunt in alta clasa.
Nu stiu ce ar fi mai grav: sa fiti partinitori sau sa nu fiti atenti (asta ca sa folosesc un eufemism).
In rest nu mai comentez la teste. Nu are rost.
Desing superb, italian as zice. Insa bordul nu-mi place...parca e copiat de la BMW (si Mercedes a copiat in trecut bordurile BMW) ceea ce mi se pare un punct in minus si ma duce cu gandul la vremurile cand japonezii copiau modele americane sau europene. Se intampla acum o jumatate de secol.
Cred ca noul Mondeo si noua Accord care vor aparea la sfarsitul anului/inceputul anului viitor pe piata din Europa vor fi superioare tehnic si ca design interior.
La nivelul de 30-35 de mii se poate lua orice europeana automata in configuratie la fel de buna ca Mazda.
Un Passat pe langa valoare de revanzare mai buna iti da si cutie DSG cu 8 trepte.
Un Insignia iti da un motor biturbo de 200 cai.
Un C5 iti da suspensie pneumatica si geamuri laminate dar si valoare de revanzare foarte mica.
Un Mondeo iti da foarte multe optiuni la bani putini si o valoare de revanzare foarte buna.
Un laguna iti da dotari foarte multe la preturi foarte mici insa pierde la valoarea de revanzare
Sigur mai sunt si altele cu mai multe avantaje decat dezavantaje.
In plus, un lucru foarte important, toate masinile de mai sus au motoare diesel sau benzina turbo de cilindree mica de genul 1.4 - 1.6 litri, cu resurse suficiente de putere. Ai de unde alege.
La mazda nu ai motor mic daca vrei. Cel mult poti lua un 1.8 aspirat 120Cp un motor din cu totul alt secol.
In concluzie Mazda 6 e o masina de pe alta lume . Nu e pentru "lumea Europa". In Europa se vand in majoritate masini pana in 1.6, cel mult 2.0 din cauza taxelor de cele mai multe ori ori stupide care tin cont de cilindree.
Sa ne luam Mazda doar din frustrare sa nu ne luam Passat ca are si vecinul nu e un motiv care sta in picioare.
Ne luam Passat ca au valoare de revanzare, sau Mondeo ca sunt avantajoase la optiuni, Sau superb ca-i spatioasa la bani ok.
Dar mazda de ce sa ne luam? Ca arata agresiv si nu are nimeni din bloc? Neee
DA .....sa rad de vecin-ul cum el se duce la service cu probleme ......apoi sa am o masina care sa il fac pe vecin la semafor cu tot cu cutia dsg performanta .......stiu cat ma costa o revizie la mazda din prima zi de cand am cumparat-o .....cuplu motor mai bun .....
Propulsoare cu cilindree cam mare.Nu cred ca o sa aiba vanzari mari acest model.
1. Are un raport dotari-calitate-pret- performante foarte bun in opinia mea
2. Are motoare in trend cu epoca pe care o traim, respectiv un 1.6 turbo pe bezina de provenienta BMW foarte bun si un 2.0 HDI excelent (l-am condus de multe ori la drumuri lungi)
3. Nu ma intereseaza neaparat transmisia automata ca sa ma uit in curtea grupului VAG pt. DSG
4. Imi place designul (stiu, e o chestie subiectiva, dar trebuie sa o pomenesc)
5. Calitatea asamblarii mi se pare cel putin la acelasi nivel cu VW Passat sau Skoda Superb
6. Are servodirectie asistata hidraulic si nu electric, iar asta se simte
2.navigatie mica :(
3. autoservice nemultumit de reparati :)
4.o zi buna tuturor !
Chiar daca are un pret ceva mai bun decat referinta Passat, revizii mai ieftine, conteaza si valoarea de revanzare atunci cand cumperi o masina noua: iar Mazda nu impresioneaza la acest capitol!
Cilindreea (+200 cmc) e un alt minus, poate mai mic, dar nu l putem trece cu vederea la asigurare, impozit, etc!
Asa ca nu mai vorbi prostii de genul asta, caci argumentele tale nu stau in picioare.
mazda e superba ! la audi ,passat,mercedes,bmw vi se pare extraordinar si modern interiorul iar la mazda 6 vi se pare invechit si urat?!!! ce difera?ca forma nu prea:) cand nu ajungem la struguri spunem ca sunt acri!
oricum nu va cumpara multa lume frumusetea asta stabila si performanta pentru ca nu e la moda, la moda e passat,audi a4,skoda,ford...pentru ca vecinii de bloc ne spun ca au consum mic si piese ieftine!!! eu ma bucur ca mazda 6 o vezi mai rar decat vezi bentley:)