Vineri, 01.06.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
Mazda a revenit în forţă în segementul SUV-urilor. Singurul reprezentat al acestei mărci japoneze era până acum modelul CX-7, un SUV de nişă gândit iniţial pentru piaţa nord-americană. CX-7 a venit în Europa în prima fază cu o singură motorizare pe benzină de 2.3 litri turbo. Era acelaşi motor pe care îl puteam găsi pe puternica Mazda3 MPS. Ulterior, oferta europeană pentru CX-7 a primit şi o motorizare diesel de 2.2 litri şi 173 CP.
Cu CX-5, Mazda pleacă de la zero. A vrut un model total nou care să atragă clienţii de SUV din Europa. Iniţial, când am văzut fotografiile, am avut senzaţia că Mazda vrea să creeze un concurent pentru Mitsubishi ASX, dar de fapt Mazda CX-5 este un SUV mult mai mare, aproape full-size şi este clar că practic CX-5 va înlocui vechiul CX-7. Mazda CX-5 vine pe piaţă cu un design diferit şi două motoare total noi din familia SkyActiv.
Mazda CX-5 (2012-2015)
2.0I Revolution 4x4 auto
- Pret de pornire 22.190 €
- Pret model testat 33.100 €
- Taxa auto 410 €
Motor / Transmisie
Un motor pe benzină pe un SUV? Nu este chiar pe placul clienților europeni, dar există un segment de potențiali proprietari de SUV care urăsc motoarele diesel. Personal, cunosc cel puțin unul. Modelul nostru de test a venit dotat cu motorul pe benzină de doi litri ce dezvoltă 160 CP. Interesant este că, pentru versiunea cu două roți motrice a modelului CX-5, acest motor dezvoltă 165 CP. Pentru cele cu tracțiune integrală permanentă, ca modelul nostru de test, motorul pierde 5 CP. Pentru amatorii de diesel, Mazda oferă SUV-ul CX-5 și cu motorul 2.2 în două variante de putere: 150 și 175 CP.
La capitolul transmisie se poate alege între o cutie de viteze manuală cu șase trepte și una automată tot cu șase trepte. Ne-a plăcut faptul că transmisia automată poate fi comandată şi manual, iar schimbarea treptelor se face în mod logic, adică tragi de levier să urci o treaptă şi împingi ca să retrogradezi. Mazda a înţeles că acesta este singurul mod corect.
Motorul pe benzină de 160 CP face parte din noua familie SkyActiv. Este un propulsor cu injecție directă de benzină și un raport de compresie de 14:1. Mazda spune că acesta este viitorul motoarelor termice și că așa vor deveni mai eficiente. Este suficient de silențios, iar puterea este livrată liniar, cu un mic punch în jurul cifrei de 4.000 rpm acolo unde este atins cuplul motor maxim de 208 Nm.
Consum
Dat fiind faptul că avem de a face cu un motor pe benzină de ultimă generație, consumul raportat de constructor este o cifră importantă. Mazda spune că CX-5 2.0i 160 CP 4WD va consuma 8.1 litri/100 km în mediul urban, 5.8 în extraurban și 6.6 litri/100 km în regim mixt.
Ei bine, realitatea nu este departe de adevăr. Vorbim de un SUV destul de mare cu cutie automată și tracțiune integrală care cântărește un pic peste 1.500 kg, iar consumul înregistrat de noi a fost de 8.5 l/100 km. Și asta pentru un traseu parcurs 90% în mediul urban. Destul de impresionant! Mazda CX-5 are un rezervor de 58 litri, ceea ce îi asigură o autonomie mai mult decât decentă.
Dacă e să comparăm cifrele de consum oficiale cu cele ale concurenței constatăm că Mazda CX-5 are cel mai bun consum din acest segment exclusiv al SUV-urilor cu motor pe benzină de doi litri. Dacă CX-5 se laudă cu un consum mediu de 6.6 l/100 km, restul concurenței afișează consumuri într 7.5 și 9.3 l/100 km.
Performanţe
Un alt capitol la care Mazda CX-5 excelează este cel al performanțelor. Noul motor SkyActive este capabil, deși la primul contact am avut senzația că automobiul se simte greoi și că motorul este cumva prea mic. După câteva zeci de kilometri înveți să îl exploatezi corect, puterea maximă fiind livrată la 4.000 rpm. Astfel, Mazda CX-5 2.0i 4WD cu cutie automată accelerează de la 0 la 100 km/oră în 10.5 secunde, iar viteza maximă atinsă este de 197 km/oră.
Concurenţa nu poate ține pasul nici la acest capitol. Singurul model care se apropie este Hyundai ix35 2.0 MPI, dar dotat cu o cutie de viteze manuală. Acesta are o accelerație de 10.7 secunde și o viteză de top de 182 km/oră. Se apropie și Mitsubishi Outlander cu motor de 2.4 litri și 170 CP: 10.8 secunde și 190 km/oră. Restul concurenței este ceva mai departe în zona performanțelor.
Interior
Mazda făcut mereu interioare bine finisate. Plasticele sunt de calitate bună, iar instrumentele de bord sunt clare şi bine poziţionate. Planşa de bord are trei cadrane, dintre care vitezometrul este cel mai mare. Lumina de iluminare pe timp de noapte este albă. Levierul cutiei automate de viteze este găzduit de o poartă şerpuită în stil clasic Mercedes. Pentru controlul diverselor funcţii din sistemul multimedia, Mazda a amplasat pe consola centrală un controler rotativ.
Apoi impresionează spaţiul din interiorul acestui SUV. Este chiar mai mare decât interiorul modelului CX-7. Şi mai mare este portbagajul, care în cazul lui CX-5 are un volum de încărcare de 503 litri. Foarte bun sistemul de integrare al elementului de obturare al conţinutului portbagajului în hayon. Nu mai trebuie să o manevrezi manual, planşeul ridicându-se automat cu hayonul. Tot în portbagaj avem şi două clapete prin intermediul cărora putem rabata foarte uşor bancheta în caz că avem nevoie de mai mult spaţiu pentru bagaje sau obiecte agabaritice.
Pe de altă parte, mulţi dintre cei care vor un SUV de acest tip vor fi dezamăgiţi de liniile prea simple, pe alocuri chiar anoste. Şi o idee pentru facelift: guri de aerisire şi pentru locurile din spate.
Preţ de achiziţie
Preţurile pentru Mazda CX-5 încep de la 22.190 euro şi pot ajunge până la 32.790 euro în cazul motorizări pe benzină de doi litri. Modelul nostru de test a fost un CX-5 Revolution, aceasta fiind echiparea de top pentru SUV-ul nipon. Singurele elemente opţionale care mai pot fi adăugate sunt sistemul de navigaţie TomTom şi vopseaua metalizată. Astfel dotat, modelul testat costă 33.100 euro (TVA inclus). Preţul este la un nivel mediu în această clasă. La un preţ aproape identic mai există Honda CR-V sau Opel Antara, în timp ce modele ca Volkswagen Tiguan sau Subaru Forester au preţuri mai mari pentru dotări echivalente. În schimb putem găsi şi modele mai ieftine ca Suzuki Grand Vitara, Nissan Qashqai+2 sau Hyundai ix35.
Siguranţă
Mazda CX-5 a trecut prin testele EuroNCAP de curând. Cel mai recent SUV japonez a obţinut scorul maxim general de cinci stele, cu un grad de protecţie al pasagerilor adulţi de 94%.
Lista dotărilor la capitolul siguranţă şi securitate este completă. Avem şase airbaguri: două frontale, două laterale şi două cortină plus sistem de monitorizare a presiunii în pneuri, sistem de control al stabilităţii dinamice (DSC), sistem de control al tracţiunii (TCS), asistare la plecarea din pantă (HLAS).
Există apoi o listă de sisteme pentru asistarea celui de la volan: avertizare la depăşirea benzii de rulare (RVM), control automat fază lungă (HBCS) şi senzori de parcare.
Ţinută de drum
Mazda CX-5 este un automobil mare. Mai mare decât pare în poze. Are peste 4.5 metri lungime şi o greutate de 1.5 tone. Drept comparaţie, vom folosi cifrele fratelui mai mare din gama Mazda: CX-7. Acesta are 4.68 metri şi 1.7 tone. Cele două modele sunt foarte apropiate. Prima senzaţie la volanul lui CX-5 este de automobil greoi. Dar acest lucru este datorat motorului pe benzină cu un cuplu mai mic decât al unui propulsor diesel. Imediat ce te obişnuieşti cu motorul de 160 CP, CX-5 devine mai vesel şi vioi.
Partea mai ciudată este suspensia. Deşi este setată pentru confort, poate fi uşor deranjată de denivelări mici. La trecerea peste gropi de mici dimensiuni, suspensia devine brusc rigidă şi zgâlţâie pasagerii cu un zgomot sec. Este posibil ca acest lucru să fie datorat jantelor de dimensiuni mari, modelul testat de noi având jante de 19 inch. Vom putea simţi diferenţa dacă vom testa şi versiunea diesel dotată cu jante mai mici.
Trecând peste acest aspect, CX-5 se comportă bine pe viraje, în limitele fizicii dictate de un SUV de dimensiuni generoase. Cutia de viteze automată îşi face bine treaba, dar este uneori lentă la retrogradări.
Nu vă avântaţi în trasee off-road cu Mazda CX-5. Cel puţin nu cu jantele de 19 inch. Poate însă negocia un drum forestier sau un traseu cu denivelări minime. Este un softroader, nu un 4x4 dur. Oricum, majoritatea exemplarelor nu vor părăsi niciodată asfaltul.
Vizibilitate
Pentru că suntem într-un SUV, poziţia la volan este înaltă. Acest lucru asigură o perspectivă bună asupra partenerilor din trafic. Montantul stânga faţă poate obtura uneori vizibilitatea pe virajele de stânga. La mevrele în spaţii înguste, setul de senzori şi camera pentru marşarier fac viaţa celui de la volan mai uşoară.
Tehnologie
Deşi este un sistem opţional, navigaţia TomTom stă slab la capitolul tehnologie. Pentru un automobil de 33.000 euro, avem o grafică mai proastă decât sistemelor de navigaţie aftermarket, iar acest automobil ar fi meritat un sistem de navigaţie mai reuşit. Sfatul nostru este să nu cheltuiţi 500 euro pentru el şi să folosiţi o hartă. Arată mai bine.
Restul dotărilor sunt fără reproş. Avem mufe USB şi Aux pentru a putea asculta muzică din surse externe, avem Bluetooth pentru conectarea telefonului şi sistem Start-Stop inteligent. Acesta din urmă este sensibil la cât de tare apeşi pedala de frână când staţionezi la stop. O apăsare mai uşoară pe pedală nu opreşte motorul, iar dacă ţinem un picior drept mai ferm pe frână, motorul se opreşte la stop.
Mazda mai oferă pentru această echipare de top asistare la părăsirea accidentală a benzii de rulare, controlul automat al fazei lungi şi un sistem audio Bose cu 9 difuzoare şi tehnologie surround.
Design
Noua Mazda CX-5 are un look nou specific liniei de design adoptată de constructorul japonez. În realitate arată mai bine ca în fotografii şi întoarce multe capete pe stradă. Este adevărat că factorul nou joacă un rol important în asta. Nu sunt prea multe în oraş deocamdată. Dar publicul o recunoaşte: în timpul testului am fost oprit de două ori pentru a da detalii despre noua Mazda CX-5. Designerii au fost destul de îndrăzneţi, Mazda CX-5 fiind caracterizată de linii curbe şi fluide. Una peste alta, CX-5 este un SUV suficient de arătos.
Ne-a placut
- Spațiu interior
- Motor benzină
- Calittea finisărilor
- Portbagaj imens
Nu ne-a placut
- Cutie automată lentă la retrogradări
- Interior cu design fad
- Suspensii rigide pe denivelări
Date tehnice - Mazda CX-5 (2012-2015) 2.0I Revolution 4x4 auto | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Mazda
-
Cu ocazia Salonului Auto de la Beijing, japonezii de la Mazda au dezvăluit noul EZ-6. Un sedan de aproape 5 metri lungime, dezvoltat special pentru piața din China. (Joi, 25 Aprilie)
-
În urmă cu ceva timp am călătorit, în mare secret, la Centrul Mazda din Germania, acolo unde am făcut cunoștință cu noul CX-80. Cu alte cuvinte, un CX-60 cu trei rânduri de scaune, care poate găzdui într-o atmosferă premium până la 7 pasageri. Acum, că a expirat embargoul de comunicare, am revenit cu un articol în care disecăm SUV-ul nipon. (Joi, 18 Aprilie)
-
Constructorul japonez de automobile a înregistrat denumirea 6e și logo-ul aferent la Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală. (Marti, 19 Martie)
-
Președintele Mazda, Katsuhiro Moro, a dat de înțeles că producătorul nipon ar putea lansa un model sport echipat cu motor rotativ. Acesta ar putea fi inspirat de conceptul Iconic SP, care tocmai a debutat la Tokyo. (Luni, 15 Ianuarie)
-
Constructorul nipon de automobile confirmă debutul noului SUV CX-70. Evenimentul va avea loc în data de 30 ianuarie. (Joi, 04 Ianuarie)
Sper ca iti dai seama ca glumesc. Felicitari pentru alegerea facuta! Asfalt uscat! :)
valabil pentru orice marca,model etc.
totusi sa fim realisti.
Automarket
Cum adica este este "posibil" ca suspensia sa fie mai dura datorita jantelor pe 19? :))
Adica aveti dubii? Logic ca de asta. Aia nu e masina pt. jante de 19.
tu ai avut vreodata vreo masina cu motor de 2.0i in viata ta ca sa putem sta de vorba? sau numai tdi-uri cu 120k mii km "reali" ?
am avut 320i, nissan primera 2.0i, golf 4 2.0i 116 cp si acum golf 5 gti 2.0 tfsi... si am mers si cu astra gtc 2.0t 170cp, si alte cateva cu cilindree asemanatoare 1.8 sau 2.2... si ghici ce, toate sunt niste masini care consuma 12-15 in oras... as recomanda pentru un mers alert oricand un diesel, ca poti merge mai rapid cu un consum mai mic, la un 2.0i daca mergi mai alert din start sare consumul la 14-15... dar asta numai conteaza din moment ce iti cumperi o masina 2.0 pe benzina, e clar ca nu o cumperi pentru consum.
PS: pun pariu ca azi ai mancat doar o shaworma cu de toate sau 2 covrigi si conduci o skoda, numai talente pe capul vostru, romani tipicari ce sunteti.
"D." sigur esti un comunist la vreo 35-40 de ani care sta cu parintii si conduce o ragalie tdi din anii 90 :))
Sunt de acord cu reporterul in ceea ce priveste tinuta de drum DAR Mazda sunt masini care exceleaza la placerea condusului (simti directia, simti unde sunt rotile, simti drumul)- pentru a atinge aceste "simturi" si pentru a oferi placerea condusului suspensia trebuie sa fie mai sportiva . Arcurile sunt mai tari un pic dar nu foarte deranjant. Daca vrei comfort maxim, iti alegi un CR-V, daca iti place sa conduci, atunci alegi Mazda CX-5.
Din pacate (sau fericire, depinde de cititor), jurnalistul nu a intrat in detaliile technice: Prima masina cu tehnologie full SkyActive de la Mazda (Motor, Caroserie ; spun full deoarece Mazda 3 2012 este doar pe jumatate SkyActive deoarece doar blocul motor e nou, caroseria e veche(cititi: grea) + systemul de evacuare a gazelor din blocul motor este tot vechi (cititi: NU asa de eficient ca la full SkyActive)
Cel mai mare avantaj al acestui CX-5 SUV este ca este extrem de usor + rigid (chiar daca numerele motorului 160 CP sunt cam slabute - compenseaza prin greutate scazuta)
De aceea are acest consum redus, numerele de la cai putere au ramas cat mai jos, pentru a putea economisi benzina.
Pentru mai multe detalii despre obsesia inginerilor japonezi in ceea ce priveste placerea condusului mergeti pe www.mazda.com si selectati North America - acolo sunt o multime de videoclipuri foarte interesante despre intreaga filozofie Mazda.
Zoom - zoom
Eu inteleg ca au aplicat minunatele tehnologii, insa asta nu inseamna ca trebuie sa mareasca si pretul.
Au bagat motor pe benzina cu injectie directa, insa nu s-au gandit sa-i tranteasca si o amarata de turbina, ori un compresor, sa mai stoarca din el inca vreo 30 CP.
Pejo si Opel scot aproape 200CP din motoare de 1.6...Mazda chiar nu poate mai mult!?
Poate o alegere mai buna este Qasqai, mai ales cu noul DCI 1.6/130 CP, o masina buna, care desi nu e la fel de 'sportiva', are un pret mai bun pentru ceea ce ofera.
Mai sus este o reclama la Outlander - care are un pret excelent (cred ca e mai ieftin cu vreo 6000 EUR decat CX-5)...o masina care deja si-a dovedit calitatile.
Adi>Motoarele stoarse,cu turbina,sunt motoare cu o durata de viata mult mai mica,de aceea cei de la mazda ,nu se chinuie sa produca asemenea motoare''cu turbina'',pt ca fiabilitatea ar avea de suferit,iar japonezii,nu accepta acest lucru.
Daca aveti de gand sa va achizitionati un autovehicol nou in viitorul apropriat si aveti un buget de 25 000 euro treceti neaparat pe la un dealer Mazda si solicitati un drive test cu aceasta masina si va garantez ca nu va va veni sa va dati jos din ea.
Calitatea materialeleor folosite este cu siguranta premium,izolarea fonica este foarte buna(nu mesdie cum este clasificata aici) consumul(2l benzina 4x4 cutie automata asta este modelul pe care l-am testat ) este excelent :pe traseul Bv.Iuliu Maniu unde este sediul Arian Motors, pina la Bolintin si retrur a fost de 7,2 pe bc. Este o masina foarte stabila si are un sistem de franare excelent in ciuda celor 1,6 tone.
Cv este exceptionala adaptandu-se automat stilului de condus.
Cred ca singurele minusuri ar fi la capitolul volum porbagaj unde la dimensiunile masinii te fac sa te astepti la un portbagaj mai incapator, si al doilea neajuns ar fi lipsa rotii de rezerva dar dupa prerea mea nu conteaza.
Ce mai vreau sa spun este ca reprezentatntul deler-ului Arian Mtors este un individ(George) care da impresia, in ciuda politetii de fatada ca masinile sunt ale lui din curtea lui taicas-su si parca ai pare rau sa le vanda(de asemenea discountul oferit a fost jenant, adica vopseaua metalizata). Cu siguranta ca masina pe care o voi cumpara va fi o Mazda CX5 dar nu de la Arian
-revizie la 20.000km
-cost revizie la motoare pe benzina aprox.600rron(la motorina nu stiu sigur dar cred ca este in jur la 800-900 ron).
-distributia este pe lant si ....... atentie..........NU SE SCHIMBA NICIODATA.
Cred ca la cat am laudat aceasta masina as merita un discount mai mare de 500 euro cat face vopseaua metalizata.