Drivetest Mazda CX-3 facelift

1.8 Diesel Turbo (SKYACTIV-D) 115CP 4x2 Man6 Revolution
Mazda CX-3 facelift zoom
de Dragoș Băltățeanu
Vineri, 28.09.2018
Actualizare

Încă de la lansarea din 2015, cel mai mic SUV din gama Mazda a întors capetele la show-uri auto și în traficul din marile orașe din Europa și nu numai. Cu linii fluide desenate în stilul limbajului de design Kodo, CX-3 a cucerit multe inimi, mai ales în zona publicului feminin.

Bazat pe platforma B a grupului, aceeași care este folosită și pentru modelul Mazda 2, SUV-ul CX-3 a atras și prin faptul că a rămas un ultim mohican în ceea ce privește motoarele pe benzină aspirate. Într-o lume auto dominată de downsizing, motoare turbo minuscule și hibridizare, Mazda păstrează motoare aspirate de 2.0 litri, dar reușește să le facă incredibil de eficiente. De asemenea, Mazda crede încă în motorul diesel și oferă acest tip de propulsor pentru noul CX-3. Ba chiar îi crește cilindreea de la 1.5 la 1.8 litri.

Mazda propune acum o versiune 2018 a modelului CX-3: un facelift optic discret, o serie de îmbunătățiri la capitolul sisteme de siguranță și mai ales noul motor diesel de 1.8 litri și 115 CP. Pentru a încerca noua versiune am călătorit în sudul Spaniei, unde Mazda a ales o serie de drumuri de munte pentru prezentarea noii versiuni.

Mazda CX-3 facelift
1.8 Diesel Turbo (SKYACTIV-D) 115CP 4x2 Man6 Revolution

  • Pret de pornire 15.390 €
  • Pret model testat 22.590 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Deși am putut încerca toate cele trei motorizări disponibile pe Mazda CX-3 2018 (două unități pe benzină aspirate de 121 și 150 CP, plus noul diesel de 1.8 litri), vom povesti astăzi despre motorul diesel nou, urmând ca viitoarele teste interne să fie realizate cu versiunile pe benzină. Până acum, cei care își doreau o Mazda CX-3 cu motorizare diesel puteau alege unitatea 1.5 Skyactiv-D de 105 CP și 270 Nm.

Mazda a decis să îmbunătățească performanțele, iar noul propulsor diesel oferit pe CX-3 are acum 1.8 litri (1.759 cmc, mai precis) și oferă 115 cai putere la 4.000 rot/min și un cuplu maxim de 270 Nm disponibil între 1.600 și 2.500 rot/min. Noul motor satisface atât normele de poluare Euro 6d-TEMP.

Încă de la pornire, motorul se remarcă prin silențiozitate, iar acest lucru se datorează sistemului Natural Sound Smoother și Natural Sound Frequency Control, prin care Mazda reușește să controleze vibrațiile nedorite. Motorul are astfel o notă sonoră plăcută care se amplifică satisfăcător atunci când este urcat în ture.

Cuplat cu cutia de viteze manuală cu șase trepte, extrem de precisă, noul motor diesel este încă o alegere excelentă pentru CX-3. Cu o plajă de cuplu destul de largă, motorul se simte în largul său atât în oraș, cât și la drum întins. Va fi cel mai probabil preferat de cei ce vor folosi modelul CX-3 intensiv și vor face mulți kilometri la volanul acestui automobil.

Consum

Noul motor diesel propus de Mazda aduce și un consum decent pentru segmentul său. Propulsorul Skyactiv-D vine cu un consum mediul oficial de 4.4 litri/100 km. Cifrele în segmentul SUV-urilor de clasă B cu puteri similare și tracțiune 4x2 se situează între 3.7 și 4.5 litri/100 km. 

În timpul testului nostru pe drumurile spaniole de pe Costa del Sol, noul motor Mazda de 1.8 litri și 115 CP a înregistrat un consum mediu de 5.6 litri/100 km.

Performanţe

Noul propulsor de 115 nu duce lipsă de resurse, reușind să împingă versiunea cu facelift a modelului Mazda CX-3 de la 0 la 100 km/oră în 9.9 secunde, o cifră depășită doar de ceva mai puternicele modele din grupul PSA, Peugeot 2008 și Citroen C3 Aircross. Restul modelelor concurente au un timp de accelerare ce depășește 10 sau chiar 11 secunde până la 100 km/oră.

Viteza maximă ce poate fi atinsă de Mazda CX-3 1.8 Skyactiv-D este de 184 km/h.

Interior

Interiorul versiunii 2018 a modelului Mazda CX-3 a primit o serie de mici îmbunătățiri pentru a-l face mai atrăgător pentru clienții mărcii. Una dintre modificări este renunțarea la frâna de parcare mecanică în favoarea unei frâne cu acționare electrică din buton. Apoi, consola centrală a fost redesenată, cu un spațiu de depozitare mai mare în cotieră. Mazda a păstrat însă display-ul ieșit în afara consolei centrale, în stilul tabletelor folosite de mulți dintre constructorii auto, la fel cum a păstrat și ecosistemul grafic al acesteia, același prezent pe întreaga gamă Mazda de dată recentă.

Controlul sistemului multimedia și al volumului pentru sistemul audio sunt amplasate pe consola centrală între cele două scaune din față. 

Spațiul la interior a rămas similar, cu locurile din față bine structurate și o ergonomie bine studiată. Locurile din spate nu sunt însă tocmai generoase la capitolul spațiu. La fel, volumul portbagajului este de 350 litri, o valoare medie în segmentul SUV-urilor de clasă mică.

Preţ de achiziţie

Modelele Mazda nu au fost niciodată ieftine, iar noul CX-3 nu face excepție. Prețurile pentru piața din România încep de la 15.300 euro (TVA inclus) și pot ajunge până la 28.700 pentru versiunea de top echipată cu motorul diesel de 1.8 litri și tracțiune integrală. Exemplarul diesel condus de noi era configurat cu roți motrice față, cutie de viteze manuală și echipare medie (Revolution). Prețul de listă al unui astfel de exemplar este de 22.600 euro.

Așa cum ne-am obișnuit la Mazda, vorbim despre un preț aflat în zona superioară a segmentului de piață specific SUV-urilor mici, acolo unde regăsim modele similare precum Volkswagen T-Roc, Nissan Juke, Ford EcoSport sau Peugeot 2008. Segmentul oferă și variante cu prețuri mai mici, începând de la 15.000 euro pentru noul Dacia Duster sau 16.200 euro pentru Citroen C3 Aircross sau Opel Crossland X.

Siguranţă

Testat de Euro NCAP în versiunea sa din 2015, Mazda CX-3 a obținut atunci un scor general de patru stele. Gradul de protecție pentru pasagerii adulți a fost de 85% și 79% pentru pasagerii infanți. Modelul CX-3 a fost depunctat atunci, printre altele, pentru lipsa unei capote active și airbagului pentru genunchi.

Versiunea 2018 oferă un set complet de dotări de siguranță, inclusiv un nou sistem activ pentru prevenirea și evitarea unei coliziuni ce poate detecta pietoni chiar și pe timp de noapte. Nu știm dacă Euro NCAP va retesta modelul nipon, rămâne să actualizăm nota la acest capitol după eventual test al organizației europene.

Ţinută de drum

Mazda CX-3 este una dintre cele mai plăcute mașini din gama constructorului japonez. Sunt suficienți doar câțiva kilometri pentru ca SUV-ul să te facă să te simți bine și să te bucuri de fiecare viraj. Mașina reușește să-i transmită o stare de bine celui de la volan prin modul în care suspensia, direcția și timoneria cutiei de viteze lucreză fără reproș.

Nu este un model care va rupe normele de sportivitate, dar este o mașină pe care vei dori să o conduci cât mai mult. E genul de mașină din care te dai jos zâmbind, fără să știi de ce.

 

Vizibilitate

Poziția la volan este ușor înaltă, așa cum îi stă bine oricărui SUV, și asta ajută la o perspectivă mai bună asupra drumului. Vizibilitatea este bună, singurul element care uneori jenează fiind montantul A din partea stângă, cel care poate pune probleme pe virajele mai strânse.

În rest, noua versiune Mazda CX-3 oferă senzori de parcare și cameră pentru mersul cu spatele pentru manevrele în spații mai înguste. Nu are cea mai bună calitate grafică din lume, dar te lasă să vezi obstacolele. Oricum, dimensiunile compacte fac din CX-3 o mașină extrem de ușor de manevrat.

Tehnologie

Exceptând eliminarea levierului pentru frâna de parcare, interiorul versiunii facelift a modelului Mazda CX-3 este relativ similar cu cel anterior. Ceasurile de bord sunt în continuare dominate de un indicator analogic alături de unul digital, iar configurarea lor diferă în funcție de versiune. 

Versiunile de top folosesc un turometru analogic și vitezometru digital, în timp ce la versiunile de echipare medii este invers: vitezometrul este analogic, iar turometrul este digital. Adevărul este că grafica își face simțită vârsta, mai ales că rivalii au primit și primesc generații noi modernizate, dar per total tehnologia prezentă la interior rezistă acceptabil. Pe modelele de top regăsim și un head-up display proiectat pe un mic element din policarbonat care se ridică în fața celui de la volan. Este soluția mai accesibilă la head-up display-urile de top cu proiecție pe parbriz, pe care Mazda le-a introdus pe versiunile 2018 ale lui Mazda 6, de exemplu.

Sistemul multimedia este controlat prin intermediul butonului rotativ de pe consola centrală, iar display-ul central nu are capacitate tactilă. De notat că Mazda CX-3 are faruri și lumini de zi LED, tehnologie care este acum folosită și pentru stopuri.

Design

Mazda CX-3 respectă limbajul de design al constructorului japonez și seamănă cu frații săi, în special cu CX-5. Dar parcă este cel mai "prietenos" model din gamă. Este atrăgător și rămâne unul dintre cele mai arătoase SUV-uri de clasă B.

Mazda a avut mereu și o selecție inspirată de culori, iar CX-3 arată bine și pe albastru, și pe vișiniu. Luminile de zi LED au o semnătură specifică care face acest model inconfundabil.

Nu ne-a placut

  • Head-up display mic
  • Portbagaj modest
  • Consum ridicat în comparație cu concurenții direcți
  • Anumite elemente tehnologice îmbătrânite
Date tehnice - Mazda CX-3 facelift 1.8 Diesel Turbo (SKYACTIV-D) 115CP 4x2 Man6 Revolution
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1759
Lungime mm
4275
Putere maxima CP (rpm)
115 (4000)
Latime mm
1765
Cuplu maxim Nm (rpm)
270 (1600)
Inaltime mm
1535
Viteza maxima km/h
184
Greutate kg
1318
Acceleratie 0-100 km/h s
9.9
Ampatament mm
2570
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
48
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
350
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Mazda CX-3 facelift

Ultimele teste

Comentarii (13)

  • Alex D.
    Consum ridicat in comparatie cu concurentii directi nu reprezinta nimic intr-o lume in care fiecare minte cat poate la consum si emisii. Va fi relevanta o comparatie in standardul WLTP intre aceste modele.
    30 1
  • Iar cutie manuala si iar diesel...nici n-am mai citit testul...
    18 29
  • Mazda, tot timpul altfel, nimeni nu mai are 1.8 diesel, ori 1.6, ori 2.0. Puterea putea fi totuși ceva mai mare, dacă tot n-au renunțat încă la diesel, dar prețul este fenomenal, cu cateva mii mai scump ca Duster în varianta de top.

    Singurul minus, după părerea mea, este c-au uitat să mai pună și a doua gură de ventilatie pe centru :).
    11 4
  • s-a facut un compromis intre design (3 guri rotunde) si ergonomie, cate 2 de fiecare
    3 4
  • Diesel 1,8/115 cai. Asta imi aduce aminte de vechile motorizari diesel de pe Ford . Era o motorizare mai mult decat decenta pe-atunci (acu vreo 10-15 ani) dar acum suna cam "anapoda". Ma intreb daca oare chiar o fi un nou motor dezvoltat de la zero asa cum se intelege din articol sau are la baza chiar vechiul motor de care vorbeam mai sus tinand cont de faptul ca pe-atunci chiar erau "infratite" cele 2 companii.
    9 5
  • @dan_grc
    Daca te uiti atent in dreapta gurii centrale rotunde, ai sa vezi ca mai este una foarte subtil ascusa. Faptul ca tu nu ai reusit sa osbervi denota cat de bine au integrat-o :)
    6 2
  • @pipo: sa spun si eu cum va apuca pe voi emfaza cand vorbiti de electrice? De fapt nu ai nevoie de mai mult de 115 CP :)
    Lasand argumentele penibile la o parte, masina va fi un succes cu motorul ala. Oricine se va gandi la buget si la eficienta va alege acel motor. Mazda arata din nou ca intelege si asculta nevoile clientilor si ofera cilindree adaptate la nevoile reale ale modelelor lor. Stiu sa ofere 2.2 Diesel pe noua M6, o mutare stralucita dupa parerea mea. VW ofera acelasi prafuit de 2.0 TDI iar daca iti doresti ceva mai performant; varianta de 3L te duce spre pretul unei case: absurd!!! Imi place ENORM de mult felul in care se pozitioneaza Mazda pe piata cu oferta lor. In mod aproape incredibil, o mica companie nipona are o strategie atat de buna, incat oricare din marii jucatori ar putea sa plece urechea. Dar cum sa asculti cand tu esti orbit de "revolutia electrica"? :D
    Bravo Mazda! Mult succes in continuare! Il meritati din plin!
    20 6
  • kim_vl
    @AM
    Daca tot ati facut test la CX-3 de 1.8 trebuia sa actualizati datele si la rubrica "Masini noi". Oricum, aveti multe restante acolo, mai faceti si voi un refresh din cand in cand. Dau numai cateva exemple: a aparut pe piata din Romania Toyota Aygo 2018, se gasesc la dealeri si preturi la Jeep Renegade 2018, la Vitara 2018 si multe altele care nu-mi vin in minte acum.
    7 0
  • mircea
    @kim_vl
    E în lucru o secțiune nouă dedicată Mașinilor Noi. Mult diferită și modernizată. Până la lansare, care va veni curând, e posibil ca unele modele să fie ușor întârziate pe actuala secțiune. Scopul nostru primar e acela de a lansa noua secțiune cu informații la zi. Mulțumim pentru înțelegere.
    5 4
  • Ati scos consum de 5.6/100km si totusi ati punctat-o cu 3 stele din 5???? pentru ca alti concurenti declara un consum mai mic? pai degeaba il declara, daca in realitate este dublu...chiar nu pot pricepe cum ati ajuns la concluzia asta. 5.6 este un consum f bun pt un motor de 1.8 L, dar ce stiu eu. daca era VW probabil ii dadeati 6 stele din 5 posibile.
    28 3
  • @PMC : cred ca ma confunzi , altfel nu inteleg ce vrei sa spui cu "emfaza cand vorbiti de electrice?" . Nu ma pasioneaza subiectul "electrice" mai mult decat este cazul (dorinta de a fi la curent cu noutatile in domeniu auto) si nu cred ca am mai mult de 3-4 comentarii pe-aci despre acest subiect si in afara de unul (unde culmea imi exprimam indoiala ca voi conduce vreo electrica prea curand) restul sunt asa..mai mult constatative sau adiacente si in care imi exprimam exasperarea fata de aducerea in discutie a subiectului "electrice" fara motive (sau mai nou "electrice vs VW") in cadrul oricarei discutii despre total alte subiecte. Asa cum e cazul si al commentului tau de mai sus, nu vad care e legatura intre acest model si electrice. Ca sa fie clar, nu am absolut nimic/sau nu sunt fanul absolut al nici-unei tehnologii si sunt convins (si ar trebui ca multi sa se obisnuiasca cu ideea) ca benzinarele , dieselul si electricele vor convietui in continuare multi zeci de ani .
    Revenind la subiect , nu cred ca ai citit prea atent comentariul meu (sau erai prea "chitit" pe mine sau altcineva care nu ar fi "exaltat" de noul motor de la Mazda). Unde am scris eu ca nu e suficient sau chiar potrivit acest motor pe acest model ? Prin "suna anapoda" nu am vrut sa fiu neaparat critic , ci doar ca din perspectiva puterii vs cilindree trebuie sa recunosti ca parca ne intoarcem in timp acum 10-15-chiar 20 ani cu acest "nou dezvoltat motor" , mai ales ca discutam in continuare de un turbo-charged. Dar sunt la curent cu ultimele motoare de la Mazda , stai linistit, departe de mine criticile despre motorizarile acestei marci , dimpotriva sunt absolut placut surprins de ele dupa ce le-am testat pe unele ( benzina 2.0 de 120/160 cai si chiar si 1,5 D) si abia astept si noile Skyactive x .
    @adi_10 : sunt total de acord cu tine. Dar AM se pare ca e absolut "surda" cu privire la criticile despre punctajul la consum. Sa compari un consum "real" cu niste cifre "teoretice" de la alti competitori e aiurea rau dar sa mai si dai 3 stele pt. un consum real de 5,6 la SUV (fie el si de clasa mica) imi pare chiar de ..no comment...dar nu ma pot abtine.
    6 1
  • "Mazda arata din nou ca intelege si asculta nevoile clientilor si ofera cilindree adaptate la nevoile reale ale modelelor lor. Stiu sa ofere 2.2 Diesel pe noua M6, o mutare stralucita dupa parerea mea. VW ofera acelasi prafuit de 2.0 TDI iar daca iti doresti ceva mai performant; varianta de 3L te duce spre pretul unei case: absurd!!!"

    Ce-mi plac mie parerile astea atat de subiective si departe de adevar ale fanilor inraiti artificial. Nu am vreo afinitate exacerbata pentru Mazda sau VW dar totusi... Mazda e geniala sa ofere 2.2 diesel de max 184cp iar VW e prostul satului care pune un prafuit de 2.0 TDI de pana la 240cp (banuiesc ca facem o comparatie cu Passat). Serios? Tu chiar crezi ce spui? La 2.2 asta de la noua Mazda6 mai bubuie turbina? Cum sta cu saibele si injectoarele? Asta ca nu zici de fiabilitatea VW de acum 10 ani.
    4 10
  • tc1900
    motor nou diesel si 115 cp ,

    ce e asa deosebit la el?,
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru