Drivetest Opel Insignia (2013-2017)
1.6 CDTi 136CP Man S/S EcoFlex InsigniaJoi, 03.10.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
După cinci ani de la lansarea din 2008, Opel Insignia a ajuns la vârsta la care are nevoie de o injecţie de prospeţime. Faceliftul aplicat este destul de amplu şi modifică mai ales interiorul, acolo unde Insignia suferea cel mai mult. În plus, inginerii Opel au înţeles în sfârşit că este cazul să producă propulsoare moderne şi propun pentru Insignia facelift o gamă de motorizări extrem de amplă şi interesantă.
Testul din jurul oraşelor Frankfurt şi Mainz a fost scurt, dar concentrat. Opel ne-a adus cele mai importante motorizări şi, în decursul unei zi, am putut trece la volanul a nu mai puţin de patru variante ale modelului Insignia facelift. Cu unele dintre ele am parcurs prea puţini kilometri pentru a ne putea face o idee clară, aşa că vom diseca astăzi o variantă care va deveni un bestseller pe piaţa noastră: Opel Insignia sedan 2.0 CDTI Ecotec 140 CP cu transmisie manuală cu şase trepte.
Opel propune o familie completă pentru modelul Insignia. Viitorii clienţi vor putea alege între trei variante de caroserie: hatchback, sedan sau Country Tourer. Iar la capitolul motorizări se poate alege între nu mai puţin de 11 propulsoare.
Opel Insignia (2013-2017)
1.6 CDTi 136CP Man S/S EcoFlex Insignia
- Pret de pornire 21.145 €
- Pret model testat 24.270 €
- Taxa auto 59 €
Motor / Transmisie
Opel ne-a propus la test patru variante ale noului Opel Insignia facelift. Am început cu interesantul Insignia Country Tourer, varianta break înălţată a modelului mediu de la russlesheim. Sub capotă era noul motor pe benzină de 2.0 turbo şi 250 CP, unul dintre cele mai interesante motoare produse de Opel în ultima vreme. Din păcate, traseul a fost foarte scurt, aşa că vom aştepta acest model în România pentru un test complet. Am putut încerca şi noul motor pe benzină 1.6 SIDI de 170 CP, dar acest motor a fost deja testat de noi pe modelul Cascada. Aşa că am ales pentru test un motor diesel foarte eficient, care va fi unul dintre propulsoarele preferate de clienţii români. Este vorba de motorul despre care Opel spune că este un campion la capitolul "curăţenie", emiţând doar 99 grame CO2 per km.
Motorul are 2.0 litri, singura capacitate cilindrică disponibilă pentru motoarele diesel pe Insignia şi dezvoltă 140 CP la 4.000 rpm şi un cuplu motor de 350 Nm între 1.750 şi 2.500 rpm. Este poate, cea mai raţională alegere din gama extrem de largă propusă de Opel la capitolul diesel. Acest motor de 2.0 litri (1.956 cmc) mai este disponibil şi în variante de 110, 120, 130, 163 şi 195 CP (Biturbo). Suficient pentru a satisface orice client.
Dotată cu dieselul de 140 CP, Insignia se simte ca un automobil mai matur, sunetul este acum mult mai bine izolat faţă de habitaclu, iar resursele motorului satisfac orice şofer normal. Nu este cel mai sportiv diesel din lume, dar cuplul suficient de mare disponibil pe o plajă largă de turaţii asigură depăşiri fără emoţii şi viteze de autostradă mai mult decât decente. Acest motor primeşte eticheta de eficienţă A+, alături de fratele său mai mic de 120 CP. Ambele motoare emit doar 99 grame CO2 pe kilometru ;i sunt asociate cu cutii de viteze manuale cu şase trepte şi sistem Start-Stop. Cutia cu şase trepte este eficientă, iar levierul plăcut la acţionare. Opel preferă însă o etajare lungă a rapoartelor care uneori răpeşte din plăcere, dar limitează numărul de schimbări de treaptă.
Consum
Pe lângă faptul că nu poluează prea mult, motorul 2.0 CDTI 140 CP este şi campion la capitolul consum. Cifrele oficiale spun că acest motor consumă în medie doar 3.7 litri pentru fiecare sută de kilometri parcurşi. Este cea mai bună valoare din segmentul berlinelor de clasă medie cu motoare diesel de 140-150 CP. Toate modelele concurente au valori oficiale peste 4 şi chiar peste 5 litri de motorină pentru 100 km.
În cadrul testului pe care l-am efectuat în Germania am parcurs multe secţiuni de autostradă fără limită de viteză, dar şi drumuri naţionale şi câteva orăşele şi sate. Media înregistrată a fost de 5.9 litri/100 km, dar această cifră ar fi scăzut şi mai mult dacă traseul ar fi fost mai lung. Autonomia cu rezervorul plin a fost peste 1.200 km, graţie celor 70 de litri ai rezervorului.
Performanţe
La capitolul performanţe, Insignia facelift CDTI 140 CP nu este cea mai rapidă berlină din segment. Cu o greutate de 1.5 tone, Insignia se înscrie în media clasei sale, însă motorul de 140 CP este gândit pentru eficienţă şi mai puţin pentru performanţe uluitoare. Opel a făcut din acest propulsor un motor excelent pentru călătorii lungi, care să ruleze excelent pe autostradă. Performanţele sunt decente, Insignia CDTI 140 CP având nevoie de 10.5 secunde pentru a atinge prima sută de km/oră, iar viteza maximă ce poate fi atinsă este de 205 km/oră.
Concurenţa propune motoare similare ce oferă sprinturi o idee mai rapide, aici remarcându-se maşinile japoneze Mazda 6 şi Toyota Avensis. Ambele au motoare diesel de 2.2 litri şi oferă 150 CP, iar acceleraţia de la 0 la 100 km/oră se face în 9 secunde.
Interior
Interiorul este zona ]n care Opel a lucrat cel mai mult pentru a face din Insignia un automobil demn de anul 2013. Cu toţii ştim că Insignia s-a făcut remarcată negativ prin consola centrală înţesată de butoane de toate felurile. Opel a înţeles că acest lucru nu este foarte apreciat şi a eliminat o bună parte dintre aceste butoane.
Problema e că nemţii au ales însă câteva soluţii nu foarte bune pentru a le înlocui. Astfel, consola centrală este dominată acum de un ecran tactil de 8 inch pe care sunt afişate diverse informaţii, de la sistemul audio sau navigaţie. Mai jos avem sistemul de climatizare pentru care Opel a decis să folosească butoane tactile pe un display capacitiv, deci fără apăsare fizică. Acestea reacţionează greu sau deloc, ceea ce face enervantă folosirea lor.
La capitolul elemente ceva mai reuşite, instrumentele de bord sunt alcătuite acum dintr-un mix format din indicatoare analogice cu informaţii afişate pe un display digital. Ecranul este amplasat în mijlocul bordului şi de cele mai multe ori afişează un vitezometru analogic, dar care dispare atunci când solicităm informaţii de la computerul de bord, transformându-se într-un afişaj digital. Turometrul şi indicatoarele de temperatură şi carburant au rămas fidele sistemului clasic cu ace analogice fizice. Materialele folosite sunt de o calitate bună, dar avem şi excepţiile anumitor plastice mai puţin plăcute la atingere.
Una peste alta, Insignia a evoluat şi a evoluat în bine. Am scăpat de bordul bătrânesc şi de display-ul meschin cu fonturi roşii antice. Avem acum un interior mult mai modern şi mai adecvat pentru un automobil din această clasă. În plus, Opel oferă trei versiuni de caroserie: sedan, hatchback şi Country Tourer. Toate au portbagaje suficient de mari pentru a primi bagajele undei familii întregi. De exemplu, berlina are un volum al portbagajului de 500 litri.
Preţ de achiziţie
Opel a fost mereu una dintre cele mai abordabile mărci germane. Produsele sale au preţuri ceva mai uşor de digerat, iar noua Insignia nu face excepţie. Opel România a publicat deja lista integrală de preţuri pentru noul model, iar acestea încep de la 21.145 euro (TVA inclus) şi pot ajunge până la 43.405 euro pentru cea mai puternică variantă: Insignia OPC 2.8 Turbo de 330 CP. Modelul testat de noi, Insignia sedan 2.0 CDTI 140 CP cu transmisie manuală, are un preţ ce porneşte de la 24.270 euro (TVA inclus).
Interesant, acest preţ se numără printre cele mici din segment, fiind concurat de un model e află spre finalul carieriei: Ford Mondeo 2.0 TDCI. De asemenea, preţuri relativ similare găsim şi în curtea PSA, Citroen C5 şi Peugeot 508 putând fi achiziţioante pentru etichete care încep de la 25.000 euro.
Siguranţă
Opel Insignia a trecut de două ori pe la testele EuroNCAP. Cea mai recentă testare a avut loc în 2009, iar atunci sedan-ul Opel a înregistrat un scor general de cinci stele. Scorurile pentru protecţia pasagerilor au fost bune: 94% pentru pasageri adulţi şi 79% pentru pasageri copii. Însă Insignia nu s-a dovedit prea prietenoasă cu pietonii, scorul înregistrat în 2009 fiind de 40% grad de protecţie al pietonilor.
După facelift, ne putem aştepta la o retestare din partea EuroNCAP, dar schimbările nu vor fi foarte mari. Insignia oferă ca dotare standard şase aibaguri, precum şi o listă de echipamente pentru asistarea celui de la volan dintre care enumerăm Adaptive Forward Lightining+, Adaptive Cruise Control (pilot automat auto-adaptiv), Lane Departure Warning şi Lane Change Alert.
Ţinută de drum
Insignia s-a maturizat din toate punctele de vedere. Designul este acum mai coerent, interiorul a fost modernizat, motoarele sunt noi, iar suspensia fost şi ea upgradată. Modelul german se simte acum ca un automobil ceva mai complet, fiind o plăcere să parcurgi mulţi kilometri la volanul versiunii faceliftate.
Suspensia a fost reglată pentru confort, dar nu este excesiv de moale, oferind un confort bun pe autostradă, mai ales în combinaţie cu scaunele ergonomice opţionale. Direcţia este suficient de fermă şi transmite bine intenţiile maşinii către cel de la volan. Poziţia la volan a fost îmbunătăţită, reglajele fiind acum mai ample pentru ca orice gabarit să îşi găsească locul perfect în spatele volanului. Chiar şi volanul propriu-zis este acum mai mic şi mai bine proporţionat. Se stă bine în Insignia, chiar şi în spate.
Vizibilitate
Vizibilitatea este bună la bordul modelului Insignia facelift, dar montanţii faţă au rămas la fel de groşi şi uneori pot jena câmpul privirii în viraje. Luneta este un alt punct sensibil, mai ales pentru versiunea hatchback, dar cu puţin exerciţiu putem parca modelul german fără probleme. În plus, Opel oferă multe accesorii care te ajută la manevre: cameră pentru mersul cu spatele, senzori de parcare faţă/spate şi asistenţă la schimbarea benzilor sau ieşirea din parcare pentru unghiul mort.
Tehnologie
Ei bine, ajungem la un capitol sensibil. Inginerii Opel au vrut să aducă Insignia în anul 2013 şi parţial au reuşit. Însă, s-au grăbit cumva şi lucrurile nu sunt perfecte. Au decis să monteze un display ce face bordul un loc cu mai multe posibilităţi de informare pentru cel de la volan. Un lucru bun, dar implementat fără prea multă intuiţie. A trebuit să oprim şi să apăsăm numeroasele butoane de pe volan pentru a afla cum putem activa computerul de bord. Pentru că elementele de comandă cu care eram obişnuiţi la Opel, cele amplasate pe maneta semanlizării, au dispărut acum. Totul se face prin intermediul unor butoane amplasate pe volan. Dar asta este doar începutul.
Consola este dominată acum de un ecran de 8 inch tactil ce aparţine noului sistem de infotainment. Este gândit astfel încât să semene cu o tabletă, cu diverse aplicaţii care pot fi instalate, iar acestea pot fi activate şi controlate prin intermediul unui touchpad amplasat lângă schimbătorul de viteze. Acesta oferă un fel de force feedback şi recunoaşte gesturi cu unul, două sau chiar trei degete, dar este şi el contraintuitiv. În plus, tot sistemul este lent, foarte lent, orice aplicaţie având nevoie de rimp pentru a se lansa. Ne-a luat cam jumătate de zi să înţelegem cum funcţionează totul şi încet încet am început să ne obişnuim. Probabil că Opel va îmbunătăţi sistemul în timp.
Sistemul de navigaţie este însă bun şi putem accesa diverse servicii online prin intermediul unui telefon mobil cu conexiune de date conectat prin bluetooth. Sistemul suportă şi comenzi vocale, iar noul touchpad recunoaşte chiar şi scrisul de mână.
Design
Designerii Opel au decis să modifice Insignia pentru a îi da un look mai proaspăt. Pentru asta, ei au mărit şi mutat grila frontală, dar au reuşit să integreze invizibil radarul pentru sistemul cruise control adaptiv, lucru la care Volvo, de exemplu, mai are de lucrat. Stopurile au şi ele o formă uşor modificată, însă silueta laterală a rămas neschimbată, astfel că este foarte uşor să recunoşti o Insignia de la depărtare. Luminile de zi LED au aceeaşi formă specifică cu cea a stopurilor, designerii dorind să poţi recunoaşte o Insignia chiar şi noaptea. Este o caroserie aerodinamică cu un coeficient Cd de doar 0.25 - cel mai bun din segment - lucru de care designerii şi inginerii Opel sunt foarte mândri. Formele fluide sunt încă proaspete, Insignia fiind per total o prezenţă foarte modernă.
Ne-a placut
- Comportament rutier matur
- Motor diesel excelent
- Spaţiu interior
Nu ne-a placut
- Sistem infotainment lent
- Calitatea anumitor plastice
- Prea multe butoane pe volan
Date tehnice - Opel Insignia (2013-2017) 1.6 CDTi 136CP Man S/S EcoFlex Insignia | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Alianță neașteptată -
Îndrăzneț -
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant
Ştiri despre Opel
-
Cu ocazia IAA Transportation, șeful Opel a prezentat în premieră noul Movano Hydrogen. Acesta funcționează pe pile de combustie cu hidrogen și oferă o autonomie de peste 500 de kilometri, potrivit datelor oficiale. (Luni, 16 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile marchează 25 de ani de la debutul primei generații Zafira. Acest model a câștigat de mai multe ori prestigiosul premiu "Volanul de Aur". (Vineri, 28 Iunie)
-
Constructorul german de automobile anunță o nouă versiune mild-hybrid la 48V pentru Mokka. În acest caz, transmit nemții, consumul de combustibil scade cu până la 20%. (Joi, 13 Iunie)
-
Centrul de Design Opel marchează șase decenii de la înființare. A fost primul astfel de centru deschis de un producător european de automobile. (Luni, 10 Iunie)
-
Constructorul german de automobile anunță o motorizare mild-hybrid pentru Opel Astra și Astra Sports Tourer. În Germania, noua versiune pornește de la 36.430 de euro. (Joi, 21 Martie)
Clasamentul meu la aspect pt clasa medie ar fi asa: Insignia, Mazda 6, Citroen C5.
Am iesit boscorodind din magazin. Nici acum nu inteleg ce vad unii amici interesant la masina asta ! E mult supraevaluata, in opinia mea!
In lista de motoare nu apare niciunul de 142 CP!
De acord cu tine,dar Mondeo inca nu e disponibil pe piata europeana,mai avem de asteptat.
Ce nu inteleg, este numarul mare de Insignia in targurile sh de la noi la niste preturi nu foarte mari nu am remarcat multi amatori.
Ce deranjeaza la aceasta masina? (intretinere scumpa, nu este fiabila,....)
In rest judecand dupa experietna personala Insignia intr-adevar are o tinuta buna de drum pe autostrada.