Vineri, 16.12.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Kia vrea să intre în forţă şi în cel mai disputat segement european. Clasa mică este segementul cu cele mai mai mari vânzări în Europa. În Vest, toată lumea caută un automobil de dimensiuni mici pentru uz urban. La noi, mai ales cei care stau în oraşele mari au început să aprecieze clasa mică. Şi, bineînţeles, publicul feminin. Kia nu a avut un model reprezentativ pentru această clasă până acum. Vechea generaţie Rio era depăşită moral de ceva vreme, aşa că actualul Rio este mai mai mult decât impresionant.
Kia Rio (2011-2014)
1.4 GSL Comfort
- Pret de pornire 10.097 €
- Pret model testat 12.535 €
- Taxa auto 146 €
Motor / Transmisie
Gama de motorizări pentru noul model Kia Rio este cuprinsă din două propulsoare pe benzină şi două diesel. Avem 1.2 85 CP şi 1.4 109 CP benzină şi 1.1 75 CP şi 1.4 90 CP diesel. Dintre acestea, noi am primit la test modelul Kia Rio 1.4 benzină. Este acelaşi pe care îl regăsim şi în oferta modelului mai mare, Kia Cee'd. Pentru Rio, acest motor este cel mai puternic din oferta de până acum. Este un propulsor silenţios şi omogen care se achită bine de sarcina de a impima noului Rio un caracter fâşneţ. Este destul de viu până la 4.000 rpm, dar apoi devine leneş. Puterea maximă este de 109 CP şi este atinsă la 6.300 rpm iar cuplul motor maxim este de 137 Nm la 4.200 rpm. Motorul de 1.4 litri este asociat cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte. La nevoie se poate opta pentru o cutie de viteze automată cu patru trepte. Levierul cutiei de viteze este suficient de precis la acţionare şi completează fericit caracterul motorului.
Motorul folosit de Rio este unul dintre cele mai puternice propulsoare de 1.4 litri din clasa mică. Majoritatea concurenţilor oferă 100 CP pentru această cilindree, excepţie făcând motorul 1.2 TSI de la grupul VAG cu cei 105 CP obţinuţi cu ajutorul unei turbine. La mulţi alţi producători pentru o putere de 110-115 CP trebuie să alegem motorul de 1.6 litri.
Consum
Motorul de 1.4 litri şi 109 CP are un consum mediu de 5.3 litri/100 km. Aceasta este cifra anunţată de constructor şi este una dintre cele mai bune din segment. Modelele concurente cu motoare pe benzină de 1.4 litri au cifre de consum mediu situate între 5.5 şi 5.9 litri pentru 100 km. Din nou, propulsorul 1.2 TSI iese în faţă cu o cifră de 5.3 litri/100 km. Mai departe, concurenţii care folosesc motoare de 1.6 pentru a obţine 110-115 CP au consumuri medii de peste 7 litri la 100 km.
În utilizarea zilnică reală şi în trafic tomnatic bucureştean, Kia Rio 1.4 de 109 CP a înregistrat un consum de 8.5 litri pentru 100 km.
Performanţe
Cei 109 CP şi 137 Nm îi asigură modelului Rio o acceleraţie de la zero la 100 km/h efectuată în 11.5 secunde. Viteza maximă este 183 km/h. În clasa mică, performanţele lui Kia Rio 1.4 sunt întrecute de VW Polo 1.2 TSI, care atinge suta de kilometri pe oră în 9.7 secunde şi are o viteză maximă de 190 km/h, şi de Citroen C3 1.4 VTI, cu 10.6 secunde şi 184 km/h. Bineînţeles, modelele cu motoare de 1.6 sunt mai rapide, dar modelul coreean nu trebuie penalizat pentru că unii producători nu au reuşit să scoată această putere decât din motoare mai mari. De exemplu, Dacia Sandero 1.6 105 CP atinge 100 km/h în 10.1 secunde, iar viteza maximă este de 185 km/h.
Interior
Kia Rio surprinde în mod plăcut la acest capitol. Modelul testat de noi a venit în echiparea de top, numită Comfort. Am avut la dispoziţie un interior finisat cu piele maro de o foarte bună calitate. Finisarea în culoarea maro se continuă pe bord şi pe feţele de uşi. De cum te sui la volan, te impresionează calitatea. Kia a făcut paşi imenşi la acest capitol de la un model la altul. Noul Rio este la ani lumină la capitolul interior faţă de vechiul model Rio, dar este chiar şi peste Cee'd la finisări. Ne-au plăcut bordul luminat în alb şi consola centrală simplă cu butoane de tip clapetă. Kia oferă chiar şi o mică ramă foto amplasată pe bord în care poţi introduce fotografia cuiva drag. Până atunci Kia a pus acolo un cod QR care te ducea pe site-ul oficial al producătorului. Spaţiul în spate este relativ suficient pentru o persoană adultă, iar portbagajul are un volum de 288 litri.
Preţ de achiziţie
Kia a avut mereu preţuri interesante. Preţurile bune şi garanţia de 7 ani au atras numeroşi clienţi, astfel că imaginea de marcă Kia a crescut enorm în Europa şi în România. Rio vrea să mizeze pe aceleaşi atuuri. Preţurile pentru noua generaţie încep de la 10.097 euro (TVA inclus) pentru versiunea de bază echipată cu motorul de 1.2 litri. Modelul nostru, Rio 1.4 GSL MT Comfort, costă 12.535 euro (TVA inclus). Pentru acest preţ, lista de dotări standard este lungă şi găsim chiar dotări ce de obicei se regăsesc pe o clasă superioară.
Preţul modelului Rio este foarte bun în raport cu concurenţa. Doar Chevrolet Aveo are un preţ comparabil, iar Dacia Sandero are un preţ imbatabil de 10.150 euro (TVA inclus). Restul concurenţei fie nu vine cu motoare comparabile (cazul Hyundai), fie oferă modele comparabile din punct de vedere al dotărilor şi al motorizării la preţuri de peste 14.000 euro (TVA inclus).
Siguranţă
Kia Rio a fost testată de către EuroNCAP la cea mai recentă sesiune şi a obţinut un scor general de cinci stele, cu un procentaj de 92% la gradul de protecţie al pasagerilor adulţi. Rio vine cu airbaguri pentru pasager şi şofer, airbaguri laterale şi airbaguri cortină. ESP-ul este oferit în standard, la fel ca şi VSM (Vehicle Stability Management), HAC (Hill Assistant Control) şi ESS (Emergency Stop Signal). În plus, Rio vine acum cu lumini de zi de tip LED de la echiparea Classic în sus.
Ţinută de drum
Suspensia oferită de Kia Rio are configuraţia clasică: McPherson pe puntea faţă şi bară semirigidă pe puntea spate. Nu este nimic ieşit din comun şi la fel este şi ţinuta de drum. Suspensia este reglată însă pentru un comportament sportiv şi este prea rigidă pentru uzul zilnic. În plus, la modelul de test nu a ajutat faptul că automobilul era dotat cu cele mai mari jante din ofertă. Sfatul nostru este sp optaţi pentru o jantă de dimensiuni mai mici, chiar dacă nu arată la fel de bine ca cele de 17 inch. Confortul celor de la bord va creşte.
La viteze de croazieră, Kia Rio 1.4 se dovedeşte a fi silenţioasă, dar zgomotoul la vânt este prezent. Însă cel mai interesant lucru este că Rio se simte ca un autumobil de clasă compactă. Rafinamentul a crescut, iar dimensiunile exterioare au depăsit cu puţin patru metri în lungime. De multe ori am avut senzaţia că conduc un automobil de clasă superioară. Şi nu mă refer aici la dimensiuni.
Vizibilitate
La capitolul vizibilitate, lucrurile stau normal. Rio nu are cele mai mari geamuri din lume şi plăteşte tribut designului. Însă nu sunt probleme la manevrele în spaţii înguste. Senzorii de parcare sunt opţionali şi costă 130 euro, iar oglinzile retrovizoare sunt suficient de mari pentru a observa traficul înconjurător fără probleme.
Tehnologie
Kia Rio are suficiente sisteme şi gadgeturi la bord pentru a atrage un viitor proprietar. Însă am reuşit să ne enervăm de la primul contact cu sistemul de climatizare automat. Aceasta are un sistem care nu permite dezactivarea aerului condiţionat în anumite situaţii de temperatură exterioară. În acest mod, climatizarea se asigură că geamurile vor fi mereu dezaburite. Toate bune şi frumoase, dar vreau să pot dezactiva aerul condiţionat când doresc.
Sistemul audio este de bună calitate şi poate citi MP3-uri atât de pe CD cât şi de pe un stick USB. Ca de obicei, un iPod poate fi conecat printr-un cablu special. Mufele USB şi aux sunt la vedere în partea de jos a consolei centrale.
Ne-a uimit faptul că am avut volan încălzit pe un automobil de clasă mică. Este o opţiune pentru nivelul de echipare Comfort şi costă 91 euro. Am avut şi scaune încălzite, disponibile tot ca opţiune pe nivelul superior pentru 78 euro. Sistemul Start-Stop ISG (Idle Stop and Go) costă 202 euro, iar pentru a putea conecta un telefon prin Blutooth trebuie să plătim 46 de euro. Mai putem opta pentru sistem de navigaţie cu ecran de 7 inch şi cameră posterioară (780 de euro), indicator nivel scăzut lichid de parbriz (7 euro) sau sistem de monitorizare a presiunii din pneuri (65 de euro). Preţurile de mai sus nu conţin TVA, dar dau impresia că sunt unele dinter cele mai mici din segment. Şi nu numai.
Design
Kia Rio a întors surprinzător de multe capete în timpul testului nostru. Botul cu look supărat şi luminile de zi cu LED au atras cele mai multe priviri, la "efectul Rio" contribuind şi silueta compactă şi atletică pe care Rio o are atunci când o priveşti din profil. Rio urmează stilul de design inaugurat de Cee'd facelift şi care apoi a fost folosit şi pentru modelele Sportage şi Picanto. Forma specifică a calandrul este semnătura acestui stil de design care a devenit imaginea Kia. Rio va avea mulţi fani, poate la fel de mulţi ca modelul Cee'd.
Ne-a placut
- Design
- Calitatea finisărilor
- Feeling de clasă superioară
Nu ne-a placut
- Suspensie prea rigidă
- Sistem de climatizare cu personalitate
Date tehnice - Kia Rio (2011-2014) 1.4 GSL Comfort | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Kia
-
Constructorul asiatic a publicat primele imagini și informații despre Syros, un SUV urban gândit special pentru piața din India. La debut, noul model poate fi comandat cu motorizări pe benzină și diesel. (Joi, 19 Decembrie)
-
Fotografii spion au surprins în teste viitoarea Kia Sportage facelift. Judecând după imagini, modelul asiatic va avea o parte frontală revizuită complet. (Marti, 06 August)
-
Modelul cu zero emisii Kia EV6 tocmai a primit un facelift. Pe lista noutăților regăsim o parte frontală revizuită, dar și o baterie mai mare, de 84 kWh. (Marti, 14 Mai)
-
Constructorul asiatic a publicat primele două imagini teaser cu noul EV6 facelift. Debutul pe piața din Coreea de Sud este programat pentru al doilea trimestru din 2024. (Vineri, 03 Mai)
-
Constructorul asiatic de automobile a prezentat a patra generație a sedanului compact K4 cu ocazia Salonului Auto de la New York. Kia nu a precizat dacă acesta va fi comercializat și pe alte piețe, cum ar fi Europa. (Miercuri, 27 Martie)
tot respectul!!
Designul si interior si exterior mi se pare foarte ok, si in trend cu competitorii. La interior este peste cele 3 din grupul VAG, iar Clio si Sandero nici n-au design interior, deci Rio castiga detasat.
Cel mai mult ma impresioneaza dotarile standard si optiunile ieftine de care dispune masina, dar si ratingul de 5 stele EuroNCAP. Deobicei masinile low-cost nu stau prea bine la capitolul siguranta. Cel putin pana acum vedeam Kia ca o marca low-cost, dar mi-am schimbat parerea.
Dupa cum prezentati masina, mi se pare spectaculoasa, ceva nou si neasteptat. Mi-as dori sa stiu mai multe totusi despre fiabilitatea masinilor Kia.
Ma bucur ca ati facut review la un model atat de interesant!
Intrebarea nu e aiurea. Ce aparat foto utilizati pentru fotografii cu diverse masini? Este clar ca pozele sunt facute cu un aparat profesional. Va rog sa-mi raspundeti, conteaza mult pentru mine.
Multumesc.
Ma uit la cum arata Rio de acum 10 ani si cum arata generatia asta si parca sunt masini din alta lume.
Bravo, Kia!
Totusi sarticolul mare scris mai mult asa... hai sa treaca si asta. motorul asta devine lenes dupa 4000rpm? pai sa ne povesteasca un posesor de ceed cum se simte pe ceed intre 4-5000rpm... si apoi ganditiva cum se simte pe rio, o masina sensibil mai usoara.
Ce impresioneza la rio este si motorul de 1.1 diesel...
In primul rand pentru calitatea lor dovedita in timp. In al doilea rand pt. service (pret + promptitudine). Daca o sa va interesati cat costa piesele la kia o sa imi dati dreptate. Chestia asta se rafrage si in costul asigurarilor casco ..de ex.
Multi nu se gandesc la asta cand iau o masina si apoi ii ustura. Nu mai zic de valoarea/usurinta de a vine masina.
Per total sigur costurile o sa fie cam egale (trebuie si kia sa castige bani de undeva..nu ?), chiar daca la achizitie este mai ietina cu 2000 euro.
Din pacate service-urile nu sunt chiar la cel mai inalt nivel insa asta vedem la majoritatea marcilor.
Totusi, au inceput sa se lucrurile si prin service-urile Kia... dar mai este loc si de mai bine.
Interesant ar fi daca transmisia este pe lant la Rio, asa cum este la Ceed... daca da este iara un mare plus pentru Rio.
Toata treaba. Asta face.
Consumul optim atat pentru urban undeva la 8 - 8.5 % si pana in 7% extraurban in medie cu 25% mers pe autostrada (sau cum s-or numi astea de la noi).
Personal cred ca pentru clasa mica e cam mult dar pentru cine are un stil mai sportiv e OK.
Referitor la pret, 12500 e cam mult pe vreme de criza dar pentru cine vrea fitze de piele si tot felul de alte gadgeturi, merge.
E o masina corecta la un pret corect si atat.
e un plastic nu tocmai placut, peste tot...nici vorba de piele cum are rio asta. eu am fost si am vazut, nu vorbesc din auzite.fiesta e peste, cred ca si corsa - ma refer strict la interior...de restul nu discut.
Ma rog, asa ajung sa ma zbat degeaba pentru unii si altii... Cine are un minim de ratiune intelege ce am vrut sa zic.
scuze de off topic :)
In momentul de fata, Rio si Fiesta mi se par cele mai bune alegeri in aceasta clasa. Polo este o teapa. Desigur sunt foarte multe alte modele, dar stiu despre toate ca sa ma pronunt.
Finisarile imi placc ff mult
interiorul
motorul
Kio este mult peste Fiesta :)))nu mai punem in calcul si Sandero care este pe din afara:))
Masina aceasta este pentru cineva care judeca lucid si nu este afundat pana la gat in ideea preconceputa ca doar VolksWagen conduce la acest capitol. Pentru cei saraci cu duhul exista intotdeauna varianta Polo sau Golf, clasica, cum are toata lumea, ca de, "fug de rup si is super bune".
Sfatul meu, sunteti afoni, lasati Kia in pace. Mergeti linistiti la marcile cu renume si bucurati-va ce emblema VW. Va pricepeti oarecum la masini? Veniti cu argumente bune daca aveti ceva de spus. Eu unul am studiat piata intens, m-am documentat despre toate marcile curente, si nu am gresit deloc cand am ales Rio. Lasati sa fiu eu fericit cu "chinezaraia mea".