Vineri, 09.12.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Matrioşka s-a născut în Rusia dar s-a adaptat rapid şi în Germania. Păpuşile identice, de dimensiuni diferite, care se "înghit" una pe cealaltă par a fi puse la loc de cinste pe birourile oficialilor din Ingolstadt. Nemţii şi-au dorit propria Matrioşka şi, pentru că puteau fi acuzaţi de plagiat, au decis să extrapoleze puţin simbolul în lumea auto.
Aşa au luat naştere mai întâi Q7, apoi Q5 şi mai nou Q3. Fără îndoială va veni şi Q1. Momentan noi am testat simbolistica rusească adaptată de germani gamei de modele 4x4 pe noul Q3, sosit recent în România.
Audi Q3 (2011-2015)
2.0 TFSI 170CP S Tronic quattro
- Pret de pornire 30.300 €
- Pret model testat 38.300 €
- Taxa auto 405 €
Motor / Transmisie
Cel mai nou membru al familiei de modele 4x4 din Ingolstadt se numeşte Q3 şi se vrea a fi un concurent serios pentru BMW X1. Noi am făcut cunoştinţă cu el în versiunea "wolfsburgiană" 2.0 TDI de 177 de cai putere.
Propulsorul de origine Volkswagen, un deja celebru şi de încredere TDI, oferă cu 7 cai putere în plus pe modelul Audi şi garantează un cuplu motor extrem de generos, de 380 Nm. Acesta se resimte devreme, încă de la 1750 de rotaţii şi păstrează un suflu puternic până aproape de 3000 de rotaţii.
Unitatea a fost rafinată pentru a transmite cât mai puţin zgomot în interior, însă la turaţii înalte chiar şi Q3 plăteşte tributul zgomotos.
Alături de cei patru cilindri se află o transmisie cu dublu ambreiaj S-tronic. Fraza cu "schimbarea treptelor în milisecunde" aţi mai auzit-o. Aşa e. Cutia se mişcă bine, retrogradează prompt şi te aruncă în zona de cuplu maxim atunci când e nevoie. În restul timpului aşteaptă cuminte la turaţii reduse, păstrând valori mici ale consumului.
Consum
Cel mai mic Q din gama Audi nu are un apetit atât de ridicat precum cel al fraţilor săi. Dieselul şi transmisia S-tronic îşi dau mâna pentru a rezolva problema consumului şi reuşesc să dozeze bine picăturile de benzină ce pleacă din rezervor.
În oraş Q3 promite 7 litri/100 de km în timp ce afară se mulţumeşte cu doar 5.3 litri/100 km. În realitate noi am ajuns pe la 9 litri/100 de km în oraş fără prea mari probleme. De vină: temperaturile scăzute şi folosirea fără dozaj a acceleraţiei. Comparat cu principalul rival, X1 xDrive20d, Q3 pierde la mustaţă când vine vorba de consum mediu, cel puţin pe hârtie. Raportat la versiunea de 190 de cai a lui Range Rover Evoque, Q3 poate fi considerat un zgârcit.
Performanţe
Dieselul de 177 de cai putere se poate achita cu brio de îndatoririle legate de consum fără a afecta performanţele generale. Q3 se bucură de cifre bune, extrem de mulţumitoare pentru clienţii pe care îi ţinteşte micul crossover.
Cuplul generos ajută modelul german să accelereze de la 0 la 100 de km/h în 8.2 secunde şi să atingă o viteză maximă de 212 km/h. Dacă ne raportăm la concurenţă, Q3 este fără îndoială campionul eficienţei, reuşind să depăşească rivalul din curtea BMW şi să lase într-un nor de praf noul Range Rover Evoque în versiunea diesel de 190 de cai.
Interior
Oficialii din Ingolstadt, cu tot cu Matrioşka lor de pe birou, au înţeles că pentru a putea activa alături de nume cu experienţă ca BMW şi Mercedes au nevoie de un interior care să inspire calitate. Şi în interiorul lui Q3 asta am mirosit încă de când am deschis uşa.
Materialele de calitate şi finisajele se îmbină perfect, ca regia şi scenariul unui film de James Cameron. Plasticul este plăcut la atingere, se asortează perfect cu inserţiile cromate şi este completat acolo unde trebuie de o piele fină. Volanul ţi se lipeşte de mâini, luminile calde îţi gâdilă retina, iar aluminiul rece trezeşte simţurile.
Scaunele te răsfaţă o susţinere laterală bună, bancheta spate găzduieşte în limite decente trei pasageri, poate nu chiar foarte înalţi, iar portbagajul de 460 de litri este peste cel al lui X1, dar sub ceea ce poate înghiţi Range Rover Evoque cu 5 uşi.
Preţ de achiziţie
Ajungem şi la preţ, un capitol care nu ar trebui să prezinte prea mare interes pentru clienţii segmentului premium. Cu toate acestea, trebuie să schiţăm nişte linii generale şi să spunem că cel mai mic Q pleacă de la 30.300 de euro, preţ valabil pentru versiunea diesel de 140 cai putere. Pentru ceea ce am testat noi veţi fi nevoiţi însă să scoateţi din buzunar chiar şi 38.300 de euro. La această sumă se adaugă şi pachetele opţionale cu care clientul îşi defineşte mai bine ideea de confort.
Dacă ne uităm în grădina concurenţei observăm că BMW X1sDrive18i are un preţ de pornire mai mic, de numai 29.078 de euro. Pentru o versiune echivalentă celei testate de noi, xDrive20d, clientul de BMW va fi nevoit să scoată din buzunar 35.092 de euro, deci balanţa se înlină şi mai mult.
Raportându-ne la Range Rover Evoque, Audi Q3 chiar pare un chilipir. Modelul britanic pleacă de la 35.824 de euro şi calculele sar uşor de 40.000 de euro dacă încerci să ţinteşti o versiune echivalentă.
Siguranţă
Testat recent de EuroNCAP, Audi Q3 a impresionat plăcut. Modelul german a reuşit să obţină un punctaj general de cinci stele. Protecţia pasagerilor adulţi a primit 94 de procente din cele 100, iar cea pentru pasagerii copii a fost etichetată cu 85 de procente.
Cel mai mic membru al familiei de off-road-ere Audi vine cu şase airbaguri, centuri pretensionate şi sisteme de asistenţă deja obligatorii cum sunt ABS şi ESP.
Ţinută de drum
Cei care s-au întrebat până acum pentru ce a fost făcut Audi Q3 vor primi răspunsul. Crossover-ul creat în Ingolstadt vine să satisfacă nevoile unui public ce simte nevoia unei maşini cu gardă la sol ceva mai înaltă în mediul urban. Aeastă înălţime este sinonimă de multe ori cu siguranţa în mentalitatea multor şoferi, indiferent de sex.
Q3 este aşadar o struţo-cămilă. Ce oferă el? O suspensie extrem de plăcută atunci când rulezi pe suprafeţe denivelate sau cu gropi. Amortizoarele absorb orice neregularitate extrem de bine.
Această trăsătură are însă şi un revers al medaliei. Pe viraje crossover-ul din Ingolstadt manifestă un ruliu pregnant, care induce o uşoară senzaţie de nesiguranţă când abordaţi totul cu mai mult curaj. Din fericire, sistemul quattro are grijă să prezinte o aderenţă sporită, chiar şi atunci când "sari calul".
Despre performanţe off-road nu putem vorbi. Garda la sol e suficientă pentru a urca borduri şi eventual pentru a te afunda prin hârtoapele unui drum forestier.
Vizibilitate
Audi Q3 nu pune probleme de vizibilitate. Suprafaţa vitrată este bine proporţionată, oglinzile laterale sunt mai mari decât e nevoie, iar oglinda retrovizoare este suficientă. Luneta este încadrată bine de cei doi montanţi posteriori, care nu pun probleme la parcarea cu spatele. Poate doar cei frontali să incomodeze puţin atunci când aveţi de abordat viraje strânse.
Cei cu posibilităţi financiare nelimitate pot opta şi pentru un sistem de asistenţă la parcare. Aici e nevoie doar de piciorul drept pe frână pentru a doza viteza cu care se face parcarea laterală sau gararea cu spatele. Sistemul face totul, însă nu e bine să vă încredeţi întotdeauna în roboţi, deşi se dovedesc destul de inteligenţi.
Tehnologie
Nu veţi duce lipsă de nimic la bordul lui Q3. Este inutil a vă spune că aveţi la îndemână, dată fiind ergonomia bună, un sistem de climatizare pe două zone, un sistem audio premium şi tot felul de senzori care vă uşurează şi protejează viaţa la volan. Să detaliem însă puţin.
Climatizarea se face pe două zone cu butoane de comandă inovative, inspirate de buşonul aragazului din copilărie. E îmbrăcat însă în aluminiu pentru a sublinia caracterul premium. Sonorizarea este bună, fidelitatea există şi la volum maxim. Păcat că poţi folosi un card SD şi nu varianta mai comodă, un USB.
Senzorii de monitorizare a presiunii din pneuri, de parcare, de ploaie şi lumină, camera pentru marşarier şi cruise controlul sunt elemente care simplifică sarcinile celui de la volan. La toate acestea adăugăm sistemul de asistenţă la parcare, a cărui utilitate veţi ajunge să o apreciaţi, chiar dacă în timp va estompa orice urmă de îndemânare.
Design
La capitolul design am spus cam tot ce se putea în introducere. Am fi însă nedrepţi să nu recunoaştem că noul Q3 atrage privirile publicului. Totul se datorează luminilor LED, care salvează aspectul general destul de comun. Mulţumită lor, Q3 devine mai agresiv, mai sportiv şi chiar cu o personalitate mai puternică decât a fratelui mai mare, Q5. Profilul nu este cel al unui atlet, poate doar un set de jante să mai salveze puţin aspectul banal al crossover-ului.
Ne-a placut
- Calitatea interiorului
- Transmisia s-tronic
Nu ne-a placut
- Ruliul în viraje
- Designul exterior comun
Date tehnice - Audi Q3 (2011-2015) 2.0 TFSI 170CP S Tronic quattro | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Audi
-
Cu ocazia Salonului Auto Guangzhou, constructorul german de automobile a prezentat noul A5L, un model dezvoltat special pentru China. Acesta are un ampatament lung, iar forma caroseriei este de sedan clasic. (Vineri, 15 Noiembrie)
-
Constructorul german de automobile a publicat o imagine teaser cu noua generație Q5. Debutul oficial este programat pentru data de 2 septembrie. (Miercuri, 28 August)
-
Constructorul german de automobile prezintă noul RS3 facelift, disponibil atât în variantă Sportback cât și sedan. Modelul de performanță are un comportament îmbunătățit pe viraje și alte câteva noutăți. (Marti, 20 August)
-
Constructorul din Ingolstadt anunță că noua generație A5 a intrat în producția de serie la uzina din Neckarsulm, Germania. Noul model înlocuiește în gamă vechiul A4. (Luni, 12 August)
-
Constructorul german de automobile anunță două pachete noi pentru electricul Q8 e-tron în Europa. Acestea sunt denumite S Line Competition și Carbon Style. (Marti, 06 August)
oricum, ma bucur mult pentru voi si pentru noi ca avem mai multe test drives a noilor modele
in viitor speram sa avem si imagini video macar gen autoexpress, de ce nu ?
Este subiectiva aprecierea indiferent cine ar face-o, ce-ti place tie poate altuia nu si tot asa.
Hai sa fim seriosi, cine vrea sa fie intr-o jucarie de masina cand deja exista una care e mai mare.
Above all, reproducing the same things its called lack of inspiration, and that is generally objectively appreciated less than originality which Q3 nu o are.
Eu... Pentru oras este extraordinara. E mai inalta si n-as avea probleme la bordurile aranjate "perfect" in locurile de parcare. E cat un Golf... ce nevoie as avea de mai mult spatiu?
Din pacate e prea scumpa, dar vine VW sigur cu un fratior. A se vedea conceptul CrossCoupe care sigur va fi exact ceea ce trebuie.
La 38 de mii te astepti sa ai cat de cat spatiu si sa poti mai multe decat urcatul bordurilor.
Mai bine un Juke.
"Dieselul şi transmisia S-tronic îşi dau mâna pentru a rezolva problema consumului şi reuşesc să dozeze bine picăturile de benzină ce pleacă din rezervor."
cred ca e vorba de picaturile de motorina :)
Numai bine`!
Iti bati joc de banii tai daca iti ei o masina premium in romanica!!!
Personal nici mie nu prea imi spunea mare lucru in poze, insa cand am vazut-o pe strada la un vecin si am stat 2-3 minute sa o analizez mi-am dat seama ca e destul de bine proportionata si e chiar draguta. Seara cu ledurile aprinse e chiar foarte interesanta.
In schimb sunt total de acord cu automarket ca trebuie niste jante mai speciale ca sa salveze profilul.
Verdictul meu, fata DA spate DA profil NU.
Nu sunt impotriva clasei in care Audi Q3 este, ci doare puneam in evidenta povestea asta cu papusile. Mi-ar fi placut un Q3 mai bine daca ar avea propria personalitate si nu a unui Q7 pitic.
1. Testele realizate de tine nu au nici un pic de savoare. E ca si cum asi citi un pliant comercial sau un articol de ultima pagina dintr-un tabloid, mai bine sau mai prost facut.
2. Ai o doza mare de subiectivism in articole, dar un subiectivism tendentios care nu are nimic din amprenta unui jurnalist de calitate.
3. Din majoritatea testelor tale nu inteleg nimic, in sensul ca daca asi intentiona sa iau masina aia nu mi-as putea da seama care este parerea ta, pt ca arunci cuvinte, pareri inutile careapoi nu se reflecta in notele date. Vezi cazul de mai sus.
4. La partea tehnica totul este invaluit intr-un mister al necunoasterii. Dai niste cifre dupa ureche, compari consumuri obtinute de tine cu consumari date de producator etc. Jenant!
Am o singura rugaminte pt redactia AM, nu-l mai lasati pe Bogdan M. sa faca drive teste, sau macar daca o face sa nu se mai arunce la clasa premium, acolo unde trebuie sa ai macar o minima calitate naratorie si o "precizie" obiectiva imbracata intr-un subiectivism subtil.
P.S: Sper sa nu o iei personal, eu m-am referit doar la B.M. jurnalistul auto care face drive-teste.
Bafta!
On-Topic: Q3 este o masina ok, care se incadreaza in limitele clasei din puctul de vedere al functionalitatii si al utilitatii. Singurul lucru care mi se pare deranjant la masina asta este pretul, dar daca asa se vinde tipul asta de marfa... am posibilitatea sa-mi iau altceva.
@AUTOMARKET: De ce nu testati si alte motorizari ? Doar 2.0TDI de fiecare data. Ma intreb daca nu ati avut experienta sa va lase un injector cand faceati teste cu unul dintre 2.0TDI-uri pe care le-ati testat pana acuma =))
Credeti ca sunt putini la numar? Eu cred ca nu si ca acest model se va vinde foarte bine. Ramane de vazut.
@florin - nu este deloc mult, dat fiind conditiile meteo si retarzii de pe drum ... cam tre sa o forjezi pe alocuri. A mea consuma 1 litru la suta peste ce facea la drum de vara (chiar si aglomerat) ... pneuri de iarna in locul celor cu rezistenta redusa .. frig.. prosti... si uite cum apare o crestere cu 15% a consumului. Trebuie sa ai in vedere si ca masina are 1,66tone la gol .. si ajunge lejer la peste 1,8tone cu oameni, bagaje si combustibil.