Drivetest Volkswagen Jetta (2010-2014)

1.2 TSI Comfortline
Volkswagen Jetta (2010-2014) zoom
de Mircea Meșter, Foto: Volkswagen
Luni, 24.01.2011
Matematică pură
După ce faci cinci generaţii ale unui model şi îţi dai seama că piaţa s-a maturizat în aşa hal încât nu-ţi permiţi şi nu e nevoie să faci experimente cu propria gamă, scoţi un model care nu are cum să nu-i mulţumească pe toţi. Noul Jetta este o maşină creată printre ecuaţii, ridicări la putere şi radicali. O maşină construită între limite bine conturate încă de la începutul proiectului, din care modelul german nu a ieşit deloc până la stadiul de model de stradă. O maşină fără wow-uri şi, evident, fără bleah-uri, dar pe care o respecţi din primul până în ultimul moment în care o conduci.

Volkswagen Jetta (2010-2014)
1.2 TSI Comfortline

  • Pret de pornire 15.984 €
  • Pret model testat 16.731 €
  • Taxa auto 73 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Testul francez cu noul VW Jetta m-a pus din nou în faţa unuia dintre cele mai bune produse Volkswagen din ultimii cinci ani în materie de tehnică şi propulsoare. Este vorba de unitatea TSI de 1.2 litri şi 105 cai putere, un motor care reuşeşte nu doar să se ridice la nivel omologilor săi mai voluminoşi în cilindree din segment, ci şi să se bată de la egal la egal, la nivel de consum, cu versiunile diesel (de obicei 1.6) ale concurenţilor direcţi. Am regăsit cu plăcere acest motor, testat deja pe Polo şi pe Golf, diferenţa fiind făcută acum de faptul că - spre deosebire de întâlnirile anterioare - acum l-am strunit printr-o cutie manuală cu şase trepte. TSI-ul de 1.2 litri nu îşi arată capacitatea cilindrică, dovedindu-se un motor potrivit masei modelului german şi foarte dinamic atunci când ai nevoie de putere pe şosea. Deşi am plecat la drum cu gândul că DSG-ul este veriga perfectă care transformă un motor mic într-unul potrivit, cutia manuală s-a dovedit un companion foarte plăcut, deloc forţat şi extrem de natural. Practic, singurul indiciu legat de faptul că te afli într-o maşină motorizată de patru cilindri de 1.2 litri este sunetul ceva mai ascuţit la turaţii mari, dar acest amănunt păleşte în calea argumentelor pro.

Consum

Versiunea testată de noi beneficia de aportul tehnologiei BlueMotion. Deşi sistemele care pun în funcţiune rotiţele inovaţiilor ecologice Volkswagen adaugă trei kilograme la masa proprie a modelului german, avantajele în materie de consum sunt evidente. Cifrele oficiale pe care ni le comunică Volkswagen ne arată că Jetta 1.2 TSI BlueMotion consumă 5.3 litri la 100/km, cu 0.4 litri mai puţin decât în varianta 1.2 TSI clasică. Jetta bate fără probleme tot ce mişcă în acest segment în categoria motoarelor pe benzină apropiate ca putere, consumurile medii anunţate de rivali urcând în unele cazuri chiar către şapte litri (Cruze 1.6 113 CP consumă 6.8 litri/100 km, iar Focus sedan şi Fluence mănâncă 6.7 litri/100 km). Avantajul cilindreei reduse este vizibil şi pe şosea, în realitate, acolo unde consumul extraurban ajunge la 5.0-5.5 litri. De altfel, aici se observă cu ochiul liber şi aportul BlueMotion, pachetul Start&Stop şi sistemul care stochează în baterie energia dezvoltată la frânare şi o refoloseşte apoi la alimentarea electronicelor de pe bord fiind cele mai bune exemple în acest sens.

Performanţe

De obicei, testele pe care Automarket le realizează ne pun faţă în faţă cu maşini cu consum mic, dar cu performanţe scăzute sau invers. Ei bine, în acest caz, lucrurile stau cu totul altfel. Turbina de care beneficiază modelul german reuşeşte să împingă Jetta 1.2 TSI BlueMotion în 10.9 secunde de la 0 la 100 km/h, o valoare pe care o depăşesc în acest segment şi în această categorie de motoare doar Mitsubishi Lancer, cu al său 1.6 MIVEC de 117 CP (10.7 secunde), şi eternul rival-rudă apropiată Skoda Octavia 1.2 TSI (adică acelaşi motor), care reuşeşte să ajungă de la 0 la 100 km/h în 10.8 secunde. la capitolul viteză maximă, Jetta ajunge la 190 km/h, cifre bătute la limită de aceleaşi două modele de mai sus: 191 km/h pentru Lancer, 192 km/h pentru Octavia.

Interior

Interiorul lui Jetta nu vine cu nimic surprinzător pentru cei obişnuiţi cu noua generaţie de modele Volkswagen. Aceeaşi planşă de bord, acelaşi volan, aceleaşi scaune şi, în general, aceeaşi atmosferă pe care o regăsim şi în cazul lui Golf. Există însă două mici mari diferenţe interesante, una în plus şi una în minus. În primul rând, vorbim de o banchetă spate care beneficiază la maximum de avantajul faptului că ampatamentul a crescut până la 2651 de milimetri. Spaţiul pentru genunchi nu-ţi dă în niciun moment impresia că te afli într-o compactă, ci mai degrabă într-un model de segment D cu lăţimea ceva mai redusă. Foarte interesant este faptul că linia ceva mai plonjată a plafonului nu a afectat deloc spaţiul vertical destinat pasagerilor: dacă în spate acesta a rămas neschimbat, în faţă chiar a crescut până la 1.014 milimetri. Partea ceva mai proastă este reprezentată de unele materiale utilizate de Volkswagen, inferioare celor de pe Golf, de exemplu, fratele de platformă a lui Jetta. Vorbim mai ales de unele plastice cu textură solidă, dar cu aspect plăcut şi de o imitaţie ieftină de piele amplasată în zonele în care mâinile şoferului lucrează de obicei. La nivelul portbagajului, cei 510 litri disponibili (capacul portbagajului se poate deschide complet automat) ne subliniază o maşină cu o capacitate de încărcare peste medie, doar Fluence (530 de litri) şi Octavia (560 de litri) fiind deasupra lui Jetta.

Preţ de achiziţie

Volkswagen Jetta se înscrie în zona superioară de preţuri a segmentului pe această plajă de putere (100-120 de cai putere), cei 15.984 de euro pe care îi veţi plăti pentru a pune mâna pe un Jetta 1.2 TSI în versiunea de echipare de bază, Comfortline, poziţionând modelul german pe podium din acest punct de vedere. Practic, Volkswagen Jetta este pe al doilea loc în topul preţurilor modelelor de pe piaţă în această categorie de putere şi în acest segment, după Mazda 3 1.6i CE (16.590 de euro). În rest, Jetta este aproape de Focus sedan 1.6i, de Renault Fluence 1.6 110 CP M6 Dynamique şi de Toyota Corolla 1.33 Dual VVT-i, model care are la dispoziţie însă doar 99 de cai putere. Rivalul şi "fratele" de grup Skoda Octavia stă puţin mai jos, undeva la media segmentului, şi are un preţ de listă care porneşte de la 15.746 de euro pentru acelaşi motor, 1.2 TSI 105 CP, cu transmisie manuală cu şase trepte în versiunea de echipare de bază Classic. Premianţii acestui segment în materie de preţ rămân Chevrolet Cruze şi Mitsubishi Lancer, care stau la buza sumei de 14.000 de euro.

Siguranţă

Jetta nu a fost încă testat de organismul independent EuroNCAP, singura legătură pe care putem s-o facem în acest moment fiind cea cu fratele hatchback Golf, care a primit cinci stele. De altfel, premisele sunt pozitive pentru Jetta, model care vine încă din dotarea standard cu şase airbag-uri pentru faţă şi spate şi - pe lângă clasicele sisteme active de siguranţă - cu un pachet de senzori montaţi în bara faţă care asigură declanşarea airbag-urilor cu câteva milisecunde înainte să fie nevoie de acestea. Acest pachet a primit, de altfel, recunoaşterea unui juriu din Germania, care i-a acordat premiul Bavarian Innovation.

Ţinută de drum

La capitolul suspensii, Jetta se încadrează perfect în caracterizarea din titlul acestui test. Inginerii Volkswagen au creat un compromis apropiat de perfecţiune între confort şi stabilitate bună în viraje, accentul fiind însă pus - aşa cum e normal pentru o maşină de familie care îşi propune să închidă spaţiul existent în gamă între Golf şi Passat - pe confortul pasagerilor. În cei 150 de kilometri ai testului nostru nu am avut ocazia de a forţa limitele modelului german, însă nu am avut probleme la trecerile peste micile neregularităţi din şoselele franţuzeşti. Ruliul se simte, totuşi, în virajele strânse, chiar dacă suspensiile pe faţă de tip MacPherson şi cele spate Multilink îşi dau silinţa să ţină în frâu forţele dinamice.

Vizibilitate

Inginerii şi designerii germani sunt de lăudat pentru că nu au creat, ca până acum, un sedan dintr-un hatchback. Aceştia au preferat să schimbe toate panourile caroseriei şi toate blocurile optice frontale şi posterioare, astfel că suprafeţele vitrate au primit o gură de aer absolut necesar într-un sedan. Şi având în vedere că străzile din Nisa sunt extrem de strâmte iar maşinile au scăpat fără probleme de corvoada unui test pe coridoare, lecţia pare bine făcută. Normal, la fel ca la orice sedan, spatele are de suferit, dar problema a fost rezolvată de nemţi prin montarea unui sistem de senzori de parcare simplu şi exact.

Tehnologie

Printre sistemele pe care Jetta le are şi pe care nu am apucat să le enumăr până aici se regăsesc accesul wireless fără cheie, butonul de pornire a motorului de asemenea fără cheie, farurile care cuplează automat între faza scurtă şi faza lungă, un radio CD cu MP3 Player şi cu posibilitatea conexiunii unui iPod şi un sistem de navigaţie comandat prin monitorul central care ţi-a făcut treaba decent în decorul mediteraneean al testului nostru. Pe scurt, Jetta nu dă impresia că i-ar lipsi ceva. E adevărat, maşinile testate de noi veniseră în versiunilea superioare de echipare, astfel că pentru aceste sisteme veţi fi nevoiţi să scoateţi ceva bani din buzunar.

Design

Noul Jetta preia liniile clasice ale gamei recente Volkswagen, dar le simplifică extrem de mult. Fără ca acesta să fie un lucru rău. Ba dimpotrivă, Jetta vine cu un aer plăcut, seren, calculat, iar designerii Volkswagen ne-au demonstrat că se pot face în 2011 lucruri elegante şi fără a dinamita designul cu LED-uri inutile. Şi fără a copia designul lui Golf, lucru care era la îndemână. Apropo de designeri, am avut ocazia de a discuta faţă în faţă cu Jose-Carlos Pavone, cel care s-a ocupat de liniile exterioare ale modelului german şi care a creat, printre altele, şi exteriorul noului Passat american. Am avut o întrebare destul de directă legată de asemănarea izbitoare dintre stopurile noului Jetta şi cele ale lui Audi A4. Răspunsul său: decizia alegerii acestor stopuri i-a aparţinut lui Walter de' Silva, şeful său direct. Şi da, şi opinia sa este că cele două seamănă.
Date tehnice - Volkswagen Jetta (2010-2014) 1.2 TSI Comfortline
Combustibil
Benzina
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1197
Lungime mm
4644
Putere maxima CP (rpm)
105 (5000)
Latime mm
1778
Cuplu maxim Nm (rpm)
175 (1500)
Inaltime mm
1482
Viteza maxima km/h
190
Greutate kg
1302
Acceleratie 0-100 km/h s
10.9
Ampatament mm
2651
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
55
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
510
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Volkswagen Jetta (2010-2014)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (62)

  • cititor
    prea umflat
    nota e prea umflata pentru un model cu spate de audi si nimic nou la interior.
    55 55
  • eu nu inteleg
    De data asta eu o sa fiu primul care pune intrebarile astea: daca ati fost la drive-test in Franta de ce nu ati postat niste poze de acolo? Singura sectiune pe care am avut rabdare sa o citesc a fost cea legata de consum. Adica 10 randuri de "bla bla" sa-mi spuneti ce a declarat constructorul. Era asa greu un reset in bord si dat un consum mediu efectiv urban/extraurban/mixt? wtf
    68 9
  • nr cilindri
    motorul 1.2 tsi are 4 cilindri - pt dezvoltarea acestui motor s-a pornit de la cel 1.4 tsi (tot in 4 cilindri)
    21 1
  • AllanHeron
    masina foarte fiabila dar ii lipseste caracterul.Sper ca Giugiaro proaspat cumparat de VW sa le aduca putina personalitate celor de la VW.Daca reusesc atunci cred ca vom avea masina care se apropie de perfectiune.Nu trebuie sa uitam ca si competitorii ca Toyota, Mazda nu stau pe loc .Si ei fac masini foarte bune cu putin in spatele germanilor.Un plus vine si la Renault care a crescut enorm de mult in calitate.Deci cam toti incet incet ajung la acea fiabilitate de care avem nevoie.Aici vorbim de masinile mass-market.
    20 18
  • deci.. 3 sau 4 ? :P ( parerea mea este ca 4L, 8v, turbo, intercooler cu lichid..etc )

    anyway - 1.2tsi este ceea ce ar trebui sa se gaseasca sub capota unei masini de om normal, care merge la munca si la mare . . . namilele alea de 3litri sunt pentru figurine in fata discotecii .. parerea mea
    ... nu ca nu m-as da cu un M3 ... dar daca stai sa te gandesti mai bine 100 de cai sunt mai mult decat suficienti pentru statul la semafor in bucuresti ;)
    58 4
  • what?
    Ce-i cu nota asta fratilor?????

    N-ati mai testa masini pana acum de va inchinati la mizeria asta?

    + ca nici nu cred ca ati testat-o din moment ce nu aveti nici imagini, nici informatii proprii, ne spuneti doar ce prezinta constructorul in brosura de prezentare.
    ...
    apropo, seamana prea mult cu brosura vw .....
    64 38
  • Vasilica
    Cati habarnisti sunt pe metru patrat in romanica.Va intreb de unde stiti voi ca masina asta e nasoala.Ati citit voi pe forum??!!Vai de capu vostru!Multi ani o sa mai ramanem la nivelul asta!!
    41 19
  • frumusica...dar
    ....deci din spate - este audi CLAR... pacat
    Chiar nu mai sunt idei???

    M-ar fi interesat ce greutate are, pt ca un motor de 1,2......(consumurile alea)-chiar si cu start&stop.
    Unde mai pui ca mai trebuie sa si accelerezi.(cateodata)
    Bafta.
    20 10
  • daniel
    jetta
    ma asteptam sa fie naspa, ca si celelalte jetta de pana acum, dar se pare ca nu. arata f bine si din fata si din spate. bordul este tipic vw, ai tot ce-ti trebuie si la locul lui. despre motor, toata lauda. cei cu diesel sa-si bage mana in gat, pt ca la consum e la fel.
    25 9
  • @cititor
    si tu esti suparat?
    nu'mi spune ca'ti place mai mult meganul decat jetta?
    De ce sa schimbi ceva care se vinde si prinde foarte bine?

    Mie unu chiar imi plac B7 si noua Jetta.
    20 19
  • imi place
    Astept un test si cu motoarele 1,6 tdi sau 2.0 tdi.
    19 6
  • mircea
    @baboon
    Vom testa 1.6 TDI în România şi vom prezenta şi această versiune populară de motorizare.
    14 7
  • George
    Asa cum le sta bine celor de la VW, mai frumos Jetta ca Passat. Asa cum au facut Passat CC mai frumos ca A6.
    17 9
  • octav71
    Ce cuplu motor are Jetta cu motorizare asta?
    Au ramas fara idei de au copiat Audi?
    Cam mare nota, pana la urma sunt 16.ooo euro standard, hm.
    La 16.000 iti cam iei un Cruise diesel cu de toate pe el.
    SPor!
    18 21
  • cititor
    costi9b
    nu ai nimerit...nu imi place renault din cauza fiabiliatii. Si nu-mi place noul jetta pentru ca detest lucrurile banale sau comune (un fel de audi, exeo si interior wv,skoda,audi si seat). Mi se par ca nu au o identitate de marca...urmeaza sa transforme si suzuki ca sa se mareasca familia.

    PS: prefer o masina mai speciala care sa atraga privirile intradevar (alfa,infiniti,lexus,etc)
    13 22
  • consum
    @Mircea Mester:
    Motivele pentru care aceasta motorizare exista sunt reducerea emissilor si a consumului, asa ca ma intereseaza consumul masinii, si nu cred ca sunt singurul.

    Din experienta proprie, gama benzinara de la VW are proprietatea de a consuma mult mai mult decat ce scrie in carte, motiv pentru care v-as ruga, daca se poate, in viitor sa faceti niste teste de consum reale. Chiar si in rodaj, ca sa ne facem o idee.
    Ca o idee, pentru comparatie, puteti stabili un traseu predefinit , la aceeasi ora, aceleasi conditii....
    Multumesc!
    19 7
  • design
    Luati-va voi masini cu design original si special,ca imi iau eu vw si audi.
    Lasati-ma sa fiu banal!
    37 23
  • nu prea ii vad locul la masina asta pe piata....este un VW cu portbagaj? este un Passat mai mic, dar nu atat de mic cat un Golf? Avand in vedere ca este masina noua, nu prea arata...parca este faceliftul la Jetta din 94'. Parca mai bine un Focus.
    12 19
  • ce ma distrez cand vad toti toti haterii vag cum se zvarcolesc ! ce sa-i faci d-le dc nu are motorizari si design gen linea/megane ...pffff vai si amar de tineretea voastra! ma intreb ce masina e mai ok in aceasta clasa si da...per total nu gasesc nici un raspus!
    10 13
  • @GTR
    nici 2.0 tdi nu ajunge la 25k euro,in echiparea highline ...poti sa-i pui si navigatie si tot nu ajunge...

    Si in legatura cu consumul,stati voi linistiti ca nu consuma cat un motor de 1,6 aspirat.
    18 14
  • @cititor
    Pai eu m'am referit la fiabilitate sau la design?

    Si ca veni vorba de fiabiliatete cum de ai pus Afla prima din cele preferate ale tale? Parca iti placeau masinile fiabile sau nu sti ce vorbesti?
    9 10
  • @cineva de mai sus :
    1.2 TSI, 4L, 8v, 77kW ( 105cp ) la 5000rpm , 175Nm intre 1750 si 4100rpm. Caracteristici suficiente pentru a face din posesorii de tedeiuri simpli spectatori la semafor ;)

    sa vezi ce se irita baietii acu ;)
    29 2
  • @unckle
    Salut !
    O avea el 1.2 tsi si 105 cai, dar pana misca el alea 1500 de kile de tabla, deja un logan sau un clio il afuma la o plecare de la semafor.
    Motoarele Diesel se remarca prin cuplul la turatii joase si consumul scazut de carburant. Jetta la 4000 de ture deja gafaie de ii sar pistoanele prin capota si uragan in rezervor. Parerea Mea!!
    16 28
  • @Mircea Mester
    Bravo Mircea, educa-i! Sunt doar cinici:))

    @all
    Volkswagen nu are un design revolutionar ci mai degraba evolutiv. Fiecare brand are un target propriu. Poate nu fascineaza prin design insa compenseaza prin tehnologie.

    Se pare ca benzinarele supraalimentate incep sa incline balanta in favoarea lor, ceea ce va determina ca nivelul de motorizare entry-level sa fie mai atractiv.
    18 9
  • cititor
    costin9b
    prietene mai intai invata sa scrii si dupa sa vii sa vb "sti" se scrie cu doi de i. Era motivul pt care nu-mi place renaultul (fiabilitatea) nu e singurul criteriu de clasificare pt mine. asa ca abtine-te de la postri aiurea
    8 9
  • ****
    16 700 euro pentru asa masina ...scumpa ...la banii astia i.mi iau o japoneza
    13 20
  • @cititor
    gata amice, pace :)
    4 11
  • auzi Bozzo ... da pasatu' ala cate kile are ?

    si nu cred ca iei o japoneza la fel de dotata la 17000e ... in schimb, daca mai pui vre-o 2000 ( cam cat 2-3 optionale VW ) iei o masina belea :P
    4 13
  • @Mircea Mester
    La pret de achizitie spui asa: "În rest, Jetta este aproape (...) de Renault Fluence 1.6 110 CP M6 Dynamique."
    Renault Fluence 1.6 110 CP M6 costa 15.500 euro, Jetta 1.2 TSI costa 16.730 euro. Sunt curios cu cat te plateste Automarket, daca pentru tine diferenta de 1.200 euro e asa nesemnificativa ?

    Si nu-mi baga mie faza ca pretul la Fluence face obiectul unor oferte speciale sezoniere, pt ca pretul asta e asa aproape de la lansare.
    17 7
  • auto media
    jetta 1.2
    cilindree mica + masa maxima ridicata => fiabilitate proasta

    o masina pe amatori
    31 18
  • @mircea
    Pretul pentru Octavia este cel pe care l-am enuntat inca de la introducerea tuturor motorizarilor EU5 , adica undeva cu un an in urma , aproximativ.

    Nu este vorba despre o oferta sezoniera , este o promotie permanenta venita odata cu criza si care nu este pe o perioada determinata .

    O oferta sezoniera se refera la o perioada determinata , si la anumite modele , pe cand in acest caz este vorba despre o scadere de pret generala pe toata gama , petrecuta cu mai mult de un an in urma .

    Iar PRET DE ACHIZITIE este valoarea pe care o platesc astazi sa iau masina acasa , daca tu publici preturi de catalog care nu mai sunt valabile de mia bine de un an , redenumeste-ti rubrica PRETURI DE LISTA , nu de achizitie ca induceti lumea in eroare .
    7 7
  • lincon
    Da...? bine....
    Fratilor da Toyota Corolla nu incape pe aici deloc? Eu cred ca este din aceeasi clasa, sau nu este? pretul de plecare este sub 16.000 euro ( pret DE LISTA ) :) .
    Conteaza faptul ca este cel mai vandut model din istoria auto? si unul dintre cele cu o istorie grea in spate, care a demonstrat fiabilitate, siguranta, grad foarte ridicat al satisfactiei clientului?
    Sau nu e suficient pentru a o lua in seama cand testati VW Jetta?
    Dar ma scuzati, nu e nici "tedei" nici "tesei" ... insa nici o corcitura de 4-5 modele "combinate" pana la plictiseala...
    Daca Jetta are personalitate atunci Corolla ce mai are? ( are ea ceva de nu este mentionata deloc pe "aicisa" ).
    Greeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuu !!!!!!!!!!
    17 16
  • masina
    masina asta arata chiar foarte bine nu va mai ofticati degeaba mergeti si va luati ce vreti voi nu comentati aiurea ca nui vad rostu am vazut ca va place reno cruze corola luati ce va place nu comentati ce fac nemti ca no sa fim ca ei never
    13 13
  • corect
    vw a pacalit lumea si in trecut
    motorul asta va fi la fel de mare teapa ca 1.2 6v de pe polo si fabia
    24 7
  • cristi
    Da, foarte multa personalitate are Corolla... probabil nu ai vazut in viata ta o masina cu design exterior cu personalitate, gen Alfa Romeo. Parerea mea ca Corolla e mult mai stearsa si mai comuna decat Jetta. Cat despre interior, mi se pare mult prea simplu, iar plasticul ala vopsit in argintiu e de mare efect, probabil scartaie la greu la denivelari.
    Pretul in nici un caz nu e unul bun, in echiparea de baza, Terra, cu motorizarea de baza, 1.33 litri benzina, costa 15.200 euro cu TVA, spre deosebire de Jetta 1.2 TSI in echiparea Trendline (care apropo celui care a scris articolul, este echiparea de baza, si nu Confortline) costa 15.900 euro cu TVA. Jetta are in plus geamuri electrice fata, ESP, airbaguri cortina, jante pe 16, printre altele. Astfel incat, as prefera sa cumpar o masina facuta in Germania, cu materiale bune decat una facuta in Turcia, de o calitate indoielnica.
    12 8
  • pt corect
    1,2 12 v mai documenteazate si sa sti ca au fost motoare reusite
    6 20
  • corect
    @jet
    Tu sa te documentezi ! si sa inveti sa scrii corect romaneste! 1.2 normal aspirat are 3 cilindri a cate 2 valve / cilindru, deci 3x2 =6 valve.
    Sunt o groaza cei carora la numai 40.000 km li s-a deformat chiulasa, iar motorul merge ca un tractor, cu toate ca-i pe benzina...

    Trebuie sa fii prost sau total paralel cu domeniul auto ca sa dai 10-12 mii de euro pe masini de unica folosinta gen polo sau fabia 1.2
    17 8
  • pt corect
    am avut polo1,2 12v in 3 pistoane cu 4 supape pe piston din fab 2004 si l-am vandut in noiembrie la 148 000 tu esti total paralel si motoru mergea perfect 4x3=12
    9 14
  • George
    @jet
    nu exista asa ceva amice; motorul de care scrii e o fantezie de-a ta
    14 7
  • 1.2
    1.2 TSI este un motor 4 cilindri , nu in 3 , pentru cei care nu citesc articolul dar comenteaza .

    @lincon - corolla are pret mult peste Jetta si cu motor 1.6 aspirat care consuma foarte mult , ajunge la 18000 euro la dotari echivalente , si sa fim seriosi ca asa mult laudata fiabilitate toyota nu face 2500E diferenta , plus ca interiorul este inferior din orice punct de vedere.
    11 3
  • @unckle
    Corect ceea ce spui tu , dar m-am referit la raportul putere /greutate, si nu la pretul acesteia sau optionale. Vw face masini bune dar motorul de 1.2 este prea mic pentru asa o limuzina, e ca si cum ai pune pe un Mercedes S-klasse motor de 1.6 in loc de 2800cmc ..
    6 8
  • Vali Tache
    Inca o Matroska de la VW
    Frumoase domene, toate si toate la fel.
    11 7
  • lincon
    Caaaaaalllmmmm :D
    @ cristi
    - cu "probabil" nu pot sa iau in seama ce a urmat dupa acest cuvant in propozitie;
    - pret de baza 15.200 euro nu este unul bun pentru o Toyota Corolla? 12.000 iti suna mai bine :D ? "probabil" ca DA.
    - in echiparea Terra, cea de baza, gasesti si geamuri electrice fata.
    - Corolla nu este "facuta" nici fabricata si nici ansamblata in Turcia! este in Africa de sud unde, spre exemplu, e "facuta" si Toyota Hilux care "probabil" e recunoscuta ca fiind o masina de o calitate si mai indoielnica, ca doar de.... nu e nemteasca domle'; sunt sigur ca si pe segmentul asta ai prefera un VW Amaroc :))).
    Cat despre restul nu pot sa spun decat ca "probabil" ai dreptate.

    @ razvanis
    - comparam motorul de 1.33 de la Corolla cu cel de 1.2 de la Jetta in echiparile standard unde preturile sunt apropiate.
    - motorul de 1.6 de pe Corolla are 132 de cai, iar cine vrea mai multa putere e normal sa accepte si un consum mai mare ( chiar daca nu e si cel mai bun din clasa ).
    - sustin in continuare faptul ca fiabilitatea, istoricul masinii si gradul ridicat de multumire a clientului ( cel care chiar poseda si se da cu o astfel de masina, nu cel care o vede la semafor si presupune ca probabil scartaie toata :D ) spun multe despre acest model; nu pot evalua in euro aceste criterii, 2500 de euro poate fi si mult si putin, depinde cum privesti situatia.

    Eu nu am spus ca, Corolla este cea mai tare masina din segment; am vrut sa spun ca merita introdusa printre competitorii lui Jetta si ca este o alternativa demna de luat in calcul.
    Cat despre design, parerile sunt subiective, ne place sau nu ne place, ceea ce este foarte corect; nu am cunostinte de standarde in acest domeniu pentru a face evaluari obiective.
    14 7
  • lincon
    In concluzie...
    Tragand linie, nu conteaza ca:
    - Toyota este numarul 1 in continuare ca si constructor auto ( cu toate rechemarile in service si situatiile nefavorabile din 2010 );
    - Este in top mereu la criterii de fiabilitate si satisfactia clientului ( locurile 1-2-3 functie de statistica criteriilor target ) ;
    - Corolla este cel mai vandut model din istoria auto, din anul 1966 cu aprox 40 mil unitati ( toti oamenii respectivi au fost niste retarzi, cei care o mai cumpara si acum sunt si mai retarzi );
    - In celelalte tari civilizate/continente este o marca auto foarte respectata/apreciata iar la clasa de lux LEXUS ( divizia de lux de la Toyota ) domina;

    Cel putin la fel de mult sunt de respectat si HONDA si MAZDA care au masini la fel de bune si fiabile.

    Dar nu....
    La noi la "Romanica" plasticul e vopsit naspa, calitatea este indoielnica, scartaie din toate incheieturile, design-ul e sters/comun, sunt facute prin Turcia, pretul e mult prea mare etc.
    Avem ochiul foarte critic, cu siguranta aici suntem si noi numarul 1.
    15 12
  • @lincon
    Comparatia mea era din punct de vedere exclusiv tehnic , motorizari - timp demaraj , reprize - motorul de 1,33 este mult inferior ca si raspuns celui 1.2TSI , si am mari indoieli ca cel 1.6 cu toti 132 de cai cu care am mers se descurca mai bine . e vorba de tehnologie si daca aducem in discutie motorul "echivalent " de 1.4tsi 122 cp iti garantez ca se comporta superior din orice punct de vedere vechiului 1.6 aspirat toyota si garantat consuma mai putin , asta inseamna evolutie , si nu in mult timp o sa fie solutie generalizata pentru benzine , motoare mici supraalimentate , injectie directa .

    Cat despre imaginea Toyota cladita , sa facem diferenta intre departament de marketing excelent si calitatea reala a masinilor , nu mai credeti in mos craciun si povesti cu zane .
    7 14
  • cristi
    lincon, probabil inseamna ca am presupus ca nu ai vazut vreodata corolla. Daca tu crezi ca eu vorbesc doar pentru ca am vazut o asemenea masina la semafor... ce replica as putea sa-ti mai dau?
    Nu am 18 ani, am ceva mai multi, am condus destule masini ca sa-mi pot da cu parerea despre calitatea plasticelor din interior.
    Cat despre faptul ca Toyota e numarul 1 la nivel mondial, asta nu are neaparat vreo legatura cu calitatea masinilor, se stie ca in SUA, unde Toyota vinde cele mai multe masini, calitatea masinilor nu e cea mai buna.
    In Europa masinile japoneze nu au reusit sa se impuna in competita cu concurentii directi europeni, ghici de ce? Tocmai pentru ca nu au acelasi nivel de calitate cu cel al modelelor concurente.
    Cu ce m-ai convinge pe mine sa dau o suma de bani in plus pentru a-mi lua Toyota? Pentru service mai scump, mai rar fata de cele VW. Oare imaginea de marca a Toyota ar trebui sa compenseze cu aceste neajunsuri?
    7 6
  • Asemanare izbitoare ... pacat
    VW. JETTA : Privind masina si facand exeptie de dimensiuni,....ma intreb ce este : passat ? jetta (facut in Mexic) sau polo sedan ? (facut in Rusia)...

    Asemanarea este izbitoare... Oare, un brand ca.... nu reusea fiecaruia dintre cele 3 sa-i dea personalitatea sa ?

    In rest si ptr. restul (interior, tehnologie,etc) nu comentez,caci,prima impresie ti-o face designul exterior, iar cand acesta deja se confunda cu altele .... nu te poti gandi decat : fie la lipsa ideilor, fie la...: hai sa facem...copiem de la aia, mai luam de la cealalta, etc..... Pacat.
    O zi buna tuturor.
    4 2
  • themusso
    ...
    este si mai ieftin modelul de baza prin remat, in jur de 13 000 euro. eu am seat altea cu motor 1.2 tsi 105 cp si am facut cam vreo 300 km cu ea. deocamdata consumul este de 9, 9 si ceva in oras, mult fata de ce au scris in brosura, 7.1. ma intreb daca se va mai reduce dupa ce isi face cat de cat rodajul de 1000 sau 5000 km, daca nu, e mare teapa. are putere, trage f bine motorasul acela mic, masina este supr in afara de consum
    2 0
  • Pt Corect
    documenteaza-te inainte sa vorbesti
    Motorul 1,2 de pe Polo generatia 2005-2009 este in 3 cil., 12 V, si in mai multe trepte de putere (60, 64, 70 CP). Motorul are distributia pe lant si este foarte silentios si stabil. Am avut un Polo 1,2 64 CP timp de 5 ani si 115.000 Km si nu am avut absolut nici o problema. Masinuta se auzea ca in prima zi si dupa 5 ani.
    Despre motorul 1,2 tsi 105 Cp pot sa spun ca l-am testat pe o skoda octavia si am fost surprins in bine. Trage excelent (ca si cuplu la roata poate fi comparat cu un 130 Cp diesel - curba de cuplu e diferita la benzina fata de motorina), e silentios. Acum mai trebuie sa-si dovedeasca fiabilitatea in timp, dar prima impresie este ca va face fata fara probleme si va fi foarte apreciat la revanzare in mare parte datorita consumului.
    2 1
  • lucian
    merita?
    Salut!Am citit majoritatea comentariilor si tot nu m-am lamurit daca merita sa-mi cumpar aceasta masina.Sa ziceam ca nu am o problema cu exteriorul "banal si corcit",si dotarile de la interior sunt suficiente pentru mine....o singura chestie ma deranjeaza:nu stiu daca motorul este suficient de puternic raportat la greutate.Nu doresc sa fac liniute prin oras,dar as dori sa ma ajute intr-o depasire cand este cazul...Va multmesc!(ps:fiabilitate?/consum?)
    3 0
  • Jetta 2.0 TDI
    Si eu am citit atent comentariile dar am ramas la decizia de achizitie pentru un Jetta 2.0 TDI - 140 CP Highline + optionale la 21000 euro. Masina vine luna asta si daca va fi cazul, voi posta impresii la sfarsitul lunii.
    3 0
  • ProJetta
    Raport greutate-CP
    Am citit cu interes parerile diferitilor "specialisti" de pe acest forum. Nu poti sa judeci "gustul omului". Personal, am vazut Jetta cea noua (in varianta 1,2 TSI 105CP, Comfortline, culoare bruna) si mi-a placut enorm. O splendoare! Sobra, fina, nu banala, ci atragatoare. Va dati seama, intr-un spatiu inchis (City Mall) cam ce fel arata o masina germana in culoare maslinie?!?. Dar, repet, "gustul omului" .... Si sa stiti, imi place si Corrola, si noul Ford, si ASX-ul (alta poveste)... Greutatea "la gol" a Jettei este de 1302 Kg pt. 1,2TSI (cu 10,9s la 100km si 190km/h) si de 1392Kg pt.1,6TDI (cu 11,7s la 100km). O fi bine, o fi rau? Aceasta e intrebarea. Din caracterizarile diferitelor reviste de specialitate, rezulta ca 1,2 TSI-ul este foarte fasneata si satisface cerintele celor care apasa din cand in cand pe pedala de acceleratie. Sa inteleg ca, adaugand 250 Kg (sotia, copilul si 150 kg de bagaje), cu Jetta 1,2TSI nu pot depasi usor camioanele si Logan-urile patriei, atunci cand situatia impune o astfel de manevra?? In fond, daca SKODA OCTAVIA 1,2TSI cantareste 1265Kg, iar VW Golf 1,2TSI are 1229 kg, 40-70kg in plus or fi atat de importante incat acest motor sa nu mai traga cum trebuie la Jetta?!? Personal, doresc o masina de familie, incapatoare, cu un motor fiabil in timp si consum mic (fac naveta saptamanal). Ce ma sfatuiti?!?
    12 0
  • parere
    @themusso
    eu am tot seat altea dar 1.6 102 cp si consuma in oras 10- 10.5 deci nu vad progresul tsi-ului in privinta consumului. altea este o masina grea(la mine pe talon scrie 1450kg). normal ca un motor mic sa se "chinuie" cu greutatea asta si sa consume . cred ca se aplica treaba asta si la jetta 1.2 (mare atentie la masa masinii care variaza in functie de optionale!!!)

    @ProJetta
    Masina cred ca este OK. Totusi fa o tura cu ea inainte de cumparare. Parerea revistelor si de multe ori a forumistilor este subiectiva.
    Si, da cred ca in anumite situatii trebuie sa fii pregatit sa accepti ca nu poti depasi orice Logan ( nu uita ca Loganul este in principiu o masina usoara si are motoare destul de puternice 1.6 16 V sau 1.5 dci de 90 cp ; plus ca daca e condus de cineva cu experienta.....!?) :-)
    Si tot un sfat personal: incearca pe Jetta totusi motorul de 1.4 tsi de 122 cp
    3 1
  • ProJetta
    Pareri
    @lord, dupa ceva vreme....
    Momentan, doar Golf-ul este dotat cu motorul 1,4TSI. Jetta este livrata numai cu motoarele pe benzina (1,2TSI ) si diesel (1,6TDI, respectiv, 2,0TDI). Normal ar fi sa optezi pentru 2,0TDI, dar...rana din pulpa nu ma lasa. Oricum, "intuiesc" ca ne indreptam spre capacitati cilindrice mici si spre motoare electrice. Din cauza aceasta, a consumului si a considerentelor ecologice, dar si pentru ca pe soselele noastre nu poti apasa pe acceleratie, parca 1,2 TSI-ul ar fi de luat in seama. Nu cred ca germanii se risca...si scot pe piata lucruri fara fiabilitate in timp (ma refer la motoarele 1,2 TSI).
    0 0
  • sunt propritar de 2 luni...deci pareri
    Am de 2 luni modelul de 1.2tsi si pot spune ca sunt f multumit de ea.Este o masina foarte spatioasa,are o suspensie super,gropile patriei se simt foarte foarte putin,sistemul audio este mai mult decat ok-rcd510-,iar referitor la consum,eu nu o turez fff mult,am consumul mixt de 7.5,in oras cam 9,5,dar cu aerul pornit mereu.Daca te dai la ea se cunoaste la consum dar asta este si normal.Referitor la depasiri pot spune ca se simte putin lipsa puterii,trebuie sa retrogradezi o treapta,dar eu sincer mai mult de 150 nu am mers cu ea,nu simt nevoia,la 120km/h am consum de 5.1 constant.Daca sunteti niste mici sumacheri va recomand motorul de 1.4tsi de 160cai sau cel de 2.0tsi de 200cp
    7 0
  • Florin
    SEAT IBIZA Style 1,2L TSI Start&Stop ECOMOTIVE 105CP(175Nm) 5 usi
    Luati-va Seat Ibiza 1.2 TSI ECOMOTIVE. La aceeasi bani, mult mai multe dotari si calitatea la fel, caci mai toate piesele sunt de VW/Audi. Am vrut Polo cu motorizarea asta, dar costa cu inca 2000E mai mult si inca era versiune entry-level ca dotari, deci plateam "numele".... Puteti spune ce vreti despre SEAT, dar am o parere foarte buna despre marca.
    Apoi o masina te tine si ea dupa cum o ti tu pe ea: ai grija de ea, te tine; o ti numai cu pedala la podea....sa fii sanatos!
    2 1
  • Florin
    later edit....
    Si da, cred ca marketingul VW da si spaga revistelor pentru a scrie NUMAI lucruri bune despre modelele sale.
    2 2
  • catalin
    consumuri jetta
    salut,eu am cumparat aceasta masina Jetta 1.2 benzina 105cp tsi care de pe afara mi-a furat inima si nici inauntru nu e rau dar daca trebuie sa va spun de consumuri nu e nimic corect din ceia ce declara producatorul(m-a luat cu vrajeala ca dupa 15000 de km.va consuma acele cifre...).Deci va spun eu cam ce consuma extraurban undeva la 7/100 oras semafoare alea alea 10/100 si mixt tot pe acolo mergi pe undeva la vreo 8?9/100 asta daca nu mergi ca melcu ca daca mergi ca melcu da poate se apropie la acele cifre pe care le spun dansii.
    Daca depasesti 130 km/h in autostrada cu siguranta sugeeee,sau in oras la fel daca stai pana in 2000rpm poate ai noroc sa iti ia 8/100,si mixtu nu mai spun nu trebuie la drum lung sa depasesti 100km/h ca iara papa. Dar ce sa mai fac de acum mai poti sa ii dau in judecata? asta e nici unul nu e corect "ca sa vanda marfa toti sunt cei mai buni" dar in realitate informativa bine SALUTARE p.s.pt consumuri nu sunt multumit deloc in rest e totul ok
    1 1
  • Go Electric
    Consum 1.2 tsi
    Conduc un 1.6 aspirat si 1270kg. Sotiei mele i-am luat Leon 1.2 tsi 1275kg (are 1 an de zile exploatare si 14000km). Pot sa zic ca nu exista comparatie dinamica intre cele 2 motorizari, 1.2 tsi fiind net superior. Consumul a fost mare pana la 10 000 km. Ulterior a scazut simtitor. Urban consuma dimineata 10%, la pranz cam8%. In weekend pot sa scad si sub 7%. Cu 1.6 aspirat imi ia vreo 12% dimineata si cam 10% la pranz. La drum intins se mai castiga cam 1% in favoarea 1.2 tsi. Motorul merita toata atentia
    3 0
  • aurelian
    cea mai proasta masina !!!!!!!!!!!!!am un model 2012 si la 61000 de km amprobleme la turbo toate servisurile le am la reprezentanta
    0 5
  • am achizitionat un VW JETA 1,2 BENZINA 2015 NU ARE LANT DE DISTRIBUTIE AU INLOCUIT CU ,CUREA

    SUPERRRR TEHNOLOGIE EXCELENT!!!!!!!!!!
    3 1
  • Eu care am trecut de la Logan 1,6 benzină la Jetta 1;2 TSI consider că saltul este ca de la bicicletă la motocicletă. Apreciez consumul de carburant (mai mic) dar mă cam incomodează timpul acela mort până cuplează turbina şi "ţâşneşte". O să mă acomodez cu timpul. În rest sânt mulţumit. Aştept să-i constat şi fiabilitatea.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru