de Mircea Meșter, Foto: Volkswagen
Luni, 24.01.2011
-
-
Trimite pe:
După ce faci cinci generaţii ale unui model şi îţi dai seama că piaţa s-a maturizat în aşa hal încât nu-ţi permiţi şi nu e nevoie să faci experimente cu propria gamă, scoţi un model care nu are cum să nu-i mulţumească pe toţi. Noul Jetta este o maşină creată printre ecuaţii, ridicări la putere şi radicali. O maşină construită între limite bine conturate încă de la începutul proiectului, din care modelul german nu a ieşit deloc până la stadiul de model de stradă. O maşină fără wow-uri şi, evident, fără bleah-uri, dar pe care o respecţi din primul până în ultimul moment în care o conduci.
-
Pret de pornire
15.984 €
-
Pret model testat
16.731 €
-
Taxa auto
73 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
Testul francez cu noul VW Jetta m-a pus din nou în faţa unuia dintre cele mai bune produse Volkswagen din ultimii cinci ani în materie de tehnică şi propulsoare. Este vorba de unitatea TSI de 1.2 litri şi 105 cai putere, un motor care reuşeşte nu doar să se ridice la nivel omologilor săi mai voluminoşi în cilindree din segment, ci şi să se bată de la egal la egal, la nivel de consum, cu versiunile diesel (de obicei 1.6) ale concurenţilor direcţi. Am regăsit cu plăcere acest motor, testat deja pe Polo şi pe Golf, diferenţa fiind făcută acum de faptul că - spre deosebire de întâlnirile anterioare - acum l-am strunit printr-o cutie manuală cu şase trepte. TSI-ul de 1.2 litri nu îşi arată capacitatea cilindrică, dovedindu-se un motor potrivit masei modelului german şi foarte dinamic atunci când ai nevoie de putere pe şosea. Deşi am plecat la drum cu gândul că DSG-ul este veriga perfectă care transformă un motor mic într-unul potrivit, cutia manuală s-a dovedit un companion foarte plăcut, deloc forţat şi extrem de natural. Practic, singurul indiciu legat de faptul că te afli într-o maşină motorizată de patru cilindri de 1.2 litri este sunetul ceva mai ascuţit la turaţii mari, dar acest amănunt păleşte în calea argumentelor pro.
Consum
Versiunea testată de noi beneficia de aportul tehnologiei BlueMotion. Deşi sistemele care pun în funcţiune rotiţele inovaţiilor ecologice Volkswagen adaugă trei kilograme la masa proprie a modelului german, avantajele în materie de consum sunt evidente. Cifrele oficiale pe care ni le comunică Volkswagen ne arată că Jetta 1.2 TSI BlueMotion consumă 5.3 litri la 100/km, cu 0.4 litri mai puţin decât în varianta 1.2 TSI clasică. Jetta bate fără probleme tot ce mişcă în acest segment în categoria motoarelor pe benzină apropiate ca putere, consumurile medii anunţate de rivali urcând în unele cazuri chiar către şapte litri (Cruze 1.6 113 CP consumă 6.8 litri/100 km, iar Focus sedan şi Fluence mănâncă 6.7 litri/100 km). Avantajul cilindreei reduse este vizibil şi pe şosea, în realitate, acolo unde consumul extraurban ajunge la 5.0-5.5 litri. De altfel, aici se observă cu ochiul liber şi aportul BlueMotion, pachetul Start&Stop şi sistemul care stochează în baterie energia dezvoltată la frânare şi o refoloseşte apoi la alimentarea electronicelor de pe bord fiind cele mai bune exemple în acest sens.
Interior
Interiorul lui Jetta nu vine cu nimic surprinzător pentru cei obişnuiţi cu noua generaţie de modele Volkswagen. Aceeaşi planşă de bord, acelaşi volan, aceleaşi scaune şi, în general, aceeaşi atmosferă pe care o regăsim şi în cazul lui Golf. Există însă două mici mari diferenţe interesante, una în plus şi una în minus. În primul rând, vorbim de o banchetă spate care beneficiază la maximum de avantajul faptului că ampatamentul a crescut până la 2651 de milimetri. Spaţiul pentru genunchi nu-ţi dă în niciun moment impresia că te afli într-o compactă, ci mai degrabă într-un model de segment D cu lăţimea ceva mai redusă. Foarte interesant este faptul că linia ceva mai plonjată a plafonului nu a afectat deloc spaţiul vertical destinat pasagerilor: dacă în spate acesta a rămas neschimbat, în faţă chiar a crescut până la 1.014 milimetri. Partea ceva mai proastă este reprezentată de unele materiale utilizate de Volkswagen, inferioare celor de pe Golf, de exemplu, fratele de platformă a lui Jetta. Vorbim mai ales de unele plastice cu textură solidă, dar cu aspect plăcut şi de o imitaţie ieftină de piele amplasată în zonele în care mâinile şoferului lucrează de obicei. La nivelul portbagajului, cei 510 litri disponibili (capacul portbagajului se poate deschide complet automat) ne subliniază o maşină cu o capacitate de încărcare peste medie, doar Fluence (530 de litri) şi Octavia (560 de litri) fiind deasupra lui Jetta.
Preţ de achiziţie
Volkswagen Jetta se înscrie în zona superioară de preţuri a segmentului pe această plajă de putere (100-120 de cai putere), cei 15.984 de euro pe care îi veţi plăti pentru a pune mâna pe un Jetta 1.2 TSI în versiunea de echipare de bază, Comfortline, poziţionând modelul german pe podium din acest punct de vedere. Practic, Volkswagen Jetta este pe al doilea loc în topul preţurilor modelelor de pe piaţă în această categorie de putere şi în acest segment, după Mazda 3 1.6i CE (16.590 de euro). În rest, Jetta este aproape de Focus sedan 1.6i, de Renault Fluence 1.6 110 CP M6 Dynamique şi de Toyota Corolla 1.33 Dual VVT-i, model care are la dispoziţie însă doar 99 de cai putere. Rivalul şi "fratele" de grup Skoda Octavia stă puţin mai jos, undeva la media segmentului, şi are un preţ de listă care porneşte de la 15.746 de euro pentru acelaşi motor, 1.2 TSI 105 CP, cu transmisie manuală cu şase trepte în versiunea de echipare de bază Classic. Premianţii acestui segment în materie de preţ rămân Chevrolet Cruze şi Mitsubishi Lancer, care stau la buza sumei de 14.000 de euro.
Siguranţă
Jetta nu a fost încă testat de organismul independent EuroNCAP, singura legătură pe care putem s-o facem în acest moment fiind cea cu fratele hatchback Golf, care a primit cinci stele. De altfel, premisele sunt pozitive pentru Jetta, model care vine încă din dotarea standard cu şase airbag-uri pentru faţă şi spate şi - pe lângă clasicele sisteme active de siguranţă - cu un pachet de senzori montaţi în bara faţă care asigură declanşarea airbag-urilor cu câteva milisecunde înainte să fie nevoie de acestea. Acest pachet a primit, de altfel, recunoaşterea unui juriu din Germania, care i-a acordat premiul Bavarian Innovation.
Ţinută de drum
La capitolul suspensii, Jetta se încadrează perfect în caracterizarea din titlul acestui test. Inginerii Volkswagen au creat un compromis apropiat de perfecţiune între confort şi stabilitate bună în viraje, accentul fiind însă pus - aşa cum e normal pentru o maşină de familie care îşi propune să închidă spaţiul existent în gamă între Golf şi Passat - pe confortul pasagerilor. În cei 150 de kilometri ai testului nostru nu am avut ocazia de a forţa limitele modelului german, însă nu am avut probleme la trecerile peste micile neregularităţi din şoselele franţuzeşti. Ruliul se simte, totuşi, în virajele strânse, chiar dacă suspensiile pe faţă de tip MacPherson şi cele spate Multilink îşi dau silinţa să ţină în frâu forţele dinamice.
Vizibilitate
Inginerii şi designerii germani sunt de lăudat pentru că nu au creat, ca până acum, un sedan dintr-un hatchback. Aceştia au preferat să schimbe toate panourile caroseriei şi toate blocurile optice frontale şi posterioare, astfel că suprafeţele vitrate au primit o gură de aer absolut necesar într-un sedan. Şi având în vedere că străzile din Nisa sunt extrem de strâmte iar maşinile au scăpat fără probleme de corvoada unui test pe coridoare, lecţia pare bine făcută. Normal, la fel ca la orice sedan, spatele are de suferit, dar problema a fost rezolvată de nemţi prin montarea unui sistem de senzori de parcare simplu şi exact.
Tehnologie
Printre sistemele pe care Jetta le are şi pe care nu am apucat să le enumăr până aici se regăsesc accesul wireless fără cheie, butonul de pornire a motorului de asemenea fără cheie, farurile care cuplează automat între faza scurtă şi faza lungă, un radio CD cu MP3 Player şi cu posibilitatea conexiunii unui iPod şi un sistem de navigaţie comandat prin monitorul central care ţi-a făcut treaba decent în decorul mediteraneean al testului nostru. Pe scurt, Jetta nu dă impresia că i-ar lipsi ceva. E adevărat, maşinile testate de noi veniseră în versiunilea superioare de echipare, astfel că pentru aceste sisteme veţi fi nevoiţi să scoateţi ceva bani din buzunar.
Design
Noul Jetta preia liniile clasice ale gamei recente Volkswagen, dar le simplifică extrem de mult. Fără ca acesta să fie un lucru rău. Ba dimpotrivă, Jetta vine cu un aer plăcut, seren, calculat, iar designerii Volkswagen ne-au demonstrat că se pot face în 2011 lucruri elegante şi fără a dinamita designul cu LED-uri inutile. Şi fără a copia designul lui Golf, lucru care era la îndemână. Apropo de designeri, am avut ocazia de a discuta faţă în faţă cu Jose-Carlos Pavone, cel care s-a ocupat de liniile exterioare ale modelului german şi care a creat, printre altele, şi exteriorul noului Passat american. Am avut o întrebare destul de directă legată de asemănarea izbitoare dintre stopurile noului Jetta şi cele ale lui Audi A4. Răspunsul său: decizia alegerii acestor stopuri i-a aparţinut lui Walter de' Silva, şeful său direct. Şi da, şi opinia sa este că cele două seamănă.
anyway - 1.2tsi este ceea ce ar trebui sa se gaseasca sub capota unei masini de om normal, care merge la munca si la mare . . . namilele alea de 3litri sunt pentru figurine in fata discotecii .. parerea mea
... nu ca nu m-as da cu un M3 ... dar daca stai sa te gandesti mai bine 100 de cai sunt mai mult decat suficienti pentru statul la semafor in bucuresti ;)
N-ati mai testa masini pana acum de va inchinati la mizeria asta?
+ ca nici nu cred ca ati testat-o din moment ce nu aveti nici imagini, nici informatii proprii, ne spuneti doar ce prezinta constructorul in brosura de prezentare.
...
apropo, seamana prea mult cu brosura vw .....
Chiar nu mai sunt idei???
M-ar fi interesat ce greutate are, pt ca un motor de 1,2......(consumurile alea)-chiar si cu start&stop.
Unde mai pui ca mai trebuie sa si accelerezi.(cateodata)
Bafta.
nu'mi spune ca'ti place mai mult meganul decat jetta?
De ce sa schimbi ceva care se vinde si prinde foarte bine?
Mie unu chiar imi plac B7 si noua Jetta.
Au ramas fara idei de au copiat Audi?
Cam mare nota, pana la urma sunt 16.ooo euro standard, hm.
La 16.000 iti cam iei un Cruise diesel cu de toate pe el.
SPor!
PS: prefer o masina mai speciala care sa atraga privirile intradevar (alfa,infiniti,lexus,etc)
Motivele pentru care aceasta motorizare exista sunt reducerea emissilor si a consumului, asa ca ma intereseaza consumul masinii, si nu cred ca sunt singurul.
Din experienta proprie, gama benzinara de la VW are proprietatea de a consuma mult mai mult decat ce scrie in carte, motiv pentru care v-as ruga, daca se poate, in viitor sa faceti niste teste de consum reale. Chiar si in rodaj, ca sa ne facem o idee.
Ca o idee, pentru comparatie, puteti stabili un traseu predefinit , la aceeasi ora, aceleasi conditii....
Multumesc!
Lasati-ma sa fiu banal!
Si in legatura cu consumul,stati voi linistiti ca nu consuma cat un motor de 1,6 aspirat.
Si ca veni vorba de fiabiliatete cum de ai pus Afla prima din cele preferate ale tale? Parca iti placeau masinile fiabile sau nu sti ce vorbesti?
1.2 TSI, 4L, 8v, 77kW ( 105cp ) la 5000rpm , 175Nm intre 1750 si 4100rpm. Caracteristici suficiente pentru a face din posesorii de tedeiuri simpli spectatori la semafor ;)
sa vezi ce se irita baietii acu ;)
O avea el 1.2 tsi si 105 cai, dar pana misca el alea 1500 de kile de tabla, deja un logan sau un clio il afuma la o plecare de la semafor.
Motoarele Diesel se remarca prin cuplul la turatii joase si consumul scazut de carburant. Jetta la 4000 de ture deja gafaie de ii sar pistoanele prin capota si uragan in rezervor. Parerea Mea!!
Bravo Mircea, educa-i! Sunt doar cinici:))
@all
Volkswagen nu are un design revolutionar ci mai degraba evolutiv. Fiecare brand are un target propriu. Poate nu fascineaza prin design insa compenseaza prin tehnologie.
Se pare ca benzinarele supraalimentate incep sa incline balanta in favoarea lor, ceea ce va determina ca nivelul de motorizare entry-level sa fie mai atractiv.
si nu cred ca iei o japoneza la fel de dotata la 17000e ... in schimb, daca mai pui vre-o 2000 ( cam cat 2-3 optionale VW ) iei o masina belea :P
Renault Fluence 1.6 110 CP M6 costa 15.500 euro, Jetta 1.2 TSI costa 16.730 euro. Sunt curios cu cat te plateste Automarket, daca pentru tine diferenta de 1.200 euro e asa nesemnificativa ?
Si nu-mi baga mie faza ca pretul la Fluence face obiectul unor oferte speciale sezoniere, pt ca pretul asta e asa aproape de la lansare.
o masina pe amatori
Nu este vorba despre o oferta sezoniera , este o promotie permanenta venita odata cu criza si care nu este pe o perioada determinata .
O oferta sezoniera se refera la o perioada determinata , si la anumite modele , pe cand in acest caz este vorba despre o scadere de pret generala pe toata gama , petrecuta cu mai mult de un an in urma .
Iar PRET DE ACHIZITIE este valoarea pe care o platesc astazi sa iau masina acasa , daca tu publici preturi de catalog care nu mai sunt valabile de mia bine de un an , redenumeste-ti rubrica PRETURI DE LISTA , nu de achizitie ca induceti lumea in eroare .
Conteaza faptul ca este cel mai vandut model din istoria auto? si unul dintre cele cu o istorie grea in spate, care a demonstrat fiabilitate, siguranta, grad foarte ridicat al satisfactiei clientului?
Sau nu e suficient pentru a o lua in seama cand testati VW Jetta?
Dar ma scuzati, nu e nici "tedei" nici "tesei" ... insa nici o corcitura de 4-5 modele "combinate" pana la plictiseala...
Daca Jetta are personalitate atunci Corolla ce mai are? ( are ea ceva de nu este mentionata deloc pe "aicisa" ).
Greeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuu !!!!!!!!!!
Pretul in nici un caz nu e unul bun, in echiparea de baza, Terra, cu motorizarea de baza, 1.33 litri benzina, costa 15.200 euro cu TVA, spre deosebire de Jetta 1.2 TSI in echiparea Trendline (care apropo celui care a scris articolul, este echiparea de baza, si nu Confortline) costa 15.900 euro cu TVA. Jetta are in plus geamuri electrice fata, ESP, airbaguri cortina, jante pe 16, printre altele. Astfel incat, as prefera sa cumpar o masina facuta in Germania, cu materiale bune decat una facuta in Turcia, de o calitate indoielnica.
Sunt o groaza cei carora la numai 40.000 km li s-a deformat chiulasa, iar motorul merge ca un tractor, cu toate ca-i pe benzina...
Trebuie sa fii prost sau total paralel cu domeniul auto ca sa dai 10-12 mii de euro pe masini de unica folosinta gen polo sau fabia 1.2
@lincon - corolla are pret mult peste Jetta si cu motor 1.6 aspirat care consuma foarte mult , ajunge la 18000 euro la dotari echivalente , si sa fim seriosi ca asa mult laudata fiabilitate toyota nu face 2500E diferenta , plus ca interiorul este inferior din orice punct de vedere.
- cu "probabil" nu pot sa iau in seama ce a urmat dupa acest cuvant in propozitie;
- pret de baza 15.200 euro nu este unul bun pentru o Toyota Corolla? 12.000 iti suna mai bine :D ? "probabil" ca DA.
- in echiparea Terra, cea de baza, gasesti si geamuri electrice fata.
- Corolla nu este "facuta" nici fabricata si nici ansamblata in Turcia! este in Africa de sud unde, spre exemplu, e "facuta" si Toyota Hilux care "probabil" e recunoscuta ca fiind o masina de o calitate si mai indoielnica, ca doar de.... nu e nemteasca domle'; sunt sigur ca si pe segmentul asta ai prefera un VW Amaroc :))).
Cat despre restul nu pot sa spun decat ca "probabil" ai dreptate.
@ razvanis
- comparam motorul de 1.33 de la Corolla cu cel de 1.2 de la Jetta in echiparile standard unde preturile sunt apropiate.
- motorul de 1.6 de pe Corolla are 132 de cai, iar cine vrea mai multa putere e normal sa accepte si un consum mai mare ( chiar daca nu e si cel mai bun din clasa ).
- sustin in continuare faptul ca fiabilitatea, istoricul masinii si gradul ridicat de multumire a clientului ( cel care chiar poseda si se da cu o astfel de masina, nu cel care o vede la semafor si presupune ca probabil scartaie toata :D ) spun multe despre acest model; nu pot evalua in euro aceste criterii, 2500 de euro poate fi si mult si putin, depinde cum privesti situatia.
Eu nu am spus ca, Corolla este cea mai tare masina din segment; am vrut sa spun ca merita introdusa printre competitorii lui Jetta si ca este o alternativa demna de luat in calcul.
Cat despre design, parerile sunt subiective, ne place sau nu ne place, ceea ce este foarte corect; nu am cunostinte de standarde in acest domeniu pentru a face evaluari obiective.
- Toyota este numarul 1 in continuare ca si constructor auto ( cu toate rechemarile in service si situatiile nefavorabile din 2010 );
- Este in top mereu la criterii de fiabilitate si satisfactia clientului ( locurile 1-2-3 functie de statistica criteriilor target ) ;
- Corolla este cel mai vandut model din istoria auto, din anul 1966 cu aprox 40 mil unitati ( toti oamenii respectivi au fost niste retarzi, cei care o mai cumpara si acum sunt si mai retarzi );
- In celelalte tari civilizate/continente este o marca auto foarte respectata/apreciata iar la clasa de lux LEXUS ( divizia de lux de la Toyota ) domina;
Cel putin la fel de mult sunt de respectat si HONDA si MAZDA care au masini la fel de bune si fiabile.
Dar nu....
La noi la "Romanica" plasticul e vopsit naspa, calitatea este indoielnica, scartaie din toate incheieturile, design-ul e sters/comun, sunt facute prin Turcia, pretul e mult prea mare etc.
Avem ochiul foarte critic, cu siguranta aici suntem si noi numarul 1.
Cat despre imaginea Toyota cladita , sa facem diferenta intre departament de marketing excelent si calitatea reala a masinilor , nu mai credeti in mos craciun si povesti cu zane .
Nu am 18 ani, am ceva mai multi, am condus destule masini ca sa-mi pot da cu parerea despre calitatea plasticelor din interior.
Cat despre faptul ca Toyota e numarul 1 la nivel mondial, asta nu are neaparat vreo legatura cu calitatea masinilor, se stie ca in SUA, unde Toyota vinde cele mai multe masini, calitatea masinilor nu e cea mai buna.
In Europa masinile japoneze nu au reusit sa se impuna in competita cu concurentii directi europeni, ghici de ce? Tocmai pentru ca nu au acelasi nivel de calitate cu cel al modelelor concurente.
Cu ce m-ai convinge pe mine sa dau o suma de bani in plus pentru a-mi lua Toyota? Pentru service mai scump, mai rar fata de cele VW. Oare imaginea de marca a Toyota ar trebui sa compenseze cu aceste neajunsuri?
Asemanarea este izbitoare... Oare, un brand ca.... nu reusea fiecaruia dintre cele 3 sa-i dea personalitatea sa ?
In rest si ptr. restul (interior, tehnologie,etc) nu comentez,caci,prima impresie ti-o face designul exterior, iar cand acesta deja se confunda cu altele .... nu te poti gandi decat : fie la lipsa ideilor, fie la...: hai sa facem...copiem de la aia, mai luam de la cealalta, etc..... Pacat.
O zi buna tuturor.
Despre motorul 1,2 tsi 105 Cp pot sa spun ca l-am testat pe o skoda octavia si am fost surprins in bine. Trage excelent (ca si cuplu la roata poate fi comparat cu un 130 Cp diesel - curba de cuplu e diferita la benzina fata de motorina), e silentios. Acum mai trebuie sa-si dovedeasca fiabilitatea in timp, dar prima impresie este ca va face fata fara probleme si va fi foarte apreciat la revanzare in mare parte datorita consumului.
eu am tot seat altea dar 1.6 102 cp si consuma in oras 10- 10.5 deci nu vad progresul tsi-ului in privinta consumului. altea este o masina grea(la mine pe talon scrie 1450kg). normal ca un motor mic sa se "chinuie" cu greutatea asta si sa consume . cred ca se aplica treaba asta si la jetta 1.2 (mare atentie la masa masinii care variaza in functie de optionale!!!)
@ProJetta
Masina cred ca este OK. Totusi fa o tura cu ea inainte de cumparare. Parerea revistelor si de multe ori a forumistilor este subiectiva.
Si, da cred ca in anumite situatii trebuie sa fii pregatit sa accepti ca nu poti depasi orice Logan ( nu uita ca Loganul este in principiu o masina usoara si are motoare destul de puternice 1.6 16 V sau 1.5 dci de 90 cp ; plus ca daca e condus de cineva cu experienta.....!?) :-)
Si tot un sfat personal: incearca pe Jetta totusi motorul de 1.4 tsi de 122 cp
Momentan, doar Golf-ul este dotat cu motorul 1,4TSI. Jetta este livrata numai cu motoarele pe benzina (1,2TSI ) si diesel (1,6TDI, respectiv, 2,0TDI). Normal ar fi sa optezi pentru 2,0TDI, dar...rana din pulpa nu ma lasa. Oricum, "intuiesc" ca ne indreptam spre capacitati cilindrice mici si spre motoare electrice. Din cauza aceasta, a consumului si a considerentelor ecologice, dar si pentru ca pe soselele noastre nu poti apasa pe acceleratie, parca 1,2 TSI-ul ar fi de luat in seama. Nu cred ca germanii se risca...si scot pe piata lucruri fara fiabilitate in timp (ma refer la motoarele 1,2 TSI).
Apoi o masina te tine si ea dupa cum o ti tu pe ea: ai grija de ea, te tine; o ti numai cu pedala la podea....sa fii sanatos!
Daca depasesti 130 km/h in autostrada cu siguranta sugeeee,sau in oras la fel daca stai pana in 2000rpm poate ai noroc sa iti ia 8/100,si mixtu nu mai spun nu trebuie la drum lung sa depasesti 100km/h ca iara papa. Dar ce sa mai fac de acum mai poti sa ii dau in judecata? asta e nici unul nu e corect "ca sa vanda marfa toti sunt cei mai buni" dar in realitate informativa bine SALUTARE p.s.pt consumuri nu sunt multumit deloc in rest e totul ok
SUPERRRR TEHNOLOGIE EXCELENT!!!!!!!!!!