Drivetest Maserati Ghibli (2013-prezent)
3.0 Diesel Turbo 275CP Aut8Marti, 25.06.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Rebel. Aşa l-am văzut întotdeauna pe bătrânul cu păr cârlionţat şi barbă stufoasă, ascuns între valurile mării, gata să transforme oricând spuma într-o urgie apocaliptică pentru bietul matelot plecat la pescuit. Izgonit pentru o vreme de Zeus şi exilat în Troia, Poseidon este cel mai capricios şi greu de îmblânzit portret al Olimpienilor.
Un rebel frumos. Aşa l-am văzut pe tânărul ferchezuit şi sclipitor, ascuns de soarele arzător al Toscanei sub o umbră de măslini, gata să sfâşie liniştea văilor rubensiene cu răcnetu-i turbat. Izvorât din pântecele vechii uzine Bertone, noul Ghibli vine să ajute familia Maserati în clipe de cumpănă.
Uniţi de vârfurile aceluiaşi trident, unul îmblânzitor de cai, celălalt dresor de bidivii cu şase cilindri, Poseidon şi Ghibli au în comun dorinţa de a ieşi la suprafaţă şi de a vântura calmul apelor dominate până acum de alţi zei, ce păreau intangibili.
Maserati Ghibli (2013-prezent)
3.0 Diesel Turbo 275CP Aut8
- Pret de pornire 66.690 €
Motor / Transmisie
Pentru a râvni la coroana de lauri şi la statutul de Olimpian pur, Ghibli a avut nevoie de ajutor divin. Un ajutor care a venit tocmai de la Modena şi s-a materializat într-un motor diesel cu şase cilindri în V şi o capacitate de 3.0 litri. Cu blocul motor preluat de la unitatea Fiat cu aceeaşi capacitate, Ferrari, corespondentul italian al lui Apollo şi fratele de exil al lui Poseidon, a ajutat la crearea propulsorului.
A fost nevoie de pedigree, dăruire şi sudoare pentru a crea un suflet neîmblânzit, demn de a respira aer prin grila ovală a Tridentului. 275 de cai putere au fost crescuţi şi aşezaţi sub capotă, alături de un cuplu impresionant, etichetat la 600 de Nm. O carafă abundentă de resurse, pe care o duci la gură şi nu te poţi opri din a o sorbi cu fiecare apăsare de acceleraţie.
Un sentiment de îndestulare, provocat de momentul motor generos, este resimţit pe o plajă de turaţii cuprinsă între 2000 şi 2600 de rotaţii. Înşirarea cuplului este un nectar al zeilor, servit mai târziu decât celorlalţi meseni, şi luat din faţă tocmai atunci când începi să-i înţelegi gustul. Aş fi zăbovit mai mult în plaja de cuplu maxim.
E drept însă, că şi dincolo de ea lucrurile se mişcă la fel de bine, iar aroma persistă. Persistă până dincolo de 3500 de rotaţii, când toate simţurile se lasă răpuse de cel auditiv. E cea mai frumoasă „cantată baritonală” pe care am auzit-o vreodată.
Cum aş putea-o descrie? Ca un Pavarotti antrenându-se înainte de reprezentaţie. Neregulat, gros, cu inflexiuni. Un Pavarotti dirijat de o transmisie cu opt trepte, creată de ZF. O transmisie automată care te atinge uşor încă de când descoperi padelele din magneziu, aşezate în spatele volanului. O transmisie care schimbă liniar şi pe nesimţite, dar care se pierde puţin în detalii atunci când cauţi o treaptă inferioară.
Modul Sport încearcă să mai salveze din răspunsul întârziat şi să electrizeze puţin pedala de acceleraţie. Abia în modul manual simţi că Poseidon te ajută să struneşti cum se cuvine herghelia.
Consum
Într-o Europă avidă de zgârcenia dieselurilor economice, cartea pe care o joacă Maserati cu noul Ghibli este una extrem de importantă. Este un al cincilea as, inventat de nicăieri, atunci când toţi credeau că jocul poate fi tranşat doar între modele germane.
Tehnologiile gândite la Modena reuşesc să ofere un consum urban de 7.6 litri şi unul extra-urban de 5 litri/100 de km. Nu vă pot spune cât a indicat computerul nostru de bord pe şosele exuberante ale Toscanei. Ghibli a exultat şi a urlat necontrolat, fără a se gândi la o rulare economică.
Despre consumul mediu, de numai 5.9 litri, nu vă pot spune decât că este insesizabil mai slab decât cel al rivalilor germani, BMW Seria5, Audi A6 şi Mercedes E-Klasse, însă cu mult mai bun decât cel oferit de Jaguar XF şi Infiniti M.
Performanţe
Când titulatura „Corse” poate fi confundată uşor cu numele tău, şi atunci când ai în spate o moştenire în motorsport ce datează de zeci de ani nu faci greşeli. Caii pur-sânge pot galopa nebuneşte atunci când apeşi pedala de acceleraţie.
Cele 6.3 secunde puse pe hârtie însemană mult mai puţin în realitate, când văile Toscanei, presărate cu baloţi uriaşi de paie, se succed cu repeziciune. Viteza maximă se opreşte la 250 de km/h, însă nu am ţinut să ajungem până acolo. I-am crezut pe italieni pe cuvânt.
Raportat la concurenţa germană, Ghibli este insesizabil mai lent decât triada germană E-Klasse, A6 şi Seria 5, şi mult mai rapid decât un Infiniti M30d sau un Jaguar XF.
Interior
O pereche de ochi curioşi şi insistenţi privind dincolo de geamul unui Maserati. Mi s-a părut întodeauna o blasfmeie. O blasfemie pe care mi-o permiteam pe jumătate, atunci când treceam pe lânga vitrina bucureşteană a Tridentului, aşezată până nu demult pe Calea Dorobanţilor. O vitrină şi un showroom cu vise, izvor pentru imaginaţia oricărui puşti.
În Toscana însă, visele au prins contur, iar ochii s-au strecurat dincolo de geamul vitrinei, ba chiar dincolo de geamul fără ramă al portierei. O portieră impunătoare, ca uşile vechi de lemn ale unei abaţii italiene.
Te aştepţi ca emoţia să năvălească în interiorul tău. Închizi şi redeschizi ochii. Eşti în sfârşit în faţa Monalisei, dar totul ţi se pare atât de simplu şi pământean. Parcă tot acel piedestal pe care mintea ta la construit se scufundă încet. Poseidon atinge pământul. Nu mai este în apă. E un muritor, dominat de linii simple şi lipsite de spectaculosul siglei de pe grilă.
Emoţia apare însă atunci când simţul tactil intră în contact cu lemnul consolei centrale, smuls parcă dintr-o goeletă scufundată de acelaşi Poseidon. Emoţia creşte după ce te aşezi în scaunele moi, iar capul îţi zăboveşte pe tetiera embosată cu logo-ul Maserati. Plafonul ar putea face uşor reclamă pentru Cocolino, la cât e de moale şi pufos.
Ergonomia este simplistă, chiar dacă lucrurile se complică pe volan. Volan pe care îl tratezi cu respect şi dincolo de care, a ta retină soarbe cu nesaţ albastrul tradiţional al mărcii, oglindit de un computer de bord color, cu un ecran generos. E relaxant şi plăcut, util deopotrivă.
Planşa de bord, îmbrăcată în piele fină, găzduieşte un ecran tactil de 8.4 inch, la fel de colorat, şi gata să ofere un aer tehnologizat simplităţii.
Spaţiile de depozitare sunt puţine, iar cele de la nivelul portierelor nu pot găzdui nici măcar o sticlă de 0.5 litri. Pentru picioarele şi capul pasagerilor spate este suficient loc, în vreme ce în portbagaj avem un spaţiu total de 500 de litri, ceva mai mic decât în cazul rivalilor, excepţie făcând doar Infiniti M, codaşul clasamentului.
Preţ de achiziţie
Teleportarea printre pământeni are însă şi o parte pozitivă. Pe cât de aspiraţional şi intangibil era Tridentul până acum, pe atât de accesibil a devenit.
Oficialii români ai brandului din Peninsulă au estimat un preţ de pornire de 54.000 euro fără TVA pentru versiunea entry-level a noului Ghibli. Întâmplarea face ca versiunea de bază să fie chiar dieselul V6. Deasupra lui vor mai exista două motoare, ambele V6, unul de 330 şi altul de 410 cai putere. Preţul acestor versiuni nu a fost, momentan, comunicat.
Dacă ne legăm de singurul preţ pe care îl avem în prezent, căruia îi adăugăm TVA, obţinem o sumă finală de 66.960 de euro.
Fie că optaţi pentru un Mercedes E350 CDI, fie pentru un BMW 530d, fie pentru un Audi A6 3.0 TDI, socotelile de start nu vor depăşi 58.000 de euro cu tot cu TVA inclus. Ghibli este mai scump. Chiar şi versiunea Portofolio a lui Jaguar XF V6 3.0 diesel va fi mai ieftină la doar 62.000 de euro cu tot cu TVA. Infiniti M30d şi echiparea sa GT Premium abia reuşesc să se apropie la 63.528 de euro.
Ce trebuie precizat însă: versiunea entry-level a noului Ghibli va oferi o gamă de dotări opţionale extrem de generoasă, printre ele numărându-se şi ecranul de 8 inch. Pentru astfel de dotări, Mercedes, BMW şi Audi te vor trimite în lista de opţionale.
Siguranţă
Maserati a fost testat de EuroNCAP şi a primit 5 stele. Lista de dotări a fost o reţetă perfectă pentru obţinerea unui rezultat bun. Clienţii limuzinei italiene vor primi în standard 7 airbaguri, centuri pretensionate în trei puncte, şi scaune cu protecţie impotriva impactului posterior.
Lipsesc sistemele de siguranţă activă, cu care ceilalţi rivali germani se laudă deja, însă această caracteristică nu va îndepărta probabil prea mulţi clienţi din curtea Maserati.
Ţinută de drum
Întotdeauna am zis că nemţii sunt cei minuţioşi, care analizează fiecare detaliu al unui automobil. Italienii mi-au dovedit că, atunci când vor, pot măsura chiar mai bine decât nemţii.
Maserati Ghibli este dovada vie a faptului că atunci când vrei poţi să obţii o distribuţie a maselor perfect egală pe ambele punţi 50/50. Sună pompos nu? Ei bine, da. Aşa e. Însă în realitate acest lucru se simte. În viraje pronunţate, abordate uneori greşit, cel de la volan nu simte că puntea faţă începe să devină depăşită de situaţie. Ba chiar ajută la obţinerea unui comportament exemplar.
Sub caroseria frumos desenată se ascunde o suspensie nouă, cu configuraţie spate Multilink, construită din aluminiu şi, o premieră în acest segment, singurul diferenţial spate mecanic oferit în standard.
Cum se simte însă Ghibli? Destul de plutitor. Adică absoarbe bine denivelările, însă manifestă o slăbiciune pentru gropile ceva mai adânci. Setarea sport a suspensiei vrea să rigidizeze lucrurile. O face bine, însă artificial aş putea spune, astfel încât cei din interior încep să resimtă orice neregularitate a suprafeţei de rulare.
Chiar şi aşa, Ghibli nu reuşeşte să ascundă ruliul destul de pronunţat al caroseriei. Un ruliu care va strecura o urmă de îndoială în sinea celui de la volan. Când comportamentul este unul sportiv, direcţia devine şi ea destul de ţeapănă la început, pentru ca apoi, la jumătatea cursei, să devină ceva mai relaxată. Este un comportament oscilant, cu care trebuie să te obişnuieşti.
Despre cuplul motor care mai incită uneori puntea spate şi naşte fiori reci pe şira spinării nu pot spune decât că merită fiecare apreciere. Este o exultare plăcută şi sigură a lui Ghibli.
Vizibilitate
Ghibli este o maşină frumoasă. Cred că mulţi dintre voi sunt de acord cu asta. Pentru a ghici această reţetă s-au făcut însă compromisuri în ceea ce priveşte suprafaţa vitrată. Luneta este dovada primului compromis, fiind extrem de plonjată şi insuficient de clară pentru cel de la volan.
Montanţii spate sunt şi ei extrem de generoşi, ceea ce înseamnă că e nevoie de atenţie la garările cu spatele. Tot un montant ridică probleme şi în partea din faţă. Aici, stâlpul din dreptul şoferului obturează vizibilitatea în viraje pronunţate.
Din fericire, oglinzile laterale sunt mari şi potrivit dimensionate, permiţând şoferului să aprecieze bine bosajele şi umerii proeminenţi ai sedanului.
Tehnologie
Pentru mine excelenţa şi exclusivitatea nu se măsoară neapărat în tehnologie de ultimă oră. Apreciez mai mult materialele rare, pielea fină şi lemnul tratat cu atenţie. Totuşi, într-o eră digitală, Maserati nu putea să uite că ceilalţi rivali oferă o mulţime de gadget-uri care ispitesc publicul.
Aşa apare ecranul de 8.4 inch, oferită în standard. El găzduieşte funcţiile unui sistem multimedia complex, care include şi navigaţie. Nu este chiar cea mai precisă navigaţie pe care am utilizat-o, însă nu acest lucru deranjează. E puţin frustrantă grafica hărţilor, de la care te-ai fi aşteptat mai mult. Comparând-o cu navigaţia 3D a celor de la BMW, e ca şi cum am aşeza un tablou suprarealist de Salvador Dali lângă „Anemonele” lui Ştefan Luchian.
Acelaşi ecran generos şi extrem de simplist este gazdă şi pentru imaginile camerei spate. O cameră spate orientată mult prea în jos şi cu o calitate a imaginii mai slabă decât cea a primului meu telefon cu VGA.
Ca să uiţi de aceste mici amănunte supărătoare, Maserati încearcă să te mângâie. Nu o face astfel încât tu să îţi dai seama. O face discret, imediat ce degetul tău zăboveşte îndelung pe butonul de volum.
Un sistem audio cu 15 difuzoare, un conglomerat de aluminiu, lemn şi kevlar, un adevărat imn închinat muzicii, sistemul audio Bowers and Wilkins dispune de 15 difuzoare şi de 1280 watt. O reţetă care îţi va gâdila sau incita timpanele. Excepţională funcţia „on-stage”, care te aduce faţă în faţă cu artistul preferat şi interpretarea sa live.
Design
După ce l-am văzut pe Ghibli am înţeles că în acest segment au existat până acum simple maşini. Unele fără suflet (triada germană), unele blazate (Jaguar XF) şi altele croite după dragoni fantasmagorici (Infiniti M).
Abia în Toscana am descoperit emoţia. Emoţia tangibilă, care hipnotizează retina şi te face să te îndrăgosteşti iremediabil. Am considerat puţin subdimensionate blocurile optice ale lui Ghibli, însă grila şi logo-ul modelului Maserati au şters din mintea mea orice urmă de critică estetică.
Tridentul însufleţeşte parcă orice atinge. Este şi cazul lui Ghibli, care, deşi este cel mai pământean model Maserati de până în prezent, păstrează acea notă de exclusivism sinonimă cu visarea.
Date tehnice - Maserati Ghibli (2013-prezent) 3.0 Diesel Turbo 275CP Aut8 | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Maserati
-
Italienii de la Maserati au livrat două exemplare speciale. Este vorba despre ultimul exemplar Quattroporte, denumit Quattroporte Grand Finale, dar și un MC20 unicat. (Luni, 05 August)
-
Maserati prezintă exemplarul unicat GranCabrio Folgore Tignanello. Inspirată de vinul cu același nume, mașina va fi scoasă la licitație în Statele Unite ale Americii. (Luni, 01 Iulie)
-
Constructorul italian de automobile anunță edițiile limitate MC20 Icona și MC20 Leggenda. Acestea marchează cea de-a 20-a aniversare a celebrului model MC12. (Marti, 18 Iunie)
-
Potrivit informațiilor din Italia, producția lui Maserati Levante va fi oprită definitiv, la uzina din Mirafiori, în data de 31 martie. Succesorul SUV-ului va fi pur electric, dar nu va debuta mai devreme de 2027. (Marti, 13 Februarie)
-
Constructorul italian de automobile anunță două ediții limitate pentru Ghibli și Levante, un omagiu adus motorului V8. Cele două vor debuta în cadrul Festivalului Vitezei de la Goodwood. (Miercuri, 12 Iulie 2023)
Nu stiu de ce ar mai alege cineva concurenta nemteasca sau japoneza cat timp exista acest model. Preturile sunt apropiate si maserati ofera mult mai mult in banii respectivi. + ca marca este mai exclusivista fata de Audi, Mercedes, BMW, Infinity, Lexus chiar si Porsche. + ca e premium in totalitate. Nu are masini sub 50 de mii de euro. Nota 10 pt. Automarket ca a facut acest test si 10 + pt. masina. Asteptam si un test cu fratele mai mare Quattroporte. De ce nu si cu Grand Turismo.
ps. un lucru nu imi place la masina. Prenumele sa zic asa :)) Ghibli :(.
pur si simplu mi rusine de aia care achizitionaaza masina asta cu motor diesel.........la fel si cei care cumpara un Porsche diesel...........
daca tot ai bani de masini deastea.......iati bai frate un benzinar V8 sau macar un V6......
chiar se uita oamenii la economie de carburant cand isi cumpara masini de 80k euro????????
Majoritatea chiar se uita la economie. Cine cumpara masini de lux de peste 200 de mii de euro nu se mai uita. Cunosc destui cu masini de intre 50 de mii si 120 de mii care au ales diesel tocmai pt. economie. Pe multi ii intereseaza mai mult caroseria si marca. De ex. am o cunostinta care a cumparat un Porsche Cayenne nou pe firma facut pe comanda in valoare de 100 si ceva de mii de euro V6 diesel. Si-ar fi permis sa plateasca benzina si la un Turbo S dar nu a vrut din doua motive. 1 - nu ai ce face cu un motor mare in Romania. 2 - in cativa ani (4-5 maxim) este posibil sa platesti benzina cat valoarea masinii de achizitie. Nu mai zic de impozit pt. cilindreea mare si altele. Asa ca nu are rost sa cumperi motoare mari pe benzina. Altul a avut un seria 6 grand coupe 640d. 3 litri diesel si 313 cp. Nu a ales benzina tot din aceleasi motive. Limita in cilindree ar trebuii sa fie de 3 litri si de preferat diesel.
In ceea ce priveste masinile sport cu 2 usi sunt de acord sa fie numai benzina si motoare mari si oricum nu prea ai optiuni decat benzina. Pt. restu (SUV, limuzine) nu are rost benzinar pt. ca oricum nu vei avea aceleasi senzatii ca intr-o masina sport iar diesel-urile actuale sunt foarte silentioase si bune.
insa eu personal daca as avea bani(garla) as lua benzinar fara sa clipesc........
mi se pare ok sa iei masina diesel atata timp cat e o masina de familie sau o masina comerciala chiar are sems.........
insa sa fi plin de bani si sati permiti o masina de 100k euro si sa obtezi pt. un diesel(mai ales pe un Maserati sau Porsche)apai dao frate in pana mea........inseamna k ori esti prost ori te faci.........
pun pariu ca fara motoare diesel in romania nu existau masini de lux
dintre toti pare au 7-ar in romania 90% in 3L diesel........insa se intampla destul de rar sa vezi un 760i.......si atunci cand il vezi frate.....respect
Dar, problema mai mare la masinile scumpe pe benzina este pretul de revanzare. Pentru o masina cu motor chiar si de 3l benzina nu o sa gasesti cumparatori si pana la urma o sa ajungi sa o dai la buy-back, la un pret de 50-60% fata de cel al pietei.
Cat despre Maseratti, sa stiti ca am 2 prieteni din state care vin in fiecare an in tara , unul cu Quattroporte , unul cu Infiniti si spun cam asa:
“pai cei cu BMW sau Mercedes sunt mai avangardisti, arata ca au un statut mai “altfel”, pe cand noi cu cu ale noastre nu mai suntem asa deosebiti :)!”
La fel este si la noi ma gandesc….desi se stie ca Mercedes este Mercedes, orice ar face restul..nu ?
pun pariu ca daca 7-aru ar avea motor de 2L diesel tot sar cumpara ca no.......e masina preferata a ghibolului(rromi si alte stereotipuri)
nu mai vezi demnitari,presedinti,doctori si arhitecti conducand masini de lux
si care e problema ca platesti impozit si masina consuma 40%.......care e problema..........oricum nu e doar impozit si consumu......
e vorba de mentalitatea romanului las ca imim iau septar.......si daca se strica ceva la masina vai de capu lui ca more de foame cu masina in fata blocului ca nare bani de reparati......
cati romani isi permit ca intretina o masina de 80-100k euro da so intretina ca la carte......cu cauciucuri 'originale' schimbate la fiecare schimbare de sezon....cu asigurare 'Casco' cu tot ce trebe.......
am vazut cu ochi mei unu cu S-Klasse de prin 2009-2010 om imbracat la costum si baga benzina de 20 de lei........o rusine de om...
si sa nu zici ce nu era masina lui ca nuti imprumuta nime masina de 100k euro ca apoi sa te faca sa i bagi 3 litri de combustibil inapoi
@Rosmari,
Chestiunea cu statutul in Romania este irelevanta. Statutul implica mai multe fatete nu doar aceea de a avea bani. Ptr. tarile din prima lume sau dezvoltate intr-adevar inseamna ceva. Acolo oamenii asi dovedesc apartenenta la o clasa social sau alta: medici, inginerii, profesori, oamenii de cultura, etc. In romania toti acestia au salarii derizorii. De obicei merg cu masini de volum, deci unde este statutul sau ce este statutul in romania. Putini sunt realmente oameni de afaceri de succes nu abonati la banii statului. In tara asta majoritatea care cumpara masini de lux sunt interlopii, camatarii, manelisti infractori, hoti si cersetori prin occident sau pe la noi, etc. Atunci cand vezi cine se da jos din asemenea masini de obicei in tara asta te intrebi, statutul social este ceva de bine sau de rau in romania, pentru ca nu seamana cu ce inseamna statut in occident sau lumea civilizata ori unde ar fii si asta fara sa vorbim de retarzii care nu au nimic de a face cu o reala prosperitate si se afiseaza cu masini scumpe cu care circula rar, nu le pot intretine, le creaza probleme in familie, etc. Cand vrei sa demonstrezi ca esti ceva sau cineva ce realmente nu esti nu poti sa castigi altceva decat compatimirea, dispretul, repulsia si in general sa propagi niste sentimente negative.Deci nu ''masina '' este devina, ci proprietarul. Daca proprietarul este idiot si inmanierat nu inseamna ca masina este devina. Masina face exact cum este '' setata '' de constructor, adica sa ofere ceea ce ofera.
Exact cum am mai zis, aceste branduri europene in ultimii 20 de ani au trecut din ce in ce la o productie de masa larga pentru o societate de consumatori prosti si needucati, iar acesti constructori nu mai dau doi bani pe onoare, faima, pasiune, etc si nu conteaza decat cifrele.
Cel mai mare flagel si cei mai mari criminali ai societatii contemporane si imediat urmatoare o constituie finantistii lui peste prajit care ne-au transformat pe toti in niste marionete si toate belelele de la ei pleaca.
Si eu am scris mai sus ca as alege versiunea benzina cu 410 cp. Dar nu in ROMANIA !!!! Pt. tara noastra e suficient 3 litri diesel si asa e prea mult.
In ceea ce priveste masinile de lux daca nu aveau versiuni diesel si cu motoare de 3 litri sigur nu am mai fi vazut atatea pe strazi. Cum am mai scris si sus, multi de la noi au bani sa le achizitioneze au si pt. intretinere dar nu pt. vf de motorizare. Si daca au li se pare o risipa inutila de bani doar pt. un moft de a avea motor mare cu performante uluitoare de care nu te vei bucura niciodata in tara asta. Dar ce faci daca omul merge cu ea mult ? Nu iti dai seama cat consuma un V12 de care zici tu ? Platesti in 5 ani maxim valoare masinii de achizitie si asta nu cred ca iti convine daca nu esti cel putin multimilionar in euro.
Si 1 milion de euro sa ai avere, tot nu iti vine sa arunci zeci de mii (peste 50 de mii sigur) de euro pe intretinerea masinii in cativa ani. Sigur cam atat o sa te coste un BMW 760 Li sa zic daca faci 100 de mii de km pe an.
Nu mai bine ai aceeasi masina de lux si te bucuri la fel de ea cu un motor normal si intretinere decenta ? Cand iti cumperi una de peste 200 de mii atunci da ! E altceva...nu mai ti seama la bani pt. ca banuiesc ca ai destui sau faci mereu bani ca sa amortizezi intretinerea ei. La zeci de mii sau 100 de mii de euro dati pe o masina chiar conteaza si intretinerea pt. propietari.
ps. ai vazut ca sunt multi care isi vand masinile scumpe cu motoare mari (si din alte tari nu numai la noi) si au putini km facuti cu ele ? De ex. am vazut pe autovit Cayenne Turbo S din 2005 parca cu 40 de mii de km. Cele diesel au peste 100 de mii toate. E un semn de intrebare nu ? Asta inseamna ca cel cu motor mare ii consuma enorm si nu era rentabil sa mergi mult cu el. Deci nu te bucuri nici de performnate nici de masina. Sau te bucuri dar iti golesti contul si buzunarul aiurea.
tot felul de ( bizoni) cu te miri ce masini cu valoare peste 50.000E te privesc de sus ,aroganti in trafic iar cand opresc la peco (caz real vazut de fratele meu in benzinarie un tip cu aston a alimentat de 30 lei) hai sa fim receptivi ... nu exista economie de carburant la o masina cu suma peste 50.000E odata ce iti permiti asa ceva dai dovada de bunastare, sau ai strans din c.. 5 ani ban cu ban si ti ai luat s 8 7 s.a.m.d ca sa fi cu lumea in rand .cand tu esti muritor de foame intr-o garsoniera de 25 mp si alimentezi de 20 lei... cei ce vorbesc de economie de combustibil sunt argumente pt asi satisface ego ul. . restul sunt ipocrizii (pai ce statut pretenasi cei ce vorbesc , sa vad intr-un a8 unul cu ceafa lata cu maneau ori intr-un s un tip care coboara in trening si slapi sau o toanta cu X care nu stie ce tip de combustibil functioneaza ... vrei economie iti iei un harb pana in 15.000E echipat decent cu ceva magari\putere si faci economie ...si nu s frustrat cei ce isi fac pareri chiar ma simt bine in harbul meu si urmatorul harb va fi 159jtd 2,4 sper in 2014
@inexorabil nu cred ca voi prinde ziua de 2050 din fericire ......din nefericere statistica 2013 arata o tara manelista in care principalele stiri sunt despre jiji ,base ,stan etc, de acea am renuntat la tv de 4 ani si la presa scrisa in ro in cel mai scurt timp, totul e pe scandal , nimeni nu educa populatia in legatura cu fondurile europene ,cum sa si investeasca resusrsele financiare ,programe ecologice .un simplu ex. ai auzit ceva despre cursul eur\ron la stiri sau indicatii date de cineva ...suntem un popor de lasi si ne lasam calcati de rromi,unguri,tupeisti.nesimtiti ne meritam soarta ...si cei ce aplauda revoltele din grecia , tucia, brazilia ,totul e speculatie asupra bunurilor tarii ce apartin poporului . grecia -zacaminte de aur , turcia crestere economica 8,5, brazilia locul 10 productie petrol... ca idee umareste cursul usd\try de pe data 05.06 sa vezi depreciere lirei fata de usd
Foarte corect concluzionat. De aceea le spun si eu la restul sa gandeasca mai profund problema si o sa vada ca asa stau lucrurile chiar daca la prima vedere pare ciudat.
Exact cum am mai precizat, recunosc ca si eu sunt pro profit la fel ca toata lumea, din toate punctele de vedere, dar fa-o corect si nu prin hotii.
BMW, Audi, MBZ se lauda peste tot cu profitabilitatea si cu numarul mare de vanzari dar ceea ce vine din "noblesse oblige", ii doare-n fix in cur ( scuzati expresia ) si aici sa se priveasca problemele la motoarele v6 si v8 unde posesorii au fost siliti sa plateasca din buznarele lor. PT ce ? Pt ca te incapatanezi sa produci ceva de calitate doar de dragul profitabilitatii? De aceea revin si spun ca sforile sunt trase de finantisti care vad numai profituri si nu pasiune.
Stii ce probleme au avut cativa proprietari acum 2 ani cu motoarele entry-level de 1.4 benzina de pe Golf 6 ? Foarte mari, si desi masinile se aflau în garantie, cei de la Porsche Bucuresti Vest s-au încapatanat multa vreme sa nu rezolve chestiunea pentru ca apoi sa admita ca este vorba de o problema serioasa. Deci ca sa vezi ......
Numai bine !
... acelasi lucru cred ca o sa-l pot spune peste multi ani si despre actualul w169. Spun asta cu incredere pentru ca voi avea grija de masina ... ceea ce nu se poate spune despre multitudinea de plozi urcati la 18ani in scaun de BMW care rup motoarele in primii 10000km, sau despre mult mai multii retardei cu bmw de bulgarica ce procedeaza similar cu bmw-urile de sute de mii de km. Ei ajung in service si acolo @Samba gaseste sa traga concluzia ca nu sunt fiabile. Am mai avut discutia asta si nu este cazul sa o relulam. Este clar, sper, pentru oricine ca TOATE masinile se strica si ca TOATE ajung in service.
Domnul @Samba nu vorbeste doar de service, pleaca de la o chestie, ajunge la sistemul mondial de finante care trage sforile doar pt Bmw, Mercedes si Audi si se opreste undeva pe nicaieri, pt el nu este clar ca toate se strica mai devreme sau mai tarziu, nu exista asa ceva, japonezele nu se strica indiferent de conditiile de exploatare.
Din pacate ti-am mai spus. Nu pot pleca intr-o polemica cu tine deodata ce nu ai vazut cum stau lucrurile pe pielea ta.Asa ca te-ai chinuit degeaba sa scrii 40 de randuri mai sus. Deci te rog, scuza-ma ca sunt putin '' NE '' amabil cu tine de data aceasta. Te salut respectuos domnule @Valentin Ghionea...........pardon @dan_grc, scuza-mi confuzia !
Dar data ''aviatoare '' promit ca iti voi raspunde sau poate chiar pe PA . Acum nu am rabdare sa o iau de la capat. O seara placuta.
Nu stiu...mi s-au parut mereu in urma valului. Arata bine dar ca si Peugeot 607 devin desuete foarte repede.
Ce ma surpinde este cum aproape a reusit o discutie despre un model interesant sa ajunga un duel intre BMW si restul.
De asemenea ma surprinde cum puteti scrie 100 de randuri fara pauze. Eu sunt un mare admirator al lui Inexorabil dar este un chin sa citesti argumetele lui.
Inexorabil dau un suc la prima intalnire de grup daca scrii mai aerisit sa putem citi si cei mai ca mine :)
(mai scrisesem 10 paragrafe despre ineptia achizitionarii unui diesel in Romania doar bazandu-te pe ce auzi pe la vecini si fara sa faci nici urma de calcul dar le-am sters. Le-am sters si pe cele care fac referire la amaratii care au 100.000 dar nu isi mai permit benzina sau vor sa faca chipurile economii. Traim in penibil si este bine sa il acceptam. Amin)