Luni, 16.05.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ford C-Max este una dintre cele mai interesante propuneri în segmentul monovolumelor compacte. Pe lângă aspectul atrăgător, modelul oferă un preţ competitiv în raport cu dotările standard, iar motorizarea 1.6 TDCi se întelege foarte bine cu C-Max. Per total, C-Max este unul dintre cele mai reuşite modele din gama actuală a celor de la Ford.
Ford C-Max (2011-2014)
1.6 TDCi 115CP Titanium
- Pret de pornire 17.750 €
- Pret model testat 21.500 €
- Taxa auto 213 €
Motor / Transmisie
Motorul TDCi de 1.6 litri şi 115 CP ne-a impresionat atunci când l-am întâlnit pe C-Max. Deşi are aceleaşi specificaţii cu unitatea care echipează noul Ford Focus, propulsorul oferă un comportament mai bun, iar reprizele sunt excelente pentru un motor atât de mic. Ne-a plăcut şi silenţiozitatea propulsorului în unele condiţii, deşi se face auzit la ralanti şi la turaţii mari. Explicaţia e simplă: 1.6 TDCi de 115 CP este campion la cuplu motor în clasa sa, cu 285 Nm la 1.750 rpm. Dacă vă căutaţi un C-Max, aceasta este motorizarea pe care o recomandăm.
Consum
Pe hârtie, Ford C-Max este unul dintre liderii segmentului în materie de economie de carburant. Consumul mediu declarat este de 4.6 litri la sută, valoare foarte bună, chiar şi pentru un diesel de 1.6 litri. În cadrul testului nostru, am înregistrat un consum de 6.4 litri în regim urban, circulând relaxaţi într-un trafic la fel de relaxat. Dacă situaţia se aglomerează şi ne grăbim, consumul urcă la 8.2 litri la sută. Pe autostradă, rulând cu o viteză de 120-130 km/h, consumul se stabilizează la 6.5 litri la sută, iar turometrul afişează 2.250 rpm. În mediul extraurban, consumul înregistrat de noi a fost de 5.9 litri la sută.
Performanţe
Ford se mândreşte cu cel mai performant monovolum compact echipat cu un diesel de 1.6 litri. În timp ce versiunea 1.6 EcoBoost testată anul trecut în Franţa ne-a surprins la capitolul dinamică, nici cu diesel-ul de 115 CP nu ne simţim prost. Sigur, diferenţa de cai putere se simte, dar modelul poate să atingă un timp respectabil pentru sprint-ul 0-100 km/h, iar viteza maximă este arhisuficientă pentru şoselele româneşti. Salutăm din nou specificaţiile bune ale acestui propulsor.
Interior
Ford i-a conferit lui C-Max un interior tineresc, cu o uşoară tentă sportivă. Pe lângă sportivitate, interiorul punctează şi la capitolul modularitate, cele trei scaune din spate putând fi pliate separat. Scaunele faţă sunt confortabile, iar cei de la Ford oferă un sistem de încălzire pe şapte niveluri, deosebit de eficace. Spaţiul pentru genunchi oferit pasagerilor din spate este potrivit, mai ales că vorbim de un model destinat familiilor cu copii mici, nu odraslelor lui Michael Jordan. C-Max primeşte un punct în minus la capitolul ergonomie, pentru cele două seturi de comenzi amplasate pe volan, care au prea multe poziţii şi trebuie să-ţi ridici mâna de pe volan pentru a le atinge pe toate. În plus, indicatorul de temperatură a apei nu are o valoare sub 60 grade Celsius, inducând şoferii neexperimentaţi în eroare, crezând că au motorul "cald" încă de la pornire. Nu ne-a plăcut prea mult amestecul de materiale mate/lucioase, deoarece prezintă o oarecare inconcordanţă de calitate între plastice.
Preţ de achiziţie
Exemplarul testat de Automarket are un preţ de 21.500 de euro cu toate taxele incluse. Vorbim de versiunea Titanium, echipată cu o listă bogată de dotări standard şi cu motorizarea 1.6 TDCi de 115 CP. Din punctul nostru de vedere, orice altă dotare în plus faţă de ceea ce ne oferă echipamentul standard la acest nivel nu îşi are sensul pentru o familie care nu este obsedată de gadget-uri. Aveţi tot ce vă trebuie: cruise control, aer condiţionat automat pe două zone, scaune încălzite, comenzi pe volan şi multe altele. Astfel, C-Max are o ofertă competitivă în segment, cu toate că preţul trece de bugetul familiştilor din România. Există şi opţiuni mai ieftine şi mai puţin high-tech, dar la fel de sigure.
Siguranţă
Ford C-Max a primit cinci stele de siguranţă EuroNCAP. În plus, modelul se bucură de numeroase elemente active de siguranţă, dintre care menţionăm diferenţialul electronic care reduce subvirarea şi joacă rol de sistem de control al tracţiunii, ABS, ESP sau sistemul BLIS(monitorizare şi atenţionare la punctele oarbe ale oglinzilor). Vorbim de unul dintre cele mai sigure monovolume de 20.000 de euro disponibile pe piaţă.
Ţinută de drum
După cum am constatat şi la testul nostru din Nisa, Ford C-Max se descurcă onorabil pe şosea. Onorabil pentru un monovolum de familie. Ruliul caroseriei a fost redus la minimum, deşi nu vorbim de o suspensie sport care să-ţi provoace dureri de spate la trecerea peste denivelări. Într-un fel, vorbim de un comportament de automobil de tranziţie, ceva între tineri proaspăt-căsătoriţi şi proaspăt părinţi. Pe de o parte, avem un comportament relativ sportiv pe viraje, cu ruliu minim şi o cantitate infimă de subvirare, în timp ce rularea într-un stil relaxat va oferi un nivel rezonabil de confort. Am apreciat precizia direcţiei şi eficacitatea sistemului de frânare, două elemente care întăresc caracterul sportiv al lui C-Max. Am fi sperat ca suspensia să fie mai puţin zgomotoasă când absoarbe denivelările, sau ca habitaclul să absoarbă mai bine sunetele de rulare care apar pe drumurile mai puţin perfecte.
Vizibilitate
Fie că vorbim de oglinzile laterale mari sau de parbrizul mare, C-Max se comportă destul de bine la acest capitol. Din păcate, fără prezenţa senzorilor de parcare şi a camerei pentru marşarier, manevrele la mersul cu spatele sunt fi încetinite semnificativ în comparaţie cu un C-Max echipat cu cele din urmă. Modelul testat beneficia doar de senzori de parcare, indispensabili în oraşele aglomerate. De asemena, sistemul de avertizare pentru unghiurile moarte (preluat direct de la Volvo) este un plus.
Tehnologie
Vom extrage câteva funcţii din lista de dotări pentru a exemplifica dotările lui C-Max: cruise control, limitator de viteză, asistenţă la demarajul din pantă şi parcare semi-automată, ceea ce reprezintă o premieră în acest segment. Sistemul manevrează direcţia în mod automat şi îi spune şoferului când să meargă cu spatele şi când cu faţa. Manevra de parcare este extrem de precisă, fiind realizată din mai multe mişcări, astfel că părăsirea locului de parcare devine o provocare în unele cazuri. Aşteptăm şi un sistem 100% automat sau care să fie capabil să scoată maşina din parcare.
Design
Ford C-Max vine cu un design modern în rândul monovolumelor, încercând să se distanţeze de aspectul de "cutie cu roţi". Spre deosebire de alte monovolume, cei de la Ford nu au apelat la formele curbate pentru a obţine acest aspect, preferând ceva mai agresiv. Modelul are şi o gardă la sol destul de redusă în comparaţie cu alţi rivali, afisând un aspect mai sportiv, fără să încurce şoferul la drumurile din România. Împreună cu un set de jante aspectuos şi o culoare potrivită, modelul arată destul de bine, dar nu vei atrage privirile tuturor atunci când stai la semafor.
Ne-a placut
- Elasticitate motor
- Direcţie precisă
- Suspensie fermă, dar nu deranjantă
- Spaţiu interior adecvat
- Dotări competitive
Nu ne-a placut
- Comenzi volan complicate
- Preţ relativ ridicat faţă de rivali
- Luneta este destul de mică
- Insonorizare perfectibilă
Date tehnice - Ford C-Max (2011-2014) 1.6 TDCi 115CP Titanium | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Ford
-
Constructorul american de automobile schimbă șeful calității. În 2024, Ford a operat 62 de rechemări în service, iar costurile de garanție au crescut cu 800 de milioane de dolari. (Vineri, 20 Decembrie)
-
În cadrul unui eveniment care a avut loc la Craiova, departe de ochii curioșilor, Automarket a avut ocazia să vadă noul Ford Puma Gen-E sau, cu alte cuvinte, pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. Nu lipsește clipul de prezentare. (Marti, 03 Decembrie)
-
Mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid. Chiar dacă am auzit, des, acești termeni în ultimii ani, unii încă nu știu exact ce înseamnă și care sunt avantajele și dezavantajele fiecărui sistem de propulsie de generație nouă, să le spunem așa. Fix misterul acesta încercăm să îl elucidăm în acest articol, dar nu doar teoretic, ci și aplicat, cu ajutorul noilor Ford Puma mHEV facelift și Kuga PHEV facelift. (Vineri, 29 Noiembrie)
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul american de automobile anunță o nuanță exterioară nouă pentru Mustang 60th Anniversary. De asemenea, Ford plusează cu o grafică retro pentru instrumentarul de bord digital. (Luni, 19 August)
(se repeta cateva fotografii pe acolo, poate se gaseste cineva sa revada linkurile)
ce as propune celor care testeaza masinile( indiferent de clasa si marca) : nu ar fi rau sa precizati garda la sol a fiecarei masini cat si daca acestea au scut de protectie motor din metal si din plastic. Motivele nu le mai enunt ele fiind mai mult decat evidente.
Am vazut pe strada un C-max si parea mai "coborat" decat modelul precedent. Asa ca este simplu sa ai stabilitate coborand "centrul de greutate" dar ce te faci cu drumurile patriei???
Sper sa luati in considerare rugamintea mea.
E 4.6 mediu in carte dar voi ati obtinut peste 5.9 in afara!
Consumul este destul de mare - dar este justificat de dimensiunile masinii, care ofera confort si rezistenta la inaintare, de unde apar si cifre ceva mai mari la rularea pe autostrada (norma UE mi se pare ca cere sa se mearga cu 80km/h pe portiunea de extra-urban ... dar goangle.com poate spune mai multe ca mine :P)
Daca vrei poti sa te uiti si pe staticticile de fiabilitate si ai sa te convingi.
Acel lucru (materiale mai ieftine) se reflecta si in pret dealtfel... un ford cu aceleasi dotari este mai ieftin decat un vw.
Fiecare producator are tinta lui de clienti. Crezi ca daca cei de la ford ar vrea sa foloseasca materiale la fel de buna calitativ ca cei de la Audi nu ar putea ?(cu sigurata materiale folosite sunt facute de o firma care colaboreaza cu 10 producatori auto)
Asta ar creste pretul, acesta ar deveni la fel ca a lui VW si atunci ford-ul ar avea de pierdut (in europa este clar ca VW are o notorietate mai mare).