Drivetest BMW Seria 3 Gran Turismo (2013-2016)
328i 2.0 245CP 4x4 AutMiercuri, 27.11.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
BMW Gran Turismo. O denumire cu rezonanţă reinventată de constructorul german. A început cu Seria 5 GT, un automobil ciudat care a vrut să îmbine confortul şi luxul Seriei 7 cu latura practică a unei Serii 5. BMW a lansat acest model în 2009 şi s-a bucurat de un succes moderat mai ales în vestul Europei. În est, unde clienţii de BMW sunt ceva mai conservatori, caroseria de tip Gran Turismo nu a fost aşa de uşor acceptată. OK, să fim sinceri: au cumpărat-o doar cei excentrici.
Însă BMW insistă. Iar din insistenţa bavareză a ieşit o nouă versiune GT, de data aceasta bazată pe Seria 3. BMW Seria 3 Gran Turismo (sau GT, cum e cunoscut prescurtat) vine cu acelaşi concept. O Seria 3 mai mare, mai înaltă, mai confortabilă, cu hayon şi portbagaj imens. Un hatchback de lux, dacă doriţi, care ţinteşte către clienţii ce îşi doresc un Seria 3, dar care consideră modelele normale prea mici, prea sportive, prea rigide. Cei care iubesc Seria 3 aşa cum este vor strâmba din nas la vederea acestui model. Dar după ce l-am condus timp de trei zile în Germania, am început să îi văd rostul.
BMW Seria 3 Gran Turismo (2013-2016)
328i 2.0 245CP 4x4 Aut
- Pret de pornire 36.642 €
- Pret model testat 67.280 €
- Taxa auto 300 €
Motor / Transmisie
Pe spatele modelului testat de noi scrie 328i, dar nu vă lăsaţi păcăliţi. BMW a renunţat de mult la comunicarea capacităţii cilindrice prin intermediul numelui modelului, aşa cum se întâmpla pe vremuri. În schimb, a păstrat anumite denumiri de modele care s-au impus, dar realitatea de sub capotă este alta. 328i era garanţia unui şase cilindri în linie de 2.8 litri. În cazul noului BMW Seria 3 GT, acest indicativ ascunde de fapt un motor de 2.0 litri cu patru cilindri, supraalimentat prin sistem turbo ce dezvoltă 245 CP. Este un motor dedicat amatorilor de propulsoare pe benzină, dar, din păcate, nu este cu nimic spectaculos. Cei 245 CP îşi fac treaba bine, dar nu transmit emoţia pe care o resimţeam de obicei într-un BMW. Până la urmă este un motor croit pentru caracterului noului 3 GT. Cumva cuminte, cu accente familiste, dar care la nevoie poate livra o acceleraţie decentă.
Modelul nostru de test, preluat direct din flota de test BMW Germania, a venit echipat cu transmisie automată cu opt trepte. Cutia compensează cu brio neajunsurile motorului cu schimbări de treaptă fulgerătoare. Personal, nu am simţit nevoia să trec cutia în modul manual sau sport. Dar, cine doreşte, poate schimba treptele şi prin intermediul levierului sau cu ajutorul clapetelor din spatele volanului.
Consum
Cu ajutorul BMW-ului 328i GT am parcurs peste 600 km în Germania între Munchen şi Stuttgart. Am folosit autostrăzi, dar şi drumuri secundare, intrând şi în traficul urban la oră de vârf. Sistemul Start-Stop ajută mult la economisirea de carburant şi este bine la pus la punct reuşind să devină enervant doar la mersul în coloană.
BMW comunică cifre impresionante referitoare la consumul de benzină. Oficial, acest model consumă 6.7 litri/100 km în regim mixt, 8.8 litri/100 km urban şi 5.5 litri/100 km în regim extraurban. După tura noastră în Germania, computerul de bord arăta o medie de 8.0 litri/100 km. Având în vedere cei 245 CP, autostrăzile fără limită de viteză, condiţiile de iarnă şi traficul dificil pe alocuri, spunem că este o cifră mai mult decât decentă pentru un automobil de calibrul acestui BMW.
Performanţe
Deşi am spus că emoţia nu este prezentă în doze maxime la volanul acestui model BMW, performanţele curate, reprezentate de cifre, sunt acolo. La capitolul performanţă, BMW 328i GT se dovedeşte a fi cel mai rapid atât ca acceleraţie, cât şi viteză maximă în comparaţie cu concurenţa directă. BMW-ul nostru accelerează de la 0 la 100 km/oră în 6.1 secunde, iar viteza maximă este de 250 km/oră
Concurenţă care nu este foarte numeroasă, însă. Tehnic, doar Audi A5 Sportback este un concurent direct în varianta 2.0 TFSI de 211 CP. Audi-ul este însă mai lent, având nevoie de 7.2 secunde pentru acceleraţie, iar viteza maximă este de 234 km/oră.
Interior
Zona la care BMW excelează este interiorul şi calitatea materialelor folosite. Încă de la primul contact nu poţi să nu observi finisările excelente de la interior. Modelul testat de noi a venit în varianta Luxury, una dintre cele patru linii de echipare disponibile. Luxury pune accentul pe latura clasică, oferind un interior în culori calde, dar cu un stil aproape burghez. Pielea şi plasticul de culoare maro se îmbină bine cu inserţiile de lemn şi cu cele de aluminiu. Partea de sus a bordului este de culoare neagră, cea de jos maro deschis. Mai trebuie remarcat şi efectul portierelor fără ramă, o trăsătură de design care te trimite imediat cu gândul la un coupe.
Un alt element care mi-a plăcut este faptul că în Seria 3 GT ai mult mai mult loc în comparaţie cu un Seria 3 "normal". La volan a disparut senzaţia uşor claustrofobică pe care o resimţeam de obicei la bordul oricărui model Seria 3. În plus, 3 GT are o poziţie de condus mai înaltă şi acest lucru contribuie la plusul de confort.
Apoi este portbagajul. Imens şi cu o deschidere amplă datorită hayonului. Atât de amplă, încât poate primi orice bagaj, indiferent de mărime, atât timp cât volumul său nu depăşeşte limita maximă de 520 de litri.
Preţ de achiziţie
Preţurile pentru BMW Seria 3 GT încep de la 36.600 euro pentru versiunea 318d. Pentru un 328i precum cel testat, un client trebuie să scoate din buzunar un preţ de pornire de 44.300 euro (TVA inclus). La acest preţ se adaugă apoi costul opţionalelor care poate ajunge la valori impresionante.
Modelul testat de noi şi configurat de oficialii BMW din Germania are un preţ total de 67.300 euro. Pentru un model similar de la Audi, trebuie să alegem un A5 Sportback 2.0 TFSI 2100 CP, care are un preţ de pornire de 42.600 euro. Adică aproximativ 2.000 euro mai puţin decât BMW-ul. Opţionalele alese vor face însă diferenţa la preţul total.
Siguranţă
EuroNCAP nu a testat versiunea GT a Seriei 3, dar a supus testelor de impact Seria 3 sedan. Acest model a obţinut un scor general de cinci stele şi cel mai probabil GT-ul ar obţine acelaşi scor dacă ar fi testat.
Bineînţeles, lista de dotări la capitolul siguranţă este mai mult decât completă cu un set de airbaguri şi sisteme electronice. Mai avem şi sistem pentru avertizare în cazul părăsirii benzii de rulare, sistem pentru recunoşterea semnelor de circulaţie şi pilot automat adaptiv cu frânare automată.
Ţinută de drum
Trebuie să spunem de la început că GT-ul nu se simte ca o Seria 3 normală. De fapt, nu se simte ca un BMW în general. Asta pentru că accentul nu mai este pus pe sportivitate şi rigiditate, ci pe confort. Dar într-un foarte pur stil BMW. Astfel, avem de-a face cu cel mai confortabil membru al familiei BMW Seria 3.
Bine, asta nu înseamnă că vom conduce o "barcă". Îşi păstrează latura dinamică până la un punct, dar dimensiunile semnificativ mai mari şi greutatea îşi spun cuvântul. Inerţia este mai mare atunci când abordăm sportiv un set de viraje, iar poziţia ceva mai înaltă a maşinii subliniază faptul că este un Seria 3 dedicat familiştilor care nu mai vor să facă prea mult sport cu maşina.
Ţinuta de drum este adaptabilă datorită butonului magic amplasat lângă levierul schimbătorului. Dacă alegem modeurile Eco Pro sau Confort, denivelările vor fi absorbite cu succes, totul fiind reglat pentru o călătorie confortabilă. Dacă alegem Sport sau Sport+, lucrurile se schimbă radical mai ales în ceea ce priveşte răspunsul motorului.
Mai trebuie menţionată şi direcția, una ceva mai puţin precisă faţă de o Seria 3 normală. Feeling-ul transmis prin volan este ceva mai "relaxat" și nu la fel de direct ca în cazul sedanului.
Vizibilitate
Vizibilitatea nu este o problemă pentru Seria 3 Gran Turismo. Poziţia ceva mai înaltă la volan și suprafața vitrată generoasă îl ajută pe cel de la volan să nu aibă probleme atunci când circulă normal sau manevrează 3-ul GT în spații mai înguste. Pentru acestea din urmă, BMW și-a dotat modelul cu cameră pentru mersul cu spatele și un set complet de senzori de parcare. Un mare plus îl aduc luneta imensă și oglinzile retrovizoare generoase în dimensiuni.
Tehnologie
BMW a reușit să pună pe modelele sale aproape tot ce este mai nou în materie de tehnologie. Are cele mai bune ecrane pentru navigație și computer de bord și nu a cedat încă tentației de a le face tactile. În schimb, a perfecţionat sistemul iDrive, care permite controlul oricărei funcţii prin intermediul butonului rotativ amplasat pe consola centrală. În plus, BMW a dus la alt nivel asistarea online a celui de la volan. Prin intermediul unui telefon cu pachet de date, ai acces la internet şi la o grămadă de alte servicii. Mai mult, poți suna la Concierge Services (dacă ai acces la aecest sistem ales din lista de opționale) și un operator uman te ajută să găsești un restaurant sau un hotel în zona în care te afli. Şi nu numai.
Mai avem Head-Up Display, care a devenit din ce în ce mai bun şi îi oferă celui de la volan suficiente informații pentru a nu-și mai lua ochii de la drum, şi Surround View pentru o vedere de ansamblu a mașinii atunci când parcăm. În plus, modelul nostru configurat de BMW Germania avea unul dintre cele mai bune sisteme audio: opționalul Harman Kardon Surround de 1.200 euro.
Design
Designul acestui model nu va fi pe placul tuturor. Mai ales al clienților tradiţionalişti ai mărcii. Dar va atrage poate un nou segment de clienți. Cei care şi-au dorit un Seria 3, dar pentru care acest model nu era suficient de practic. Mulţi veți spune că există Seria 3 Touring în gama constructorului bavarez. Corect, însă poate break-ul nu este destul de atractiv pentru un anumit segment de public, care preferă maşinile cu o caroserie de tip hatchback. Discuţia este amplă, dar BMW a dorit să acopere toate zonele. Gama Gran Turismo este la început și doar timpul ne va spune dacă a fost un succes. Concurenții de la Audi au reușit să convingă cu A5 Sportback şi A7 - e adevărat, versiuni mai reuşite estetic decât "cocoşaţii" celor de la BMW, de ce nu ar reuşi şi ceilalţi bavarezi? Una peste alta, noul Seria 3 GT este mai frumos față de fratele său mai mare, 5 GT, dar nu la fel de atractiv ca un sedan Seria 3. Gusturile nu se discută.
Ne-a placut
- Confort
- Spațiu interior
- Portbagaj
- Transmisia automată
Nu ne-a placut
- Design discutabil
- Propulsor lipsit de spirit
- Preţ ridicat
Date tehnice - BMW Seria 3 Gran Turismo (2013-2016) 328i 2.0 245CP 4x4 Aut | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre BMW
-
Începând cu luna ianuarie 2025, toate modelele BMW diesel, produse în Germania, vor fi alimentate inițial cu HVO 100. Cu alte cuvinte, este vorba despre ulei vegetal hidrotratat. (Marti, 17 Decembrie)
-
Uzina BMW din Regensburg a produs, în 2024, 100.000 de electrice. Mașina aniversară este un iX1 finisat în nuanța exterioară Albastru Bay Lagoon. (Luni, 16 Decembrie)
-
Germanii de la Manhart au dezvoltat un nou pachet de tuning pentru BMW XM. Denumit MHXM 900 II, acesta crește puterea SUV-ului din Munchen la 900 de cai putere și 1.200 Nm cuplu. (Sambata, 14 Decembrie)
-
Constructorul bavarez de automobile a prezentat, pentru prima oară, un concept la noi în țară. Este vorba despre i Vision Dee. (Vineri, 27 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile continuă parteneriatul cu Toyota pentru dezvoltarea de sisteme de propulsie cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Primul model de serie va debuta în 2028. (Joi, 05 Septembrie)
Cam ciudata afirmatie.
Lipsit de sprit fata de ce? Un 3l de 300 de cai? Cu 6 cilindri?
Poate lipsit de spirit fata de 2l si 300 de cp ai Vw sau 2 si 350 de cp ai Mercedes. Asta da, dar in segmentul masinilor de volum nu este altul mai performant. Sa vedem cele de la Volvo cand vor fi disponibile.
La Audi aceeasi problema, cu A5-ul si A7-le...
Eu, daca as alege un seria 3, cu siguranta n-ar fi asta...
ps. raman de parere ca aceasta masina este 100% degeaba ...
http://www.automarket.ro/masini-noi/opel/insignia-facelift-20-turbo-250cp-edition-4x4-ss-107186/specificatii.html
si totul la mai putin de juma' de pret ...
Nu inteleg ce problema e la Audi cu 5 si 7....sunt cele mai apreciate Audi-uri. E drept ca noul seria 4 arata mai bine ca A5 iar seria 6 e mai bun si mai frumos ca A7. Dar cele doua modele Audi enumerate mai sus sunt cele mai reusite din gama lor.
BMW este marca de volum dupa tine ?
Nu am inteles asta '' dar in segmentul masinilor de volum nu este altul mai performant'' . Daca te refereai la acest BMW, scuza-ma dar este o masina premium nu de volum.
Saab-ul in anul 2003 avea 2 l turbo benzina de 209 cai, altii abia dupa 10 ani au ajuns la performanta asta.
Dar asa e cand faci masini bune dai faliment fiindca nu iti vin banii din piese si reparatii ca la nemtoaice care aveam doar noi impresia ca is masini fiabile, la care abreiajul, turbina, injectoarele etc au devenit consumabile, numai asa pot sa raporteze profituri record in fiecare an de pe spatele vostru.
Mersi de atentionare. Daca nu aveai nimic de comentat legat de motor, puteai sa te abtii. Mai de volum ca acum n-a fost niciodata BMW.
Premium... nu de volum. Ideea era alta si se lega de afirmatia AM ca motorul este fara vlaga, desi tot ei dau date din segment si arata ca nu are competitie la performante.
Crezi ca nu s-ar fi gasit clienti pentru un BMW seria 3 cu motorul de 600cp folosit pe McLarenF1 ? Gaseai doi-trei ...minim... sau maxim, prin urmare interesul comercial nu ar fi fost servit.
In plus, ma indoiesc de posibilitatea de a putea folosi ca argument intr-o discutie faptul ca o companie a ales sa faca un motor aspirat (si nu tocmai prost) iar alta a ales sa faca un motor turbo (nici ala prost). Adica ... daca gigel vrea adidasi rosii si Costel albastri, putem peste 10 ani sa spunem ca Gigel este un bou iar Costel este mega-adevarat, doar prin prisma judecarii culorii?
Eu cred ca tot Saab-ul o sa vie vizionar, sper sa combine de la anul turbobenzina cu sistemul hybrid, astfel incat o sa avem performante de turbo benzina si consum de diesel.
Nu te-am atentionat eu, este un imbecil pe nume Robert care se foloseste de numele meu.
@gabi/Saab
Probabil n-ai auzit de modelul 2002i de la sfarsitul anilor "60 care era turbo, care a avut un mare succes si care a fost precursorul seriei 3, Bmw n-a descoperit nicidecum motoarele turbo in 2006, iar motivele pt care Saab a dat faliment nu sunt cele invocate de tine, nici cu succesul Bmw n-ai nimerit-o.
Nu te-am atentionat eu, este un imbecil pe nume Robert care se foloseste de numele meu si pe care AM inca il lasa sa-si faca de cap.
@gabi/Saab
Probabil n-ai auzit de modelul 2002i de la sfarsitul anilor "60 care era turbo, care a avut un mare succes si care a fost precursorul seriei 3, Bmw n-a descoperit nicidecum motoarele turbo in 2006, iar motivele pt care Saab a dat faliment nu sunt cele invocate de tine, nici cu succesul Bmw n-ai nimerit-o.
1. Ai grija la limbaj. Eu nu te-am jignit.
2. Daca tu evaluezi o masina daca este premium sau nu pe baza masinii tale bmw care nu scartaie, nici nu ma mai supar pe tine. E clar ca esti pe dinafara. Parca vad ca ai numere de Bulgaria la ea.
Iar Bmw are succes fiindca jumate din publicul caruia se adreseaza is niste cefe late si bodyguarzi pesti care nu ii intereseaza ca are 100 de cai masina atat timp cat scrie bmw. Eu personal am 1.9TTID Aero Saab, cel mai puternic motor de 1.9diesel 180 cai biturbo, am umilit multe seria 5, iar inainte cand aveam turbo benzinarul pur si simplu plangeau astia cu 530D. Respect Bmw fiindca am avut dar cand m-am urcat in primul meu 520D 136 de cai mi sa parut submotorizat, cand m-am urcat in 530D 2005 218 cai mi sa parut submotorizat, dar in schimb in Saab nu am avut senzatia asta niciodata si nici intr-un Audi 1.8T dar bine ca le-a venit mintea la cap si la BMW si nu mai fac aspirate.
Singurul motor care nu l-as refuza de la BMW ar fi 550D
In primul rand top-ul de la cont nu trebuie privit ca un adevar absolut, nu are importanta pe ce loc e Gt-R sau Porsche sau altceva, apoi ca sa incheiem rapid iti spun ca Bmw are succes cu mult inaintea aparitiei conceptului de cocalar sau ceafa lata si orice vrei tu, acum sa te mai intreb unde au fost intelectualii de pe acest pamant cand Saab a inceput sa se duca la vale? Ca de cumparat nu prea le-au cumparat.
Trebuie resoftare la 520d, stiu, de aceea am si facut-o.
In alta ordine de idei, referitor la discutia despre motoarele masinilor mai sus amintite, ar mai fi cateva aspecte de precizat.
SAAB a avut nevoie sa se deosebeasca de producatorii germani. Daca mergea pe motorizari similare pur si simplu ar fi pierdut un atu de marketing.
Acum sa nu ne imbatam cu apa rece si sa incepem sa facem afirmatii care nu au un fir logic corect -- daca SAAB a avut un motor turbo intr-o perioada in care altii au avut motoare aspirate nu inseamna ca, fara nici un dubiu, aia cu motoare turbo au fost mai buni. Singurul argument pentru aceasta afirmatie este faptul ca BMW au pus pe masini un motor turbo la un moment ulterior. Pentru a putea sa ne bazam pe argumentul ordinii in timp a introducerii de motoare turbo in gama, si astfel sa argumentam superioritatea unei echipe tehnice, trebuie ca cealalta echipa de ingineri sa nu fi produs un motor turbo in istorie, sau motoarele turbo produse de ei sa fi fost ratee comerciale .. iar asta nu prea ai cum sa spui despre motoarele BMW.
Argumentul motorului de 2l de la SAAB mai poate fi combatut si prin existenta motoarelor de 3l cu puteri asemanatoare de la BMW. Se poate spune (si aici nu intentionez nici un afront, chiar daca asa va fi interpretat) ca SAAB nu a pus un motor de 3l pentru ca ar fi pierdut din clienti, acestia fiind descurajati de taxele mari (atfel spus clientii erau sarantoci si nu si-ar fi permis taxele ... ca sa va scutesc de interpretarea tendentioasa).
.. postarile tale imi creaza impresii un pic confuze, pari a sti ce vobesti cand vine vorba de masini ... si totusi, pe alocuri te comporti ca un copil de 12 ani... poate ar trebui sa iti citesti de doua ori comentariile inainte de a le posta, nu strica, iti spun din experienta :)
@MarchenM - BMW are un marketing foarte agresiv in ceea ce priveste aparitia in mediul online, pe cand Porsche si MB sunt ceva mai temperati (MB lipseste aproape cu desavarsire)
BMW e tare si in dieselurile de 2l, vezi cel de 218 cai.
De asemenea, urmeaza sa lanseze motoarele turbo de 1,5l in 3 cilindri, cu puteri de pana la 220 de cai. Vezi de asemenea propulsorul de 1,5 l de pe I8.
Turbo X de la Saab sunt motorizari de nisa, nu pentru cele de volum.
BMW are o politica agresiva in advertising ce-i drept, numai ca politica asta se traduce si prin miscari obscure, prin spatele scenei.
Las' ca le-ai nimerit tu pe toate. Incerci sa sustii o marca in moarte clinica (sa vedem daca o salveaza chinezii). O masina nu inseamna doar propulsor, ci este un intreg angrenaj compus din transmisie, sasiu, motor, directie si alte componente. Daca Saab era asa o masinarie performanta comparativ cu concurenta, probabil ca era mult mai bine vanduta si apreciata de clienti. Din pacate, s-a intamplat exact invers. Per ansamblu, ca masina, s-a plasat sub alte marci premium cu mult. Adica per ansamblu, BMW, AUDI, Mercedes, Lexus, Volvo, Jaguar si alte marci au fost considerate mai bune decat Saab si, ca atare, cumparate in volume mult mai mari, asigurandu-se succesul pe piata.
Te rog sa imi spui cand a castigat Saab ultima data vreun trofeu, asa cum castiga in permanenta germanii la Motorul anului. Inclusiv BMW in ultimii ani, si la propulsoare pe benzina, si la diesel.
Stim cate ai avut. Ai avut grija sa le enumeri mai sus. Sa intelegem ca brusc, dupa mai multe masini de cocalar cu ceafa lata te-ai lecuit si acum spui ca nu mai sunt bune.
Ceea ce am incercat sa spun este ca puterea motorului nu reflecta neaparat si performantele masinii. Las' ca o sa intelegi si tu cand mai cresti. Dupa ce nu vei mai judeca o masina in functie de performante in linie dreapta sau puterea motorului.
Bă, vinzarile NU arata intru totul performanța autovehiculelor!!!!!!! Și mai lu in considerație ca orice producator auto, poate sa se foloseasca de ORICE metode pentru a atrage clienți , deci nu doar "hi-tech" dar șii "minciunele" ...
Si mie imi place SAAB si sper sa mai vina ziua in care SAAB starnea niste zambete atunci cand le conduceai... cam cum reuseste un BMW. Ca fapt divers seful meu are ca masina personala un 9-3 Turbo de care nu vrea sa scape nici in ruptul capului (desi i-am spus ca daca il vinde sa ma anunte totusi... mi-a spus sa astept mult si bine:)) ), iar ca masina de serviciu si-a ales un BMW 335xdrive. Si crede-ma ca nu e nici cocalar si nici incult. Pentru mine personal e un exemplu nu doar profesional. Oricum un pasionat vede in BMW altceva: 6 cilindri in linie, motor in spatele puntii fata, tractiune spate sau integrala si distributia maselor pe punti 50/50. Asta asa, in mare. Ah, si fie care iti place sau nu, unele dintre cele mai bune motoare din lume. Restul care aleg BMW pentru ca e BMW si e "meserie, frate!"... nici nu mai are rost sa le spui ceva. Nici nu vad de ce ai face-o.
Si mie imi place foarte mult Volvo, dar hai sa nu ne aruncam prea tare. :)
Si ca sa fiu on topic... oare sunt singurul caruia ii place acest BMW din test?! :))
1.nici macar nu am adus in discutie motoarele de 1000CP. Daca am vorbit odata de ele deja spui ca permanent vorbesc de ele??
2. "Unele din cele mai bune" LA CE? la tot?
Și nu e unica firma care face asta...