Drivetest Volkswagen Beetle (2011-2016)

1.2 TSI 105CP Man Design
Volkswagen Beetle (2011-2016) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 11.11.2011
Magnetism

În urmă cu trei luni zburam către Berlin pentru a face cunoştinţă cu un clasic în viaţă: Volkswagen Beetle. Broasca, aşa cum a fost ea alintată în România, a sărit în Dunăre şi s-a lăsat purtată de cursul râului până la Baziaş, unde a intrat oficial în România. Am reuşit să ne intersectăm cu Broasca în Bucureşti şi apoi am petrecut un weekend în pădurile deja arămii de pe lângă Braşov.

Volkswagen Beetle (2011-2016)
1.2 TSI 105CP Man Design

  • Pret de pornire 15.462 €
  • Pret model testat 20.035 €
  • Taxa auto 75 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

De această dată am avut alături de noi o motorizare entry-level şi nu vârful de gamă testat la Berlin. Este vorba despre aclamatul 1.2 TSI, victimă fericită a procesului de downsizing la care sunt supuse propulsoarele grupului Volkswagen. Motorul cu patru cilindri şi turbocompresor oferă 105 cai putere şi 175 de Nm. Cuplul motor preia caracteristicile unităţii turbo şi se resimte extrem de devreme, încă de la 1550 de rotaţii, o calitate pe care VW pune foarte mare accent.

Un motoraş de 1.2 litri, cam cât o cutie de pantofi dacă deschizi capota, nu impresionează pe nimeni. Până când vezi că acul vitezometrului urcă rapid la 80 de km/h, iar evacuarea îţi smulge un zâmbet involuntar. La ralanti cei patru cilindri sunt mai tăcuţi ca peştii, însă pe măsură ce urci spre zona roşie a turometrului cântă melodios, aproape sportiv.

Pe măsură ce urcaţi către 120 de km/h unitatea îşi pierde din suflu şi începe să gâfâie. Este împinsă însă de la spate de o transmisie manuală cu şase rapoarte, extrem de precise, bine înşirate cu o timonerie sportivă.

Consum

Să vedem dacă downsizing-ul a funcţionat. Dacă ne uităm în fişa tehnică, aşa se pare. Beetle 1.2 TSI promite un 7.6 litri urban şi un 5 litri în afara oraşului.

Prin Bucureşti am fost răsfăţaţi cu un 8.7 litri/100 de km, în condiţiile în care temperatura de afară a scăzut mult iar noi nu am menajat pedala de acceleraţie. În afara oraşului am forţat puţin limitele eco şi am reuşit un 5.5 litri/100 de kilometri. Pe porţiunea de drum Predeal-Râşnov am lăsat însă în urmă un consum de 7 litri/100 de km.

Raportat la motorizările entry-level ale rivalilor Audi A1, Mini One şi CItroen DS3, Beetle este depăşit milimetric, preţ plătit pentru puterea ceva mai mare.

Performanţe

Aşa cum vă spuneam şi mai sus, Beetle este extrem de vânjos până la 80 de km/h, demarajul fiind extrem de plăcut. Reprizele cutiei ajută maşina să sprinteze de la 0 la 100 de km/h în 10.9 secunde, scurse destul de repede şi aproape insesizabil. Viteza maximă se opreşte la 180 km/h, suficientă pentru cei care aleg să depăşească tot pe autostradă.

Raportat la concurenţă, trebuie să spunem că Beetle este depăşit uşor de Citroen DS3 şi Mini One, deşi aceştia au ceva cai în minus. Doar Audi A1 este lăsat în urmă de colegul său de concern.

Interior

Când am testat Beetle la Berlin vă spuneam că nemţii s-au străduit să păstreze intact spiritul vechiului Beetle, dar nu au reuşit. După ceva mai mult timp petrecut alături de broasca nemţească în România am reevaluat situaţia şi am decis că simplitatea este o caracteristică încă evidentă în cazul noului Beetle. Este un avantaj şi o dovadă că valorile impuse de Kafer au fost respectate.

Ce-i drept ne-am fi dorit ca pe lângă simplitate să fi beneficiat şi de un plastic ceva mai prietenos, însă nu s-a putut. Atmosfera austeră a fost salvată de planşa de bord, învelită într-un plastic lucios vopsit în culoarea albă a caroseriei.

Am apreciat simplitatea ceasurilor de bord, lumina caldă şi deloc obositoare a tuturor instrumentelor şi ergonomia exemplară cu care Volkswagen ne-a obişnuit. Este extrem de uşor să te acomodezi cu orice comandă, mai puţin cu lipsa spaţiului destinat sticlei în portiere, suplinit de un elastic. Torpedoul convenţional este dublat de unul clasic, poziţionat deasupra, tribut plătit tradiţiei.

Pe locurile din spate vor încăpea, la limita confortului, doi pasageri, în timp ce în portbagajul de 310 litri vor intra mai multe bagaje decât în cel al generaţiei precedente (209 litri).

Preţ de achiziţie

Dacă îţi doreşti o maşină din acest segment, banii nu sunt neapărat o problemă. Preţu modelului german pleacă de la 15.462 de euro, valabil chiar pentru motorizarea testată de noi. Un nivel de echipare ceva mai generos, similar celui de care am dispus şi noi, creşte însă această valoare până la 16.377 de euro.

Dacă sunteţi suficient de largi la pungă puteţi opta pentru câteva pachete care vă aduc ecran LCD, climatronic, scaune încălzite şi alte elemente de confort. În cazul versiunii noastre, aceste pachete au urcat preţul final la 20.035 de euro.

În segment, preţul de pornire al rivalilor este cu mult mai mare. Doar Citroen DS3 se apropie de german. Surprinzător pentru mulţi contestatari Volkswagen, Beetle pare o maşină mai accesibilă decât concurenţa. Un Mini One pleacă de la 18.042 de euro, un Audi A1 în versiunea 1.2 TFSI Ambition costă şi el 18.879 de euro. Doar Citroen DS3 este suficient de aproape cu doar 15.600 de euro.

Siguranţă

Dezvoltat pe o platformă de Golf, Beetle era de la bun început un candidat perfect pentru cinci stele EuroNCAP. Distincţia i-a fost acordată fără probleme broscoiului contemporan, care beneficiază de una dintre cele mai bune valori ale rigidităţii torsionale din segment. Pe lângă acest atu, care are probabil nevoie de traducere pentru mulţi, Beetle vine cu ESP în standard şi airbaguri frontale şi laterale.

Beetle se poate lăuda cu unul dintre cele mai bune punctaje pentru protecţia pasagerilor adulţi şi a copiilor. Coloana de direcţie este singura problemă în caz de impact frontal, aceasta putând afecta pasagerii de diferite dimensiuni. Sistemul de control al stabilităţii este oferit în standard, iar Beetle are avertizare pentru cuplarea centurii de siguranţă pe toate locurile din habitaclu.

Ţinută de drum

Nu mi-am imaginat că te poţi distra atât de bine la volanul unui Beetle atât de contestat. Volkswagen a avut grijă să rigidizeze suspensia şi să îmbunătăţească răspunsul direcţiei pentru a atrage de partea sa şi fanii condusului sportiv. Totul a fost "îmbărbătat" pentru a ţine mai bine maşina pe viraje, pentru a păstra o aderenţă cât mai bună şi pentru a îndepărta senzaţia de ruliu.

Pe secţiunile de drum virajat Broasca s-a ţinut extrem de bine de trasa ideală, însă a mai pierdut din aderenţă în unele momente. A intervenit mereu prompt ESP-ul. Chiar dacă nu se apropie de Mini şi ţinuta de drum a unui cart de stradă, Beetle poate fi recomandat acum şi bărbaţilor.

Vizibilitate

Deşi moşteneşte designul exterior al străbunicului, cel puţin în linii mari, Beetle se bucură de o suprafaţă vitrată bună, chiar şi pentru pasagerii de pe locurile din spate. Oglinzile laterale, împrumutate parcă de la Scirocco, sunt bine proporţionate, iar luneta adoptă un design convenţional, mult mai practic decât cel generaţiei din 1938. Beetle nu ar trebui să pună mari probleme în parcările aglomerate nici măcar pentru domnişoarele care nu se pricep la acest "sport". Le vor sări în ajutor senzorii de parcare.

Tehnologie

Deşi am mai spus-o şi în cadrul testului trecut, Volkswagen are obiceiul de a transplanta tehnologia deja existentă pe orice model nou. Este o soluţie extrem de eficientă pentru un constructor care caută să-şi reducă costurile.

Era aşadar normal să regăsim pe Beetle ecranul tactil de 7 inch al fratelui Golf. El afişează funcţiile climatizării, ale sistemului audio şi are grijă de celelate setări ale maşinii. Sistemul audio are o magazie de 6 CD-uri însă ne-am fi dorit mai mult decât orice o conexiune USB. Şi poate şi nişte senzori de lumină, care să ne scape de zăngănitul continuu menit să-ţi amintească că ai uitat farurile aprinse.

Nu putem trece cu vederea scaunele încălzite, un pansament indicat pentru sezonul rece, alături de climatizarea pe două zone.

Design

Cum se vede Beetle pe străzile din România? Extrem de bine. Atât de bine încât sare mereu în ochii trecătorilor extrem de curioşi. Am crezut că noul Beetle seamănă prea mult cu vechea generaţie. Greşit. Reacţiile trecătorilor ne arată că ne-am înşelat. Mulţi s-au grăbit chiar să-i facă poze cu telefonul.

Şedinţa foto a atras mulţi bucureşteni curioşi de ce aveau în faţă. Aparatul lui Ciprian a fost la mare concurenţă cu camerele foto ale unor puşti, extrem de încântaţi de "gândăcel". Ce dovadă mai clară că Volkswagen a nimerit-o şi de data asta.

Designerii pot răsufla uşuraţi: chiar dacă au uitat puţin de vechiul Kafer, departamentul de marketing se declară mulţumit.

Nu ne-a placut

  • Calitatea materialelor
Date tehnice - Volkswagen Beetle (2011-2016) 1.2 TSI 105CP Man Design
Combustibil
Benzina
Nr. usi
3
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
1197
Lungime mm
4278
Putere maxima CP (rpm)
105 (5000)
Latime mm
1808
Cuplu maxim Nm (rpm)
175 (1550)
Inaltime mm
1486
Viteza maxima km/h
180
Greutate kg
1274
Acceleratie 0-100 km/h s
10.9
Ampatament mm
2537
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
55
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
310
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Volkswagen Beetle (2011-2016)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (26)

  • sa fim realisti
    "Doar Citroen DS3 se apropie de german. Surprinzător pentru mulţi contestatari Volkswagen, Beetle pare o maşină mai accesibilă decât concurenţa. Un Mini One pleacă de la 18.042 de euro, un Audi A1 în versiunea 1.2 TFSI Ambition costă şi el 18.879 de euro"

    Ati uitat sa faceti o mentiune importanta. DS3, Mini si Audi A1 au statut clar de masini premium. Broscoul a plecat in schimb de la statutul de "masina poporului" si a ajuns la statutul de broscuta trendy putin mai dichisita, dar intrata clar intr-un con de umbra. Era culmea ca Vw sa ne taxeze pt notiunea de premium inexistenta la gandac.
    39 15
  • *broscoiul
    4 10
  • de ce nu spui ca i-ai dat pe serpentinele Predeal-Râşnov de parca ar fi fost furata :P ??
    13 10
  • Corect ! E aiurea comparatia la pret de achititie. Ce ar fi acum sa comparam Duster cu X3?! Nu ma intelegeti gresit, Duster e masina ok, dar totusi discutam de segmentul premium. Cam aceeasi treaba si cu Beetle. De aia e cam mult 4.5 stele la "pret de achizitie". E totusi o broscuta de 20.000 euro. Merita maxim 4 stele.
    25 9
  • e hidoasa si prea scumpa pt ce ofera!
    daca era frantuzeasca sau italieneasca nu primea mai mult de 3 stele!
    Dar pt ca e din curtea astora de ii preaslvaeste romanu' e clar ca e super masina. MI-e sila deja de cata prostie poate inghiti omul de rand doar din marketing..
    Vw inca traiesc pe reputatia unui golf 4 sau a passat-ului b5.5
    Masinilor lor actuale, desi au motoare si transmisii moderne sunt insipide, inodore si foarte perisabile.
    Ma ingrozesc citind forumul VW cu "etalonul" Golf 6...
    37 18
  • cat de tampit sa fii sa dai 20.000 de euroi pe o broscuta cu motor de 1.2 ?
    32 15
  • normal ! cu siguranta tu esti genul care rade de cei care isi cumpara masini noi! ce fraieri cand tu poti sa iti iei 3'ar cu 10 mii!
    13 23
  • Mircea
    intr-adevar masina noua e masina noua
    Totusi nu trebuie sa fii adeptul masinilor sh ca sa-ti dai seama ca-i o prostie sa dai atata banet pe un volkswagen cu motor de 1.2 si plastice ieftine
    22 7
  • Alt spalat pe creier. Care sunt problemele modelului G6? Tocmai ca m-am uitat si pe formuri cand mi-am luat masina si problemele Golfului sunt muuuult mai putine si minore raportat la concurenta. Probabil ca nu va mai merg vanzarile si trebuie sa denigrati si voi, dar nu e frumos ce faceti.
    13 22
  • Florin
    nota prea mare
    Bogdan Mirica te-ai entuziasmat putin cam mult cand ai acordat nota acestei masini. Imaginea de marca si marketingul volkswagen ar trebui sa aibe o pondere mai mica in acordarea notei. Putin mai mult realism pe viitor.
    19 8
  • no problem
    Imi place masina, mult! Are personalitate, originalitate si o istorie de zeci de ani ce a marcat lumea auto. E scumpa, nu multi si-o vor permite insa e ideala pt. o domnita cu ceva educatie, bani si personalitate. Nu e pentru TUTE, FUFE si INTRETINUTE, nici macar pt. fanii lui Gutza de mainutza sau Printzesa Ardealului!
    off-topic: Detin un Golf 6 Variant 4Motion din luna mai, anul curent si n-am nici cea mai mica problema, da' nici una!
    14 18
  • @slv83
    Poti sa recunosti tu o masina cu personalitate?! Ai un Golf la naiba !! Probabil ce ai scris acum, reproduci de pe un pliant volkswagen
    21 11
  • Iar?
    Iar va legati de tinuta de drum slaba a fostei generatii? Repet: inseamna ca nu ati condus unul. Tocmai tinuta de drum ferma, suspensia rigida si raspunsul prompt al directiei faceau din fostul Beetle un exemplu in clasa lui. Si asta datorita faptului ca sub caroserie Beetle era (si este) un Golf. Faptul ca este o masina de clasa mica construita pe platforma de clasa compacta, face diferenta fata de restul clasei mici. Evident si la pret.
    Conduc un Beetle de 2 ani si nici o masina de clasa mica pe care am condus-o nu se apropie de tinuta de drum si senzatia de siguranta pe care ti-o ofera buburuza asta. In opinia mea sunt cele mai mari avantaje ale acestei masini. reversul este consumul cam mare (eu am 1.4 benzina) si evident spatiul interior (zilele astea tre' sa ma mut si nici nu am curaj sa incerc sa car cu Beetle-ul - 2 genti mai serioase si am umplut portbagajul. dar il iert, ca nu pentru asta a fost construit. :)
    @mda, la fel de tampit cat sa dai 60000 de euro pe un Clasa S sau GLK in conditiile in care un Clasa C sau E ti-ar fi arhisuficiente. Sau la fel de tampit cat sa dai 50000 de euro pe un Porsche Boxter (unde e portbagajul?).
    23 17
  • @LauCalin
    La S Class platesti pt rafinament, clasa, statut premium (deci aspecte nepalpabile, abstracte) , la Porsche Boxter la fel, pentru statut premium la care se adauga sportivitatea. Comparatia cu Volkswagen Beetle e stupida din moment ce nu poate oferi nimic de genul asta. Cu Beetle esti doar un gay cu prea multi bani de aruncat.
    21 15
  • Adevarat !
    O MASINA FOARTE GAY
    19 13
  • vw in anii 80 '90? pielea p';'/
    Cineva spunea "o imagine noua poate impune preturi mai ridicate". La Volkswagen a functionat. Slava domnului, prosti sunt destui. N-au ei prea multa imaginatie in crearea masinilor, dar au scos-o la capat.
    Ma refer in general, nu la beetle pentru asta ca nu se vinde.
    19 7
  • Asta e parerea ta, daca tu crezi ca masina asta nu se diferentiaza cu nimic fata de un Polo de exemplu. Masina asta din start nu a existat pentru a fi practica sau incapatoare. S-a dorit o masina de clasa mica (facuta pe platforma de clasa compacta), un urmas cool, lifestyle al lui Kafer, adica al masinii care a facut din VW un constructor mare. Poate fi considerat si un omagiu adus lui Kafer. S-a dorit ceva diferit fata de ce vezi pe strada la clasa mica. De-asta mai exista Mito, Mini sau DS. Pus si simplu masinile astea nu se compara cu o Fabia sau Fiesta. Nu pentru ca astea doua ar fi masini slabe, ci pentru ca au fost concepute in scopui diferite.
    Pai daca e sa ne luam dupa cum zici tu ar insemna sa nu avem atat de multe case de masini, sa nu existe oferte atat de variate, sa nu existe motoare mari pentru ca ar fi inutile etc.
    Ca sa intelegi astfel de maini trebuie mai intai sa le conduci si sa le analizezi mai atent. :)
    23 12
  • @LauCalin
    Caline, lasa-i in pace. Toti frustratii cu Logane, Renault-uri sau Opel-uri comenteaza de invidie pe site-ul asta. Realitatea se va vedea in Occident unde sunt convins ca vanzarile vor fi bune, mult superioare vanzarilor concurentei. Toti ruptii in cur, cu masini de duzina comenteaza pe aici.
    24 9
  • am fost orb dar acum vad
    Unii aleg sa se ascunda dupa deget, altii prefera realitatea incontestabila
    11 0
  • Calin, daca ar fi dupa niste baieti care comenteaza pe aici singura masina din lumea asta ar fi Logan 1.4 (sau 1.2 mai nou) Ambiance. La ce-ti trebuie servodirectie, aer conditionat, motor mare, gadgeturi de tot felul, xenoane... un sasiu care sa nu se faca acordeon...

    Daca te apuci sa zici "da la ce-mi trebuie mie fitzele astea" ajungi, invariabil, la Loganul asta... pentru ca urmatoarea "taiere" de pe lista de fitze ar fi automobilul, ca-i mai ieftin si mai practic cu RATA .. nu te doare de schimb de ulei, de asigurari, de locuri de parcare .. poti sa te faci muci si apoi sa pleci linistit acasa .. etc.
    12 9
  • Am observat la VAGinisti si la altii ca de fiecare data cand le spune cineva adevarul, baga loganul la inaintare de parca ar fi mama tuturor relelor de pe lumea asta... ce inteleg ei oare? vor sa se simta mai bine? probabil... frustrarile rabufnesc inevitabil
    12 7
  • @mda
    Ce adevar, prietene? Ca nu intelege toata lumea de ce exista astfel de masini pe piata? E simplu: nu toata lumea vrea o masina pe care o vezi la orice colt de strada, astfel de masini nu sunt pentru cei care isi calculeaza pana la ultimul leu cat sa dea pe masina si cum sa o configureze astfel incat sa-i satisfaca dorintele cat mai bine.
    Ca sa fac o paralela e ca si cum ti-ai cumpara un Iphone 4S cu vreo 2500 de lei cand acelasi lucru il poate face si un telefon de 1500 de lei. Dar cu toate astea iti doresti si iti iei Iphone. Asa e si cu masinile de genul asta. Asa e si cu masinile sport, supersport, cabrio etc.
    Ca tot s-a adus in discutie masinile frantuzesti, e ca si cum ai alege un Renault Wind sau un Peugeot RCZ cand un Megane de 150 sau un 308 ar fi mai practic, mai incapator, poate mai confortabil etc. dar cu toate astea masinile astea Wind si RCZ sunt pe piata. Te-ai intrebat vreodata de ce?
    14 11
  • @LauCalin
    Care lume? Cate beetle-uri ai vazut tu pe strada? Daca n-ai priceput, iti repet eu inca odata: e PROSTESC sa compari beetle cu o masina sau orice alt produs PREMIUM. Beetle nu e premium !! Pretul o fi 20.000 euro, dar interiorul este IEFTIN. Vw e cunoscut pentru masinile plictisitoare, iar cu o floare nu se face primavara! Vw Beetle e ca un zambet fals pe fata unui om sters. E o masina presupus "jucausa" ce nu reuseste sa pacaleasca decat foarte putin.
    14 9
  • De acord cu tine, VW nu este o marca premium. Comparatia mea cu Mini nu se refera la calitate, ci la modul cum au fost gandite masinile astea. Adica niste masini altfel. Motiv pentru care nu se va vinde niciodata un Beetle ca un Polo, nu asta a fost intentia. De-asta nici nu sunt foarte multe pe strada. Astfel de masini sunt si un fel de cult daca vrei. Rar se intampla sa treaca doua Beetle-uri pe strada si proprietarii sa nu se salute. Sa faca asta toti posesorii de Polo...
    "Vw e cunoscut pentru masinile plictisitoare... " as adauga aici in privinta designului, iar asta nu se aplica tocmai la toate modelele (exceptii, cel putin in opinia mea, ar fi Passat CC, Eos sau, de ce nu, Beetle). Poate nu o mai fi Golf referinta clasei compacte, insa in privinta tinutei de drum e undeva sus. Si nu doar eu zic asta. Pai cate masini de clasa mica au tinuta de drum asemanatoare cu cea a uneia de clase compacte?! Foarte putine. Iar asta e una din caracteristicile lui beetle pe care le vezi dupa ce conduci unul. De-asta am zis ca astfel de masini le intelegi dupa o tura si o analiza mai atenta. Altfel ti se par o mizerie si ai fost prost ca nu ai ales Golf in loc de Beetle. :)
    15 9
  • @LauCalin
    On topic: Beetle nu se vrea un concurent pentru clasa premium, ci o masina "mai altfel" in clasa sa. Nu vedem multe pe strada pentru ca romanul stie doar sedan, cu portbagaj mare sa poata sa care porcul de la tara, dar in Vest masina s-a vandut bine pentru clasa sa. Sunt convins ca o sa aiba vanzari, pentru ca mentalitatile sunt altele acolo. Oricum piata romaneasca inseamna fix zero pentru producatorii seriosi.Off topic: Golf ramane in continuare referinta clasei compacte. Au incercat cei de la Opel ceva cu noua Astra sau Ford cu noul Focus dar nu le merge. Vanzarile spun totul in Europa: G6 se vinde in cantitati aproape duble fata de marcile astea. O spun si site-urile de specialitate, si revistele de profil: cu rare exceptii, G6 iese pe primul loc in comparative, chiar daca este o masina veche de 2 ani ca si conceptie. Si la anul vine G7 care o sa ridice stacheta si mai mult.
    10 11
  • As avea si eu nevoie de un sfat.. Merita 1.4 de 160 sau 1.2 de 105 trage ok? Ma intereseaza mai mult demarajul decat viteza maxima (in depasiri, etc)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru