Drivetest Nissan Micra facelift (2013-2017)
1.2 DIG-S 98CP Man TeknaMarti, 17.12.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Nissan Micra a primit un facelift în acest an, menit să corecteze aspectul unisex cu care a debutat generaţia actuală pe piaţă în urmă cu trei ani. Dacă tot a venit cu o restilizare, Nissan a adăugat o nouă motorizare în ofertă şi a adus noi culori, jante şi dotări în catalogul care-l caracterizează pe cel mai mci model din gama sa.
Micra este în continuare o propunere competitivă în segmentul B, completând oferta bogată a celor de la Nissan în clasa mică. Japonezii îşi păstrează curajul de la lansare odată cu facelift-ul lui Micra, oferind în continuare doar motorizări alimentate cu benzină. Asta pentru că Nissan susţine că un diesel nu ar fi justificat din punct de vedere al costurilor.
Nissan Micra facelift (2013-2017)
1.2 DIG-S 98CP Man Tekna
- Pret de pornire 11.750 €
- Pret model testat 18.143 €
- Taxa auto 36 €
Motor / Transmisie
Odată cu noua motorizare 1.2 DIG-S, acronim pentru propulsor de 1.2 litri supraalimentat cu un compresor mecanic, Nissan intră pe lista nu tocmai scurtă a producătorilor care oferă o subcompactă cu motor otto supraalimentat. Motorizarea vine fie în compania unei manuale cu cinci trepte, fie în compania unei automate CVT şi prezintă o orientare înspre rafinament, nu înspre putere brută. Transmisia are o etajare corectă şi vine cu o timonerie precisă, dupa cum ne-a obişnuit Nissan.
Unii critici ar spune că sistemul de supraalimentare n-a adus cine ştie ce îmbunătăţire şi nu există nicio logică în dezvoltarea unei noi motorizări. Parţial, aceştia ar avea dreptate, din moment ce motorul DIG-S are cu 18 CP în plus faţă de versiunea standard, pe lângă cei 37 Nm aferenţi. Spre exemplu, motorizarea 0.9 TCe din oferta lui Sandero II şi Clio 4 livrează cu 8 CP mai puţin, alături de un cuplu motor aproape la fel de mare, ca să nu vorbim de ceea ce face 1.0 EcoBoost din Fiesta facelift. Oricum, un lucru ironic la comparaţia de mai sus este faptul că motorul 0.9 TCe, prezent pe alte două modele din segment, aparţine tot grupului Renault-Nissan, concern care mai are un motor 1.2 benzină turbo în ofertă, dar care are patru cilindri în linie şi 120 CP. Care ar mai fi logica unui nou motor pe benzină, tot de 1.2 litri, dar cu trei cilindri în linie?
Să încercăm să ne răspundem singuri la întrebarea de mai sus. În cazul lui Micra, motorul 1.2 DIG-S "trage de jos" şi merge fără trepidaţii în plaja de turaţii uzuală pentru mediul urban. Din ce am întâlnit până acum sub talpa dreaptă, Micra are cel mai rafinat "benzinar" supraalimentat de litraj mic din segmentul B. Odată ieşit din oraş, Micra vine cu mai mult "zvâc" decât aducea unitatea aspirată, cu toate că nu impresionează din acest punct de vedere. Motorizarea cea nouă este binevenită în gama Micra şi încearcă să suplinească un diesel prin optimizarea sa spre eficienţă. Într-o oarecare măsură, aceasta reuşeşte. Să vedem ce ne spune Micra la capitolul următor.
Consum
Nissan Micra facelift 1.2 DIG-S anunţă un consum mediu de 4.3 litri la sută. Comparabil cu un diesel, ce-i drept. Dar Ford Fiesta facelift 1.0 EcoBoost vine cu acelaşi consum. Singurul model care le întrece? Lancia Ypsilon 0.9 TwinAir, cu 4.2 litri la sută în regim mixt.
În cadrul testului nostru am obţinut un consum urban de 7.7 litri la sută. Pe autostradă, la 130 km/h, Micra 1.2 DIG-S afişează 3.100 rpm în treapta a cincea şi obţine un consum de 6.2 litri la sută. În regim extraurban, modelul oferă un consum de 4.7 litri la sută, respectând normele legale de viteză.
Performanţe
Nissan Micra necesită 11.3 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi poate să atingă 183 km/h. Ford Fiesta 1.0 EcoBoost, Volkswagen Polo 1.2 TSI şi Peugeot 208 îl întrec pe Micra facelift până la sută. Modelul japonez lasă în urmă concurenţa de la Chevrolet, Opel, Mazda, Lancia, Toyota, Citroen şi Kia, fără drept de apel până la sută.
Motorul de 1.2 litri care echipează acest model ne lasă să credem că ar fi putut să facă mult mai mult dacă ar fi avut altă programare a unităţii ECU, cu o setare mai agresivă, dar această schimbare ar fi putut să-i fure din rafinament.
Interior
Facelift-ul nu l-a schimbat pe Micra după cum ne-am fi aşteptat. Japonezii au eliminat buzunarul "secret" integrat în şezutul scaunului din dreapta şi nu au adus niciun aport suplimentar habitaclului. Materialele de la bord nu au crescut în materie de calitate, existând în continuare elemente de plastic dur. Personal, nu am apreciat nuanţa de culoare aleasă pentru acest interior, negrul fiind mai potrivit în comparaţie cu notele de gri şi de bej pe care le-am găsit la bord.
Poziţia la volan a fost mai ridicată decât mi-aş fi dorit şi decât îmi aduceam aminte de la testul precedent cu Micra. În ceea ce priveşte scaunele din faţă, acestea oferă un suport lateral decent, dar departe de impresionant, iar volanul are o plajă de reglare destul de îngustă, ca să nu vorbim de faptul că nu se reglează în profunzime. Cotiera este amplasată bine şi este suficient de moale încât să-ţi odihnească cotul obosit de mouse atunci când stai la semafor.
Bancheta din spate le oferă suficient spaţiu celor trei pasageri, cu toate că este relativ fermă şi poate fi obositoare la un drum mai lung, după cum se dovedesc şi scaunele din faţă. Senzaţia de spaţiu este amplificată de plafonul panoramic din sticlă, element rar în segment şi plăcut de toţi pasagerii cu excepţia situaţiilor când soarele este la ora sa de vârf.
Portbagajul are 265 de litri, mai mic decât la Fiesta, Yaris, Polo, Clio, Corsa, Rio, Jazz, 208, C3, Aveo şi Sandero. Pe de altă parte, spaţiile de depozitare de la bord sunt practice şi numeroase, lucru de apreciat la Micra.
Preţ de achiziţie
Gama Nissan Micra facelift pleacă de la 11.750 euro cu TVA inclus. Motorizarea testată pleacă de la 16.250 euro cu TVA inclus, dar exemplarul testat a ajuns să coste 18.150 euro în urma echipamentelor opţionale adăugate.
În raport cu preţul de pornire al nivelului de echipare Acenta, oferit în compania motorizării 1.2 DIG-S, echipările de top ale competitorilor se dovedesc a fi mai accesibile decât modelul japonez. Abia nivelul de echipare de top al lui Ypsilon vine cu un preţ de pornire mai mare decât al lui Nissan Micra 1.2 DIG-S Acenta, modelul italian fiind prezentat ca fiind un reprezentant al subcompactelor premium.
Cel mai ieftin model oferit în segment cu o motorizare benzină turbo rămâne Dacia Sandero 0.9 TCe. Să nu uităm că oferta bogată a acestui segment include şi modele precum Ford Fiesta facelift, Renault Clio, Toyota Yaris, Kia Rio şi multe altele. Nissan mai oferă şi el încă un hatchback în segment, în persoana lui Note, acesta fiind însă orientat uşor spre zona de monovolum.
Siguranţă
Nissan Micra facelift nu a fost testat încă de EuroNCAP. Însă versiunea ante-facelift a fost testată în 2010 şi a obţinut patru stele de siguranţă. Cei de la EuroNCAP au penalizat anumite zone ale bordului şi au criticat comportamentul modelului şi nivelul de protecţie oferit la impact lateral, impact lateral cu stâlpul şi la impactul din spate.
În standard, Micra dispune de șase airbag-uri și de ESP, un nivel potrivit de dotări pentru aşteptările segmentului.
Ţinută de drum
Nissan a încercat să ofere un compromis între un comportament stabil și unul flexibil care să răspundă la nevoile unei citadine moderne, gata oricând să alerge de dimineaţa până seara între graniţele oraşului, ca apoi să "evadeze" într-un city-break întru relaxarea posesorului.
Rezultatul este agreabil în cazul lui Micra, suspensia fiind foarte plăcută în mediul urban. Ne-a plăcut şi direcţia, aceasta fiind precisă, dar manevrabilă fără cantităţi deosebite de efort. Direcţia rămâne corectă şi la viteze mai mari, după cum ne-a arătat incursiunea noastră în afara oraşului.
Abia la virajele strânse remarcăm un ruliu al caroseriei, precum şi un iz subvirator, după cum era de aşteptat de la o subcompactă cu tracţiune faţă. În mod intereasant, Note vine cu o suspensie ceva mai bine configurată, pe care am experimentat-o şi eu cu câteva zile înainte să-l conduc pe Micra facelift.
Vizibilitate
Facelift-ul lui Micra nu a schimbat nimic la acest capitol. Suprafeţele vitrate ale lui Micra oferă un nivel bun de vizibilitate, cu toate că oglinzile laterale par prea mici uneori. Un reglaj atent al acestora remediază această problemă pentru majoritatea situaţiilor.
Montanţii A şi C sunt destul de subţiri şi nu afectează aproape deloc vizibilitatea la viraje, respectiv la ieşirea din parcările în spic.
Tehnologie
Micra vine cu elementele tehnologice cu care ne-au obişnuit celelalte modele Nissan, cum ar fi posibilitatea conectării telefonului prin Bluetooth, conexiunile USB sau AUX, butonul de pornire a motorului fără cheie și un sistem GPS de calitate.
Astfel, modelul japonez vine cu aproape toate dotările disponibile pe modelele de referință ale segmentului, fără chestii excentrice sau avantgardiste în plus. Practic nu am simţit nicio lipsă la acest model.
Am apreciat în special modul în care a fost gestionată situaţia cu sistemul de închidere centralizată, nefiind necesară atingerea cheii nici pentru deschiderea maşinii, nici pentru încuierea acesteia, după cum este cazul altor modele care au sisteme de pornire fără cheie.
Design
Facelift-ul lui Micra a modificat formele unisex ale generaţiei actuale, încercând în acelaşi timp să asigure atracţia clienţilor de ambele sexe, din structuri sociale diferite și din zone geografice diverse. Modificările aplicate implică o parte frontală mai agresivă faţă de faţa blândă a lui Micra, alături de alte mici schimbări.
Stopurile au primit LED-uri, gama de jante din aliaj are mai multe modele, iar portofoliul de culori are mai multe opţiuni. Identitatea lui Micra a fost păstrată, în timp ce micile artificii aplicate odată cu facelift-ul sunt suficiente pentru acel strop de prospeţime căutat de constructor pentru a atrage noi clienţi.
Ne-a placut
- Cuplu motor disponibil în plaja inferioară de turaţii
- Consum în regim extraurban
- Culoare exterior şi noul design frontal
- Performanţe rezonabile
Nu ne-a placut
- Preţ exemplar testat
- Nuanţa tapiţeriei interioare este predispusă la murdărie
- Portbagaj relativ mic în segment
- Izolare fonică la viteze de peste 100 km/h
Date tehnice - Nissan Micra facelift (2013-2017) 1.2 DIG-S 98CP Man Tekna | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Nissan
-
Constructorul japonez de automobile tocmai a prezentat a patra generație Murano pe piața din Statele Unite ale Americii. Pe lângă modificările exterioare și interioare, avem de-a face și cu un sistem de propulsie nou. (Joi, 17 Octombrie)
-
Potrivit unui oficial de rang înalt al producătorului japonez de automobile, investițiile în dezvoltarea de noi motoare termice au fost sistate. Întreaga atenție cade acum pe electrificare. (Luni, 03 Iunie)
-
Constructorul japonez de automobile anunță intrarea în producție a noului Qashqai facelift. Ca și până acum, acesta va fi asamblat în Marea Britanie, la uzina din Sunderland. (Vineri, 24 Mai)
-
Constructorul nipon de automobile intenționează să lanseze 30 de modele noi în următorii trei ani. Dintre acestea, 14 vor fi echipate exclusiv cu un motor termic. (Luni, 25 Martie)
-
Honda și Nissan se gândesc la un parteneriat pentru dezvoltarea de mașini cu zero emisii. De asemenea, cele două companii vor să colaboreze și pentru diferite soluții software. (Vineri, 15 Martie)
Atuurile de tipul "este masina noua, tehnologie noua etc" nu au sens la acest pret. Este totusi o masina de clasa mica.
Fiesta este si va ramane cea mai buna alegere in segmentul asta.
Este vorba despre diferenţa dintre turbocompresor şi compresor mecanic. Acesta din urma este acţionat mecanic de motor, cu ajutorul unei curele de transmisie, în timp ce turbosuflanta/turbocompresorul este acţionat de gazele evacuate de motor în urma ciclurilor de combustie.
Celelalte modele supraalimentate din segment au turbină, nu compresor mecanic.
Turbo - turbina.
Compresorul pe care il foloseste rezulta ca este un fel de Mercedes 180/200/230kompresor.
Diferenta intre turbina si compresor o poti gasi pe google deoarece sunt cateva articole, dar dupa cum este de asteptat pe siteurile romanesti nu rezulta o concluzie ci doar te baga mai mult in ceata.
Nu, nu este acelaşi motor precum cel găsit pe Duster 1.2 TCe. Cele două unităţi diferă semnificativ. La Duster, de exemplu, avem patru cilindri în linie şi o turbosuflantă, pe când la 1.2 DIG-S avem trei cilindri în linie şi un compresor mecanic. N-au nicio legătură unul cu celălalt.
Am explicat deja aspectul acesta în capitolul dedicat motorului.
Cu aproximativ aceeasi suma, se poate achizitiona SKODA OCTAVIA in echipare ambition, 1.4 TSI, repet, 1.4 TSI, 140 CP, 250 NM!!! Sau in aceeasi echipare, cu motorizarea 1.6 TDI 105 CP!
O SKODA RAPID, in echiparea de top ELEGANCE costa 17.000 cu 1.4 tsi 122 cp si cutie DSG!!! La aceeasi, echipare, cu 1.6 TDI si 105 cp costa 16.880.
Golf VII comfortline(echipare de mijloc) 1.2 tsi 105 cp, 6 trepte,costa 17.300. Mai continuam?!?!?!