Marti, 21.05.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ridurile apar. Oricât de mult te-ai strădui să le ascunzi, oricâte creme şi tratamente ai folosi. Trecerea anilor lasă urme adânci pe faţa fiecăruia. Şi dacă nu pe faţă, în ciclu de viaţă al fiecăruia.
Cu patru ani de prezenţă pe piaţa auto mondială, actualul Sorento resimţea şi el trecerea timpului. Motiv pentru care, sud-coreenii au decis să pregătească o cosmetizare a actualei generaţii. S-au aplicat mai multe ”creme”, ”împachetări” şi ”liftinguri”.
A reieşit un facelift reuşit, care sporeşte atractivitatea modelului şi reaprinde un reflector deasupra unui Sorento care devenise perimat.
Kia Sorento facelift
2.0 CRDI 4WD Executive
- Pret de pornire 25.363 €
- Pret model testat 37.211 €
- Taxa auto 307 €
Motor / Transmisie
Sub caroseria lui Sorento am găsit un motor diesel de 2.0 litri, capabil să livreze 150 de cai putere. Ce ne-a interesat mai mult a fost cuplul oferit de cei patru cilindri.
În cazul versiunii noastre, coreenii ne-au întins 382 de Nm pe o plajă de turaţii care începe de la 1800 de rotaţii. Îmbucurător. Mai ales că promptitudinea livrării cuplului este o trăsătură esenţială pentru un model de asemenea dimensiuni, care se mai încumetă să iasă şi în teren accidentat. Resursele par a fi decente, deşi Sorento se simte ca fiind o maşină grea la cele peste 1800 de kilograme.
Cuplul motor este transmis către şosea prin intermediul unei cutii manuale cu şase rapoarte, care mai agaţă şi nu impresionează când vine vorba despre precizie. Etajarea este bună, primele trepte fiind destul de scurte, pentru a favoriza acceleraţia. Ultimele sunt însă lungi şi influenţează benefic consumul.
Pentru cei care căutau un SUV care să respecte confortul celor de la volan, este de apreciat antifonarea motorului şi a habitaclului în general.
Consum
Nu te poţi aştepta la recorduri de consum când vine vorba despre un SUV de talia lui Sorento, deşi în fişa tehnică lucrurile sună foarte bine. Coreeenii promit un consum urban de 8.1 litri/100 de kilometri şi unul extraurban de 4.9 litri/100 de kilometri.
Destul de optimist, pentru că, în realitate, consumul urban se stabileşte undeva pe la 9 litri/100 de km, iar în afara oraşului, fără a abuza pedala de acceleraţie, computerul de bord indică 7 litri/100 de kilometri.
Cu o medie de 6.1 litri/100 de kilometri, Sorento consumă la fel ca un Hyundai Santa Fe de 197 de cai putere, dar este depăşit de noul Mitsubishi Outlander. Cu toate acestea, Sorento se dovedeşte a fi mai economic decât Chevrolet Captiva şi Nissan X-Trail.
Performanţe
Nu e Sorento cel mai sprinten din segmentul său, însă oferă o derulare destul de rapidă a decorului dacă vă grăbiţi. Pentru situaţiile în care vă faceţi calcule de timp până la destinaţie, trebuie să ştiţi că Sorento poate accelera de la 0 la 100 de km/h în 10.8 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 187 km/h.
Raportând aceste cifre la concurenţă, aflăm că un Hyundai Santa Fe este mai rapid pentru că are cu 47 de cai în plus. Tot mai rapid este şi Mitsubishi Outlander cu o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în 10.2 secunde şi o viteză maximă de 200 km/h.
Mai slab decât Sorento se poziţionează Nissan X-Trail şi Chevrolet Captiva, cu valori de peste 11 secunde în cazul acceleraţiei.
Interior
Odată cu faceliftul, Kia Sorento a primit şi un interior mult îmbunătăţit, care aminteşte tot mai mult de intenţia constructorului de a se repoziţiona pe un segment de piaţă mai înalt.
Locul instrumentarului clasic a fost luat de unul digital, foarte prietenos, aeşzat în mijlocul indicatoarelor. Frumos colorat, dar nu strident pentru a nu-şi speria clienţii mai conservatori. Ergonomia este şi ea bună, fiind uşor de intuit de către cei neobişnuiţi cu interioarele Kia. Butoanele sunt puţine şi aşezate acolo unde te aştepţi.
Ajungem şi la materiale, care au crescut calitativ faţă de cele de dinainte de facelift. Chiar şi pielea de pe volan pare a fi ceva mai bună din acest punct de vedere.
Scaunele sunt foarte confortabile, după un drum de aproape 400 de kilometri senzaţia de oboseală sau durerile de spate lipsind cu desăvârşire.
Nu e cazul să vorbim despre spaţiu, din belşug, mai ales atunci când optaţi pentru varianta cu cinci locuri şi dispuneţi de un portbagaj de 660 de litri, cel mai generos din segment. Spaţiile de depozitare sunt şi ele numeroase şi bine gândite, în special cel pentru telefon mobil, de la baza planşei de bord.
Preţ de achiziţie
Kia Sorento pleacă de la 25.363 de euro, preţ valabil pentru versiunea pe benzină de 2.4 litri benzină. Noi ne-am învrednicit însă cu un diesel de 2.0 litri, 150 de cai putere, şi nivel de echipare Executive. Asta înseamnă echiparea de top şi un preţ care ajunge la 37.211 euro. La această sumă se mai pot adăuga şi câteva opţionale care urcă valoarea totală la peste 40.000 de euro.
Dacă ne uităm în segment, Sorento este mult mai ieftin decât fratele de concern Hyundai Santa Fe, care are un preţ de pornire de 39.957 euro cu TVA. E drept că şi versiunea de bază este un diesel de 197 cai putere.
Mitsubishi Outlander este în schimb o propunere extrem de tentantă, versiunea diesel de 2.2 litri şi 150 de cai, asociată unei cutii manuale, în echiparea de top InStyle Navi, fiind estimată la 37.064 euro cu TVA. Este un preţ uşor mai mic decât cel al lui Sorento.
O soluţie interesantă ar putea fi şi Nissan X-Trail, o maşină cu o carieră îndelungată în segment, estimată la 35.090 de euro în versiunea 2.0 dCi Elegance de 150 cai putere.
De departe însă, chilipirul segmentului este Chevrolet Captiva, al cărui preţ ajunge în versiunea de top, cu motor de 184 de cai putere şi echipare LTZ la un preţ total de 33.687 de euro cu TVA.
Siguranţă
Kia Sorento a fost testat de EuroNCAP în 2009, deci cu mult înainte de acest facelift. Pe atunci, Sorento a reuşit să obţină cinci stele pentru protecţia adulţilor, dovedind tuturor că asiaticii nu fac nici un compromis când vine vorba despre sigurnţă. Cele şase airbaguri standard, precum şi sistemele active de asistenţă au grijă ca cei cinci pasageri din interior să se simtă permanent în siguranţă.
Ţinută de drum
Kia Sorento promite să nu simtă nici un fel de neregularitate a asfaltului. Fie că vorbim despre şine de tramvai, fie că vorbim de gropi, fie că vorbim despre un teren accidentat pe care şoferul s-a avântat cu mult curaj.
Suspensia a fost croită pentru a oferi confort. Pare însă că inginerii au uitat de cei care îşi doresc să abordeze cu aplomb curbele, deşi se află într-o maşină croită pentru altfel de trasee. Atunci când condiţiile de mai sus se îndeplinesc ar putea să vi se pară supărător ruliul pronunţat al caroseriei, precum şi direcţia destul de inertă.
Din fericire, Kia a instalat o funcţie care poate modifica direcţia şi comportamentul său. Există modul Normal, Comfort şi Sport. Personal, cred că trecerea de la una la cealaltă pare destul de artificială, feedback-ul direcţiei fiind destul de slab.
Pentru cei care se gândeau să evadeze în teren accidentat cu noul Sorento vă spun că garda la sol şi unghiurile sunt destul de permisive, cu condiţia să nu vă doriţi mai mult decât nişte şleauri cu apă nu foarte adânci sau un drum forestier. Tracţiunea integrală ajută şi ea în condiţii dificile de aderenţă, iar pe asfalt pare că mai stabilizează puţin lucrurile în curbe accentuate.
Vizibilitate
Chiar dacă este o maşină cu dimensiuni generoase, Kia Sorento nu pune mari probleme de vizibilitate. Oglinzile laterale sunt extrem de generoase şi rar au nevoie de o ajustare.
Luneta este şi ea destul de mare, fiind completată de o retrovizoare la fel de bine proporţionată, echipată şi cu sistem anti-orbire. Incomodează uneori montantul faţă în virajele strânse, dar acest detaliu a devenit ceva obişnuit.
Şi pentru ca totul să fie scăldat în lumină, ar fi util să optaţi pentru un acoperiş panoramic şi o trapă acţionată electric. merită.
Tehnologie
Kia şi-a dat seama că trebuie să arunce în lupta cu rivalii săi o mulţime de tehnologii care să amplifice confortul. Pe lângă sistemul de climatizare bi-zonal şi sistemul audio cu conexiuni pentru USB şi AUX, Kia mizează pe un ecran tactil de 7 inch, destul de prietenos. Din păcate, sensibilitatea tactilă nu este una tocmai fericită.
De apreciat şi afişajul digital care i-a loc vitezometrului. Nu este chiar cel mai prompt pe care l-am văzut până acum, dar creează impresia unui automobil high-tech. Tot pe lista de dotări ce trebuie menţionate putem include scaunele încălzite, atât pentru pasagerii faţă cât şi pentru cei spate, precum şi funcţia de ventilare a scaunelor anterioare.
Pentru a-i ajuta pe cei care nu se pot obisnui cu dimensiunile generoase, Sorento vine şi cu o cameră pentru marşarier, a cărei imagine nu este însă una de calitate.
După cum vă spuneam, Sorento dispune şi de o trapă acţionată electric. Din păcate, ea nu mai poate fi acţionată după ce motorul a fost oprit. Din lista de dotări nu lipsesc comenzile vocale şi nici conexiunea Bluetooth pentru telefonul mobil.
Cireaşa de pe tort însă, mai ales pentru cei care au rămas repetenţi la lecţiile de parcare, este un sistem de asistenţă pentru astfel de manevre. Dozând uşor acceleraţia şi frâna, sistemul te ajută să strecori SUV-ul în spaţii strâmte. Uneori se mai urcă pe trotuar, însă având în vedere garda la sol, nu reprezintă o problemă pentru caroserie.
Design
Odată cu faceliftul, Sorento a primit blocuri optice faţă uşor redesenate şi un set de stopuri noi. Se pare că sunt mult mai apreciate decât cele vechi.
Eu m-am convins de asta de-a lungul a cinci semafoare, după ce un alt participant la trafic a fotografiat încontinuu posteriorul maşinii de test. Au urmat câteva întrebări şi câteva laude pentru decizia de a schimba aspectul unui model care deja dădea semne de îmbătrânire.
Dacă privim în termeni generali, designul lui Sorento a evoluat, s-a maturizat şi acum poate recâştiga clienţi pentru constructorul coreean.
Ne-a placut
- Portbagaj generos
- Scaune confortabile
- Izolarea fonică
Nu ne-a placut
- Ruliu pronunţat
- Feedback-ul direcţiei
Date tehnice - Kia Sorento facelift 2.0 CRDI 4WD Executive | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Kia
-
Fotografii spion au surprins în teste viitoarea Kia Sportage facelift. Judecând după imagini, modelul asiatic va avea o parte frontală revizuită complet. (Marti, 06 August)
-
Modelul cu zero emisii Kia EV6 tocmai a primit un facelift. Pe lista noutăților regăsim o parte frontală revizuită, dar și o baterie mai mare, de 84 kWh. (Marti, 14 Mai)
-
Constructorul asiatic a publicat primele două imagini teaser cu noul EV6 facelift. Debutul pe piața din Coreea de Sud este programat pentru al doilea trimestru din 2024. (Vineri, 03 Mai)
-
Constructorul asiatic de automobile a prezentat a patra generație a sedanului compact K4 cu ocazia Salonului Auto de la New York. Kia nu a precizat dacă acesta va fi comercializat și pe alte piețe, cum ar fi Europa. (Miercuri, 27 Martie)
-
SUV-ul cu zero emisii Kia EV9 poate fi comandat în România. Modelul asiatic pornește de la 72.489 de euro, cu TVA inclus, și este disponibil atât în versiune cu roți motrice spate cât și cu tracțiune integrală. (Marti, 09 Ianuarie)
Sper sa nu se intample insa asa!
Newsflash!
Pretuile deja au ajuns la nivelul asta si chiar le depasesc. De exemplu, clasa medie o vand de la 25.000 euro si trece de 30.000 lejer cu niste optiuni banale precum geamuri electrice spate sau vopsea metalizata. E vorba de i40. Si nu-ti inchipui ca-i cine stie ce putere. Sunt doar 136 de caluti la aproape 1.7 tone.
Un mini-mpv precum ix20 sau caricatura oribila kia soul de la 15.000?
Oh please!
Acum un SUV compact la 37.000 de euro, fara un nume respectabil sau ceva abilitati offroad precum X-Trail, Forester sau Freelander? Bad business !
PS: si lasa-ne cu discounturile, ca astea le are toata lumea, iar procentual H-K nu le are mai mari.
La Optima la varianta CONFORT 23000euro(pret de lista) ai geamuri electrice fata/spate, climatronic, senzori de ploaie. vopsea metalizata (care la kia nu s-a platit). De curiozitate ti-am configurat in passat 1.6TDI(105CP) la care am pus vopsea aibaguri laterale(ca no... nu le avea) si climatronic si sa vezi surpriza: 24.000euro si n-am vazut in dotari senzori de ploaie si altele. Nu spune nimeni ca Optima ar fi mai buna decat passatul, sau ca ce poti pune pe Passat poti pune si pe Optima dar hai sa nu mai exageram aiurea.
@Ruliu apoi daca ceed-ul topie pe denivelari... tu probabil nu mergi decat cu BMW seria 5. Ceed-ul(modelul vechi) are o tinuta de drum aproape de Focus(un pic suspensia mai tare si MAI ZGOMOTOASA clar) dar ce spui tu ca rupe aderenta is povesti de adormit copiii.
Mai vorbim...
Hyundai i40 Preţ DDP
de la 25.238 €
Sursa: http://www.automarket.ro/masini-noi/hyundai/i40-1924/
la grupul vag mai nimic, o optionala cadou si cam atat.
dar vorbeste din poezii in continuare tu...