Drivetest Lexus RX (2012-2015)

3.5 450h President E-CVT
Lexus RX (2012-2015) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 15.02.2013
Sumo

Lexus RX este unul dintre simbolurile originale ale categoriei SUV premium. Inventat iniţial pentru piaţa nord americană unde face carieră de mai bine de opt ani în variantă hibrid şi de peste 15 ani ca SUV cu motorizare pe benzină. Astăzi, Lexus RX este un jucător important şi pe piaţa europeană a SUV-urilor premium. Are însă de înfruntat o concurenţă puternică, dar în zona SUV-urilor cu propulsie hibridă este aproape singur, doar Porsche oferind o alternativă în ţara noastră. 

Lexus are o experienţă vastă în domeniul sistemelor de propulsie hibride. Şi încă crede că această soluţie este mai eficientă şi mai puţin poluantă faţă de un motor diesel de ultimă generaţie. Primul Lexus RX hibrid a fost lansat pe piaţa nord-americană în 2005 şi încă de la început s-a putut lăuda că emite doar 195 grame CO2/km. Astăzi avem în faţă a treia generaţie a modelului RX şi a doua generaţie a sistemului de propulsie hibrid motor V6 pe benzină plus motor electric. Este, de altfel, singura versiune de motorizare pe care Lexus o oferă pe piaţa românească. O situaţie care se regăseşte şi pe alte pieţe europene.

Lexus RX (2012-2015)
3.5 450h President E-CVT

  • Pret de pornire 63.900 €
  • Pret model testat 77.800 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Deşi poartă indicativul 450h, inima acestui SUV premium este un motor V6 pe benzină de 3.5 litri ce dezvoltă 250 CP. De aici, lucrurile se complică. Motorul termic este asistat de un motor electric de 165 CP, iar ambele trimit puterea către roţile punţii faţă. Pentru a face din RX un model 4x4, Lexus a apelat la un al doilea motor electric, de 65 CP, care învârte roţile punţii spate. Ambele motoare electrice sunt alimentate de un set de acumulatori. Puterea combinată a celor două sisteme este de 300 CP, spune Lexus. Nu este suficient să adunăm cele trei puteri, calcului este mai complicat de atât.

Ca orice automobil hibrid, RX450h foloseşte motorul electric pentru a se deplasa la viteze mici sau la manevre de parcare, iar motorul termic intervine atunci când este nevoie de viteze de croazieră. Tot motorul pe benzină este responsabil cu încărcarea bateriilor atunci când nivelul acestora scade. Datorită acestui sistem hibrid inteligent, noul Lexus RX450h se poate lăuda cu emisii de CO2 de doar 145 grame CO2/km.

Faţă de generaţia anterioară, sistemul hibrid folosit de modelul RX s-a rafinat. Motorul pe benzină este mai onctuos ca niciodată, şi intervine aproape insesizabil atunci când este nevoie de el. Puterea este transmisă către toate cele patru roţi prin intermediul unei cutii automate CVT.

Probleme există, însă: transmisia este eficientă la viteze urbane, dar atunci când este nevoie de ceva mai multă putere se comportă ciudat, anesteziind parcă puterea sistemului hibrid. Lexus şi Toyota mizează încă pe acest tip de cutie de viteze şi, deşi este eficient pentru modele ca Prius, pentru SUV-uri de dimensiunile lui RX pare rămas puţin în trecut.

Consum

Pe lângă faptul că un sistem hibrid este eficient şi asigură emisii reduse de CO2, scade consistent şi consumul de carburant. Lexus spune că consumul oficial pentru mediul urban este de 6.5 litri/100 km, iar cel mediu mixt de 6.3 litri/100 km. O cifră destul de optimistă, care este însă imposibil de atins în viaţa reală. În trei zile de uz urban al noului RX450h, noi am reuşit să obţinem un consum de carburant de 8.2 litri/100 km. Chiar şi aşa, cifrele sunt impresionante pentru un SUV full-size ce cântăreşte aproape 2.5 tone. 

Singurul său rival de pe piaţa românească este Porsche Cayenne Hybrid, modelul german înregistrând un consum mediu de carburant de 8.2 litri/100 km. Există însă o mică mare diferenţă între cele două modele: Porsche foloseşte un sistem hibrid ce dezvoltă 380 CP.

Performanţe

Cei 300 CP combinaţi din cele două surse de putere ale sistemului hibrid Lexus sunt suficienţi pentru a propulsa acest SUV până la o viteză maximă de 200 de km/h. Sprintul de la 0 la 100 km/oră se face în 7.8 secunde. Performanţe modeste faţă de imaginea pe care o abordează. Mai ales pentru varianta F-Sport a modelului LexusRX450h, ne-am fi dorit ca Lexus să upgradeze performanţele.

Interior

Modelul testat de noi a venit în echiparea F-Sport, singura care scoate în evidenţă acest model. RX-ul este oferit în patru variante de echipare şi finisare numite Business, Executive, F-Sport şi President. În afară de F-Sport, cele trei echipări nu ies în evidenţă cu nimic. F-Sport-ul oferă însă o grilă a radiatorului diferită in stil plasă cu accente cromate în lateral. Geamurile laterale şi luneta sunt fumurii, iar interiorul este finisat în piele neagră de calitate şi inserţii de aluminiu. Volanul şi levierul schimbătorului sunt legate în piele perforate şi poartă logo-ul F-Sport.

Interiorul este spaţios, aşa cum te aştepţi de un SUV de asemena dimensiuni. Bordul futurist este luminat în albastru, iar cel de la volan primeşte informaţii şi de la un Head Up Display ce proiectează un vitezometru digital direct pe parbriz. Turometrul este înlocuit cu un indicator de încărcare sau condus eficient. Designerii interiorului au gândit excelent spaţiile de depozitare din habitaclu, pentru că în RX există suficiente zone pentru depozitarea unui telefon mobil sau a unei sticle de apă. Portbagajul poate fi accesat printr-un hayon electric, iar spaţiul pentru bagaje are un volum de 446 litri.

Preţ de achiziţie

Partea mai puţin plăcută legată de Lexus-ul RX450h este preţul de achiziţie. Fiind un SUV premium alergat de sistem hibrid de ultimă generaţie, modelul japonez nu are cum să fie ieftin. Preţurile încep de la 63.900 euro (TVA inclus) pentru varianta Business şi ajung la 77.800 euro (TVA inclus) pentru modelul RX450h F-Sport testat de noi. Singurul model cu care poate fi comparat, Porsche Cayenne S Hybrid, are un preţ de 90.877 euro (TVA inclus). Diferenţa de preţ este justificată şi de diferţa de putere dintre cele două SUV-uri cu propulsie hibridă. 

Siguranţă

Lexus RX nu a fost supus testelor EuroNCAP, dar pentru că alte modele produse de marca premium din Japonia au obţinut cinci stele, iar compania mamă Toyota a investit mereu în siguranţa pasagerilor, putem miza pe faptul că Lexus RS este un model fără probleme la acest capitol. Pentru a susţine acest punct, Lexus a dotat modelul RX Hybrid F-Sport cu nu mai puţin de 10 airbaguri, toate oferite în dotarea standard. În plus, Lexus oferă faruri Bi-LED, foarte performante pentru uzul automobilului pe timp de noapte, factor ce contribuie la siguranţa celor de la bord. 

Ţinută de drum

Fiind un SUV mare, Lexus RX are o inerţie pe măsură. Nu doar volumul propriu-zis este responsabil, ci şi greutatea de peste 2.2 tone a maşinii. Sistemul de acumulatori contribuie la această greutate, chiar dacă tehnologia a avansat cu paşi mari, sistemul tot este destul de greu. Deşi are un look sportiv în echiparea F-Sport, ba chiar şi o suspensie diferită faţă de varianta standard, Lexus-ul RX450h se simte greoi atunci când îi solicităm un stil de condus mai sportiv. Este însă perfect pentru uz urban, sau pentru un stil de condus relaxat şi preventiv. Reversul medaliei este confortul absolut pe care îl oferă suspensia modelului RX450h. Este suficient de fermă pentru viraje, dar filtrează perfect denivelările asfaltului bucureştean. Şi încă un aspect: frânele operate electric necesită timp de ajustare. Dozajul pedalei de frână este diferit faţă de un automobil normal datorită faptului că prin frânare automobilul recuperează energie pentru încărcarea acumulatorilor. 

Vizibilitate

Dată fiind poziţia de condus înaltă specifică caroserie de tip SUV, perspectiva asupra traficului este amplă şi poţi vedea perfect ce fac partenerii de trafic. Oglinzile laterale au dimensiuni perfecte, iar cel de la volan este asistat şi de un sistem complet de senzori pentru manevrele de parcare. Şi, în plus, de o cameră de luat vederi pentru mersul cu spatele. 

Tehnologie

Modelele hibrid sunt cele mai avansate tehnologic automobile ce pot fi achiziţionate. Pe lângă sistemul hibrid de propulsie cu două surse de putere, Lexus şi-a dotat SUV-ul cu cele mai noi şi bune tehnologii din domeniu. Avem un display central cu o rezoluţie excelentă, dar şi o grafică rece pe care sunt redate în limba română toate informaţiile necesare celui de la volan. Aici putem supraveghea sistemul hibrid, sau consulta un grafic cu evoluţia consumului de carburant. Totul este controlat prin intermediul unui - hai să-i spunem - mouse, amplasat pe consola centrală, lângă levierul cutiei de viteze.

În rest, planşa de bord este destul de minimalistă, deci implicit uşor şi intuitiv de folosit. Sistemul audio Mark Levinson este una din dotările de referinţă ale acestui model. Sunetul redat de sistemul 7.1 cu 15 difuzoare este deosebit, iar display-ul central poate reda inclusiv DVD-uri. Orice device cu tehnologie Bluetooth poate fi conectat fără nici problemă la sistemul maşinii. Modelul RX mai dispune de cheie inteligentă, care nu necesită scoaterea din buzunar, o simplă atingere a mânerului portiere încuind sau descuind maşina. Lexus mai are însă de lucru în zona siguranţei active, pe modelul RX nefiind disponibil un sistem de oprire automată a automobilui în caz de impact iminent. 

Design

Lexus RX nu a fost niciodată un automobil care să întoarcă capete. Are însă o siluetă inconfundabilă, uşor de recunoscut. Linia designului a fost păstrată între a doua şi a treia generaţie, dar modelul a fost scos în evidenţă prin câteva modificări estetice după ce a primit un facelift acum un an de zile. Varianta F-Sport este cea care iese în evidenţă cel mai mult, datorită calandrului negru tip plasă cu inserţii de aluminiu, şi luminilor LED. În plus, jantele de 19 inch cu design F-Sport completează fericit aspectul acestui SUV premium. 

Nu ne-a placut

  • Cutie CVT
  • Greutate totală
  • Performanţe modeste în raport cu concurenţa
Date tehnice - Lexus RX (2012-2015) 3.5 450h President E-CVT
Motor electric
Putere CP
249
Cuplu Nm
335
Motor termic
Putere CP (rpm)
299 (6000)
Cuplu maxim Nm (rpm)
317 (4800)
Tip motor
V
Cilindree cmc
3456
General
Combustibil
Benzina + electric
Lungime mm
4770
Viteza maxima km/h
200
Latime mm
1885
Acceleratie 0-100 km/h s
7.8
Inaltime mm
1685
Tractiune
4x4
Greutate kg
2205
Cutie viteze tip / trepte
A
Ampatament mm
2740
Nr. usi
5
Volum rezervor litri
65
Nr. locuri
5
Volum portbagaj litri
496
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Lexus RX (2012-2015)

Ultimele teste

Comentarii (12)

  • Adrian
    Nu prea imi place nci RX dar macar este mai frumos ca X6. Si mai rar pe strazi si ceva mai rafinat. Problema e ca nu se ridica la nivelul lui X6 in ceea ce priveste partea tehnica/performante.
    23 17
  • Iarasi VAN-uri putintel inaltate pe care habarnistii le considera "jipuri"!
    Boring, boring si iar BORING........
    19 24
  • Un SUV cat se poate de luxos.Este un SUV foarte rafinat,este un SUV pt oameni rafinati care nu vor sa urce intr-o marca germana si sa spuna despre ei ca sunt la fel ca toti ceilalti.Asadar un Lexus spune despre tine ca esti ''smart'' dar si cu dare de mana.
    Si ca tot am ajuns aici,pot spune ca Lexus are niste preturi mult mai mici decat concurenta germana care nu ofera aceeias fiabilitate.
    27 13
  • Ce va mai place la pod sa trageti pozele, tztztztz... Ura pt Basarab!!!!!
    Masina e jale la interior by the way/ Simtul estetic la asiatici in opozitie cu cel european clar.
    6 6
  • Interesant articol. Doar ca nota pare a fi mai mica decat (merita) alte productii... ceea ce denota o lipsa de obiectivitate, dar nici o surpriza la acest capitol, reporterii AM sunt renumiti pentru asta,
    PS: daca eram in locul celor de la Toyota Romania, nu va lasam mai mult de 3 ore sa va dati in RX!
    16 10
  • @Adrian:x6 nu e mai frumos ci mult mai frumos decat acest Lexus insipid.Nu mai comparati Lexus cu BMW ca ii jigniti pe germani,BMW sunt mult peste Lexus din toate pdv.De aceea sunt mult mai multe X6 pe strazi decat Lexus,pt ca BMW sunt mult mai bune.@copac:uita-te mai bine la preturi si vei vedea ca BMW e si mai scump si mai dotat,asa ca acele lucruri ce le ai zis tu nu tin.Mai cu dare de mana esti cu un BMW X6 si mai smart,datorita argumentelor date de mine.Lexus e mult sub BMW.
    9 18
  • antonny
    Automarket .....puteti face o comparatie intre acest lexus si x6 de 100000 euro testat de voi .....pret ,calitate ,imagine
    3 3
  • Nu degeaba BMW vor sistemele hibride ale Toyota ;)
    20 5
  • @ven: Daca ai sa ajungi vreodata in SUA, ai sa fi poate putin contrariat de numarul masinilor Lexus, covarsitor mai mare decat celor BMW. Nu mai generaliza lucrurile dupa situatia de la noi din tara.
    Mie personal imi plac mai mult BMW-urile decat Lexus-urile, dar sa stii ca Lexus nu e chiar atat de in urma. Din pacate la noi, cam orice marlan care vorbeste ca din sticla, fara nici macar cei 7 ani de acasa, conduce un BMW, din anii 90, eventual cu nr de bulgaria, pe care, de obicei, il parcheaza cat mai la vedere, blocand de cele mai multe ori circulatia. Pacat de brand-ul asta, nu merita asta.
    8 1
  • @ven,

    Mai dotat de unde X6-le? Foloseste motorizari diesel demne de un microbuz sau un ratb Citaro MBZ. Acest sistem hybrid mi se pare cea mai buna alegere pe timp de criza cat timp taxele si carburantul este in crestere
    .Deci mai dotat si mai tehnologic este acest Lexus care are un pret mult mai mic.Iar fiabilitate fireste peste orice BMW .
    10 4
  • @copac
    Adevarul este ca la 77 de mii este pret de criza, clar hibrizii de la Lexus sunt pt criza, te ajuta sa mai economisesti niste bani de mancare. Cat despre X6 sau RX, ambele sunt urate si inutile.
    5 4
  • Ar fi mai bine sa folosesti si tu un nick,altfel nu voi mai raspunde astora ca tine.

    Eu m-am referit la raport pret/economie RX vs X6.Din nou sunteti pe langa unii.Offf
    4 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru