Drivetest Mercedes-Benz Clasa E Coupe facelift (2013-2017)
E350 3.0 CDI 258CP AutMarti, 10.12.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Mercedes-Benz se numără pe lista scurtă a producătorilor de automobile care au trecut de aniversarea de 100 de ani de existenţă. Iar E-Klasse, modelul de clasă mare al producătorului din Stuttgart, are şi el o istorie bogată în spate, aniversând 50 de ani de la lansarea primei generaţii, supranumită "Ponton". Rădăcinile berlinelor de clasă mare de la Mercedes-Benz, în consecinţă şi ale lui E-Klasse, se regăsesc încă din anii 1930.
În cazul de faţă vorbim despre E-Klasse Coupe, un model care a primit anul trecut un facelift amănunţit şi se află la a şasea generaţie, cu toate că istoria sa este ceva mai complexă de atât. Mai precis, E-Klasse Coupe a venit ca un înlocuitor al lui CLK, model care avea un aspect inspirat din berlina E-Klasse şi o platformă de C-Klasse. Tradiţia a fost menţinută şi pentru generaţia W212 a acestui model, sub caroseria elegantă a exemplarului din imaginile alăturate fiind ascunsă de fapt platforma generaţiei C-Klasse lansate în 2007.
Coupe-ul din gama E-Klasse abordează un segment de nişă în industria auto, având în prezent doar doi rivali: Audi A5 Coupe şi BMW Seria 6 Coupe. Producătorii premium din Japonia nu oferă niciun competitor în acest segment, în timp ce oferta Jaguar include un model care se luptă doar cu motorizările de top din gama E-Klasse Coupe. E vorba de XK facelift.
Mercedes-Benz Clasa E Coupe facelift (2013-2017)
E350 3.0 CDI 258CP Aut
- Pret de pornire 43.555 €
- Pret model testat 73.265 €
- Taxa auto 546 €
Motor / Transmisie
În spatele denumirii 350 CDI Bluetec se ascunde un V6 diesel de aproape 3.0 litri care oferă 252 CP şi 620 Nm. Cuplul maxim este atins încă de la 1.600 rpm, ceea ce ajută transmisia automată cu şapte trepte să ofere senzaţia că accelerează fără efort. La fel ca toate versiunile Coupe din gama E-Klasse, resursele unităţii cu ardere internă sunt direcţionate exclusiv către puntea spate. Competitorii săi oferă atât diesel-uri, cât şi motoare pe benzină în compania unui sistem de tracţiune integrală.
Versiunea 350 CDI din gama E Coupe este cel mai puternic diesel din oferta acestui model, oferind un nivel de putere respectabil pentru acest segment. În comparaţie cu motorizarea echivalentă de la BMW, aflată sub capota lui 640d Coupe, E 350 CDI are 61 CP şi 10 Nm în minus, pe când echivalentul său din gama Audi A5 Coupe are 7 CP şi 120 Nm mai puţin. Nu vorbim, deci, despre cel mai puternic diesel de 3.0 litri din segment, dar modelul din Stuttgart nu se face deloc de ruşine cu motorizarea sa. Din contră, aceasta suprinde plăcut.
Propulsorul celor de la Mercedes-Benz se remarcă prin silenţiozitate şi rafinament, trepidaţiile şi zgomotele aferente unui diesel fiind amortizate cu succes de inginerii Daimler. Transmisia automată prezintă o evidentă configurare pentru schimbările line de treaptă, cu toate că există un mod sport şi un mod manual de schimbare a treptelor pentru a răspunde unor cerinţe mai alerte. Am apreciat în mod deosebit rezerva de putere pe care o ascunde acest model, fiind capabil să accelereze în aproape orice moment fără să ne dea senzaţia că se străduieşte foarte tare. Sunetul motorizării, în puţinele clipe în care îi poţi auzi "glasul", este baritonal, fiind plăcut pentru urechile celor de la bord.
Consum
Mi se pare fascinantă lupta dintre producătorii premium de automobile la capitolul consum, chiar şi pentru motorizările de cilindree mare. E un tur de forţă care ne arată cât de departe se poate merge cu tehnologia atunci când un producător are nevoie să arate că este cel mai bun. Iar această luptă nu poate decât să ne bucure pe noi, consumatorii.
În cazul de faţă, E-Klasse Coupe 350 CDI are un diesel de 2.987 centimetri cubi, care anunţă un consum mediu de 5.6 litri la sută. Echivalentul său din gama Audi A5 Coupe, cu tot cu sistemul de tracţiune integrală oferit standard pentru acea motorizare, anunţă un consum mediu de 5.7 litri la sută. BMW 640d Coupe vine, aproape sfidător, cu un consum mediu de 5.4 litri la sută, deşi are cel mai puternic diesel din segment.
În cadrul testului nostru, consumul urban a fluctuat între 10 şi 14 litri la sută, în funcţie de condiţiile de trafic şi stilul de conducere abordat. Pe autostradă, la 130 km/h, motorul toarce la 2.000 rpm în treapta a şaptea, iar consumul de carburant se stabilizează la 6.9 litri la sută. În regim extraurban am obţinut un consum de 6.5 litri la sută abordând un stil de conducere economic.
Performanţe
Cel mai puternic E-Klasse Coupe diesel are nevoie de 6.4 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi poate să atingă o viteză de 250 km/h, limitată electronic. Echivalentul său din gama Audi are aceeaşi viteză maximă, dar este net superior la capitolul acceleraţie, având un timp 0-100 km/h de 5.8 secunde. Mai bun decât ambii la partea de performanţe este BMW 640d, care anunţă doar 5.3 secunde de la 0 până la 100 km/h.
Pe lângă nivelul de putere mai redus faţă de Seria 6 Coupe, modelul din Stuttgart are o masă mai mare decât rivalul său din Munchen, iar A5 Coupe îl înfrânge până la sută graţie sistemului de tracţiune integrală şi a masei mai mici cu aproape 100 de kilograme.
Interior
Dacă este ceva ce putem să asociem cu Mercedes-Benz, acel lucru este un interior cu design elegant şi cu finisaje de calitate. Facelift-ul lui E-Klasse Coupe nu face excepţie de această regulă, prezentând un nivel calitativ ridicat al finisajelor şi al materialelor de la bord. În comparaţie cu versiunea ante-facelift, remarcăm două schimbări majore: un design mai "tânăr" al interiorului şi eliminarea manetei schimbătorului de viteze în favoarea unui comutator montat pe coloana de direcţie.
Schimbarea este inspirată din layout-ul adoptat încă de la generaţia precedentă a lui S-Klasse şi aduce o consolă centrală mai curată şi mai uşor de accesat. Pentru schimbarea treptelor, şoferul are la îndemână padelele de pe volan. Nivelul general de confort de la bord creşte prin spaţiul suplimentar descoperit prin eliminarea respectivei manete. În mod paradoxal, zona din jurul volanului nu se simte mai aglomerată în urma montării noului comutator, deoarece ştergătoarele erau deja comandate de aceeaşi manetă folosită şi pentru semnalizare, după cum dictează tradiţia Mercedes-Benz.
Avem, deci, mai mult spaţiu în faţă fără nicio pierdere pe partea de ergonomie. Atenţie, această modificare nu se regăseşte şi pe versiunile entry-level în gamă, deoarece vin echipate cu transmisii manuale.
Poziţia la volan este potrivită, iar scaunele faţă Multicontour din pachetul AMG oferă un nivel ridicat de confort. Spaţiul pentru pasagerii din faţă este adecvat cât timp nu vorbim despre persoane mai înalte de 1.85 metri. Nu putem să spunem acelaşi lucru şi despre locurile din spate, care oferă spaţiu suficient pentru umeri şi şolduri, dar sunt deficitare la capitolul spaţiu pentru cap în cazul pasagerilor mai înalţi de 1.80 metri. Portbagajul oferă 450 de litri, mai puţin decât A5 Coupe sau Seria 6 Coupe, iar spaţiul de încărcare nu permite accesul obiectelor neobişnuit de voluminoase.
Preţ de achiziţie
Segmentul E premium aruncă în luptă trei coupe-uri mari şi late: Seria 6 Coupe, A5 Coupe şi subînţelesul E-Klasse Coupe. Acestea prezintă o diferenţă mare la nivelul preţului de pornire, deoarece sunt încadrate diferit pe piaţă. BMW Seria 6 Coupe a mers în partea superioară a segmentului, în timp ce A5 atacă partea inferioară şi medie a nişei de coupe-uri premium de segment E. Ei bine, Mercedes-Benz E-Klasse Coupe este încadrat, cumva, între cele două modele.
Gama E-Klasse Coupe facelift porneşte de la 43.500 de euro în România. Versiunea despre care vă vorbim în acest test, E350 CDI, pleacă de la 55.400 euro cu TVA inclus, dar exemplarul testat de noi a costat 73.270 euro cu toate taxele, fiind echipat cu numeroase dotări opţionale. Printre acestea enumerăm pielea Nappa de pe bord, plafonul panoramic din sticlă, pachetul sport AMG (2.600 euro), sistemul de iluminare inteligentă cu LED-uri, unitatea multimedia COMAND Online (2.650 euro) şi altele.
În ceea ce priveşte rivalii lui E-Klasse Coupe, gama Audi A5 Coupe pleacă de la 36.300 euro, în timp ce o versiune comparabilă la nivel de motorizare şi transmisie are un preţ de pornire de 55.300 euro, fără să vorbim despre alte echipări care ar aduce modelul în linie cu modelul testat de noi. La polul opus stă gama BMW Seria 6 Coupe, al cărei preţ de pornire este de 81.650 euro, în timp ce versiunea 640d pleacă de la 83.950 euro. Nu trebuie să vă speriaţi de preţul BMW-ului, situaţia este explicată la începutul acestui capitol.
Siguranţă
EuroNCAP a testat E-Klasse sedan în 2010 şi i-a acordat cinci stele de siguranţă. Modelul a fost încă de pe atunci lăudat pentru sistemele de siguranţă Pre-Safe şi Pre-Safe Brake. Primul dintre ele pregăteşte sistemul de frânare, centurile de siguranţă şi chiar scaunele (prin reglare pentru siguranţă maximă în caz de impact) de un impact atunci când senzorii detectează o asemenea acţiune iminentă. Sistemul Pre-Safe merge atât de departe încât închide trapa şi geamurile laterale în cazul unui impact pentru a evita potenţialele leziuni cauzate de obiectele care ar putea intra în habitaclu.
Versiunea Coupe a lui E-Klasse primeşte, la fel ca fraţii săi sedan, cinci stele de siguranţă. Pentru protecţia pietonilor, modelul este echipat cu o capotă activă, oferită gratuit (după cum ne arată fişa tehnică a maşinii), care este ridicată pirotehnic din balamale cu câţiva milimetri în cazul impactului cu un pieton pentru a-i reduce acestuia leziunile cauzate de lovirea dură a capotei.
Ţinută de drum
Clişeul iubitorilor de maşini premium spune că Mercedes-Benz produce automobile orientate spre confort, iar E-Klasse Coupe nu face decât să întărească această idee. Modelul prezintă un comportament rutier corect şi matur, cu o uşoară tentă supraviratoare în situaţiile cu aderenţă scăzută. Această tendinţă este însă corectată rapid de sistemul de control al stabilităţii, care se dovedeşte a fi mai atent decât un părinte panicos cu un nou-născut.
Spre deosebire de alte modele din segment, cum ar fi cele ale producătorului din Munchen, comutatorul de pe consola centrală care ne permite să schimbăm între diferite potenţiale moduri ale suspensiei şi direcţiei lipseşte în cazul modelului Mercedes-Benz. Aşadar, avem o singură setare pentru suspensie şi direcţie, valabilă tot timpul.
În compensaţie, exemplarul testat beneficia de pachetul sport AMG, care include suspensia sport Agility Control şi direcţia parametrică de la Mercedes-Benz. Iar sistemul de direcţie este ireproşabil, oferind o demultiplicare variabilă după necesităţi, combinată cu o manevrare fără efort, dar cu un nivel corect al informaţiilor directe oferite celui de la volan. Suspensia sport se comportă bine, ruliul caroseriei fiind aproape insesizabil, chit că termanul "sport" este uşor exagerat când vorbim de Mercedes-Benz. E mai degrabă un "Confort Plus" spre "Sport", ceea ce nu e neapărat rău în condiţiile asfaltului de pe şoselele româneşti.
Secretul suspensiei este un mix de amortizoare şi arcuri tradiţionale cărora li s-a adăugat un sistem de diminuare a şocurilor în funcţie de cursă. Practic, modulul funcţional al sistemului de amortizare selectivă este capabil să reducă nivelul amortizării în trepte de +/- 10 mm.
Vizibilitate
E-Klasse Coupe are suprafeţe vitrate mari şi oglinzi laterale generoase. Secretul este faptul că modelul german nu are montanţi B, ceea ce reprezintă un avantaj în traficul de zi cu zi. Mai mult, montanţii A au o configuraţie care nu deranjează la virajele strânse, lăsând impresia că design-ul a fost mai bine gândit decât la alte coupe-uri.
Parbrizul are o înclinaţie mare, dar acest lucru nu este deranjant, în timp ce luneta are dimensiuni potrivite şi nu încurcă pe partea de utilitate. Camera pentru marşarier oferă o rezoluţie bună şi prezintă şi cadranul clasic de ghidare în funcţie de bracarea roţilor.
Modelul primeşte un punct în plus pentru blocurile optice, LED-urile care echipează E-Klasse Coupe fiind neobişnuit de puternice în ceea ce priveşte iluminarea. Chiar şi semnalizările având această caracteristică, fără să deranjeze ceilalţi participanţi la trafic.
Tehnologie
E-Klasse Coupe beneficiază de toate gadget-urile din gama E-Klasse, incluzând sistemul multimedia Command cu internet la bord. Spre deosebire de MMI sau de iDrive, acesta prezintă însă o interfaţă grafică mai puţin spectaculoasă şi uşor stufoasă. În schimb. grafica hărţilor integrate în sistemul de navigaţie este bună, unele obiective fiind redate cu un efect ce simulează afişajul 3D.
Nu ne-a plăcut afişajul clasic folosit de Mercedes-Benz pentru integrarea martorilor de la senzorii de parcare, acesta fiind ceva mai conservator decât am fi vrut să vedem la bordul unui model care de afară pare decpuat din viitor. Pe partea pozitivă, observăm că lista de dotări standard este mai bogată ca niciodată, E-Klasse Coupe fiind echipat foarte bine încă din versiunea de echipare de bază.
Design
Restilizarea în gama E-Klasse a venit ca o gură de aer proaspăt după experimentul cu farurile duble angulare lansate odată cu generaţia W212 a modelului german. Acum, blocurile optice au fost reunite şi au o formă mai "prietenoasă", care îi conferă lui E-Klasse Coupe o siluetă elegantă şi dinamică în acelaşi timp.
Eleganţa continuă şi la interior, habitaclul fiind realizat în acelaşi registru, iar posteriorul este pus în valoare de stopurile cu LED-uri pe care le poţi admira de fiecare dată când încui şi descui maşina.
Sigur, şi pachetul opţional AMG are un merit aici, elementele exterioare adiţionale fiind garanţii unei imagini declarativ dinamice. Deşi concurenţa în segment este destul de dură, amestecul de sportivitate şi linearitate de care dă dovadă acest model merită premiat cu o notă pe măsură.
Ne-a placut
- Motorizare rafinată
- Scaune faţă confortabile
- Finisaje interior
- Design
- Blocurile optice Full LED
Nu ne-a placut
- Spaţiu pentru cap locurile din spate
- Preţ exemplar testat
- Meniul şi soluţia de comandă a sistemului multimedia
- Performanţe mai slabe decât cele ale rivalilor direcţi
Date tehnice - Mercedes-Benz Clasa E Coupe facelift (2013-2017) E350 3.0 CDI 258CP Aut | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Dupa parerea mea, clasa C coupe era de ajuns.
Diferenţa de lungime dintre E-Klasse Coupe şi Seria 6 este cauzată de platforma de C-Klasse, după cum poţi observa dacă vei compara ampatamentul unui C-Klasse Coupe cu cel al modelului care face subiectul acestui test.
Trecând peste diferenţa în materie de dimensiuni, modelul este încadrat în segmentul E, cunoscut şi sub numele de ”clasa mare”, în timp ce modelul C-Klasse Coupe şi echivalentul său din gama BMW, Seria 4 Coupe, sunt încadrate în segmentul D, cunoscut şi drept ”clasa medie”. Această încadrare contează mai mult decât dimensiunea, cu toate că şi cea din urmă contează.
Da, sunt parţial de acord cu tine la partea cu oferta, dar e o chestie temporară, până la apariţia următoarei generaţii E Coupe, de la care ne putem aştepta să fie mai mare şi să aibă plaformă de W213, nu de W205.
Ai si tu dreptate. Dar uite cum arata versiunea coupe si cum arata sedanul !! E infinit mai frumos ca berlina. Mercedes a stiut mereu sa fabrice coupe-uri frumoase si luxoase. BMW in schimb se pricepe la berline.
Nici S class nu l-as cumpara limuzina ci coupe (cand o sa apara o sa fie cel mai elegant GT de pe piata) asa cum CL a fost si inca este o masina dupa care intorci capul si il admiri chiar daca are niste ani de la aparitie. Dupa un S din perioada aia nu prea te mai uiti !
Pt. mine Mercedes inseamna COUPE. Totusi 70 si ceva de mii mi se pare cam mult. Cu 50 de mii cred ca se poate configura unul suficient de bine dotat.
Incadrarea in segmentul E o face doar denumirea... ampatamentul este absolut identic cu cel de pe Seria 3 Coupe dar si cu cel al C Coupe (2760mm), Seria 4 Coupe oferind ceva in plus la acest capitol (2810mm)... Inclusiv platforma, asa cum singur afirmi, se bazeaza pe cea a clasei C...
Ca o parere personala, cred ca Mercedes a considerat ca designul de atunci al clasei C nu este cea mai fericita (in conditiile in care Audi prezenta un A5 superb...), astfel ca liniile E-ului au fost o solutie de compromis, chiar cu riscul de a crea confuzie... Pana la aparitia viitoarei clase E Coupe, discutam despre prezenta asociere comparativa... Imi mentin parerea: clientii de Mercedes Coupe in segmentul mediu se impart dupa gusturi in materie de design, poate cu un plus in materie de finisaje pentru E... Dar nu mai mult de atat.
De acord cu tine, dar pe lângă denumire are în plus o serie de dotări, o gamă de motorizări situată în paleta superioară a constructorului şi finisaje la un alt nivel. Dacă mă întrebi pe mine, se califică la segmentul E. Îmi pare rău că nu pot să-ţi dau link cu felul în care se simţea pielea de pe bord şi cum se simţeau la atingere materialele de la interior.
Poti sta linistit cu link-ul, am testat un E500 Coupe acum vreo 2-3 ani, si intr-adevar finisajele sunt la un nivel superior. Dar nu suficient sa il incadreze in segmentul E... si aici ma refer la gabarit, nu la posibilitatea de a-l accesoriza.
CL se compara cu Bentley Continental GT....deci avea si are un concurent pe masura. Seria 6 nu se ridica la nivelul lui. Acum eu zic ca e suficient de bun si 6 ca sa se poata 'duela' cu viitorul S class coupe / cabrio chiar daca nu o sa castige lupta !
Mercedes vrea sa fie diferit in ceea ce priveste coupe-urile sale.Dupa parerea mea,nici CL-ul nu a avut concurenti directi,numai in varianta AMG ajungea la acelasi pret cu un Bentley Continental GT,sa zicem.S-ar putea sa sara un pas cu noul S coupe,dar cred ca va avea in continuare o clasa doar a sa.