Vineri, 08.03.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
După două zile în care nu am auzit decât vâjâitul halelor din Palexpo şi am mirosit doar plasticul proaspăt care parcă s-a impregnat şi în haine, ne-am pregătit să ne despărţim de Thonon, localitatea unde campasem alături de cele două Adam-uri Glam şi Slam.
Dimineaţa decolării a fost una însorită, cu aproape 18 grade în termometru şi o mulţime de turişti pe faleza lacului Leman. Drumul spre Russelsheim, casa celor doi Adami, a fost estimat la aproximativ 6 ore, cu speranţa că în Germania, pe autostrăzile fără limită de viteză, vom putea să mai lucrăm puţin la acest timp.
Ne-am despărţit cu greu de Monaco-ul recreat parcă la poalele Alpilor şi ne-am înscris pe autostrăzile elveţiene. Nu am sărit de 120 km/h pentru că amenzile sunt usturătoare. Din când în când, câte un localnic mai curajos servea pe post de iepure, însă diferenţa de pe vitezometru era infimă. Când am intrat în Germania am răsuflat uşuraţi. Mai ales că am scăpat uşor de suspicioşii vameşi elveţieni care ne-au văzut cu numere nemţeşti şi ne-au fluturat mâinile în semn de ”Luaţi viteză!”.
Tărâmul Făgăduinţei ne aşternea la picioare o autostradă lină fără limitări de viteză.
Cel puţin aşa credeam noi, pentru că acolo unde indicatoarele recomandau 120 de km/h, poliţiştii germani ţinteau cu pistolul tot ceea ce depăşea această limită. Victime au fost multe, majoritatea din specia supercarurilor. Noi am scăpat cu bine.Glam-ul meu s-a întins la drum, urmat îndeaproape, mereu în oglinda retrovizoare, de Slam. Toate calculele au fost date însă peste cap de o porţiune aflată în lucru, unde cu greu am sărit de 100 de km/h, pe o distanţă de aproape 50 de km. Ne-am înşirat în coloana care a înaintat greu şi am aşteptat desfundarea conductei.
După două pachete de biscuţi ronţăiţi la volan şi alţi 200 de kilometri fără limită de viteză, băteam la porţile uzinei din Russelsheim. Nu am văzut niciodată atâtea Opel-uri pe metru pătrat ca în oraşul care se învecinează cu uzina. Sunt case care au la poartă toată gama constructorului german.
Ne-am despărţit de Adamii noştri în parcarea din faţa porţii cu numărul 55, acolo unde ne-am întâlnit pentru prima dată.
Noi ne-am lăsat amprenta cu 1400 de kilometri şi o serie de momente imortalizate într-un decor natural pe care îl vezi de obicei în broşurile agenţiilor de turism.Pentru cei care vor şi câteva impresii tehnice despre Adam, avem pentru voi un test scris cu câteva luni în urmă, cu ocazia lansării internaţionale a modelului din Portugalia.
Date tehnice - Opel Adam (2013-prezent) 1.4 Benzina 85CP S/S Man5 Jam | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Opel
-
Cu ocazia IAA Transportation, șeful Opel a prezentat în premieră noul Movano Hydrogen. Acesta funcționează pe pile de combustie cu hidrogen și oferă o autonomie de peste 500 de kilometri, potrivit datelor oficiale. (Luni, 16 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile marchează 25 de ani de la debutul primei generații Zafira. Acest model a câștigat de mai multe ori prestigiosul premiu "Volanul de Aur". (Vineri, 28 Iunie)
-
Constructorul german de automobile anunță o nouă versiune mild-hybrid la 48V pentru Mokka. În acest caz, transmit nemții, consumul de combustibil scade cu până la 20%. (Joi, 13 Iunie)
-
Centrul de Design Opel marchează șase decenii de la înființare. A fost primul astfel de centru deschis de un producător european de automobile. (Luni, 10 Iunie)
-
Constructorul german de automobile anunță o motorizare mild-hybrid pentru Opel Astra și Astra Sports Tourer. În Germania, noua versiune pornește de la 36.430 de euro. (Joi, 21 Martie)
Comentarii (4)
Adauga un comentariu