Miercuri, 18.04.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
Kia are o nouă identitate vizuală. Toate modelele nou lansate au un calandru specific familiei de automobile Kia, care vine cu o formă pe care coreenii o numesc Tiger Nose. Adică nas de tigru. Motivul: marca asiatică a decis să işi creeze o un element prin care toate modelele mărcii să fie uşor recunoscute. Ideea îi aparţine lui Peter Schreyer, şeful departamentului de design Kia. Nasul de tigru este creaţia sa şi putem spune că, într-un timp foarte scurt, modelele Kia au primit o identitate proprie. Peter Schreyer a lucrat mult timp pentru Audi şi Volkswagen şi a devenit celebru pentru că a desenat modelul Audi TT. Din 2006 conduce departamentul de design Kia.
Cel mai recent model adăugat gamei este extrem de important. Kia atacă din nou un segment extrem de popular în Europa: cel compact. Arma aleasă? A doua generaţie a lui Cee'd. Noul model trebuie să se ridice la aşteptări înalte, deoarece înlocuieşte cel mai bine vândut model al mărcii. Actuala generaţie Kia Cee'd s-a vândut în 633.000 de exemplare.
Kia Cee'd (2012-2015)
1.6 DSL HP 128CP MT6 Best
- Pret de pornire 14.856 €
- Pret model testat 19.732 €
- Taxa auto 56 €
Motor / Transmisie
Kia împarte platforma noului model Cee'd cu verii de la Hyundai. Aceştia au lansat deja noul i30, iar acum a venit rândul celor de la Kia. Motorizările sunt şi ele comune, o parte dintre ele regăsindu-se pe ambele modele. Noul Cee'd va fi lansat cu o selecţie de trei motoare diesel şi două pe benzină. Gama diesel începe cu motorul de 1.4 litri şi 90 CP, urmat apoi de unitatea de 1.6 litri disponibilă în două variante de putere: 110 şi 128 CP. Cei care preferă benzina pot alege dintre motorul 1.4 de 100 CP şi 1.6 135 CP. Pentru acesta din urmă este disponibilă şi o nouă cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj cu şase trepte numită DCT.
La testul din sudul Spaniei am mers cu dieselul de 90 CP, cu motorul pe benzină de 135 CP cu Cutie DCT, dar cel mai mult timp l-am petrecut alături de dieselul de 128 CP. Acesta din urmă este alegerea mea dintre cele trei. Este cel mai capabil dintre cele trei propulsoare testate şi sunt sigur că în Europa va fi cea mai bine vândută motorizare pentru Kia Cee'd. Dieselul de 90 CP este economic, dar motorul rămâne fără suflu prea repede, iar benzina de 135 CP este o dezamăgire.
În schimb, motorul diesel de 128 CP este bun. Îl ştiam deja destul de bine de la testul cu noul i30, dar acum mi s-a părut şi mai bun. Puternic, cuplu suficient de mult disponibil de la turaţii mici, elastic şi suficient de silenţios. Este inima perfectă pentru noul Cee'd. Cei 260 Nm sunt disponibili între 1.900 şi 2.750 rpm. Cutia de viteze are şase trepte şi este plăcută la utilizare. În anumite situaţii, dă senzaţia că agaţă puţin la schimbarea treptelor, dar în rest nimic de reproşat. Opţional, cel mai puternic motor diesel poate fi asociat cu o cutie de viteze automată cu şase trepte.
Consum
Pe drumurile spaniole, Kia Cee'd cu motor 1.6 diesel a consumat puţin pentru performanţele oferite. Media s-a situat în jurul cifrei de 5.8 litri pentru 100 km. Consumul oficial anunţat este de 4.1 litri pentru 100 km. la drum lung şi cu un stil de condus constant, acest motor oferă suficiente satisfacţii. Media anunţată este cea mai mică din segment, fiind egalată doar de fratele de platformă Hyundai i30.
Performanţe
Dotată cu cel mai puternic motor diesel, Kia Cee'd accelerează de la 0 la 100 km/oră în 10.9 secunde, iar viteza de top este de aproape 200 km/oră. Dacă ne uităm în curtea concurenţei, doar VW Golf depăşeşte viteza de top, dar acesta foloseşte un motor TDI de doi litri şi 140 CP, deci are din start un avantaj. În ceea ce priveşte acceleraţia de la 0 la 100 km/h, tot Golful este lider, datorită motorului mai mare, urmat de Fiat Bravo 1.6 Multijet 120 CP cu 10.5 secunde.
Interior
Interiorul noului Cee'd impresionează la primul contact. Oficialii Kia au avut grijă ca modelele disponibile la test să fie în echiparea de top şi să nu lipsească nici un gadget. Pentru că noul Cee'd are multe jucării cu care te uimeşte. Primul pe care îţi cade ochii este display-ul care ţine loc de vitezometru. Este opţional şi imită perfect un vitezometru analogic. În plus, rezoluţia este impresionantă. Calitatea materialelor este bună şi a crescut mult faţă de actualul Cee'd. Kia propune mai multe combinaţii de culori pentru plasticul bordului şi pentru tapiţerie. Acestea variază de la un bej deschis până la negru, trecând prin culoarea ciocolatei. Aşadar, interiorul poate fi ales după gustul clientului. Avem plastic moale pe bord, dar feţele de uşă au în continuare porţiuni de plastic tare şi urât. Sunt suficiente spaţii de depozitare la interior, torpedoul are buton pentru deschidere, iar lângă schimbător avem un loc pentru a pune sticle sau doze de băuturi care poate fi acoperit. În spate se stă suficient de bine, genuchii pasagerului fiind departe de spătarul scaunului din faţă. Un minus pentru modelele cu plafon de sticlă şi trapă. Acestea au mai puţin loc la cap pentru cel de la volan, iar cei care au peste 1.80 metri vor atinge cu capul plafonul.
În portbagaj avem la dispoziţie 380 de litri, o valoare bună pentru segementuul compact. Bancheta se rabate uşor şi formează o suprafaţă plată unde putem încărca cutii sau alte obiecte agabaritice. Valoarea de încărcare cu bancheta rabatată este de 1.318 litri.
Preţ de achiziţie
Nu există încă preţuri pentru gama noului model Kia Cee'd pe piaţa românească. Acestea vor fi disponibile peste câteva zile şi vom reveni când vom avea mai multe detalii. Ne aşteptăm însă la o poziţionare interesantă din partea importatorului, Kia reuşind să vândă bine modelul anterior tocmai datorită unei politici de preţ foarte bune. În plus, noul Cee'd oferă în continuare garanţia de 7 ani transmisibilă. Pentru actualul model, preţurile încep de la 11.286 euro. Noul Kia Cee'd va fi disponibil în România la sfârşitul lunii mai.
Kia a publicat ulterior preţurile pentru noul model Cee'd, iar acestea încep de la 14.856 euro. Ca de obicei, politica producătorilor coreeni este de a afişa un preţ de listă şi a practica o promoţie aproape permanentă. În cazul Kia România, aceasta este de 1.000 euro în minus la orice preţ de listă. Modelul testat de noi în Spania, costă în România 19.732 euro (preţ de listă), dar poate fi achiziţionat pentru 18.732 euro (TVA inclus). Lista de dotări este completă, Kia practicând sistemul cu nivele de echipare, fără listă de opţionale. Dacă comparăm cu ce oferă concurenţa, Kia are o poziţie bună, dar parcă nu la fel de avantajoasă ca cel al generaţiei precedente. Chevrolet, Fiat şi Ford oferă modele similare la preţuri comparative ce variază între 18.000 şi 19.650 euro. Hyundai practică acelaşi sistem cu preţ de listă şi preţ de ofertă, iar un i30 CRDi 128 CP poate fi achiziţionat de fapt cu 17.900 euro faţă de preţul de listă de 21.195 euro. Restul competiţiei oferă modele compacte cu motorizare similară la preţuri ce sar de pragul psihologic de 20.000 euro.
Siguranţă
Kia Cee'd a făcut parte din cea mai recentă sesiune de teste efectuată de organismul independent EuroNCAP. Kia Cee'd a obţinut un scor general maxim de cinci stele, cu un grad de protecţie al pasagerilor adulţi de 89%, 88% pentru protecţia copiilor, 61% pentru protecţia pietonilor şi 86% pentru nivelul echipamentelor de siguranţă activă.
În plus, Kia oferă o listă de dotări completă pentru capitolul siguranţă. Opţional există şi sisteme de avertizare ca Lane Departure Warning, care îl avertizează pe cel de la volan în caz că maşina iese accidental de pe banda de rulare.
Ţinută de drum
Kia a reuşit să creeze un automobil extrem de capabil. Gândit şi desenat în Europa la Frankfurt şi Russelsheim şi asamblat în Slovacia la uzina de Zilina, Kia Cee'd este un automobil care poate înfrunta fără probleme orice concurenţă made in Europe. Suspensia este bine reglată, inginerii europeni alegând o setare nu foarte fermă care filtrează excelent denivelările drumului. Alături de motorizarea diesel de top, suspensia noului model Cee'd este principalul atu. Partea mai puţin plăcută este direcţia cu trei moduri de asistare. La fel ca şi colegii de la Hyundai, inginerii Kia au decis că cel de la volan va fi mai mulţumit dacă va avea trei tipuri de asistare. Avem la dispoziţie modul normal, confort şi sport. Confort înseamă un volan extrem de uşor şi neplăcut la utilizare. Sport se traduce printr-o îngreunare artificială a direcţiei. Păcat, pentru că singurul mod ok este cel normal. Eu nu am folosit alt mod de asistare pe parcursul testului. Sistemul este inutil şi probabil se va renunţa la el la momentul faceliftului. Asta dacă nu va fi vizibil îmbunătăţit, evident.
Kia mai pregăteşte două versiuni ale modelului Cee'd. Este vorba de modelul break, care va intra în producţie peste o lună, şi de un model coupe, urmaşul actualului pro_cee'd. Aceste va fi prezentat cel mai probabil în toamnă.
Vizibilitate
Noul design aduce un profil musculos, cu o linie laterală destul de abruptă. Asta înseamnă şi o suprafaţă vitrată mai mică pentru locurile din spate. Nu sunt însă probleme majore cu vizibilitatea. Parbrizul este suficient de amplu, iar montanţii groşi sunt ajutaţi de un mic geam amplasat între montan şi portieră pentru a îmbunătăţi vizibilitatea în viraje. Avem şi cameră pentru mersul cu spatele, iar aceasta poate proiecta imaginile atât de display-ul de 7 inch, cât şi pe cel de 4.5 inch.
Tehnologie
Kia a vrut să impresioneze la acest capitol. A dotat noul model de clasă compactă cu toate gadgeturile posibile. Multe din ele sunt dotări opţionale, dar important este că sunt disponibile. Să vedem: display TFT pe post de vitezometru digital, navigaţie cu ecran de 7 inch, sistem de parcare automată, cameră de luat vederi pentru mersul cu spatele, sistem de climatizare automată, volan încălzit, reglaje electrice, trapă de sticlă, sistem flex steer, cruise control, frână de parcare electrică, cheie inteligentă, faruri cu Xenon, lumini de zi LED, sistem Start-Stop, cutie de viteze automată DCT cu dublu ambreiaj. Şi lista poate continua.
Design
La capitolul design, Kia a făcut un pas uriaş înainte. Sub conducerea lui Peter Shryer, Kia a primit în primul rând o identitate. Grila "Tiger Nose" este acum prezentă pe majoritatea modelelor şi poţi recunoaşte instant un model Kia. Apoi a desenat un model Cee'd impresionant. Este agresiv şi musculos când îl privim din faţă. Nu mai are nimic în comun cu actualul model. Este modern şi contemporan. Este european. Linia laterală este şi mai interesantă, este mai ateltică decât orice alt model Kia. Noul Cee'd este mai lung şi mai jos decât modelul precedent. Viitori clienţi vor putea alege dintre 10 culori. Stilul lui Schreyer va atrage mulţi clienţi noi, iar noul Kia Cee'd va fi cu siguranţă un best seller.
Ne-a placut
- Design
- Listă de dotări
- Calitate
Nu ne-a placut
- Direcţia FlexSteer
- Motorizarea 135 CP pe benzină
Date tehnice - Kia Cee'd (2012-2015) 1.6 DSL HP 128CP MT6 Best | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Kia
-
Constructorul asiatic a publicat primele imagini și informații despre Syros, un SUV urban gândit special pentru piața din India. La debut, noul model poate fi comandat cu motorizări pe benzină și diesel. (Joi, 19 Decembrie)
-
Fotografii spion au surprins în teste viitoarea Kia Sportage facelift. Judecând după imagini, modelul asiatic va avea o parte frontală revizuită complet. (Marti, 06 August)
-
Modelul cu zero emisii Kia EV6 tocmai a primit un facelift. Pe lista noutăților regăsim o parte frontală revizuită, dar și o baterie mai mare, de 84 kWh. (Marti, 14 Mai)
-
Constructorul asiatic a publicat primele două imagini teaser cu noul EV6 facelift. Debutul pe piața din Coreea de Sud este programat pentru al doilea trimestru din 2024. (Vineri, 03 Mai)
-
Constructorul asiatic de automobile a prezentat a patra generație a sedanului compact K4 cu ocazia Salonului Auto de la New York. Kia nu a precizat dacă acesta va fi comercializat și pe alte piețe, cum ar fi Europa. (Miercuri, 27 Martie)
Daca se mai chinuiau putin il faceau aspirat.
Si cat vor pe "tigrul" cu motorizarea asta ? 20500 euro ca verii de la hyundai ?
Ce-ai facut
21.090 euro e pretul corect :) :)
Are jante de aliaj pe 16" in echiparea standard
jjjmecherie de masina
Are cineva o batista ? ca sa le plang de mila :))
http://www.kmss.sk/~/media/SK/Files/Ceniky/new_ceed_cennik
Pe mine nu prea ma incanta designul exterior...dar fiecare cu gusturile lui.
Superba ca design atat exterior cat si interior, chiar si-au facut temele coreenii, succes!
Actuala generaţie Kia Cee'd s-a vândut în 633.000 de exemplare. Ti se pare putin ?
Arata foarte bine, e o schimbare uriasa in design fata de predecesoarea, calitatea materialelor si finisajelor se anunta a fi net superioara multora din clasa (vedeti N teste facute de diversi review-eri gen Automarket).
Asiaticii se pare ca au invatat lectia : Daca nu le place ca e fabricata acolo de unde le vine orezul ,atunci le-o facem la ei ,sa arate ca ale lor ...si cu siguranta o vor vinde foarte bine .
Sunt convins ca a intors deja din drum multi fani ai Golf-ului care se pot mandri ca au aer climatic si alte cateva dotari de bun simt incepand de pe la 17.000 EUR ...
La capitolul motorizari nu comentez ... inca :)
@kim_vl -- seria 5, A6 si clasa E au vandut cam la fel de mult pe generatiile "curente" ... si costa in medie cam cat 5 Ceed/i30 .. nu prea inteleg de ce consideri ca 650k exemplare vandute este o mare performanta.
@Edi, fals! Decat sa dai 15000 de euro pe o masina noua care in cativa ani se devalorizeaza in draci (mai ales una care nu are o imagine tocmai buna), mai bine iti iei o masina de 2-3 ani si aproape noua. De ce nu pui problema si asa? Eu asa am facut. Mancator de seminte sau nu cum zici tu, eu nu regret nicio clipa alegerea facuta ;) Ah, ca si aia poate fi pilaf daca ajunge pe mana unui idiot asta e o alta poveste. Insa faza cu "masina noua, e masina noua" nu prea mai tine, pentru ca in ziua de azi masinile nu prea mai sunt construite sa fie fiabile.
Cutia DCT este ok, dar nu are rafinamentul unei DSG, de exemplu. Treptele se schimba rapid, dar nu este intuitivă, uneori reacţionând lent. Atât timp cât conducem relaxat îşi face treaba bine, dar dacă abordăm un stil sportiv începe să ezite, întârziind prea mult schimbarea treptei. Poate fi folosită şi în mod manual, treptele fiind schimbate prin intermediul levierului sau cu ajutorul clapetelor de pe volan. Există şi un mod sport al cutiei care ţine motorul mai turat înainte de schimbarea treptei. Cutia automată cu dublu ambreiaj este disponibilă doar în asociere cu motorul 1.6 GDI 135 CP. Un alt minus este faptul că această cutie adaugă o jumătate de secundă la sprintul 0-100 km/h şi creşte şi consumul de carburant.
Si injectia directa de benzina pe o aspirtata e de o prostie rar intalnita.
A avut si vw acum ceva ani o asemenea motorizare 1.6 Fsi, daca mai tine minte cineva, au renuntat la ea din motive obiective (fuel sensitive), si au preferat sa ramana cu aspirata de 1.6 simpla
pt lejeritate si lipsa grijilor cotidiene, pt strecuratul prin trafic sa surprinzi fara semnalizare, da un diesel imediat te trece in locul liber, fortand pe celalat sa franeze, daca nu doarme pe el intr-adevar.
stiu cum se misca cel de 140cp de pe veloster. si mare diferenta 5 cai nu o fac, decat in tabele. sistemul mecanic care pune puterea pe asfalt e mai importanta.
deci daca i30 pleaca de la 16k dar real e 14k (banuiesc ca vor pastra reducerile la dealershipuri constante, doar ca lista oficiala va fi cea cu 16k) atunci kia ceed ar trebui sa aiba pornire "de lista" de la 14k euro si real 12k euro.
ceea ce ar fi foarte bine. un eventual proceed sa plece de la 11.5k ar avea acelasi succes ca si generatia actuala, daca nu mai mare.
important este ca masina sa nu aiba probleme grave de mecanica si servisarea sa fie ireprosabila. adica, cand mai ai "chichite" sa nu te faca "nebun" sau "paranoic" mecanicii si sa accepte sa remedieze situatia.
garantez ca acest respect din partea producatorilor le aduce clientela obisnuita si nu perceptiile "de brand" care sunt teoretice
In alta ordine de idei, si on topic, masina asta mi se pare un salt maricel fata de generatia precedenta, dar banuiesc, ca va veni si cu o crestere de pret, ceea ce pe undeva o scoata din filisofia marcii: ieftin si pe undeva bun.
S-au chinuit atat de mult la interior, sa ofere ceva original si placut ochiului, dar au cam dat-o in bara cu prizele acelea de 12v si mufa de usb de pe consola centrala. Parca le-ar fi ramas pe stock, undeva prin depozit niste unitati si le-au montat pe masina, fara sa le integreze frumos. E in antiteza totala fata de restul masinii.
Este o echipare deschisa la culoare, inclusiv bordul, dar volanul l-au lasat negru. Se puteau concentra mai mult.
In ceea ce priveste vitezometrul pe LCD, nu-mi place. Se vede putin artificial, mai ales in zona de unde incepe acul indicatorului. As prefera oricand cel analogic, chiar daca ar insemna sa renunt la anumite optionale.
Ce au scos acuma e de-a dreptul exceptional.
Cred ca cel care a testat modelele e un admirator al motoarelor diesel.
Pina nu testez eu nu cred ca e dezamagitor.
Daca exista posibilitatea sa vedeti ce am postat anul trecut despre KIA o sa vedeti ca am avut dreptate :)
Pina atunci drumuri bune si... FELICITARI KIAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!
o masina ca asta trebuie sa te duca de la A la B.
si cum am mai spus-o si in alte postarii nu comparam turbo benzina cu o aspirata benzina,
diesel tractoare au fost si au ramas.
- spatiu in spate suficient, ok.... dar, punem si noi o poza ceva de pe acolo, de ce trebuie sa va cred pe cuvant?
- cursa schimbatorului de viteze, cateva cuvinte despre ea, nu cred ca suferea cineva;
In rest, masina ok, dar pana cand nu va fi disponibila sa facem un drive-test, ramanem la stadiul de dat cu parerea.
Noi chiar nu putem sa facem diferenta? @LauCalin : ai dreptate si sunt perfect de acord cu tine. Eu sunt adeptul masinii noi pt ca nu imi permit una de calitate superioara, dar nici nu imi este necesara. Daca mi-as permite una de max 3 ani vechime de la Audi, Volvo,BMW as fi primul la randul autohaus-urilor pt ca intr-adevar masinile de rand sau sa le zic mai bine de consum , nu se mai axeaza pe calitate si durabilitate mare, ci pe cost effective masina/consum.
Una peste alta , eu acum detin un Opel Astra G luat in 2009 de noua pe care anul acesta vreau sa o schimb. Ma tot uit in gradina celor de la Opel (in continuare prima optiune pt ca sunt fan al marcii) dar am testat f multe hatch-uri din gama Opel Astra , gen Focus, Cruze 5drs, Civic Confort si am ajuns la o concluzie simpla :) La inceput am zis : vreau dotari de confort in interior si un motor pe benzina mai vioi decat cel de 90CP al meu.....am testat, am super calculat, am pus picioarele pe pamant si am vazut actuala masina pe trotuarul din fata scarii, plina de praf, printre pietarii din Oltenita si am zis asa :
"-Nu am bani de toate dotarile pe care mi le doresc
-Nu merita o masina scumpa in Bucuresti
-in 2 ani si jumatate abia am facut 33000 KM
-noua masina va face acelasi lucru ca actuala ,doar ca vreau sa ma vanture automat cand va fi vara, vreau sa imi tina fundul bine in curbele pline de gropi din Romania, vreau comenzile pe volan si airbag-urile de rigoare :)
Daca faci un pic de studiu si te documentezi vei putea sa faci diferenta intre necesitate si vise.
Oameni buni, KIA Ceed este un hatch pt TOATA lumea, nu este o masina sport, nu este o limuzina . Te va duce din A in B, asa cum zicea cineva mai sus, cu un consum decent de combustibil, cu o rata decenta la banca si cu un desing placut (suficient de placut cat sa te simti si tu "ca un boss" in masina ta noua....maxim 2 ani pana cand deseneaza alta mai frumoasa :))
DSG, TFSI si alte minunatii sunt tehnologii f bune, am testat si eu si mi-a placut..ce nu mi-a placut este faptul ca daca alegi o astfel de tehnologie pt propulsia masinii si o adaugi la prima varianta de echipa vei avea un Logan foarte potent (adica o masina in care te urci doar pt ca trebuie sa te duca undeva si oricum mai placuta si mai complexa e privelistea de afara decat cea dinauntru) .
Imi permit sa ma dau cu parerea despre ceea ce am zis mai sus pentru ca de acum am 1 an de cand ma uit pt noua masina...pe prima mi-am luat-o pt ca nu aveam alti bani si alte variante,dar voiam masina...acum am alte necesitati si alte placeri , dar realitatea te loveste abia dupa ce te duci des in showroom-uri, dai mii de mail-uri, faci sute de configuratii si dai si un ochi prin buzunare.
Cred ca nu sunt pe aici prea multi oameni care si-ar permite o Kia la fel de usor ca un salam de vara....cred ca intelegeti ce vreau sa zic..
Numaii de bine.
Scuza-ma, eu as zice ca e ghinionul tau si norocul celui care o cumpara.
Eu am cumparat dupa 2 ani si jumatate masina cu 8000 de euro, in conditiile in care noua a fost 16500-17000.
e drept, criza era mai puternica si oricum Beetle nu se vinde asa usor precum un Golf.
Nu stiu, nu iti cunosc masina, nu te cunosc nici pe tine :)) , dar sincer m-as gandit de doua ori daca sa o vand sau nu.
Pentru ca totusi, vorbim de un buget intr-un fel limitat (Opel nu are pretul unui Mercedes) si eu cred ca e pacat si de bani.
iar chestia asta e valabila cam pentru toate masinile. Parerea mea. o zi buna! :)
Diferente mari intre cele doua masini, inafara de pret (la vremea aia) nu sunt...doar ca am avut mai multa incredere in marca Opel si putinele detalii in plus au facut pt mine diferenta.
Nu are rost sa mai incep discutia pe care toti o cunoastem legata de riscurile achizitiei unei masini la mana a2a.
Nu toti avem timp si cunostinte sa ne asiguram ca in aceeasi bani cu una noua nu ne alegem cu o masina care ar putea genera un lant de probleme in scurt timp.
Eu am avut un avans de 4000 de EUR si restul i-am luat pe credit in lei pe 5 ani.
Nu am mentionat cazul meu dar eu aceasta masina nu am luat-o ca sa o vand.
Am luat in calcul un viitor buget mai mare in urmatorii 2-3 ani, lucru pe care l-am infaptuit si apoi masina inca din prima zi a fost "maritata" parintilor mei..lor le va ramane, nu o voi vinde, deci pot sa zic ca nu am pierdut si nici nu am castigat nimic.
Dar, acum iau in calcul o masina mai scumpa pe care mi-o voi achizitiona cu un avans minim , dar tot de noua..
Locuiesc la bloc, in Bucuresti, am un serviciu care nu imi va permite sa alerg dupa piese sau service-uri in cazul in care o masina la mana a doua mi-ar genera situatii neplacute (trebuie sa recunosti ca in conditiile de mai sus mentionate se pot intampla).
Cu masina actuala am cheltuit doar banii pe revizii (sume mici) si un singur accident minor (o bara inlocuita).
Din 33000 km , cca 20000 sunt facuti in concedii inafara tarii.
Nu imi permit sa imi asum un risc, avand in vedere un stil de viata cu care am descris 70% din persoanele de varsta mea 27 ani, job-ul + familie si necesitati.
Din aceste motive consider masinile ca si Kia Ceed, si masinile noi in general , un plus.
Voi achizitiona noua masina tot de noua, probabil Kia, probabil Opel , intr-un buget de cca 15-17000 EUR dar pentru urmatorii 5-6 ani.
Pentru asta Kia imi ofera tot ce am nevoie , la randul lor mai sunt si altele in acelasi buget.
Da in 6 ani va fi o masina depasita, dar nu pot sa consider ca merg la castig indiferent de pretul si vechimea masinii, atata timp cat o iau cu CREDIT!
Si imi dau voie sa cred ca cei mai multi dintre noi ne luam masinile tot pe credit sau leasing.
Cine are 8000-10000 de EUR cash si isi cumpara masina la mana a doua cash, dupa parerea mea o va cocosa cu drumurile sau afacerea proprie, ori daca e unul din cei ca mine, nu constientizeaza cat de multi bani da pe o masina, vizavi de necesitatile lui (drumuri pana la serviciu si 2-3 drumuri lungi pe an).Pe termen scurt o asemenea suma cash pe o masina rulata e un efort imens.
Eu asa gandesc si nu ma deranjeaza daca putini sunt de acord cu mine :) De asta avem dreptul de a posta pe forumuri :)
Numai bine
si eu am avut un buget limitat acum 5 ani, 12000 eur, am avut aceleeasi dileme (nou vs sh) iar kia ceed mi a oferit cel mai bun raport calitate pret atunci. ca sa primesc de la alte marci chestii asemanatoare ma costa 15-16 00 eur...
la mine au fost mai multe motive pt care am optat pt nou si nu sh, inclusiv faptul ca eram incepator in viata de bucuresti, nu prea cunosteam service`uri/magazine de piese auto, in caz de probleme cu masina sh :)
Relativ la parerea lui Cristian despre masinile noi ... as avea o oarecare precautie in momentul in care as cumpara o masina ieftina "impachetata" in electronice. Prin masina ieftina inteleg cam orice este sub A4/Seria3/Clasa C. Motivul este destul de simplu - Accentul fratelui meu, desi nu are electronica aproape de loc, are probleme tocmai la electronica.
Evident dicutia nou vs. sh este mult mai complexa si nu isi are rostul aici - cert este ca exista argumente pentru ambele variante. Eu unul as fi precaut inaintea oricarei achizitii, nou sau sh, in ceea ce priveste electronica de pe masina ce urmeaza sa imi populeze garajul (sunt oarecum "la limita admisibilului" cu asta de am luat-o acum .. si cam am o neliniste, inca nu am avut probleme dar cine stie). Prea multe jucarele strica bugetului ... si nu toate sunt acoperite de garantie in caz ca va ganditi ca "5year triple care" o sa va asigure un trai linistit pana la terminarea ratelor ;)
WTF!!!
Nu sunt nici pe departe fan Honda, insa in general sunt masini bune, trainice, fiabile si oneste, iar in plus civic-ul a avut tot timpul un design original, plus motoarele vtec la care kia doar viseaza.
Iar pentru ala care tot screme impotriva sh-urilor audi, bmw si mertz... Mai baiatule, tu pe ce lume traiesti oare??? Vorbesti aiurea de pe forumuri si din auzite, asemeni unui frustrat care nu ar suporta sa stie ca nu a facut cea mai buna alegere cand si-a luat un ceed nou. Mai intai urca intr-un seria 3 si vezi cum se simte si cum merge (asta daca stii sa tii colacul in mana bine), iar apoi deschide gura sa behai. Cum de ti-a trecut macar prin minte sa compari un a6 cu un ceed,....chit ca a6 ar fi la sh??? Clar ca habar nu ai despre ce vb.
Evident ca nu stiu cum e noul ceed, insa vechiul ceed NU era pe acelasi nivel cu golf, focus, astra, megane, octavia ori 308; singurul motiv pentru care s-a vandut binisor a fost o politica accesibila de preturi...si cam atat....adica era ceed vs. Logan
Mai incepuse cineva un versus pe un forum: kia sportage (nou) vs. bmw X1..
e bine sa te intinzi doar cat te tine plapuma, trebuie sa fim pragmatici, insa nici sa ne imbatam cu apa rece si sa cantam pe strada...imi iau geely de 10.000 eur, cu tapiterie de piele, iar apoi strig un gura mare ca are un raport calitate pret mai bun decat c-klasse cu tapiterie de stofa.
Kia e un constructor care face lucruri ieftine care pana recent si aratau a lucruri ieftine. Evident, toata ieftineala asta s-a simtit destul de bine, si nu neaparat in design...iar cel mai bun exemplu sunt durerile de rinichi pentru cei care merg in spate cu ceed. Acum, pentru pretentii mai mari, si preturi mai mari, este necesar mai mult decat o simpla spoiala.... Vom vedea cum sta treaba in cativa ani.
Kia Ceed a fost alegerea celor care nu vroiau un sh pana in 10 mii euro si nu vroiau nici logan. Iar pro ceed-ul a fost la momentul aparitiei un hatch in 3 usi placut si mai ales atragator la pret.
Am condus vreo 10mii de km in Romania si Europa un Ceed. Daca am de ce sa ma plang atunci in primul si primul rand am sa ma plang de scaunele groaznic de inconfortabile. La drum lung am avut dureri de spate la fiecare deplasare. Nu vorbesc de directia slabuta sau suspensiile imprecise la viteza mai mare de 50kmph...
Parerea mea este ca ar tebui(ar fi trebuit) sa acorde multa importanta la calitatea experientei la volan si mai putina eventual jucariilor pentru soferi(te). Altii asa au facut si le-a iesit foarte bine...
Pana cand nu vor exista mai multe modele pe sosele si 'povestitori' cu experienta reala la volanul acestei noi generatii cred ca nici unul dintre noi nu are dreptul sa spuna ca ceva e prost(sau bun) sau fiabil la noul Ceed. Eu personal as vrea sa vad cu ochii mei daca si cat de mare e diferenta fata de vechiul model inainte de a spune ceva pro sau contra... sper doar sa se fi gandit si la sofer ;-)
P.S. La prima vedere ati dat o nota cam mare pentru comentariile Dvs. In momentul in care performantele sunt mediocre si nu ati avut laude reale la caracteristici deosebite (ba chiar din contra, vezi directia) atunci notele sunt mult prea mari.
Poate ca ceva date mai concrete ar fi facut mai credibil testul si nota finala.
Dupa 100.000km (vreo 10-12.000 in afara Romaniei) pot sa zic ca am avut dreptate si nu-mi pare rau. Am mers cu masina in toate conditiile posibile - de la -20 la 42 de grade, de la autostrada in germania pana la drumuri rupte la noi in munti, din delta pana in varful alpilor...
Am schimbat 2 bielete pe garantie pana acum; consumul e f ok daca stii sa conduci.
Puncte slabe sunt, evident: scaunele, suspensia prea tare, farurile, dar cele pozitive sunt mult mai multe.
@ eu - suspensia e putin probabil sa fie cauza instabilitatii, mai repede pneurile de 185/65 cu care a venit masina...crede-ma pe cuvant
ati promis un update la pret la acest model, si nu l-ati pus, desi preturile au aparut de mult. de asemena, nu apare nici un concurent in partea dreapta
Cel putin eu ar fi trebuit sa dau 9000 e pe un golf 4 de 7 ani, care acum dupa 5 ani de utilizare m-ar fi costat nu stiu cat reparatiile. Nu regret deloc alegerea din 2008. SCAUNELE MI SE PAR FOARTE COMODE, AM MERS 1000 DE KM INTR-O ZI FARA SA RESIMT OBOSEALA.
Noul model se vrea un pic mai sus, bineinteles ca si pretul e pe masura.
Kia e o masina buna.