Drivetest BMW X1 facelift (2012-2015)

2.0 xDrive18d Sport Line
BMW X1 facelift (2012-2015) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 23.08.2013
Joy de vivre

BMW a reuşit mereu să construiască SUV-uri cu un puternic caracter sportiv. X5 a deschis balul, iar acum se află la a treia generaţie. X3 a urmat acelaşi trend, iar BMW a decis să se adreseze şi celor care au nevoie de un SUV de dimensiuni mai mic prin intermediul modelului X1. Avem de-a face cu un automobil aflat la graniţa dintre SUV şi break 4x4, dar rezultatul este unul al naibii de bun. Nu suntem la primul contact cu acest model. Versiunea facelift a venit exact acum un an, dar putem spune că X1 îmbătrâneşte frumos. 

Subiectului testului nostru de astăzi este un X1 xDrive 18d. În ciuda sistemului de botez a modelelor inventat de BMW, cilindreea modelului nostru este de 2.0 litri, în varianta ce dezvoltă 143 CP. În plus, modelul testat s-a prezentat cu look-ul ceva mai fioros dat de nivelul Sport Line, plus o binevenită cutie automată cu opt trepte.

BMW X1 facelift (2012-2015)
2.0 xDrive18d Sport Line

  • Pret de pornire 28.334 €
  • Pret model testat 48.519 €
  • Taxa auto 138 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Propulsorul folosit de BMW pentru X1 este un turbodiesel cu patru cilindri de 1.995 cmc. Este disponibil în mai multe variante de putere, începând cu 116 CP pentru modelul 16d, apoi 143 CP pentru 18d, 184 CP pentru 20d şi 218 CP pentru 25d. Modelul testat de noi a venit în varianta cu tracţiune integrală a versiunii 18d de 143 CP. Numele complet al modelului este BMW xDrive 18d Sport Line.

Motorul de 2.0 litri dezvoltă 143 CP la 4.000 rpm şi 320 Nm la 1.750 rpm. O putere suficientă pentru a mişca dezinvolt masa modelului X1, fără a veni însă cu nimic ieşit din comun. Este motorul care se adresează celor care îşi doresc un X1 cu performanţe decente, dar se gândesc şi la latura economică. Este suficient de puternic şi elastic şi face o echipă extrem de bună cu cutia de viteze automată cu opt trepte, disponibilă opţional pentru suma de 2.188 euro. Sunt mulţi bani, dar merită fiecare cent. Cele opt trepte gestionează perfect zona de cuplu maxim a motorului şi se adaptează în funcţie de stilul de mers al celui de la volan. Există, însă, uneori mici ezitări la schimbarea treptelor. Acest neajuns este eliminat în modul Sport, când cutia devine perfectă. Dacă dorim, putem schimba şi manual treptele prin intermediul joystick-ului, iar "plusul" şi "minusul" sunt amplasate corect. 

Consum

Deşi varianta de 143 CP oferă performanţe absolut demne de un BMW, asta nu înseamă că te va ruina la atunci când te opreşti la benzinărie. Consumul oficial pe care BMW îl raportează pentru modelul xDrive 18d este de 4.9 litri/100 km în regim mixt şi 5.7 în traficul urban. Pentru varianta echipată cu cutie automată testat[ de noi, consumul mediu este de 5.4 litri/100 km, iar cel urban este de 6.1 litri/100 km.

Cifrele reale sunt destul de apropiate. Am folosit acest model pentru a explora o primă parte din Transalpina şi a asta a însemant autostradă, drumuri naţionale şi apoi urcarea pe drumul şerpuit. Am abordat un ritm alert de condus, iar media de consum raportată de computerul de bord a fost de 7.7 litri/100 km. A doua zi am mers exlusiv pe drumuri naţionale într-un ritm relaxat, iar consumul a scăzut la 4.4 litri/100 km. Consumul mediu înregistrat de noi în aproape 1.500 km parcuşi la volanul acestui automobil a fost de 6.3 litri/100 km. 

Dacă comparăm consumul mediu oficial cu cel al concurenţei, rezultă că modelul BMW este cel mai economic. Audi Q3 2.0 TDI 140 CP are un consum mediu de 5.2 litri/100 km, iar un Range Rover Evoque 2.2 TD4 150 CP consumă în medie 5.7 litri/100 km.

Performanţe

Pentru un automobil SUV de dimenisiuni rezonabile propulsat de un motor de aproape 150 CP, BMW X1 oferă performanţe decente. Acceleraţia de la 0 la 100 km/oră se face în 9.6 secunde, iar viteza maximă ce poate fi atinsă este de 202 km/oră. 

Din nou, X1 se dovedeşte a fi cel mai bun în raport cu concurenţa. Audi Q3 TDI 140 CP accelerează în 9.9 secunde, în timp ce Range Rover Evoque TD4 150 CP are nevoie de 10.2 secunde pentru acelaşi sprint, iar viteza maximă este de 185 km/oră.

Interior

BMW X1 are un interior extrem de primitor. Mai spaţios faţă de seria 3, X1 poate fi configurat după bunul plac al clientului. Exemplarul pe care l-am testat a venit echipat cu o superbă tapiţerie din piele roşie combinată cu un interior de culoare neagră. Rezultatul este spectaculos pentru privire. Ce-i drept, pentru a echipa maşina cu această tapiţerie, trebuie să plătim 1.657 euro (TVA inclus). Calitatea materialelor este excelentă, aşa cum BMW ne-a obişnuit în ultima vreme.

Poziţia la volan este bună, iar numeroasele reglaje ale scaunului de la volan perit găsirea rapidă şi a unei poziţii confortabile. Maşina oferă suficient spaţiu şi pentru o familie, fiind bine dotată şi la capitolul portbagaj: 480 litri. Mai mult, sub podeaua portbagajului mai există un spaţiu de depozitare pentru obiecte mai mici, care poate fi inteligent compartimentat cu ajutorul unor elemente de plastic. Singurl concurent cu un portbagaj mai mare este Range Rover Evoque, cu 575 litri.

Preţ de achiziţie

BMW nu vinde maşini ieftine. Ştim asta şi ne-am obişnuit ca preţul cerut să fie unul pe măsură. BMW X1 nu face excepţie de la această regulă. Preţul de listă pentru BMW xDrive 18d este de 32.116 euro (TVA inclus). Modelul nostru de test mai avea dotări opţionale preţ de două foi A4 şi 16.403 euro. Ceea ce face ca preţul total al automobilului din imagini să fie de 48.519 euro (TVA inclus).

Audi oferă modelul Q3 echipat cu motor 2.0 TDi de 140 CP începând cu 30.300 euro, în timp ce modelele oferite de Land Rover sunt ceva mai scumpe. Un Land Rover Freelander 2.2 TD4 SE 4WD costă 38.564 euro, iar un Range Rover Evoque 2.2 TD4 costă 38.316 euro. 

Siguranţă

BMW X1 a trecut prin examenul EuroNCAP cu brio. X1 a fost testat în cadrul sesiunii de anul trecut, când a obţinut un scor general de cinci stele. Gradul de protecţie pentru pasagerii adulţi este de 87%, iar pasagerii copii sunt protejaţi în grad de 86%. 

Lista de sisteme de siguranţă este lungă, BMW oferind şase airbaguri în dotarea de serie plus o sistemele electronice de siguranţă. 

Ţinută de drum

Cel mai plăcut lucru la BMW X1 este ţinuta de drum. Nu te-ai aştepta ca un SUV sau un break înălţat - depinde cum priveşti - să fie atât de dinamic. Ei bine, este. Şi poate sta fără ruşine alături de BMW seria 3 la capitolul comportament rutier. Suspensia este fermă, dar fără a muta rinichii celor din interior, ceea ce permite abordarea sportivă a unui drum virajat de munte. Apoi, un mare plus este adus de direcţie. Volanul are o demultiplicare scurtă şi precisă, iar asistarea este impeciabilă, ceea ce transformă condusul acestui automobil într-o adevărată plăcere. 

Vizibilitate

În ciuda faptului că modelul nostru nu era echipat cu o cameră de luat vederi pentru mersul cu spatele, ci doar cu un set de senzori faţă-spate, manevrele de parcare sunt uşor de efectuat. Vizibilitatea la volan este bună datorită poziţiei uşor înalte şi a suprafeţelor vitrate absolut corecte. Montantul stânga faţă poate jena uneori vizibilitatea la virajele mai strânse de stânga, dar în rest nu există probleme la acest capitol.

Tehnologie

BMW a concentrat tehnologia care se regăseşte pe modelul X1 în jurul display-ului opţional de dimensiuni generoase care se regăseşte pe centrul planşei de bord. BMW are unul dintre cele mai bune sisteme de navigaţie, însă vorbim de unul foarte scump, care costă 2.490 euro. Apoi avem acces la internet prin intermediul unui iPhone şi a unui abonament cu pachet de date sănătos. Astfel putem accesa BMW Apps, o serie de aplicaţii care ne dau informaţii despre maşină direct pe telefonul mobil. Putem afla care este consumul mediu, câtă motorină mai este în rezervor şi ce autonomie mai are maşina. Tot prin intermediul acestor aplicaţii putem rămâne conectaţi pe Facebook, Twitter sau Foursquare chiar şi când suntem la volan. News Feed-ul este afişat pe display-ul central, şi putem chiar să postăm diverse status-uri presetate. Iar dacă nu dorim să ne luam ochii de la drum, sistemul ne poate citi ultimele update-uri ale prietenilor de pe Facebook sau Twitter. 

Trebuie menţionat şi faptul că BMW X1 18d este dotat şi cu un buton ce activează modul Eco Pro. Acest mod încurajează stilul de condus economic, răspunsul pedalei de acceleraţie fiind anesteziat, iar consumul de carburant scade.

Design

Actualul model X1 este cel care a trecut printr-un facelift discret acum un an de zile. Modificările au fost subtile şi sunt greu de descris chiar şi pentru un fan BMW. Ca design complet, X1 este considerat mai frumos faţă de fratele său mai mare, X3. Este omogen, fără a epata, dar ştii sigur că ai în faţă un BMW. Modelul testat de noi a venit cu look-ul Sport Line, ceea ce îl face ceva mai atractiv faţă de un X1 normal. Oricum, personal îl găsesc drept unul din SUV-urile cele mai plăcute ochiului din această clasă. 

Nu ne-a placut

  • Preţ de achiziţie
Date tehnice - BMW X1 facelift (2012-2015) 2.0 xDrive18d Sport Line
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1995
Lungime mm
4477
Putere maxima CP (rpm)
143 (4000)
Latime mm
1798
Cuplu maxim Nm (rpm)
320 (1750)
Inaltime mm
1567
Viteza maxima km/h
195
Greutate kg
1640
Acceleratie 0-100 km/h s
9.9
Ampatament mm
2760
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
61
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
480
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre BMW X1 facelift (2012-2015)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (21)

  • @Automarket: tinand cont ca vorbim de un crossover/mini-SUV, ma asteptam si la cateva cuvinte cu privire la comportamentul in afara asfaltului. Stiu ca vorbim de o masina cu capacitati limitate in off-road, dar garda la sol, motorizare si sistemul 4x4 recomanda masina si pentru iesiri usoare in afara asfaltului; vorbim totusi de un diferentiator in fata alegerii unui 318d sau 118d ... parerea mea.
    27 2
  • la datele dvs de la masini noi, zice ca suta este in 9.9 secunde si viteza maxima 195. la 1600 de kg cat are breakul asta cu 143 de cai oricat de "frumosh" ar fi, nu il vad sa prinda suta in 9.6 secunde.
    e o parere personala, insa motorul asta mergea pe un serie 1 ca sa ma plimb prin oras, ca sa il numim premium, nu pe x1, de la care as avea probabil pretentia sa depaseasca fara probleme pe drumuri de munte, in mijlocul iernii, cu 4 persoane si echipament de ski in el. nu de alta, dar ix35 iti ofera vreo 180 de cai la jumatate de pret.
    deci la performate 5 stele la 143 de cai la un break premium ... scartaie.
    la pret de asemenea, e extrem de scumpa pentru ce ofera.
    iar interiorul e frumos numai cu optionale de 16000 (la o masina de 28 pui optionale de 16 mii ????), daca nu pui pe el arata cam rau ... chiar neplacut.
    22 17
  • Nu stiu cine le-a facut sau de unde sunt recuperate fotografiile, dar sunt unele dintre ele, nu stiu cum sa zic... total nefericite
    Se putea curata masina de praf si nu ma interes amprentele de pe mobil
    Nu ne-a placut
    Preţ de achiziţie
    Ghinion de nesansa, BMW nu este pentru toti
    10 7
  • Vasilica
    Eu am incredere in BMW nu vad care ar fi motivul sa minta cand ei au un anumit nivel foarte greu de egalat nu mai zic de a fi depasit. La alte branduri vanzarile comparativ cu BMW sunt praf si asta spune multe!
    10 7
  • Marius
    Nu stiu cum pot unii sa compare Hyundai cu BMW. In ceea ce priveste motorul, mai potrivit pentru X1 ar fi Xdrive 20D.
    12 6
  • @eee
    Nu mai compara te rog X1 cu IX35. Nu au nicio treaba unul cu celalalt.
    Vorbim de premium cu marca de volum.
    Oricum, cred ca sprintul lui X1 este mai rapid decat cel al IX35 cu toti 180 de cai ai lui.
    IX are avantajele lui, dar nu poate fi comparat cu X1.
    18 6
  • Eu nu fac prostia să compar acest X1 cu IX35, cel din urmă fiind doar o gogoaşă umflată pentru naivii care vor ''jip''.

    Însă îl voi compara cu un A4 Allroad facelift care în opinia mea arată mult mai masculin, mai agresiv şi dinamic. Aş alege clar un Allroad, X1 fiind mai potrivit pentru tinere domniţe sau mame mai de fiţe.
    8 13
  • @slVW_83: departe de mine de a ma declara fan BMW (imi plac si unele, si altele, si le recunosc meritele la dezvoltarea automobilismului in decursul timpului), dar A4 Allroad cu ai sai 18cm garda la sol chiar nu-si are rostul in discutie.

    Recunosc meritele Audi la dezvoltarea sistemelor 4x4 pentru turisme, dar - comparativ cu X-Drive-ul - au ramas putin in urma dpdv al performantelor pe asfalt; quattro-ul lui Audi porneste de la o tractiune fata, pe cand x-drive-ul de la BMW porneste de la o tractiune spate -> solicitari mai mici pe directia masinii si comportament mai sportiv. Asta ca sa nu vorbesc de diferenta nejustificata de pret intre A4 Allroad si X1.

    Oricum niciunul dintre cei doi producatori nu are vreun model capabil in afara asfaltului, dar parca X1 se descurca cel mai bine dintre toate (e usor, relativ scurt si cu motorizari puternice). De la Audi, cel mai capabil in afara asfaltului mi se pare a fi prima generatie de A6 Allroad (C6).
    7 3
  • antonny
    nu merge sa comparam cu IX 35 DAR ....hai sa comparam cu Volvo XC 60 ......
    4 4
  • Ce treaba are X1 cu XC60? Sunt segmente total diferite...x1 e concurent pt q3, evoque si in curand GLA. O masina potenta as spune, cu clare capabilitati dinamice, dar la noi in Romanica nu prea are cautare ca romanul e fudul si vede doar X6 si GL second la aceeiasi bani, chit ca au 400k km la bord...
    4 2
  • toparlani care fac economie la sapun dar aspira la bemve
    6 3
  • cineva spunea ca pentru o masina de 40.000 de euro tre sa ai venituri de 2000-3000 euro/luna, asta insemnand numai pentru achizitie doi ani de munca, dar nu-I nimic, mananci paine cu margarina si te dai cu bemveul. natie de cretini, la 2000 de euro/luna iti poti permite cel mult o fabia, acum inteleg si eu de ce e plina tara de masini de top, romanul prefera sa se dea mare decat sa-si traiasca viata, pentru un x1 ai nevoie de cel putin 7000 euro/luna, asa ca 90% din posesorii acestor masini nu sunt altceva decat niste toparlani care se dau mari cu masinile ca de altceva nu sunt capabili.
    13 6
  • Frustratule, exista finantare, ai auzit de asta? Ai auzit sa platesti rate de cateva sute de euro pe luna pt o masina noua? Crezi ca neamtul isi cumpara Bmw nou cu banii in mana? Auzi cica la 2000 pe luna iti permiti doar o Fabia:).
    7 9
  • Sambata
    Datele tehnice sunt gresite. Masina asta prinde suta in 9.9 secunde si viteza maxima este 195 km/h (vezi site-ul Bmw). In alta ordine de idei, X1 este de departe cea mai urata masina din clasa (alaturi de seria 1 pe platforma tehnica a careia se bazeaza) iar interioarele sunt, sa ma exprim bland, de toata jena. Am fost pasager de mai multe ori in X1 si nu am fost impresionat, din contra, calitatea plasticului este sub modele non-premium la o masina de 40.000 euro. Multi dintre romani nu inteleg ca nu orice model MB, Audi sau Bmw este premium, chiar daca marca in sine e de asa natura, iar modelu prezentat NU face parte din categoria mai sus mentionata
    8 3
  • pt. 40000 euro, cofinantare 5000 (cat poti lua pe masina veche), inseamna o rat lunara de 900 euro, adauga 200euro gazul, inca 100 euro casco, reviziile inca vre-o 30, mai pui vre-o 20 alte cheltuieli, te duci la 1250 euro/luna, mai ramai cu 750 euro, traieste tu cu banii astia
    5 5
  • Bai da ce calcule faci tu, stii exact cat primeste omul pe masina veche si cat plateste gazul, tu continua sa crezi ca aia care-si cumpara Bmw-uri noi mor de foame, dar esti in eroare.
    8 3
  • daca un sarantoc cu 2000 euro/luna isi cumpara bemve, e jale
    6 5
  • Bogatule, exista si varianta sh, in toata lumea exista si aceasta piata, cu 2000 pe luna poti intretine corespunzator multe masini care initial erau f scumpe de noi, pana la urma tu ce vrei? La cine latri? La romanii care isi cumpara Bmw nou si mori de grija lor ? Lasa, nu mai muri.
    7 6
  • BaditzaEx
    @mm perfect punctat, dar n-ai cu cine... Capra moare de raie dar tine coada sus !
    3 0
  • Andrei
    @Automarket. Cand mai faceti review-uri partinitoare pe viitor, va rog eu sa o faceti o idee mai subtil. Inteleg ca nu v-au dat un X1 de 48.500 euro ca sa ii criticati, dar totusi mai da-o-ncolo de treaba ca nu e rupta din rai masina asta. 1) Motorul asta de 143 de cai e modest in comparatie cu greutatea masinii si cu pretentiile sportive emise de BMW 2) consumul pe care il comunicati e o gluma proasta- masina asta scoate 6,ceva .. mediu Extraurban, nu ati zis de consum urban pentru ca isi facea toata lumea cruce sa fi auzit de 10-12 %. Suspensia e ferma dar nu-ti muta rinichii- da, adevarat...pe o autostrada proaspat turnata sau pe un drum din Elvetia. Pe drumuri normale de Romania topaie ca o capra si pe cele mai mici denivelari si-ti scutura creierii si cand trece peste cea mai mica gropita. 4) Interiorul e foarte primitor- cum naiba sa nu fie primitor cu optionale care costa cat o masina decenta ????? Pentru o masina cu un pret de baza de 32.000 euro are, cred, unul dintre cele mai nasoale, anoste si de slaba calitate interioare pe care le-am vazut in ultimii ani. Nu e nimic primitor acolo- plasticuri de 2 lei, tapiterie anosta, un radio mai slab decat unul standard de Logan si un calculator de bord cu un display de 1 cm patrat. 5) Ati avut macar bunul simt sa va legati de pret. Este, cred, una dintre cele mai scumpe masini de 140 de cai de pe piata in Romania. E monstruos de mult. La final am sa zic ca intr-adevar cutia e foarte buna, precisa si rafinataa, le fel cum directia si tinuta de drum pe drumuri netede sunt de nota 10. Nu stiu toate astea din auzite ci pentru ca asta conduc de un an si o cunosc prea bine. Toate bune si, serios, faceti si voi articole mai obiective si impartiale.
    8 0
  • / Toufik, mil felicitaciones!!!!!!!!! Te mando un abzrao grandedsimo, te lo mereces, cuando vaya a Francia damos la vueltica en tremendo carro, definitivamente estamos en el mejor negocio del mundo, con el mejor staff del mundo y con los mejores ledderes del mundo, el medo viene en camino pronto :-).
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru