Vineri, 23.08.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
BMW a reuşit mereu să construiască SUV-uri cu un puternic caracter sportiv. X5 a deschis balul, iar acum se află la a treia generaţie. X3 a urmat acelaşi trend, iar BMW a decis să se adreseze şi celor care au nevoie de un SUV de dimensiuni mai mic prin intermediul modelului X1. Avem de-a face cu un automobil aflat la graniţa dintre SUV şi break 4x4, dar rezultatul este unul al naibii de bun. Nu suntem la primul contact cu acest model. Versiunea facelift a venit exact acum un an, dar putem spune că X1 îmbătrâneşte frumos.
Subiectului testului nostru de astăzi este un X1 xDrive 18d. În ciuda sistemului de botez a modelelor inventat de BMW, cilindreea modelului nostru este de 2.0 litri, în varianta ce dezvoltă 143 CP. În plus, modelul testat s-a prezentat cu look-ul ceva mai fioros dat de nivelul Sport Line, plus o binevenită cutie automată cu opt trepte.
BMW X1 facelift (2012-2015)
2.0 xDrive18d Sport Line
- Pret de pornire 28.334 €
- Pret model testat 48.519 €
- Taxa auto 138 €
Motor / Transmisie
Propulsorul folosit de BMW pentru X1 este un turbodiesel cu patru cilindri de 1.995 cmc. Este disponibil în mai multe variante de putere, începând cu 116 CP pentru modelul 16d, apoi 143 CP pentru 18d, 184 CP pentru 20d şi 218 CP pentru 25d. Modelul testat de noi a venit în varianta cu tracţiune integrală a versiunii 18d de 143 CP. Numele complet al modelului este BMW xDrive 18d Sport Line.
Motorul de 2.0 litri dezvoltă 143 CP la 4.000 rpm şi 320 Nm la 1.750 rpm. O putere suficientă pentru a mişca dezinvolt masa modelului X1, fără a veni însă cu nimic ieşit din comun. Este motorul care se adresează celor care îşi doresc un X1 cu performanţe decente, dar se gândesc şi la latura economică. Este suficient de puternic şi elastic şi face o echipă extrem de bună cu cutia de viteze automată cu opt trepte, disponibilă opţional pentru suma de 2.188 euro. Sunt mulţi bani, dar merită fiecare cent. Cele opt trepte gestionează perfect zona de cuplu maxim a motorului şi se adaptează în funcţie de stilul de mers al celui de la volan. Există, însă, uneori mici ezitări la schimbarea treptelor. Acest neajuns este eliminat în modul Sport, când cutia devine perfectă. Dacă dorim, putem schimba şi manual treptele prin intermediul joystick-ului, iar "plusul" şi "minusul" sunt amplasate corect.
Consum
Deşi varianta de 143 CP oferă performanţe absolut demne de un BMW, asta nu înseamă că te va ruina la atunci când te opreşti la benzinărie. Consumul oficial pe care BMW îl raportează pentru modelul xDrive 18d este de 4.9 litri/100 km în regim mixt şi 5.7 în traficul urban. Pentru varianta echipată cu cutie automată testat[ de noi, consumul mediu este de 5.4 litri/100 km, iar cel urban este de 6.1 litri/100 km.
Cifrele reale sunt destul de apropiate. Am folosit acest model pentru a explora o primă parte din Transalpina şi a asta a însemant autostradă, drumuri naţionale şi apoi urcarea pe drumul şerpuit. Am abordat un ritm alert de condus, iar media de consum raportată de computerul de bord a fost de 7.7 litri/100 km. A doua zi am mers exlusiv pe drumuri naţionale într-un ritm relaxat, iar consumul a scăzut la 4.4 litri/100 km. Consumul mediu înregistrat de noi în aproape 1.500 km parcuşi la volanul acestui automobil a fost de 6.3 litri/100 km.
Dacă comparăm consumul mediu oficial cu cel al concurenţei, rezultă că modelul BMW este cel mai economic. Audi Q3 2.0 TDI 140 CP are un consum mediu de 5.2 litri/100 km, iar un Range Rover Evoque 2.2 TD4 150 CP consumă în medie 5.7 litri/100 km.
Performanţe
Pentru un automobil SUV de dimenisiuni rezonabile propulsat de un motor de aproape 150 CP, BMW X1 oferă performanţe decente. Acceleraţia de la 0 la 100 km/oră se face în 9.6 secunde, iar viteza maximă ce poate fi atinsă este de 202 km/oră.
Din nou, X1 se dovedeşte a fi cel mai bun în raport cu concurenţa. Audi Q3 TDI 140 CP accelerează în 9.9 secunde, în timp ce Range Rover Evoque TD4 150 CP are nevoie de 10.2 secunde pentru acelaşi sprint, iar viteza maximă este de 185 km/oră.
Interior
BMW X1 are un interior extrem de primitor. Mai spaţios faţă de seria 3, X1 poate fi configurat după bunul plac al clientului. Exemplarul pe care l-am testat a venit echipat cu o superbă tapiţerie din piele roşie combinată cu un interior de culoare neagră. Rezultatul este spectaculos pentru privire. Ce-i drept, pentru a echipa maşina cu această tapiţerie, trebuie să plătim 1.657 euro (TVA inclus). Calitatea materialelor este excelentă, aşa cum BMW ne-a obişnuit în ultima vreme.
Poziţia la volan este bună, iar numeroasele reglaje ale scaunului de la volan perit găsirea rapidă şi a unei poziţii confortabile. Maşina oferă suficient spaţiu şi pentru o familie, fiind bine dotată şi la capitolul portbagaj: 480 litri. Mai mult, sub podeaua portbagajului mai există un spaţiu de depozitare pentru obiecte mai mici, care poate fi inteligent compartimentat cu ajutorul unor elemente de plastic. Singurl concurent cu un portbagaj mai mare este Range Rover Evoque, cu 575 litri.
Preţ de achiziţie
BMW nu vinde maşini ieftine. Ştim asta şi ne-am obişnuit ca preţul cerut să fie unul pe măsură. BMW X1 nu face excepţie de la această regulă. Preţul de listă pentru BMW xDrive 18d este de 32.116 euro (TVA inclus). Modelul nostru de test mai avea dotări opţionale preţ de două foi A4 şi 16.403 euro. Ceea ce face ca preţul total al automobilului din imagini să fie de 48.519 euro (TVA inclus).
Audi oferă modelul Q3 echipat cu motor 2.0 TDi de 140 CP începând cu 30.300 euro, în timp ce modelele oferite de Land Rover sunt ceva mai scumpe. Un Land Rover Freelander 2.2 TD4 SE 4WD costă 38.564 euro, iar un Range Rover Evoque 2.2 TD4 costă 38.316 euro.
Siguranţă
BMW X1 a trecut prin examenul EuroNCAP cu brio. X1 a fost testat în cadrul sesiunii de anul trecut, când a obţinut un scor general de cinci stele. Gradul de protecţie pentru pasagerii adulţi este de 87%, iar pasagerii copii sunt protejaţi în grad de 86%.
Lista de sisteme de siguranţă este lungă, BMW oferind şase airbaguri în dotarea de serie plus o sistemele electronice de siguranţă.
Ţinută de drum
Cel mai plăcut lucru la BMW X1 este ţinuta de drum. Nu te-ai aştepta ca un SUV sau un break înălţat - depinde cum priveşti - să fie atât de dinamic. Ei bine, este. Şi poate sta fără ruşine alături de BMW seria 3 la capitolul comportament rutier. Suspensia este fermă, dar fără a muta rinichii celor din interior, ceea ce permite abordarea sportivă a unui drum virajat de munte. Apoi, un mare plus este adus de direcţie. Volanul are o demultiplicare scurtă şi precisă, iar asistarea este impeciabilă, ceea ce transformă condusul acestui automobil într-o adevărată plăcere.
Vizibilitate
În ciuda faptului că modelul nostru nu era echipat cu o cameră de luat vederi pentru mersul cu spatele, ci doar cu un set de senzori faţă-spate, manevrele de parcare sunt uşor de efectuat. Vizibilitatea la volan este bună datorită poziţiei uşor înalte şi a suprafeţelor vitrate absolut corecte. Montantul stânga faţă poate jena uneori vizibilitatea la virajele mai strânse de stânga, dar în rest nu există probleme la acest capitol.
Tehnologie
BMW a concentrat tehnologia care se regăseşte pe modelul X1 în jurul display-ului opţional de dimensiuni generoase care se regăseşte pe centrul planşei de bord. BMW are unul dintre cele mai bune sisteme de navigaţie, însă vorbim de unul foarte scump, care costă 2.490 euro. Apoi avem acces la internet prin intermediul unui iPhone şi a unui abonament cu pachet de date sănătos. Astfel putem accesa BMW Apps, o serie de aplicaţii care ne dau informaţii despre maşină direct pe telefonul mobil. Putem afla care este consumul mediu, câtă motorină mai este în rezervor şi ce autonomie mai are maşina. Tot prin intermediul acestor aplicaţii putem rămâne conectaţi pe Facebook, Twitter sau Foursquare chiar şi când suntem la volan. News Feed-ul este afişat pe display-ul central, şi putem chiar să postăm diverse status-uri presetate. Iar dacă nu dorim să ne luam ochii de la drum, sistemul ne poate citi ultimele update-uri ale prietenilor de pe Facebook sau Twitter.
Trebuie menţionat şi faptul că BMW X1 18d este dotat şi cu un buton ce activează modul Eco Pro. Acest mod încurajează stilul de condus economic, răspunsul pedalei de acceleraţie fiind anesteziat, iar consumul de carburant scade.
Design
Actualul model X1 este cel care a trecut printr-un facelift discret acum un an de zile. Modificările au fost subtile şi sunt greu de descris chiar şi pentru un fan BMW. Ca design complet, X1 este considerat mai frumos faţă de fratele său mai mare, X3. Este omogen, fără a epata, dar ştii sigur că ai în faţă un BMW. Modelul testat de noi a venit cu look-ul Sport Line, ceea ce îl face ceva mai atractiv faţă de un X1 normal. Oricum, personal îl găsesc drept unul din SUV-urile cele mai plăcute ochiului din această clasă.
Ne-a placut
- Ţinută de drum
- Dinamism
- Latura practică
- Direcţie
Nu ne-a placut
- Preţ de achiziţie
Date tehnice - BMW X1 facelift (2012-2015) 2.0 xDrive18d Sport Line | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre BMW
-
Începând cu luna ianuarie 2025, toate modelele BMW diesel, produse în Germania, vor fi alimentate inițial cu HVO 100. Cu alte cuvinte, este vorba despre ulei vegetal hidrotratat. (Marti, 17 Decembrie)
-
Uzina BMW din Regensburg a produs, în 2024, 100.000 de electrice. Mașina aniversară este un iX1 finisat în nuanța exterioară Albastru Bay Lagoon. (Luni, 16 Decembrie)
-
Germanii de la Manhart au dezvoltat un nou pachet de tuning pentru BMW XM. Denumit MHXM 900 II, acesta crește puterea SUV-ului din Munchen la 900 de cai putere și 1.200 Nm cuplu. (Sambata, 14 Decembrie)
-
Constructorul bavarez de automobile a prezentat, pentru prima oară, un concept la noi în țară. Este vorba despre i Vision Dee. (Vineri, 27 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile continuă parteneriatul cu Toyota pentru dezvoltarea de sisteme de propulsie cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Primul model de serie va debuta în 2028. (Joi, 05 Septembrie)
e o parere personala, insa motorul asta mergea pe un serie 1 ca sa ma plimb prin oras, ca sa il numim premium, nu pe x1, de la care as avea probabil pretentia sa depaseasca fara probleme pe drumuri de munte, in mijlocul iernii, cu 4 persoane si echipament de ski in el. nu de alta, dar ix35 iti ofera vreo 180 de cai la jumatate de pret.
deci la performate 5 stele la 143 de cai la un break premium ... scartaie.
la pret de asemenea, e extrem de scumpa pentru ce ofera.
iar interiorul e frumos numai cu optionale de 16000 (la o masina de 28 pui optionale de 16 mii ????), daca nu pui pe el arata cam rau ... chiar neplacut.
Se putea curata masina de praf si nu ma interes amprentele de pe mobil
Nu ne-a placut
Preţ de achiziţie
Ghinion de nesansa, BMW nu este pentru toti
Nu mai compara te rog X1 cu IX35. Nu au nicio treaba unul cu celalalt.
Vorbim de premium cu marca de volum.
Oricum, cred ca sprintul lui X1 este mai rapid decat cel al IX35 cu toti 180 de cai ai lui.
IX are avantajele lui, dar nu poate fi comparat cu X1.
Însă îl voi compara cu un A4 Allroad facelift care în opinia mea arată mult mai masculin, mai agresiv şi dinamic. Aş alege clar un Allroad, X1 fiind mai potrivit pentru tinere domniţe sau mame mai de fiţe.
Recunosc meritele Audi la dezvoltarea sistemelor 4x4 pentru turisme, dar - comparativ cu X-Drive-ul - au ramas putin in urma dpdv al performantelor pe asfalt; quattro-ul lui Audi porneste de la o tractiune fata, pe cand x-drive-ul de la BMW porneste de la o tractiune spate -> solicitari mai mici pe directia masinii si comportament mai sportiv. Asta ca sa nu vorbesc de diferenta nejustificata de pret intre A4 Allroad si X1.
Oricum niciunul dintre cei doi producatori nu are vreun model capabil in afara asfaltului, dar parca X1 se descurca cel mai bine dintre toate (e usor, relativ scurt si cu motorizari puternice). De la Audi, cel mai capabil in afara asfaltului mi se pare a fi prima generatie de A6 Allroad (C6).