Drivetest Volkswagen Golf Cabriolet (2011-2013)
1.2 TSI BlueMotion Technology cabrioLuni, 11.07.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cum transformi un model popular, criticat însă pentru designul său conservator, într-un sex-simbol al verii? Renunţi la acoperiş. Volkswagen a decis să abordeze radical problema şi a lansat, fix înainte de sezonul estival, Golf Cabrio, modelul desemnat să atragă privirile la semafor şi să devină un best-seller în segmentul cabrioletelor compacte. Judecând după prima aventură la volanul neamţoaicei topless, putem spune că germanii se pregătesc de un nou hit al verii.
Volkswagen Golf Cabriolet (2011-2013)
1.2 TSI BlueMotion Technology cabrio
- Pret de pornire 21.056 €
- Pret model testat 21.530 €
- Taxa auto 75 €
Motor / Transmisie
În cazul unei decapotabile, designul primează în faţa performanţelor. Însă, pentru a experimenta senzaţii mai intense ai totuşi nevoie de un agregat care să ofere putere. Golf vine cu trei versiuni de motorizare, cea mai potentă oferind 160 de cai putere. Noi am făcut cunoştinţă cu varianta entry-level, pusă în mişcare de etalonul downsizing-ului în gama VAG: mezinul de 1.2 litri TSI. Unitatea pe benzină este capabilă să ofere celui de la volan 105 cai putere, resimţiţi la 5000 de rotaţii. Fiind vorba de un mtoor turbo, TSI-ul garantează un cuplu generos pentru cilindreea sa, 175 de Nm, resimţit extrem de devreme, încă de la 1500 de rotaţii. Impulsurile oferite la turaţii reduse fac din această versiune una destinată mai mult aglomerărilor urbane, unde resursele sunt mai mult decât suficiente. În plus, elasticitatea mtorului face ca acesta să fie extrem de uşor de condus. La viteze mai mari însă, unitatea gâfâie când vine vorba de accelerare. TSI-ul este asistat de o cutie manuală cu şase rapoarte, care face o pereche excelentă cu propulsorul pe benzină. Este o pereche perfectă când vine vorba de exploatarea resurselor. Treptele sunt etajate bine, iar timoneria este una precisă.
Consum
Popularul motor de 1.2 litri încearcă să spele păcatele mai vechiului propulsor de 1.6 litri, normal aspirat, care nu oferea un consum tocmai îmbucurător. Downsizing-ul pare să fie rezolvat această problemă, cel puţin dacă ne uităm în fişa tehnică. Volkswagen promite un consum urban de numai 6.9 litri şi unul extra-urban de 5.5 litri.
Cifrele sunt foarte bune, însă vorbim de versiunea 1.2 TSI ajutată de pachetul BlueMotion Technology. Pentru cei profani, amintim că "revoluţia albastră" înseamnă în gama VW următoarele: sistem start-stop, care opreşte motorul la semafor, sistem de recuperare a energiei de frânare, ultimele trepte ale cutiei manuale ceva mai lungi, un indicator de schimbare optimă a raportului, un ECU recalibrat şi pneuri speciale.
Cum se traduc toate acestea în viaţa reală: un consum urban apropiat de 9 litri/100 de kilometri, fără menajamente, şi unul extraurban de 6.7 litri/100 de kilometri, când viteza nu sare de 120 km/h. Comparativ cu rivalul Peugeot 308 CC, Golf este de departe alegerea mai economică.
Performanţe
Dacă la capitolul consum Golf Cabrio stă foarte bine, la capitolul performanţe trebuie să vă înarmaţi cu ceva răbdare. Asta pentru că acceleraţia de la 0 la 100 de km/h se face în 11.7 secunde, adică nu tocmai repede. Pentru cei interesaţi mai mult de acest aspect, le recomandăm vârful de gamă, 1.4 TSI de 160 de cai putere. Golf Cabrio recuperează însă la capitolul viteză maximă, reuşind să atingă 188 de km/h, adică suficient pentru a flutura părul celei de pe scaunul din dreapta.
Comparativ cu Peugeot 308 CC, care beneficiază de 15 cai putere în plus, Golf Cabrio este mai rapid cu 0.3 secunde, însă pierde teren la capitolul viteză maximă.
Interior
În interior regăsim acelaşi spirit clasic al celui mai popular model compact din istorie. Nimic special, nimic care să atragă atenţia. Poate doar comanda de rabatare a acoperişului din pânză, care te ajută să vezi cerul în mai puţin de 10 secunde.
Materialele păstrează un aspect tern dar plăcut la atingere, destul de moale. Inserţiile cromate de la nivelul gurilor de ventilaţie şi al volanului, precum şi ecranul LCD cu funcţie tactilă, de 7 inch, animă interiorul simplist, dar foarte bine organizat. Ergonomia rămâne principalul atu al germanilor, care reuşesc să transplanteze spiritul pragmatic într-o maşină distractivă, fără acoperiş şi fără inhibiţii.
Pe locurile din spate se mai pot bucura de senzaţiile decapotabilei încă doi pasageri. Din păcate pentru ei vântul le va trece mai puternic prin plete. Nu acelaşi lucru îl putem spune despre pasagerii faţă, care pot rula până la 130 de km/h fără mari probleme.
Chiar dacă vorbim de un cabrio, prezenţa soft-top-ului face ca portbagajul să ofere o capacitate de 250 de litri, suficientă pentru trusa de machiaj a două fete care pleacă în concediu la mare.
Preţ de achiziţie
Plusul de imagine pe care ţi-l oferă un acoperiş rabatabil nu vine tocmai ieftin. Golf Cabrio pleacă de la 21.056 de euro cu TVA, un preţ ceva mai piperat decât varianta banală cu cinci uşi. Pentru această sumă clientul primeşte motorul 1.2 TSi, fără tehnologie BlueMotion. Pentru cei care vor şi amprenta eco a germanilor, versiunea testată de noi este cu aproximativ 500 de euro mai scumpă, adică 21.530 de euro cu TVA.
Chiar şi aşa, raportat la principalul rival, Peugeot 308 CC, Golf Cabrio este o adevărată afacere. Francezul pleacă de la 25.814 euro cu TVA, etichetă atribuită motorului pe benzină 1.6 VTi de 120 de cai putere.
Siguranţă
Derivat din fratele său cu cinci uşi, Golf Cabrio preia toate trăsăturile acestuia în materie de siguranţă. Automat vorbim de cinci stele în cadrul testelor EuroNCAP şi unul dintre cele mai bune rezultate la capitolul protecţia pasagerilor adulţi. Nu mai vorbim de sistemele de siguranţă active şi pasive, care se vor strădui să vă ferească de incidente chiar şi atunci când sunteţi "furaţi" de peisajul din jur.
Compactul vine în standard cu ABS şi EBD, controlul tracţiunii şi stabilităţii, centuri pretensionate, şapte airbaguri, dintre care unul rezervat genunchilor şoferului, şi, aşa cum trebuie în cazul unui cabrio, un sistem activ de protecţie împotriva răsturnării.
Ţinută de drum
Varianta cu acoperiş rabatabil preia atributele fratelui cu acoperiş fix şi în ceea ce priveşte ţinuta de drum. Chiar dacă în oraş nu este totul orientat către confort, iar unele gropi vor fi greu de abordat, în afara aglomerărilor urbane, pe şoselele virajate, compactul se va simţi ca peştele în apă.
Suspensia spate, deja un etalon în segment, garantează o ţinută de drum excelentă, o stabilitate bună în viraje şi o aderenţă ce paote fi ruptă cu greu, mai ales atunci când există ESP. Direcţia electromecanică, ajustabilă în funcţie de viteză, se dovedeşte a fi destul de precisă, atunci când abordezi curajos virajele, şi uşor manevrabilă atunci când încerci o parcare dificilă.
Vizibilitate
Un model cabrio nu crează probleme de vizibilitate atunci când acoperişul este rabatat. Când pânza coboară deasupra capului, senzaţia de libertate este înlocuită de una de claustrofobie, suprafaţa vitrată reducându-se şi ea considerabil. Geamurile laterale oferă o vizibilitate suficientă, însă luneta nu este suficient de generos croită pentru a facilita manevrele efectuate în marşarier. Tocmai de aceea este recomandată prezenţa unor senzori de parcare. Oglinzile laterale încearcă să completeze aceste lacune prin proporţionarea lor destul de bună.
Tehnologie
Golf Cabrio încearcă să se facă vinovat de autosuficienţă, pe care încearcă să ţi-o inducă subtil. Şi cum să nu te simţi astfel când primeşti aer condiţionat climatic pe două zone, sistem audio cu conexiune auxiliară, slot de card şi o fidelitate bună chiar şi la volum ridicat? Mai mult decât atât, ecranul tactil se face vinovat, la rândul său, de a fi o interfaţă extrem de prietenoasă şi utilă pentru toate funcţiile maşinii: de la cea de climatizare până la cea de închidere automată a uşilor.
După cum am precizat şi mai devreme, la capitolul vizibilitate, este utilă instalarea unor senzori de parcare optici, care ajută la manevrele de parcare.
Design
Cei de la Volkswagen au fost criticaţi constant pentru designul tern, monoton şi prea conservator. Nemţii au găsit însă o reţetă care place şi nu se abat de la ea. Este şi cazul variantei Golf Cabrio, care, deşi adoptă un acoperiş rabatabil, preia aspectul frontal al fratelui său cu cinci uşi. Diferenţele majore se observă în spate, unde designul pare ceva mai bine închegat, graţie, în mare parte liniei portbagajului şi prezenţei LED-urilor.
Fără îndoială, maşina arată foarte bine atunci când acoperişul este complet coborât. Însă, când pânza soft-top-ului acoperă habitaclul, privit de afară Golf apare din nou ca un model conservator fără artificii de design. Chiar şi aşa, privirile sunt atrase ca un magnet, semn că publicul s-a obişnuit cu modelul popular, însă nu cu varianta sa cabrio.
Ne-a placut
- Transmisia manuală
- Ţinuta de drum
- Timpul de rabatare
Nu ne-a placut
- Aspectul frontal
- Acceleraţia 0-100 km/h
- Dimensiunea lunetei
Date tehnice - Volkswagen Golf Cabriolet (2011-2013) 1.2 TSI BlueMotion Technology cabrio | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Volkswagen
-
Constructorul german de automobile recheamă în service circa 115.000 de mașini, în SUA, din cauza airbag-urilor Takata. Sunt afectate inclusiv modele Passat din 2006-2007. (Sambata, 09 Noiembrie)
-
Volkswagen ne-a invitat la el acasă, în Wolfsburg, pentru a vizita uzina unde, în urmă cu 50 de ani, lua naștere legendarul Golf. Nu aveam cum să ratăm această ocazie, așa că în rândurile următoare îți vom povesti întreaga experiență. (Joi, 17 Octombrie)
-
Am călătorit la Wolfsburg, în fieful Volkswagen, pentru a face cunoștință cu cel mai nou SUV al mărcii germane. Este vorba despre Tayron, un model care se încadrează între Tiguan și Touareg. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale pe care trebuie să le știi despre acesta, dar și un video cuprinzător. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Un Volkswagen ID.7 Pro S a atins o autonomie record. Mașina a parcurs 794 de kilometri cu un plin de baterie, iar consumul indicat de computerul de bord a fost de 10.3 kWh/100 de km. (Vineri, 04 Octombrie)
-
Cu ocazia evenimentului ID. Meeting, organizat în Locarno, Elveția, Volkswagen a prezentat un exemplar unicat, bazat pe ID.3 GTX Performance. Este un omagiu adus celebrului Golf Fire and Ice din anii '90. (Sambata, 07 Septembrie)
Asta in conditiile in care AutoBild a avut un consum in tot testul, de 6,6 %.
Test complex, care, pe langa rularea propriu-zisa, cuprinde acceleratii 0-50; 0-100; 0-130 km/h,reprize ce tin de elasticitate..60-100 (tr. 4); 80-120(tr. 6), dar si teste de franare.
Aceste teste ridica de cele mai multe ori consumul, dar se pare ca ei reusesc chiar si asa sa consume mai putin decat voi in extraurban.
Sa fie oare doar calitatea combustibilului de vina ?
Asa de tare ma indoiesc !
Pe langa altele, ar trebui sa dati la fiecare articol, cati km are masina testata.
Asta e un lucru foarte important.
Cele mai mult masini ale voastre sunt aproape noi. Iar consumul la masinile cu putini km, care n-au iesit din rodaj, este irelevant.
dragos.. tu tot timpul ai impresia ca se minte in aceste teste.. problema ta este ca, pe langa ca ai doar cativa ani de permis, o Vectra "vechiuta" (masini foarte bune daca ma intrebi pe mine) si stai in Iasi .. mai ai si o oarecare reticenta in a "crede". Ar trebui sa ai in vedere ca traficul din Bucuresti nu prea se poate compara cu alte localitati.. si asta din simplul fapt ca in bucuresti+ilfov sunt inmatriculate mai multe masini decat oameni cu buletin ;).
Realitatea este ca intr-o dimineata un pica mai "altfel" poti sa mergi cu masina la fel ca in dimineata precedenta dar sa consumi 1% in plus ... doar pentru ca 1% dintre "compatrioate" au decis ca bate vantul prea tare si le strica parul pana la metrou ... iar cartea tehnica este valabila pentru cei care au 10milioane de euro in cont si care merg pe strada fara sa vrea sa si ajunga undeva la timp ... si cum la noi nu prea este cazul.. ne mai grabim.
Nu neaga nimeni ca nu poti sa mergi si cu consumul din carte ... macar o data in viata... dar ca sa faci asta trebuie sa nu ai altceva de facut in ziua aia (si sa nu ploua.. ca daca vremea iti face figura... numai impinsa mai scoate masina aia consumul din carte)
On topic: eu nici pana acum nu inteleg de ce ti-au cumpara un Golf Cabrio. :-/ Poate ma ajutati voi.
In primul rand, eu dadeam niste exemple de oameni care intr-adevar stiu sa testeze masini si care au si aparatura necesara, in speta, cei din Germania si NU DE MINE. Si am sa continui sa dau aceste exemple, mai ales de la ADAC, cei care, probabil, sunt cei mai buni oameni din lume in ceea ce priveste lumea auto.
In al doilea rand, ce treaba are masina mea personala ?! :) Pe ea am facut probabil cei mai putini km din experienta mea. Si sunt destui km, stai tu linistit.
In al treilea rand, nu era vorba in niciun caz de vreo minciuna din teste, LOL. Se pare ca te prinzi mai greu. Pe langa alte chestii despre care nu vreau sa discut, mai este confuzia asta intre consumul dat de constructor si felul in care testeaza ei masina. Sunt doua lucruri total diferite si e complet gresit sa le puna impreuna sau sa le compare, asa cum fac TOT TIMPUL.
Ca sa nu mai spun de klimotrajul masinii, care poate influenta cu cativa litri buni consumul, asa cum am spus mai sus.
In al patrulea rand, am ajuns si eu de vreo cateva ori prin traficul din Bucuresti, cu diferite masini si fara schimbari ale valorilor normale de consum, deci stiu care-i treaba, stai tu calm.
La fel de bine cunosc si stilul bucurestenilor( nu la toti, dar foarte raspandit), care fac intrecere de la un semafor la altul, iar apoi pun frana de parca ar avea saci de cartofi si nu oameni, drept pasageri. N-am inteles niciodata de ce fac asta. Eu care mergeam normal, ajungeam la acelasi semafor, in dreptul lor :)). Ei se pare ca nu se prindeau ca nu ajung mai repede undeva, desi consuma aiurea combustibilul, discurile si placutele. Nu numai acolo e treaba asta, dar acolo e cel mai raspandit fenomenul.
Ma rog, deja ma intind prea mult.
Te-as ruga sa citesti cu mai multa atentie, daca tot te obosesti sa-mi raspunzi la ceva, pe viitor.
De unde ai informatiile?? Antena 3?:))
In bucuresti/inlfov sunt inmatriculate masini care circule in toata taara, gandeste'te la zecile de mii de masini care se vand in leasing, si circula in orase precum Iasi, Cluj Timisoara sau in orice alt oras din tara. Unde crezi ca sunt inmatriculate aceste masini?? normal, in bucuresti/ inlfov pt ca aici este si sediul central al companiei de leasing.
Deci...dupa ce se cesc anumite statistici, acestea trebuiesc si interpretate, nu doar citate din anumite surse mai mult sau mai putin oficiale.
PS: nu contest aglomeratia din bucuresti!!! ma bucur ca iasul este cat de cat mai rasuflat din acest punct de vedere
Ma bucur ca cei de la VW au vazut intr-un final potentialul acestei versiuni de Golf.
Excelent !!!
@VW= FAS AUTO, daca esti atat de dezinteresat de vw si atat de "pasionat" de bmw, comenteaza te rog la articolele BMW sau mai bine du-te pe forumurile "radicalistilor" BMW si dezlantuie-te.
Si mai bine, urca-te in Seria 5-ul tau, da drumul la clima si racoreste-te putin in trafic ... sau e un lux prea scump ... atunci iti recomand un vw fiabil, economic si usor de intretinut.
.. s-a trecut la inmatricularea masinulor cu numere gen B-314-ZDA tocmai pentru a face loc in plus fata de cele peste 1,5 milioane de combinatii gen B-05-UGI existente (am folosit 2 combinatii un pic mai "de cartier" si imi cer scuze de la cititorii mai pudici...si sper sa nu fi incalcat atat de tare regulamentul :P ) ... asta ar trebui sa spuna ceva despre numarul de masini .. nu tre sa te uiti la Antene sau iRealitatea :)
... si .. asta cu "in bucuresti+ilfov sunt inmatriculate mai multe masini decat oameni cu buletin ;)" era o "metafora", nu trebuia interpretata literal ca un fapt ce are in spate un recensamant exact al populatiei si al masinilor .. ce draq.. mai glumim si noi..
@VW= FAS AUTO ... stai calm:)
@Dragos - nu demult ne spuneai cum ca ar trebui sa mergem "usurel" cu masina, sa nu "turam prea tare" , sa mergem "la consum".. etc. ... dar sa stii ca unii dintre noi trebuie sa si "ajunga" acolo unde merg. Permite-mi sa am o parere un pic altfel despre opinia ta cu privire la cat ar trebui sa consume o masina.
Cunosc destul de multi oameni, posesori de masini (diferite ca marca si model ... ) si pot spune ca inca nu pot numi unul singur care sa poata conduce prin bucuresti si imprejurimi cu un consum de max. 10% peste datele din cartea tehnica. Acesta este motivul pentru care inclin sa cred ca cifrele obtinute de AM in conditii normale de trafic sunt OK ca "informatie" - nu "certitudine" in 100% din cazuri. Masina de 1,4tone + pasageri care consuma 8-9% in oras este "reala" ... aia care consuma 6% este cam trasa de par ... oricat ai vrea sa dai dreptate celor de la ADAC sau AutoBild trebuie sa ai in vedere ca pe la ei p'acasa nu se circula ca prin romanica/bucuresti.
-de design, ce difera la Eos
-interiorul lui Eos este finisat cu materiale superioare, fiind si diferit
-Eos are hard-top iar Golful acoperis textil
-Eos e mai scump si mai mare!
@Automarket- nu ar trebui sa permiteti postari ale unor giboni frustrati si agramati gen FAS-AUTO! Poate pe voi va distreaza insa pe mine nu pt. ca nivelul de calitate al site-ului scade!
Dumnezeul meu si a altora este SUS nu intr-o masina. Este dreptul meu si a altora sa conducem ce masina ne permitem si consideram ca are cel mai bun raport pret achizitie / intretinere si experienta imi spune ca audi / vw din punctul meu de vedere este compania cu cel mai bun raport.
Asa ca te rog apasa butonul ala ia un distonocalm si plimbate cu cascarabeta ta inmatriculata in bulgaria.