Drivetest Jeep Renegade (2015-prezent)
2.0 Diesel Turbo (MultiJet) 140CP 4x4 Aut9 LimitedVineri, 12.09.2014
- Comenteaza
- Trimite pe:
Jeep intră pe un nou teritoriu odată cu lansarea celui mai mic model din gama sa. O revenire la origini, aşa cum o prezintă echipa de marketing a mărcii americane, noul Jeep Renegade fiind privit ca un urmaş de drept al celebrului Willys MB, unul din primele modele folosite de armata americană începând cu 1941 şi intrat în legendă. Willys-ul este modelul care i-a inspirat pe designerii Jeep în crearea noului Renegade. Iar tema care se regăseşte peste tot în noul Renegade este X-ul obsesiv folosit atât în designul stopurilor şi farurilor. Acest X este un simbol preluat de pe canistra de benzină a bătrânului Willys, canistră ce era în dotarea standard a modelelor din 1941.
Jeep Renegade este un pariu mare pentru marca americană deţinută acum de grupul Fiat. Platforma este comună cu cea a viitorului Fiat 500, iar noul Jeep este fabricat în Italia la uzina de la Melfi. Cel mai mic Jeep este un efort global de a pune din nou legendara marcă pe drumul corect. Noul Grand Cherokee a deschis bine drumul, Cherokee este însă controversat din punct de vedere al designului. Renegade are însă potenţialul de a fi un mare hit pentru Jeep şi implicit şi pentru Fiat. Să detaliem.
Jeep Renegade (2015-prezent)
2.0 Diesel Turbo (MultiJet) 140CP 4x4 Aut9 Limited
- Pret de pornire 22.500 €
- Pret model testat 33.400 €
- Taxa auto NC €
Motor / Transmisie
Jeep foloseşte pentru noul său model platforma dezvoltată împreună cu cei de la Fiat, aceeaşi platformă ce se va regăsi şi pe modelul Fiat 500X. Era normal ca şi motorizările să provină din aceeaşi bancă de organe comună dintre mărcile Chrysler şi Fiat. Europenii vor prefera noul Renegade cu motorizare diesel, iar Jeep a ales două propulsoare Multijet. Unul de 1.6 litri şi 120 CP şi al doilea de 2.0 litri în două variante de putere 140 şi 170 CP.
Am putut să le încercăm pe toate la lansarea oficială pentru Europa a noului model şi putem spune că preferatul nostru este cel de 140 CP. Este un Multijet de generaţia a doua mult mai rafinat faţă de propulsoarele diesel Fiat de acum o generaţie. Chiar şi faţă de fratele său de 1.6 litri, motorul diesel de 2.0 este vesel şi fericit să urce în ture oferind suficient cuplu pentru a imprima un caracter deosebit noului Jeep de buzunar.
Dacă motorul de 1.6 diesel oferă 120 CP la 3.750 rpm şi 320 Nm la 1.750 rpm, cel de 2.0 litri adaugă 20 CP în plus pentru un total de 140 CP la aceeaşi turaţie şi 350 Nm. Motorul de doi litri este mai rafinat faţă de cel de 1.6 şi se potriveşte mai bine cu caracterul noului Renegade. Reprizele sunt mai mult decât satisfăcătoare, micul Jeep dovedind-se chiar foarte sprinten indiferent dacă rulăm pe asfalt sau pe macadam.
Noul Renegade va fi oferit atât cu transmisie 4x2 pentru cei care nu au de gând să părăsească prea des asfaltul, dar şi cu sistem 4x4 de două feluri. Modelele Renegade normale folosesc un sistem de tracţiune integrală numit 4WD Active Drive, în timp ce varianta supremă numită Jeep Renegade Trailhawk foloseşte un sistem mai adecvat off-roading-ului numit 4WD Active Low.
În ceea ce priveşte cutiile de viteze folosite, cele manuale au cinci sau şase trepte, cu o timonerie placută şi precisă. Un mare plus pentru mânerul din aluminium, foarte ergonomic. Pentru cei care preferă transmisiile automate, Jeep oferă două variante: o cutie cu două ambreiaje asociată cu motoarele pe benzină şi o cutie automată clasică cu nouă trepte pentru motoarele diesel. Da, nouă trepte, aţi citit bine. Nimeni nu mai oferă o cutie similară în acest segment. Am avut ocazia să mergem cu un Renegade dotat cu o asemenea transmisie şi dacă lăsăm cutia în modul automat nici nu vom remarca că avem atâtea trepte la dispoziţie. În modul manual, cutia nu te lasă să urci mai mult de treapta a şaptea la viteze mici, treptele superioare devenind utille la viteze de croazieră.
Consum
În ceea ce priveşte consumul de carburant, motorul de 2.0 litri şi 140 CP are o cifră oficială de 5.7 litri/100 km în ciclu mixt. Jeep mai spune că micul Renegade va consuma 6.7 litri/100 km în oraş şi 5.1 litri/ 100 km în regim extraurban. Aceste cifre sunt valabile pentru motorul de 140 CP asociat cu cutia automată cu nouă trepte. În cadrul testului efectuat la lansarea europeană a modelului Jeep Renegade am avut parte de un trasu mixt ce a cuprins autostradă, localităţi rurale şi drumuri naţionale. Consumul mediu înregistrat de computerul de bord a fost de 7.2 litri/100 km.
Performanţe
Echipat cu motorul de 2.0 litri Multijet de 140 CP şi cutia de viteze automată cu nouă trepte, noul Jeep Renegade dovedeşte că nu este doar un mic şi simpatic SUV. Oferă performanţe mai mult decât decente având nevoie de 10.2 secunde pentru a atinge 100 km/oră, iar viteza maximă este de 182 km/oră. Comparând aceste cifre cu cele ale concurenţei, constatăm că până şi Mitsubishi ASX cu motor diesel de 2.2 litri şi 150 CP este mai lent la sprint având nevoie de 10.8 secunde pentru a atinge 100 km/oră.
Interior
Renegade este un Jeep atipic. Nu oferă luxul dintr-un Grand Cherokee, dar nici interiorul spartan al unui Wrangler. Este un automobil normal cu un interior pe măsură. În ciuda dimensiunilor exterioare mici, interiorul se prezintă promiţător cu loc suficient pentru cinci pasageri adulţi. Cel de la volan are în faţă ceasuri analogice clasice şi un display mare de 7 inch amplasat între cele două indicatoare analogice. Acest display este disponibil de la nivelul de echipare Limited. Modele cu echipare inferioară se vor mulţumi cu un display mai mic.
Materialele folosite la interior sunt în general de calitate bună. Plasticul abundă, dar este în general moale şi suficient de plăcut la atingere. Inginerii şi designerii au reuşit să ascundă destul de bine latura Fiat a acestui model, doar manetele de comandă pentru ştergătoare şi semnalizare fiind comune. Interiorul abundă şi de detalii simpatice în stilul Jeep, ca de exemplu zona roşie a turometrului fiind desenată ca şi când ar fi fost împroşcată cu noroi. Mai există logo-ul "Since 1941" amplasat deasupra consolei centrale, dar şi grila Jeep şi farurile rotunde amplasată lângă boxele de pe portiere.
Una peste alta, interiorul este reuşit şi extrem de bine antifonat. La viteze de autostradă, doar un uşor zgomot la vânt îşi face simţită prezenţa. Deşi are profilul unei cărămizi rotunjite, noul Jeep se laudă cu un coeficient aerodinamic de 0.34 și asta ajută mult la reducerea rezistenței la înaintare.
Portbagajul lui Renegade oferă un volum de 350 litri, decent pentru dimensiunile maşinii. La nevoie, bancheta se poate rabata, iar pentru cei care chiar au nevoie şi de mai mult spaţiu, pot alege un portbagaj extern din catalogul de accesorii Jeep.
Preţ de achiziţie
Pentru piaţa românească, preţurile pentru noul Jeep Renegade încep de la 22.200 euro (TVA inclus). Acest preţ este valabil pentru modelul de bază cu motor pe benzină 1.6 E-TorQ 110 CP 4x2 în echipare Sport. Pentru a achiziţiona un model similar cu cel testat de noi 2.0 Multijet 140 CP 4x4 AT9 în echipare Limited trebuie să scoatem din cont 33.400 euro. Cea mai scumpă versiune este cea dedicată off-roadului Trailhawk 2.0 Multijet 170 CP pentru care trebuie achitat 35.500 euro.
În ceea ce priveşte disponibilitatea la noi în ţară, Jeep Renegade va putea fi comandat începând cu luna octombrie, cu primele livrări programate pentru începutul anului viitor.
Deşi nu are cu adevărat un concurent direct, micul Jeep se va lupta cu modele ca Mitsubishi ASX, Nissan Juke, Opel Mokka sau Mini Countryman. Dintre acestea cel mai scump este Mini-ul cu preţuri ce oscilează în jurul cifrei de 30.000 euro, iar un ASX configurat similar costă 27.000 euro.
Siguranţă
Jeep Renegade nu a fost testat pentru siguranţă de către EuroNCAP, dar modelul italo-american speră să obţină scorul maxim de cinci stele. Pachetul de măsuri de siguranţă este complet, noul Jeep Renegade oferind şase airbaguri în dotarea standard plus clasicul sistem electronic ESC (Electronic Stability Control).
Renegade mai oferă avertizare pentru unghiul mort la depăşire, cruise control adaptiv şi sistem de evitare a accidentului iminent numit Forward Collision Warning-Plus, o premieră în această categorie.
Ţinută de drum
Cea mai plăcută surpriză oferită de micul Jeep este ţinuta de drum. Renegade are o suspensie placută şi foarte bine reglată pentru realităţile europene. Renegade rulează excelent pe autostradă, iar pe drumurile virajate este o plăcere să ataci curbele. Deşi este un pic moale, suspensia este foarte bună mai ales pe drumuri denivelate sau pe drumuri de macadam. Singura problemă este direcţia, care nu oferă foarte mult feedback celui de la volan. Am fi preferat un volan ceva mai comunicativ.
Apoi dimensiunile compacte de doar 4.23 metri lungime, fac din Renegade un automobil bine adaptat şi mediului urban, acolo unde cel mai probabil îşi va petrece cea mai mare parte a timpului.
Însă Jeep a dorit ca Renegade să fie un off-roader adevărat şi pentru cei care au de gând să se ducă pe munte cu cel mai mic Jeep oferă versiunea Trailhawk, testată special pentru drumuri dificile. Aceasta are tracţiune integrală, sistem Hill Descent Control, blocare electronică a diferenţialelor şi cinci moduri de rulare în teren accidentat: Auto, Snow, Sand, Mud plus modelul Rock, exclusiv pentru varianta Trailhawk. Faţă de variantele cu tracţiune 4x2, versiunea Trailhawk are o gardă la sol mai mare cu 35 mm.
Vizibilitate
Deşi are o siluetă relativ pătrăţoasă, vizibilitatea este bună la volanul lui Jeep Renegade. Parbrizul este suficient de amplu, iar poziţia la volan, deşi nu foarte înaltă, este bună. Oglinzile retrovizoare şi sistemul de avertizare pentru unghiul mort au grijă ca cel de la volan să ştie mereu ce se află în jurul maşinii sale.
Montanţii nu sunt foarte groşi şi nu am avut probleme nici cu vizibilitatea pe viraje. La manevrele în spaţii mai mici, senzorii de parcare şi camera ajută din plin, dar dimensiunile compacte ale Jeep-ului Renegade sunt cel mai mare important atu.
Tehnologie
Renegade este un model foarte important pentru Jeep şi acest lucru se vede şi în efortul pe care compania americană deţinută de Fiat l-a făcut în echiparea acestui model cu cele mai noi tehnologii disponibile. De la amortizoarele reglabile Koni şi cele două sisteme de tracţiune integrale până la două cutii de viteze automate (dublu ambreiaj cu şase trepte şi automată cu nouă trepte), trecând prin cele aproape 65 sisteme electronice, Renegade este un automobil care poate satisface aproape pe oricine.
Grafica noilor ecrane este mult îmbunătăţită faţă de ce oferea Jeep până nu demult şi încă mai oferă pe variantele mai slab echipate. Frâna de parcare este electrică pe toate modelele, iar butonul de pornire a motorului este inteligent amplasat acolo unde de obicei este butucul contactului.
Jeep Renegade îşi mascheză bine latura italiană şi dacă nu am şti am putea jura că este fabricat în America. Este însă o maşină europeană, noul Jeep Renegade fiind fabricat la uzina Fiat de la Melfi, Italia.
Design
La capitolul design, echipa care a desenat cel mai mic Jeep a reuşit să îl integreze perfect în gama unui constructor care construieşte doar SUV-uri. Cumva au luat celebrul calandru de la modelul Wrangler şi clasicele faruri rotunde şi le-au pus pe un SUV de clasă B fără ca acesta să pară ridicol. Este simpatic, mult mai agreabil la privit în realitate faţă de imagini.
Este un automobil unisex, putând fi folosit de oricine, în orice mediu. Se potriveşte şi în mediul urban, dar şi în pădure sau în deşert. Poate fi personalizat cu ajutorul accesoriilor din catalogul Jeep şi pot fi alese culori neutre militare sau culori puternice aprinse.
În cadrul conferinţei de presă ce a precedat lansarea europeană a noului model, Mike Manley, preşedinte şi CEO Jeep a spus că undeva de-a lungul anilor trecuţi, Jeep şi-a pierdut calea. Au acceptat acest lucru şi acum reconstruiesc acestă marcă. Iar Renegade va contribui din plin la acest lucru.
Ne-a placut
- Design atrăgător
- Capacități off-road
- Cutie automată cu nouă trepte
Nu ne-a placut
- Direcție lipsită de feedback
- Mult plastic la interior
Date tehnice - Jeep Renegade (2015-prezent) 2.0 Diesel Turbo (MultiJet) 140CP 4x4 Aut9 Limited | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Jeep
-
Americanii de la Jeep anunță o serie de noutăție pentru celebrul Wrangler. În 2025, acesta va primi o nuanță exterioară nouă, dar și o climatizare activă a habitaclului. (Joi, 26 Septembrie)
-
Potrivit unor declarații făcute cu ocazia Zilei Investitorilor, americanii de la Jeep intenționează să lanseze trei SUV-uri. Primul dintre ele este un Renegade electric. (Vineri, 14 Iunie)
-
Jeep anunță o serie de îmbunătățiri pentru modelul Renegade în Europa. Lista include un instrumentar digital de bord, dar și un ecran nou pentru sistemul multimedia. (Joi, 08 Februarie)
-
Jeep Avenger, în versiunea cu motor termic, poate fi comandat în România. Prețurile încep de la 22.500 de euro cu TVA inclus. (Luni, 22 Ianuarie)
-
Jeep prezintă versiunea mild-hybrid a SUV-ului Avenger. Aceasta poate fi deja comandată pe piețele europene, inclusiv în România. (Vineri, 10 Noiembrie 2023)
oare scrieti fiecare cate un articol despre jeep renegade si asteptati aprecierile cititorilor?
Si ce-i cu parbrizul ala de intuneca in asa hal? Unii s-au uitat prea mult la True Blood.
1. garda la sol
2. unghiuri de atac si degajare
3. adancimea vadului
4. detalii despre tractiunea integrala, repartizarea cuplului etc
5. prezenta protectiilor metalice (scuturi) sub caroserie
FWD AWD TrailHawk
Approach angle 17.9° 21.0° 30.5°
Breakover angle 21.2 24.0 25.7°
Departure angle 29.7 32.1 34.3°
Running clearance 6.7 7.9 8.7
Water crossing (5 mph) 19”
Mai multe detalii in comentariul de ieri.pe aceeasi tema (Jeep Renegade).
http://www.topgear.com/uk/car-news/jeep-renegade-first-drive-1-2014-09-19
masina urata rau
vreau si eu una!