Drivetest Isuzu D-MAX Cabina Dubla (2012-2017)
2.5 Diesel 163CP 4x4 Man5 ClassicVineri, 19.10.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
Pick-up-urile erau cândva vehicule cu scop strict utilitar. Mai mult, era de prost gust să conduci unul prin oraş dacă nu aveai bena plină cu ceva care să sugereze că ai şi ceva treabă cu maşina respectivă şi nu o foloseşti doar pentru drumul birou-acasă şi retur. La un moment dat, ceva s-a schimbat, iar americanii au început să-şi conducă utilitarele peste tot, dacă tot le aveau. Între timp, moda s-a dus mai departe, iar constructorii au răspuns cu toate armele din dotare.
Isuzu a produs primul său pick-up în 1963. Acesta se numea WASP. În 2002, l-au lansat pe D-Max. Un deceniu mai târziu, D-Max vine cu cel mai bun coeficient aerodinamic din segment, cel mai bun consum din clasă, cele mai bune emisii de CO2, cea mai lungă benă şi patru stele EuroNCAP. Am încercat versiunea de top pentru a vedea ce a învăţat pick-up-ul japonez pentru a răspunde la segmentul de lifestyle, reprezentat de clienţii care cumpără un pick-up pentru distracţie, nu doar pentru ceea ce poate el să facă.
Isuzu D-MAX Cabina Dubla (2012-2017)
2.5 Diesel 163CP 4x4 Man5 Classic
- Pret de pornire 26.040 €
- Pret model testat 30.186 €
- Taxa auto 685 €
Motor / Transmisie
Isuzu a decis să actualizeze serios gama D-Max, aşa că acest lucru nu putea fi efectuat fără să modernizeze şi propulsoarele. Pe piaţa din România, este oferit un singur motor, disponibil într-un singur nivel de putere, 163 CP şi 400 Nm. La fix, am spune noi, pentru că se încadrează destul de bine între modele precum Amarok, Hilux, Navara şi L200. Nici prea multă putere, nici prea puţină. Există şi motorizări mai puternice în curţile rivalilor, cei de la Nissan ieşind în evidenţă cu oferta lor pentru Navara. Revenind la D-Max, unitatea 2.5 TwinTurbo vine fie în compania unei transmisii manuale cu şase trepte, fie în compania unei automate cu cinci trepte, disponibil doar pentru versiunea cu cabină dublă.
Pentru că am vrut să vedem latura de lifestyle a lui D-Max, am încercat versiunea cu transmisie automată, pentru a gusta o zi din viaţa unui client Isuzu care vrea să se relaxeze şi nu vrea să schimbe treptele de viteză în drumul lui spre distracţie. Transmisia automată a lui D-Max face exact acest lucru, iar unitatea se achită de sarcini şi pe teren accidentat. Modelul are un reductor controlat electronic, care permite schimbarea de la tracţiune 4x2 la 4x4 sau 4x4 cu reductor. Odată cuplat reductorul şi folosit modul manual, D-Max ascultă cu sfinţenie, aşa că nu vă veţi trezi cu o schimbare nedorită de treaptă când urcaţi o pantă plină de noroi.
Pe şosea, căci trebuie să circulăm şi pe şosea până să ajungem la distracţie, transmisia lui D-Max asigură o călătorie destul de confortabilă, fiind axată pe un consum bun de carburant, nu pe reprize şi demaraje fulger. La demarajul de pe loc cu pedala de acceleraţie apăsată brusc la fund, D-Max necesită câteva secunde de gândire până la înaintarea cu toate forţele. Vestea bună este că nivelul ridicat al cuplului motor permite o exploatare relaxată şi fără griji cât timp nu există ambiţii sportive exagerate. Propulsorul se face auzit în habitaclu la viteze mici şi la ralanti, dar nu este deranjant la un drum mai lung.
Consum
D-Max se mândreşte cu cel mai bun consum mixt din segment, 8.4 litri la sută. În raport cu rivalii săi, valoarea este foarte bună, iar acest lucru se întâmplă şi la nivelul emisiilor de CO2, strâns legate de consumul de carburant.
Deşi nu toţi rivalii lui D-Max oferă o transmisie automată, cei care oferă una nu se pot mândri cu o valoare mai bună a consumului mediu. Diferenţa de consum dintre D-Max şi rivalii din comparaţie nu se resfrânge prea tare la capitolele putere maximă, cuplu sau viteză maximă, iar puţinele excepţii nu fac decât să confirme regula.
În cadrul testului nostru, am înregistrat un consum situat între 7.4 şi 9.4 litri la sută, pe traseul Bucureşti-Braşov şi retur. Diferenţa semnificativă este cauzată atât de stilul de condus abordat, cât şi de aglomeraţia întâlnită la părăsirea Capitalei.
Performanţe
Deşi oferă un singur motor în gama D-Max, cei de la Isuzu au reuşit să obţină o unitate foarte capabilă, dacă ne uităm la datele tehnice ale acestui propulsor. Astfel, cuplul maxim, de 400 Nm, este atins între 1.400 şi 2.400 rotaţii pe minut, iar puterea maximă este atinsă la 3.600 rotaţii pe minut. Puţini rivali reuşesc să obţină mai mulţi cai putere dintr-un motor de 2.5 litri, excepţia fiind Navara 2.5 dCi cu ai săi 190 CP şi 450 Nm, cu toate că acest model nu reuşeşte să-l surclaseze pe D-Max la capitolul viteză maximă şi nici să ofere aceste valori la turaţii mai joase decât modelul Isuzu.
Cum acceleraţia 0-100 km/h nu este atât de importantă pentru un model din acest segment, majoritatea constructorilor preferă să ne prezinte doar viteza maximă. Ei bine, D-Max poate să atingă 180 km/h. Doar Amarok reuşeşte să-l depăşească, dar vorbim despre o diferenţă de 1 km/h, iar modelul german nu este încă disponibil în compania unei transmisii automate.
Doar versiunea 3.0 dCi a lui Navara oferă performanţe superioare lui D-Max 2.5 TwinTurbo, dar vorbim deja de o diferenţă semnificativă în materie de cai putere.
Interior
Fiind un vehicul care trebuie să răspundă şi la latura de lifestyle pe care o poate aborda un pick-up, D-Max a trebuit să fie modernizat. Formele sunt mai prietenoase cu retina, iar ceasurile de bord oferite pe versiunea testată erau chiar atrăgătoare. Capitolul spaţii de depozitare nu era deloc neglijat, existând două torpedouri, iar ambii pasageri din faţă aveau la dispoziţie câte un suport de pahar reglabil şi ventilat, alături de un suport de pahar montat pe tunelul central. În plus, buzunarele uşilor aveau un spaţiu predefinit pentru o sticlă de plastic. Cât despre spaţiul pentru pasageri, D-Max prezintă un nivel corespunzător pentru cinci pasageri.
Scaunele din faţă au un profil agreabil şi oferă un nivel decent al suportului lateral. Poziţia la volan este corectă, iar comenzile sunt amplasate ergonomic. În cazul exemplarului testat, scaunul şoferului avea reglare electrică, iar ambele scaune aveau încălzire electrică cu două trepte. Cele două elemente din urmă oferă un nivel superior de confort şi merită diferenţa de preţ.
Bancheta din spate are o înclinaţie uşoară, ceea ce ar trebui să le ofere pasagerilor un plus de confort, chiar şi pentru deplasările mai lungi, deoarece nu vor mai avea impresia pe care ţi-o lasă un spătar drept şi rigid. Ne-a plăcut faptul că există un mâner pe montanţii A pe ambele părţi, semn că Isuzu s-a gândit la situaţiile când vrei să te urci la bord şi ai pragurile murdare de noroi.
Materialele păstrează liniile cu care ne-au obişnuit vehiculele comerciale, acestea fiind destinate să dureze cât mai mult şi să reziste în condiţii cât mai proaste de exploatare, nefiind vorba de prea multe elemente moi sau lucioase la bord, iar nu toate finisajele sunt de excepţie.
Preţ de achiziţie
Isuzu D-Max are un as în mânecă. Poate chiar mai mulţi. Preţul de achiziţie. În raport cu unii rivali, putem considera că D-Max are un pachet de cărţi identic cu cel "de pe masă" ascuns în buzunar. Exceptând modele precum Tata Telcoline şi Great Wall Steed, nu poţi cumpăra un pick-up cu cabină dublă la un preţ mai bun decât cel oferit de Isuzu pentru D-Max. Iar cele două modele de mai sus sunt inferioare tuturor pickup-urilor din segment.
Noi am testat nivelul de echipare de top, LS, care costă 30.186 euro cu TVA inclus. Cel mai apropiat rival este Mitsubishi L200, care reuşeşte să-l înfrângă pe D-Max la preţ pentru versiunea cu cabină simplă. Însă, între versiunile de top ale caroseriei cu cabină dublă, există o diferenţă de aproape 1.000 de euro între D-Max şi L200 în favoarea lui Isuzu.
Ceilalţi rivali din segment au preţuri semnificativ mai mari decât D-Max în versiunea de echipare de top, trecând cu bine de 31.000 de euro.
Siguranţă
Isuzu a făcut un mare salt la capitolul siguranţă, după cum ne arată cei de la EuroNCAP. Vechiul D-Max avea doar o stea de siguranţă, pe când noua generaţie se mândreşte cu patru stele.
În standard, D-Max are airbag-uri frontale şofer şi pasager, airbag-uri laterale, airbag-uri cortină, bare anti-intruziune integrate în portierele laterale şi secţiuni speciale destinate absorbţiei energiei de impact. Cabina a fost reproiectată, centurile de siguranţă au sistem de pretensionare, iar modelul are şi control al tracţiunii, ESC, ABS şi Brake Assist.
Ţinută de drum
Din păcate, puţini şoferi de pick-up ştiu ce poate să facă vehiculul lor pe teren accidentat, iar şi mai puţini îl şi folosesc în asemenea condiţii. Sperăm să nu fie cazul cu D-Max, care prezintă capacităţi interesante în acest regim.
D-Max are un unghi de atac de 30 de grade, un unghi de degajare de 22.7 grade şi o gardă la sol de 235 milimetri. Unghiul de rampă este de 22 de grade. Vorbim despre cea mai mare gardă la sol din segment, oferită pe un model care are capacitatea să tracteze trei tone. Trebuie să menţionăm faptul că unghiurile sunt mai mici decât cele oferite de generaţia precentă şi sunt inferioare rivalilor. De asemenea, vadul de apă maxim pe care îl poate trece D-Max este de 55 cm, semnificativ mai mic decât cel de 80 cm al lui Ford Ranger.
Direcţia lui D-Max are acum o casetă mai scurtă, care permite o rază de bracaj mai redusă. Aceasta oferă un nivel rezonabil de feeling pentru un model din acest segment, cu toate că ne transmite destule vibraţii la rularea pe teren accidentat.
Deşi ne-a plăcut faptul că reductorul este comandat electronic şi că se poate face trecerea de la 4x4 la 4x2 din mers (şi invers), nu am putut să nu remarcăm imposibilitatea comandării unui diferenţial blocabil în gama D-Max. Reprezentanţii mărcii nipone spun că această dotare lipseşte deoarece este folosit un sistem de control electronic al diferenţialului care suplineşte o unitate convenţională. Poate că a este vorba şi de o soluţie de reducere a costurilor.
Suspensia este moale, iar capacitatea mare de tracteare şi de transport afectează semnificativ comportamentul atunci când bena este goală, iar habitaclul are un singur pasager la bord. Configuraţia lui D-Max asigură că se va conduce mai bine când este încărcat, ceea ce duce la o ţinută de drum care te face să nu vrei să mergi prea repede atunci când eşti singurul pasager. În regim de off-road nu am întâmpinat nicio dificultate cu D-Max, deşi aveam anvelope de stradă M+S şi suficient noroi la dispoziţie.
Vizibilitate
D-Max are suprafeţe vitrate mari şi oglinzi laterale generoase. Până şi oglinda centrală are dimensiuni bune. Nu prea avem de ce să ne plângem la acest capitol, cu toate că o parcare aglomerată şi întunecată ar putea impune ceva probleme multor şoferi de D-Max.
Recomandăm achiziţia unui set de senzori de parcare, pentru un plus de siguranţă la manevre în spaţii înguste.
Tehnologie
Exemplarul testat beneficia de scaune încălzite, radio CD cu AUX şi USB, computer de bord, geamuri electrice faţă şi spate, comenzi pe volan, cruise control, oglinzi electrice şi sistem de climatizare cu comandă digitală.
Însă, cei care aleg nivelul de echipare de bază nu primesc nici măcar o unitate radio, ca să nu mai vorbim de oglinzi electrice sau de cruise control.
Opţional, clienţilor Isuzu li se oferă un sistem audio stereo cu şase difuzoare, care vine cu conectivitate iPod şi Bluetooth. Respectivul sistem audio include şi noile difuzoare "Exciter", montate în plafon, care promit o experienţă de sunet 3D surround. De asemenea, este oferit şi un sistem de acces fără cheie.
Rivalii de la Toyota, Volkswagen şi Nissan oferă o interfaţă multimedia cu touchscreen, iar aceste modele au şi navigaţie şi cameră de marşarier în lista de dotări, după caz.
Design
Capitolul design marchează o altă evoluţie pentru D-Max. Putem spune cu certitudine că noua generaţie a modelului este şi cea mai aspectuoasă oferită vreodată.
D-Max punctează o premieră inedită în segment, respectiv stopuri cu LED-uri. Acestea oferă un plus de vizibilitate, deşi un set de blocuri optice cu xenon ar fi fost de preferat. De remarcat faptul că respectivele stopuri nu sunt oferite standard, cum este şi cazul ceasurilor de bord cu ace albe.
Ne-a placut
- Preţ competitiv
- Cel mai bun consum din segment
- Cea mai lungă benă, interior spaţios
- Cea mai mare gardă la sol
- Capacitate de tractare de 3 tone
Nu ne-a placut
- Imposibilitatea comandării unui diferenţial spate blocabil
- Unghiuri atac/degajare mai mici decât ale unor rivali
- Finisajele interioare şi unele materiale
Date tehnice - Isuzu D-MAX Cabina Dubla (2012-2017) 2.5 Diesel 163CP 4x4 Man5 Classic | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Lipseste insa cireasa de pe tort......un diferential blocabil spate!
La fel si cu Suzuki Jimny; este o masina foarte faina, capacitate de trecere ok, dar dotarile cam slabute. Si 15.000 de euro. Cat o compacta cu dotari de bun simt.
Chiar nu inteleg de ce cu bani multi iti poti cumpara o masina care ofera putin.....oare unde gresesc?
Comparatorul automarket, nu ofera informatii corecte, in sensul ca Isuzu D-Max nu are AC (manual sau automatic), nimic despre garantie, conform acestui configurator.
In rest, interesanta, neasteptat pretul mai mic decat Amarok!
Pana la urma, unde este construita si ce consum are in regim de autostrada?
Da, dar noi am testat versiunea cu transmisie automată a lui D-Max, aşa că o comparăm doar cu rivalii care au transmisie automată în ofertă şi motoare apropiate ca nivel de putere.
Astfel, versiunea echivalentă a lui Hilux este asta: http://www.automarket.ro/masini-noi/toyota/hilux-cabina-dubla-facelift-30-d-4d-double-cab-style-4wd-auto-104836/specificatii.html