Miercuri, 06.04.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ford a schimbat semnificativ noul Focus odată cu strategia ONE Ford şi transformarea reprezentantului său în segmentul compact într-un model global. Producătorul de automobile de origine americană consideră că tehnologia a apropiat consumatorii şi i-a făcut să-şi dorească acelaşi lucru de la un automobil, indiferent de locul în care stau aceştia. Acest lucru a dus la schimbarea radicală a lui Focus, lucru care va avea implicaţii interesante în segment. Într-un fel, sportivul care ne-a încântat mai bine de zece ani a îmbătrânit şi s-a îmbolnăvit de reumatism. În schimb, acesta este mai înţelept acum şi poate să prevină mai uşor accidentările.
Ford Focus (2011-2014)
1.6 TDCi 115CP Sport
- Pret de pornire 16000 €
- Pret model testat 20.750 €
- Taxa auto 213 €
Motor / Transmisie
Am testat noul Focus în România cu un motor 1.6 TDCI de 115 CP şi 270 Nm. Motorizarea ne era familiară de la C-Max, iar performanţele sale au fost îmbunătăţite faţă de cele ale generaţiei precedente de Focus - aflată încă la vânzare. Îmbunătăţirile sunt modeste pe hârtie, dar e important să subliniem atuurile acestui propulsor înainte de toate. Silenţiozitatea este un lucru foarte important la un diesel, iar noul propulsor al lui Focus se mândreşte cu unul dintre cele mai silenţioase motoare pe motorină din segment. Elasticitatea propulsorului este la un nivel bun, aşa cum trebuie să fie orice diesel modern. Nu vorbim de nimic spectaculos în materie de reprize, Focus fiind orientat în mod evident spre economia de carburant. Unitatea TDCI de 1.6 litri nu este cea mai puternică din segment, fiind suclasată de italienii de la Fiat cu al lor Bravo 1.6 Multijet, dar diferenţa dintre cele două modele se manifestă în special la capitolul silenţiozitate. Cu excepţia cazurilor în care îl subturaţi, propulsorul nu manifestă vibraţii care pot fi percepute în habitaclu. Silenţiozitatea lui Focus şi antifonarea aferentă sunt puse la încercare doar de noul Citroen C4 în versiunea e-Hdi. În urma celor două modele se situează Volkswagen Golf cu al său TDI de 1.6 litri, aflat şi el pe o poziţie fruntaşă la acest capitol odată cu renunţarea la tehnologia Pompe Duze şi trecerea la Common Rail. Timoneria cutiei de viteze este precisă, iar etajarea treptelor favorizează obţinerea unui consum scăzut de carburant. Spre exemplu, în treapta a şasea, la 120 km/h, turometrul afişează 2.100 rotaţii pe minut. La urcarea la 3.000 rpm în aceeaşi treaptă ne-am apropia vertiginos de 150 km/h. Reprizele 80-120 km/h sunt rezonabile, fiind încadrate fără probleme în media segmentului. În timp ce rivalii de la Citroen au implementat tehnologie micro-hibrid de la BMW Group, cei de la Ford vin cu un sistem Stop-Start care se dovedeşte eficient în mediul urban. În ceea ce priveşte motorizarea, vă recomandăm să faceţi un efort financiar şi să alegeţi versiunea de 115 CP în defavoarea celei de 95, efort care va fi răsplătit de Focus la fiecare apăsare a pedalei de acceleraţie.
Consum
Ford Focus 1.6 TDCI are cel mai redus consum mediu dintre modelele compacte cu motoare diesel de 1.6 litri. Vorbim de o medie mixtă de 4.2 litri la sută, în timp ce consumul urban este anunţat la 5.1 litri la sută. În regim extraurban, oficialii Ford anunţă un consum de 3.7 litri la sută. Podiumul îl împarte cu Citroen C4 e-HDI, dar doar dacă modelul franţuzesc vine în compania cutiei manuale pilotate automat. În cazul în care alegeţi motorul de 110 CP pe C4 cu o transmisie manuală, veţi avea un model cu un consum mediu de 4.6 litri la sută. Revenind la Focus, modelul îşi surclasează rivalii cu câteva sute de mililitri la 100 kilometri în regim mixt, diferenţa variind de la caz la caz. Cel mai mare consum mediu din segment este de 4.8 litri la sută şi le aparţine modelelor Peugeot 308 1.6 HDI (înainte de facelift) şi lui Fiat Bravo 1.6 Multijet. În ceea ce priveşte consumul în cadrul testului nostru, am înregistrat un consum de 5.8 litri la sută în mediul extraurban, respectând limitele de viteză şi aplicând un stil de condus liniştit, presărat cu câteva depăşiri în forţă. În ceea ce priveşte autostrada, valoarea consumului mediu a urcat peste 6.5 litri la sută, dar nu s-a apropiat prea mult de şapte litri la sută în condiţiile în care am respectat regimul de viteză permis de lege. Aşadar, economia de carburant poate fi bifată cu încredere ca fiind unul dintre punctele forte ale lui Focus 1.6 TDCI.
Performanţe
Versiunea diesel a lui Focus are nevoie de 10.9 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Modelul este surclasat doar de Fiat Bravo 1.6 Multijet la acest capitol, concurentul italian pe acest segment fiind capabil de acceleraţia respectivă în 10.5 secunde. În materie de viteză maximă, diferenţa dintre cele două modele este insignifiantă, Focus fiind capabil de 193 km/h, în timp ce Bravo poate să atingă 195 km/h. În comparaţie cu rivalii din segment, Focus este cu 0.1-0.4 secunde mai rapid de la 0 la 100 km/h, diferenţă mai puţin importantă pentru un client care doreşte o compactă diesel. Un amănunt interesant este că versiunea cu transmisie manuală pilotată automat a lui C4 HDI 110 CP este cu doar 0.3 secunde mai lentă de la 0 la 100 km/h decât Focus 1.6 TDCI cu transmisie manuală, dar sentimentul încercat de cel de la volan este cu totul diferit, Focus fiind mai plăcut la accelerare, dar deloc impresionant în vreun fel.
Interior
O altă schimbare majoră pentru Focus a fost marcată de interior. În cazul versiunii de echipare Titanium, vârful gamei, modelul se prezintă bine. Bordul are o textură plăcută la atingere, inspirată din cea prezentă pe Fiesta, în timp ce panoul de bord este identic cu cel găsit pe noul C-Max. Asocierea era logică din moment ce Focus şi C-Max împart platforma tehnică într-o oarecare măsură. Scaunele sunt orientate spre confort, la fel ca întregul automobil, iar acest lucru a fost aplicat şi în restul habitaclului. În ciuda faptului că bordul este îndreptat spre şofer, sugerând o idee de dinamism şi sportivitate, celelalte elemente de la interior nu încurajează condusul sportiv. Mai precis, suportul lateral este mai bun decât al unor rivali (totuşi, vorbim de scaune sport), dar acesta nu este potrivit pentru o fugă energică pe serpentine. În plus, nu prea ai unde să-ţi pui telefonul mobil (excepţie făcând cotiera), suporturile de pahar nefiind deosebit de adânci, iar plasarea unui smartphone pe o parte duce la culisarea acestuia în suportul respectiv, ba înspre pasager, ba înspre şofer. Scaunele din spate sunt şi ele confortabile, iar nivelul de spaţiu oferit le permite persoanelor înalte să stea fără probleme una în faţa celeilalte. Spre exemplu, pe locul din dreapta era aşezat confortabil un adult cu o înălţime de aproape 1.90 metri, în timp ce locul din spatele lui era ocupat de un adult cu o înălţime de 1.80 metri. Genunchii ocupantului locului din dreapta spate nu se atingeau de scaunul dreapta faţă, dar acesta nici nu se mândrea cu un nivel extraordinar de spaţiu. Pasagerii din spate beneficiază de un set de suporturi din plastic în care îşi pot ţine obiecte precum cheile sau un telefon mobil. Spaţiul pentru cap este mai mult decât suficient pentru pasagerul sus menţionat în cazul ocupării banchetei din spate. Dacă tot vorbim de bancheta din spate, la accesul pe aceasta pasagerii vor întâlni un set de feţe de uşi cu plastic de calitate îndoielnică. Aceeaşi senzaţie de "ieftin" este dată şi de unele materiale folosite în faţă. Comenzile de pe volan necesită fie obişnuirea şoferului după câteva zile, fie privirea butoanelor la apăsarea unor comenzi dedicate. Spre exemplu, dacă vreţi să alegeţi între limitatorul de viteză şi sistemul de cruise-control, va trebui să apăsaţi muchiile mai "înguste" ale "rombului" format de cele două conglomerate de butoane care integrează funcţiile cruise control, limitator viteză şi comenzi radio. Din fericire pentru degetele noastre, Ford a creat un sistem diferit de cel de mai sus pentru controlul computerului de bord, acesta fiind amplasat cu adevărat la nivelul degetelor mari ale mâiniilor amplasate corect pe volan. Nivelul de zgomot care intră în habitaclu este inferior modelelor low-cost, dar este încadrat în media segmentului, doar motorul fiind cel izolat excepţional. Portbagajul se înscrie cu succes în linia segmentului compact hatch european: 363 de litri (cu 7 litri mai puţin decât la Astra şi cu 13 mai mult decât la Golf).
Preţ de achiziţie
Versiunea entry-level în gama Focus costă 16.000 de euro cu TVA inclus în România. În cazul nivelului de echipare Trend, vorbim de un preţ de 16.750 de euro în România pentru o motorizare pe benzină de 1.6 litri şi 105 CP. Peste Trend plusăm încă 1.000 de euro pentru nivelul de echipare Sport, sau 2.000 de euro pentru a le include pe ambele. Versiunea testată de Automarket, 1.6 TDCI 115 CP M6 Titanium cu cinci uşi are un preţ de pornire de 20.750 de euro cu TVA inclus în ţara noastră, valoare bună în segment. Spre comparaţie, generaţia actuală a lui Focus este cu 200 de euro mai ieftin în versiunea 1.6 benzina 100 CP Trend. Cei de la Ford estimează că nivelul Trend va fi bestseller-ul gamei în ţara noastră, în timp ce Ambiente va primi doar 5% dintre clienţii de Focus, iar Sport va înregistra 26% dintre clienţii acestui model. Versiunea de echipare de top va fi aleasă doar de 10% dintre clienţii lui Ford Focus, estimează oficialii mărcii. Versiunile pe benzină sunt aşteptate să se vândă mai bine, dat fiind ponderea mare de motoare de acest tip în ceea ce priveşte înmatriculările noi din România în segmentul compact. Versiunea sedan costă cu 250 de euro mai mult faţă de hatchback, iar versiunea wagon are un preţ cu 250 de euro mai mare faţă de Focus berlină.
Siguranţă
EuroNCAP i-a acordat cinci stele lui Focus, acest rezultat fiind efectul aplecării serioase a inginerilor Ford înspre zona de siguranţă a noului model compact al mărcii. Am fost impresionaţi de varietatea şi numărul de echipamente de siguranţă integrate pe noul Focus, în special de echipamentele destinate evitării unui accident. Pe lângă faptul că ESP-ul nu este decuplabil (cel puţin nu pe versiunea Titanium), acest model monitorizează presiunea în anvelope, asistă şoferul la pornirea din rampă şi permite evitarea unui impact viteză mică la circularea în coloană, după modelul Volvo City Safety. Respectivul sistem se numeşte Active City Stop şi costă 350 de euto în nivelul de echipare Titanium. Focus se bucură de airbag-uri laterale şi frotnale pentru şofer şi pasager, alături de airbag-uri cortină pentru faţă şi spate, ABS+EBA+ESP şi multe altele.
Ţinută de drum
Capitolul ţinută de drum reprezintă, alături de design, un punct mai puţin bun al noului Focus. În timpul conferinţei de presă, cei de la Ford pretindeau că ridigitatea caroseriei a fost îmbunătăţită dramatic. Nu contestăm acest lucru, dar la ce bun dacă Focus vine cu setări de suspensie mai confortabile decât cele ale modelului pe care tocmai îl înlocuieşte? Încă nu vorbim de un model la fel de moale precum un C4 sau un Megane, spre exemplu, dar acesta nu se apropie deloc de ridigitatea unui Golf. Focus beneficiază în continuare de suspensia spate independentă cu "lamă de control", dar precizia pe viraje a generaţiei precedente a fost sacrificată pe altarul globalizării. Deşi studiile arată că toţi clienţii vor, în mare, aceleaşi lucruri, realitatea spune altceva. Spre exemplu, un fost proprietar de Focus ar fi mai puţin dornic să-şi facă un "upgrade" şi să treacă la noua generaţie dacă ar fi interesat şi atras în mod special de dinamică. Pe de altă parte, cei care au considerat că suspensia generaţiei precedente de Focus a fost prea fermă au acum motiv de sărbătoare. Într-o oarecare măsură, precizia a rămas, dar Ford a făcut un pas înapoi din acest punct de vedere. Nici direcţia nu ete un punct forte al lui Focus, aşa cum se întâmpla până acum. Aceasta este electrică, la fel ca la C-Max şi Grand C-Max. Până aici, totul ok. Problema apare în implementarea în standard a sistemului de control al cuplului în viraje (Torque Vectoring Control), care încearcă să simuleze un diferenţial mecanic cu alunecare limitată şi frânează roata de la interiorul virajului în încercarea de a distribui mai mult cuplu roţii de la exterior. Rezultatul este un nivel mai scăzut de feeling al volanului, cu preţul unui nivel de aderenţă sporit, care ar trebui să ajute şoferii începători să capete încredere în maşină. Pe şoferii pasionaţi ar trebui doar să îi bucure acest sistem, dar acest lucru s-ar fi întâmplat dacă direcţia nu ar fi fost amorţită de parcă ar fi primit o anestezie locală puternică. Sistemul de frânare este potrivit pentru masa vehiculului, în special dacă luăm în vedere faptul că noul Focus este la fel de uşor ca generaţia pe care o înlocuieşte şi are un sistem de frânare mai puternic. În ceea ce priveşte absorbirea imperfecţiunilor drumului, frecvente pe şoselele mioritice, Focus s-a descurcat destul de bine, dar zgomotul de rulare se face simţit uşor la viteze mari pe suprafeţe rugoase, cum ar fi porţiunile acoperite cu beton ale autostrăzii A2.
Vizibilitate
Ford Focus vine cu o serie de elemente utile şoferilor în condiţii de vizibilitate problematică. Fie că vorbim de numeroşii senzori detinaţi detectării obstacolelor, la oglinda centrală sau la oglinzile laterale de dimensiuni mari, Focus se descurcă bine la acest capitol. Singurul inconvenient apare la montantul B, dar nu în privinţa unghiului mort în mişcare - acoperit de un sistem special preluat de la Volvo, ci din cauza faptului că vizibilitatea este uşor îngreunată de acesta atunci când intri pe un drum principal şi încerci să te asiguri şi din dreapta. Ford primeşte aprecierea noastră pentru păstrarea parbrizului încălzit în producţia de serie, element deosebit de util în sezonul rece.
Tehnologie
La cât de avansată este versiunea de top a lui Focus, echipată cu o listă lungă de sisteme şi accesorii, cei de la Ford puteau să vândă noul Focus sub brandul Apple fără nicio problemă. S-ar fi numit iFocus şi ar fi avut un sistem de avertizare la încălcarea liniei continue, la încălcarea limitei de viteză afişată pe panourile din localităţi, la apropierea iminentă a unui autovehicul din faţă, la apropierea la distanţă nepotrivită de autovehiculul din faţă, parcare automată, sau cel puţin asistată puternic şi multe altele. Lista de opţionale include conectivitate Bluetooth, voice control, USB, card SD cu navigaţie, sistem de navigaţie şi multe altele. O altă inovaţie interesantă este sistemul Automatic Grill Shutter, care închide sau deschide fantele de aerisire ale grilei faţă în funcţie de necesităţile termice ale motorului. Tehnologia respectivă urmează să fie implementată şi de cei de la BMW în viitorul apropiat, în timp ce Opel a introdus deja acest sistem pe Astra ecoFLEX.
Design
Odată cu noua generaţie, Focus şi-a pierdut două trăsături emblematice - faţa şi spatele. Să clarificăm, sunt încă acolo, dar nu mai arată a Focus. Rezultatul arată acum a Fiesta dopată din fragedă pruncie şi emană masculinitate doar pe lângă modele cu aspect banal. Posteriorul lui Focus şi-a pierdut stopurile montate pe montanţii C şi se "mândreşte" cu un profil descris de cei de la Ford ca fiind "ca de coupe". Interiorul marchează o îmbunătăţire plăcută, fiind modernizat într-un mod elegant şi integrând toate tendinţele celor de la Ford într-un mod inteligent.
Ne-a placut
- Cel mai bun consum din clasa
- Preţ competitiv
- Echipare bogată pentru versiunile superioare
- Nivel de tehnologie ridicat pentru segment
- Silenţiozitate motor diesel
Nu ne-a placut
- Comportament dinamic
- Scaune sport plăcute, dar departe de sportivitate
- Nicio plăcere pentru şofer la abordarea virajelor
- Aspect aproape comun, aproape lipsit de identitate
Date tehnice - Ford Focus (2011-2014) 1.6 TDCi 115CP Sport | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Ford
-
Constructorul american de automobile schimbă șeful calității. În 2024, Ford a operat 62 de rechemări în service, iar costurile de garanție au crescut cu 800 de milioane de dolari. (Vineri, 20 Decembrie)
-
În cadrul unui eveniment care a avut loc la Craiova, departe de ochii curioșilor, Automarket a avut ocazia să vadă noul Ford Puma Gen-E sau, cu alte cuvinte, pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. Nu lipsește clipul de prezentare. (Marti, 03 Decembrie)
-
Mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid. Chiar dacă am auzit, des, acești termeni în ultimii ani, unii încă nu știu exact ce înseamnă și care sunt avantajele și dezavantajele fiecărui sistem de propulsie de generație nouă, să le spunem așa. Fix misterul acesta încercăm să îl elucidăm în acest articol, dar nu doar teoretic, ci și aplicat, cu ajutorul noilor Ford Puma mHEV facelift și Kuga PHEV facelift. (Vineri, 29 Noiembrie)
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul american de automobile anunță o nuanță exterioară nouă pentru Mustang 60th Anniversary. De asemenea, Ford plusează cu o grafică retro pentru instrumentarul de bord digital. (Luni, 19 August)
crezi tu ca modelul actual e prea rigid?
Eu ma uit la pozele din articol si nu mi se pare deloc ca seamana cu fiesta (la exterior).
Eu zic ca arata f. ok (bineinteles e o schimbare majora).
La cum tine cel care conduce mainile pe volan ..sunt sigur ca verdictul dat este influentat de alte review-uri din vest ..
In fine ..cred ca se inscrie la frumuseste cu ce este in clasa compacta.
Mai importanta va fi fiabilitatea si siguranta.
Daca vrei sport iti iei ST ..sau RS
Nu am condus inca focus 3 dar ..recunosc ca nu imi place cum arata
Grila din fata mi se pare urata, interiorul la ford nu a fost niciodata un pct forte deci nimic nou
Vb cuiva sa ii vedem fiabilitatea
Ce naiba de cuplu mai au si dieselurile astea. Eu am un Lacetti 1.6 16v cu 150Nm si accelereaza tot in 10.9 secunde. Sa inteleg ca exista cuplu de motor diesel si cuplu de motor pe benzina? Poate ma ilumineaza cineva :D. Merci!
in oras oare cat ia? 8-9l?
deci la voi un motor de 115 CP este surclasat de unul de 120 CP???
dar faptul ca Focusul are consum combinat 4.2l% iar Fiat Bravo 4.8l% ?
dar emisiile CO2 109 g la Ford si 125 g la Fiat?
Ce ii lipseste acestui grup/motor pentru a lua 4 stele sau 5 ? Are putere mare, cuplu mare, consum mic, 6 trepte, sistem StopStart, emisii Co2 mici, antifonare buna, timonerie buna..
Prosti mai sunt constructorii astia ca scot masini cu 7,8 si in curand 9 trepte !
@baboon, da-mi voie sa ma indoiesc de abilitatile celor care testeaza sa scoata consumul cel mai mic pe care-l poate masina !
Ei iau masina in teste si scot "untul" din ea, iar apoi iti prezinta consumul !
Eu scot la o Vectra b 1,6 16 valve de de 14 ani vechime, pe un drum Iasi- Buc. si retur 5,9-6 % daca ma pun pe condus economic, 70 in localitati, maxim 120 in afara !
Numai ca economia nu sta doar in viteza, mai trebuie sa stii si in ce fel sa apesi acceleratia(fara picior de caramida), cand sa schimbi viteza, cum si cand sa folosesti frana de motor !
!!! . . . imi plac si mie excalamatiile astea . . .
daca tu mergi cu 6% iasi-bucuresti te invit sa iei loc si sa te mandresti cu faptul ca faci parte din majoritate ;) . . . si noi tot atat consumam (ba chiar a mea de 1.6i 16v a facut odata demult un bucuresti-targoviste-bucuresti cu 5,2% ... dar nu ma grabeam)
daca te indoiesti de ceea ce poate echipa AM in ceea ce priveste citirea calculatorului de bord dupa rularea cu 130km/h vre-o 10km . . . pot sa-ti spun ca ai o problema.
daca ai impresia ca poti merge cu o masina diesel altfel decat este proiectata ... te invit sa incerci sa schimbi treapta superioara inainte de turatia optima sau mult peste - o sa observi de ce benzinele se numesc "elastice".
si nu vorbesc din auzite - al meu 2.0 consuma 7,5% in bucuresti si creste spre 9% cand dau de cozi interminabile.
@serd, ti-ai luat certificat de mama omida. vezi sa nu te impiedici.
Cam asta vroiam sa spun despre AM, ca datele lor de consum sunt de obicei irelevante, facute doar pe baza calculatorului, pe o distanta prea mica si in conditii de rulare mai degraba sporiva decat economica !
Nu-i nevoie sa ma inviti tu sa fac diverse experimente ca stiu foarte bine toate posibilitatile din experienta !
Aici este buba,cu turatia optima, pe care fiecare o intelege diferit din cate am observat !
Turatia optima de schimbare intr- o treapta superioara pentru economie este de 2000 rpm la majoritatea motoarelor diesel, in regim normal de condus, fara rampe, greutati in masina sau accelerari bruste. Exact la fel vei gasi si in majoritatea cartilor tehnice ale automobilelor !
Al tau consuma cat ai zis . Dar compari al tau diesel de 2,0 cu unul de 1,6 ??...si binenteles ca depinde de trafic, dar vorbim de conditii de trafic normal !
Ia un 1,5 dci de care vrei tu...logan, megane... si vezi daca treci vreodata de 6 in oras !
Iti zic eu, nu treci, deci nu toate consuma la fel si sigur nici acest Focus !
Altfel vorbiti doar din auzite, fara pic de obiectivitate !
Mai mult de atât, nu a condus niciunul dintre jurnaliştii prezenţi la eveniment mai mult de atât, maximul pe care îl puteai să îl parcurgi cu o maşină fiind Bucureşti-Constanţa+împrejurimi- retur Bucureşti. Evenimentul nu permitea un alt program. Nu e ca şi cum mergi acolo de capul tău. Ai conferinţă de presă, ai o oră de sosire, o oră de plecare, nu-i aşa de simplu.
Consumul de 6.5 este înregistrat pe mai multe zeci de kilometri, la viteză constantă (cruise control), iar acesta se stabilizase de mult.
La o rulare mai sportivă, consumul creşte, în mod evident.
Cât despre consumul în regim extraurban (E81+localităţile aferente) am respectat regimul de viteză impus de lege cu ajutorul sistemului de cruise control şi am rulat cu 9 km/h peste cât era permis în zona respectivă. Evident, la cele câteva depăşiri ne-am folosit de puterea motorului şi am lăsat baltă economia de carburant preţ de câteva clipe.
Nu merge nimeni la consum când depăşeşte pe o şosea cu o singură bandă pe sens.
Cât despre comparaţia valorilor obţinute de noi cu cele anunţate în Ciclul ACEA, valorile oficiale sunt obţinute fără faruri aprinse, fără radio, fără aer condiţionat şi fără niciun alt consumator electric.
Ca la fiecare test, farurile au fost aprinse, aerul condiţionat era pornit şi setat pe o temperatură confortabilă, iar radioul funcţiona. Astfel avem rezultate comparabile de la o maşină la alta.
Excepţie fac testele speciale de consum, pe care le notăm ca atare.
Cât despre schimbarea treptelor, am adoptat regimul indicat de computerul de bord al lui Focus, cum facem la fiecare automobil echipat cu acest sistem.
Observ că vorbeşti de condusul fără rampe şi greutăţi în maşină?
Păi scuză-mă, eram cu încă doi colegi în maşină, ambii de 1.80 şi 80 kilograme, plus bagajele aferente. Doar nu vroiai să coborâm din maşină şi să împingem ca să trecem dealul, nu-i aşa?
Cât despre 1.5 dCi, îţi spun din experienţă că "treci" de 6% în oraş (Bucureşti). Nu-i greu. Apropos, 1.5 dCi nu are ce cauta la 5.000 rpm. Tot ce e peste 4.000 rpm e deja risipă.
Imi amintesc ca atunci ca s-a lansat Focus II Jeremy Clarkson a zis "Cumparati prima generatie pana cand Ford nu va strica modelul Focus". L-am injurat pentru afirmatia asta, dar acum ma gandesc ca intr-un fel avea dreptate.
Binenteles ca nu poti merge tot timpul economic, tre' sa mai faci si depasiri !
E bine ca ai facut unele precizari si sunt sigur ca daca ati face un test strict numai pentru rularea economica ati obtine cel putin un litru in minus !
A.C.-ul este un factor foarte important ! Chiar era necesar in perioada asta ? :) Nu-i nevoie sa raspunzi !
O seara buna !
La ce viteza indicata de bord ? Cat km avea in total masina la bord ?
cuplul de 280 Nm al dieselul este de fapt ori o minciuna ori incomplet spus. Corect spus este ca cuplul maxim este de 280 Nm. Acest cuplu scade dramatic o data cu cresterea turatiilor. La un anumit punct, cuplul devine egal cu al unui motor pe benzina la aceeasi turatie, continuand sa scada. Din acel moment cuplul benzinarului devine mai mare decat cel al dieselului.
Deci daca am compara cuplul celor doua motoare la 4500 rpm vom constata ca cuplul benzinarului este net superior dieselului.
... iar 1.5dci ala consuma la fel ca celelalte . . . iar celelalte se incadreaza aproape toate in 7-9% cand vine vorba de mers prin bucuresti (vorbim de masini pana in 2000cmc si 1,5tone - exploatate normal, ca mi-am luat masina cu aer conditionat ca sa nu mai transpir ca in RATB - SI IL FOLOSESC TOCMAI D'AIA!)
din spate nu stiu ca nu e nicio poza
ceea ce spune multe despre acest drive test
Direcţia lui C-Max este mult mai precisă şi îţi oferă un nivel superior de feeling.
Mă aşteptam să fie la fel ca la C-Max, dar a fost o dezamăgire.
Sau cel putin asa era la Focus2 cu directie electric-hidraulica .
Focus 3 are direcţie electrică, fără asistenţă hidraulică.
Cum sa cada la 1000 rpm daca schimbi la 2000 ??? :)))) Fereasca D-zeu !!!
Este clar cu tine, m-am lamurit !
Asa-mi trebuie daca intru in polemica cu unu' care cred ca a condus doar o masina in viata lui si aia pana la servici si inapoi !
Condu o masina cu o cutie automata si ai sa vezi cand iti schimba viteza daca nu apesi acceleratia ca taranu' !
Sau daca tot n-ai avut posibilitatea de a acumula experienta pe mai multe masini, macar trage-ti de pe net manuale tehnice de la diferite marci si ai sa gasesti acolo "exploatarea corecta" a motorului ! Macar de atat sa fii in stare, sa citesti !
Pana atunci, stai in banca ta si nu mai vorbi din auzite si presupuneri !
In aceste conditii de temperatura poti sa mergi doar cu ventilatia simpla, fara sa pornesti degeaba compresorul de AC, doar ca sa consumi semnificativ mai mult si sa ai si pierderi de putere !
Dar era doar o intrebare ...si la care nici nu vroiam raspuns !
Deci, la Focus 2 la directie electrica-hidraulica poti sa schimbi din meniul calculatorului de bord setarea directiei.
Esti sigur ca la C-max nu era setata pe sport si la focus pe confort ?
Vorbesc de setari schimbabile de catre utilizator, nu implicite din fabrica.
Nu-mi dau seama de ce la Focus ar pune pur electrica (daca se poate tehnic asa ceva) si la C-Max electric-hidraulica.
Dragos, chiar daca afara nu e prea cald, daca bate soarele mai ales din fata, in masina mai ales pe locurile din fata se poate crea un fel de efect de sera. Si eu am patit la fel la un moment dat zilele astea. Deci, poate e bine sa o iei mai usor cu tonul asta foarte sigur pe el :)
... iar cresterea de consum nu este atat de semnificativa ... consumi 2 litri dfe motorina la un drum...
Recomand să-ţi iei şi scaune încălzite, sunt foarte plăcute.
Dacă te grăbeşti, vei prinde oferta lor de lansare, au câteva pachete speciale pe care le oferă la un preţ mai bun.
Întreabă la dealer de treaba asta.
3.64/ 2.04/ 1.26/ 0.88/ 0.70
respectiv daca mergi cu treapta 1 la 2000rpm si schimbi treapta 2 o sa iti coboare motorul in ture la 2000*2.04/3.64= 1120 . . .deci imi retrag acel " din 2000 ramai cu 1000" . . . ca ramai cu 1120... care iti folosesc enorm avand in vedere ca un diesel este belea la turatia aia...
Depinde ce regim "urban" ai şansa să întâlneşti.
În condiţiile spuse de unckle, cu Logan 1,5 DCi 85 cp obţin 7 l/100 pe computerul de bord (în realitate este mai mult cu cca 5-10%).
Cu Suzuki Ignis 4x4 1.5 99 cp pe benzină consum cam 12 l/100.
Iar ploicica aia de care vorbeşte are un efect colosal în Bucureşti, încă mă minunez de ce.
Media de viteză este de cca. 10-12 km/h în oraş.
are vreo chestie cu adevarat invovatoare?
Intrebam si eu asa:)
Pentru clasa (de pret) sunt destule "inovatii".
L-am vazut prin trafic si e frumusel ..dar asta depinde de gusturi :)