Drivetest Infiniti M (2010-2014)

3.0d V6 GT Premium auto
Infiniti M (2010-2014) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 27.04.2011
Altceva
Testul de astăzi propune cititorilor o experienţă senzorială deosebită, care combină simfonia tăcerii cu cele mai fine materiale japoneze şi cu aerul proaspăt al naturii. Probabil nu veţi înţelege momentan la ce ne referim, dar ne păstrăm dreptul de a vă surprinde pe parcursul următoarelor rânduri. Singurul lucru pe care trebuie să îl cunoaşteţi încă de la început este acela că evadarea senzorială pe care v-o propunem astăzi se desfăşoară la volanul unui model care există pe piaţa din România şi poate demola uşor concepţiile şi mentalităţile unui popor născut să idolatrizeze doar produsele ariene premium. Intră în scenă Infiniti M30d.

Infiniti M (2010-2014)
3.0d V6 GT Premium auto

  • Pret de pornire 54.150 €
  • Pret model testat 64.650 €
  • Taxa auto 600 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

După cum am mai spus-o şi în testul internaţional al modelului japonez, Infiniti încearcă să ofere publicului din Europa, şi nu numai, primul său motor diesel, gata să se alăture elitei de propulsoare pe benzină, existente în prezent în gama. Motorul cu şase cilindri, creat în sânul Alianţei Renault-Nissan, reprezintă practic debarcarea japonezilor pe o plajă bombardată încontinuu de oferte similare ale germanilor. Asiaticii promit însă să facă faţă tirului nemţesc, cel puţin dacă ne uităm în fişa tehnică. Cei şase cilindri garantează o putere totală de 238 de cai putere la 3750 de rotaţii, practic biletul de intrare pe segmentul granzilor. Nu mai vorbim de cuplul extrem de generos, de 550 de Nm, care se simte şi foarte devreme, încă de la 1750 de rpm. Dacă mai adăugăm la toate acestea şi propulsia posterioară, specifică modelelor premium pure, obţinem o ecuaţie periculoasă pentru dominanţii segmentului. Resursele motorului fac din M30d un sedan extrem de dinamic, cu un comportament exploziv sau, dimpotrivă, foarte cuminte şi confortabil. Cuplul transmis punţii spate poate fi echivalentul unui spectacol pe care îl credeai posibil doar la volanul modelelor germane. Surprinde dinamismul unui model masiv, impunător prin prezenţă, dar prietenos la atingere. Motorul este asistat de o transmisie cu şapte rapoarte, al cărei comportament poate fi modificat cu ajutorul unui selector poziţionat pe consola centrală. În modul Sport, acul turometrului zăboveşte mult în zona roşie, iar rapoartele sunt schimbate relativ repede şi violent, dând impresia unui bagaj de putere fără limite. În modul Normal transmisia devine mai puţin intuitivă, iar rapoartele sunt succedate pe nesimţite pentru sporirea confortului. În modul Eco, pedala de acceleraţie devine destul de inertă, iar comportamentul transmisiei este orientat către un consum redus. Ajungem şi la ceea ce v-am promis la începutul textului. Revoluţia silenţioasă a unui diesel, la fel de tăcut ca omologul său pe benzină V6, de 3.7 litri. Zgomotul resimţit la interior este aproape inexistent. Zgomotul cilindrilor este absorbit ideal, iar cel de la volan asistă la o simfonie mută, plăcută, intuitivă, care începe să se trezească la viaţă abia când sari de 2000 de rotaţii. Atunci baritonii îşi ascut vocea pentru un recital plăcut, ascultat în surdină dincolo de 3000 de rotaţii.

Consum

Publicul aşteaptă de la un motor diesel zgârcenie, chiar dacă acest cuvânt poate părea o blasfemie în segmentul premium. Inginerii japonezi au conştientizat aşteptările viitorilor clienţi şi au încercat să obţină un consum cât mai redus. Cei şase cilindri înghit cam 12 litri de motorină la fiecare 100 de kilometri parcurşi în oraş, chiar dacă în fişa tehnică japonezii promit 10.3 litri/100 de km. În cazul în care forţaţi acceleraţia şi vă "jucaţi" în funcţia Sport, valoarea urcă uşor la 13.5 litri. Pentru mediul extraurban, Infiniti garantează un minim de 5.9 litri/100 de kilometri, însă noi ne-am apropiat doar de 7.3 litri/100 de kilometri. Valorile sunt ceva mai mari decât cele ale rivalilor, care reuşesc să se laude cu un consum mediu sub cel de 7.5 litri al japonezilor. Mai mult decât atât, nemţii oferă un consum mai mic, chiar dacă puterea livrată este mai mare decât a japonezului.

Performanţe

Cuplul motor generos, care depăşeşte valorile rivalilor, cu excepţia lui Mercedes E-Klasse, are o influenţă pozitivă asupra senzaţiilor percepute de cel de la volan. Resursele totale îi permit japonezului să accelereze de la 0 la 100 de km/h în 6.9 secunde, o valoare decentă, care va încerca să împace şi clienţii orientaţi către sportivitate, dar şi clienţii care pun preţ doar pe confort. Valoarea este mai slabă însă decât a rivalilor germani din segment. Excepţie face doar britanicul Jaguar XF, care obţine un timp de 7.1 secunde până la 100 de km/h. Viteza maximă este un capitol la care oferta este uniformizată, M30d ridicându-se la înălţimea arienilor, cu o limită de 250 km/h. Jaguar XF încheie din noul plutonul cu doar 240 de km/h.

Interior

Dacă sub capotă s-a ascuns o simfonie mută, în interior experienţa senzorială devine şi mai intensă, solicitând din plin simţurile olfactiv, tactil şi vizual. Impactul este puternic imediat ce deschizi uşa, designul planşei de bord fiind exact ceea ce îşi doreşte un client din segmentul premium. Croiala meşterilor japonezi încântă ochiul, se potriveşte cu non-conformismul designului exterior şi oferă o primă senzaţie de exclusivitate. Murmurul poate fi prima manifestare sonoră a celui ce deschide portiera. Urmează exclamaţia, smulsă atunci când mâinile întâlnesc lemnul tratat cu atenţie, inoxul rece, pielea fină şi moale. Senzaţia de satisfacţie, de mulţumire, de lux accesibil va seduce mulţi clienţi. Reţeta este condimentată de iluminarea plăcută, de afişajul prietenos şi de culorile calde, singurele indicii ale unui habitaclu tehnologizat. Pentru a face parte din segmentul E, M30d şi-a propus să ofere clienţilor săi un spaţiu interior generos. Pe locurile din spate, pasagerii vor beneficia de suficient spaţiu pentru picioare, chiar mai generos decât oferta bavareză a segmentului. Portbagajul este însă un minus, M30d fiind cea mai zgârcită ofertă din segment, cu numai 450 de litri, în condiţiile în care toţi concurenţii săi oferă peste 500 de litri.

Preţ de achiziţie

Când vorbim despre preţ, trebuie să ştim că Infiniti are o altfel de abordare, comparativ cu rivalii săi germani. Japonezii caută să includă în versiunea de bază toate elementele de confort şi siguranţă pentru care, în cazul Mercedes, BMW şi Audi, plăteşti mii de euro, fiind regăsite doar în lista de opţionale. Infiniti promite aşadar o echipare bogată, la un preţ de pornire de 54.650 de euro cu TVA. Pentru această sumă, clientul primeşte transmisia automată cu şapte rapoarte, faruri bi-xenon, scaune faţă reglabile electric pe 10 direcţii, cameră pentru marşarier, senzori de parcare faţă şi spate, volan încălzit, climatizare automată, sistem audio cu hard-disc şi patru moduri de selecţie a tipului de condus: Sport, Normal, Zăpadă şi Eco. Noi ne-am bucurat de echiparea GT Premium, care costă cu 10.000 de euro în plus, dar oferă tot ceea ce există în laboratoarele tehnologice Infiniti, adică aproape 80% din gadget-urile auto ale momentului. Dacă ne referim la rivalii din segment, trebuie să începem cu emblema Mercedes E-Klasse, care costă în versiunea 350 CDI BlueEfficiency 54.653 de euro cu TVA. Neamţul oferă 261 de cai putere, 620 de Nm, dar o listă de echipare mai modestă decât cea a japonezului. La rândul său, BMW 530d, cu 245 de cai şi 540 de Nm, pleacă de la 52.638 de euro cu TVA, însă cu o echipare standard mai slabă. Noua generaţie Audi A6, cu motorul diesel 3.0 TDI, de 245 de cai şi 500 Nm, are o etichetă de 55.700 de euro, care nu include însă echipamentele regăsite pe M30d. Văzut ca un intrus al segmentului, Jaguar XF 3.0D Luxury este singurul contracandidat al japonezului, promiţând o echipare ceva mai bogată în standard. Preţul său de pornire este însă cu mult mai piperat: 59.768 de euro cu TVA.

Siguranţă

Sedanul de segment E nu a fost testat de organismul internaţional EuroNCAP, însă se vrea a fi un model de referinţă, alături de Mercedes E-Klasse. Japonezul beneficiază de un pachet de siguranţă pasivă generos, cu şase airbaguri, tetiere active, centuri pretensionate şi opţiuni de acorare pentru scaunul copiilor. Inovaţiile vin atunci când vorbim despre elementele de siguranţă activă. Pe lângă deja obişnuitele sisteme ABS, EBD şi ESP, Infiniti vine cu deja cunoscutul cruise control inteligent şi funcţie de urmărire la viteză mică. Sistemul monitorizează permanent distanţa faţă de vehiculul din faţă şi reduce viteza odată cu acesta. O nouatate pentru modelele japoneze este şi sistemul de monitorizare a unghiului mort, care, pe lângă atenţionarea vizuală şi auditivă, intervine uşor, acţionând frâna pe roţile exterioare şi ajustând direcţia. Tot la capitolul siguranţă activă avem asistenţa la păstrarea distanţei faţă de vehiculul din faţă şi avertizarea în cazul unei coliziuni frontale. Nu puteau lipsi sistemele de avertizare la depăşirea benzii şi de prevenire a depăşirii benzii, care ajustează uşor direcţia. Practic veţi simţi cum volanul se mişcă uşor, căutând vechea bandă de rulare.

Ţinută de drum

Infiniti caută să îşi orienteze modele către confort, însă nu neglijează aspectul sportiv. Să nu uităm că avem de a face cu un model care foloseşte puntea spate, deci prezintă caracteristicile ideale pentru şoferii care preferă un stil dinamic. Pentru a face faţă concurenţei germane puternice, Infiniti a avut nevoie de toată experienţa inginerilor japonezi, care au lucrat mult la obţinerea unui tren de rulare performant. Stabilitatea în viraje şi rularea confortabilă se împletesc bine. Pe un sector de drum virajat, servodirecţia va ajuta la croirea unor trase ideale, mulţumită răspunsului bun, iar tracţiunea spate va oferi tuturor un plus de adrenalină atunci când este selectat modul Sport. Din păcate, M30d nu se poate ridica la nivelul etalonului din segment, BMW Seria 5, care dispune de un pachet tehnologic capabil să garanteze o ţinută de drum exemplară. În lupta cu mult mai titratul rival german, Infiniti vine cu un sistem DCE (Dynamic Cornering Enhancement), care controlează cuplul motor în funcţie de unghiul volanului şi aplică forţa de frânare la fiecare roată cu ajutorul ESP-ului.

Vizibilitate

Sedanul nu pune mari probleme la nivel de vizibilitate. Oglinzile laterale generoase, luneta spate bine proporţionată şi oglinda retrovizoare cu funcţie electrocromă garantează o uşurinţă în manevrabilitate. Mai mult decât atât, cei care aleg echiparea GT Premium primesc o proiecţie la 360 de grade a vehiculului, prin intermediul celor patru camere, botezate sugestiv Bird View. Astfel, orice manevră de parcare va semăna cu un joc pe calculator, simplu şi uşor de efectuat de către oricine. Designul aripilor faţă ar putea crea însă probleme. Bosajele, umflate excesiv şi aduse uşor spre centrul capotei, nu oferă indicii despre proporţiile reale ale maşinii. Pe timp de noapte, farurile bi-xenon adaptive reprezintă o adevărată binecuvântare pe drumurile autohtone, prost iluminate.

Tehnologie

Am ajuns acolo unde Infiniti s-a întrecut din nou pe sine: la interior. După ce am experimentat materiale de calitate, trecem la cele mai noi gadget-uri auto, dar şi la răsfăţarea simţului olfactiv. Să ne amintim pentru câteva momente de peluza din faţa casei, de fânul de la ţară sau de pădurea verde în care v-aţi plimbat ultima dată. Încercaţi acum să rememoraţi mirosul ierbii proaspăt cosite şi izul unei adieri a copacilor proaspăt înverziţi. Exerciţiul vă va ajuta să înţelegeţi cu ce vă răsfaţă Infiniti. Sistemul de climatizare poate oferi aceste tratamente olfactive relaxante fie că folosiţi sau nu instalaţia de aer condiţionat. Activarea funcţiei de înmiresmare a habitaclului va face deliciul tuturor şi va relaxa pasagerii. Dacă vom combina senzaţia cu o coloană sonoră adecvată, redată de sistemul audio Bose cu 16 difuzoare, dintre care patru poziţionate pe umerii scaunelor faţă, atunci senzaţia de confort este deplină şi nu poate fi egalată nici măcar de etalonul german al segmentului. Lista de echipamente mai include, pe lângă elementele şi sistemele enumerate la capitolele anterioare, un sistem multimedia cu hard-disc de 10 GB, pentru stocarea muzicii preferate, scaunele electrice, încălzite şi ventilate (al căror număr de reglaje nu îl poate egala pe cel al rivalilor BMW şi Mercedes), sistemul de navigaţie, vopseaua rezistentă la zgârieturi şi senzorii de ploaie şi lumină.

Design

"Alege cu inima!". Asta pare să transmită Infiniti M la prima vedere. Dincolo de apariţia sobră, impunătoare şi non-conformistă, sedanul japonez transmite un mesaj iubitorilor de frumos, celor care apreciază liniile fluide, spiritelor boeme cu o înclinaţie spre produse care ies în evidenţă. Iar Infiniti M iese clar în evidenţă. O demonstrează zecile de priviri pe care le atrage ori de câte ori iese în oraş. LED-urile, caroseria puternic profilată, elementele cromate, jantele de 18 de inch şi mesajul pe care îl transmite te fac să te opreşti în loc pentru o fracţiune de secundă. Dacă ar fi debutat pe străzile "Micului Paris", în perioada interbelică, probabil toţi trecătorii şi-ar fi scos pălăria sau jobenul în faţa "farfuriei zburătoare". Astăzi însă, putem înlocui gestul de reverenţă cu un zâmbet adresat designerilor nebuni, care îndrăznesc să dea formă unor vise. Pentru cei mai conservatori însă, curajul japonezilor va fi apreciat, dar ar putea să nu convingă suficient.

Nu ne-a placut

  • Dimensiunile portbagajului
  • Consumul urban
  • Răspunsul transmisiei
Date tehnice - Infiniti M (2010-2014) 3.0d V6 GT Premium auto
Combustibil
Diesel
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
V
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2993
Lungime mm
4945
Putere maxima CP (rpm)
238 (3750)
Latime mm
1845
Cuplu maxim Nm (rpm)
550 (1750)
Inaltime mm
1500
Viteza maxima km/h
250
Greutate kg
1845
Acceleratie 0-100 km/h s
6.9
Ampatament mm
2900
Tractiune
spate
Volum rezervor litri
80
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
450
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Infiniti M (2010-2014)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (2)

  • BMW530d apare cum ca (mai nou) ar avea un motor de 258cp, 560Nm, inclusiv in lista de preturi.
    1 4
  • @unckle
    Hai,trezeşte-te la realitate şi nu mai visa ( şi mai ales nu mai aduce vorba de BMW ,cum faci în toate post-utile) şi du-te să duci oamenii la cîmp cu Loganul din dotare. Stimă!
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru