Joi, 01.09.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Hyundai Veloster este un model de nişă. La prima vedere este un coupe de dimensiuni reduse. Dar aparenţele înşeală. Este un coupe doar dacă îl priveşti din partea şoferului. Dacă ocolim maşina vom constata că avem în faţă un hatchback cu alura de coupe. Te scarpini în cap şi mai ocoleşti odata maşina. Şi te lamureşti. Avem de a face cu un automobil asimetric. Probabil primul din istorie. Pe partea şoferului este o singură portieră iar pe partea pasagerilor avem două portiere. Ciudat? Artificiu de marketing? Util? Să vedem...
Hyundai Veloster (2011-prezent)
1.6 GDi 140CP Highway
- Pret de pornire 20.141 €
- Pret model testat 23.861 €
- Taxa auto 238 €
Motor / Transmisie
Hyundai Veloster este disponibil cu un singur motor pentru piaţa din România. Este vorba de propulsorul pe benzina 1.6 GDI care dezvoltă 140 CP. Este un motor de generaţie nouă care foloseşte injecţia directă de benzină. Cei 140 CP sunt dezvoltaţi la 6.300 rpm iar cuplul maxim este de 167 Nm la 4.850 rpm. Acest lucru se traduce printr-un comportament destul de anemic la turaţii joase, puterea fiind livrată atunci când turometrul este împins către zona mai înaltă. Cutia de viteze este manuală şi are şase trepte. Este extrem de precisă la utilizare, dar levierul agaţă un pic la trecerea între trepte. Cursa scurtă a levierului accentuează spiritul sportiv al acestui model, dar aşteptăm un motor mai puternic pentru a îl putea considera pe Veloster un atlet.
Una peste alta, motorul de 140 CP se potriveşte cu caracterul lui Veloster. Este suficient de agil şi te poţi descurca fără probleme în uz urban şi la drum lung. La bord se aude un mârâit înfundat emis de toba cu evacuare centrală. Direcţia însă transmite un feeling ciudat. Senzaţia este de subvirare în viraje iar feedback-ul este insuficient pentru cel de la volan.
Consum
Veloster stă bine la acest consum prin prisma faptului că motorul său are ceva mai puţini cai decât are concurenţa. Cel mai apropiat concurent este Volkswagen Scirocco, ce foloseşte motorul 1.4 TSI de 122 CP sau 160 CP. Hyundai a anunţat un consum mediu de 6.2 l/100 km. Scirocco afişează 6.4, respectiv 6.6 l/100 km pentru cele două versiuni de putere ale modelului Scirocco 1.4 TSi. Audi TT Coupe are în gamă motorizarea 1.8 TFSI de 160 CP şi anunţă 6.4 l/100 km. Un alt concurent de vază este Peugeot RCZ dotat cu motorul 1,6 THP. Puterea modelului francez este de 156 CP iar consumul mediu este de 6.7 l/100 km.
Noi l-am folosit pe Veloster mai mult în oraş cu o scurtă escapadă până în apropierea capitalei. Consumul obţinut este de 9-9.5 l/100 km în funcţie de stilul de condus şi de trafic.
Performanţe
Viteza maximă este de 201 km/h iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h se face în 9.7 secunde. Nu sunt cifre extraordinare în raport cu concurenţa, dar Veloster este penalizat de motorul de doar 140 CP. Concurenţa se bucură de motoare mai puternice şi reuşeşte viteze de top peste 200 km/h. Singurul model egal este Volkswagen Scirocco 1.4 TSi de 122 CP.
Interior
Hyundai a crescut de la an la an în domeniul materialelor folosite şi a finisărilor interioare. Veloster foloseşte, totuşi, foarte mult plastic la interior. Mi-a plăcut poziţia la volan, iar singura portieră de pe parte şoferului asigură un acces facil la bord. Pe cealaltă parte, avem o portieră mai mică pentru pasagerul faţă. Mânerele interioare ale portierelor sunt ciudate și par că "atârnă" complet contra naturii. Multe dintre elementele de design de la interior sunt preluate de la modelul ix35. Mi-au plăcut pedalele din aluminiu şi display-ul central. Şi, bineînţeles, ca la orice Hyundai, avem mufă USB plus AUX pentru a asculta muzică de pe stick sau iPod.
Preţ de achiziţie
Hyundai Veloster este disponibil în doar două versiuni de echipare pe piaţa românească. Varianta testată de Automarket poartă denumirea Highway şi costă 23.861 euro. Acest model are un preţ promoţional de 21.381 euro. TVA-ul este inclus. Dacă alegem vopsea metalizată, mai trebuie să adăugăm 190 euro plus TVA.
Nivelul Highway include printre altele jante aliaj de 18 inch cu anvelope 215/40R18, climatizare automată, cameră pentru mersul cu spatele şi senzori de parcare şi tapiţerie mixtă piele/stofă.
Preţul de achiziţie este excelent în comparaţie cu concurenţa. Din nou, singurul model apropiat ca preţ este Volkswagen Scirocco 1.4 TDi 122 CP.
Siguranţă
Hyundai Veloster nu a fost încă supus la cazne de către EuroNCAP. Însă colegii săi de gamă recenţi au înregistrat aproape mereu punctajul maxim la testele de impact organizate de prestigioasa organizaţie. Deci, ne putem aştepta la un rezultat similar şi pentru Veloster mai ales prin prisma faptului că acest model a fost gândit în special pentru piaţa nord-americană, extrem de pretenţioasă din acest punct de vedere.
Ţinută de drum
Fiind un coupe (pseudo) cu motorizare pe benzină am putea spune că Veloster a fost gândit pentru uz sportiv. În realitate suspensia este suficient de rigidă pentru a putea aborda sportiv câteva viraje dar având în vedere că cei 140 CP nu sunt foarte mulţi, Veloster se dovedeşte a fi un automobil foarte bun şi pentru uz urban. Este suficient de confortabil şi uşor de manevrat pentru aproape oricine. La trecerea peste denivelări, suspensia nu este foarte zgomotoasă.
Păcat însă că direcţia ciudată penalizează plăcerea condusului. Inginerii Hyundai au încercat să dezvolte o mașină care să nu se depărteze mult prea mult de ceea ce sunt obișnuiți clienții mărcii, astfel că direcția nu se "leagă" exagerat de bine de șosea și nu simți că răspunsul este natural. Ceva mai mult feedback pentru cel de la volan nu ar strica.
Vizibilitate
Având de a face cu un coupe cu trei uşi, vizibilitatea variază în funcţie de unghiul din care privim. În faţă nu sunt probleme în afară de clasicul montant un pic prea profilat atunci când virăm la stanga şi trebuie să urmărim virajul. Luneta este însă foarte înclinată şi, chiar dacă designerii au găsit compromisul de a o "compune" din două bucăţi, nu oferă o vizibilitate foarte bună la mersul în marşarier. În acest caz, trebuie să ne bazăm mult pe oglinzi, senzori şi cameră.
Tehnologie
Ca orice model coreean, Veloster vine mai mult decât echipat. Modelul nostru în versiune Highway bifa cam toate căsuţele pe care trebuie să le umple o maşină dotată. Pentru că am avut la dispoziție versiunea superioară de echipare, singurul element opţional a fost vopseaua metalizată. În rest, viitorul proprietar al lui Veloster se poate bucura de o gamă largă de elemente care îmbunătățesc confortul. De la climatizarea automată, până la sistemul audio cu şase difuzoare, comenzi pe volan, mufe USB şi AUX. Bineînţeles, nu lipsesc sistemele ABS, ESP şi airbaguri pentru şofer, pasager, laterale şi cortină.
Design
Gusturile nu se discută în lumea auto, dar este foarte clar că Hyundai Veloster este o anomalie. Faptul că are o portieră pe o parte şi două pe cealaltă este un lucru ciudat. Acest model a mai fost experimentat de MINI cu modelul Clubman şi de Mazda cu RX-8. Dar era vorba de o portieră mică şi care se deschidea în sens invers celor din faţă. Acum avem de a face cu o portieră full size doar pe partea dreaptă. Ca gaselniţă de marketing este un atu. În lumea reală se dovedeşte a fi practic să ai acces separat la locurile din spate. Înse unii din noi nu se vor obişnui niciodată cu o maşină asimetrică
E clar însă că Veloster este o vedetă pe stradă. Am întors incredibil de multe capete indiferent din ce parte era privită. Look-ul agresiv şi faptul că este un model încă rar pe piaţa noastră îi asigură un statut exclusivist.
Ne-a placut
- Caroserie originală
- Design interesant
- Latura practică
Nu ne-a placut
- Direcţie imprecisă
- Calitatea plasticelor la interior
- O singură motorizare
Date tehnice - Hyundai Veloster (2011-prezent) 1.6 GDi 140CP Highway | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Hyundai
-
Șeful de design al diviziei Hyundai din SUA susține că, pe viitor, vom vedea tot mai multe butoane fizice în interiorul mașinilor mărcii asiatice. Asta după ce a descoperit că americanii nu agrează trecerea la suprafețe tactile și multe ecrane în habitaclu. (Duminica, 10 Noiembrie)
-
Hyundai a atins o bornă istorică: 100 de milioane de mașini asamblate la nivel global. Sud coreenii au avut neoie de 57 de ani pentru această performanță. (Luni, 30 Septembrie)
-
Hyundai anunță o versiune specială 20th Anniversary Edition pentru SUV-ul Tucson. Producția demarează în luna august și va fi disponibilă pe toate piețele din vestul Europei. (Luni, 12 August)
-
Constructorul asiatic a publicat primele imagini teaser cu viitorul său model, pur electric, de segment A. Acesta va fi denumit Inster și va avea o autonomie de până la 355 de kilometri. (Marti, 11 Iunie)
-
Constructorul asiatic de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Tucson facelift. Interiorul a fost revizuit complet, iar gama de motorizări este una diversificată. (Miercuri, 27 Martie)
Haide Hyundai,munceste,imaginatie,ce dracu e cu masina asta?
Sunt atatia producatori ce ofera motoare aspirate de 1,6 si puteri asemanatoare insa voi nu, VW-VW-VW.
Chiar mai mult de atat nu puteti?
PATETIC!!!
Totusi, eu sunt impresionat de acest motoras, care dezvolta 140cp, si este aspirat. (Cu exceptia Toyota).
"Preţul de achiziţie este excelent în comparaţie cu concurenţa. Din nou, singurul model apropiat ca preţ este Volkswagen Scirocco 1.4 TDi 122 CP"
Pai fratilor, la 20.500 euro (19.150 euro la promotie) iti poti lua un MEGANE Coupe 1.9 dCi (full-option) care-l pune in fund nu numai ca aspect, dar si ca performante. La naibi, la 23.800 euro deja intram in alta sfera... sa aiba cineva banii astia si sa-i dea pe un pseudo-coupe de la Hyundai, cand se poate afisa intr-un Megane RS... inseamna ca e idiot, ori ca ca n-are nicio treaba cu masinile...
cam maricel consumul de oras pentru un motor de generatie "noua" ... dar cei 140 de cai isi cer partea :)
cate marci de masini exista pe planeta aceasta?
cata experienta ai in domeniul auto?
cat te-a "motivat" pozitiv hyundai?
Nu mi-as pune asa ceva nici la masina de tuns iarba din gradina.
Hyundai Veloster 1.4 GDI 140 CP - pret promotional 21.381 euro
Performante
Veloster 9.7 s (0-100km/h)
Megane 9.6 s (0-100km/h)
Performantele sunt mai bune ca la "sportivul" Veloster de 140 cp pe benzina.
http://www.automarket.ro/test-drive/episodul-6-33564.html
Fa o comparatie cu dotarile similare poate sunt altele preturile.
Nu am timp sa fac verificarile astea, dar sunt 70% ca sare pretul la megane.
Megane PRIVILEGE 1.4 TCe la 17.000 e varianta full-option. Are toate dotarile unui Veloster 1.6 Highway si inca peste... climatizarea automata bi-zona, cardul de acces/demaraj cu functia "maini libere" , tempomat / limitator de viteza si senzori ploaie / lumina sunt doar cateva din dotarile pe care Megane Privilege le are, iar Velosterului Highway ii lipsesc.
Tempomat - limitator de viteza Proiectoare de ceata Airbag-uri laterale pentru cap fata-spate Control dinamic al traiectoriei (ESP) A.B.S. cu repartitor electronic de franare E.B.V.+ A.F.U. (Asistenta la Franarea de Urgenta) Centuri siguranta spate in 3 puncte, cu limitator de efort Directie asistata electric variabila Imobilizator electronic codat Avertizare sonora (claxon) bi-ton Centuri siguranta fata in 3 puncte, cu pretensionare adaptativa si limitator de efort Airbag-uri laterale pentru cap fata-spate + atentionare sonora necuplare centura de siguranta
Post conducere
Scaun pasager cu reglare pe inaltime Volan reglabil pe inaltime si in profunzime Oglinda retrovizoare interioara electrocrom Functia "Follow me home"
Confort
Aer conditionat cu reglare automata bi-zona Tetiere fata si spate reglabile pe inaltime Senzori de lumina si ploaie Volan imbracat in piele Oglinzi retrovizoare reglabile si rabatabile electric Faruri cu halogen Tetiere fata tip "noua generatie" si 3 tetiere spate reglabile pe inaltime Spatiu de depozitare inchis intre locurile fata Iluminare in portiere fata si spate
Functionalitate
Bancheta spate fractionabila 1/3 - 2/3 cu cotiera spate Kit fumatori Inchidere centralizata cu telecomanda Roata de rezerva Card acces/ demaraj "Maini libere" Afisare temperatura exterioara Aprinderea automata a luminilor de avarie in cazul unei franari de urgenta C.A.R. (Inchiderea automata a usilor, portbagajului si a trapei pentru carburant la demaraj) Buzunare pe spatarele scaunelor fata Trape sub locurile din fata Pachet de drumuri dificile
Design exterior
Jante aluminiu 16" Bare de protectie si oglinzi in ton cu caroseria Trapa pentru carburant cu deschidere integrata
Dotari interioare
Tapiterie mixta textil/piele de culoare bej Parasolar pentru sofer si pasager cu oglinda pentru machiaj Spoturi de lectura sofer si pasager Torpedou (17 litri) iluminat SPECIFICATII TEHNICE
BAZA VEHICULULUI TAU
Consum si emisii
145Emisii CO2 (g/km) 8,4Consum urban (l/100km) 5,1Consum extraurban (l/100km) 6,3Consum mixt (l/100km)
Capacitate
60Capacitate rezervor (l)
Performante
205Viteza maxima km/h 9,60 - 100 km/h (sec)
Transmisie
4X2Tip transmisie
Arhitectura caroserie
CoupéTip caroserie 2Numar de usi
Directie
10.95Diametru de bracaj intre trotuare (m)
Frane
DP 260 / ABSFrane spate (Tamburi, discuri pline, discuri ventilate) DV 280 / ABSFrane fata (Tamburi, discuri pline, discuri ventilate)
Jante si pneuri
205/55 R 16Dimensiune pneuri fata/spate
Masa proprie (kg)
1195Masa proprie 1728Masa totala maxima autorizata 3028Masa max. tehnic admisibila a ansamblului (veh. tragator + tras) 425Sarcina utila 1300Masa maxima remorcabila cu dispozitiv de franare 635Masa maxima remorcabila fara dispozitiv de franare
Motorizare
1397Cilindree (cc) 4Numar cilindri 16Numar supape 96 (130)Putere maxima (kW) tr/min MultipunctTip injectie BenzinaCarburant Euro 5Norme de depoluare
Dimensiuni (mm)
2640Ampatament >120Garda la sol 1808Latime 4299Lungime
Cutie de viteze
6Numar de trepte ManualaTip cutie de viteze
Volum
344Volum minim portbagaj (dm3) 1024Volum maxim portbagaj
@bibi> Nivel de echipare Privilege inseamna full-option amice.
http://en.wikipedia.org/wiki/Renault -asa ca pt tine Renault are abia 112 ani de cand s-a fondat. Toti desteptii se dau smecheri fara fapte concrete.
Au multe realizari tehnologice?? Care?? Au un motor din dCI din 1900 toamna la care mai adauga in fiecare an cate un filtru nou si anumite tunning-uri sa iasa la gaze pt normele in vigoare si atat. Au facut si ei acum un tce care ar fi mai smecher cica, si in rest vechiul model MPI care fac si la ala la fel ca si cu dCI-ul.
Hyundai are un motor nou -nout GDI - cu injectie directa, tehnologie cu care doar cativa mari constructori se pot lauda ( ii poti numara pe degetele de la o mana - asta daca le ia pe toate ). Asa ca taci si-nghite!!! Si mai citeste !!!! Ca sunt satul de prosti ca tine ca isi lauda jafurile.
P.S. SI NICI MACAR NU AM HYUNDAI, dar nici RENAULT nu mi-as lua nici daca mi-ar da gratis. SI DA am condus o carca de renault-uri , toate la fel de proaste.
Kiss U
si daca echiparea ai este full-option, atunci mai moale cu fullu
Invidiosii la garaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..........cu ren , vag, etc
Pentru nenumaratele manute rosii: asta v-au spus pseudo-managerii de vanzari Reunault Romania pe memo intern, sa votati cu rosu tot ce nu este de bine pentru Renault ? Surpinzator ce repede circula vestile, nu?
In rest, numai 8 pasionati logati care isi exprima opiniile. II salut pe aceasta cale, indiferent de opiniile lor.
Veloster nu va fi de volum, se vrea o incercare. Am un dealer aproape si am vazut-o in curte. Arata ... un pic straniu, ca nu este simetrica. Astept un drive-test. Asa la prima impresie, pare (ma repet) stranie.
Parca si Nissan, respectiv Daihatsu au avut ceva usor asimetrice.
SPor!
@Dragos Baltateanu: welcome, ai niste colegi super de treaba.
prezentarea este extrem de subiectiva... ;)
la ce folosesc mai mult de 140 de cai?! sunt suficienti pentru a te deplasa cu ceva forta de rezerva, mai multa putere serveste ori daca esti tembel si fugi pe strazi punand in pericol pe ceilalti, ori daca daca esti pasionat si fugi pe pistele din alte tari ca in romania nu-s!?
si pentru amatorii de renault sugerez o redirectionare a atentiei catre alfa romeo daca vor sa-si improspateze emotiile.
Pai de banii astia poti sa-ti iei si Duster + ceva tuning, BMW 330i, SLK, Seria 7, chiar si un tractor. Evident la mana a doua. Ideea e ca cine vrea o asa masina, adica ceva diferit si foarte original va alege asa ceva fara sa se gandeasca la un Megane sau la orice alta masina. Pentru ca, la cum arata, nu mai vezi asa ceva pe piata decat la Mini.
Pentru cine nu stie, cu tehnologia lor de curtea scolii asa cum zic unii, Hyundai face masini fiabile. Daca mergi in State de exemplu sau chiar si germania si intrebi posesori de Hyundai daca sunt multumiti de masinile lor s-ar putea sa ai un soc. Sa iti intre in showroom unu' care spune "vreau tot marca asta pentru ca am fost foarte multumit de vechea masina" rar mai vezi. Si foarte rar vezi la o masina frantuzeasca.
Renault Megane RS 250 Cup wins “Best Sports and Convertible” and Judges Choice award
http://paultan.org/2011/02/24/megane-rs-award/
http://www.autospies.com/news/Renault-Megane-R26-R-receives-Sports-Model-of-the-Year-2008-award-38836/
Mda, LauCalin cum se face ca astia recidiveaza si prmiaza fiecare generatie a acestei masini foarte "proaste" . Sa punem la indoiala prostia ta sau a masinii?
Mai desteptaciune (se pare ca numai cu un asa vocabular ne putem intelege), eu ma refer la fiabilitate, unde Renault nu e tocmai un exemplu. Acum vei spune ca ma insel... cunosc vreo 10 oameni care au Renault si vreo toti atatia care au masini japoneze si coreene. Ia ghiceste care dintre ei si-ar cumpara si a doua oara aceasi marca de masina. Pentru mine ASTA inseamna calitate la o masina, nu Car of the Year, nu Engine of the year, nu Model of Year si nici statistici de fiabilitate.
Si ce vrei tu sa spui, ca la un Megane RS daca ii pica ambreiajul la 50000 de km are o scuza ca s-a mers in regim sport? Pai amice, nu pentru asta a fost conceput?
"Renault are si a demostrat-o cu Megane RS de nenumarate ori ca poate rezista unor solocitari extrem de intense."
E cam rusinos sa ti se strice masina in timpul testelor jurnalistilor, nu crezi? Mai ales ca "e" asa cum zici tu. Cred ca te-am cam bagat in ceata.
PS: prefer oricand un Lancer EVO sau o Impreza WRX (STI) pentru placere maxima de lunga durata. ;)
intrati pe youtube . atat de simplu este.
http://www.clubkiaromania.ro/forum/auto-f256/adac-premiaza-renault-pentru-calitate-fiabilitate-t1128.html
http://www.automarket.ro/stiri/renault-megane-265-trophy-spulbera-recordul-nurburgring-ului-38727.html
Iar s-a ajuns la comparatii Renault versus toate celelalte. Astept cu nerabdare un drive-test cu Veyron, sa vedem atunci cu ce argumente vin fanii Renault. Ah da, o sa fie pretul ... ca totdeauna.
Persist in a intreba cat vinde Renault in SUA si Japonia?
Si eu persist cu o intrebare: de ce Veloster costa cat un Megane RS cand e net inferior ca dotari, performante, aspect si traditie??
De ce un simplu Subaru Impreza, Honda Civic, Golf sau Focus este mai scump decat un Megane. Sau de ce un Golf GTI este mai scump decat un Megane RS? Oricum o dai, principalul avantaj al lui Renault este pretul mai mic decat al concurentei, indiferent de model. Ori nu poti sa fabrici o masina si ieftina si fiabila... e vorba de costuri.
Si las-o mai moale cu traditia, ca in ziua de azi e cam egala cu 0. Nu trebuie sa ai cele mai multe dotari, traditie sau perfomante ca nu fi bun. Vrei exemplu concret? Uita-te la ce masini fac japonezii.
Daca ne-am baza pe asta BMW sau Porsche ar trebui de exemplu sa nu aiba imaginea de azi, ca nu fac masini de peste 100 de ani.
Am observat insa o chestie interesanta la masinile frantuzesti. Atunci cand e un model in productie multi se indoiesc de calitatea lui. Si intr-un fel cam asa e, gradul de multumire al clientilor nu e unul foarte mare. Trece un timp, se lanseaza un inlocuitor, toti zic "ce bun e asta, ce prost era fostul", trece un timp, se intampla acelasi lucru si cu acel model, vine apoi urmatorul si o luam de la capat, cu ce bun e actualul, ce prost a fost fostul...
Si tot pentru cel de mai sus, care e un nimeni... imi pare rau, nu o lua ca pe o jignire, nici nu stiu cu cine vorbesc. Fi atent aici: Opel e prezent in State cu sigla Chevrolet, VAG este cu VW, Audi, Lamborghini si Porsche (Bugatii nu se pune, e altceva), Fiat e si cu Dodge. Zici tu ca ar fi imposibil ca Renault sa nu intre pe piata pentru ca e Nissan? Ia gandeste-te putin. Inseamna ca nu sti ca Renault a mai avut o tentativa sa intre pe piata din State si si-a luat-o peste bot.
Dar eu sunt cam limitat in gandire si "evident" am ceva cu Renault. :))
Am scris Renault- SUA-Japonia, nu am scris Nissan. Va doare nu-i asa?
Ma intreb cum de aparati cu atat fervoare marca Renault? Am prieteni cu Renault, am condus vreo 5 din diferite clase, am posibilitatea sa ma "dau" cu diverse masini, dar sa inchin osanale pentru Renault ... niciodata.
Un raspuns simplu la intrebarea de mai sus: poate pentru ca are luneta de sticla si aripile de tabla?
pt @@octav71
si eu am avut 10 thailandeze acasa care-mi faceau masaj in fiecare seara, dar le-am trimis acasa ca incepusera sa se certe intre ele :)) hai ma copile lasa aburelile...
Pun pariu ca niciunul nu stie ce mai produce renault in prezent...
Toate modelele renault au luneta de sticla si aripi din tabla.
PS: pt trolli care n-au cont, parerea voastra = zero.
ABS (asistenta la franarea de urgenta?? lasa, ca esti tanar si iute de picior spune hyundai)
Airbag sofer + pasager + airbag-uri laterale si cortina (posibilitate dezactivare airbag pasager)
Alarma
Aparatoare noroi
Bancheta spate rabatabila 6:4
BARA FATA + SPATE in culoarea caroseriei (wow! multumim hyundai!)
Blocarea usilor spate pentru siguranta copiilor
Centuri siguranta fata pretensionate, centuri de siguranta spate (ceva limitator de efort ca la Megane?!)
Chei pliabile
Climatizare automata (bi-zona ceva..?)
Computer de bord
Consola centrala cu cotiera (dar ce ne faceam daca aveam cotiera fara consola centrala?! :))
Display bord "Supervision"
Display camera video spate cu senzor de parcare
Electronic Stability Program(ESP)
Faruri cu reglaj pe inaltime (dotare standard Dacia Logan)
Frane fata si spate cu discuri (umplem pagina?! parca asta mergea la caracteristici tehnice..)
Geamuri cu tenta inchisa
Geamuri electrice fata si spate cu impuls la sofer
Grila radiator cu insertie cromata
Imobilizator motor (dotare standard SuperNova)
Inchidere centralizata cu telecomanda (sistem keyless entry /maini libere ceva?!)
Jante aliaj - 7.5J 18 Alloy Wheel + 215/40R18
Lumini de zi
Manere exterioare usi in culoarea caroseriei
Manere interioare usi cu insertii cromate (ce denumire pompoasa pt plastic lucios)
Oglinzi exterioare actionate electric, incalzite, in culoarea caroseriei (rabatabile by hand...)
Pachet fumatori
Pedalier cromat
Proiectoare ceata
Protectie interioara capota (ma face sa cred ca n-au protectie intre motor si habitaclu daca n-au trecut-o)
Roata de rezerva temporara (slava domnului !)
Scaun sofer cu reglare manuala pe inaltime
Servodirectie asistata electric
Sistem Audio (Radio+Cd+Mp3), Port usb 2.0 + aux + i-pod + rca, 6 difuzoare, comenzi audio pe volan
Sistem de iluminare a bordului "Supervision"
Sistem de monitorizare presiune pneuri
Stergatoare parbriz "AeroBlade" (n-or fi avand ei un limbaj al designului original, dar macar cu denumirile pompoase le au...)
Tapiterie scaune mixta piele/stofa
Tetiere active sofer si pasager
Tetiere scaune reglabile pe inaltime
Volan cu reglaj manual pe inaltime si telescopic
Volan si schimbator viteze imbracate in piele
Este ultimul mesaj la care raspund anonimilor.
Si daca ar fi sa ne rezumam la statistici de fiabilitate ar insemna sa avem vreo 10-15 marci pe piata si Renault ma cam indoiesc ca ar fi printre ele (conform inclusiv ADAC). Repet, asa se spune de mai toate masinile frantuzesti cand apar pe piata. Asa s-a zis si de Megane 2 (om vedea ce va fi si cu 3 peste 3-4 ani, lasa tu cum e acum, ca la inceput merg toate) si de 407 si de C3... in fine, nu mai zic nimic ca unii se cam infoaie cam mult si vad mesajele mele ca pe niste atacuri la marci.
Ideea e ca toate marcile au probleme mai mici sau mai mari, diferenta e ca la unele apar mai des si cam devreme.
In plus tu compari piata din Germania cu cea din Romania, aici unde foarte multi habar nu au ce e aia o masina fiabila, "mor cu tine de gat" masinile europene.
Mesajul tau arata ca nici nu sti ce inseamna o masina fiabila.
Mai vedem cat de multumit vei fi de Renault-ul tau dupa 100-150 000 de km. Asta daca mai ai rebdare sa il tii pana atunci. Chiar imi doresc sa ma insel, dar realitatea e cam alta.
Asfalt uscat, ca cea mai mare siguranta din clasa o ai! ;)
Sursa : www.adac.de
http://www.clubkiaromania.ro/forum/auto-f256/adac-premiaza-renault-pentru-calitate-fiabilitate-t1128.html
.. acum serios.. ce mama draq v-a apucat cu renourile alea frate... face unu o comparatie si imediat incepem discutia aia cretina de colt de bloc cu "ba a mea ie mai tare!" .. fiti seriosi, TOATE MARCILE fac masini si TOATE MARCILE au procente semnificative, MARI !!!, de masini venite in service cu probleme inca din timpul garantiei. Cati dintre voi nu au auzit de ghinionisti cu Audi,BMW sau MB care au avut masinile in service mai mult timp decat pe sosea? Cati dintre voi au intrat de curiozitate pe forumurile "de marca" ? .. te ia cu groaza cand auzi povesti de service despre reno' sau hyundai (ca ele sunt in spotlight aici ). Fiti seriosi, traim intr-un kkt de tara care nu are drumuri - nici o masina nu va rezista aici cum o poate face in Germania sau Franta, statisticile de fiabilitate de acolo NU SE APLICA la o tara unde si drumurile asfaltate IERI iti rup articulatiile.
ps. imi pare rau de acel "coleg" pe nume Semtex, avea un discurs mult mai coerent decat astia noi :)
ps. (#2) - sa luam un reno/hyundai/whatever cu 250000km la bord si sa il punem langa al meu mitshubishi .. sa facem un concurs de pornit motorul si de decibeli in interior in timpul mersului prin gropi ;) .. pun pariu ca toti veti spune ca EU voi pierde :))
Esti amuzant. Dar cum la fotbal, politica si masini ne pricepem toti iti ignor prostia si aroganta.
Si scuteste-ne cu textele prefabricate.Cine a zis ca tu te pricepi la masini?!
ps: ne tot ameninti ca dispari, dar nu mai dispari... cat crezi ca poti sa-ti acoperi incompetenta?
intr-adever veloster are 4usi (3+1) si deci concurenta directa ca nr de usi nu va avea, dar dupa silueta el ataca masinile in 3usi si ofera un avantaj logistic (2 usi pt pasageri) in fata unui hatch cu 3usi.
deci, concurenta directa pt hyundai veloster sunt toate hatchurile in 3 usi, nu numai renault megane si vw scirocco.
apoi segmentam piata, si luam la puricat hyundai sa vedem calitativ unde se situeaza.
hyundai a declarat anii trecuti ca vrea sa urce intr-un segment de calitate superior fata de pozitia mainstream precedenta. noile modele reflecta o imagine mult mai placuta, mai dinamica, si preturi pe masura. dar oare sunt acoperite de realitatea produselor vandute???
deci, natural, pentru a compara un produs, care mai ales se doreste ceva mai bun, analizezi produsele foste concurente si noi concurente, ca sa vezi real ce ofera.
in aceasta situatie, vom include in comparativ TOATE hatchurile compacter cu 3-4-5usi mai putin cele premium. sau daca la pretul de veloster se poate cumpara vreun produs premium, atunci intra si el automat in calcul.
depinzand de criterii, poti alege ori pretul, ori optionalele oferite.
(adica ori cauti de 21k euro ce primesti de la concurenta) sau echiparea de la veloster la ce preturi primesti de la concurenta.
PS: kia are 7 ani garantie inclusiv trenul de rulare (bielete,capete de bara, etc...ceea ce mi se pare magnific, pt romania, peste acele pachete de drum greu ale unor europeni)
da, intra si fratele de concern al lui hyundai in comparativ
Si masina mea are 4 ani si 40000 de km. Dar asta inseamna ca e foarte buna? Mi se pare normal sa nu am probleme cu ea la km astia.
Tu nu vrei sa intelegi un lucru. Nu am zis ca Renault face masini proaste, slabe, de 2 lei etc. ... dar cand nu iti place ce scrie cineva le iei ca pe niste lucruri personale, te agiti aiurea si interpretezi cum vrei tu.
Am zis ca Renault ofera preturi mai mici decat concurenta directa si dotari la fel sau mai multe, in detrimetul altor lucruri. Din cauza asta Renault nu este un exemplu de fiabilitate... lucru oarecum firesc. Ai sa vezi de ce zic asta.
Adevarul e ca Megane 3 a crescut mult la capitolul calitate, insa nici concurenta nu a stat pe loc. Vad ca iti place ce spun jurnalstii. In cazul asta iti recomand orice revista vrei tu in care se face comparativ intre Megane, Golf, Focus, Astra, 308 sau Bravo. Singurul capitol la care Megane ar castiga detasat ar fi raportul pret/calitate/dotari.
Exemplu de pe automarket.ro (masini in 5 usi). Am ales preturi practicate de importatori, pentru ca fiecare dealer poate avea si oferte individuale.
cel mai ieftin Megane - 1.6 110 CP 14 100 de euro
cel mai ieftin Golf - 1.4 80CP 15 841
Cel mai ieftin Focus - 1.6 105 CP 16000 (aproape 2000 de euro diferenta
Cel mai ieftin Opel Astra - 1.4 100CP 15 600 de euro
Cel mai ieftin 308: 1.4 98 CP - 16 956 diferenta de aproape 3000 de euro (!)
Cel mai ieftin Fiat Bravo: 1.4 90 CP - 14 790
Ideea e ca Megane are cel mai puternic motor, la cel mai accesibil pret, si cele mai multe dotari standard, alaturi de Fiat Bravo. Pe de alta parte daca alegi un Megane si bagi bani in optionale pana la pretul unui Golf de exemplu nu prea iti vine sa mai alegi altceva, Renault ar castiga detasat in ochii unui posibil cumparator.
Cam asta e diferenta intre politica Renault si cea a altor marci. Si uite, ti-am demonstrat asta concret. :)
Ramane de vazut peste cativa ani daca Megane este sau nu o afacere buna, in functie de numarul de probleme aparute la fiecare, la cati km si costul reparatiilor. Lsa tu ce se intampla cu masini care au cativa ani si 50-60-70000 km
Intelegi? :)
@tomita ...esti un cumparator aburit /pacalit al celor de la kia cu acei 7 ani de garantie
dar la masina mea am schimbat la 3 ani (anul trecut) cap de bara + bieleta, si pana la ITP la anul sigur voi mai face operatiunea inca o data. si nu rup masina pe transeele mioritice, ci doar merg normal.
de acea acoperire a garantiei am aflat dupa ce un proprietar de ceed si-a schimbat acele repere pe garantie O_o, si timp de 7 ani nu va baga acei bani in masina.
si sincer nu sunt fabrica de bani sa nu apreciez avantaj 150-200 euro/2 ani, care pot bine merci sa intre chiar in revizii mai dese (daca am pititi pe creier)
dar in fine, intelegi ce trebuie sa aiba o masina dupa ce ai mai multe prin mana si vezi + si - la fiecare.
ii doresc numai bine la veloster, atata timp cat revine cu picioarele pe pamant. e o masina produsa in coreea, deci diferenta uriasa de pret fata de europe este nejustificata
Pentru cel cu tailandezele: zi-mi si mie ce ai luat sa iau si eu daca ai ajuns in starea asta?
Renault Megane R26R (megane2 nu 3!) are luneta si "geamurile" laterale spate din PLASTIC. Ce este drept, evacuare din titan, 226 CP, emotii tari;
Logarea are o mica legatura cu cei lipsiti de personalitate, cam ca tine.
Despre prostie, tu stii mai bine, ca esti maestru in chestii din astea!
Editia speciala Megane, s-a numit R26R, nu balariile alea pe care le scrie un analfabet.
ti-am raspuns puctual la afirmatia ta despre luneta, plastic si aripi, atat.
Chiar, cat te plateste Renault sa fii atat de fervent in afirmatii?
Discutia cu tine, este o risipa de timp si nervi, esti incorigibil.
Sa stii ca se cam pune punct dupa fiecare propozitie, dar ai lipsit la lectia aia, nu-i asa? Sa vorbim de virgula, ce nu se pune (aproape) niciodata inainte de "si".
Reaminteste-mi cate unitati a vandut Renault in SUA, China, India, Japonia, Australia din 2000 pana in 2010. Sau, cumva Renault este lider mondial in vanzari auto?
Pe langa cursul de vanzari, Renault face cu voi si cursuri de limba? romana?
Bravo Hyundai pentru Veloster, o aparitie aparte... Masina asta nu s-a dorit a fi sport asa cum se tot incearca sa fie prezentata in articol. Vedeti aici: http://www.youtube.com/watch?v=xX36SpBi8qE
pe un circuit de cateva ore la megan incep sa apara probeme .. pana la distrrugerea motorului .
Acesta nu a rezistat nici stoc nici cu mici modificari atentie modificarile fiind facute de ingineri renault cu piese de honda unde voi afirmati ca sunt tigai asa ca bafta si salutare inainte de a afirma si a sustine pe cineva uitate sa nu fure din ograda altora nici asta nu sunt cine stie ce dar macar sunt seriosi din anumite puncte de vedere
am mers cu un kia de 1.4 kit turbo modificarile fiind facute in sua masina merge cu mult peste rs si alte masini gen golf gti de mentionat ca golful era dotat cu tractiune inegrala dar totusi are motor de 2.5 daca zic prosti corectatima deci diferenta intre motoare este enorma
kia avantj greutate fiind mai usoara
salut
inainte sa emiti orice, informeaza-te!
@unkle
citroen c4 gen 1
@octav71
se pare ca e luat numele de utilizator si nu mai pot sa il creez, si nu imi fac denumiri combinate cu cifre sau litere doar de amorul artei