Drivetest Hyundai Santa Fe (2013-2015)

2.2 CRDi 197CP 4x4 Aut Luxury+
Hyundai Santa Fe (2013-2015) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Hyundai
Vineri, 14.09.2012
Excepţia

Hyundai Santa Fe. Îl ştiţi cu toţii. Undeva, cândva, o cunoştinţă sau un prieten a avut unul. De altfel, la 350.000 unităţi vândute în Europa, putem să spunem că ştim cu toţii cine şi ce este Hyundai Santa Fe. Pe asta mizează şi Hyundai, deoarece coreenii vroiau să schimbe numele celebrului lor SUV în ix45, pentru a se potrivi cu noua linie de nume a mărcii coreene, dar ceva i-a făcut să se răzgândească.

Ce este noul Santa Fe? Un SUV de segment D, pentru clienţii trecuţi de 40 de ani, care au ambiţii premium şi un spirit practic. Am fost la Dusseldorf să vedem ce ştie să facă noul Santa Fe pe drumurile nemţeşti.

Hyundai Santa Fe (2013-2015)
2.2 CRDi 197CP 4x4 Aut Luxury+

  • Pret de pornire 39.597 €
  • Pret model testat 43.069 €
  • Taxa auto 554 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Santa Fe are două diesel-uri în gamă: unul de 2.0 litri şi altul de 2.2 litri. În cazul testului internaţional organizat în Germania, am avut la dispoziţie doar motorul de 2.2 litri, oferită atât cu transmisie manuală, cât şi cu transmisie automată. Vor fi atât versiune cu tracţiune integrală, cât şi versiuni cu tracţiune faţă. În cazul versiunilor cu tracţiune integrală, cum este şi cea testată, acestea au şi o comandă de blocare a diferenţialului central. În cazul în care aceasta nu este activată, sistemul distribuie puterea punţii faţă şi angrenează roţile din spate doar în momentul în care puntea faţă pierde aderenţa. Cei 197 CP sunt disponibili la 3.800 rpm, în timp ce cuplul maxim, de 436 Nm, este oferit între 1.800 şi 2.500 rpm.

În cadrul testului nostru, am încercat ambele transmisii, dar am preferat să ne concentrăm pe transmisia automată, deoarece aceasta este mai recomandată unui model din acest segment. Transmisia lui Santa Fe este o automată convenţională, cu convertor de cuplu, care prezintă o configuraţie optimizată pentru un consum scăzut de carburant. Hyundai a adăugat chiar şi un buton ECO, care nu pare să facă mare lucru în afară de un răspuns la acceleraţie mai ponderat, menit să tempereze apăsările excesive ale pedalei.

Fiind vorba despre o automată convenţională, transmisia lui Santa Fe nu este tocmai cea mai rapidă din segment. Într-un regim sportiv, aceasta schimbă la fel ca oricare altă automată lansată în ultimii 10-15 ani, pe când un regim mai relaxat de condus pare să i se potrivească la fix. Motorizarea este antifonată destul de bine în habitaclu, dar se face auzită după 3.000 rpm. 

Am fi vrut o automată mai bine calibrată, un motor diesel de 2.0 litri care să ofere un nivel de putere apropiat de unitatea testată şi un set de sisteme pentru reducerea consumului de carburant. Mai trebuie să vă reamintim că facelift-ul anteriorului Santa Fe era echipat tot cu un diesel de 2.2 litri şi 197 CP?

Consum

Vechiul Santa Fe avea un consum mediu de 7.2 litri litri la sută în compania acestei motorizări. Optimizările operate de inginerii Hyundai au dus la un consum mediu de 6.7 litri la sută pentru noua generaţie a lui Santa Fe echipată cu un diesel de 2.2 litri, transmisie automată şi tracţiune integrală. Chiar şi vechea generaţie a lui Santa Fe era mai economică decât rivalii din segment, dar aceasta avea două avantaje tactice - motor de cilindree mai mică decât rivalii şi un nivel de putere mai redus. Chiar şi aşa, rivalii lui Santa Fe la nivel de dimensiuni şi nivel de motorizare echivalent au un consum de carburant mai mare.

Pentru un SUV mare, valoarea este chiar impresionantă, dar trebuie să fii uşor naiv să crezi că vei obţine vreodată această valoare în viaţa reală. Sau să fii Gerhard Plattner. În cadrul testului nostru, am obţinut un consum mediu situat între 9 şi 10 litri la sută, abordând un traseu cu zone urbane, porţiuni de autostradă şi porţiuni de drum extra-urban. Consumul variază semnificativ în funcţie de stilul de condus, dar este greu să obţii consumul declarat de constructor. După cum se întâmplă de obicei în cazul unei automate cu convertor de cuplu, transmisia manuală s-a dovedit a fi mai economică.

Performanţe

Hyundai Santa Fe are nevoie de 10.1 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi poate să atingă 190 km/h în versiunea testată. Pentru diesel-ul de 2.0 litri, cu transmisie manuală şi tracţiune integrală, timpul 0-100 km/h este de 11.3 secunde.

În raport cu generaţia precedentă, remarcăm o îmbunătăţire de 0.1 secunde la sprintul 0-100 km/h. Din păcate pentru cei de la Hyundai, rivalii lui Santa Fe au la dispoziţie mai multă putere, iar unii competitori se dovedesc a fi mai rapizi chiar şi cu două secunde până la 100 km/h, pe lângă faptul că pot atinge o viteză maximă superioară.

Interior

Hyundai a crescut mult la calitatea interioarelor, iar acest lucru se vede şi în cazul lui Santa Fe. Modelul are un interior mai modern, cu materiale de calitate superioară şi cu o ergonomie îmbunătăţită. Din păcate, nu-i suficient ca forma să fie modernă, ci trebuie să avem şi un nivel de calitate constant la nivelul interiorului. Spre exemplu, remarcăm o creştere generală a calităţii interiorului, dar nu toate componentele au fost actualizate până la capăt.

În timp ce pielea de pe scaune are un textură plăcută, iar pielea de pe volan este foarte moale, nu putem spune acelaşi lucru despre pielea de pe cotiera centrală. Aceasta este destul de simplă, fără sistem de glisare sau reglare, dar ascunde un spaţiu de depozitare destul de generos. Majoritatea butoanelor de la interior au fost schimbate, dar nu toate îşi dau feeling-ul plăcut pe care îl promovează coreenii de la Hyundai.

Noi am încercat versiunea cu şapte locuri, dar accesul pe ultimul rând de scaune este dificil pentru adulţi din cauza modului de pliere a scaunelor de pe cel de-al doilea rând. Însă, dacă aveţi copii sau nepoţi şi vreţi să îi transportaţi alături de încă doi prieteni de-ai lor, rândul suplimentar de scaune devine deodată încăpător şi accesibil.

Vestea bună este că al doilea rând de scaune poate să gliseze în faţă şi în spate şi să fie înclinat pe spate, ceea ce oferă un nou nivel de confort pentru ocupanţii acestei banchete. Volumul portbagajului este de 534 de litri în configuraţia cu cinci locuri şi urcă la 1.680 litri dacă rămân doar două locuri la bord.

Preţ de achiziţie

Pentru moment, cei de la Hyundai nu au dezvăluit preţul noii generaţii a lui Santa Fe pe nicio piaţă. Strict de dragul statisticii, facelift-ul generaţiei precedente pleca de la 29.000 de euro pe piaţa internă, în timp ce versiunea de top costa 35.654 de euro cu TVA inclus.

Acesta era semnificativ mai ieftin decât celelalte modele din acest segment, unele dintre ele având accente premium. După cum s-a întâmplat în cazul Tucson/ix35, sau în cazul noii generaţii a lui i30, Hyundai a ridicat preţurile noii generaţii, ceea ce ne aşteptăm să se întâmple şi în cazul lui Santa Fe.

Iniţial, ne aşteptam ca Hyundai Santa Fe să aibă un preţ de pornire situat în jurul sumei de 30.000 de euro. Ei bine, odată cu lansarea pe piaţa internă, situaţia a fost diferită, preţul de pornire fiind cu 9.000 de euro mai mare decât estimările noastre. În raport cu generaţia precedentă, vorbim despre o diferenţă de 10.000 de euro la preţul de pornire. Exemplarul testat pleacă de la 43.069 euro cu TVA inclus pe piaţa din România, periculos de aproape de SUV-uri din segmentul superior.

Siguranţă

Hyundai trage tare în ultima vreme să facă modele din ce în ce mai bune. Acest lucru înseamnă şi un efort susţinut la capitolul siguranţă. Coreenii au început să obţină cinci stele EuroNCAP din ce în ce mai des, iar noul Santa Fe promite multe. Spre exemplu, are o capotă motor activă, care încearcă să protejeze pietonii în cazul în care aceştia intră în coliziune cu SUV-ul mare de la Hyundai. Doar sistemul acesta ar trebui să-i dea lui Santa Fe un punctaj bun la EuroNCAP.

În standard, modelul are 7 airbag-uri, al şaptelea fiind destinat genunchilor şoferului. Celelalte şase sunt reprezentate de coconul de airbag-uri care protejează pasagerii din faţă în cazul unui impact serios.

Lista de sisteme include ABS, ESP, VSM, DBC (sistem de control al frânării în pantă) şi hill-holder cu sistem de asistenţă la plecarea în rampă. Şoferul este asistat şi printr-un sistem de avertizare la părăsirea benzii de mers fără semnalizare.

Ţinută de drum

Generaţia precedentă a lui Santa Fe avea un comportament tipic pentru un SUV mare. Ruliu în viraje, orientare evidentă spre confort şi comportament subvirator acut. Noua generaţie a lui Santa Fe se mândreşte cu o suspensie faţă MacPherson cu braţe L şi cu o suspensie spate multi-link. Modelul vine cu un element interesant în standard - suspensie spată auto-nivelantă. Cei de la Hyundai nu au mers suficient de departe încât să ofere o suspensie adaptivă în gama Santa Fe, dar este o îmbunătăţire interesantă.

Toate aceste modificări ar trebui să ne pună în faţa unui model care să se manevreze foarte bine, în mod simţitor mai bun decât vechea generaţie. În cel mai rău caz, rezultatul ar fi fost un model cu un nivel de confort superior celui cu care ne-a obişnuit vechea generaţie. Din păcate nu a fost cazul, dar totul se leagă de alegerea nepotrivită a jantelor cu care erau echipate modelele de test. Cei de la Hyundai au configurat modelele de test cu jante de 19 inch din aliaj uşor. Puţine SUV-uri de acest gabarit arată bine cu jante de 19 inch, iar şi mai puţine pot să şi meargă bine cu asemenea jante.

Rigiditatea suspensiei este perceptibilă, iar jantele de 19 inch îţi transmit toate imperfecţiunile drumului. Din păcate, nu rezultă o ţinută sportivă cu un feedback excelent, ci doar o suspensie rigidă care nu ajută prea mult la comportamentul rutier în situaţii dinamice. Santa Fe cu jante de 19 inch se comportă de parcă ar fi primit atenţia unui tuner amator, care a "trântit" cele mai mari jante pe care a putut să le care, a umblat la suspensie cum l-a ajutat inspiraţia şi apoi a livrat produsul finit clientului.

În timp ce problema cu jantele mari poate fi "rezolvată" la în showroom, când comandaţi un Santa Fe nou (mergeţi cu încredere pe jante de 17 inch), direcţia nu mai poate fi configurată în niciun fel. Direcţia FLEXSTEER are trei moduri de operare, la fel ca pe noul i30, şi este suportabilă doar pe modul "Normal". Modul sport opune o rezistenţă artificială şi nu ajută, pe când modul confort nu îşi face nici el treaba excepţional, acesta opunând şi el o rezistenţă ciudată care aduce senzaţii anormale la volan.

Vizibilitate

Poziţia înaltă la volan şi suprafeţele vitrate destul de mari asigură o vizibilitate bună la bordul noului Santa Fe. Modelul are cameră video pentru marşarier, iar coreenii au dezvoltat şi un sistem de asistenţă la parcare, care poate ajuta semnificativ şoferul la parcarea paralelă.

Oglinzile laterale sunt mari, parbrizul este mare, iar luneta are şi ea dimensiuni corecte. Oglinda centrală acoperă toată luneta, ceea ce e important în momentele în care nu folosim camera pentru marşarier. Montanţii A şi B au o poziţie corectă, aceştia nefiind mai deranjanţi decât media segmentului.

Tehnologie

Exemplarul testat avea o serie de elemente tehnologice interesante, unele dintre ele fiind chiar practice. Pe lângă sistemul audio (decent, de altfel), avem sistemul de navigaţie, conexiune AUX+USB+iPod, două prize de 12 volţi în consola centrală, senzori de parcare, sistem de asistenţă la parcare, plafon panoramic retractabil, oglinzi încălzite şi cu pliere şi reglaj electric şi alte elemente de acest gen. Cei de la Hyundai au montat chiar şi o priză de 220V la bord, doar de dragul spiritului practic.

Santa Fe nu aduce însă nimic nou sau remarcabil în segment, mărginindu-se să ofere o gamă de dotări corecte din punct de vedere tehnologic. 

Design

Din punctul de vedere al design-ului, Hyundai Santa Fe a sărit vreo 10 ani dintr-o lovitură. Iar acest salt a primit şi un nume: Hyundai i-a spus Storm Edge, respectiv evoluţia lui Fluidic Sculpture dedicată lui Santa Fe/ix45. Ei bine, le-a ieşit de minune. Dacă e ceva ce ne-a plăcut la nebunie la noul Santa Fe, acel lucru este design-ul. Noul SUV Hyundai e masiv, ascuţit şi dur. Aşa cum îi stă bine unui model de aceste dimensiuni.

În raport cu vechiul Santa Fe, noua generaţie arată extraordinar. Dacă scoatem sigla Hyundai, legătura abia dacă se vede. În compania lui ix35, însă, se vede clar cine-i fratele mai mare şi cine-i mezinul, iar acest lucru este mai mult decât agreabil.

Nu ne-a placut

  • Performanţe dinamice
  • Cutie automată cu reacţii lente
  • Suspensie prea fermă, configurată nepotrivit
  • Direcţie asistată nepotrivit
  • Preţul ar putea să crească faţă de vechea generaţie
Date tehnice - Hyundai Santa Fe (2013-2015) 2.2 CRDi 197CP 4x4 Aut Luxury+
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2199
Lungime mm
4690
Putere maxima CP (rpm)
197 (3800)
Latime mm
1880
Cuplu maxim Nm (rpm)
436 (1800)
Inaltime mm
1675
Viteza maxima km/h
190
Greutate kg
1882
Acceleratie 0-100 km/h s
10.1
Ampatament mm
2700
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
64
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
585
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Hyundai Santa Fe (2013-2015)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (9)

  • santa fe
    Santa Fe nu are tractiune integrala permanenta,iar din articolul de acum citeva zile se pe automarket ar rezulta ca nici noua generatie nu vine cu tractiune integrala permanenta.Cu toate acestea,la capitolul Motorizare/Transmisie scrieti ca este permanenta.Care e varianta corecta?
    8 6
  • În cazul versiunilor cu tracţiune integrală ale lui Santa Fe, puterea este transferată 100% punţii faţă cât timp aceasta are aderenţă.
    Când sistemul detectează pierderea aderenţei la roţile faţă, distribuie puterea şi punţii spate.

    Există şi o funcţie LOCK de blocare a diferenţialului central, care împarte puterea în mod egal între punţi.
    15 3
  • Se pare ca ar fi deja de vanzare in State... de la 25.000$
    https://www.hyundaiusa.com/vehicles/2013/santa-fe/?
    0 1
  • Singurul SUV cu veleitati off-road de la Hyundai a fost Terracan, produs intre 2001-2007, asta exceptand Galloper, ce avea o mai veche platforma de Pajero.
    Acest Santa Fe, din pacate, e doar un Van ceva mai inaltat, eventual cu tractiune integrala, asemeni noului si fadului Pathfinder. Pacat, insa mai nou SUV-urile se transforma in Crossovere, asemeni acestui Van numit Santa Fe.
    20 6
  • @slVW_83
    ai dreptate da daca asa cere piata trebuie sa te conformezi cu ea daca vrei sa ai profit....astazi la un SUV conteaza mai mult pt clienti cum se comporta pe strada decat cum se descurca in domeniul off-road....uitate ce vanzari a avut pana acum de Santa Fe si ce vanzari a avut Terracan care cum spui u pana la urma in 2007 a fost scos din productie si nau scoso pt ca a fost o masina proasta....puteau linistiti sai introduca un facelift da cu criza asta erau in pierdere acum....chiar si un posesor de Terracan daca il intrebi iti spune ca rar iese cu masina prin mlastini campuri sau dealuri...si atunci daca oamenii rar mai ies cu ele prin off-road dc sa sa te mai dai mare cu asa cv??plus costuriile......vezi cazul lui Pathfinder si Patrol....generatiile trecute si generatiile actuale....
    6 2
  • Hyundai Santa Fe mai tare ca tranvaiul ))))))))))))))))))))
    4 7
  • antonny
    @slVW_83......Daca Santa FE e van ,atunci hai sa neuitam in curtea celor de VAG si observam Skoda YETI oare ce o fii???ce spui de pretul de 29000 euro la nivelul cel mai echipat ??????si sa fi sigur ca Santa FE are veleiatati de off road decat un Opel Antara, Touareg sau altele ......
    4 6
  • SUV-ul de fel nu are veleitati off-road, iar Teracanul arata ca un off-roader dar are un sitem 4x4 mai prost decat acest Santa-fe. Mai documentati-va si voi inainte sa aberati.
    3 4
  • CRISTIAN
    Am facut azi un drive test si parerea mea este ca,masina-i extraordinara si isi merita fiecare ban.Singura problema,dupa parerea mea,este motorizarea,foarte rafinata dar mult prea anemica pentru gustul meu.Varianta 3.3 v6 e mai ok,dar din pacate nu e disponibila in Romania.Modelul din drive test era varianta luxury si era mega dotata ,de la voice control ,camera pentru marsarier,park assist la sistem de franare automata pentru evitarea accidentelor.Spatiul pentu pasageri este si el extraordinar,am reglat scaunul soferului cat mai confortabil pentru mine(am 1,90m) si am reusit sa stau decent pe bancheta din spate,ceea ce nu am reusit intr-un x6 mai scump cu 30 de mii.Am tot auzit ca la 41 de mii,Santa Fe intra periculos in zona de preturi a Suv-urilo mai populare in Romania.Am intrat pe pagina oficiala din Romania a marcilor respective si am facut o configuratie.
    VW TOUAREG MOUNTAIN V6 TDI BLUE MOTION TECH 204 CP,porneste de la 41.521,40 (varianta "cheala") si am ajuns la 62.358,36.TOUAREG HYBRID porneste de la 67.098,88(varianta cheala).AUDI Q7 3.0 QUATTRO 204 CP TIPTRONIC,porneste de la 57.650(varianta cheala) si am ajuns la 72.879,76,Aici doar vopseaua era intre 1.123,44 si 3.662,92.MERCEDES ML 250 4M BLUTEC 2.1 204 CP,porneste de la 56.575 si am ajuns la 94.413,60 ( si asta deoarece m-am saturat de bifat optionale!)
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru