Luni, 20.02.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
Marca Hyundai a evoluat enorm. Acum 6-7 ani de zile, Hyundai însemna modele ca Getz sau Accent, cu o calitate aproximativă și performanțe mult sub preferințele europenilor. Coreenii au înțeles însă că, dacă vrei să cucerești Europa, trebuie să o faci cu o gândire europeană. A mutat producția pentru Europa la Nosovice (Cehia) și are baza de cercetare, design și dezvoltare la Russelsheim, în Germania. A lansat o gamă de modele noi care poartă indicativul i și, încet-încet, a început să își creeze o imagine de marcă pe bătrânul continent.
Vechiul i30 - lansat la Geneva în 2007 şi primul care a primit indicativul i - era un automobil capabil, dar se situa la ceva distanță în ceea ce privește anumite aspecte de lideri europeni ai clasei. Chiar şi aşa, modelul i30 a fost vândut în peste 400.000 unităţi doar în Europa şi aproximativ un milion pe plan global.
Noul model este extrem de important pentru Hyundai. Este primul model i ajuns la a doua generație. Iar coreenii nu s-au ferit să spună că noul model a avut drept referință modele ca Volkswagen Golf și Ford Focus. Sloganul noului Hyundai i30 este "gândit în Germania, construit în Europa". A reușit însă Hyundai să creeze cu adevărat un model de calitate germană? Răspunsul vine mai jos.
Hyundai i30 (2012-2015)
1.6 CRDi 128CP Highway
- Pret de pornire 13.500 €
- Pret model testat NC €
- Taxa auto NC €
Motor / Transmisie
Noul Hyundai i30 va fi oferit cu o gamă formată din şase motorizări. Unele deja cunoscute publicului, altele noi. Gama de motoare pe benzină începe cu 1.4 MPI de 100 CP, urmat apoi de 1.6 MPI de 120 CP. Vedeta gamei este însă noul motor 1.6 GDI ce dezvoltă 135 CP la 6.300 rpm.
Motoarele diesel încep cu 1.4 CRDi de 90 CP, continuă cu 1.6 CRDi 110 CP și se încheie cu vedeta de 1.6 litri şi 128 CP. Cu acest motor am mers cel mai mult la lansarea din Spania și despre el vom vorbi. Este un propulsor excelent, care îi oferă suficient cuplu pentru a imprima modelului un caracter vioi, dar oferă și un consum de carburant mic. Cei 128 de cai putere sunt livrați la 4.000 rpm iar cuplul motor este de 260 Nm între 1.900 și 2.750 rpm. Este zona turometrului unde acest motor se simte cel mai bine, livrând suficientă putere. Livrarea puterii se face liniar şi cumva progresiv, motorul evitând acel stil direct şi unori aproape violent de a livra puterea roţilor faţă pe care îl întâlnim pe propulsoare concurente.
Noul motor este şi foarte silenţios şi lipsit de vibraţii. La viteze de croazieră habitaclul este perfect antifonat. Trebuie să forțezi motorul pentru a îţi da seama din tonul sonor că sub capotă este un propulsor diesel.
Cutia de viteze are șase trepte și cea mai plăcută și precisă timonerie pe care Hyundai a construit-o vreodată. Este ușor de folosit, treptele sunt bine etajate, poate doar indicatorul de treaptă din bord indică uneori prea optimist schimbarea vitezei. Acest motor poate fi asociat și cu o cutie de viteze automată, tot cu şase trepte.
Consum
Pe parcursul celor 100 de kilometri de test din Spania am parcurs atât drumuri naționale şi autostrăzi, cât și câteva trasee urbane. Media înregistrată de computerul de bord a fost de 5.9 l/100 km. Împreună cu rezervorul de 53 de litri, autonomia noului i30 1.6 turbodiesel 128 CP ar trebui să fie undeva în jur de 1.300-1.400 kilometri.
Dacă punem faţă în faţă noul Hyundai i30 şi concurenţa directă la capitolul consum, observăm două lucruri. În primul rând, raportul cilindree/putere pe i30 este cel mai bun în întregul segment compact de volum, singurul model apropiat ca putere pe un motor de 1.6-1.7 litri litri fiind Opel Astra CDTI de 125 CP.
Apoi, avem un mic şoc - pozitiv - când ne uităm în fişa tehnică a modelului. Consumul mediu mixt al lui Hyundai i30 1.6 CRDi de 128 CP este de doar 4.0 litri, cea mai bună valoare din segment. Cel mai apropiat model la acest capitol este Multijet-ul de 1.6 litri şi 120 CP al lui Fiat Bravo, dar acesta consumă 4.2 litri/100 km. Încă ceva: noul Hyundai i30 are şi o versiune ISG (cu Stop-Start) a lui 1.6 CRTi, netestată de noi, care are un consum mediu mixt de doar 3.7 litri/100 km. În condiţiile în care puterea e de 128 de cai, coreenii par să fi găsit poţiunea magică a consumului infim.
Performanţe
Noul motor turbodiesel de 128 CP oferă performanțe competitive. Avem o viteză de top de 197 km/h și o accelerație de la 0 la 100 km/h de 10.9 secunde. Noul i30 este ceva mai mare și decât generația anterioară, iar masa proprie - de 1290 de kilograme - creşte şi ea.
În ceea ce priveşte performanţele, viteza de top de 197 km/h este depăşită doar de Golf. Însă, lupta este inegală, deoarece propulsorul TDI de doi litri are 140 CP faţă de cei 128 ai modelului Hyundai. Volkswagen are şi un motor 1.6 TDI, dar care dezvoltă doar 105 CP. În ceea ce priveşte acceleraţia de la 0 la 100 km/h, tot Golful este lider datorită motorului mai mare, urmat de Fiat Bravo 1.6 Multijet 120 CP cu 10.5 secunde. Fordul Focus 1.6 TDCI 115 are acelaşi timp pentru sprint ca Hyundai i30: 10.9 secunde.
Interior
Hyundai a vrut să creeze un model de o calitate germană. Mai ales la interior. Și pentru asta a luat drept referință modele ca Volkswagen Golf și Ford Focus. Calitatea materialelor folosite la interior trebuia să se ridice la nivelul acestor modele concurente. Și, în mare parte, Hyundai a reușit. Noul i30 are un interior primitor, spațios și luminos, iar materialele folosite sunt de o calitate egală cu cele folosite la interiorul lui Ford Focus. Sunt multe plastice moi și foarte plăcute la atingere, dar, pe alocuri, mai sunt și materiale tari. Avem şi elemente din plastic negru lucios care adaugă un plus de stil.
Finisările sunt bune, dar am ţinut cont că modelul pe care l-am avut la dispoziție la lansarea internațională a venit în echiparea de top. Pentru că mașina a crescut un pic în dimensiuni, pasagerii din spate au loc suficient la genuchi, iar portbagajul poate înghiți 378 litri de bagaje. Modelele cu plafon panoramic sunt extrem de luminoase la interior, dar oferă un pic mai puțin spațiu la cap în spate.
Preţ de achiziţie
Deocamdată cunoaștem doar prețul de pornire pentru noul Hyundai i30. Acesta va fi deja disponibil în luna martie a acestui an (primul român care va testa maşina prin România poţi fi chiar tu, dacă ne convingi printr-un comentariu că meriţi asta) și va putea fi comandat în acel moment. Prețul de bază pentru noul i30 este de 14.437 euro (TVA inclus). Pentru acești bani, lista de dotări cuprinde aer condiționat, direcţie FlexSteer cu trei moduri de setare, închidere centralizată cu telecomandă și alarmă, radio cd cu mp3 player, ESP, șase airbaguri, geamuri electrice față, oglinzi electrice, cutie de viteze cu șase trepte și asistență la pornirea din rampă.
Siguranţă
Noul model Hyundai i30 nu a fost încă supus la teste de către cei de la Euro NCAP. Oficialii Hyundai sunt însă încrezători că modelul va obţine fără probleme cinci stele. Generaţia precedentă a fost testată în 2008 şi a obţinut scorul maxim.
Noul Hyundai i30 va fi oferit cu şase airbaguri în standard, iar opţional poate fi instalat cu airbag pentru genuchi pentru şofer. Lista de sisteme electronice este compusă din ABS, VSM (vehicle stability management), ESP, BAS (emergency brake assist), HAC (hill assist control) şi ESS (emergency stop signal).
Ţinută de drum
Unul din punctele forte ale noului Hyundai i30 este suspensia. Inginerii europeni au ales suspensie independentă pentru puntea spate și MacPherson pentru cea față, iar setarea este excelentă. Foarte confortabilă, dar fără a fi prea moale, suspensia noului i30 absoarbe foarte bine denivelările din drumurile regionale și păstrează plăcerea de a conduce pe drumuri virajate. Referința în acest domeniu a fost noul Ford Focus, și au reușit să se apropie destul de mult de liderul clasei la acest domeniu.
Dacă va exista și o versiune hot hatch a noului i30, atunci vom putea vedea exact cât de buni sunt inginerii de la Russelsheim. Cert este că noul i30 este bun la acest capitol, iar concurența din Germania va avea un pic de gândit.
Există însă și un revers al medaliei. Hyundai a vrut să împace pe toată lumea la capitolul direcție și oferă sistemul FlexSteer. Acest sistem permite alegerea a trei moduri de asistare a direcției: confort, normal și sport. În afară de modul normal, în care cel de la volan primește cel mai mult feedback prin intermediul volanului de la roțile din față, restul de moduri sunt complet inutile. Confort este mult prea moale, iar sport direcţia a fost îngreunată artificial și se simte extrem de ciudat. Așa că modul normal este singurul care merită ales. Din punctul meu de vedere, sistemul FlexSteer este inutil şi Hyundai ar putea să renunţe fără probleme la el.
Vizibilitate
Noul i30 este cea mai nouă interpretare a limbajului de design de tip sculptură fluidă. Acest lucru înseamnă un exterior interesant, cu multe linii curbe, dar și un interior spațios. Partea vitrată a caroseriei este suficient de generoasă pentru a nu pune probleme de vizibilitate. Oglinzile sunt mari și oferă o perspectivă bună. La manevrele cu spatele, modelul nostru era asistat și de o cameră de luat vederi ascunsă sub sigla imensă de pe hayon, plus senzori de parcare. Inginerii Hyundai spun că camera mobilă a fost testată cu succes la temperaturi de până la -35 grade și că va funcționa și când afară este foarte frig. Imaginile sunt foarte clare și sunt afișate pe dispay-ul central de 7 inch.
Tehnologie
În ceea ce priveşte tehnologia, Hyundai a ştiut mereu să îşi doteze bine modelele sale. Noul i30 nu face excepţie, având o listă suficient de lungă de gadgeturi pentru cel de la volan şi nu numai. În primul rând, am admirat grafica excelentă de pe toate afişajele prezente în maşină. Chiar şi cel din bord este color, clar şi foarte bine făcut.
Apoi, avem cheie inteligentă şi buton de pornire şi oprire a motorului. Modelul nostru de test, bine echipat, mai avea şi scaune electrice şi încălzite, touchscreen de 7 inchi pe consola centrală, sistem de navigaţie cu o grafică foarte bună, comenzi vocale, Bluetooth şi sistem de climatizare dual automat. Ca de obicei, Hyundai are mufe USB şi Aux pentru a putea conecta un stick USB sau un iPod. Din păcate, de data aceasta, le-a plasat la vedere pe consola centrală şi nu ascunse în cotieră sau torpedou. Interesant este că avem nu una, ci două prize de 12 V la bord.
Lista de dotări este completată de sistemul FlexSteer, descris mai sus, de un plafon de sticlă panoramic cu o deschidere amplă, faruri de zi cu LED-uri, lumini HID (high intensity discharge) şi AFSL (faruri adaptive). Ne-ar fi plăcut ca noul model să aibă şi sisteme active de siguranţă (monitorizarea unghiului mort, radar frontal, frânare automată în caz de accident), dar probabil că trebuie să aşteptăm până la facelift pentru acestea.
Design
Noul Hyundai i30 arătă bine, mult mai bine ca generația anterioară. Nu va fi pe placul tuturor, dar este acum parte din famila de modele cu design "fluidic sculpture". A împrumutat elemente de la i40, ix35 și Elantra și este cu adevărat un model matur din punct de vedere al designului. Elementele curbe din faruri sunt identice cu cele din farurile lui i40, dar nu sunt formate din LED-uri. Luminile de zi LED sunt situate în spoilerul față, competând zona proiectoarele de ceață. Noul i30 vine cu două tipuri de grilă pentru radiator. Modelele de top vor folosi o grilă cromată cu două elemente de design ce pleacă din sigla Hyundai, în timp ce restul versiunilor folosesc un calandru mai simplu, fără elemente cromate.
Ne-a placut
- Design
- Calitatea suspensiei
- Motor diesel
Nu ne-a placut
- Sistemul FlexSteer
- Anumite plastice tari
Date tehnice - Hyundai i30 (2012-2015) 1.6 CRDi 128CP Highway | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Hyundai
-
Șeful de design al diviziei Hyundai din SUA susține că, pe viitor, vom vedea tot mai multe butoane fizice în interiorul mașinilor mărcii asiatice. Asta după ce a descoperit că americanii nu agrează trecerea la suprafețe tactile și multe ecrane în habitaclu. (Duminica, 10 Noiembrie)
-
Hyundai a atins o bornă istorică: 100 de milioane de mașini asamblate la nivel global. Sud coreenii au avut neoie de 57 de ani pentru această performanță. (Luni, 30 Septembrie)
-
Hyundai anunță o versiune specială 20th Anniversary Edition pentru SUV-ul Tucson. Producția demarează în luna august și va fi disponibilă pe toate piețele din vestul Europei. (Luni, 12 August)
-
Constructorul asiatic a publicat primele imagini teaser cu viitorul său model, pur electric, de segment A. Acesta va fi denumit Inster și va avea o autonomie de până la 355 de kilometri. (Marti, 11 Iunie)
-
Constructorul asiatic de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Tucson facelift. Interiorul a fost revizuit complet, iar gama de motorizări este una diversificată. (Miercuri, 27 Martie)
Pacat de mufa aia USB care trebuia sa fie mai ascunsa.
Alta problema ar fi cuplul . Altii au cuplu mai mare din mai putini cai putere. Deci?? Imi explica cineva??
In rest fff. ok masina ...va fi printe pretendentele la viitoarea mea masina.
P.S.: nu va inflamati despre Renault ca nu e cazul. nu sunt fan si nici nu urasc hyundai :-)
Daca se si misca precum arata, atunci categoric va fi un hit la capitolul vanzari.
mai include si asistenta rutiera si niste verificari in service - despre astea nu stiu prea multe insa...
Acum la 4 ani vreau sa schimb c'eedu si cred ca i30 ar fi tentant(e ft. frumos) dar probabil ca materialele si tehnologia noii versiuni au ridicat pretul.
Cu un discount frumusel de la dealer poate fi viitoarea mea masina..
Automarket, da' Golf VI nu l-ati testat? Ca nu e in tabel.
Ca posesor de Cee'd, ma gandesc daca urmatoarea masina va fi noul Cee'd sau noul i30.
Am testat anul trecut un i30 cu 1.4 benzina. Impresia generala a fost buna dar, in ciuda prezentei multor optiuni utile, feeling-ul general mi s-a parut .. "cheap" .. avea luminite, avea clima, abs, esp, airbag-uri cu nemiluita, un bord "original" .. dar la general parea un pic "fortata" urcarea in calitate fata de vechiul accent. Sa speram ca au facut un salt la fel de mare cu noul model, ar concura serios pentru locul 1, chiar si cu Golf VII dupa colt.
La capitolul motoare pe benzina cum sta noul i30? o sa vedem si noi un 1.4-1.6 turbo ?
pare tinereasca, fasneata, are gadget-uri deci e in ton cu vremurile actuale, o iau in considerare
Felicitari Hyundai pentru faptul de a oferi cumparatorilor inca un exemplar demn de a sta in topul listei pe care fiecare dintre cei care doresc si pot sa-si cumpere o masina noua ar trebui sa o faca inainte de a lua decizia finala pentru ca astazi exista numeroase oferte si asta nu poate decat sa ne bucure, pe noi ce care iubim masinile, chiar daca uneori doar de la distanta.
Judecand dupa numarul de vanzari care l'a avut modelul precedent, noul i30 va fi un adevart succes pentru coreeni, nu numa din prisma faptului ca este gandit si construit in Europa, ci si datorita faptului ca vine motorizari noi, care se ridica la nivelul celorlalti concuresnti directi din clasa.
Consumul este unul decent judecand dupa valorile oferite de Golf, Astra, Focus care se invart tot in jurul valorii de 6 litrii/100 km.
In funal as putea spune ca coreeni au dat lovitura cu noul i30!
@Burebista
Am facut un drivetest cu focus (3) si sa stii ca maerialele sunt de calitate
Tu nu stiu despre ce vorbesti.
Hyundai înseamnă modernizare iar, noul i30 reflectă exact acesta mentalitate. Noul limbaj de design adoptat de Hyundai este prezent și aici cu mici aluzii la modelul sportiv Veloster, un bonus pentru orice privitor
Dar poate cel mai mare avantaj este faptul că mulțumește pe toată lumea.
Are un aspect care îmbie ochiul tuturor vârstelor, un consum magic de mic, o putere medie ce va satisface majoritatea șoferilor, iar spațiul din interior și portbagaj este de ajuns pentru o familie.
Minusul cel mai mare al lui i30 este și plusul lui. Este o mașină prea medie, sigurul lucru în care exceleeaza este consumul mic, dar în actualul "climat verde" prin care toți producătorii se întrec în a face mașinile mai economice și mai prietenoase cu mediul, atuul noului model coreean va dispărea mai repede decât poți să spui Noul Volkswagen Golf.
În concluzie i30 este un model ce se încadrează perfect în nevoiile normale ale oricui șofer și adevărul este că visăm să conducem Ferrari-uri, dar ne vom cumpără echilibrul între confort, calitate, preț, putere și spațiu, acolo unde i30 strălucește cel mai tare.
Strict parerea mea!
P.S.: 그냥 테스트 드라이브 기다
Masina asta sper sa fie la fel de buna pe cum arata! Chiar este o diferenta socanta de la o generatie la alta. Oare sa fie in curand Hyundai pe piata auto cum e Samsung pe piata de telefoane? in cazul asta oare cine o sa fie ca Nokia?
Pana la acea data nici un producator coreean nu a reusit sa concureze atat de bine marcile de traditie vest-europene. In schimb, cuplul i30/c'eed a reusit sa vina in intampinarea exigentelor clientilor europeni. Toata lumea stie ca gusturile europenilor difera semnificativ de cele ale clientilor din Asia si America.
Masinile se apropiau foarte mult de concurenta, gen Astra/ Focus/ Megane, poate inca erau prea departe de Golf, referinta clasei in ceea ce priveste o analiza globala, indiferent de cine ar fi facut un test comparativ.
Si totusi, a face o masina calitativ apropiata de cele existente nu e suficient. Astfel ca marea lovitura a fost data prin 2 puncte cheie: garantie uriasa si pret sub media clasei compacte.
Daca preturile au constituit o politica de marketing obisnuita pentru un produs care dorea sa penetreze piata, partea de garantie era un lucru neobisnuit. Pana nu demult, garantia in Europa se invartea intre 1 si 2 ani, nimic mai mult, fata de alte piete unde garantia inseamna cu totul altceva (vezi ex. SUA). Hyundai/Kia au venit cu garantie de pana la 7 ani! Si culmea, garantia cuprindea si elemente de transmisie, normal, in limite decente de folosire, adica limite de 100-150.000km. Acest lucru se traduce in aprox. 20.000 km/ an, rulaj mediu mai mult decat suficient pentru o familie/ consumator obisnuit. Cu acest mix de marketing, format din calitate/ pret/ garantie, s-a cucerit piata Europeana. Trebuie sa marturisesc ca oricand as fi luat un Hyundai i30 in fata unui Megane/C3, cel putin pentru acest mix, ofera mai "multa calitate nemteasca" la un pret de masina frantuzeasca sau mai mic chiar. Totodata, nu puteai sa reprosezi nimic masinii din punct de vedere tehnologic, suspensie spate independenta putine compacte avand, iar motoarele sunt potente, indiferent daca e vorba de diesel sau de benzina. Iar pe baza lui i30 au venit ulterior celelalte modele, i30 fiind capul de pod in cucurirea pietei si reconstruirea practic de la 0 a imaginii Hyundai.
Odata creata aceasta imagine de marca, acum asistam la valul 2 al cuceririi coreene. Pot sa spun ca in primul rand noul i30 arata uimitor de bine. Daca generatiile vesticilor nu au mai reprezentat revolutii (vezi Golf6/5), cei de la Hyndai mizeaza pe o noua imagine de marca. Mi se pare pasul firesc si extrem de corect facut in dezvoltarea lor. NU trebuie sa placa tuturor, dar totusi aceasta masina construieste si consolideaza totodata o imagine de marca. Se vede clar progresul tehnologic si migrarea catre un alt nivel de calitate al marcii din privinta designului interior. Un low-cost nu va arata niciodata asa, pentru ca un design de acest gen presupune multiple ambutisari si imbinari care costa suplimentar.
Interiorul vine de asemenea cu un important salt calitativ din ceea ce se observa in imagini, cu dotari care sa nu puna in umbra acest model, fiind la nivelul clasei compacte fara probleme. Motoarele de asemenea sunt pe placul pietei europene, cu litraje mici si puteri/cuplu mari, pentru micsorarea fiscalitatii si pentru obtinerea unui consum decent in conditii de utilizare obisnuita. Totusi, prin faptul ca sunt capabile de valori mari ale puterii/cuplului dezvoltat, motoarele de litraj mic sunt suficiente si pentru acele momente in care e nevoie de mai multa putere. De asemenea, motoarele trebuiesc privite prin prisma infrastructurii vestice, care nu presupune o nevoie de resurse crescuta pentru a se reusi ci o livrare liniara a puterii pentru a se obtine un comportament adecvat conditiilor de trafic.
Toate acestea duc la premisele unui nou succes de piata. Totul depinde si de preturile la care va fi oferit, precum si de continuarea politicii de oferire a unei garantii mari, reale si complete. Nu degeaba grup VW-Audi vede in Hyundai-Kia unul din cei mai mari competitori.
Trebuie sa recunosc ca atunci cand vine vorba de Hyundai sunt subiectiva. Prima masina a fost un Accent, prietenul are i30, cei mai buni prieteni au Hyundai si sunt membri HyundaiClub, dar chiar si asa trebuie sa recunoasteti ca noile modele sunt absolut superbe.
Mergeti in showroom, faceti test drive veniti la intalnirile HyundaiClub sa le vedeti si sa cereti parerile posesorilor.
Nu luati de bun ce zic altii. Covingeti-va singuri!
Am vazut o Elantra pe autostrada si arata chiar spectaculos in miscare. Vanzarile de 1.000.000 buc in 2011 trebuie sa aiba o explicatie.
i30 fiind o Elantra hatchback, probabil ca este la fel de aratoasa si de aproape.
Interesante cutia 6MT in standard si dotarile.
Totusi trebuie sa o testez sa vad cum ma impac cu directia.
Imi place aerul tineresc pe care il afiseaza noul i30 si presimt ca va fi ales de multi cumparatori in detrimentul altor modele (Golf, Focus etc) deoarece ofera un raport calitate/pret foarte bun, dotari cuprinzatoare si conditii de garantie foarte bune.
Hyundai arată super și costă aproape moca
motor lipsit de vibrații dar și silențios
consumu-i foarte mic, deci nu e pretențios
128 cai, 4 litri la sută,consum mediu
las soția acasă, plec cu mașina în concediu
finisări bune,spațioasă, 5 stele la siguranță
cu plafon panoramic e și extrem de luminoasă
oglinzile sunt mari, oferă o perspectivă bună
senzori de parcare plus o cameră ascunsă
scaune încălzite, buton de start-stop
comenzi vocale,bluetooth,mufă pentru USB și ipod
grilă cromată,faruri superbe, ce să mai zic
o ador, pur și simplu m-am îndrăgostit!
Ce naiba, chiar nu mai aveti un pic de spirit critic, nici macar nu ati vazut masina live, nu ati intrat in ea sa nu mai zic de vre-un test-drive si deja gata, ati si pus-o peste multe din marcile europene consacrate ?!
Totusi, hai sa ne trezim la realitate, Hyundai nu prea mai este marca ieftina de alta data, incepe sa se bata de la egal la egal cu ceilalti constructori, insa deocamdata doar "in preturi". E faina garantia aia de 7 ani, insa pentru asta trebuie sa platiti dublu la intretinere, pentru ca la Hyundai in Romania preturile sunt cel putin duble la revizii fata de alte marci.
Cum spunea cineva tot aici, masinile noi de la Hyndai au un design destul de interesant si fresh, insa pare si foarte fortat, masinile par mai mult jucarii, iar interiorul (design) nu mi se pare atragator deloc.
Deocamdata, Hyundai poate atrage cu adevarat prin pret; ma indoiesc sa cineva ar alege i30 vs. Focus, pentru acelasi pret si aceleasi dotari.
PS: Stiu si eu pe cineva care are masina fara moarte - Hyundai Accent :).
BRAVO ADI!!!!
P.S: ma gandesc cu "groaza" ce-ar fi fost daca se promitea ca premiu masina in totalitate :-)
Masina arata foarte bine (din punctul meu de vedere intra in top 3 la design in clasa compacta), datele tehnice sunt foarte competitve in clasa sa, are service si garantie ok, are toate atribute pentru a fi un best seller!
Si pentru mine Hyundai incepe sa devina o optiune pentru cand imi voi schimba masina anul acesta! Depinde foarte mult de politica de pret pe care o vor avea si de comportamentul masinii (astept cu nerabdare sa fac un drive test cu noul i30). Hyundai Elantra este ok si are un pret competitv, in schimb Hyundai i40 mi se pare foarte scump vs concurenta sa!
Felicitari Hyundai, iti doresc sa menti acest ritm tot asa si Dacia, invata de la Hyundai, ca ai ce!
13.500euro -1.4 100cp (si nu stiu daca este inclus si TVA-ul in pretul de pornire) asta spune tot. (modelul chel).
Motorul turbo pe benzina, parca are prea putini cai, iar NM are suficienti. Dieselul de 110cp este unul bun.
Incep deja sa treaca si ei la preturile piperate dupa ce au captat atentia clientilor de pretutindeni.
Altceva ?
Imi place cum s-au lansat, au plecat de jos si au ajuns sus, si chiar merita acest lucru. In privinta afirmatiei sefului VW, este o aberatie.
A avut ceva in cap cand a zis acest lucru. Lasati voi ce a zis.
Cand va avea i30-ul 2.0 de 270Cp 4motion + DSG/6MT + o multime de dotari, o sa mai vb. Imi pare rau ca arunc cu pietre. Nu merita sa laudam o masina fiindca suntem ,,obligati" pt a primi un beneficiu viitor. O seara placuta tuturor.
Noul i30 este ceea ce Hyundai isi doreste a fi promotorul succesului pentru gama compacta, aduce ceea ce are nevoie o masina din segment la un raport calitate pret si performante care tinde catre ambitia de a spune "aproape perfect"! Intr-o nota personala si poate si putin influentat de vechiul model pe care il conduc, noul i30 prin Sculpture design aduce frumusetea pe care au impus-o in domeniu italienii atat exterior unde totul curge linear din fata pana in spatele masinii. La interior s-au ales materiale de mediu cu tendinte premium pentru a reusi sa imprime ideea lucrului bine facut. Functionalitatea modelului va fi bine apreciata de familiile la inceput de drum cat si de tinerii care isi doresc o masina bine accesorizata la un pret decent. La capitolul performante Hyundai isi doreste sa depaseasca usor concurenta prin capacitati cilindirece reduse si puteri bune, capabile sa ofere un consum decent, chiar mic pentru motoarele diesel si performante de apreciat pentru o masina cu destinatie zilnica.
La capitolul siguranta Hyundai pregateste ceva cu adevarat bun 5* la fel ca si la modelul precedent.
Performantele de consum cred ca vor trebui sa fie cele mai pareciate in era in care toata lumea doreste un model economic si fiabil, Hyundai s-a pregatit intens sa ofer acest lucru inca din 2007 pe vechea generatie, probabil ca odata cu trecerea anilor si a dezvoltarii cercetarii acest punct a trecut la unul forte fata de concurenta, nu doar pe hartie ci si in realitate.
Puncte negative probabil ca vom putea gasi daca vrem sa fim si carcotasi, USB-ul pozitionat la indemana, dar inestetic, iar jantele care apar in prezentare sunt cu linii drepte in opozitie cu linia masinii.
In primul rand, Adi, ai un plus din partea mea. Sincer comentariile interminabile cat de extra, mega, fantastica e masina asta am incercat sa le evit. Comentariile din interes nicioata nu mi-au placut.
Nu zic ca masina nu este una buna, nici vorba de asa ceva. E clar ca daca vrei o compacta echilibrata gandindu-te in primul rand la pret este o optiune de luat in seama.
Insa nota e usor fortata. Reclama la greu pe site, concurs cu masina, invitatia jurnalistilor la drive test si direct primul loc in clasamentul de pe site. Si repet, hai sa zicem lucrurilor pe nume: faceti un drive test comparativ si cu un Golf VI daca tot ziceti ca spuneti lucrurilor pe nume, asa cum afirmati cu masina asta. Evident ca asta nu se poate, cel putin nu acum. De ce? Poate nu e greu sa-ti dai seama.
Dar ce se intampla acum imi aminteste de ce s-a intamplat acum 2-3 ani la concursul Autovot cand a castigat Opel Astra si site-ul era plin de banner-e cu masina.
o experienta cu o masina vag e atat de deprimanta si de plictisitoare incat abia astept sa ma dau jos si sa incerc altceva; nu inteleg de unde vag-ul e etalonul zilelor noastre in materie de masini avand tot atatea probleme de fiabilitate ca si multe alte masini contemporane-injectoare, turbine, casete directie, dar in ochii publicului sunt perfectiune;
conduc frecvent un 2.0 tdi 4x4 cu dsg - toata lumea spune ca un diesel trebuie turat ca altfel se duce turbina, dar cutia asta se incapataneaza sa il tina doar intre 1200-1500rpm si de aici se naste intrebarea: cat va tine motorul fara o interventie majora?
eu unul prefer pasiunea in locul perfectiunii, asa ca abia astept sa ma despart de vw
apropos, vrea cineva un vw cu 58000km, cu flanse amortizoare schimbate la 45000km, cu alternator blocat la 50000km, cu intinzator curea accesorii cu rulment gripat la 52000km? bucsele de suspensie le pun pe seama drumurilor romanesti, dar scartaielile bordului... le pun pe seama "imbinarilor perfecte" ale vw
sa va bucurati toti de fierul din ograda si sa nu aveti multe drumuri in service!
O masina nu trebuie doar forjata atunci cand o testezi, ci trebuie sa o treci prin cat mai multe scenarii de utilizare: de la drumuri pavate/pietruite pana la sosele bine asfaltate si extraordinar virajate, precum si utilizarea functiilor disponibile in masina. Un test de stres cum ar veni.
personal, salut curajul celor de Hyundai de a se bate cu mai marii si consacratii VW si ford. Nu vad deloc concurenta pe acest segment din partea megane-lor (desi recunosc ca am o slabiciune pentru Renault). Cu atat mai putin din partea 308-ului (care e mult prea scump pentru ce stie si ce poate).
Multi pun problema service-ului... cel putin noi in Iasi, cu exceptia OpenService stam foarte bine.... e singura reprezentanta de care am auzit lumea a se plange. In rest, isi fac treaba profesionist. Dar probabil ca aici conteaza si dimensiunea dealer-ului, cat a investit in echipamente de service, cat a investit in personal, facilitati etc. La noi se ocupa cei de la Casa auto (aka Tiriac) si au service mai mult decat ok (vand si multe masini, si variate ca marca, cel mai mult masini premium, deci nu se joaca cu clientii)
Ba se joaca ! Stateam in parcare la Metro 2 in Constanta si mecanicii de la Tiriac Auto se jucau in spatele service-ului cu Hyundai-urile & Mercedes-urile clientilor... multe rasete, liniute scurte, accelerari, frane brutale, cauciuc ars etc. Esti naiv daca iti imaginezi ca reteaua hyundai respecta clientul.
In schimb ce vad pentru noul i30 ma linistete. depinzand de ce dotari are, s-ar la acel pret, pare atractiv, si nu urmeaza trendul fratilor sai.
Nu m-a atras deloc primul i30 si pur si simplu am stat de parte de el. Kia ceed impartasea familia mare si arata mai bine. Si nou ceed arata fenomenal fata ce a fost.
As fi curios de i30 intr-o echipare bogata sa pot sa o compar cu veloster. lasand faptul ca e alt tip de motor, totusi finisajele trebuie sa fie asemanatoare.
Ca pasionat tare curios as fi sa vad cum se prezinta noul produs hyundai din clasa compacta, si daca isi merita intentiile de crestere in segment, intr-un drive amanuntit
Astept noul i30 de cand a aparut anteriorul :) pentru ca Opelul meu a fost o varianta de compromis la data achizitiei si am cedat in fata pretului de nou in ciuda noilor generatii de la acea vreme pe care le aveam in vedere : Ceed, i30, Astra H.
Imi place i30-ul nou, e frumos, dar nu e totusi WOW! cel putin pana cand il voi vedea si eventual testa.
Am invatat ca realitatea poate fi "dura" cand vezi masina in showroom, in comparatie cu orice review video sau text.
Am testat noul Astra, noua Jetta, Cruze, dar de departe am ramas impresionat de Mazda 3 FL!
Are un pret mai piperat 16000 in varianta TE cu 1.6i dar senzatia de la volan, formele masinii si confortul au ridicat-o sus tare in fata referintei mele : Astra J .
Sper ca noul i30 sa se ridice la nivelul asteptarilor si sa ma convinga sa aleg un model inca in ascensiune spre deosebire de Mazda.
De asemenea astept cu interes noul Ceed, fratiorul lui i30.
Sunt cele 2 masini care imi vor defini alegerea pentru urmatoarea masina in care voi calatori in urmatorii ani :D imi plac la nebunie drumurile lungi ,roadtrip-urile si pentru asta Opel Astra G mi-a aratat clar care imi sunt necesitatile : confort sporit in scaune, placerea vizuala a interiorului, un motor capabil de un consum decent si low to no maintenance!
Din punctul meu de vedere nu ar trebui ca pretul noului i30 sa depaseasca pretului modelului anterior asa ca undeva la 15000 EUR sper sa primesc de la i30 ceea ce imi doresc.
dar intr-un fel asta o face speciala. cand iubesti pe cineva,
ii accepti si defectele.asa este si cu masina.nu exista masina perfecta(in opinia mea).
siguranta,consumul mic, gadgeturile,elementele curbe din faruri(minunate!),designul per total,
fac acest nou i30 sa merite fiecare euro.si multe dintre aceste atribute fac ca noul i30 sa fie peste ford sau alte marci din acelasi segment.
Ce cretinitati mai debiteaza angajatii hyundai si copiii acneici la articolul asta... de multe ori probabil cu acelasi IP. Mai calmati-va !
Vom vedea si aici care este parerea cea mai apreciata. Oare cea mai laudativa?! Sau una rationala si la obiect.
Sincer imi place masina, s-a schimbat mult fata de ce cunosc eu si pare o alternativa buna la Golf si Focus.
In serile de vara, cand ne strangeam mai multi la o bere, poate cele mai amuzante amuzante erau povestirile acestuia cu si despre masina sa.
De la apa care se prelingea in interior cand ploua, pana la aerul conditionat ramas blocat pe fierbinte (ca tot se simtea nevoia de asa ceva, la 35-40 grade Celsius).
Un altul primise o Kia Shuma (1) in dar de la un unchi de-al sau, doar ca sa scape de ea.
Si-a dat seama intr-un an de zile ca nu unchiul a fost pagubitul.
Nici nu mai stiu daca la acea vreme, cele doua marci faceau parte din acelasi grup.
Chiar daca Santa Fe se vindea destul de bine, cele doua marci tot ca pe niste masini exotice le priveam, precum ne-am uita azi la Mahindra sau Proton.
Discutiile despre motorizari rafinate, puternice, teste de siguranta gen EURONCAP sau finisaje, nimic din toate acestea nu se puteau adresa si firmelor sud-coreene.
Dupa o generatie sau doua, ma uit la ofertele Hyundai si Kia: suspensie independenta pe spate in clasa compacta (nicio firma frantuzeasca din cele 3 nu ofera asa ceva, italienii inca cosmetizeaza platformele tehnice din anii '90 schimband doar designul si numele masinilor, pana si Opel a considerat ca este prea scump pentru ei ca s-o ofere ca solutie tehnica pentru Astra).
5 stele la testele de impact sunt considerate un deja vu pentru i30 si ceed, insa uitandu-ma la o masina de 5m lungime din gradina Jaguar care a putut doar 4 stele, sau la penibilul Jeep cu 2 stele, imi dau seama ca altii au facut ceva concesii costurilor de fabricatie.
Exceptand Merc, BMW sau Audi, care joaca intr-o alta liga, inainte vreme se discuta in clasa compacta despre Golf, Astra, Focus, si mai ieftinii francezi cu C4, 306/307, Megane.
Cine se mai gandeste acum ca o optiune la oferta francezilor cand au acum alternativa sud-coreana, mai buna, mai consistenta?
Si nici Astra nu pare mai stralucita, cand treci peste aspectul masinii.
Motivatia alegerii unei masini sau alteia poate fi de natura emotionala (in principal design), sau rationala.
Coreenii le-au imbinat.
Un singur lucru trage in jos i30-ul: imaginea nu prea buna pe care o au Hyundai/Kia in Romania (prin prisma masinilor de acum 2-3 generatii), ceea ce face ca multe persoane sa nu ia in considerare aceasta masina la achizitie. Sper ca noul i30 sa faca o figura buna pe piata din Romania.
PS: Va fi oare in oferta si motorul de 1.6 GDI turbo cu cutie cu dublu-ambreiaj?
Felicitari pentru acest model si felicitari pentru aceasta ascensiune vizibila!
N-ai zice ca sunt angajati hyundai :))
Disperatilor, eu inteleg ca aveti asteptari mari de la cascarabeta voastra, dar totusi inventati niste comment-uri mai ancorate in REALITATE pentru numele lui Dumnezeu !!
stiti numai sa ii vedeti pe altii. se duce tara asta de rapa cu d-astia ca voi.
d-astia care in loc sa-si vada de treaba lor, au grija de treaba altora..
BRAVO Corea !
Hyundai este brandul cu cei mai fideli clienti (cel putin in SUA, unde a fost facuta o analiza a brandurilor). coreenii au reusit sa mentina fidelitatea a 64% dintre clienti(depasind astfel kia,ford,honda sau bmw), desi in urma cu doi ani, rata coreenilor era considerate sub medie, fiind estimata la 49%. acest lucru s-a datorat cresterii simtitoare a calitatii si a extinderii gamei de modele.
tind sa cred ca i30 este destul de calitativa, de la motor pana la materialele folosite pentru covorasele de la picioare ( in raport cu pretul !). pentru o persoana modesta, i30 are cam tot ce ar fi necesar: consum mic,aspect ok(atat exterior cat si interior),tehnologie, performante ok si nu in ultimul rand siguranta.
O asteptam in Romania sa vedem daca toate vorbele astea de bine chiar merita!
-ECONOMICA
-SPATIOASA -pentru clasa ei
-FUMOASA -pentru gusturile mele
-PRET(achizitie si intratinere) - pentru buzunarul meu
Asteptam modelul, test drive-urile si comentariile de dupa! Succes hyundai!
Hyundai POATE! sper sa POT si eu, sa fac alegerea buna in aceasta vara cand am de gand sa imi schimb masina!
Acest lucru se vede din liniile si muchiile noului model, care reusesc sa dea un aspect dinamic si fluid in cazul lui Hyundai i30. In acest sens, este interesanta muchia ce se gaseste sub faruri, care se continua in elementul central din grila frontala, pana in zona in care isi va gasi locul placuta cu numarul de inmatriculare. Elementul central, din grila frontala de dimensiuni generoase, este si cel care da echilibrul acesteia. Pe aripile masinii, liniile curbe se continua pe langa faruri, iar apoi au un traiect ascendent spre spate, ce trece inspirat si echilibrat, prin manerele portierelor, avand din nou o portiune curba, in zona lampilor spate. Impreuna cu linia situata in partea inferioara a usilor, dau un aspect dinamic modelului, prin dispozitia lor, cu traiect ascendent. Farurile si lampile spate contribuie la aspectul fluid al modelului. Imi place cum sunt prelungite lampile spate pe aripile masinii, intr-un mod care este in ton cu principala directie de deplasare a automobilului. Spatele masinii nu este incarcat si cred ca s-a urmarit chiar o armonie intre elementele de design care se gasesc in jurul farurilor de ceata din spoilerul fata, precum si a lampilor de ceata situate in spoilerul spate. Prezenta celui de-al treilea geam lateral cred ca este de folos la efectuarea anumitor manevre. Iar carcasele oglinzilor laterale poarta si ele un detaliu interesant, care sa se integreze bine in notiunea de ''fluidic sculpture''.
La interior, par sa predomine materialele plastice, in nuante cromatice placute, care dau o anumita sobrietate dar si un stil placut. Comenzile par sa fie amplasate ergonomic. Imi plac nuantele folosite la iluminarea instrumentelor de bord, precum si forma turometrului si a vitezometrului.
Motorul testat, de 1.6 litri diesel si 128 CP, pare sa ofere valori bune de cuplu si consum. Este bine ca suspensia este orientata spre confort, pentru ca o suspensie moale nu ajuta masina pe viraje, iar o suspensie prea ferma ar insemna ceva probleme, in conditiile drumurilor de la noi.
De notat ca masina ofera pentru pretul de pornire sase airbaguri, cutie de viteze in sase trepte si asistenta la pornirea in rampa, precum si suspensie independenta spate. Aceasta din urma nu reprezinta o solutie constructiva tocmai ieftina, dar este de apreciat ca este folosita in cazul noului Hyundai i30, pentru ca ar trebui sa contribuie mult la tinuta de drum a masinii.
Cam aceasta este deocamdata parerea mea despre noul i30, pe marginea fotografiilor vizionate si a ceea ce am citit in articolul de mai sus. Am scris acest comentariu din pasiune pentru masini si pentru ca imi doresc ca peisajul auto sa aiba de castigat, cu fiecare nou model aparut. M-as bucura sa constat ca noul i30 este axat pe calitate si reprezinta un competitor demn de luat in seama, in clasa din care face parte. La acest aspect, un cuvant de spus il vor avea si preturile, pentru fiecare nivel de echipare disponibil in gama noului Hyundai i30. Atata vreme cat piata auto va avea de castigat la capitolele calitate si siguranta, le doresc succes!
Cred ca drumul ales de Hyundai este unul bun, atat cu i30 cat si cu i40 si Elantra.
Lasati-o mai usor cu exagerarile ca hyundai, tot hyundai ramane, adica o marca fara suflet avida dupa profit.
O marca kitchoasa pentru necunoscatori.
1. masina este una total noua, in timp ce concurenta franco-germana a retusat proiecte vechi.
2. suspensia spate este independenta si nu semirigida cum sunt majoritatea puntilor din aceasta clasa.
3. cutii de viteza cu 6 rapoarte la toate versiunile.
4. motorul GDI nou, fara turbina- garantat fiabilitate marita fata de unul supraalimentat.
5. numar impresionant de airbag-uri in standard.
6. desing deosebit, cu siguranta va fi recunoscuta de la distanta.
7. fabricata in Cehia, nu Turcia-Maroc-India.
8. garantie 5 ani.
Daca materialele si finisajele interioare sunt de calitate iar pretul convenabil "o sa rupa tot".
"Bine ai venit pe primul test internaţional cu Noul Hyundai i30. Te provocăm să te gândeşti încă o dată la noul i30 şi să îţi postezi părerea despre maşină în zona de comentarii. Cel mai inspirat comentariu postat în perioada 20 februarie - 4 martie câştigă "
Deci astia care scriu "entuziasmati" , in realitate au foame de premii si recunoastere /faima (mai ales in fata prietenilor).... nu ca ar fi ei mari fani Hyundai. Aici speculeaza bine importatorul vanitatea si inclinatia spre mocangeala specifica unor romani.
Ce nu stiu multi e ca un dive-test oricum e gratuit.
- fiabilitate si calitate germana la o compacta coreeana;
- pret de est la o masina din vest;
In opinia mea i 30 va fi un concurent direct si de temut pentru Volswagen golf.
Bravo Hyundai!
Noul hyundai I30 va fi un adversar destul de greu de invins pe segmentul compact volum.
Pretul poate parea usor inaccesibil dar prezentarea noului model te face sa te gandesti ca merita ,sase tipuri de motorizari cel mai mic dezvoltand 90(motorina) respectiv 100 de cai(benzina),un consum ce nu poate fi egalat de concurentii sai iar lista de dotari pentru pretul de baza(13500 euro tva inclus)este destul de lunga
5 Year Triple Care e nemaipomenit.
Hyundai am avut, Hyundai am,...si bine-nteles, Hyundai voi avea!
Abia astept sa apara pe piata.
Noul i30 a pus capat cautarilor mele de autoturisme!
Nu s-a inteles ca un drive test de cateva minute in oras ofera anumite informatii, pe cand un drive test de 7 zile inseamna altceva. Conform regulamentului concursului, dupa drive test se prezinta un comentariu care sa contina cel putin 6000 de caractere. Tocmai pentru ca se presupune ca omul care va testa masina, va avea mai multe de spus, dupa o saptamana de test.
Cei care critica primesc mai multe voturi pozitive, chiar daca nu spun nimic concret despre masina :)) Probabil cei care prefera sa critice, nu au citit acel drive test despre actualul i30, scris de cineva cu experienta in domeniul auto si al testelor de acest gen. Ca o paranteza, testul respectiv a insumat zeci de mii de kilometri, iar cel care a testat actualul i30, spunea ca modelul merita, dand chiar si un procent in acest sens, de 95%.
Nu scrie nicaieri ca este obligatoriu sa fie cineva fan Hyundai, ca sa participe la concurs. Cred ca este suficient sa fie cu adevarat pasionat de masini si sa vrea sa afle ce aduce nou acest model. Personal cred ca mai exista si oameni bine intentionati, care vor sa participe activ la pasiunea numita automobil.
Sper ca acest concurs sa fie castigat de cineva cu experienta la volan, care sa nu foloseasca masina pentru liniute la semafor, sau ca sa fie prilej de mandrie fata de cei din jur. Un drive test obiectiv insemna altceva :)
In rest, numai de bine. Nu uitati ca un concurs, poate sa fie si un indicator pentru gradul de civilizatie. Este ca in trafic, daca esti civilizat, inseamna ca ai invatat ceva :)
Toate bune !
Cei care sunt invidiosi, orgoliosi, negativisti si se grabesc sa-i judece pe altii, n-au decat sa pastreze pentru ei genul acesta de comportament.
Pentru cei de acest gen, am numai o intrebare: va suparati foarte tare daca va ignor? Multumesc, dar nu ma intereseaza raspunsul :)
In loc sa apreciati ca mai exista inca astfel de oameni voi va purtati ca niste manelisti manati de traditionalul proverb cu capra vecinului...cum se ridica cate unul repede sa i se dea in cap, d'aia suntem unde suntem...
Octav nu sunt un fan Hyundai dar stiu ca am devenit un fan de-al tau :-)) si sunt convins ca o sa fii primul care o sa conduca aceasta masina :-)
Succes!
Iti multumesc pentru gandurile bune, ceea ce doresc este ca fenomenul auto (cred ca pot sa-l numesc asa), sa fie frumos tratat. Fara ranchiuna pentru o marca sau alta. In mod constructiv si interesant, pentru ca nimeni nu le stie pe toate. Prin comentarii placute la subiect, asa cum am vazut ca este posibil din partea unora. Bravo celor care reusesc sa posteze astfel si succes tuturor celor bine intentionati!
Toate cele bune si la cat mai multe comentarii frumoase! :)
Posed un Hyundai i30 /2010 si ma declar multumit de alegerea facuta, avand in vedere raportul calitate/pret. legat de noul i30 - 2012 pot sa spun ca arata interior/exterior super si ca Hyundai evolueaza tehnologic si calitativ de 3 ori mai repede decat concurenta. nu degeaba Ferdinand Piech se teme cel mai mult de sudcorenii de la hyundai/kia....are de ce acestia evolueaza cel mai repede si au rezultate foarte bune pe toata gama auto la nivel mondial. ma declar un fan al noului hyundai i30!
In rest imi place foarte tare interiorul, mai mult ca exteriorul.
Si o alta chestie care o remarc la masinile astea sud coreene, indiferent de numele producatorului lumea vorbeste despre ele la greu. De bine, de rau, nu conteaza important e ca se vorbeste. La peugeot, mazda, honda cand apare o stire maxim 10 comentarii apar, deci sunt neinteresante.
i30 - next generation - este rezultatul tuturor acestor invataminte. Caci Hyundai a stat cu urechile ciulite; europenii vor spatiu interior? Se rezolva. O masina compacta? E deja realitate. Polivalenta? In limita bunului simt, exista. Fiabilitate? Aveti rabdare, si cu trecerea timpului, se va simti. Economie? De ce nu? Toate acestea impachetate intr-un "ambalaj" fluid, dinamic dar totusi suficient de serios.
Bineinteles ca toate acestea se potrivesc majoritatii si nu unanimitatii (nici nu ar avea cum). Mereu va exista ceva de imbunatatit. Personal, nu prea ma incanta desenul "posteriorului" dar restul e suficient de apetisant.
Concurenta va avea o vara fierbinte. Si este doar inceputul.
Oare drive-testul cat de fierbinte va fi?
Fabricat pentru Europa? Vom vedea. O Europa din ce in ce mai pretentioasa in acest segment.
Ca sa aiba succes ar trebui sa arate asa cum ar fi trebuit sa arate Ford Focus si sa fie atat de fiabil ca viitorul VW Golf. Deja 2 ecuatii grele pentru un producator ce a evoluat enorm si a inteles ca prin calitate se poate obtine succesul.
Cum este noul I30? Nu stiu, nu l-am testat; din poze arata promitator, dar istoria imi spune ca au mai fost modele ce aratau extraordinar si nu au avut succes sau vanzari. Ca pana la urma asta intereseaza pe cei de la Hyundai, sa se vanda!
Pe mine ma intereseaza sa apara mai repede varianta SW si il testez.
SPor!
Daca castig test drive-ul dau o bere :))
Foarte tare
Nu pot decat sa ii felicit.
Noul model in schimb arata si mai bine decat vechiul model, ma lasa cu impresia ca a fost tunat de o firma specializata si nu doar ca a iesit asa din fabrica, motorizarile sunt foarte bune oferind putere la un consum mic si finisajele sunt de o foarte mare calitate.
Ar fi un lucru fantastic daca as fi prima persoana care testeaza noul i30 pentru ca imi place foarte mult masina, este fantastica. Bravo Hyundai pentru schimbarea facuta.
Evident c-am castigat si cheita el mi-a dat,
7 zile m-am plimbat si tot nu m-am saturat.
Cand l-am inapoiat, de la showroom nu m-am dat plecat.
Fuga repede am configurat unul ca pentru un imparat.
Contractul l-am terminat, contul l-am devastat si sotia suparat...
Dar eu nu m-am lasat, ca doar sunt barbat!
Suspinand am plecat asteptand sa-mi fie livrat.
Sfarsit.
Masinutza arata foarte bine atat la exterior,cu linii frumoase,grila fata frumoasa,faruri si proiectoare care dau o tenta relativ agresiva masinii,cat si la interior, unde gri-ul se imbina armonios cu negrul, ceasurile de bord, gurile de ventilare centrale cu forma lor si "levierul" de la frana de mana, dau un aer tineresc masinii,care este completat de mufele USB si AUX,dar nu in ultimul rand de plafonul panoramic.
Daca am retinut bine testul a fost facut in Spania...Ramne de vazut cum se va comporta masina si cat de pe drumurile "line" din Romanica,cat de bine va absorbi suspensia denivelarile de pe drumurile nationale si judetene;)) si daca garda la sol va fi suficineta intr-o primavara care vine dupa o iarna cu mult material antiderapant.Aste-s conditiile, deci devin si criterii de alegere a unei masini.
Din poze si comentariu pare o masina aratoasa, capabila de performante bune din toate punctele de vedere si dornica de a inghiti kilometrii timp de o saptamana in mainile mele;))
Maşina are un profil foarte dinamic, fluid şi inspiră o “uşoară” agresivitate, iar partea frontală, în ciuda multor rotunjimi şi linii curbe, degajă o puternică notă de agresivitate. Acest model împarte grila hexagonală şi forma farurilor cu i40. Partea din spate exprimă destul de multă sportivitate, graţie stopurilor orizontale, perfect încadrate. Linia stopurilor aminteşte, din nou, de sedanul Elantra , blocurile optice fiind destul de mult alungite pe laterale, în timp ce luneta este destul de înclinată, conferindu-i maşinii un aer mai sportiv. Din punct de vedere practic, al treilea geam lateral pare prea mic pentru a ajuta vizibilitatea laterală, dar rămâne de văzut în realitate dacă e un compromis reuşit din punct de vedere stilistic.
Spoilerul spate urcă până la stopuri şi se îmbină foarte bine cu aripile spate, ceea ce conferă o notă de eleganţă şi simplitate.
Se poate observa că stilistica “fluidic sculpture” a fost implementată cu succes şi pe acest model, care afişează un look dinamic şi tineresc.
Maşina arată bine, are o puternică personalitate şi pare foarte impozantă chiar dacă are 4,3 metri lungime, cu doar 2 cm mai mult faţă de generaţia actuală. Lăţimea a fost păstrată, din câte am observat, dar i30-ul nou e mai puţin înalt, ceea ce conferă maşinii o siluetă mai sportivă. Din poze pare că maşina este orientată spre confortul pasagerilor şi acest lucru este un lucru important ce merită apreciat pentru un automobil din segmentul C.
“Europenizarea” designului a fost realizată cu succes de către coreeni, iar rezultatele se vor vedea, atât în vânzări, cât şi în percepţia clienţilor.
Mă aştept ca versiunea cu motorul diesel de 1,6 litri cu 128 CP să fie cea mai vândută din noua gamă.
Per ansamblu, exteriorul Hyundai-ului i30 demonstrează foarte clar evoluţia uriaşă a producătorului coreean. Dacă în urmă cu câţiva ani Hyundai era încă o marcă care făcea maşini care nu prea aveau personalitate, iată că azi Hyundai începe să fie un nume care vine cu produse din ce în ce mai competitive pe toate pieţele, dar mai ales în toate clasele de automobile.
Din ce am observat în poze, interiorul noului Hyundai i30 este mult diferit faţă de al actualei generaţii, dar, deloc surprinzător şi totodată având note de simplitate. Are destule elemente în comun cu cel al noului Hyundai Elantra. Deşi, din raţiuni de menţinere a costurilor cât mai scăzute, mi s-ar fi părut normală transpunerea designului interior de la Elantra la noul i30, coreenii au decis că trebuie făcută o departajare clară în cazul habitaclului.
La nivelul consolei centrale observ că s-a renunţat la forma de clepsidră în favoarea unui stil mai convenţional şi totodată orientat către şofer. În partea superioară a acesteia observ un display tactil intuitiv şi bine dimensionat în concordanţă cu bordul, iar sub acesta se găsesc comenzile climatizării automate, cu butoane mari, uşor de accesat, chiar şi în timpul condusului şi un afişaj lizibil pentru afişarea temperaturii.
La baza consolei observ că se regăseşte un spaţiu de depozitare destul de mare, iar în spatele schimbătorului se găseşte un locaş mare pentru doze sau sticle de băuturi, acoperit elegant cu o uşiţă dar şi o cotieră care se încadrează perfect cu restul interiorului şi are acelaşi material cu tapiţeria scaunelor. Un alt lucru interesant de menţionat este lipsa manetei de frână de mână şi înlocuirea ei cu un comutator pentru acţionarea electrică a sa, oferind o notă de eleganţă în plud interiorului. Trecând peste considerentele legate de caracterul practic şi designul pretenţios, se remarcă o evoluţie majoră a materialelor interiorului, i30 anunţându-se un concurent redutabil pentru compactele europene şi japoneze şi acest lucru se vede în calitatea materialelor şi în inovaţiile aduse.
O dotare foarte importantă, în opinia mea, o reprezintă cele şase airbag-uri standard şi airbag-ul pentru genunchi, care reprezintă dotare opţională.
Ampatamentul noului i30 este acelaşi cu al actualei generaţii, mai precis 2,65 m, în media clasei compacte. Nici capacitatea de 378 litri a portbagajului nu dezamăgeşte, fiind cu 30 de litri mai mare decât la actualul i30, deci încă un punct forte faţă de actuala generaţie.
Aşadar, din punct de vedere exterior şi interior, în opinia mea, noul Hyundai i30 pot spune că merită achiziţionat. Interesant este cum se prezintă din punct de vedere dinamic.
Am observat o dotare interesantă, mai exact direcţia FlexSteer, cu trei moduri de funcţionare, Comfort, Normal şi Sport. Primele două, cel mai probabil oferă un confort ridicat la manevrarea volanului, deşi acest lucru se poate traduce în condus şi printr-un feedback destul de slab, mai ales la viteze mari sau în situaţii limită. În modul Sport, probabil agilitatea maşinii rotirea volanului creşte suficient, conferindu-i lui i30 un caracter dinamic şi acest mod se pretează la un drum puternic virajat, extraurban sau chiar şi în mediul urban, pentru că în România sunt destule gropi sau obstacole ce trebuie evitate şi un caracter sportiv al direcţiei este binevenit în acest caz.
Noul diesel de 1,6 litri şi 128 CP este, într-adevăr, un motor puternic, coreenii părând că emit pretenţii serioase de a intra fulminant pe podiumul clasei compacte. Cel mai important lucru rămâne faptul că noul Hyundai i30 a scăpat de imaginea de "low-cost" şi poate primi calificativul de compactă adevărată, cu accente premium, mai ales la interior.
Din ce am văzut, lista de opţiuni s-a îmbogăţit considerabil, noului Hyundai i30 i se poate adăuga un acoperiş panoramic uriaş sau o cameră pentru mersul înapoi, foarte utilă, după părerea mea.
Noua generaţie a compactei coreene nu cred că o să aibă probleme în competiţia cu rivalii europeni şi japonezi, dar asta rămâne de văzut.
Concluzia mea este că noul Hyundai i30 nu e doar o evoluţie de faţadă, la nivelul design-ului, ci o evoluţie din absolut toate punctele de vedere.
În tot acest timp, noile modele, dedicate pieței europene, au venit în valuri, de fiecare dată mai atractive din punctul de vedere al designului, mai fiabile și mai eficiente. Ideea preconcepută a europenilor conform căreia mașinile coreene nu sunt de încredere a început să pălească.
Lăsând deoparte succesul mărcii, noul Hyundai i30 are toate atuurile necesare pentru a „fura“ și mai mult din cota de piață a modelelor concurente. E drept că designul poate părea cam încărcat, însă, ca de fiecare dată, o astfel de apreciere poate fi subiectivă. Cert este că la nivelul materialelor utilizate, al comportamentului rutier și, mai ales, al gamei de propulsoare, vehiculul actual este mult peste varianta anterioară. Cu siguranță, nu beneficiază de renumele unui Golf sau al unui Focus, însă nici nu mai poate fi considerat un outsider în lupta din segment.
Dacă luăm în calcul și echipamentele prezente în habitaclu încă de la versiunea de bază, care include aer condiționat, sistem de direcție cu trei moduri de setare, închidere centralizată cu telecomandă și alarmă, ESP, șase airbaguri, geamuri electrice față, oglinzi acționate electric, transmisie cu șase trepte și asistență la urcarea în rampă, toate la un preț de 10.880 euro fără TVA, modelul poate fi considerat o opțiune interesantă pentru orice doritor de hatchback.
Hyundai a comercializat anul trecut în Europa aproape 400.000 de autoturisme. Creșterea cu 11,5% față de 2010 a însemnat și o majorare a cotei de piață de la 2,6% la 2,9%. Și nu este doar un foc de paie. În 2010, creșterea față de 2009 a fost de 4,7%, iar cu un an înainte de peste 26%. În timp ce majoritatea mărcilor europene de volum înregistrau recul după recul. De altfel, acesta este și motivul pentru care cota de piață a celor de la Hyundai a avansat de la 1,8%, în 2008, la 2,9% în 2011.
Vă mulțumim pentru comentariile prin care ați încercat să vă spuneți opinia despre noul Hyundai i30. Prieteni mai vechi sau mai noi ai Automarket au ales să participe activ în dezbaterea cu și despre noul Hyundai i30 și să intre astfel oficial în cursa pentru un test de o săptămână cu noul model al mărcii coreene. Și nu orice test, ci primul test oficial în România!
A fost greu să alegem, însă am triat între cele peste 150 de comentarii și am ales 15 pe care le-am considerat cele mai reușite. Acum, mingea este la oficialii Hyundai România, care vor alege mâine câștigătorul testului.
Numele câștigătorului va fi anunțat aici, pe pagina testului cu Hyundai i30, pe pagina de Facebook Automarket.ro și într-un material special care va fi publicată după prânz pe secțiunea noastră de știri.
NU UITAȚI: Câștigătorul mașinii își va scrie opiniile despre mașină într-un test special a cărui galeria foto va fi realizată de fotograful Automarket.ro. CIne va fi noul nostru coleg de ocazie? Rămâne de văzut luni.
Mai mule detalii aici: http://www.automarket.ro/stiri/utilizatorul-automarket-nazarovs-va-fi-primul-roman-care-testeaza-noul-43475.html
PRO
-design atragator exterior si interior;
-materiale de calitate la interior(cu mici exceptii);
-sistem de climatizare dual eficient si simplu de utilizat;
-izolare fonica foarte buna a habitaclului-zgomotele din exterior sunt bine filtrate (cel putin pana la 110 km/h viteza maxima in timpul testului);
-suspensie confortabila, fara ruliu,cu filtrare foarte buna a denivelarilor
-motor silentios (in interior doar la acceleratii in forta isi face simtita prezenta);
-cutie viteze automata schimba lin vitezele si retrogradeaza rapid la kick-down;
-frane bine dozate, fara fading
-scaunul soferului este confortabil si ofera sustinere laterala buna
-loc suficient pe locurile din spate pt persoane pana la 1,90m
-pretul pe piata sud-coreeana;
CONTRA
-cateva materiale plastice din interior(usi, consola mediana) mai slabe calitativ si nu prea aspectuoase;
-montantii fata destul de masivi,obstructionand intr-o oarecare masura vizibilitatea;
-roata de rezerva temporara (desi spatiul permite instalarea unei roti de dimensiuni normale);
-portbagaj cu marginea de incarcare destul de inalta;
-luneta de dimensiuni relativ mici datorita spatelui inaltat, oferind vizibilitate redusa;
-consum previzibil ridicat pentru modelul cu cutie automata(dupa perioada de rodaj probabil in jurul a 7 litri/100km) in timpul testului (in ritm alert) computerul de bord indicand 10.5 litri/100 km;
-spatiul pt locurile din fata oarecum limitat de dimensiunile bordului si cotierelor usilor;daca pe locul din dreapta fata este o persoana peste 1,80m, este dificila deschiderea torpedo-ului;
Per total,din punctul meu de vedere, o masina compacta bine inchegata, cu un exterior si interior placut, cu performante bune si un pret, in varianta testata de aproximativ 13500 euro cu toate taxele (din pacate nu in Europa ci in Coreea de Sud.).Trebuie sa mentionez ca modelul de pe piata sud-coreeana are suspensia spate rigida, nu independenta (multilink) cum este anuntata pentru Europa. Suspensia multilink ar trebui sa aduca un plus in privinta comportamentului pe viraje si la viteze mai ridicate,desi si modelul testat s-a comportat foarte bine.
Per total, o masina bine inchegata,care,daca ar fi oferita la preturile apropiate de cele de aici, ar putea avea un succes rasunator in Europa...Pentru cei ce se gandescsa achizitioneze un autoturism din clasa compacta, lasati prejudecatile si mergeti si testati si acest model. Merita!
Un motor anemic.
Pacat, un ambalaj frumos dar un motor slab.
Ma asteptam la un motor de 128 cp pe care sa il putem duce undeva la 150-170 cp dupa mici retusari.
Nu se intampla asa! Si aici Hyundai va pierde mult!
Pt StM : gandeste-te ca este facuta si pt familii .... oricum motorul poate 150 cai lejer dar evident nu merita 20 mii ....la 20 mii iei 2 jipuri din 2007 si te rastorni cu ele ca e ieftine ....
oricum e aiurea sa vinxi o masina la pret de juma de apartament .....
Cred ca anu asta ne afundam mai rau ....
Vorbim...
Pt george : preturile mentionate sunt din Kr sau din EU ?
Pentru familisti si nu numai,Pentru distractii,pentru excursii la munte si la mare altitudine.
E perfecta
Nu pot sa nu-mi manifest parerea de rau pt calitatea materialelor pe care Ford a decis sa le foloseasca la interiorul lui Focus 3, dar nu numai pt acest lucru a "picat" testul meu (printre altele, chiar ma asteptam si la un consum mai redus la EcoBoost-ul lor).
Oricum, spre surprinderea mea care, dupa ce am studiat in prealabil documentatii si am citit tone de review-uri pt a-mi stabili lista de plecare, eram convins ca Hyundai va pica printre primii, am ajuns sa-l scot castigator detasat.
Nu spun ca ar fi peste VW Golf, dar acesta, la echipare full era cu mult peste i30 la full si peste bugetul pe care il puteam aloca, asa ca nici nu l-am inclus in lista de drive-test. Este peste mine :)
Din ce am testat de ex, niciunul (sau niciuna) nu se apropie de nivelul de insonorizare al i30. Stiu, nu acesta este criteriul decisiv la o astfel de achizitie, dar de ce sa-l ignoram, daca este acolo?...
Eu zic ca nu am facut o alegere proasta cand am comandat noul i30, chiar daca spune cineva ca este extraordinar de scump de intretinut.