Test de anduranta Hyundai i20 (2008-2012)

1.2 78CP Comfort
0770
Hyundai i20 (2008-2012) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 05.12.2011
Interiorul lui i20

O lună de zile deja a trecut de când Hyundai-ul i20 negru a venit în redacţia Automarket. În continuare este folosit exclusiv ca automobil de oraş, făcând naveta zilnic între redacţie şi cartierul Titan. Nu am reuşit încă să îl scot la drum lung, dar sărbătorile de iarnă vor fi un prilej bun pentru un drum mai lung. 

Până atunci am de raportat lipsa unui căpăcel de la ventilul roţii stânga faţă. Cuiva i s-a părut atrăgător şi l-a subtilizat. Şi nici măcar nu era verde. Încă nu am reuşit să cumpăr un set de căpăcele pentru a îl înlocui. Nu cred că o să găsesc de vânzare un singur căpăcel. 

O altă problemă specifică sezonului rece este menţinerea automobilului curat. Culoarea neagră este cea mai dificilă când vine vorba de spălătorie. Este extrem de greu să păstrezi exteriorul curat mai ales după ploaie, de aceea am devenit un obişnuit al spălătoriilor gen tunel. Le prefer pentru că un spălat durează doar câteva minute spre deosebire de cel puţin jumătate de oră la o spălătorie clasică. Şi pentru că periile nu fac bine vopselei, mai ales cea neagră, sunt fericit că am descoperit o spălătorie de tip tunel care schimbă periile cu jeturi de apă extrem de puternic.

Să vorbim un pic şi de interior. Hyundai i20 în echiparea Comfort are suficiente dotări pentru a îţi asigura starea de bine zi de zi.

Lipsesc geamurile electrice spate, dar acestea nu sunt esenţiale. Avem oglinzi electrice şi încălzite, aer condiţionat manual şi torpedou refrigerat, computer de bord, radio CD cu conectivitate USB şi AUX şi un cablu prin care poţi conecta un iPod la sistemul audio. Atmosfera la interior este înveselită de plasticul de culoare argintie de pe bord şi de culoarea albastră a display-ului central. Nu pot sa spun că sunt un mare fan al levierului cutiei de viteze cu cinci trepte. Este suficient de precis, dar este din plastic şi este identic cu cel de pe modelul Getz. La fel cu şi volanul. Aş fi preferat unul îmbrăcat în piele. Dar m-am obişnuit, plasticul din care este făcut este suficient de moale şi după o vreme uiţi că nu e din piele.

Mai avem şi un indicator pentru schimbarea treptei, dar este mic. Săgeata care îţi spune că este un moment oportun pentru a schimba treapta apare lângă kilometraj şi este greu de observat. pe de altă parte, comenzile de pe volan sunt suficiente. Poţi controla volumul sistemului audio şi sursa. Mai avem şi un foarte util buton de mute. Mă enervează însă faptul că ştergătorul de la lunetă nu poate fi temporizat.

Poate fi doar pornit sau oprit.

Portbagajul este suficient de mare pentru această clasă. Are aproape 300 litri şi este suficient de adânc pentru a fi umplut cu cumpărături la supermarket.

În ceea ce priveşte consumul în mediu urban, acesta a variat între 7.5 şi 8.2 l/100 km. 

Costuri de exploatare test-drive (5.5 lei/litru benzină)

Mod de rulare Kilometri parcurşi Consum mediu Combustibil consumat Costul combustibilului
Urban 320 7.85 litri/100 km 25.12 litri 138.16 lei
Extraurban 0 0 litri/100 km  0 litri  0 lei
TOTAL Ep. 3 320   25.12 litri 138.16 lei
EPISOADE ANTERIOARE
TOTAL Ep. 1 145 8 litri/100 km  11.6 63.8 lei
TOTAL Ep. 2 305 8 litri/100 km  24.4 134.2 lei
  TOTAL TEST              770 7.95 litri/100 km              61.12 litri             336.16 lei

Comentarii (6)

  • ****
    Domnule Dragos cam ce ar trebui sa ceara o masina la 770 km ???e si normal ca trebuie doar benzina .....Testele astea plimbat de la munca acasa nu o sa aduca nimic nou ....sunt chiar de ras 770 km intr-o luna
    2 3
  • John Dan
    Test
    antonny te grabesti ca fata mare la maritat. a vorbit despre oras si interior, de ce ar avea nevoie de 30000 de kilometri pentru asta? probabil ca mai tarziu, cand scoate masina afara, o sa scrie si despre altele.
    4 2
  • Hyundai i20
    @John Dan spui de ce ar avea nevoie de 30000km ??pai sa o luam asa un test de anduranta la mine inseamna sa se afle intr-un timp cat mai scurt cu ce probleme neintalnim si fiabilitatea masinii. La 30000km ar cam trebui masina sa treaca prin 2 revizii si as fi curios sa vad un deviz cu un cost per /revizie ce sa schimbat. Oare cu ce poate Domnul Dragos sa vina in fata unui cumparator daca cum spune "UN TEXT DE ADURANTA CU HYUNDAI I 20 "daca in perioada de testare s-a efectuat sa spunem 2000 km .....
    1 2
  • John Dan
    @antonny
    Pai cine zice ca nu vor face asta?!

    Nu stiu daca ai urmarit atent testele astea pe termen mai lung pe siteul asta.ei pur si simplu vorbesc mai pe larg despre partile esentiale ale masinii.interior, consum,exterior,mers in afara orasului.oricum,sunt singurul site care face asta la noi si cred ca sunt de apreciat nu de injurat pentru asta.simt si ei mai mult masina aia si iti spun cum e pe bune ca dupa doua-trei zile nu stiu ce intelegi din ea.ca nu ii vad pe zgarcitii astia de dealeri de la noi sa lasa masina mai mult......
    3 1
  • @John Dan
    adevarul e ca anthony are dreptate . nu ajuta cu nimic daca face 30.000 km in 2 ani .prima revizie ar trebui facuta in cel mult jumate de an .
    nu zic , poate recupereaza intre timp , dar daca acesta va fi ritmul , e ca un serial intins pe 10 sezoane .
    dintr-o masina de drive test trebuie scos untul , vazut cum se comporta folosita fest , asa iti dai seama de ce poate si daca merita
    2 0
  • Hyundai i20...
    Posed si eu un i20, de 1 luna.

    Likes:
    - dimensiuni ideale pentru un vehicul "de oras" (nici prea mic si neincapator, nici prea mare si greu de strecurat prin trafic);
    - bord cu design placut, plastice cu aspect ok, culoare/iluminare background pentru instrumentele de bord excelente, informatii computer de bord suficiente;
    - scaunul sofer fiind reglabil pe inaltime confera o pozitie foarte comoda la volan;
    - motor destul de sprinten, cel putin pina pe la 60-70Km/h (a se tine cont ca nu l-am fortat, fiind inca in rodaj);
    - torpedou spatios, bine partitionat;
    - design exterior placut;
    - dinamica destul de buna si in afara orasului;
    - sistem audio destul de bun, sunet excelent;
    - inchiderea centralizata cu telecomanda (cheie pliabila) este super ok, mi-a placut faptul ca portbagajul se incuie automat dupa inchidere, daca s-a descuiat folosind butonul de deschidere al portbagajului de pe telecomanda.

    Dislikes:
    - volanul se intareste extrem de repede, inca de pe la 10-20Km/h si - IMHO - nu se poate beneficia astfel pe deplin de avantajul servo-ului electric;
    - din cand in cand se mai aude cate un plastic care "scartaie";
    - oglinda retrovizoare (din interior) vibreaza nepermis de mult;
    - geamurile electrice si actionarea acestora dau senzatie de "ceva ieftin";
    - habitaclu si/sau motor destul de zgomotoase;
    - manerul schimbatorului de viteza cu apect "ieftin".
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru