Luni, 05.12.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
O lună de zile deja a trecut de când Hyundai-ul i20 negru a venit în redacţia Automarket. În continuare este folosit exclusiv ca automobil de oraş, făcând naveta zilnic între redacţie şi cartierul Titan. Nu am reuşit încă să îl scot la drum lung, dar sărbătorile de iarnă vor fi un prilej bun pentru un drum mai lung.
Până atunci am de raportat lipsa unui căpăcel de la ventilul roţii stânga faţă. Cuiva i s-a părut atrăgător şi l-a subtilizat. Şi nici măcar nu era verde. Încă nu am reuşit să cumpăr un set de căpăcele pentru a îl înlocui. Nu cred că o să găsesc de vânzare un singur căpăcel.
O altă problemă specifică sezonului rece este menţinerea automobilului curat. Culoarea neagră este cea mai dificilă când vine vorba de spălătorie. Este extrem de greu să păstrezi exteriorul curat mai ales după ploaie, de aceea am devenit un obişnuit al spălătoriilor gen tunel. Le prefer pentru că un spălat durează doar câteva minute spre deosebire de cel puţin jumătate de oră la o spălătorie clasică. Şi pentru că periile nu fac bine vopselei, mai ales cea neagră, sunt fericit că am descoperit o spălătorie de tip tunel care schimbă periile cu jeturi de apă extrem de puternic.
Să vorbim un pic şi de interior. Hyundai i20 în echiparea Comfort are suficiente dotări pentru a îţi asigura starea de bine zi de zi.
Lipsesc geamurile electrice spate, dar acestea nu sunt esenţiale. Avem oglinzi electrice şi încălzite, aer condiţionat manual şi torpedou refrigerat, computer de bord, radio CD cu conectivitate USB şi AUX şi un cablu prin care poţi conecta un iPod la sistemul audio. Atmosfera la interior este înveselită de plasticul de culoare argintie de pe bord şi de culoarea albastră a display-ului central. Nu pot sa spun că sunt un mare fan al levierului cutiei de viteze cu cinci trepte. Este suficient de precis, dar este din plastic şi este identic cu cel de pe modelul Getz. La fel cu şi volanul. Aş fi preferat unul îmbrăcat în piele. Dar m-am obişnuit, plasticul din care este făcut este suficient de moale şi după o vreme uiţi că nu e din piele.Mai avem şi un indicator pentru schimbarea treptei, dar este mic. Săgeata care îţi spune că este un moment oportun pentru a schimba treapta apare lângă kilometraj şi este greu de observat. pe de altă parte, comenzile de pe volan sunt suficiente. Poţi controla volumul sistemului audio şi sursa. Mai avem şi un foarte util buton de mute. Mă enervează însă faptul că ştergătorul de la lunetă nu poate fi temporizat.
Poate fi doar pornit sau oprit.Portbagajul este suficient de mare pentru această clasă. Are aproape 300 litri şi este suficient de adânc pentru a fi umplut cu cumpărături la supermarket.
În ceea ce priveşte consumul în mediu urban, acesta a variat între 7.5 şi 8.2 l/100 km.
Costuri de exploatare test-drive (5.5 lei/litru benzină)
Mod de rulare | Kilometri parcurşi | Consum mediu | Combustibil consumat | Costul combustibilului |
Urban | 320 | 7.85 litri/100 km | 25.12 litri | 138.16 lei |
Extraurban | 0 | 0 litri/100 km | 0 litri | 0 lei |
TOTAL Ep. 3 | 320 | 25.12 litri | 138.16 lei | |
EPISOADE ANTERIOARE | ||||
TOTAL Ep. 1 | 145 | 8 litri/100 km | 11.6 | 63.8 lei |
TOTAL Ep. 2 | 305 | 8 litri/100 km | 24.4 | 134.2 lei |
TOTAL TEST | 770 | 7.95 litri/100 km | 61.12 litri | 336.16 lei |
Ştiri despre Hyundai
-
Șeful de design al diviziei Hyundai din SUA susține că, pe viitor, vom vedea tot mai multe butoane fizice în interiorul mașinilor mărcii asiatice. Asta după ce a descoperit că americanii nu agrează trecerea la suprafețe tactile și multe ecrane în habitaclu. (Duminica, 10 Noiembrie)
-
Hyundai a atins o bornă istorică: 100 de milioane de mașini asamblate la nivel global. Sud coreenii au avut neoie de 57 de ani pentru această performanță. (Luni, 30 Septembrie)
-
Hyundai anunță o versiune specială 20th Anniversary Edition pentru SUV-ul Tucson. Producția demarează în luna august și va fi disponibilă pe toate piețele din vestul Europei. (Luni, 12 August)
-
Constructorul asiatic a publicat primele imagini teaser cu viitorul său model, pur electric, de segment A. Acesta va fi denumit Inster și va avea o autonomie de până la 355 de kilometri. (Marti, 11 Iunie)
-
Constructorul asiatic de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Tucson facelift. Interiorul a fost revizuit complet, iar gama de motorizări este una diversificată. (Miercuri, 27 Martie)
Nu stiu daca ai urmarit atent testele astea pe termen mai lung pe siteul asta.ei pur si simplu vorbesc mai pe larg despre partile esentiale ale masinii.interior, consum,exterior,mers in afara orasului.oricum,sunt singurul site care face asta la noi si cred ca sunt de apreciat nu de injurat pentru asta.simt si ei mai mult masina aia si iti spun cum e pe bune ca dupa doua-trei zile nu stiu ce intelegi din ea.ca nu ii vad pe zgarcitii astia de dealeri de la noi sa lasa masina mai mult......
nu zic , poate recupereaza intre timp , dar daca acesta va fi ritmul , e ca un serial intins pe 10 sezoane .
dintr-o masina de drive test trebuie scos untul , vazut cum se comporta folosita fest , asa iti dai seama de ce poate si daca merita
Likes:
- dimensiuni ideale pentru un vehicul "de oras" (nici prea mic si neincapator, nici prea mare si greu de strecurat prin trafic);
- bord cu design placut, plastice cu aspect ok, culoare/iluminare background pentru instrumentele de bord excelente, informatii computer de bord suficiente;
- scaunul sofer fiind reglabil pe inaltime confera o pozitie foarte comoda la volan;
- motor destul de sprinten, cel putin pina pe la 60-70Km/h (a se tine cont ca nu l-am fortat, fiind inca in rodaj);
- torpedou spatios, bine partitionat;
- design exterior placut;
- dinamica destul de buna si in afara orasului;
- sistem audio destul de bun, sunet excelent;
- inchiderea centralizata cu telecomanda (cheie pliabila) este super ok, mi-a placut faptul ca portbagajul se incuie automat dupa inchidere, daca s-a descuiat folosind butonul de deschidere al portbagajului de pe telecomanda.
Dislikes:
- volanul se intareste extrem de repede, inca de pe la 10-20Km/h si - IMHO - nu se poate beneficia astfel pe deplin de avantajul servo-ului electric;
- din cand in cand se mai aude cate un plastic care "scartaie";
- oglinda retrovizoare (din interior) vibreaza nepermis de mult;
- geamurile electrice si actionarea acestora dau senzatie de "ceva ieftin";
- habitaclu si/sau motor destul de zgomotoase;
- manerul schimbatorului de viteza cu apect "ieftin".