Drivetest Hyundai i10 (2014-2017)

1.0 67CP Man Duo S
Hyundai i10 (2014-2017) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 07.03.2014
Mica revoluţie

Nu mai este un secret pentru nimeni că Hyundai a reuşit să progreseze masiv în ultimii ani în ceea ce priveşte calitatea produselor sale. De la o marcă coreeană semi-obscură acum 10 ani de zile la una dintre cele mai bine văzute mărcii de pe piaţa europeană. De curând, Hyundai a trecut printr-o reînnoire completă a gamei. Toate modele au primit o identitate vizuală nouă, dar şi o calitate pe măsură. Singurele modele care nu trecuseră prin acest proces erau cele de clasă mică şi mini. Hyundai i20 a trecut printr-un facelift care i-a prelungit puţin agonia, dar va fi înlcouit cu un model total nou, cât se poate de curând, poate chiar în această toamnă. i10, în schimb, a primit o nouă generaţie în anul care tocmai s-a încheiat. Am avut ocazia să mergem cu acest model chiar înainte ca el să apară oficial în faţa publicului, în cadrul unui eveniment special organizat de Hyundai în Turcia, la uzina de la Izmit, acolo unde noul i10 este asamblat. L-am putut admira în avanpremieră şi am condus două exemplare de pre-serie camuflate. 

Acum, noul model este deja în showroom-uri, inclusiv la noi în ţară. Şi l-am putut testa în versiunea sa de top: motor de 1.2 şi 87 CP şi echipare Premium.

Hyundai i10 (2014-2017)
1.0 67CP Man Duo S

  • Pret de pornire 11.846 €
  • Pret model testat NC €
  • Taxa auto NC €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Noul Hyundai i10 este disponibil doar cu două motorizări. Prima este un nou motor de 1.0 litru cu trei cilindri ce dezvoltă 66 CP şi care va fi probabil grosul vânzărilor din ţara noastră mai ales pe segmentul maşinilor de flotă. Apoi avem, implicit pe maşina de test, propulsorul deja cunoscut de 1.2 litri Kappa ce livrează 87 CP la 6.000 rpm. Motorul se afla şi în echiparea lui i20, dar a fost rafinat şi vine cu câţiva cai putere în plus. Cel mai mare atu al acestui propulsor este silenţiozitatea cu care îşi desfăşoară activitatea. Uneori, uiţi pur şi simplu că motorul merge, mai ales la relanti. Este suficient de elastic şi rotund pentru o exploatare plăcută în oraş îi dă noului i10 un caracter interesant. 

Motorul cu patru cilindri de 1.2 litri este asociat cu o cutie de viteze manuală cu cinci trepte, al cărei levier este precis şi plăcut la acţionare. Este suficient de bine etajată pentru a susţine reprizele miculului motor, iar feeling-ul total este că te afli la volanul unui automobil de clasă superioară şi nicidecum unul de clasă mini. Rafinamentul motorului combinat cu suspensia foarte bună contribuie din plin la acest feeling.

Consum

Am folosit maşina exclusiv în mediul urban, acolo unde îi este locul. Deşi este o idee mai mare decât vechea generaţie, încă încape foarte bine în cele mai mici locuri de parcare. Motorul de 1.2 litri pe benzină reuşeşte să fie destul de delicat cu buzunarul proprietarului. Cifrele oficiale spun că un Hyundai i10 cu motor de 1.2 litri va consuma în mediu urban 6.5 litri. Având în vedere că Hyundai nu şi-a dotat acest model cu sistem Start-Stop sau vreun buton de anesteziere a acceleraţiei, consumul anunţat este unul decent. În realitate, am reuşit să obţinem chiar şi mai puţin de atât, compterul de ord indicând 6.0 litri/100 km în oraş. Ce-i drept, pentru această cifră am adotat un stil "japonez" de conducere, fără acceleraţii şi frânări bruşte şi anticipând mereu traficul. Când traficul s-a aglomerat şi am decis să fim mai hotărâţi cu pedala de acceleraţie, consumul urban a urcat până la 8.0 litri/100 km.

Dacă comparăm cifrele oficiale pentru consum mediu, Hyundai i10 nu este cel mai economic model disponibil în acest segment. Motorul TwinAir produs de Fiat şi aflat în dotarea modelelor Fiat 500 şi Fiat Panda consumă în medie 3.8 litri/100 km în comparaţie cu cei 4.1 litri anunţaţi de Hyundai. 

Performanţe

Nimeni nu se aşteaptă ca aceste mici maşini de oraş să fie nişte rachete de buzunar. Dar nici nu ne place să aibă un ritm de melc. Din propria experienţă pot spune că pragul critic se învârte în jurul cifrei de 60 CP.  Ce este peste, se mişcă decent, ce este sub poate fi calificat prea lent. În aceste condiţii, cei 87 CP oferiţi de motorului Kappa de 1.2 litri sunt mai mult decât suficienţi pentru nevoile lui Hyundai i10. Însă asta nu înseamnă că este cea mai rapidă din segment. Dimpotrivă. Cu cele 12.3 secunde necesare pentru a accelera până la 100 de km/h, Hyundai i10 este printre cele mai lente modele din clasa mini. 

Cel mai rapid concurent se dovedeşte a fi Fiat-ul 500 doatat cu motorul de 0.9 litri turbo cu doi cilindri. Acest model are nevoie de 11 secunde pentru a atinge 100 km/oră.

Interior

Aceasta este zona unde Hyundai a făcut progrese mai mult decât impresionante în ultima vreme. Am trecut prin multe modele produse de coreeni acum o generaţie, iar plasticul negru şi neplăcut la atingere era uniforma majorităţii modelelor. Acum a venit vremea interioarelor vesele, coloralte, cu plastice moi şi plăcute la atingere. Interiorul este acum mult mai spaţios şi emană un aer modern. Ce-i drept, modelul nostru de test a venit echipat cam cu tot ce se poate pune pe acest automobil. O echipare inferioară va avea un interior poate nu la fel de colorat, dar spaţiul este identic.

Un element impresionant este sunetul cu care se închid portierele. Este un sunet plin asociat cu maşinile de calitate care înlocuieşte zgomotul "ieftin" pe care îl regăseşti la multe modele de oraş. De cele mai multe ori germane. Coreenii şi-au dat seama că acesta este un factor în decizia de cumpărare, iar noul Hyundai i10 oferă portiere care se închid cu un sunet extrem de plăcut. Un plus şi pentru mânerele exterioare sănătos de mari. În această clasă, volanul şi levierul schimbătorului de viteze legate în piele sunt o raritate, dar Hyundai le oferă pe acest nivel de echipare. La fel şi climatizarea automată, computerul de bord şi cheia tip briceag la fel de mare precum cea de la modelul Santa Fe. 

Pe locurile din spate se stă suficient de bine dacă cel de la volan nu are peste 1.80, caz în care spătarul scaunului din faţă va atinge genuchii pasagerilor din spate. Portbagajul este adânc şi foarte mare pentru un automobil de clasă mini, având un volum de 252 litri. Este cel mai mare volum din această clasă, sigurul model concurent care se apropie fiind Fiat Panda, cu 225 litri. 

Preţ de achiziţie

Hyundai România a decis pentru moment să ofere la vânzare doar versiunea dotată cu motor de 1.0 litru. În ceea ce priveşte Hyundai i10 cu motor 1.2, ca cel testat de noi, acesta va fi disponibil în partea a doua a anului. Nu există preţ pentru acest model, aşa că ne putem raporta momentan doar la preţul modelului cu motor mai mic. Un Hyundai i10 1.0 în echiparea de bază Classic are un preţ de listă de 11.846 euro. Ca de obicei, Hyundai oferă modelul la un preţ de ofertă de 9.366 euro (cu TVA). În cazul modelului i10 preţurile de ofertă sunt mai mici cu 2.480 euro faţă de preţurile de listă.

Dacă comparăm preţul de listă cu cele ale concurenţei, Hyundai-ul este depăşit doar de modele ca Opel Adam sau Fiat 500, ale căror preţuri de bază oscilează în jurul cifrei de 12.000 euro. Dacă ne referim la preţul de ofertă, i10 în echiparea de bază este comparabil cu Chevrolet Spark 1.0 LS+, Citroen C1 1.0 Attraction sau Kia Picanto 1.0 Base, toate cu preţuri de aproximativ 9.500 euro.

Siguranţă

Noul Hyundai i10 a făcut parte din cea mai recentă sesiune de teste realizată de EuroNCAP. Rezultatele nu au fost chiar pe măsura aşteptărilor producătorului corean, noul i10 obţinând un scor general de doar patru stele. Hyundai i10 a obţinut 79% din punctele disponibile pentru protecţia adulţilor de la bord şi 80% din punctajul disponibil la capitolul protecţia copiilor. Nivelul de protecţie pentru pietoni al lui i10 este de 71%, pe când capitolul Safety Assist a fost notat cu 56%. Probleme au survenit la impactul lateral, portiera din spate deschizându-se în urma simulării de accident.

 

Ţinută de drum

Noul Hyundai i10 arată şi se simte ca o maşină de clasă superioară. Suspensia este reglată pentru confort  şi face din drumurile zilnice prin oraş o adevărată plăcere. Noul i10 rulează acum pe anvelope mai mari de 15 inch, renunţând la rotiţele de 13 ţoli pe care le folosea generaţia anterioară. Suspensia lucrează silenţios, iar raza de bracaj a rămas însă la fel de eficientă ca cea a generaţiei anterioare. Nou i10 poate întoarce dintr-o singură mişcare chiar şi în locurile mai strâmte. 

La drum lung, noul i10 se simte ca o maşină mai mare. Se apropie chiar de feeling-ul pe care îl ai la volanul unui i30, păstrând proporţiile, bineînţeles. Direcţia este suficient de precisă, dar uneori parcă nu transmite suficiente feedback către cel de la volan. 

Vizibilitate

Noul i10 a crescut în dimensiuni, dar a păstrat o formă clasică de hatchback. Poziţia la volan este un pic înaltă, ceea ce permite observarea eficientă a traficului înconjurător. Montantul stânga faţă poate jena uneori vizibilitatea pe partea stângă, dar nu este supărător. Nu există cameră pentru mersul cu spatele, nici senzori de parcare. 

Tehnologie

Vechiul i10 nu avea prea multe dotări la capitolul tehnologie. În afară un sistem audio lipsit de mufă USB, nimic altceva nu prea îl ajuta pe cel de la volan. Nici termomentru pentru temperatura exterioară, nici computer de bord.

Acum, lucrurile s-au schimbat radical. Noul i10 în echipare de top are acum computer de bord, sistem audio cu mufe USB şi Aux ascunse privirilor indiscrete, comenzi pe volan şi climă automată. În echiparea Premium, noul i10 vine cu lumini de zi LED şi faruri cu iluminare inteligentă în funcţie de poziţia volanului. Mai există sistem de conectare a telefonului prin Bluetooth, iar butoanele pentru controlul sistemului hands-free sunt amplasate chiar pe volan. Nu există însă sistem Start-Stop şi nici sistem de anesteziere a răspunsului acceleraţiei pentru un consum mai eficient aşa cum folosesc anumite mărci concurente. La fel cum nu există senzori de parcare. Pentru clasa mini, lista de dotări este însă suficient de completă.

Design

Noul Hyundai i10 se prezintă cu un design total schimbat, dar perfect integrat în noul limbaj de design al mărcii Hyundai. Astfel, i10 nu mai face notă discordantă şi are acelaşi look familiar alături de fraţii mai mari i20, i30, i40 şi ix35. Liniile de design sunt inspirate de stilul "fluidic sculpture", care a dat mărcii coreene look-ul european cu care ne-a obişnuit în prezent. Noul i10 este acum un automobil matur şi foarte plăcut privirii. Designerii Hyundai de la centrul european al mărcii nu au încercat experimente de design doar pentru a atrage priviri ci au preferat un stil modern. Noul i10 va atrage din clienţii modelului i20, acest lucru fiind probabil şi motivul pentru care importatorul din România a decis să amâne momentul intoriducerii versiunii cu motor de 1.2 litri în oferta de pe piaţa naţională. 

Nu ne-a placut

  • Lipsa sistem Start-Stop
Date tehnice - Hyundai i10 (2014-2017) 1.0 67CP Man Duo S
Combustibil
GPL
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
998
Lungime mm
3665
Putere maxima CP (rpm)
67 (6200)
Latime mm
1660
Cuplu maxim Nm (rpm)
90 (3500)
Inaltime mm
1500
Viteza maxima km/h
153
Greutate kg
1029
Acceleratie 0-100 km/h s
15.2
Ampatament mm
2385
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
40
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
252
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Hyundai i10 (2014-2017)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (12)

  • Dacia Plant
    Chiar imi place masinuta asta. Dar pretul modelului testat cred ca ar ajunge la 15.000.
    13 2
  • @Dacia Plant da.... dar cum trebuie sa scazi 2-3000 euro din pretul listat (pentru ca pare ca asta este strategia Hyundai sa aibe o promotie continua de 2-3000euro) ramane la un pret interesant.

    Eu insa tot astept sa vina cu 11CRDi pe piticania asta de masina si sa ai un consum urban de 5l/100km
    10 1
  • Dacia Plant
    @cmg_george: Din ce am vazut in teste pe i20, motorul 1.1crdi consuma destul de mult, mai ales in exterior la viteze de peste 100km/h , caci este destul de turat.
    9 1
  • @Dacia Plant daca te referi la testele de pe 0-100 aia ii o antireclama pe fata!

    Oricum pe i20 nu cred ca este o alegere fericita motorul ala insa pe i10 cred ca ar avea o prestanta foarte buna.
    7 1
  • gp_online
    Se prezinta ca cel mai reusit model din clasa A, insa problema la aceste masinute ramane aceeasi...PRETUL foarte ridicat.
    7 1
  • Nu pot sa nu remarc ca pretul de baza al masinii asteia mini ( care cred ca-si merita totusi banii) este aprox al unui logan diesel aproape full; nu vrau sa fac reclama, dar cine mai zice ca loganu-i scump ? ( vb de pret de lista )
    13 3
  • Dacia Plant
    @cmg_george: Nu cred ca sunt o anti reclama, caci se vede clar consumul realizat... scrie chiar acolo pe cb consumul mediu. Nu pot sa ,,masluiasca" testele.
    1 0
  • Azazel
    Draga Automarket,
    Cand faceti comparatie la preturi nu va mai referiti la Opel Adam sau Fiat 500 pentru ca nu prea concureaza cu i10. Concurenti directi ar fi Fiat Panda, VW Up!, Skoda Citigo, Seat Mii, viitorul Twingo.
    Si apropo, la 9300 de euro cat cere Hyundai pentru baza lui i10, se poate lua Skoda Citigo cu motorul de 1.0 si tot de 60 CP insa cu al doilea nivel de echipare (!) sau se poate lua o versiune de baza, cu motorul de 1.0 si 75 CP si mai raman vreo 400-500 de euro si pentru optionale. Asta daca nu este un impediment pentru tine lipsa aerului conditionat.
    In rest e o masinuta ok si bine dotata. Dar personal prefer altceva. Am spus mai sus de ce.
    8 1
  • BaditzaEx
    interesanta masinuta dar scumpa, Spark-ul este mai ieftin iar daca ne uitam la Dacia, Loganul clar este o alegere mai inspirata din orice pct de vedere. Daca Dacia ar scoate un Lastun, la un pret intr-adevar de 5000 eur, ar avea niste vanzari fenomenale
    8 2
  • @BaditzaEx: scumpa cand compari cu cine? poate cu Sandero, dar nu cred, e pe acolo. avantaj dacia ca e masina mai mare per total, atat.
    Spark incepe de la 9700, chiar mai scump cu 400 eur
    6 2
  • ah, unde mai pui ca dupa ce ca e mai ieftin decat matizul ala, are si o gramada de dotari in plus...inclusiv A/C pe care sparkul de 9700 eur nu`l are.
    5 2
  • O mare porcarie masina asta ! "Esec" scrie pe ea.

    Daca s-or gasi cativa fraieri mare minune!
    1 11

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru