de Bogdan Mirică
Miercuri, 02.12.2009
-
-
Trimite pe:
Japonia este recunoscuta pentru sushi, pentru roboti dar si pentru masinile sale fiabile. Constructorii locali s-au straduit sa culeaga de-a lungul timpului cele mai multe distinctii in acest sens si au reusit. Honda se numara deja printre brandurile care fac cinste Japoniei, numele sau fiind adesea identificat cu istoria tarii insulare. Meritul constructorului este acela de a-si fi creat un numar considerabil de fani de-a lungul deceniilor sale de activitate, al caror numar continua sa se mareasca constant chiar si in aceasta situatie economica instabila. Pentru a putea fi competitivi pe o piata europeana unde Passat este in cotinuare idolatrizat iar Mondeo se bucura de o popularitate tot mai mare, Honda a trebuit sa gaseasca o reteta a succesului pentru noua generatie Accord. Pe parcursul testelor trecute ne-am convins ca japonezii au facut o treaba buna, demna de laudat. Ramane de vazut daca reteta succesului se aplica si in cazul versiunii pe motorina.
Motor / Transmisie
Desi publicul din Romania a dovedit un apetit deosebit pentru cea mai puternica versiune pe benzina din gama lui Accord, japonezii nu au uitat nici de cei care prefera dieselul si au instalat pe modelul de clasa medie celebrul propulsor i-DTEC. Clientii orientati catre un consum redus si un cuplu motor generos primesc asadar o unitate de 2.2 litri, regasita pe majoritatea modelelor din gama. Motorul pune la dispozitie o putere de 150 de cai la 4000 de rotatii si un cuplu motor generos, de 360 Nm, care incepe sa isi faca simtita prezenta de la 2000 de rotatii. Resursele sunt suficiente pentru a pune in miscare un sedan de o tona si jumatate, care se dovedeste foarte sprinten multumita celor 360 de Nm. Masina trage bine chiar si la turatii mici, semn ca resurse exista si sub 2000 de rotatii, iar puterea da senzatia unui motor echilibrat si robust. Pentru a folosi cum se cuvine ceea ce se ascunde sub capota, inginerii Honda au pus la punct o cutie manuala cu performante deosebite, cum rar intalnesti la ceilalti rivali din segment. Cutia are un caracter sportiv, chiar daca rapoartele au devenit mai lungi pentru a optimiza consumul. Cursa schimbatorului este foarte scurta si precisa, favorizand stilul de sofat mai sportiv si mai implicat. Etajarea este buna iar retrogradarile bruste fac deliciul celor care vor sa simta o doza de forta bruta. Desi motorul nu este cel mai generos din segmentul sau, rivalii venind cu oferte ceva mai puternice, Accord merita o nota mare la acest capitol pentru ca pune la dispozitie o transmisie placuta.
Consum
Fiindca vorbim de un motor diesel este si normal sa facem cateva trimiteri importante si la consum. Motorul i-DTEC a fost laudat in acest sens, reusind sa bifeze cateva performante impresionante pe modelul CR-V in primavara acestui an, cu ocazia competitiei Eco Challenge. Fisa tehnica a modelului anunta un consum urban de 7.3 litri la 100 de kilometri insa o rulare in traficul bucurestean, fara menajari ale pedalei de acceleratie si pe o vreme destul de capricioasa ne-a adus in fata unei cifre de 8.3 litri/100 km. In afara orasului, o rulare ceva mai molcoma, controlata de cruise control si fara exagerari de viteza, poate satisface soferul cu un consum de numai 4.6 litri/100 de kilometri. Daca se renunta la utilizarea sistemelor audio si de ventilatie si se adopta o atitudine imuna la claxoanele si flash-urile celor din jur, consumul poate scadea sub valoarea anuntata de producator.
Interior
Accord incearca sa patrunda pe segmentul greilor, adica pe piata modelelor premium, dominata in acest moment de marcile germane. Calitatea materialelor surprinde placut iar finisajele arunca o lumina pozitiva asupra unui habitaclu armonios, ordonat si ergonomic. Tapiteria din piele perforata care imbraca scaunele, portierele, volanul si schimbatorul, alaturi de plasticul moale al consolei de bord si insertiile de inox, condimenteaza viata pasagerilor la bordul sedanului japonez. Scaunele se dovedesc a fi adevarate fotolii in care merita sa te odihnesti pe distante lungi iar afisajul iluminat in culori calde continua trasatura prietenoasa si confortabila a masinii. Dispunerea comenzilor pe plansa de bord poate parea uneori ambigua pentru neinitiati insa o perioada de acomodare poate deslusi functiile sistemului audio sau de navigatie. In materie de spatiu, Accord vine cu o oferta ceva mai generoasa decat generatia precedenta. Sedanul dispune acum de un ampatament mai mare cu 35 de mm ceea ce inseamna ceva mai mult spatiu pentru picioarele pasagerilor de pe bancheta din spate. Desi plafonul coboara mult pentru a crea senzatia unei linii armonioase, capetele celor de peste 1.80 metri vor fi in siguranta. Daca ne aruncam ochii in portbagaj observam ca Accord a neglijat spiritul colectiv al romanilor si anume acela de a trasporta in permanenta cate ceva. Capacitatea acestuia este de numai 460 de litri, identica cu cea a lui Mondeo, dar insuficienta pentru a putea face fata celor peste 500 de litri pusi la dispozitie de Passat si Mazda6.
Preţ de achiziţie
Honda a incercat sa gaseasca o solutie de compromis in ceea ce priveste pretul modelului, incercand sa ofere publicului o masina accesibila ca pret dar nu ieftina. Accord porneste in versiunea de baza de la 21.396 de euro, dar dispune de o multime de dotari standard si de un motor pe benzina de 156 de cai. In celelalte tabere avem de a face cu un Mondeo care pretinde 19.445 de euro pentru o versiune de 110 cai, cu un Passat care este estimat la 20.172 de euro pentru motorul de 102 cai putere si in cele din urma cu o Mazda 6 care porneste de la 19.990 de euro, pret valabil pentru entry-level-ul de 120 de cai. Daca luam in calcul versiunile diesel, i-DTEC-ul testat de noi pe Accord va scoate din buzunarul viitorilor sai clienti 27.346 de euro in echiparea de baza, foarte bogata de altfel. In acelasi timp, un exemplar Mazda6 echipat cu unitatea de 163 de cai putere, poate porni de la 25.990 de euro, cu TVA in timp ce un Mondeo de 143 de cai percepe doar 23.455 de euro. Sa nu uitam nici de VW Passat, care pleaca de la 23.424 de euro, din nou un pret sub cel anuntat de Honda. Pentru a putea concura cu rivalii din segmentul sau, reprezentantii brandului japonez pe piata din Romania au anuntat o promotie pentru modelul Accord, care reduce preturile cu pana la 3000 de euro. Unii dealeri ofera chiar si combustibil in valoare de 4000 de ron sau sisteme audio si multimedia noi.
Siguranţă
Accord este o reusita pentru japonezi in materie de siguranta. Rezultatele EuroNCAP confirma acest lucru, cele cinci stele obtinute in sesiunea de teste din 2008 dovedind inca o data nivelul la care au ajuns cercetarile asiaticilor. Pentru a proteja viata pasagerilor sai, Honda introduce pe Accord doua sisteme vitale, care ajuta conducatorul auto sa evite accidentele cauzate de o eroare umana. Este vorba despre Adaptive Cruise Control, un sistem care masoara constant distanta fata de vehiculul anterior si este capabil sa incetineasca atunci cand observa reducerea acesteia si riscul unui impact. Tot pentru a preveni un eventual impact actioneaza si sistemul CMBS (Colission Mitigation Bracking System), care funtioneaza cu ajutorul unui senzor pozitionat in spatele grilei frontale gata sa atentioneze soferul in cazul unei coliziuni evitabile sau iminente. Sistemul afisaza mai intai un martor luminos in mijlocul instrumentelor de bord, tensioneaza repetat centura soferului atragandu-i atentia, pentru ca mai apoi sa franeze incercand astfel sa reduca gravitatea impactului. Nu lipseste nici sistemul LKAS care se ghideaza dupa liniile de demarcatie si avertizeaza soferul atunci cand acestea sunt depasite. Sistemul merge chiar mai departe, corectand usor traiectoria printr-o rotire insesizabila a volanului. La toate acest sisteme enumerate mai sus se adauga un ABS, un sistem EBD, unul pentru control al tractiunii si stabilitatii (VSA si TSA) precum si un arsenal de airbaguri frontale, laterale si cortina.
Ţinută de drum
Un ampatament mai mare se traduce si printr-o tinuta de drum mai buna. Accord vine cu un comportament rutier bun, demn de un sedan care doreste sa inspire siguranta. Fie ca vorbim de rularea urbana sau de cea extraurbana, senzatia de stabilitate va fi aceeasi. La viteze mari, suspensiile imprima stabilitate iar in viraje stranse aderenta este rupta destul de greu. Ceea ce poate deveni suparator pentru unii este ruliul pe care masina il resimte in viraje. Directia foarte rigida nu ofera un feedback foarte bun al suprafetei de rulare dar pastreaza nota de securitate pe care o inspira in general modelul si concura pentru o tinuta de drum excelenta la viteze mari. In oras insa manevrele mai complicate pot parea un calvar din cauza directiei prea rigide. Tot in mediul urban pasagerii ar putea sa se simta deranjati de suspensiile putin cam rigide, care vor face simtite orice sina de tramvai sau groapa uitata de asfaltarile elctorale.
Vizibilitate
Modelul japonez se bucura de o vizibilitate buna, chiar daca designul general nu ofera o suprafata vitrata la fel de mare ca in cazul rivalilor din segment. Oglinzile sunt bine proportionate iar luneta este generoasa. Oglinda retrovizoare este si ea destul de mare si poate surprinde orice detaliu din campul vizual posterior. In plus, aceasta dispune si de un sistem antiorbire, care protejeaza soferul de participantii la trafic mai neatenti. In anumite situatii insa, de obicei in viraje stranse, grosimea montantilor fata poate constitui un obstacol vizual pentru sofer. Pe timp de noapte xenon-ul croieste un drum sigur printre hatisurile infrastructurii gaunoase si cauta o traiectorie ideala pentru abordarea virajelor multumita sistemului adaptiv.
Tehnologie
Pentru ca isi doresc sa se pozitioneze deasupra rivalilor din segment, cei de la Honda au fost nevoiti sa vina cu o lista de dotari standard si optionale foarte bogata, similara cu cea a constructorilor situati la intrarea in segmentul premium. Pentru a crea o atmosfera placuta in habitaclu si pentru a spori confortul pasagerilor, niponii au pregatit un sistem de climatizare automat pe doua zone, cu guri de ventilatie si pentru locurile din spate. Ambianta sonora este intretinuta de un sistem audio care isi pastreaza calitatile chiar si la volum inalt, si vine cu conexiuni auxiliare pentru iPod si USB. Soferul este ajutat de o multime de senzori, de la cei amintiti la rubrica siguranta (ACC, CMBS, LKAS) pana la cei de parcare fata si spate. In plus, pentru o precizie de chirurg in parcarile supraaglomerate ale Bucurestiului, soferii au la dispozitie si o camera ce se activeaza odata cu cuplarea marsarierului. Nu lipsesc comenzile de pe volan si nici comenzile vocale, care iti solicita din plin accentul britanic. Pentru cei care vor si asistenta rutiera, Honda a pregatit un sistem de navigatie prin satelit, care are insa nevoie de ajutorul unui DVD dedicat soselelor patriei. Lista de optionale ale noului Accord include printre altele si senzori de ploaie si lumina, oglinzi incalzite si retractabile electric, scaune electrice cu incalzire pe doua trepte, ideale pentru iernile geroase, conexiune bluetooth a telefonului mobil, trapa actionata electric si spalator pentru faruri.
Design
Noul Accord nu s-a indepartat foarte mult de la linia de design a vechiului model, japonezii preferand o adaptare contemporana a filosofiei si nu o revolutionare completa a aspectului general. Strategia a fost rasplatita cu varf si indesat de catre fanii brandului si nu numai, liniile fiind foarte apreciate chiar si de catre critici. Modelul japonez s-a dovedit a fi unul dintre putinele sedanuri de clasa medie care reusesc sa arate mai bine decat generatiile pe care le inlocuiesc. Liniile ascutite ale blocurilor optice frontale si grila cromata dau un aer sportiv niponei, alaturi de jantele de 17 inch din aliaj si celelalte ornamente cromate.
Ne-a placut
- Consum redus
- Cutie manuala precisa
- Cuplu motor generos
Nu ne-a placut
- Capacitatea portbagajului
- Directie rigida
- Ruliul caroseriei
Pe langa aceasta, spatiul in portbagaj, pe langa faptul ca este mai mic ca la concurenta, suprafata nu este plana, fiind plina de denivelari, fapt ce te cam impedica sa folosesti si putinul spatiu la maxim.
Personal mi se pare o masina OK, daca tinem cont de renumele marcii, dotari standard si pret; cu toate ca un Mondeo ar fi mai recomandat, doar ca in timp te va usca de bani la piese si consumabile.
PS acum la un accord cumparat primesti si un voucher de 1000 de euro pt 1 tona de combustibil
honda e o masina exemplara,design ff reusit,interior hi tech,materiale bune,confort si sportivitate,ceea ce i lipseste hondei in momentul de fata este down sizingul pe partea de motorizari,stim cu totii ce inseamna in Romania sa treci peste litrajul de 2 litri,impozit mai mare,asigurare mai mare.intr adevar sunt ff echilibrate dpdv al fiabilitatii dar Europa are alte reguli.astept de la Honda o gama mult mai variata de motorizari,si preturi mai mici pe partea de piese de schimb(nu prea se gasesc After Market)
Recunosc ca la Accord ma atrage lista lunga de optionale in dotarea Executive. Asa ca bagati impresii mai ales cei care aveti asa ceva.
Pur si simplu nu am ce sa-i reprosez acestei masini.
Reviziile, cred ca prietenii mei cu logan viseaza in fiecare noapte facturile mele.
Prima revizie la 20000 m-a costat 600 ron. (filtre, ulei).
A 2-a revizie 40000 m-a costat 1100 ron. (filtre, ulei, placute fata spate).
A 3-a revizie m-a costat 600 ron (ulei, filtre).
Si cam atat am reusit sa fac din 2007. Consum in oras intre 8,5 si 10 % in functie de stilul de condus.
Consum inafara orasului cel mai mic la mers legal adica 70-80 kmh (spre bucuresti unde limita este 70) si 110- 120 inafara de la brasov la bucuresti 5,5 % si cel mai mult inafara 8% dar mers turbat pot sa zic unde majoritatea drumului a fost parcurs intre 160 si 200 km/h.
Motorul este 2.0 benzina cutie automata si 155 de caluti.
Prima revizie si a 3-a au costat 320 ron.
depsre spatiul in spate eu direct nu ma pot pronunta, dar pot sa spun ca nimeni nu s-a plans pana acuma. spatiul in spate e optim pentru 2 persoane, lucru obisnuit la clasa asta.
legat de spatiu in protbagaj nu pot sa confirm nimik. nu am reusit niciodata sa il umplu, chiar si cu 5 oameni cu bagaje. suprafata e plana!; portbagajul nu are peretii drepti (din cauza suspensiilor multilink) dar in rest e ok.
masina este impecabila, exceptand navigatia (inca lipseste harda romaniei, sper sa fie inclusa curand), si cam atat.
preturile date in acest articol nu sunt pe departe corecte.
ar trebui sa configureze masinile concurente cat mai apropiat de accord, apoi sa compare preturi. dotarile exotice ale acestui accord sunt lane assist, cruise control adaptiv, prevenirea coliziunilor si camera de masalier. cautati-le la modele concurente si vedeti ce gasiti;) dotarile sunt 100% functionale si utile (toti soferii care au condus masina mai mult confima acest lucru)
cat despre comparatiile cu mondeo sau passat cred ca este peste ele lejer.am condus si una si alta.interior passat f conservator nimic iesit din comun,la mondeo plastice urate.
cat despre pret incercati sa configurati un passat sau mondeo sau mazda cu optiunile hondei si veti vedea pretul.dar nu prea asre optiunile acelea...numai bine.the power of dreams
Cat despre dotari sa nu uitam care e diferenta de pret. O mazda 6 GTA/GT costa 30k max, pe cand un Accord 2.0 Executive costa peste 35k.
aruncati un ochi:
http://www.hondaauto.ro/#2
si apoi vorbiti!
Accord 2.0 i-VTEC Confort A/T 17.450 EURO 20.766 EURO info
Accord 2.0 i-VTEC Confort PLUS M/T 17.390 EURO 20.694 EURO info
Accord 2.0 i-VTEC Confort PLUS A/T 18.390 EURO 21.884 EURO info
Accord 2.0 i-VTEC Executive M/T 21.450 EURO 25.526 EURO info
Accord 2.0 i-VTEC Executive A/T 22.450 EURO 26.716 EURO info
Accord 2.4 i-VTEC Executive fara ADAS M/T 19.980 EURO 23.776 EURO info
Accord 2.4 i-VTEC Executive M/T 23.980 EURO 28.536 EURO info
Accord 2.4 i-VTEC Executive A/T 24.450 EURO 29.096 EURO info
Accord 2.2 i-DTEC Elegance M/T 18.680 EURO 22.229 EURO info
Accord 2.2 i-DTEC Executive M/T 22.980 EURO 27.346 EURO info
Accord 2.2 i-DTEC Executive A/T 27.580 EURO 32.820 EURO info
Accord Tourer 2.4 i-VTEC Executive A/T 25.150 EURO 29.929 EURO info
Accord Tourer 2.2 i-DTEC Executive fara ADAS M/T 22.480 EURO 26.751 EURO info
Accord Tourer 2.2 i-DTEC Executive M/T 26.480 EURO 31.511 EURO info
preturi la zi :)
Si avem noi placerea sa comparam masinile dupa cati saci de cartofi intra in portbagaj (declarat mic desi egal cu mondeo). De versiunile breack ati auzit?
Directia este mai consistenta decat a passatului, ceea ce iti ofera incredere si control mai bun. Nu stiu cine apreciaza un volan asa moale (doar pentru ca poti folosi un singur deget cand parchezi?).
Usile din spate sunt ceva mai mici, aproape ca la clasa compacta. Doua persoane stau pe bancheta confortabil dar locul la picioare e limitat. Pentru trei persoane adulte deja e problema.
Motor aspirat cu putere litrica de peste 120 CP? Vesnica pomenire...
Noul manager Honda a cam ingropat ideile astea indreznete. Prima victima: motorul de performanta aspirat. O mare parte dintre modelele Honda fie vor ramane pe niste aspirate cuminti, fie vor trece pe turbo. Daca nu cumva vor trece pe hibride din alea blande cum e cazul CR-Z-ului...
Ce e aproape sigur e faptul ca motoarele legenda de la Honda (care nu sunt rele dar nu sunt tocmai cele mai bune din lume) se pregatesc voiniceste sa intre in istorie...
Habitaclu si portbagaj mai mare (in conditiile unei lungimi exterioare mai mici), motoare mai silentioase, consumul mai mic, reputatie mai mare/buna ...
Poate de aia nu s-a pomenit nimic in articol de Avensis. Arfi iesit mai sifonata Honda ...
Inainte sa o achizitionez, am facut test drive si cu passat-ul, mazda 6, avensis si mondeo, dar cand m-am urcat un Accord, a fost dragoste la prima vedere.
Da, portabajul nu are acceasi capacitate cu a passat-ului sa zicem, dar daca vroiam masina cu porbagaj mare, imi luam un people-carrier, un van sau MPV. Diferentele de capacitate aici sint mult prea insignifiante pentru a fi luate in seama.
Ahh, daca vorbim de gura de deschidere, intr-adevar, la mondeo hatchback e mai mare.
Insa una peste alta, nici unul din concurentii mai sus enumerati nici macar nu se compara cu accordul.
Iar daca puneti dotarile de baza de la accord pe orice alta masina, o sa vedeti ca preturile sint mai mult decat rezonabile. Si, apropo, cei care au scris articolul, ar trebui sa-si actualizeze preturile.
Ca o concluzie, la Plusuri ar fi: imagine, fiabilitate, design, confort, performante, siguranta.
Minusuri: acces dificil in spate, gura portbagaj relativ medie.