Drivetest Audi A3 Sportback (2012-2016)
1.8 TFSI Attraction Sportback S tronicLuni, 06.05.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Mediocru. De cele mai multe ori, acest cuvânt are o conotație negativă. Orice dictionar de sinonime caracterizează un produs mediocru ca fiind unul fără stralucire, fără nimic ieșit din comun, la limita dintre bun și rău. Pentru cei mai multi, mediocru inseamna un lucru comun.
Raportat la BMW si Mercedes, Audi a fost caracterizat de multe ori asa. Dupa ce interactionezi însa cu modelele sale, ajungi sa te atașezi, dacă nu emoțional, măcar practic de aceasta banalitate.
Cu Audi A3 Sportback, germanii mi-au demonstrat încă o data ca normalitatea poate fi extrem de frumoasă atunci cand iti satisface toate nevoile cotidiene.
E adevarat ca A3 nu straluceste si nici nu iese din tipare. Are însă acel ceva care îți aduce mereu un zâmbet în colțul gurii când răsucesti cheia în contact. Acel ceva vine din imposibilitatea de a reproșa ceva uneia dintre cele mai corecte masini construite pana acum in fieful Audi.
Audi A3 Sportback (2012-2016)
1.8 TFSI Attraction Sportback S tronic
- Pret model testat 32.690 €
- Taxa auto 140 €
Motor / Transmisie
Cu Audi A3 Sportback ne-am mai întâlnit noi, însă de această dată am decis să încerc versiunea pe benzină a compactei din Ingolstadt. Declarat un militant al dieselului, aveam să îmi schimb orientarea obtuză și să îmbrățișez ideea unui motor cât un sertar cu haine, capabil să livreze 180 de cai putere.
Am uitat să vă spun că mi-a revenit versiunea 1.8 TFSI de 180 de cai și 250 de Nm. Și fiindcă tot am ajuns la cuplu motor, trebuie să facem un popas. Spuneam că apreciez dieselurile pentru cuplul lor generos. Până acum. Pentru că unitatea germanilor este capabilă să impresioneze încă de la prima atingere a pedalei de accelerație. Un cuplu decent, întins ca untul proaspăt pe o plajă de turații ca o lungă baghetă caldă, între 1250 și 5000 de rotații. Îndestulător și savuros, așa s-ar descrie motorul cu patru cilindri.
Liniară și responsivă, așa s-ar descrie ceea ce vine alături de propulsorul pe benzină: o cutie automată cu 7 rapoarte. Avem o pereche potrivită, care dansează necontrolat în modul Sport și valsează ușor, pe nesimțite în modul Efficiency.
Rapoartele se succed liniar și foarte repede atunci când rulați eco și retrogradează violent când optați pentru o rulare sportivă.
Consum
Audi mi-a dovedit că zgârcenia proverbială a dieselurilor sale poate fi contagioasă. Contagioasă chiar și pentru un motor alimentat cu benzină. Cifrele de consum sunt îmbucurătoare pentru cei care s-au speriat de ideea unui ”benzinar” de 180 de cai.
Consumul urban ajunge la 7 litri/100 de kilometri, însă prin București valoarea reală a fost de 9.5 litri/100 de km. Pe un traseu extraurban de 300 de kilometri am reușit să ne apropiem de un 6.5 litri/100 de km, fără menajamente pentru pedala de accelerație, asta deși cartea tehnică indică 4.8 litri/100 km.
Cu o medie de 6.6 litri/100 de km, Audi A3 1.8 TFSI este mai economic decât Volvo V40 T4, Citroen DS4 1.6 turbo, BMW 118i, dar pierde teren în fața rivalului german Mercedes A200. Chiar și Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir are un consum mediu mai mic. De reținut însă că toți acești rivali oferă și ceva mai puțină putere.
Performanţe
Când vine vorba de performanță, Audi A3 Sportback nu face rabat. În fond, a fost crescut în pepiniera constructorului care a scris istoria raliurilor din anii 80 cu al său Audi Quattro.
Sprinten ca un mânz ce abia gustă nesfârșirea câmpiei, A3 1.8 TFSI poate atinge 100 de km/h în doar 7.3 secunde. Raportat la concurență, timpul este mult mai bun decât cel al lui Volvo V40 T3, la ani lumină distanță de cel al lui Citroen DS4, insesizabil mai bun decât cel al lui BMW Seria 1 și cu aproape o secundă mai rapid decât cel al lui Mercedes A200 și Alfa Romeo Giulietta.
Viteza maximă a modelului din Ingolstadt se oprește la 234 de km/h, suficient pentru a lăsa în urmă Giulietta, V40, DS4, Seria 1 și A-Klasse, care au și ceva mai puțini cai putere.
Interior
Am detestat întotdeauna designul tern și uniform al modelelor din Ingolstadt. Am apreciat însă, întotdeauna, spiritul tânăr și nonconformist pe care îl găsești dincolo de geamuri.
Habitaclul lui A3 a fost creat parcă pentru cei care iubesc tehnologia combinată cu simplitate. O rețetă născută dincolo de Ocean de către un tip cu maletă neagră, care ne-a inoculat tuturor suprematia Marului. O rețetă care a fost reinterpretată apoi și de către constructori.
Audi a simplificat totul în interiorul lui A3. A rezultat astfel o ergonomie de nota 10, superioară chiar și celei de la BMW, unde fiecare funcție are un loc sacru. Excepție fac doar butoanele de pe volan, care sunt foarte alambicate. Dacă oferim 10 pentru ergonomie, trebuie să oferim un 10 și pentru calitatea materialelor. Plasticul moale, pielea fină și aluminiul îți reamintesc la fiecare atingere că te afli în segmentul premium. Nu mai vorbim de finisaje, și ele atinse de sindromul perfecțiunii.
Ambientul plăcut și accentele premium sunt sugerate și de gurile de ventilație circulare, extrem de bine și ingenios lucrate.
În toată această declarație de dragoste închinată simplității și clarității, Audi nu se învrednicește să vină decât cu un instrumentar de bord analog, clasic și tern, ce pălește în fața celui de pe Volvo V40. Mai salvează situația computerul de bord color.
Spațiul interior este generos, însă nu pe atât de încăpător pe locurile din spate. Aici pot călători trei pasageri, însă nu în maxim de confort. Spațiul pentru picioare este decent, iar linia plafonului nu creează probleme. Spațiile de depozitare lipsesc de pe consola centrală, exceptând suporturile de pahare. Cotiera este generoasă, însă parcă se simte nevoia unui spațiu pentru telfoane mobile, iPod și alte gadget-uri.
Portbagajul este printre cele mai generoase din segment, deși însumează doar 380 de litri. Mai mare cu cinci litri este doar cel al lui Citroen DS4.
Preţ de achiziţie
Noul Audi A3 pleacă de la 22.550 de euro cu TVA, însă acest preț nu interesează pe nimeni. Ne vom arunca un ochi asupra versiunii pe care am avut-o în test: 1.8 TFSI. Ea este disponibilă doar cu transmisia automată S-Tronic și are un preț de pornire de 31.200 de euro. Nivelul de echipare superior, testat și de noi, ajunge la 32.690 de euro, la care se mai adaugă alte câteva mii de euro în echipamente opționale.
Un Volvo V40 în versiunea T4 de fix 180 de cai putere are un preț de 26.500 de euro în echiparea de start. Totuși, dacă optați pentru pachetul superior Summum și pentru cutia automată Powershift, prețul urcă până la 34.130 de euro.
Cea mai abordabilă variantă pare Citroen DS4 1.6 turbo în echiparea So Chic, care are un preț de 25.041 euro.
BMW Seria 1 în versiunea 118i cu nivel de echipare superior are un preț de 30.066 euro, la care se mai adaugă aproximativ 2000 de euro pentru transmisia automată cu 8 trepte, deci ușor mai ieftin decât A3 Sportback.
Ajungem și la A-Klasse, care în versiunea A200 BlueEfficiency AMG Sport, alegerea superioară pe această plajă de putere, costă 30.578 de euro. La această sumă se adaugă și prețul unei cutii automate.
Nu în ultimul rând, trecem și pe la Giulietta, care în versiunea MultiAir de 1.4 litri și 170 de cai putere, asistată de transmisia automată TCT, costă 25.400 de euro.
Siguranţă
Actualul Audi A3 a trecut fără probleme de testele de impact organizate de EuroNCAP. Cinci stele obţinute de versiunea cu trei portiere la sesiunea din 2012 fac din A3 un model care nu face rabat de la siguranţă.
EuroNCAP a stabilit că gradul de protecţie pentru pasagerii adulţi este de 95%, iar cel pentru pietoni este de 74%. Lista de dotări standard conţine şapte airbaguri, inclusiv airbagul pentru genunchi.
Ţinută de drum
Audi A3 împarte platforma tehnică cu fraţii săi de concern. Este vorba de şasiul MQB ce se regăseşte şi pe noile Golf 7 şi Skoda Octavia III. Dar inginerii Audi şi-au pus amprenta pe setările noului Audi A3. Suspensia este totuși ușor mai rafinată, reușind să ofere un echilibru mai bun între cele două extreme: confort și sportivitate.
Modelul nostru a venit cu sistemul Audi Drive Select, ce permite alegerea a cinci variante de setări: Efficency, Comfort, Auto, Dynamic sau Individual. Cel din urmă poate fi configurat în funcţie de preferinţele celui de la volan.
Pentru cei care preferă o rulare confortabilă, Audi A3 Sportback se achită cu bine de absorbția denivelărilor și a altor nereguli ale asfaltului. Cu toate acestea, dacă alegeți un set de jante cu dimensiuni generoase, s-ar putea ca rularea să nu mai fie atât de confortabilă.
Pentru cei care vor sportivitate, funcția Sport modifică radical ținuta de drum. Direcția devine mai precisă, ruliul lipsește cu desăvârșire, iar aderența se păstrează chiar și atunci când suprafața de rulare este vălurită.
Vizibilitate
Audi a crescut în dimensiuni, dar anumite detalii s-au micșorat. Când vine vorba despre vizibilitate totul vine parcă din țara în care a naufragiat Gulliver.
Oglinzile laterale sunt mici, oglinda retrovizoare este mică, până și luneta este mică. E nevoie de o acomodare prealabilă cu mașina. Montantul A nu jenează prea mult la virajele de stânga, acesta având dimensiuni bine gândite.
Tehnologie
Simplist nu înseamnă neapărat și străin cu tehnologia. Audi A3 Sportback dovedește asta. La prima vedere totul se concentrează în jurul sistemului multimedia MMI, care vine cu un ecran generos, de înaltă claritate. Acesta răsare din bord la fiecare rotire a cheii în contact, cu o mișcare grațioasă, ce va face deliciul tuturor. Din păcate, sistemul MMI rămâne la fel de complicat și necesită o acomodare prealabilă cu multitudinea de funcții.
Sistemul audio este de o calitate excelentă, iar sistemul de stocare pe carduri SD permite crearea unei colecţii de muzică ce poate însoţi orice călătorie. Mai mult, Audi oferă informaţii despre condusul economic, afişând cât de mult influneţează consumul de carburant diverşii consumatori, ca de exemplu sistemul de climatizare.
Design
Design. Un capitol tabu pentru Audi, care este supus unui tir de critici din partea tuturor celor care vor să vadă o diferențiere mai clară între modele. În realitate, pe A3 nu ai cum să-l confunzi cu frații săi mai mari, însă e drept că aspectul frontal respectă aproape obsesiv de fidel liniile clasice din Ingolstadt.
Personal, deși l-am urât la prima vedere, am ajuns să-i diger mai bine liniile în realitate. Dacă îmi șterg din minte designul vechii generații și îmi imaginez că în gamă nu mai există A4, A5 și A6, A3 Sportback arată foarte bine. Iar LED-urile simpliste și grila supradimensionată ajută mult la individualizarea modelului.
Raportat la concurență, A3 nu este nici Făt-Frumos cum se erijează A-Klasse, dar nici rățușca cea urâtă, cum pare a fi tratat Seria 1. Este o mașină mediocru de frumoasă, căreia nu ai ce să-i reproșezi din punct de vedere estetic și tehnic.
Ne-a placut
- Performantele motorului
- Tinuta de drum
- Ergonomia exemplara
Nu ne-a placut
- Uniformizarea estetica
- Pretul piperat
- Oglinzile mici
Date tehnice - Audi A3 Sportback (2012-2016) 1.8 TFSI Attraction Sportback S tronic | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Audi
-
Constructorul german de automobile a publicat o imagine teaser cu noua generație Q5. Debutul oficial este programat pentru data de 2 septembrie. (Miercuri, 28 August)
-
Constructorul german de automobile prezintă noul RS3 facelift, disponibil atât în variantă Sportback cât și sedan. Modelul de performanță are un comportament îmbunătățit pe viraje și alte câteva noutăți. (Marti, 20 August)
-
Constructorul din Ingolstadt anunță că noua generație A5 a intrat în producția de serie la uzina din Neckarsulm, Germania. Noul model înlocuiește în gamă vechiul A4. (Luni, 12 August)
-
Constructorul german de automobile anunță două pachete noi pentru electricul Q8 e-tron în Europa. Acestea sunt denumite S Line Competition și Carbon Style. (Marti, 06 August)
-
Potrivit celor mai recente informații, venite chiar de la vârful Audi, constructorul din Ingolstadt se gândește să păstreze motoarele termice și după 2033. (Luni, 05 August)
insa majoritatea oamenilor nu pot face diferenta intre noul si vechiul A3
sau in general intre audiuri
daca cineva da bani pentru o masina premium, masina trebuie sa aiba un design care sa diferentieze macar fata de modelul precedent si/sau fata de masinile din concern - parere personala
'' Anonimule '', argumente ontopiac ai si matale ? Dar probabil nu esti in stare de asa ceva, esti un spam.
Si mai sunt cateva inovatii folosite in acest motor. Sa nu se creeze confuzia ca este vechiul 1.8...
Automarket e cam ignorant la capitolul tehnologie.
Mercedes-Benz a investit foarte mult in domeniu, iar noua generatie 4MATIC foloseste sisteme electronice perfect adaptate masinii.
la banii astia un V40 T4 auto-Powershift, echipare R-design face mai mult sens
masina arata f bine. doar oamenii cu bun gust cumpara audi. vorbim de audi noi, nu de sh. ca sh-uri vezi la toti coloratii.
Toti astia care si-au luat asiatice se cred superiori celorlati care cumpara masini europene, zici ca ei au descoperit apa calda. A3 nu e nici pe departe regina frumusetii, dar zau ca n-am vazut nicio masina asiatica despre care sa zic: "da coae, as cumpara-o". Nici una! Unii chiar nu vor interioare de cacat si motoare duse-n 8000 de ture ca sa impinga cat de cat.
Nu conduc masina din grupul VAG, nici beemveu si nici masina "pa dizal" pentru economie.
Spuneti despre Seria 1 ca este "ratusca cea urata", dar are cu doar 0,5 puncte mai putin la design decat acest A3. La fel si despre A-Klasse: are cu 0,5 mai mult, dat e "Fat-Frumos"...
In rest, motor de nota 10!