Marti, 27.11.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ford Fiesta a luat clasa mică prin surprindere la lansarea noii generaţii din 2008. A şasea generaţie a modelului de clasă mică ataca segmentul clienţilor ce îşi doreau un automobil cu un design aparte, dar şi cu o ţinută de drum exemplară. Având în spate succesul modelului Focus, noua Fiesta nu a dezamăgit. Ţinuta de drum şi suspensia sunt printre cele mai bune din segmentul B, dar materialele folosite la interior au fost în unele cazuri de o calitate îndoielnică. Era momentul ca Ford să îndrepte din neajunsuri şi să pregătească acest model pentru a doua parte a vieţii sale.
Faceliftul aduce un nou calandru şi o grilă proeminentă în formă de hexagon, la fel ca la fratele mai mare Focus. Farurile şi stopurile au suferit modificări de formă, iar interiorul are acum materiale de o calitate mai bună şi o nouă planşă de bord luminată impresionant. Dar şi mai important este faptul că Ford a decis în sfârşit să grefeze motorul Ecoboost de 1.0 litru şi pe modelul Fiesta.
Ford Fiesta facelift (2013-2017)
- Pret de pornire NC €
- Pret model testat NC €
- Taxa auto NC €
Motor / Transmisie
Singura motorizare disponibilă la testul de lansare a variantei facelift Ford Fiesta a fost 1.0 EcoBoost de 125 CP. Este un motor extrem de important pentru Ford şi care se găseşte deja pe modele ca Ford Focus sau Ford B-Max. Era, deci, normal ca acest motor să fie oferit şi pe Fiesta. Ei bine, acum există în varianta de 125 CP asociat cu o cutie de viteze manuală cu cinci trepte.
Este acelaşi propulsor cu trei cilindri, un turbo de 999 cmc. Motorul este excelent, la fel cum mi-l aminteam din experienţele cu B-Max şi Focus. Are un sunet înfundat asemănător cu cel al unui mic motor boxer și trage foarte bine indiferent de turație. Cuplul este livrat la 1.400 rpm și asta îl face un propulsor ideal pentru uz urban.
Însă inginerii Ford s-au lăcomit. Au vrut să obţină şi o economie de carburant mai mare folosind o cutie de viteze etajată prea lung. Treptele sunt mult prea lungi şi acest lucru penalizează potenţialul acestui motor. Cuplul la turaţii joase este uneori anulat astfel şi pentru prima dată am avut senzaţia de submotorizare într-o maşină dotată cu propulsor Ecoboost de 125 CP. Senzaţia este pregnantă însă doar la turaţii joase, iar motorul şi cutia fac casă bună când treci de 3000 de rotaţii pe minut. Păcat, pentru că motorul este o reuşită. Sper ca Ford să remedieze acest aspect cât de curând adoptând o cutie de viteze diferită, poate cu șase trepte, sau o transmisie automată PowerShift.
Consum
Deşi cutia a fost sacrificată pentru - teoretic - un consum mai bun, capitolul consumul de carburant este unul delicat pentru motorul EcoBoost de 1.0 litru. În teorie şi privind cifrele oficiale, ar trebui să consume foarte puţin. În realitate, computerul de bord spune altceva. Am remarcat acest lucru şi la Focus şi la B-Max, ambele dotate cu acleaşi motor.
Un stil de condus relaxat duce computerul de bord în apropierea cifrelor de consum oficiale, dar maşina se simte sub media clasei. Adoptă un stil sportiv - singurul stil în care motorul şi cutia fac treabă cu adevărat - şi consumul o ia razna.
Ford spune că Fiesta Facelift cu motor de 125 CP şi sistem Start-Stop consum în medie 4.3 litri carburant. Traseul nostru de test a fost amplasat în incredibilul trafic de la periferia Romei, plus autostradă şi o secţiune de drumuri virajate ce a însumat doar 60 km. Prea puţin pentru a ne face o idee generală aspura consumului. Am adoptat un stil alert, pentru că suspensia este prea bună pentru a nu încerca acest lucru și pentru că traficul italian aproape te obligă să te grăbești. Iar computerul de bord a arătat 7.8 litri/100 km. Ne vom face o idee mai bună asupra consumului modelului Fiesta EcoBoost după un test mai amplu în România, după lansarea naţională din primul trimestru al anului viitor.
Performanţe
Chiar şi cu cutia de viteze manuală cu cinci trepte etajată prea lung, Fiesta facelift cu motor Ecoboost de 125 CP nu este deloc leneşă dacă o ţii în ture şi scoţi tot potenţialul acestui poropulsor. Are nevoie de 9.4 secunde pentru a atinge 100 km/oră, fiind a doua din segment după Citroen C3 VTi 1.6 120 CP (8.9 secunde). Fiesta este cea mai rapidă la capitolul viteză maximă, cu 196 km/oră.
Motorul de 1.0 litru EcoBoost va fi disponibil şi în varianta de 100 CP şi chiar în două variante non-turbo de 65 şi 80 CP. Pentru amatorii de motorină vor exista motorizări diesel de 1.5 (75 CP) şi 1.6 TDCI (95 CP).
Interior
Înainte de facelift, Fiesta nu avea chiar cele mai bune interioare din segment. Anumite plastice era tari, iar consola centrală cu butoanele amplasate în stil telefon mobil nu a fost cea mai bună idee. Nici display-ul foarte mic monocrom nu era foarte inspirat.
Ei bine, Ford a remediat problemele, iar materialele sunt mult mai bune acum. Ce-i drept, am experimentat doar un model în echiparea de top, aşa că vom aştepta şi varintele medii pentru a ne forma o opinie completă. Display-ul full color şi sistemul audio Sony sunt însă excelente şi merită să vă gândiţi la un upgrade, iar cel mai impresionant este noul sistem de iluminare a bordulului, numit Ice Blue. Spaţiul la interior este neschimbat, însă portbagajul are un volum de 276 litri, sub media clasei, concurenţa oferind volume între 280 şi 300 litri.
Preţ de achiziţie
Ford Fiesta facelift vine pe piaţa românească abia în primul trimestru al anului viitor, cel mai probabail undeva spre sfârşitul lunii februarie. Până atunci nu există nici preţuri pentru acest nou model. Actualul model are preţuri ce variază între 11.550 şi 15.050 euro.
Siguranţă
Ultima testare EuroNCAP pentru Ford Fiesta a fost efectuată în 2008, a şasea generaţie trecând testul cu un scor general de cinci stele. Varianta cu facelift a fost testată deja, dar rezultatele vor veni la câteva săptămâni de la redactarea acestui test. Oficialii Ford au declarat însă că se aştetaptă la un scor maxim, chiar dacă EuroNCAP şi-a înăsprit de curând criteriile de testare.
Ţinută de drum
Este domeniul în care Fiesta este încă unul din etaloanele clasei. Chiar dacă concurenţa s-a apropiat, inginerii de la Ford reuşesc încă să regleze perfect sistemul de amortizare. Împreună cu suflul celor 125 CP, Fiesta se bucură de o ţinută de drum excelentă. Drumurile virajate sunt domeniul ei preferat de joacă, iar direcţia a rămas la fel de precisă. Este o plăcere să negociezi viraje şi asta face din Fiesta o platformă excelentă pentru viitoarea versiune ST de 180 CP, ce va fi lansată curând.
Vizibilitate
Ca de obicei, montantul A din stânga celui de la volan mai ridică unele probleme de vizibilitate la virajele strânse de stânga. Poziţia la volan este un pic înaltă pentru gustul meu, dar acest lucru are un efect benefic asupra perspectivei pe care o ai asupra traficului.
Tehnologie
Ford a lucrat la o mulţime de gadgeturi pe care le-a pus pe lista de dotări ale modelului Fiesta cu facelift. Avem Active City Stop, sistemul care opreşte automat maşina în cazul unui impact iminent la viteze de până la 15 km/oră, avem SYNC, sistemul multimedia ce permite conectarea cu telefonul inteligent şi redarea muzicii sau apelarea unui contact din agendă prin comenzi vocale şi care poate suna automat la serviciile de urgenţă în cazul unui accident.
Apoi, avem MyKey, sistemul ce permite părinţilor să limiteze accesul copiilor la anumite funcţii ale automobilului când aceştia folosesc mașina. Dar lipseşte sistemul de navigaţie, care va veni abia anul viitor, conform celor de la Ford.
Dacă despre SYNC am mai povestit, MyKey este un sistem interesant ce permite programarea unei chei de contact inteligente. Acesta poate fi folosită de un şofer tânăr sau de un angajat şi îi limitează acestui acestuia accesul la unele funcţii ale automobilulul. De exemplu, nu poate deconecta sistemul ESP, limitează volumul maxim al sistemului audio, sau nu poate depăşi o viteză maximă de 140 sau 160 km/oră.
Design
Când a fost lansată în 2008, a şasea generaţie a modelului Fiesta a intrat în lumea automobilelor cu un design aparte. Până atunci, Fiesta era un model anonim. Acum, designerii au lucrat la elemente de fineţe pentru versiunea cu facelift. Au adopat culori noi, puternice şi elemente inedite de design, precum noul caladru hexagonal pentru a aduce Fiesta în noua imagine de familie Ford. Sigla Ford este montată acum direct pe caroserie, şi nu pe grila radiatorului, ca până acum. Mai avem lumini de zi cu LED şi stopuri cu un design regândit. Fiesta are toate elementele pentru a avea o a doua parte a vieţii la fel de bună ca şi prima.
Ne-a placut
- Iluminare interior
- Motor Ecoboost
- Suspensie
Nu ne-a placut
- Cutie de viteze etajată prea lung
Ştiri despre Ford
-
Constructorul american de automobile schimbă șeful calității. În 2024, Ford a operat 62 de rechemări în service, iar costurile de garanție au crescut cu 800 de milioane de dolari. (Vineri, 20 Decembrie)
-
În cadrul unui eveniment care a avut loc la Craiova, departe de ochii curioșilor, Automarket a avut ocazia să vadă noul Ford Puma Gen-E sau, cu alte cuvinte, pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. Nu lipsește clipul de prezentare. (Marti, 03 Decembrie)
-
Mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid. Chiar dacă am auzit, des, acești termeni în ultimii ani, unii încă nu știu exact ce înseamnă și care sunt avantajele și dezavantajele fiecărui sistem de propulsie de generație nouă, să le spunem așa. Fix misterul acesta încercăm să îl elucidăm în acest articol, dar nu doar teoretic, ci și aplicat, cu ajutorul noilor Ford Puma mHEV facelift și Kuga PHEV facelift. (Vineri, 29 Noiembrie)
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul american de automobile anunță o nuanță exterioară nouă pentru Mustang 60th Anniversary. De asemenea, Ford plusează cu o grafică retro pentru instrumentarul de bord digital. (Luni, 19 August)
Despre motor numai de bine! Spor la treaba celor de la Craiova!!!
in rest, fiesta este o masina reusita, cu portbagaj f mic, si cu spatiu mic in interior. as opta pentru alte marci in clasa ei.
Despre design-ul actualei, nu pot spune decat ca nu este chiar pe gustul meu, au exagerat un pic cu linia generala ascendenta si este un design de moment, care, cu cat vor trece anii, se va perima mai repede decat designul altor masini mai sobre, mai clasice.
Desi este in general o masina reusita, nu pot sa-mi scot din cap episodul ruperii fara aparent niciun motiv a suspensiei spate a unui Fiesta, generatia actuala, fara facelift, in drive-testul realizat de Auto Motor si Sport imediat dupa lansarea din Romania undeva spre sfarsit de 2008, daca imi mai aduc bine aminte. Sper ca a ramas doar un incident izolat - cine stie...probabil un material necorespunzator din componenta respectivei suspensii a trecut neobservat la controlul calitatii la respectivul exemplar.
@Alecu_Ruso: Lincoln, care a ajuns o umbra in curtea Ford-ului, cu cu greu se poate numi "concern". Iar faptul ca le pun motoare EcoBoost (nu stiam asta) n-are nicio relevanta pentru calitatile motoarelor EcoBoost: nici in +, nici in -.
Sunt bune pentru ca sunt ele bune, vorba reclamei la o bere :)
Chestiunea nr. 2: de unde a rasarit dieselul de 1.5 litri si 75 CP? A debutat pe B Max dar de ce s-a renuntat la motorul de 1.4 (68 CP)? Cel de 1.5 are cu 7 CP mai mult decat cel de 1.4 dar si 100 cc mai mult.
In rest, am testat si eu masina (inainte de facelift, bineinteles) si chiar mi-a placut. Directia este una dintre cele mai placute, foarte comunicativa, suficient de tare la viteze mari si suficient de "moale" in oras. Doar spatiul pe bancheta din spate poate pune probleme insa pentru deplasari scurte, pasagerii din spate n-ar trebui sa aiba probleme.
Trepte lungi au cam toate masinile noi, toti o ard eco acum, si asta e urmarea.
L-am vazut ieri prin Bucuresti si mi se pare un Kitsch ..
Oricum aici vorbim de fiesta, care per total este in tot 3 la clasa sub-compacta.