Drivetest Ford B-Max (2012-2017)
1.0 Benzina Turbo (Ecoboost) 125CP Man5 Titanium S/SLuni, 27.08.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
Pentru a lua contact cu noul Ford B-Max produs la Craiova am călătorit în Germania, lângă Munchen. Aici aşteptau cuminţi un şir de B-Max-uri de toate culorile, proaspăt ieşite pe porţile uzinei româneşti. Ford B-Max este un monovolum de clasă B, o soluţie pentru familiile tinere care au nevoie de o maşină încăpătoare, dar totuşi compactă pentru a putea fi folosită cu uşurinţă în oraş. Nu este genul de automobil care să atragă publicul românesc, deşi în ultima vreme parcă şi românii au început să aprecieze latura practică a unor automobile. Este un segement care este însă foarte căutat în Europa de Vest, unde majoritatea constructorilor oferă un model în această clasă. Cei mai apropiaţi concurenţi pentru Ford B-Max sunt Opel Meriva şi Citroen C3 Picasso.
Ford B-Max (2012-2017)
1.0 Benzina Turbo (Ecoboost) 125CP Man5 Titanium S/S
- Pret de pornire 13.400 €
- Pret model testat 20.650 €
- Taxa auto 45 €
Motor / Transmisie
Ford B-Max este automobilul perfect pentru un motor revoluţionar. Şi care, întâmplător sau nu, este produs tot în România. Este vorba de motorul pe benzină Ecoboost de 1.0 litru. Acest motor turbo cu trei cilindri este disponibil în două variante de putere: 100 şi 120 CP şi apare şi în dotarea lui Ford Focus, testat de noi aici.
Ford a reuşit să creeze un motor excelent folosind doar trei cilindri şi un sistem de supraalimentare. Spre deosebire de alţi constructori care au ales soluţia celor trei cilindri, Ford a construit un motor cu adevărat agreabil care sună bine şi oferă putere chiar de la turaţii joase. Sunetul motorului aduce un pic cu cele ale motoarelor boxer, iar cuplul motor de 200 Nm este disponibil de 1.400 rpm. Acest motor este perfect pentru B-Max. Se potriveşte cel mai bine cu caracterul maşinii şi oferă suficientă putere pentru orice stil de condus.
Am avut ocazia să încercăm şi dieselul de 95 CP, dar acesta uneori se dovedeşte greoi în reacţii. Personal, aş alege oricând un B-Max doar cu motorul de 1.0 litru şi 120 CP. Ford asociază acest motor doar cu o cutie de viteze manuală cu cinci trepte. Oficialii mărcii spun că au obţinut cele mai bune valori de consum cu cinci trepte şi că această cutie este mai mică, mai uşoară şi mai ieftină. Nu am simţit nevoia unei a şasea trepte, nici chiar la viteze de autostradă, treapta a cincea fiind suficient de lungă.
Consum
Dacă privim cifrele oficiale, Ford are cel mai bun consum din acest segment. Am raportat B-Max-ul la modelele Opel Meriva şi Citroen C3 Picasso. Dintre acestea, B-Max 1.0 Ecoboost are un consum de carburant mediu de 4.9 l/100 km. Ceilalţi raportează valori medii peste 6 l/100 km.
Partea mai proastă este că Ecoboostul are un comportament ciudat în ceea ce priveşte consumul. Dacă adoptăm un stil de condus conservator, fără grabă, consumul va rămâne mic, însă acest motor împreună cu suspensia incredibilă despre care vom vorbi mai jos te îmbie la stil mai sportiv, şi atunci valoarea consumului se dublează. Noi am obţinut un consum real de 8.6 l/100 km, care a urcat chiar la 9.1 în condiţii de autostradă germană fără limită de viteză.
Performanţe
Dacă comparăm cifrele oficiale, Ford B-Max nu este cel mai rapid monovolum de clasă mică. Mai rapid decât B-Max este Citroen C3 Picasso dotat cu motorul 1.6 VTi de 120 CP. Cifrele oficiale 0-100 km/oră sunt Citroen C3 Picasso 10.9 secunde, Ford B-Max 11.2 secunde, Opel Meriva 13.9 secunde.
În ceea ce priveşte viteza maximă, Ford B-Max cu motorul Ecoboost de 1.0 litru se plafonează la 190 km/oră.
Interior
Ford B-Max aduce o inovaţie interesantă în ceea ce priveşte accesul în interiorul automobilului. Oficialii Ford spun că la acest tip de automobil- monovolum de clasă mică - clienţii apreciază cât de uşor se intră şi se iese din automobil, mai ales pe locurile din spate. Opel Meriva a venit cu soluţia portierelor opuse, de genul suicide doors. Ford a plusat şi a ales portiere normale în faţă şi uşi culisante pentru spate. Dar a eliminat montantul B. Pare ciudat, mai ales când vezi maşina pentru prima dată. Pare că ceva lipseşte, dar accesul pe bancheta spate este incredibil de facil.
Partea interesantă este că montantul B nu a dispărut de tot, pentru că este extrem de important în structura de rezistenţă a caroseriei. Acesta a fost împărţit între cele două portiere, rigidizate în zona montantului, plus o bară în zona mediană. Totul se uneşte în prinderi de nivel industrial atunci când portierele sunt închise. Ford spune că maşina este la fel de sigură, poate chiar mai sigură decât una cu montant clasic. Toate testele in-house au arătat acest lucru şi se aşteaptă ca Ford B-Max să primească cinci stele la testele EuroNCAP.
Modelele prezente la testul din Germania au venit în echiparea de top Titanium. Plasticul de pe bord este moale şi plăcut la atingere, dar cel de pe portiere este tare şi de o calitate mai slabă. Consola centrală este finisată cu nelipsitul plastic piano black lucios pe care se vede orice urmă. Sistemul audio este Sony, însă butoanele mici ale acestuia par din alt film cu restul interiorului lui B-Max. Nu există însă sistem de navigaţie, iar display-ul color este cam mic în comparaţie cu ce găsim la concurenţă. Însă stai bine, poziţia este excelentă la volan, iar elementele din jurul tău sunt preluate de la Fiesta. Aşadar, o atmosferă familiară şi plăcută. Mai surprinzător este că peste 60% din componente provin de la furnizori din România. Deci se poate!
Volumul portbagajul este de 318 litri. Spaţiul este însă modulabil, portbagajul beneficiind de o podea dublă care poate fi înlăturată sau depozitată pe fundul portbagajului. Bancheta şi scaunul pasagerului faţă se pot rabata foarte uşor pentru a încărca obiecte agabaritice, dacă este nevoie.
Preţ de achiziţie
Preţul este cel mai mare minus al acestui automobil. Este mare şi ne-am fi dorit ca pentru România să aibă un preţ special. Ar fi fost mai abordabilă pentru majoritatea clienţilor de la noi din ţară şi ar fi deschis astfel ochii multora pentru acest tip de caroserie atât de practic şi atât de dinamic (în cazul lui B-Max). Preţurile pentru B-Max pornesc de la 13.400 euro pentru motorizarea de bază 1.4 90 CP benzină şi ajung până la 17.650 euro pentru modelul de top cu motorul diesel 1.6 de 95 CP. Versiunea testată de noi, 1.0 Titanium, pleacă de la 16.900 de euro, un preţ destul de piperat. Mai mult, cu dotări opţionale, un B-Max poate să ajungă la 20.000 euro, mult prea mult pentru un automobil din această clasă.
Ce-i drept, nici concurenţa nu stă mai bine la acest capitol, doar Opel Meriva având preţuri ceva mai mici. Dar nici unul din modelele concurente nu este fabricat în România.
Siguranţă
Ford B-Max a fost testat de către EuroNCAP în cea mai recentă sesiune de crash teste, dar rezultatele nu au fost date încă publicităţii. Ford spune că toate testele făcute in house au dat rezultate excelente şi că se aşteaptă la scorul maxim de cinci stele în urma testelor EuroNCAP. Chiar şi fără un montant B clasic, caroseria se simte la fel de rigidă precum una normală datorită soluţiei de rigidizare a portierelor. Iar lista de dotări standard la capitolul siguranţă este destul de bogată: şase aibaguri, ABS, EBD, ESP. În plus, pachetul Titanium oferă Active City Stop, sistem care opreşte automobilul automat în cazul unui impact iminent în mediu urban şi sistem de asistenţă în caz de urgenţă care sună automat la 112 în cazul unui accident grav.
La câteva zile după publicarea primul test cu noul Ford B-Max, EuroNCAP a publicat rezultatele crash-testului cu cel mai nou model Ford. B-Max s-a comportat bine înregistrând cele cinci stele aşteptate. Gradul de protecţie pentru pasagerii adulţi a fost de 92%, iar pentru pasagerii copii de 84%. În cazul impactului lateral, corpul manechinului a înregistrat leziuni în zona pieptului, dar sistemul cu montantul central integrat în portiere a funcţionat.
Ţinută de drum
Nu aş fi crezut că un monovolum, fie el şi de clasă mică poate să stea atât de bine pe drum. Inginerii Ford au avut inspiraţia să folosească platforma modelului Fiesta pentru noul B-Max, iar Fiesta este un automobil care vine cu una dintre cele mai cea mai bune ţinute de drum din clasa mică. Surprinzător este că Ford B-Max este ceva mai greu ca o Fiesta, dar se comportă chiar mai bine pe drum. Deşi este mai înalt ca o Fiesta, ţinuta de drum este exemplară. Chiar şi forţat la maxim, împins la limită, B-Max rămâne incredibil de bine legat de asfalt. Ruliul este minim, iar confortul nu este penalizat de ţinuta de drum exemplară. Ford a reuşit să creeze încă un automobil cu o dinamică excelentă care se alătură modelelor Fiesta şi Focus.
Vizibilitate
Ca orice monovolum, B-Max oferă o vizibilitate bună datorită poziţiei de condus mai înalte. Montanţii din faţă sunt destul de groşi, dar nu pun mari probleme la vizibilitatea laterală, ci doar uneori la virajele lente de stânga. Manevrele de parcare sunt uşor de realizat datorită dimensiunilor compacte. Modelul testat de noi în varianta Titanium era dotat şi cu senzori de parcare şi cameră pentru mersul cu spatele.
Tehnologie
Ford şi-a dotat noul B-Max cu noul sistem Sync. Este un sistem multimedia care acceptă comenzi vocale pentru mai multe funcţii ale telefonului mobil sau ale sistemului audio. Sync lucrează în colaborare cu telefonul inteligent al posesorului legat la sistemul maşinii prin intermediul unei conexiuni bluetooth. Poate reda muzica de pe telefon sau poate iniţia un apel telefonic. La nivelul de echipare Titanium, muzica este redată prin sistemul audio Sony ce oferă o calitate excelentă a sunetului. Informanţiile de la Sync şi sistemul audio sunt redate pe un display color TFT de 4.2 inch. Nu există deocamdată sistem de navigaţie pentru Ford B-Max, dar acesta va veni în curând.
Design
Ford B-Max nu este un automobil urât. Este chiar plăcut vederii, având o linie aerodinamică fluidă. Designerii şi inginerii Ford au reuşit să lucreze bine împreună şi se mândresc cu faptul că B-Max are un coeficient aerodinamic de 0.324. B-Max se integrează perfect în actuala imagine de design Ford alături de Fiesta, Focus şi C-Max. Este frumos mai ales când este privit din profil, designerii reuşit să integreze foarte bine şinele pe care rulează portiera spate în desenul aripilor posterioare. În plus, portiera are un sistem inteligent de blocare dacă capacul de la rezervorul de carburant este deschis, pentru a nu-l deteriora.
Ne-a placut
- Motor Ecoboost excelent
- Suspensie şi ţinută de drum exemplare
- Accesul în habitaclu
Nu ne-a placut
- Anumite plastice
- Consum ridicat pentru motorizarea pe benzină
Date tehnice - Ford B-Max (2012-2017) 1.0 Benzina Turbo (Ecoboost) 125CP Man5 Titanium S/S | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă -
Legendă
Ştiri despre Ford
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul american de automobile anunță o nuanță exterioară nouă pentru Mustang 60th Anniversary. De asemenea, Ford plusează cu o grafică retro pentru instrumentarul de bord digital. (Luni, 19 August)
-
Constructorul american de automobile a publicat un teaser video cu viitorul Bronco Sport facelift. Debutul este programat pentru data de 26 august. (Marti, 13 August)
-
Constructorul american de automobile recheamă în service peste 30.000 de exemplare Mustang, produse în 2022 și 2023. Pe scurt, volanul s-ar putea roti dintr-o parte în alta fără intenția șoferului. (Joi, 04 Iulie)
-
Americanii de la Ford au câștigat legendara urcare de la Pikes Peak cu electricul F-150 Lightning SuperTruck. La volan s-a aflat nimeni altul decât Romain Dumas. (Marti, 25 Iunie)
Fratilor sunteti sanatosi la cap?????
E un automobil versatil, inteligent, inovator, dar cu banii astia imi iau o Fabia RS Combi!!! 180 CP, portbagaj de 500 litri, 1.4 TSI supraalimentat cu compresor si turbina... Si foarte multe echipamente in standard!!!!! Ce ziceti de asta?
As avea cateva intrebari si sugestii daca se poate. La un astfel de model e destul de important interiorul, pe care ai si insistat.
Din cate stiu la Meriva se pot muta scaunele din spate in fata si in spate, si se pot plia de tot, mai mult decat in imagini. Ceva detalii despre asta mergeau mentionate, dar presupun ca asta poate sa vada fiecare cand merge la reprezentatnta, insa e bine de stiut ca exista.
In ceea ce priveste motorizarea, mi se pare ca 1.0 de 120 cp urca mult pretul masinii, si probabil ca nu va fi cea mai comercializata motorizare la noi. Asa ca as dori si eu teste cu motoarele mai slabe, de 1.4 90cp si 1.0 100cp, care vor reduce din pretul masinii. Nu de alta, dar e o subcompacta la pret de compacta la banii astia, nu? Poate si dieseluri in viitor. Poate mai sunt si altii care vor asa ceva. In rest, keep up the good work. Multumesc.
Parerea mea
Din toata povestea asta inteleg ca e o masina fabricata pe culmea tehnologiei: sistem sync, stalp B lipsa - deci proces tehnologic de executie anevoios, motor inovator, designul e bun, nu-ti dasenzatia de cutie, cel putin daca nu esti rau intentionat...arata ca orice alt MPV.
Modul cum ai scris acest articol imi da senzatia ca este o masina lipita de sosea, chiar asa de buna e suspensia aia pt inaltima acestei masini?inseamna ca sunt magicieni inginerii de la Ford. Sunt uimit, chiar as face un test drive cu o asa masina. Poate cand veti reveni in tara veti avea chef si de un drive test cu motorul 1.4, cum zicea mai sus @eee tehnologia motorului de 1.0 turbo, nu e pt noi romanii...
Pt noi romanii sunt fabia combi RS!!! cu portbagaj cat china, jetta, si mai asteptam variante de la binevoirorii ce vor mai posta.
Stima!
Citroen nu e in pagul falimentului, grupul PSA a avut doar un profit mai mic anul trecut fata de 2010. Atata timp cat o firma are profit nu se poate vorbi de faliment. La Saab a fost alta poveste, intr-adevar.
B-Max nu e extraordinar de scump daca piata principala nu este Europa centrala si de est ci Europa de vest.
Care acum e in criza, asa ca B-Max pica intr-o piata in scadere unde 9L/100Km vor face diferenta.
Plus ca zona nu duce lipsa de autostrazi unde mai vrei sa mai si mergi, nu numai sa numeri camioanele ;)
Iar daca ma insel si Europa centrala e luata in considerare, atunci pretul e cel care va fi dezavantajul major.
In rest, drum bun si s-auzim numai de bine!
Da, e ok masina. Undeva in jur de 15000 mi se are un pret ok pentru o masina din clasa asta, raportata la Romania. Dar recunosc ca si mie imi place mai mult Meriva. Mi-ar lua ceva timp sa ma obisnuiesc cu usile spate.
In alta ordine de idei : masina mare+motor mic = problema la consum !
In plus, pretul masinii va mai scadea, vor aparea discount-uri, etc. Eu zic ca ~ 15000 de euro vor fi justificati pentru B max intr-o echipare ok cu motorul 1.0 turbo.
Iar cei care compara B max cu Jetta si cu Fabia RS Kombi, compara mere cu pere. Sa nu uitam ca Fabia e la final de generatie, e o masina buna dar invechita si depasita moral. Iar Jetta e deja de mai bine de un an pe piata, e firesc sa o poti lua la un pret rezonabil intr-o echipare si motorizare ok. Oricum am lua-o, fiecare poate gasi justificari pentru masina care ii place, si pana la urma, e ceva normal. Deci, cine vrea sa dea 20000 pe un Jetta, ii da, cine vrea sa ii dea pe un B max, la fel, ii da. Numai bine.
"Ford B-Max este un monovolum de clasă B, o soluţie pentru familiile tinere care au nevoie de o maşină încăpătoare, dar totuşi compactă pentru a putea fi folosită cu uşurinţă în oraş. Nu este genul de automobil care să atragă publicul românesc, deşi în ultima vreme parcă şi românii au început să aprecieze latura practică a unor automobile. Este un segement care este însă foarte căutat în Europa de Vest, unde majoritatea constructorilor oferă un model în această clasă"
Spre surpriza mea aflu ca, desi MB a renuntat la aceasta idee "invechita" si "ciudata" ... toti ceilalti constructori au asta in oferta, chiar daca este ciudata :).
Personal am o obiectie la adresa comentariului adresat catre W168 si W169. Se poate spune orice despre acele masini dar nu ca sunt "ciudate" si "invechite". Masinuta aia a inventat o clasa si a stat cu capul sus pana cand a fost scoasa din productie, sincer cred ca "Invechita" si ciudata" trebuie inlocuite cu "versatila" si "inovatoare". W168 a fost subiect de gluma pana cand ceilalti au inceput sa faca asa ceva.
Mi se pare "aiurea" sa caracterizezi o masina ca "ciudata" si "invechita", iar dupa cateva luni sa iei una identica la test-drive si sa spui despre ea ca este o mega-super-masina-practica (nu comentez faptul ca in W169 stai muuult mai bine decat vei sta intr-un B-max ... sau un C-Max... sau in toti ceilalti din clasa..)
2. Dacia este singurul brand romanesc. Ford doar are o fabrica aici.
3. alinmarina (male or female?) este un fel de @mafia pt VW :)))
4.Nu ma intereseaza monovolumele, insa pretul mi se pare ok pt o astfel de masina. Cine compara pretului unui monovolum cu cel al unei Fabia break (gluma de masina!!!) este n00b! Plus de asta, B-max-ul arata chiar misto.
92% adulti
84% copii
67% pietoni
71% sisteme de siguranta
http://www.euroncap.com/files/481_datasheet.pdf
Masina mi se pare frumoasa, practica, motorul de 1.0 mi se pare foarte interesant, dar e prea scumpa. Si Fordurile in variantele entry-level sunt groaznice, deci nu sunt o varianta.
@C-G-C Dacia este un brand frantuzesc care au o uzina in Romania, ca si Ford.
dar vroiam sa subliniez un aspect care tine mai mult de inconsecventa presei decat de suparari. Mai toti au laudat MB pentru ca a renuntat la stilul de monovolum pentru A, aducand diferite argumente plus caracterizari negative ale vechii generatii, similare cu "invechit" si "ciudat" . . . in timp ce alte masini, cu aceleasi caracteristici primesc laude ... "ciudat" nu?
@BBR91, nu tata. Dacia este brand romanesc. Ca acum este detinuta de francezi este altceva, dar tot brand romanesc va ramane, asa cum este si Borsec, Ursus etc