Drivetest Volkswagen Amarok (2011-2016)

2.0 TDI 120KW D.Cab Highline
Volkswagen Amarok (2011-2016) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 09.10.2013
Fermierul

Am fost mereu un fan la pick-up-urilor. Sunt însă automobile speciale, dedicate unui anumit tip de proprietar. Vorbim de maşini cu o prununţată aplecare utilitară, care trebuie să muncească. Din aceeastă cauză este greu să trăieşti cu un pick-up zi de zi într-un oraş ca Bucureştiul. Este mare, greu de parcat şi stângaci pe străduţe înguste. Ca un elefant într-un magazin de porţelanuri. Însă în libertate, la câmpie sau la munte, lângă o casă cu curte mare sau o fermă, este maşina ideală. Orice mic fermier sau om muncitor poate face treabă bună cu un astfel de automobil. Mai ales cele cu dublă cabină. Îl poţi folosi ca automobil pentru familie, iar bena poate fi acoperită şi transformată într-un portbagaj imens. 

Un pick-up plăteşte însă tribut originilor sale utilitare. Toate modele folosesc arcuri cu foi pe puntea spate, excelente pentru a putea încărca bena corespunzător, dar dificile atunci când vine vorba de confortul pasagerilor. Acelaşi lucru se poate spune despre ţinuta de drum a unui pick-up: va avea mereu ceva din "fineţea" unui camion. Aici intervine minirevoluţia impusă de Amarok. Auzisem lucruri bune despre pick-up-ul Volkswagen, dar nu avusesem şansa să îl conduc până acum. Am trecut însă pe la volanul a numeroase modele, iar cu unul dintre ele am parcurs 3.000 km pe drumurile din România într-o săptămână. Aşă ca am aşteptat cu mult interes să pun la încercare cel mai german pick-up dintre toate. 

Volkswagen Amarok (2011-2016)
2.0 TDI 120KW D.Cab Highline

  • Pret de pornire 26.297 €
  • Pret model testat 39.277 €
  • Taxa auto NC €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Un prim pariu pe care Volkswagen l-a pus a fost folosirea unui motor diesel de doar doi litri pentru modelul Amarok. Majoritatea modelelor concurente folosesc propulsoare de 2.5 sau chiar 3.0 litri. Volkswagen a avut însă încredere în cel mai cunoscut motor propriu. Acesta este derivat în mai multe variante de putere, începând cu 140 CP şi culminând cu varianta biTDi, cu două turbine. Ei bine, versiunea prezentă pe modelul testat de noi este la final de carieră, fiind un BiTDI de 163 CP. În oferta Volkswagen Comerciale a fost deja înlocuit cu o versiune mai puternică, de 180 CP. 

Cel de 163 CP este însă motorul care a consacrat modelul Amarok aşa că îi vom dedica acest test de adio. Surprinzător, motorul de doi litri se descurcă excelent şi mişcă cu dezinvoltură cele două tone ale Amarok-ului cu dublă cabină şi transmisie integrală. Acest lucru este datorat şi cuplului de 400 Nm dezvoltat încă de 1.500 rpm. Reversul medaliei este cutia manuală cu şase trepte etajată foarte scurt. Acest tip de etajare este excelentă pentru parcurgerea de trasee offroad, dar devine enervantă la uzul în oraş, unde treptele trebuie schimbate foarte des. Treapta întâi este atât de scurtă, încăt este aproape inutilă la plecarea de pe loc, în oraş putând fi folosită fără probleme direct treapta a doua la plecarea de pe loc. 

Un alt element interesant este faptul că Volkswagen a renunţat la a doua manetă care se regăsea de obicei lângă schimbător şi de unde puteam să cuplăm tracţiunea integrală şi reductorul. Pentru a face acest lucru, VW a ales sa monteze trei butoane lângă levier.

Consum

Consumul de carburant este important indiferent de automobil, dar nu trebuie să uităm că Amarok este un vehicul utilitar. Chiar şi aşa, cifrele sunt impresionante pentru un automobil de două tone greutate şi cu o lungime de 5.25 metri. Consumul mediu oficial al unui Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI de 163 CP este de 7.9 litri/100 km. Noi am parcus câteva sute de kilometri cu Amarokul nostru pe parcursul unui weekend. Am avut de înfruntat trasee urbane, drumuri naţionale, dar şi drumuri de macadam. Media a variat între 7.5 şi 8.5 litri/100 km, în funcţie de stilul de condus şi de încărcarea maşinii. 

Comparând cu restul pick-up-uri disponibile pe piaţa românească şi care au motoare cu puteri similare, observăm că Amarok are un adversar redutabil, în persoana japonezului Toyota Hilux. Un pick-up cu renume la noi în ţară, Hilux are şi cel mai bun consum mediu oficial pentru varianta cu motor de 2.5 litri de 144 CP. Acest motor consumă în medie 7.4 litri/100 km. Restul concurenţei raportează cifre semnificativ mai mari, peste 8 litri/100 km.

Performanţe

Performanţele dinamice pe asfalt nu sunt nici ele extrem de importante în cazul unui pick-up. Dar asta nu înseamnă că Amarok este un melc. Dimpotrivă, cei 163 CP sunt suficienţi pentru a se descurca fără probleme pe autostradă sau şosea naţională. Viteza maximă este de 175 km/oră, iar sprintul până la 100 km/oră se face în 10.8 secunde. Dintre toate pick-up-urile pe care le-am condus până acum, Amarok are cel mai apropiat feeling de un automobil normal. Păstrând proporţiile şi cu menţiunea că nu am avut încă ocazia să pun la încercare noile generaţii Ford Ranger şi Isuzu D-Max.

Interior

Interiorul Amarok-ului este foarte primitor şi foarte familiar. După ce te instalezi la volan şi te obişnuieşti cu poziţia înaltă, îţi dai seama de unde vine acest sentiment. Planşa de bord şi volanul sunt identice cu cele ale lui Golf 6. Chiar şi schimbătorul de viteze seamnă, deşi este ceva mai mare. Interiorul este amplu şi spaţios, cinci pasageri putând călători fără probleme la bordul lui Amarok. Între cele două scaune faţă avem o cotieră de dimensiuni impunătoare care ascunde un spaţiu de depozitare generos. 

Modelul testat de noi a venit echipat cu un hardtop pentru benă cu geamuri laterale şi lunetă încălzită. Acest accesoriu este produs de Sigma şi are un preţ de 3.820 euro, dar îţi transformă practic pick-up-ul într-un off-roader complet. Tot ce vei transporta în benă este protejat de intemperii sau de priviri indiscrete şi poate rămâne acolo şi peste noapte, hayonul hardtopului putând fi încuiat.

Bena propriu-zisă este una dintre cele mai încăpătoare de pe piaţă. Are o suprafaţă de încărcare de 2.52 metri pătraţi, iar sarcina utilă maximă este de 1.047 kilograme.

Preţ de achiziţie

Volkswagen nu vinde maşini foarte ieftine, dar raportul preţ/calitate a fost mereu echilibrat. Şi Amarok nu face excepţie. Preţurile încep de la 25.600 euro, dar vorbim de varianta cu cabină simplă şi în echipare de bază. Noi am pus la încercare un Amarok dublă cabină în echiparea Highline (de top) iar preţul pentru această versiune porneşte de la 33.200 euro (TVA inclus). O serie de opţionale plus culoarea metalizată şi hardtop-ul GSE Sport duc preţul exemplarului din imagini la 39.200 euro. Sunt mulţi bani, dar un pick-up este o investiţie, un automobil care munceşte pentru a-ţi recupera banii pe care i-ai băgat în el. 

Raportându-ne la preţurile fără opţionale, Amarok este printre cele mai scumpe pick-up-uri disponibile, fiind întrecut doar de noul Ford Ranger şi destul de aproape de celebrul Toyota Hilux. Isuzu D-Max, Mitsubishi L200 şi Nissan Navara au preţuri ce se învârt în jurul valorii de 30.000 euro pentru echipări şi motorizări similare.

Siguranţă

Amarok a fost testat de către EuroNCAP în 2010. A înregistrat atunci patru stele scor general la testele de impact. Gradul de protecţie pentru pasagerii adulţi a fost de 86%, în ce pasagerii copii au fost protejaţi în proporţie de 64%. Un scor slab a fost cel pentru protecţia pietonilor, de doar 47%. 

Volkswagen nu face rabat la dotările de siguranţă, Amarok având în dotarea standard şase airbaguri, dar şi sistem de pilot automat, un element extrem de util la rularea pe autostradă.

Ţinută de drum

Când spunem pick-up ne gândim la un automobil robust, chiar puţin spartan, capabil să care fără probleme tot felul de obiecte pe orice fel de drum. Amarok îndeplineşte aceste criterii, dar taie de pe listă "spartan". Suspensia sa este excelent reglată, în ciuda axei spate cu arcuri lamelare. Trece fără probleme peste orice denivelare, iar la drum lung cei de la bord călătoresc în confort deplin. Pe teren accidentat sau pe drum forestier de proastă calitate, puntea spate rigidă începe să ţopăie dacă nu adaptăm viteza, dar acest neajuns este minor faţă de avantajele arcurilor lamelare în cazul unui pick-up. Oricum, Amarok este cel mai iertător pick-up pe care l-am condus până acum. Feelingul la volan se asemană mult cu cel pe care îl ai când conduci un SUV. Trebuie doar să te obişnuieşti cu dimensiunile mari, pentru că cei 5.2 metri pot fi mai dificil de controlat în spaţii mai înguste şi cu consola spate foarte lungă. În rest, oricine poate conduce un Amarok dacă are bunul simş de a ţine cont de dimensiuni. 

Vizibilitate

La volanul lui Amarok stai sus şi poţi vedea fără probleme în faţă. Montanţii parbrizului sunt destul de groşi şi pot jena uneori vizibilitatea, dar problemele cele mai mari sunt la manevrele cu spatele. Dacă exemplarul nostru de test nu ar fi avut hardtop-ul aplicat peste benă, lucrurile ar fi fost mai simple. O singură lunetă, destul de amplă, oferă vizibilitate bună, dar trebuie să ai grijă la lungimea benei atunci când parchezi cu spatele. Cu hardtopul aplicat, lucrurile se complică. Cel de la volan priveşte practic prin trei lunete. Una este cea a maşinii, plus două rânduri de geamuri ale capacului de benă. Acestea sunt fumurii şi afectează vizibilitatea, însă cel mai dificil este faptul că cele două geamuri de la îmbinarea benei nu pot fi curăţate. Ploaia şi vizitele la spălătorie vor îmbâcsi aceste două lunete şi în timp nu vei mai avea nici un fel de vizibilitate în spate. Cel de la volan va trebui să se bazeze doar pe oglinzile laterale. În plus, consider că un automobil cu asemenea dimensiuni exterioare trebuie să aibă obligatoriu senzori de parcare, element pe care modelul de test nu îi avea în lista de dotări.

Tehnologie

Amarok este un pas înaintea altor pick-up-uri cu soluţii ceva mai vechi, dar rămâne fidel reţetei clasice. Sistemul 4x4 şi reductorul sunt comandate cu ajutorul unor butoane în loc de clasica manetă care încă se regăseşte pe anumite modele. Amarok oferă şi diferenţial spate blocabil, plus sistem de asistare la coborârea pantelor. La capitolul confort, Amarok-ul nostru avea scaune încălzite şi pilot automat.

Sistemul audio era absolut decent şi este un model răspândit pe gama de modele VW. Iar între cele două indicatoare analogice din bord există un display digital pe care sunt afişate informaţii de la computerul de bord. 

Design

Volkswagen Amarok are un design care emană robusteţe. Partea frontală este dominată de farurile rectangulare care au devenit semnătura acestui model. Este un automobil care atrage suficiente priviri în trafic, dar multe dintre acestea sunt cauzate de sigla VW de dimensiuni considerabile de pe grila radiatorului. În plus, foarte multe elemente de caroserie erau cromate pe modelul nostru, ceea ce-i oferă un aspect interesant. Ne-ar fi placut să vedem mai multe elemente de protecţie pentru mersul pe drumuri dificile. Per total, Amarok arată foarte bine pentru un pick-up, chiar şi la câţiva ani buni de la lansare. 

Nu ne-a placut

  • Lipsă protecţii pentru offroad
  • Cutie manuală etajată scurt
Date tehnice - Volkswagen Amarok (2011-2016) 2.0 TDI 120KW D.Cab Highline
Combustibil
Diesel
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1968
Lungime mm
5254
Putere maxima CP (rpm)
163 (4000)
Latime mm
1954
Cuplu maxim Nm (rpm)
400 (1500)
Inaltime mm
1834
Viteza maxima km/h
182
Greutate kg
1882
Acceleratie 0-100 km/h s
n/a
Ampatament mm
3095
Tractiune
spate
Volum rezervor litri
80
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
n/a
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Volkswagen Amarok (2011-2016)

Ultimele teste

Comentarii (19)

  • Am fost anul trecut intr-o expeditie la pescuit langa Chilia Veche plecand din Tulcea cu: Dusterul 4x4 al meu, un Amarok si Aro pick-up vechi . A plouat o zi intreaga si la intoarcere Dusterul si Amarokul s-au chinuit profund sa iasa la liman pe un drum desfundat, dar am trecut prin locuri si mai rele (nu spun ca Dusterul a fost mai bun pentru ca nu stiu eram in fata Amarokului, Aro s-a descurcat minunat, problemele lui sunt pe asfalt) nu a fost nevoie de sufa ca sa ne scoata.
    Deci este bun pe drumuri forestiere dar uscate!
    22 19
  • La treaba cu vizibilitatea in spate, ati gandit ca un sofer de turism :) Incearca sa te uiti prin bena plina cu diverse. Amarok este o camioneta si trebuie tratat ca atare!
    35 4
  • Ma bucur ca ati testat si aceasta masina. Dar va spun sigur ca daca o testati un an si vara si iarna pe offroad si pe sosea o sa va schimbati pararea. Tatal meu a cumparat in 2008 un Ford Ranger XLT de 2.5 litri cu bena deschisa destul de bine dotat. Il folosea pt. a cara materiale de constructii si multe altele. A carat si bolovani (bena full), nisip (la fel..bena full). A mers cu el in offroad 70 de mii de km numai pe drum forestier greu (de primavara pana iarna inclusiv) timp de 3 ani. Masina si in ziua de azi merge excelent, fara sa se fi defectat ceva. In afara de consumabile nu a schimbat nimic la ea. Si are acum 150 de mii de km din care 70 de mii pe offroad facuti. Masina de noua a costat 32 de mii de euro.
    In 2011 cand si-a amortizat investitia si a terminat leasing-ul la ea, a cumparat si un Amarok cu bena semideschisa (doar cu capac care acopera bena) si el destul de bine aranjat la 35 de mii de euro. Motor 2.0 TDI. Aceeasi problema la cuitie...smuceste foarte rau cand schimbi indiferent cat de fin ai merge cu ea. Nu trage la fel de bine ca Ford-ul, a ramas mereu iarna cu el inzapezit (si asta cu cauciucuri de iarna de calitate ), este foarte zgomotoasa in comparatie cu Ford-ul. In afara de finisaje putin mai bune si putin mai confortabil nu se ridica la nivelul Range-ului.
    Levierul ala de treci de pe 2x2 pe 4x4 era bine sa il puna nu butoane. La Ford da rezultate foarte bune maneta....si cu cauciucuri de vara pe acelasi drum facut si cu Amarok, Ford-ul a trecut fara probleme.
    Ranger + (se descurca foarte bine in offroad, motorul silentios si performant, cutie bine gandita si usor de folosit + traditie).
    - (calitatea materialelor mai ales interioare, vopseaua nu e asa buna si ramane patata cand o speli, se matuieste in doi ani si necesita polisare).
    Amarok + (calitatea materialelor buna, confortabil, design mai frumos)
    - (motor zgomotos si slabut incomparatie cu concurenta, cutie nu prea buna, foarte slab in offroad (macar are garda inalta si mai compesnseaza cu asta), zgomotos, pret nejustificat de mare la cate minusuri are.
    ps. Ar fi frumos sa faceti un test comparativ cu noul Ranger si Amarok pe acelasi traseu (mai ales iarna). Pariez pe Ranger ca va castiga si la capitolele unde are minusuri. Noul Ranger are finisaje la fel de bune ca VW, arata mai bine ca cel vechi iar motorul de 2.2 e mai performant.
    47 37
  • 2x2????? copile, tu ai trotineta Amarok?? :)))))))) mare ti-e gradina Doamnee!!!
    15 32
  • @MarchenM
    2x4...scz. Am gresit eu.
    28 11
  • Prefer un NISSAN Navara sau Toyota Hilux.
    47 22
  • club4x4
    Conteaza f mult cauciucurile la o masina cand te bagi pe drumuri grele, degeaba ai un sistem 4x4 super-avansat daca nu stii sa-l folosesti si te bagi ca tartanul in noroi cu anvelopele stock, de strada... Am vazut multi asemenea "voinici" ca cel din primul comentariu care habar n-aveau cu ce se mananca offroadul...
    30 3
  • Agentul
    Dupa parerea mea, Amarok se remarca in primul rand prin faptul ca are cea mai mare bena, cu dimensiuni sensibil mai generoase fata de ceilalti competitori, dar si o sarcina utila mare (953 kg), in conditiile in care este cel mai scurt model. Pe drumuri forestiere si cu macadam reuseste cel mai bun compromis de setare al trenului de rulare in materie de confort, chiar si atunci cand se ruleaza cu bena goala si orice pick-up este in general destul de rigid. In teren accidentat, Amarok plateste oarecum tribut acestui aspect deoarece are o cursa a suspensiei destul de scurta, iar la trecerile peste obstacole mari cu incrucisare de axe se intampla destul de des sa ridice repede doua roti de pe sol si de aceea sa aiba balans cu inertie mare. Totusi, optional poate fi dotat cu un diferential autoblocant pe puntea spate si are un program off-road inteligent care ii aduc beneficii mari in teren accidentat. Amarok are si avantajul de a fi cel mai usor de condus pe strada, avand o directie si o cutie de viteze ca la un autoturism, iar motorul sau este cel mai economic si este foarte placut in exploatare datorita sistemului bi-turbo care permite un cuplu foarte mare la turatii mici.
    10 15
  • Daca as avea bani, in clasa asta as prefera sa iau un Dodge Ram cu motor de 3.0 diesel cum ii si pe Grand Cherokee. Nu de mult a fost introdus in America acest model si ii foarte apreciat.
    9 17
  • @Sam
    BV ! E masina mea preferata din clasa pick-up-urilor ! Deci nu sunt singurul care il apreciaza si consider ca e cel mai bun pick-up. Este foarte luxos am vazut...premium 100%. Din pacate nu am mers cu asa ceva si nu am prea vazut pe la noi. Chiar mi-as dori sa merg cu noul model macar in dreapta. Nu am stiut ca au pus si diesel de 3 litri pe el..
    Ai idee cat costa exact unul ?
    13 14
  • antonny
    nu isi merita numele de Fermierul ......
    11 6
  • hahahha
    @Agentul
    Asta-i prezentare de agent de vanzari?! Asta-i prezentare de amator baiatule! Lasa-te de meserie, da-ti demisia si apuca-te de vandut fasole in piata. N-ai nicio treaba!
    10 5
  • AndreiRN
    Cam multe calitati se pun in spinarea unui pickup de oras.
    Ca sa ai pretentii de ferma trebuie sa ai loc pt cativa porci sau macar o vaca sau sa poti incarca 10 baloti de lucrena macar.
    Dodge Ram Cummins inca face regula pt fermieri adevarati.
    8 10
  • @Sam & Scorpionul.negru ...

    ia priviti la ei acasa .... ram usa / canada ...
    nu au deocamdata in dotare motorul de fiat de 3.000 cmc ... au diesel de la cummins de 6.700 cmc !!!
    motorul de la fiat de 3.000 cmc e intr-adevar pus pe Jeep Gr. Cherooke ... dar inca nu a fost verificat pe piata, abia anul asta au intrat cu el ... asa ca trebuie sa aveti macar inca vreun an rabdare ca sa apara primele impresii legate de fiabilitatea lui ...

    pe legaturile ce vi le-am pus puteti vedea si preturile lor ...

    http://www.ramtruck.ca/en/

    http://www.ramtrucks.com/model-compare/quick-chart/?modelYearCode=CUT201313

    cit despre aspectul "lux/premium" ... nici ram, nici f-150, nici gmc/chevrolet nu au asa ceva pe camionetele/pick-up-urile astea... in fond astea-s "camioane" de lucru, hai sa le compar cu boii ce erau mai demult pusi la lucru greu (plug, carausie, etc) de dimineata pina seara nu masini de lux !!! sint binisor finisate si au materiale de calitate corecta, dar sint cumparate de micii meseriasi si de mici companii, sau ferme; aia chiar nu vor ceva luxos !!!!! ...
    li se pun "cozi" gen remorci speciale in fc. de tipicul muncii la care vor fi utilizate ... le-am vazut in lucru, cu remorci cu care sa transporte automobile (3-5 buc.), cu remorci de carat cai (pina la 6 cai/remorca), cu rulote, etc ...
    intr-adevar senzatiile ce ti le dau "bestiile" astea sint greu de explicat, trebuie sa le conduci tu insuti sa sti despre ce e vorba ...
    si sa le auzi "ciurda de bivoli" mugind ... atunci cind sint fortate !!! si nu se sufoca atunci cind vad un deal/munte mai greu de urcat !!!

    in fine, in europa nu veti intilni prea des asa ceva ... in schimb in america de nord e plin ...

    cit despre vw amarok ...
    e ceva practic, dar cam scump, oricum nu il vad ca fiind o masina cu capabilitate mare in afara soselelor sau ca posibilitate de a-l pune la "munca grea" ... nu merita comparat cu modelele/marcile americane ca nu se adreseaza aceluiasi tip de client si nici aceluiasi tip de utilizare, unde mai pui ca e si intr-o alta clasa de dimensiuni. e buna sa mai iesi la iarba verde, excursii, stiu eu, ceva clasic, fara pretentii speciale, dar atita vreme cit au clienti ... eu le doresc succes, chiar daca nu o sa ajung vreodata sa imi cumpar vreunul ....

    drumuri bune s-aveti !
    12 2
  • pentru specialistul in 4x4 club4x4
    In articol s-a scris:
    1. Modelul testat de noi a venit echipat cu un hardtop pentru benă cu geamuri laterale şi lunetă încălzită. Acest accesoriu este produs de Sigma şi are un preţ de 3.820 euro, dar îţi transformă practic pick-up-ul într-un off-roader complet
    2. Pe teren accidentat sau pe drum forestier de proastă calitate, puntea spate rigidă începe să ţopăie dacă nu adaptăm viteza, dar acest neajuns este minor faţă de avantajele arcurilor lamelare în cazul unui pick-up.
    Nu este off-roader complet, iar pe drumuri forestiere mai grele nu este cazul sa-l folosesti, parerea mea masina nu este facuta pt acest lucru.
    Vorbesti de pneuri: mai dai inca 4000€ pentru un set care sa faca un pic mai bine off-road si sa fie bune pentru sarcina mare? ma indoiesc!
    Una este, sa-ti iei un Suzuki vechi, sa-l modifici cum crezi tu ca este mai bine ca sa incerci un pseudo off-road si alta este un off-road adevarat.
    5 6
  • Motor de 2 litri ?! 160 CP? Bataie de joc ! Si sa ne lase cu vrajeala de marketing biturbo.
    7 5
  • @Scorpionul.negru Noul Ram cu motorul de 3.0 diesel a fost testat de car and driver: http://www.caranddriver.com/reviews/2014-ram-1500-ecodiesel-v-6-first-drive-review
    Ar costa in jur de 40 de mii de dolari. Si da si eu is impresionat de interior. Daca compari pick-urile Americane si cele Europene la interior ii o diferenta enorma in defavoare Europenelor. Cu atat mai dezamagitor cand vad ca Europenele nu-s nici macar mai ieftine, 40k pentru un Amarok mi se pare enorm.
    3 1
  • AndreiRN
    Masina pt gradinar de oras si nicidecum fermier.
    0 1
  • daniEL
    Doamne ce acrii sunt strugurii din gradina vecinului :)
    înainte sa comentați aiurea puneți-va fesele alea grase intrun Amarok Highline cu cutie automata .
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru