Miercuri, 09.01.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Încă de la lansare, Sandero a fost un model special pentru Dacia. Vorbim despre primul hatchback modern al constructorului român, care nu a fost văzut cu ochi buni de publicul din România, iubitor al sedanurilor şi, deci, al lui Logan, Motivele sunt clare: are portbagajul mai mare şi preţul mai mic. Străinii nu au făcut discriminări de acest gen şi s-au îndrăgostit imediat de Sandero, după cum ne-au arătat cifrele de vânzări.
Odată cu noile generaţii ale lui Sandero şi Logan, Dacia a păstrat o diferenţă de preţ între cele două modele, respectiv 300 de euro. Cu sau fără această diferenţă, Sandero tot rămâne acel model special, care nu pare să aparţină gamei Dacia, aspectul său fiind de "maşină germană".
Pe parcursul celor 2.000 de kilometri alături de noul Sandero TCe în România, am auzit numeroase păreri din partea publicului referitoare la noul model. Majoritatea se concentrează pe design: "Nu arată a Dacia, zici că este un Polo. Arată bine". În mod interesant, situaţia s-a repetat şi în Regatul Unit, dar în altă formă. Odată cu noul limbaj de design, sperăm ca Sandero să-i facă pe români să lase prejudecăţile deoparte şi să-l aprecieze pentru ceea ce este, chiar dacă nu are un portbagaj de 500 de litri.
Dacia Sandero (2012-2016)
0.9 TCe 90CP Man Laureate
- Pret de pornire 6.990 €
- Pret model testat 11.450 €
- Taxa auto 71 €
Motor / Transmisie
Motorul 0.9 TCe reprezintă prima unitate turbo pe benzină din istoria mărcii româneşti care urmează trendul downsizing-ului. În sfârşit, Dacia are motor turbo cu trei cilindri în linie, care a sosit mai repede decât ne aşteptam. Ce trebuie să reţinem de aici? Este cea mai puternică unitate otto alături de care va fi oferit noul Sandero, iar alternativa diesel dezvoltă tot 90 CP, dar şi un cuplu motor semnificativ mai mare. În cazul în care vreţi neapărat un Sandero pe benzină (sau nu vă permiteţi un Sandero diesel), aceasta este motorizarea pe care trebuie să o alegeţi.
De ce? Foarte simplu. Unitatea TCe de 90 CP îşi trădează foarte rar cilindreea, spre deosebire de fratele său aspirat, de 1.2 litri, alături de care veţi şti întotdeauna că nu vor fi surprize plăcute când apăsaţi acceleraţia. Practic, motorul TCe ne dă senzaţia unui motor aspirat de 1.6 litri, dacă nu chiar senzaţia unuia ceva mai mare. Un alt element plăcut este livrarea cursivă a puterii, iar etajarea transmisiei te ajută să profiţi la maximum de acest amănunt, noul Sandero TCe putând fi condus într-un regim subturat pentru un "benzinar". În tot acest timp, motorul este foarte silenţios şi surprinzător de rafinat. Singurele momente în care TCe-ul a dat dovadă de mai puţin rafinament au fost momentele în care era subturat şi vibra, respectiv momentele în care atingea o turaţie de peste 4.000 rpm, atunci când se făcea auzit în habitaclu. În ceea ce priveşte transmisia cu cinci trepte, aceasta are o timonerie corectă pentru segmentul său, fiind suficient de precisă şi cu o cursă rezonabilă.
Însă, au fost şi elemente care nu ne-au plăcut la noua motorizare din gama Dacia. Faptul că este atât de mică (ne referim la cilindree) înseamnă că avem un cuplu maxim mai puţin impresionant, cu toate că este identic cu cel atins de vechiul propulsor de 1.6 litri din gama Dacia. Astfel, în unele momente avem senzaţia că nu avem suficientă putere la dispoziţie, iar nivelul ridicat al cuplului motor atins la turaţii joase te face să subturezi motorul în anumite situaţii, mai ales dacă asculţi cu sfinţenie de indicaţiile de schimbare a treptei date de computerul de bord.
Consum
Consumul mediu declarat al lui Dacia Sandero TCe este de 5.3 litri la sută. În regim urban, constructorul argeşean anunţă un consum de 6.6 litri la sută, pe când consumul extraurban este declarat la 4.6 litri la sută. Primul dezavantaj în faţa rivalilor este lipsa unui sistem Start-Stop, care ar fi redus semnificativ consumul în mediul urban. Avem însă o funcţie ECO, activată prin apăsarea unui buton, despre care reprezentanţii Dacia spun că reduce consumul cu până la 10%. Am circulat atât cu funcţia ECO activată, cât şi cu funcţia ECO dezactivată, fără să percepem aportul său în reducerea consumului de carburant, cum ar fi fost cazul unui sistem Start-Stop.
În modul urban, am înregistrat un consum situat între 6.8 şi 7.7 litri la sută. În regimul extraurban, Sandero înregistrează un consum situat între 5.9 şi 6.4 litri la sută, incluzând patru pasageri şi bagaje. Pe autostradă, la 120 km/h în treapta a cincea, TCe-ul are o turaţie de 3.000 rpm şi înregistrează un consum de 8.1 litri la sută.
Performanţe
Fişa tehnică a lui Sandero TCe 90 anunţă 11.1 secunde de la 0 la 100 km/h şi viteza maximă de 169 km/h. În majoritatea situaţiilor, Sandero oferă reprize corecte, nefiind necesară retrogradarea cu o treaptă pentru a accelera mai puternic. Cei 90 CP şi 135 Nm nu satisfac întotdeauna setea de viteză a şoferului, dar sunt perfect rezonabili pentru un model din acest segment. Nu vei fi cel mai rapid la plecarea de la semafor, dar nu pentru asta este făcut Sandero TCe.
Interior
Mica vacanţă de sărbători ne-a asigurat mai multe ore la volanul noului Sandero, perioada fiind suficientă pentru a înţelege mai bine interiorul noului model de la Mioveni. Astfel, am avut timp să ne obişnuim cu toate elementele de la bord, fie ele bune sau rele. Să analizăm în detaliu noul Sandero.
După cum am observat şi la primul contact cu Sandero, scaunele din faţă au acelaşi profil ca în cazul primei generaţii, dar acum integrează un set de airbag-uri laterale în standard. Nu există suport lombar reglabil, iar acestea tind să devină obositoare la drumuri mai lungi de cinci ore. O altă modificare o reprezintă tapiţeria acestora, care are un model în relief, destul de plăcut la atingere. Calitatea percepută a interiorului a crescut subtil mai ales datorită designului proaspăt, pentru că la bord găsim aceleaşi plastice dure - dar rezistente în timp - cu care ne-a obişnuit gama Dacia. Deci nu trebuie să vă aşteptaţi la surprize majore dacă sunteţi deja clienţi Dacia. Cât despre eterna plângere românească referitoare la comenzile geamurilor electrice montate pe consola centrală şi claxonul montat pe maneta de semnalizare, rezolvarea e simplă - te vei obişnui cu ele după ce le foloseşti de suficiente ori. Asta-i realitatea. Bancheta spate fracţionabilă 1/3-2/3 este standard pentru Sandero, iar clienţii pot comanda interiorul în două combinaţii de culori.
Volumul portbagajului a rămas la 320 de litri, la fel ca în cazul generaţiei precedente, ceea ce asigură o poziţie excelentă în segment din acest punct de vedere. Ce înseamnă asta în termeni mai uşor de perceput? Bagajele a patru persoane. Locurile din spate nu s-au schimbat aproape deloc, spaţiul disponibil fiind suficient pentru trei adulţi de constituţie medie.
Preţ de achiziţie
Pe piaţa din România, Sandero pleacă de la 6.990 euro cu TVA inclus, cu 300 de euro mai mult decât Logan, fratele său cu portbagaj de 510 litri. Versiunea de top, Laureate, pleacă de la 10.100 euro cu TVA inclus. Cel mai ieftin Sandero cu motor TCe, cu nivelul de echipare Ambiance, costă doar 9.000 de euro.
În cazul exemplarului testat, avem un preţ de 11.450 euro cu TVA inclus. Diferenţa de preţ este datorată de adăugarea unei vopsele metalizate (300 euro), a pachetului Look (350 euro), a pachetului Securite (400 euro) şi a sistemului MediaNav (300 euro). Singurele opţionale nebifate pe listă sunt harta completă a Europei (100 euro) şi cotieră centrală (100 euro).
Chiar şi la cei 11.450 euro ai modelului testat, Sandero TCe 90 Laurate rămâne cea mai bună ofertă de pe piaţă, la mai multe mii de euro distanţă de modelele concurenţei echipate similar.
În ceea ce priveşte rivalii, este suficient să comparăm preţul versiunii de top din gama Sandero cu cel al versiunii de bază din oferta unor competitori, pentru a observa că modelul din Mioveni tot este mai ieftin în majoritatea cazurilor.
Siguranţă
EuroNCAP nu a testat încă noua generaţie a lui Sandero. Prima generaţie a obţinut 3 stele la testele din 2008, dar criteriile de testare au devenit mai stricte de atunci. Ne aşteptăm ca noua generaţie să obţină o clasare cel puţin la fel de bună, având în vedere nivelul superior de dotări de siguranţă cu care Sandero părăseşte fabrica.
Vă reamintim că, începând cu această a doua generație, Sandero are în standard ESP, ABS+AFU şi patru airbag-uri pentru orice nivel de echipare, o premieră pentru Dacia.
Ţinută de drum
Sandero nu a fost niciodată un model sportiv, contrar aşteptărilor unor clienţi mioritici. Modelul din Mioveni a fost orientat spre confort din primul moment, oferind o ţinută de drum respectabilă pentru preţul său. Servodirecţia electro-hidraulică este plăcută la viteze mici, dar începe să-şi trădeze rădăcinile low-cost la viteze mai mari, alături de suspensie. Am fi dorit ca direcţia să fie puţin mai fermă, pentru a oferi mai mult feeling la manevrele care au loc la viteze mai mari decât cele abordate în oraş.
Suspensia nu excelează la capitolul tehnologie, nefiind nimic inovator la aceasta, dar îşi face treaba de minune şi pe drumurile bombardate din România. Amortizarea imperfecţiunilor se face destul de silenţios, pe când craterele se simt la fel ca în majoritatea automobilelor de pe piaţă.
În ceea ce priveşte ruliul în viraje, acesta este prezent în aceeaşi măsură ca în cazul rivalilor, Sandero încadrându-se cu succes în media segmentului la acest capitol. Cât timp abordezi virajele corect şi cu o viteză demnă de un om cu capul pe umeri, nu ai de ce să îţi faci probleme. Sandero nu îţi va face surprize neplăcute, iar ESP-ul va face tot posibilul să te "scoată" din situaţiile neaşteptate găsite pe drum, cum ar fi nisipul, praful şi gheaţa, după caz şi noroc.
Vizibilitate
Sandero nu pune probleme în materie de vizibilitate, deoarece se bucură de suprafeţe vitrate relativ mari pentru segmentul B. La fel ca în cazul altor capitole, cei de la Dacia au preferat să evite experimentele şi să apeleze la soluţiile existente. Astfel, avem aceeaşi oglindă centrală care pare să acopere mai bine luneta și un set de oglinzi laterale cu dimensiuni generoase, mai mult decât suficiente pentru traficul de zi cu zi.
Tehnologie
Pentru doar 300 de euro, sumă incredibil de mică în industria auto, îl puteţi echipa pe Sandero cu un sistem navigaţie cu ecran tactil şi conexiune Bluetooth. Lista de dotări mai include şi comenzi pe volan, tempomat, limitator de viteză, oglinzi electrice, geamuri electrice, închidere centralizată şi senzori de parcare spate, o parte dintre acestea fiind integrate în pachetul de opţionale "Securite", care costă 400 de euro. Cu toate acestea, cheltuiţi 700 de euro pe dotări care v-ar fi costat către 1.500 de euro în cazul rivalilor, asta în cazul în care acestea erau disponibile.
Modelul din Mioveni se concentrează să ofere strictul necesar pentru şofer și puțin mai mult decât atât, iar acest lucru se vede în special atunci când îl comparăm cu pachetele oferite de rivali. Partea bună este că ecranul navigaţiei este de dimensiuni potrivite, iar serviciile multimedia incluse sunt simplu de folosit.
Hărţile pentru România sunt gratuite, pe când cele pentru Europa vă costă 100 de euro în plus şi pot fi updatate ulterior gratuit timp de 6 luni. Oricum aţi face calculul, tot este mai ieftin decât rivalii şi eventualele oferte aftermarket, a căror integrare nu este întotdeauna fericită, ca să fim politicoşi. În ceea ce priveşte acuritatea hărţilor, Sandero cunoaşte ţara noastră minunată mai bine decât un localnic, acesta neprezentând nicio indicaţie greşită în traseele pe care le-am solicitat, cu micile ocolişuri şi devieri mai mult sau mai puţin intenţionate.
Singura nemulţumire referitoare la sistemul de navigaţie vine la capitolul afişării informaţiilor referitoare la restricţiile de viteză valabile pe segmentul de drum parcurs, această opţiune nefiind prezentă în meniul sistemului MediaNav. Poate că o actualizare software va avea în vedere şi acest element.
Design
După cum au declarat mai mulţi designeri de-a lungul timpului, cea mai dificilă sarcină pe care o pot primi este să desenze un model accesibil. Indiferent de segmentul de care aparţine acel model, treaba devine extrem de dificilă. În segmentul opus stau designerii care desenează modele de lux şi supercar-uri, unde preţul contează mai puţin.
Cât despre noul Sandero, modelul este cel mai "occidental" produs actual al celor de la Dacia, acesta purtând cele mai puţine elemente care îi trădează originea. Din păcate, alături de preţul ridicat al generaţiei precedente în raport cu Logan, acest lucru i-a adus vânzări mai slabe în România faţă de pieţele din Europa de Vest. Ceea ce ne duce la o generalizare intenţionată: românii vor maşini cu un portbagaj cât mai mare, pe când vesticii pot să aprecieze estetica unui model accesibil mai bine decât noi.
Oricum ar fi, noul Sandero arată mult mai bine decât predecesorul său, iar acest lucru se vede şi pe stradă. Fie că ştiu sau nu despre ce este vorba, cei din jur se uită cu admiraţie la noul Sandero, iar majoritatea părerilor referitoare la aspectul noului model sunt pozitive.
Ne-a placut
- Preţ imbatabil
- Spaţiu interior
- Motorizare reuşită
- Dotări opţionale accesibile
- Nivel de siguranţă activă şi pasivă superior generaţiei precedente
Nu ne-a placut
- Direcţia şi suspensia nu au fost actualizate
- Volanul nu este reglabil şi în profunzime
- Suport lateral scaune faţă
- Aspectul unor materiale de la interior
Date tehnice - Dacia Sandero (2012-2016) 0.9 TCe 90CP Man Laureate | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Dacia
-
Potrivit celor mai recente cifre, înaintate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Dacia a comercializat peste 500.000 de mașini, pe Bătrânul Continent, în primele 11 luni din 2024. (Joi, 19 Decembrie)
-
Constructorul de la Mioveni a înregistrat 10.000 de comenzi pe platforma proprie de e-commerce. Mașina aniversară este un Duster Extreme, de ultimă generație. (Luni, 16 Decembrie)
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul de la Mioveni, deținut de gigantul Renault, continuă să parieze pe Logan și, în prezent, se lucrează la o nouă generație. Anunțul a fost făcut chiar de vicepreședintele Dacia, Patrice Levy-Bencheton. (Joi, 17 Octombrie)
-
Automarket a călătorit, în mare secret, la Berlin pentru a face cunoștință cu noua Dacia Bigster. Pe scurt, vorbim despre cel mai mare model al mărcii de la Mioveni și prima Dacia echipată cu plafon panoramic. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale, dar și un video. (Miercuri, 09 Octombrie)
Mi se pare logic, adica poti spune ca ai motor pe masina!!!
Prostie pe fata cu motorasele astea sub 1200, fie ele si turbo!
Daca nu cumva este o eroare, atunci acest consum la mers constant cu 120 km/h este foarte mare pentru un motor de 0.9 turbo si pt gabaritul lui Sandero, chiar si cu 4 persoane si portbagaj plin. Tot mai sper ca este doar o greseala si ca cifra corecta este de fapt 6.1
tot un diesel merita. ala chiar consuma 5-6% pe autostrada.
2. M-am convins ca adevaratele motoare economice sunt dieselurile de cilindree mica si hibridele (motor ardere interna + baterii). La benzinare e frectie la picior de lemn, in sensul ca papa benzina orice ai face.
Dau si un exemplu ca sa fiu foarte clar. Daca merg cu un Logan 1.4, eu si inca un pasager, fara bagaje, si tin piciorul constant pe pedala fara a mai "freca" schimbatorul de viteze decat fff rar, si merg cu 90km/h in treapa V extraurban, iar in localitate cu 50-55km/h in treapa IV.........am consum total de 4.8-5.0 litri 100km. Deci daca o lasi in pace sa mearga ea asa cuminte, de nebuna la drum lung....ai consum de diesel. Dar iti trebuie nervi tari si timp la dispozitie.
Cum o freci la menta, cum accelerezi sau franezi, cum sari de 100km/h, cum schimbi la greu vitezele..........imediat o ia razna consumul de benzina si sare de 6litri/100km.
3. Masinuta asta cu motor turbo chiar poate fi economica, daca vrei si ai timp de mers constant pana la 100km/h. Altfel, daca o bazai si o freci.......consumul din carte e doar o iluzie frumoasa.
4. Nu faceti greseala sa mai cumparati vreodata o masina noua, fie ea si dacie, fara sa aiba aer conditionat si directie asistata. O SA VA BLESTEMATI ZILELE. Mai bine mai asteptati si strangeti bani pentru asa ceva, sau nu o mai cumparati.
@cel cu naveta Oradea-Bistrita: tu ai facut raliu cu o masina incarcata, pe un traseu relativ sinuos si cu multe diferente de nivel. Ai torturat cat ai putut un 1.4 aspirat cu 2 supape pe cilindru si atunci normal ca ti-a sarit consumul peste 10. Dar un mers constant la 120 km/h pe autostrada e mult mai economic decat distractia ta rutiera de anul trecut.
ne baga pe gat tot felu de prosti......ba k e tehnologizat,ba ca de generatie noua si consuma cu pipeta.........
conteaza foarte mult si stilu de condus......conditi atmosferice......presiunea in pneuri......si multi alti factori........
La Focusul meu de 1.6 ecoboost la 120km/h ia in jur de 7-8.
Va rog sa specificati si de ce ati votat negativ ! Pai mai colegilor de pe automarket, eu nu dau golfu meu vechi de 11 ani pe un logan 2 aparut in 2012, pentru ca este inferior golfului meu! Eu nu imi laud masina, ci va deschid ochii sa vedeti ce masini scoate marca dacia in anul 2012.
P.S. - Cum pot sa fiu eu impotriva grupului vag, daca ei au scos in 2001 masina care e mult mai buna ca una din 2012 ?? Crede-ti ca eu nu as fi vrut sa-mi cumpar o masina noua ? Dar slava lui Dumnezeu, ca mi-a dat si minte, nu numai bani..
- Despre siguranta care o ofera sandero nu mai zic nimic ! Prefer sa va mint in fata si sa va declar invingatori !
Iti explic eu daca imi permiti, daca spui ceva de Dacia sau de Renault, chiar si o remarca mai neutra asa, esti taxat, sunt cei mai multi, ce sa-i faci:). Acum daca ai facut prostia sa mai spui ca Golfu tau de 11 ani nu-l dai pe un Logan nou, cam nasol, mai ai si nemteasca pe deasupra, suna a aroganta.
P.S. - Fratilor, cumparati loganuri si masini sandero, nu sunt impotriva! Nu fac reclama la vw sau masini second ! Dar nu mai credeti asa orbeste la tot ce se face reclama ! Pun pariu ca peste zece ani, vw golf al meu de 20 de ani o sa fie mult mai fiabil ca un logan luat acum de nou ! De comfort si siguranta nu mai zic nimic, stati voi comfortabil si simtiti-va in siguranta in logan ! Acum, ca se deschid la logan airbagurile dupa 2 minute de la accident nu e nimic, bine ca totusi se deschid !! (nu e gluma, am prieten care a patit asa)
Automarket declara 8.1 % ori e gresit ,ori masina are km foarte putini .....
Focus la 130 km/h in treapta a6a la2800 rpm are consum instantaneu de 6.8-7,2 % masina avand aproximativ 6500 km
@euombun.....pai si logan de 1.6 consuma la viteza aia cam 7-7.5 %.....ia spune si cati km ai sau cati faci/an ???....eu nu as cumpara un golf sh de 11 ani o masina tarfelita de neamt si forjata la refuz .....sunt comparati gresite din toate puctele de vedere
Ma bucur, asadar, sa te revad si te felicit pt felul documentat in care iti expui ideile (cu referire la primul tau comentariu din 2013).
Si ca incheiere: tatal meu a fost proprietar de dacia 1310 timp de 20 de ani. Acum ceva timp a hotarat sa isi schimbe masina si surpriza: tot masina second a luat ! Concluziile le trage-ti voi !
@WWW - poti sa dai like la toate comentariile de cate 10 ori pe zi daca iti stergi istoricul si dai refresh la pagina. La a 11-a votare te opreste serverul Automarket pe motiv ca s-au primit prea multe voturi de la IPul tau ... daca schimbi IPul mai ai voie la 10 voturi.
@0.9TCe - consuma la fel ca toate motoarele turbo de maxim 1.0litri. Nu este nici o greseala, 8% este un consum normal pentru un motor mic caruia i se cere mult.
@Euombun - ia sa vezi cat de repede o sa am suficiente voturi negative cat sa imi fie ascuns comentariul (desi, din mai toate punctele de vedere, nu am spus nimic neadevarat, jignitor etc.)
de la 2L turbo in sus totul se schimba........motoarele chiar sunt performante.........
nu are rost sa te amagesti cu motoare ca acest 0,9TCe care binenteles ca e un pas inainte daca le comparam cu vechile propulsoare de 1.4 si 1.6 din gama Renault.......in schimb as alege 1.5dci pt. o masina ca sandero si logan(parerea mea)
Pacat sincer nu stiu in ce stil au condus cei de la AM masina, dar e o dezamagire consumul mai ales ca masina are la vreo 1100 kg ca e varinta full, deci ii usoara.
De ce am intervenit la un articol cu Dacia? Fiindcă, vă vine să credeţi sau nu, mi s-a făcut dor de Daciile noastre ancestrale, care aduceau un pic cu Saab :) Iar astăzi parcă mi se par tot mai…frumoase, atunci când le mai zăresc ici-colo pe stradă. Nu mă omoram cu ele nici când erau la putere, dar acum, pe fundalul alienării globale a calităţii design-ului auto, o Dacia 1310, de pildă, o consider o reuşită istorică!
Sandero…Un nume frumos, rezonant, la fel de atractiv ca sombrero, dar ca maşină…îmi pare rău pentru posesorii ei: n-o înghit deloc! De fapt, dezavuez orice produs actual al Daciei, exceptând oarecum Duster, care, hm, nu arată chiar rău…Oricum, este dincolo de orice dubiu că Renault ne crede prea tâmpiţi, luându-ne drept nişte imbecili fără cultură, altfel nu-mi explic de ce ne rezervă asemenea cutii de cartofi (halal evoluţie!), care şi-au început sinistrul drum “ascendent” cu Nova. De ce nu plămădeşte la Mioveni direct maşini Renault?! Sau să le pună sigla de Dacia, ca în cazul Chrysler-Lancia, dar să-şi păstreze body-style francez. OK, preţurile ar urca ceva mai sus în acest caz, dar se poate ceva pe lume fără sacrificii?
Revenind la Dacia, este cumplit ca o naţiune să cumpere maşini autohtone doar fiindcă o măgulesc preţurile amărăştene cu care producătorul local o îmbie, nepăsându-i de faptul că acestea jignesc minimul simţ estetic cultivat de Dumnezeu în fiecare om! Doamne, de ce ne-ai lăsat să decădem în halul ăsta?!
PS: Eu, unul, stând de obicei prost cu lovelele, prefer totuşi să aştept până îmi va ajunge barba la glezne, dar să mă reped să-mi iau o ieftinătură “nou-nouţă” doar fiindcă m-ar mânca palmele să conduc ceva contemporan, orice, numai să conduc efectiv…never forever!
Ce trebuie să reţinem de aici?"
Da, cum e asta cu in sfarsit dar a sosit mai repede ;macar exista si o intrebare.
Daca sunt multumit de ea? Foarte, e o masina corecta pentru banii ei, dar nu are prestanta, nu e pentru condus sportiv, pentru drumuri lungi, pentru vanitosi sau cocalari.
Daca sunt pasionat de masini? Da, dar nu fanatic, ca multi pe aici, care si-ar da sufletul sa apere un brand sau altul.
Daca am condus/posed(at) masini din categorii superioare Loganului? Da.
Daca mi-as cumpara? Probabil ca da, daca ar fi sa imi iau o masina sub 10k coco si cu costuri mici de intretinere.
Nu prea e logic faptul ca masina e stigmatizata, dar lumea e plina de idioti (sa ma scuze cei care se simt).
PS: Daca il cred pe "euombun" ca un Golf IV 1.6 consuma sub 7l/100km la 120kmph? Categoric NU. Am vazut multe Golf-uri si Leon-uri cu ultrapopularul 1.6 8V, si toate erau gurmande. Nici FSI-ul nu se apropie de cifrele alea.
Logan 1.4 de ex consuma cam 6.5 - 6.8l la 120kmph
P.S. - Nu uitati cand mergeti cu masina in service si solicitati garantie, sa le spuneti celor de acolo ca sunteti cetateni europeni si aveti drepturi !
Sunt si cateva lucruri de criticat:
- cuplul motor este foarte mic pentru un motor turbo pe benzina (doar 135 Nm pe cand 1.0 EcoBoost de la B-Max de 100 CP are, daca nu ma insel, 170 Nm).
- gradul de siguranta pe care il ofera masina - chiar si cu ESP si cu 4 airbag-uri, ati vazut cat de slab s-a clasat Lodgy. Nu ma astept ca Logan/Sandero sa performeze. S-a spus clar ca au fost proiectate pe 3 stele EuroNCAP si 3 stele vor obtine (din care, probabil, o stea doar pentru faptul ca au ESP si nu stiu ce atentionari de dezactivare al airbag-ului pasagerului). In cazul unui accident, diverse pictograme insirate prin habitaclu nu vor salva viata nimanui.
- un alt lucru care nu mi-a placut a fost intarzierea cu care se misca GPS-ul: abia dupa vreo 4 km de la o anumita intersectie si-a dat seama ca nu mergeam in directia stabilita. GPS-ul de pe telefon a reactionat imediat si mi-a stabilit ruta alternativa. Deci, oare chiar isi merita MediaNav banii? Eu prefer o consola cu butoane, pe care sa le invat in timp si sa le actionez fara sa ma uit la ele decat un touchscreen la care trebuie sa ma uit cand accesez diverse functii (si astfel sa-mi iau privirea de la drum).
- NU mi-a placut amplasarea comenzilor pe volan (pentru cruise-control si limitatorul de viteza). Daca tii mainile pe volan in pozitia "9 si 15", cu degetele mari in interiorul volanului, ajungi sa acoperi butoanele cu mana si chiar sa le actionezi involuntar.
- despre actionarea geamurilor electrice nu mai zic; poate ca autorul articolului are dreptate: ajungi sa te obisnuiesti cu ele prin folosirea repetata. Totusi, nu inteleg: de ce la Lodgy se poae iar la Logan / Sandero, nu se poate?
Si inca un lucru care nu-mi da pace: este actualul Sandero un face-lift de amploare al vechiului model? Are acesta sasiul vechiului model? Mi se pare mie, sau geamurile de la usile din spate sunt cam....identice cu ale vechiului model?
Chiar si daca aceste doua marci salutare ar disparea, la propriu, de pe fata pamantului, ele ar continua sa traiasca nu numai in inimile noastre, ci si pe...viu: Saab avioane si sisteme, Volvo camioane si industriale. Oricand ar putea incolti iarasi sectoare de autoturisme din companiile-mame. Din acest punct de vedere, stau atat de linistit...Asa ca nu mor caii cand vor cainii, Suedezule :) Alles gut!
pai mai individule...tu compari un golf care a costat 20 000 euro cu un Logan de 8000 euro?......e ca si cum te-ai compara tu cu o maimuta si ai avea si pretentia sa te recunoastem de superior in fata ei.........
Daca grupul VAG construia acum 11 ani un Golf care sa coste nou 8000 eur si tu il conduceai acum........maimuta cu care tu te compari isi manca banana pe capota ta si iti arata si un deget acum.....cap de capra ce esti!
"Bolidul" meu este pe sub caroseria rotunda un Golf IV, deci are cam 1200 kg, un cx insignifiant (pentru ca nu a contat prea mult cand a fost proiectat - designul a contat mai mult), 1400 cmc si 75 CP.
La 120 km/h am o turatie de 3200 rpm si am un consum undeva intre 6.5 si 7l/100 km, In conditiile in care vorbim de un motor aspirat care la peste 120 km.h nu prea se simte in largul lui. Iar acesta e un consum de Golf de 1.6. Doar ca la Beetle consumul nu a contat atat de mult. In fine.
Pe mine sincer nu prea ma mira consumul asta de pe Sandero, cam la fel consuma si motorul de 1.6. Si cum in mare masura partea tehnica s-a pastrat, evident exceptie facand acest motor, nu prea ar trebui sa ne mire. Si inca ceva:
"În ceea ce priveşte transmisia cu cinci trepte, aceasta are o timonerie corectă pentru segmentul său, fiind SUFICIENT DE PRECISA şi cu o cursă REZONABILA." Deci ca si in cazul primei generatii, etajarea cutiei nu prea ajuta consumul in general.
Totusi nu uitati ca vorbim de o masina low cost care incearca sa foloseasca o parte din tehnologiile avansate ale companiei mama. Evident ca nu le poate folosi pe toate din rationament de costuri, gen o cutie mai buna.
mi-am facut si eu cont ca .... e mai bine asa, chiar de nu o sa folosesc prea mult avantajul asta .... am vazut ca si alti utilizatori - pe care-i apreciez - au inceput sa se inscrie ca sa fie la "adapost" !
imi place ca sinteti amindoi pe-aci, chiar de aveti opinii divergente, cred ca e bine sa fie doi "eseisti/scriitori" pe-aci .... nu-s totdeauna de acord cu ce spuneti dar imi place CUM o ziceti .... si mi-ar place sa va "intepati" asa, mai "sportiv" sau "fair-play" .... cu bun simt, ca sa cistigam cu totii ceva din citirea comentariilor voastre !
ma bucur ca saabcuantic a revenit .... chiar daca alte dati nu-i raspundeam direct, sper sa mai stai pe-aci si nu pleca ochiul la orice apare si e deranjant ....
sandero .... sa nu uitam ca e o masina ieftina (100% de acord cu LauCalin). asa ca sa ne bucuram de ce ofera la banii aia .... gusturile nu-s discutabile. motorul? mic si nesatul ? cutia de vit. imprecisa? pai cine-o ia vrea sa faca curse ? ma indoiesc .... pretentii ? nu trebuie sa fim absurzi: de ex. AM a pus un "-" (minus) ca volanul nu e reglabil in profunzime ! pai la banii aia sa zici multam ca-l poti regla : cit de cit ! sint masini cu pret dublu sau chiar triplu si nu ofera reglajul in profunzime !
sandero/logan = masini care sint concepute sa te duca din A in B cit mai ieftin !!! (pret minim de: achizitie, asigurare, intretinere, carburant !) asta e realitatea ! si trebuie luata ca atare ....
eu sint de parere ca decit sa cheltui 8.000 E pe o masina uzata, prefer sa iau una noua, cu garantie, etc .... dar aia nu inseamna ca trebuie sa fie toata lumea de acord cu mine !
drumuri bune tuturor !
eu am avut primul logan aproape 7 ani, l-am vandut de curand si l-am comandat pe cel nou, care sigur e o evolutie fata de ce am avut eu. iar cum primul nu mi-a facut nici o problema pe 85.000 km, sper doar ca cel nou sa fie la fel de fiabil, desi mi-e un pic frica de electronica in plus. cat despre consum, cum nu aveam computer de bord mi-e greu sa spun cat facea vechiul meu 1.4 mpi la 120 pe autostrada, dar sigur la drum lung, pe calculate intre plinuri, avea un consum de 6,2 mediu. singura ezitare de a cumpara din nou logan au fost stelele alea, sigur as fi platit fara sa clipesc 500 de euro pentru niste airbag-uri in plus. pana atunci, sper ca si cu masina viitoare sa nu am ghinion sa intre vreun prost peste mine
Poate fi real atit un consum de 6,5 la 1.6 cit si unul de 8 la TCe.
Dar cred ca la fel poate fi real un consum de 10 sau 12 la 1.6 aspirat si unul de 5 la TCe de 0.9.Eu nu uit ca cea mai mare variabila in cazul consumului este soferul.Inainte sa cumpar actuala masina, mi se spunea ca motorizarea aleasa se duce si in consum de 15%.Dupa ce am luat masina, mergind linistit am calculat ceva gen 8,5.
Si in urma incercarilor a mai multe volane, urmatoarea masina sint sigur ca Dacie va fi.Neaparat cu motor TCe, preferabil TCe 115.
@Sebastian Toma
Si mi-ar placea ca si viitoarele Dacii sa isi pastreze butoanele pe consola si mai ales CLAXONUL PE MANETA!Va rog nu confundati preferintele personale cu ergonomia doar din obisnuinta de a conduce alte masini.Nu toate dotarile trebuie sa fie identice, chiar daca unii s-au obisnuit sa se raporteze la nemtesti.Nu ca ar fi rau intr-un fel sau altul, dar mici caracteristici (traditie ar fi mult spus) pot evidentia un anumit sentiment pentru o marca oarecum terna, avind in vedere ca e avut in vedere un pret cit mai bun.
mereu mi s`a parut ca pretul daciei echipata complet nu se justifica (vezi dusterul de 17000). logan/sandero merita sa`l cumperi doar in echiparea medie, acolo e imbatabil.
eu unul nu pot insa sa trec peste cele 3 stele euroncap.
Europeanul e pragmatic : are nevoie de o masina cat mai scurta pentru a o parca usor si nu isi cara casa dupa el in portbagaj : are bani si isi cumpara mancarea necesara .
P.S. porcul de la tara este foarte bun, cu mult mai bun decat porcul cu buletin de oras si steroizi.
Motorul acela de 1.6 102 CP din 2001 nu scoate 6,5l/100km la 120 km/h nici daca te rogi de el. Nici daca aveai 6 trepte nu reuseai consumul declarat de tine. Cine cunoaste acest motor stie cat de gurmand este.
Din pacate, consumul real e mult mai mare decat cel dat in carte, care e realizat in conditii ideale (cel extraurban e la viteza constanta de 90 km/h, fara franari si accelerari bruste, etc.), acest lucru fiind amplificat de prezenta turbinei, care da un consum foarte mare la turatii mari (la accelerari bruste) si de cilindreea foarte mica (0,9 l) pentru o masina de peste o tona.
De asemenea, fiabilitatea motoraselor turbo e mult mai mica decat a celor aspirate, din cauza numeroaselor piese in miscare si a fortarii la turatii mari.
Ca design, partea din fata a noului Logan e oribila si anosta, parca ar fi inspirata de la vechea Dacie 1300, iar cea din spate e fortata de adoptarea acelorasi stopuri de pe Sandero (pt. economie ?), care sunt impuse fortat, fara legatura cu designul portbagajului.
Asa ca cine vrea motorul de 0,9TCe Renault sa nu mearga pe autostrada ca nu pt asta e facut.
In privinta noilor motorizari fie ele benzina sau diesel trebuie sa avem in calcul ca sunt la inceput de drum mai ales in industria benzina turbo. Cel mai probabil tehnologia v-a avansa o data cu timpul pentru Dacia/Renault si consumurile si multe altele vor scadea sau creste (calitatea materialelor)
In acceasta vara am facut turul tarii cu logan 1.4 intr-o saptamana. am mers 1800 km si consum a fost mediu 5.3 (greu de crezut dar atat mi-a consumat)
Sunt fost posesor de Dacie Logan 1.4 si Logan MCV 1.5 si actual posesor de Opel 2.0 t benzina care imi consuma 7.5 in afara la 140 la ora. (Toate consumurile au fost calculate la pompa nu pe CB)
PS:
1. Testul cu sandero s-a facut iarna (cand toate masinile consuma mai mult)
2. Motorul este NOU nerulat/nerodat sau numiti cum vreti voi este normal ca acest consum sa scada dupa 10-20000 km
Stima!
Hai sa vadem:
- nu are scut motor metalic (e din pastic) asa ca adio drumuri forestiere.
- nu are bara stabilizatoare.
- nu are reglaj lombar pt scaunul soferului, inacceptabil pt o masina peste 10 mii de Euro
- platesti cu 2000 de euro mai mult fara de Laureatul vechi si primesti gadgeturi de cel mult 500E
Are in plus doar ESP-ul dar nu pt ca vrea Dacia, ci pentru ca UE interzice comercializarea masinilor fara el.
Nu mai are identitate, cum avea vechiul Sandero, toata fata masinii inclusiv bordul, este IDENTICA cu cea de la Logan.
Asa ca...
La preturile oferite de gama Dacia, in special cea de top de peste 10500 Euro , exista cel putin o alternativa in gama Opel.E adevarat cu un adaus de 1000-2000 euro. Subscriu la afirmatia unui domn ca suntem prea saraci ca sa luam lucruri ieftine. Compromisul in siguranta si fiabilitate, generat de proiectarea ieftina se va razbuna mai tarziu in diferite forme-financiare si Doamne ferest!, prin accidente!