de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 31.01.2011
-
-
Trimite pe:
Vine o vârstă când simţi că trebuie să laşi deoparte nebunia anilor de burlăcie şi decizi să te aşezi frumos la casa ta. Mai întâi soţia şi apoi copiii. Deja ai o familie care creşte rapid şi te gândeşti să renunţi la vechiul tău coupe de clasă mică, în favoarea unui model cu ceva mai multe uşi şi ceva mai mult spaţiu. Ajungi să te gândeşti la un break de segment mediu, soluţie destul de comună, rapidă şi destul de accesibilă. Dar, ce ar fi dacă în locul unui banal break opţiunea s-ar îndrepta către un segment cu ceva mai multă gardă la sol, cel al SUV-urilor. Un astfel de model ar putea oferi spaţiu similar şi posibilitatea de a căra cu succes familia la munte, în condiţii de siguranţă. După ce am condus vreo câteva zile versiunea revizuită a actualului X-Trail, am ajuns să ne punem o întrebare simplă: "De ce mai există break-uri?"
-
Pret de pornire
28.290 €
-
Pret model testat
33.490 €
-
Taxa auto
413 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
X-Trail vine în România cu o singură motorizare, un diesel de 2.0 litri, în patru cilindri, ce garantează resurse decente şi un consum rezonabil, specific segmentului din care face parte. Unitatea se bucură de tehnologii contemporane eficiente, cum sunt injecţia directă, common rail şi filtrul de particule, reuşind să se supună normelor de poluare Euro 5. Dieselul, ceva mai gălăgios în anotimpul rece şi la regim de turaţii înalte, oferă celui din spatele volanului un total de 150 de cai putere, resimţiţi la 4000 de rotaţii. Cuplul motor de 320 Nm, deşi nu impresionează pe hârtie, se dovedeşte a fi mai mult decât suficient în situaţiile de trafic real, unde se simte în efectiv complet atunci când acul turometrului ajunge la 2000 de rotaţii. SUV-ul se mişcă vioi, indiferent de terenul pe care rulaţi, chiar şi atunci când în maşină se află toată familia şi bagajele unui concediu prelungit. Spiritul dinamic se simte bine atunci când sursele sunt transmise doar punţii faţă, energia domolindu-se atunci când şoferul alege modul 4x4. Nissan foloseşte o transmisie manuală, etajată bine, care exploatează plăcut şi eficient cei 150 de cai şi cei 320 de Nm. Şoferul are la dispoziţie şase rapoarte, o timonerie intuitivă şi chiar un indicator de schimbare a treptei de viteză, deci premizele ideale pentru a obţine un consum redus.
Consum
X-Trail înghite, potrivit oficialilor japonezi, 7.8 litri de motorină la fiecare 100 de kilometri parcurşi în oraş. În realitate valoarea poate urca până la 9 litri atunci când temperaturile de afară sunt relativ scăzute şi pedala de acceleraţie nu este menajată. În afara aglomerărilor urbane, SUV-ul nipon promite doar 5.5 litri/100 de kilometri, o valoare pe care o puteţi obţine dacă nu săriţi de 90 de km/h, folosiţi doar tracţiunea faţă şi etajaţi corespunzător treptele de viteză. În caz contrar, computerul de bord va indica aproximativ 6.5 litri/100 de kilometri. Comparat cu ceilalţi rivali, X-trail pierde teren doar în faţa lui Antara, care, deşi beneficiază de mai multă putere, oferă un consum extraurban ceva mai mic.
Interior
Interiorul lui Nissan X-Trail oferă încă o mostră de obsesivitate japoneză, resimţită în special la nivelul finisajelor. Nissan a căutat să îmbine perfect materialele şi să nu lase loc de interpretări răutăcioase. Chiar dacă materialele păstrează un aer ceva mai rece şi sobru, fiind destul de neprietenoase la atingere, habitaclul este unul destul de echilibrat. La acest aspect contribuie scaunele destul de confortabile pe distanţe lungi, suprafaţa vitrată foarte mare şi spaţiul interior generos. Trebuie să precizăm că pasagerii de pe locurile din spate vor fi trataţi regeşte, atât la nivelul capului cât şi la nivelul picioarelor. Avem cu siguranţă mai mult spaţiu decât într-un break de segment mediu. La fel şi în portbagaj, unde pot încăpea bagajele a cinci pasageri. Volumul de 479 de litri (603 litri când podeaua dublă este înlăturată) şi accesul facil la portbagaj sunt alte două caracteristici care pot înclina balanţa în favoarea SUV-ului japonez. Fiind vorba de un model cu veleităţi familiste, nu puteau lipsi spaţiile de depozitare, amplasate fix acolo unde ai nevoie, multe la număr şi mereu încăpătoare.
Preţ de achiziţie
Comparat cu ceilalţi rivali din segment X-Trail poate părea o maşină scumpă, mai ales pentru că este disponibil doar cu o singură motorizare şi nu beneficiază de versiuni entry-level, uneori sub motorizate, ale concurenţilor, Preţul SUV-ului japonez pleacă de la 28.290 de euro cu TVA inclus, preţ valabil pentru versiunea cu transmisie manuală şi nivel de echipare Confort. Pentru a putea simţi însă pe deplin confortul trebuie să urcaţi puţin în ierarhia nivelurilor de echipare şi să alegeţi vârful de gamă Elegance, care pleacă de la 33.490 de euro cu TVA şi include cam tot ce v-aţi putea dori. Opel Antara, revizuit recent de echipa de ingineri din Russelsheim, pleacă de la 21.515 de euro, însă un motor de talia lui X-Trail, diesel de 164 de cai putere, poate scoate din buzunar începând cu 23.600 de euro. Dacă adăugaţi tracţiune integrală şi un nivel de echipare generos, eticheta poate indica însă şi 27.880 de euro. Americanul Dodge Nitro, regăsit tot mai des pe străzile din România, vine cu o singură motorizare, un diesel de 2.8 litri şi 177 de cai putere, care costă 32.103 euro cu TVA. Fratele de concern, Renault Koleos, pleacă de la 27.300 de euro cu TVA. Dieselul de 150 de cai putere este evaluat la 27.500 de euro, iar un nivel de echipare de top, urcă eticheta până la 30.350 de euro. Văzut de asemenea foarte bine în România, Outlander este fără îndoială cea mai tentantă opţiune. Preţul său porneşte de la 19.509 euro, în cazul versiunii pe benzină de 147 de cai putere. Pentru un diesel de 177 de cai, românul trebuie să plătească 28.155 de euro, la care se mai pot adăuga alte câteva mii dacă se optează pentru tracţiune integrală şi un nivel de echipare bogat. În cele din urmă, Peugeot 4007, cu al său HDi de 2.2 litri şi 177 cai putere se vinde la noi în ţară cu 37.737 de euro, valoare deosebit de piperată, chiar şi pentru un nivel de echipare mai mult decât suficient.
Siguranţă
Actuala generaţie a modelului X-Trail a fost testată de EuroNCAP încă din 2007. SUV-ul japonez a obţinut atunci doar patru stele pentru protecţia pasagerilor adulţi. Pentru protecţia copiilor i-au fost acordate patru stele şi pentru cea a pietonilor doar două. Punctajul general nu este unul excelent, X-Trail prezentând un risc mare de rănire la nivelul genunchilor pasagerilor şi la nivelul gâtului. Pentru a putea evita astfel de situaţii neplăcute, modelul dispune de mai multe sisteme de siguranţă active, printre care deja cunoscutele ABS cu EBD, ESP şi asistenţă la pornirea în pantă. Echiparea standard include şi şase aribaguri, două frontale, două laterale şi două cortină.
Ţinută de drum
X-Trail se poate dovedi în multe situaţii un model cu aspiraţii off-road decente. Modelul dispune de o platformă şi un tren de rulare destul de competent în teren accidentat, unde dimensiunile îi permit să abordeze trasee cu un grad de dificultate mediu. Şleaurile adânci, noroiul cleios sau zăpada proaspătă nu vor pune probleme atunci când se foloseşte un set de pneuri corespunzător. X-Trail dispune de un unghi de atac de 28 de grade, de un unghi de degajare de 24 de grade şi de o gardă la sol de 21 centimetri. Atunci când drumul forestier sau şleaul pe care rulaţi devine periculos este bine de ştiut că unghiul de înclinare laterală este de 49 de grade. Pentru orice escapadă off-road este bine să cuplaţi tracţiunea integrală inteligentă a celor de la Nissan, care vine şi cu un mod Lock. Funcţia te scoate din necaz, cu condiţia de a nu duce la extrem limitele maşinii.
Pe asfalt, X-trail se simte la fel de bine, exceptând demarajele făcute cu pedala la podea în modul 4x2. Cuplul transmis doar punţii faţă se resimte destul de deranjant în volan, drept pentru care este recomandat ca unele manevre să se desfăşoare în modul 4x4. Acelaşi tip de rulare este recomandat şi pe porţiunile de drum virajat, unde ruliul specific caroseriei mari îşi va face simţit prezenţa destul de insistent.
Vizibilitate
Deşi este un model cu dimensiuni generoase, X-Trail nu are probleme de adaptabilitate la mediul urban. Oglinzile laterale generoase, luneta bine proporţionată, precum şi întreg spaţiul vitrat, fac ca orice manevră să fie uşor observată de cel de la volan. În sprijinul său vine şi camera pentru marşarier, care ajută atunci când avem de a face cu obstacole greu de observat.
Tehnologie
Revizuirile operate de Nissan pe noul X-Trail aduc o serie de tehnologii noi şi posibilitatea de a opta pentru un nivel de echipare ceva mai generos. Pe lângă climatizarea automată, scaunele încălzite şi sistemul audio cu conexiune auxiliară, Nissan oferă şi o serie de gadget-uri care vor face deliciul pasionaţilor. Inspiraţi de divizia de lux Infiniti, japonezii oferă în lista de opţionale un sistem multimedia premium, semnat de Bose, care costă 2300 de euro. Acesta oferă un sistem audio cu CD, DVD, mufă auxiliară şi Bluetooth, care redă fidel sunetul prin cele nouă difuzoare ale sale, incluzând aici şi subwoofer-ul. Sistemul vine şi cu o navigaţie, un hard de 40 de Gb, dintre care 9.3 Gb dedicaţi melomanilor, un ecran color cu funcţie touch-screen de 7 inch şi comandă vocală. Funcţiile sistemului multimedia pot fi transplantate şi pe volan, care, deşi apare încărcat la prima vedere, se dovedeşte a fi foarte intuitiv. Din lista de dotări nu lipsesc senzorii de parcare, de lumină şi ploaie, tapiţeria din piele şi nici acoperişul vitrat cu trapă acţionată electric, care amplifică senzaţia de habitaclu aerisit.
Design
Revizuirile gândite de japonezi cu ocazia faceliftului se dovedesc a fi foarte discrete. Forma blocurilor optice faţă a fost uşor restilizată, iar luminile posterioare au primit LED-uri, pentru a fi mai uşor vizibile pe timpul nopţii. Spoilerul a fost şi el uşor redesenat, iar jantele sunt disponibile acum cu un design nou. În termeni generali, faceliftul gândit de Nissan face bine actualului X-Trail, readucând în lumina reflectoarelor un model care căzuse în ultima vreme în anonimat.
Ne-a placut
- Spaţiul interior
- Dimensiunile generale
- Consum redus
- Suprafaţa vitrată
Nu ne-a placut
- Ruliul în viraje
- Design controversat
Date tehnice - Nissan X-Trail (2010-2014) 2.0 dCi 150CP Elegance |
Combustibil
Diesel |
Nr. usi
5 |
Motor tip / cilindri
Linie |
Nr. locuri
5 |
Cilindree cmc
1995 |
Lungime mm
4635 |
Putere maxima CP (rpm)
150 (4000) |
Latime mm
1790 |
Cuplu maxim Nm (rpm)
320 (2000) |
Inaltime mm
1700 |
Viteza maxima km/h
190 |
Greutate kg
1605 |
Acceleratie 0-100 km/h s
11.2 |
Ampatament mm
2630 |
Tractiune
4x4 |
Volum rezervor litri
65 |
Cutie viteze
M |
Volum portbagaj litri
603 |
|
Vezi versiuni si preturi
Mai multe detalii despre Nissan X-Trail (2010-2014)
@hexagon
1. X-trail si Koleos sunt SUV-uri compacte si n-au nicio treaba cu Q7, ML sau X6.
2.sistemul 4x4 e intr-adevar unul din cele mai performante de pe piata, dar este conceptie Nissan 100%, nu Renault. Ce exista pe Renault Koleos vinde de la Nissan, nu invers. Macar cu motorul ai nimerit-o sa zicem... a aparut in urma colaborarii dintre Renault si Nissan.
@Automarket
X-Trail n-a fost niciodata in anonimat. Presa de specialitate a avut intotdeauna a avut intotdeauna un respect deosebit pentru capabilitatile Nissan-ului X-Trail.
Devalorizarea e in limite normale: un X-trail 2.0 150cp, diesel cu 40.000 km la bord e ~15.000 euro, ceea ce mult mai bine decat orice koreeana.
NISSAN SI RENAULT FAC MASINI..IAR COPILASUL LOR, DUSTERUL, II O BIJUTERIE...
Chiar nu se ocupa nimeni de copiii retarzi de pe forum? Despre masina,.... robusta si capabila in off-road insa doar pt. cei cu 30k in cont!
Break-urile rezista si rezista bine datorita faptului ca pretul de achizitie este mai redus decat in cazul unui SUV si totodata sunt si foarte practice!
Mi-a placut mult introducera!
Iar pretul e foarte bun raportat la calitate. M-am interesat:
X-trail 2.0 150 CP (baza) cu discount aplicat, ajunge la 24.500 euro
Creati suspiciuni in legatura cu obiectivitatea voastra...
Mai ai mult laptic de baut pana iti vei da tu seama cum stau lucrurile
Cine vrea unul, le recomand aceasta masina.