Drivetest Citroen C5 Tourer
2.0 Diesel Turbo (BlueHDI) 150CP Man6 SeductionMarti, 19.07.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Fiecare vârstă are capriciile şi nevoile ei. Şi cum fiecare etapă a vieţii vine cu aspiraţiile sale, este normal ca acestea să se oglindească şi în garaj. Dacă în adolescenţă îţi doreai o maşină mică, fâşneaţă, cu care să te poţi strecura prin oraş, după ce ai trecut de 20 de ani începi să te orientezi către un hatchback sportiv, dar care să consume puţin. Când deja te pregăteşti să devii statornic încep să te atragă mai mult sedanurile. Iar când vorbim deja şi de primul copil, ajungi să te gândeşti la break-ul care ţi se părea complet neatrăgător în anii tinereţii.
În testul de astăzi ne-am imaginat a fi şoferul unei familii care aşteaptă venirea berzei şi se pregăteşte în acest sens cu un break încăpător. Pentru scenariul nostru am ales un C5 Tourer, proaspăt ieşit din cuptoarele Citroen cu un facelift binevenit.
Citroen C5 Tourer
2.0 Diesel Turbo (BlueHDI) 150CP Man6 Seduction
- Pret de pornire 23.670 €
- Pret model testat 34.570 €
- Taxa auto 417 €
Motor / Transmisie
Am avut alături de noi un C5 Tourer pus în mişcare de deja celebra reţetă HDi, cu patru cilindri şi o capacitate de 2.0 litri. Motorul dezvoltă 163 de cai putere şi un cuplu motor de 340 de Nm, resimţiţi la 2000 de rotaţii. Chiar dacă unii şi-ar dori ca momentul motor să apară ceva mai devreme, cei 340 de Nm sunt un impuls plăcut şi foarte util, mai ales atunci când ai nevoie de ceva care să te împingă mai repede în acea depăşire pe care ai calculat-o greşit.
Resursele sunt suficiente pentru a imprima break-ului de 1700 de kilograme un caracter dinamic decent, destinat unui părinte ce vrea doar o maşină cu care să-şi ducă copiii la şcoală şi să plece în concedii prelungite.
Alături de unitatea HDi, care mai toarce zgomotos când urcaţi către zona roşie a turometrului, se va afla o transmisie automată cu şase trepte, care interacţionează cu cel de la volan în stilul Citroen, adică jovial. Traseul schimbătorului este diferit de ceea ce aţi văzut până acum, dar are un rol bine definit: acela de a nu confunda treptele. Retrogradările se fac bine doar dacă vă aflaţi în modul Sport, funcţie care trezeşte la viaţă instinctele maşinii. În restul situaţiilor, schimbarea treptelor este orientată către confort.
Consum
Versiunea diesel este clar cea mai recomandată alegere pentru familişti. Oferă resurse suficiente şi garantează un consum bun. Chiar dacă transmisia automată îşi cere drepturile, C5 Tourer reuşeşte să se mulţumească cu aproximativ 11 litri la 100 de kilometri în oraş, atunci când funcţionează aerul condiţionat. Pe şoselele patriei, noi am scos un 7.5 litri/100 de kilometri în regim de autostradă.
Dacă ne uităm în fişa tehnică, unde versiunea consumă oficial doar 9 litri în oraş şi 5.7 litri în afara lui, C5 Tourer stă mai bine decât motorizarea comparabilă a lui Insignia Sports Tourer, dar ceva mai slab decât cele cele ale lui Ford Mondeo Wagon şi Volkswagen Passat Variant.
Performanţe
În materie de performanţe C5 Tourer nu se doreşte a fi un atlet. Se achită de un sprint de la 0 la 100 de km/h în 10.2 secunde, adică suficient pentru a nu le crea stări de greaţă copiilor aflaţi pe locurile din spate. Viteza maximă sare de 200 de km/h, adică mai mult decât suficient pentru nevoile unui familist şi cele ale unui român.
Deşi diferenţele la acceleraţie sunt insesizabile, Insignia Sports Tourer Mondeo Wagon şi Passat Variant se descurcă mai bine, ultimul ajutat şi de 10 cai putere în plus.
Interior
Interiorul este capitolul la care C5 Tourer îşi răsfaţă pe cât posibil clienţii. Diferenţele de performanţă şi consumul ceva mai mare în oraş sunt chestiuni care pălesc în faţa unui habitaclu care îţi urează un călduros "Bine ai venit!" imediat ce deschizi portiera. Materialele sunt prietenoase la atingere, iar pachetul Exclusive, testat şi de noi, poate duce la un orgasm tactil, generat de pielea cu cusături contrastante ce îmbracă bordul şi feţele uşilor. Totul este căptuşit cu grijă şi atenţie la detalii.
Iluminarea caldă a instrumentelor de bord, ecranul navigaţiei încastrat perfect în planşa de bord şi elementele cromate din abundenţă vor trezi invidia "jucătorilor" din segmentul premium.
Spaţiul interior este generos însă lipsesc spaţiile de depozitare uzuale. La capitolul confort trebuie să amintim de scaunele extrem de odihnitoare pe trasee lungi şi solicitante.
Din păcate, C5 Tourer plăteşte tribut atunci când vine vorba de portbagaj. Deşi acesta este suficient de încăpător pentru patru pasageri, o familie şi ale sale acareturi poate avea nevoie de mai mult de 533 de litri.
Preţ de achiziţie
Faceliftul lui C5 Tourer pleacă de la 23.670 de euro cu TVA, o valoare destul de piperată pentru o versiune care vine propulsată de un motor 1.6 VTi de 120 cai putere. Preţul este şi cu mult mai mare decât cel al rivalilor direcţi: Mondeo Wagon percepe 22.200 de euro, Insignia Sports Tourer are un preţ de pornire de 21.510 euro, iar "băiatul popular" al segmentului, Passat Variant, are o etichetă de 21.629 de euro.
Dacă ne uităm la versiunea de top testată de noi, 2.0 HDI şi nivel de echipare Exclusive, preţul este de asemenea unul destul de greu accesibil pentru o familie cu venituri medii: 34.570 de euro cu TVA. Trebuie să ţinem însă cont că nivelul de echipare include cam tot ce ţi-ai putea dori de la un break şi este, în multe cazuri, superior celui oferit de rivali. Dacă ne uităm în segment observăm iarăşi discrepanţe mari: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI Powershift şi echipare Titanium costă 29.950 de euro; Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI şi echipare Cosmo costă 31.410 euro; Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI cu DSG, tracţiune integrală 4Motion şi nivel de echipare Highline costă 33.040 de euro.
Siguranţă
În condiţiile în care varianta sedan a modelului francez a obţinut cinci stele în cadrul testelor EuroNCAP, este normal să transferăm rezultatul şi fratelui cu portbagaj. Nu este greu să realizăm motivele acestei performanţe, C5 Tourer fiind echipat în standard cu ABS, EBD, ESP şi ASR, şase airbaguri şi centuri pretensionate. Nu mai vorbim de avertizorul pentru depăşirea benzii de circulaţie, care poate fi comandat cu puţin peste 400 de euro.
Ţinută de drum
C5 Tourer nu îşi propune sportivitate. Break-ul francezilor promite şi asigură un confort de invidiat. Mai ales atunci când vorbim de suspensia Hydractive 3+, care a făcut celebru brandul din Hexagon. Disponibilă cu mai multe trepte de coborâre sau ridicare a gărzii la sol, suspensia te transpune instant pe covorul lui Aladin, care pluteşte fără probleme peste obstacolele oraşului: gropi, şine de tramvai, borduri.
Reversul medaliei se simte însă atunci când te trezeşti prea relaxat pe porţiunile de drum virajat. E nevoie de apăsarea butonului sport, pentru o rigidizare destul de artificială a suspensiei. Chiar şi aşa, ruliul rămâne unul pronunţat, iar direcţia este departe de a fi una tocmai precisă. Se cade aşadar să ne gândim la C5 Tourer ca la o maşină ce pune pe primul plan confortul şi garantează clipe plăcute pasagerilor săi.
Vizibilitate
Deşi vorbim despre un break, C5 Tourer nu pune mari probleme la capitolul vizibilitate. Toată suprafaţa vitrată a maşinii, incluzând aici şi acoperişul panoramic, are ca scop crearea unui habitaclu luminos în care pasagerii şi cel de la volan să se simtă cât mai aproape de exterior. Şoferul dispune în plus de un decupaj favorabil al lunetei, de oglinzi suficient de bine proporţionate şi de o retrovizoare electrocromă, care protejează ochii de farurile celor din spate. Tot pe timp de noapte, şoferul va găsi foarte utile farurile adaptive cu xenon, care urmăresc îndeaproape traiectoria ideală.
Tehnologie
Un etalon al confortului nu putea să-şi priveze pasagerii de cele mai noi gadget-uri. În materie de tehnologie, C5 Tourer reuşeşte să ţină pasul chiar şi cu cei mai noi rivali. Pe lângă sistemul audio de înaltă fidelitate, conexiunea Bluetooth, aerul condiţionat pe două zone şi sistemul de navigaţie, C5 Tourer vine cu un portbagaj acţionat electric şi cu un pseudo-masaj la nivel lombar, care, deşi nu se poate ridica la nivelul de complexitate al celui regăsit pe modelele premium BMW, Mercedes şi Audi, are un rol relaxant, mai ales pe distanţe lungi.
Pentru şoferii cu ceva mai puţină răbdare, bordul încărcat de butoane ar putea crea probleme. E nevoie de timp pentru acomodarea cu multitudinea funcţiilor şi cu raspunsul mai greu al butoanelor.
Design
Faceliftul a adus o tuşă reuşită părţii frontale, care acum poate fi individualizată mai bine cu ajutorul LED-urilor. Unii ar putea fi însă tentaţi să afirme că, dimpotrivă, LED-urile au aruncat francezul de clasă medie în oala modelelor care aleargă după spectaculos, ştirbindu-i din originalitatea care caracterizează brandul. Este o chestiune de viziune, interpretată diferit de cei care văd maşina pe stradă.
Cert este că C5 Tourer rămâne o maşină atrăgătoare, care păstrează încă ceva din filosofia îndrăzneaţă a francezilor, capabilă să strecoare la nivel vizual o serie de detalii ce dau aromă look-ului general.
Ne-a placut
- Suspensia confortabilă
- Calitatea materialelor
- Suprafaţa vitrată
Nu ne-a placut
- Precizia direcţiei
- Amalgamul de butoane
- Preţul piperat
Date tehnice - Citroen C5 Tourer 2.0 Diesel Turbo (BlueHDI) 150CP Man6 Seduction | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Citroen
-
Potrivit celor mai recente zvonuri, Citroen ar putea elimina din gama de modele nava amiral C5 X la finalul acestei generații. Francezii vor să se concentreze pe modele compacte și subcompacte. (Vineri, 07 Iunie)
-
Francezii de la Citroen publică primele imagini și informații referitoare la noul C3 Aircross. SUV-ul de segment B poate găzdui până la 7 pasageri și va avea inclusiv o versiune pur electrică. (Joi, 18 Aprilie)
-
Citroen C4 și C4 X pot fi comandate acum și alături de o motorizare mild-hybrid la 48V. Ansamblul dezvoltă 136 de cai putere, iar prețurile pornesc de la 27.300 de euro în România. (Marti, 20 Februarie)
-
Francezii de la Citroen prezintă noul Berlingo facelift. În Europa va fi disponibilă numai varianta electrică e-Berlingo și oferă 136 CP și o autonomie de până la 320 de kilometri cu o singură încărcare. (Marti, 12 Decembrie 2023)
-
Constructorul francez de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul e-C3. Modelul cu zero emisii promite o autonomie de până la 320 de kilometri și pornește de la 23.300 de euro. (Marti, 17 Octombrie 2023)
Super bun si fotograful care realizeaza niste foto de exceptie,un MARE minus la atentia pt. detalii,cum naiba sa faci poze unui motor murdar????
Ori nu mai faci deloc,ori plimbi si tu o carpa pe el,macar asa de fatada,sau dai unui pusti 10 lei sa il faca,chiar nu va inteleg!
Masina imi place, mi se pare destul de reusita, astept sa iasa si DS5
Da, pt un break are portbagaj mic in comparatie cu ceilalti, dar felul in care arata, liniile... compenseaza orice.
La tinuta de drum as fi dat maximul posibil. La confortul pe care il are acest C5... nu se compara cu nimic altceva. Iar sistemul nu mai este de mult pneumatic, aici o mica "urecheala" pt autori.
La tehnologie, din nou as fi punctat si suspensia hydractive 3+
O masina reusita, cu motor f bun, tinuta de drum super confort, asta e parerea mea.
.. consuma cam mult .. chiar si cu automata aia "mai putin eficienta"... mi se pare cam mult 11% in oras.... cumva masina testata este una de "test" de la reprezentanta si i s-a facut rodajul numai cu "blana la rece" de 10 ori pe zi?
"...mai ales atunci când ai nevoie de ceva care să te împingă mai repede în acea depăşire pe care ai calculat-o greşit." - ce ati vrut sa spuneti aici? ca o depasire nu se calculeaza gresit, altfel esti mort.