Drivetest Land Rover Freelander 2 (2010-2012)

2.2 SD4 SE auto
Land Rover Freelander 2 (2010-2012) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 28.03.2011
Facelift-ul de la ora cinci
Am pornit la drum cu Freelander 2 cu aşteptări mari şi inima deschisă. Coborâsem cu câteva ore înainte dintr-un model foarte capabil în off-road şi ne aşteptam la un rezultat aproape la fel de bun şi de la Freelander 2 facelift. Întâmplător, condiţiile meteo ne-au oferit ocazia să punem la încercare acest model aşa cum se cuvine, iar rezultatul a fost o surpriză. Am crezut că suntem într-un crossover, nu într-un "pui" de Discovery. A existat un lucru pe care l-am găsit în Freelander 2 şi a fost exact aşa cum ne-am fi aşteptat să fie - spiritul conservator al britanicilor.

Land Rover Freelander 2 (2010-2012)
2.2 SD4 SE auto

  • Pret de pornire 33.046 €
  • Pret model testat 42.656 €
  • Taxa auto 607 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Exemplarul testat se bucura de o motorizare diesel, denumită SD4 de cei de la Land Rover. Traducerea reprezintă un motor turbo diesel common-rail cu patru cilindri în linie care are o cilindree de 2.179 centimetri cubi şi furnizează 190 CP la 3.800 rpm şi 420 Nm de la 1.750 rpm. Deşi nu avem nici cel mai mare cuplu sau cea mai mare putere din segment, acestea sunt oferite la o turaţie mai joasă decât a rivalilor din Coreea de Sud, care au modele cu 7 CP şi 16 Nm mai puternice, dar sunt şi mai grele cu cel puţin 100 kilograme. Unitatea mai sus amintită a fost cuplată unei transmisii automate cu şase trepte şi unui sistem de tracţiune integrală cu patru setări. Acest lucru le permite şoferilor să schimbe comportamentul vehiculului în funcţie de suprafaţa pe care rulează şi să optimizeze răspunsul sistemului de tracţiune integrală şi al transmisiei. În cadrul testului nostru, am încercat trei din cele patru moduri. Mai precis, am experimentat modul de şosea, modul de iarnă (zăpadă şi gheaţă) şi modul de noroi. Experienţa celor de la Land Rover se vede, rivalii săi neavând un asemenea selector pentru comanda sistemului de tracţiune integrală. Cu toate acestea, cei de la Land Rover nu au dus "nebunia 4x4" până la capăt, modelul nefiind echipat cu un reductor şi nici măcar cu un buton de blocare a diferenţialelor. Mai mult decât atât, diferenţialele mecanice ale englezilor au fost înlocuite de sistemul de tracţiune integrală Haldex. În timp ce sistemul de propulsie şi tracţiune se descurcă de minune pe şosea, în zăpadă şi în noroi, abilităţile de off-roader ale lui Freelander 2 facelift au fost temperate în mod evident. În primul rând, modelul este ţinut în frâu de garda la sol, apoi de lipsa unui reductor şi de sistemul Haldex. În situaţii limită, acest sistem începe să subvireze, după care manifestă un comportament supravirator. Explicaţia din spatele acestui comportament vine pe fondul utilizării unui computer pentru a discerne împărţirea puterii între punţi şi renunţarea la diferenţialele mecanice (costisitoare, ce-i drept) cu care ne obişnuiseră cei de la Land Rover. Deşi poate am speriat câţiva clienţi interesaţi de Freelander 2, nu disperaţi! Modelul este cel puţin la fel de capabil în off-road ca rivalii săi, iar capacităţile sale le depăşesc pe cele ale competitorilor în unele situaţii. În plus, ne bucurăm de un motor foarte silenţios şi rafinat. Acesta dovedeşte că este capabil de acceleraţii fulminante şi reprize foarte bune, iar transmisia automată nu îl "încurcă" cu nimic niciodată. Doar pentru acest aspect, modelul ar merita punctajul maxim, dar comportamentul sistemului Haldex pe şosea în situaţii limită ne-a făcut să îi scădem punctajul.

Consum

Land Rover Freelander 2 SD4 este cel mai economic model din segmentul său. Modelul britanic are un consum mediu de numai şapte litri la sută, în timp ce rivalii săi nu obţin un consum mediu mai mic de 7.2 litri la sută. În mediul urban, Freelander 2 SD4 are un consum de 8.7 litri la sută, în timp ce acesta are un consum de 5.7 litri la sută în mediul extraurban. În cadrul testului nostru, am înregistrat un consum urban de 10.5 litri la sută, în condiţiile în care temperaturile de afară nu depăşeau zero grade Celsius, iar instalaţia de climatizare a vehiculului era folosită din plin. Desigur, valoarea respectivă a consumului de carburant o asociem cu un stil de condus economic, apăsarea pedalei de acceleraţie cu un plus de entuziasm ducând la un consum de 12-13 litri la sută în mediul urban. Chiar şi aşa, avem un rezultat bun, cu doar 1.8 litri peste cifrele oficiale anunţate de constructor. Pe autostradă, rulând cu o viteză constantă de 120 km/h, Land Rover Freelander 2 SD4 afişează un consum de 9.5 litri la sută. În regim extraurban, consumul variază între 7 şi 8 litri la sută, în funcţie de cât de repede mergeţi şi de cum manevraţi pedala de acceleraţie.

Performanţe

Land Rover Freelander 2 este cel mai rapid model din segmentul său şi din categoria sa de motorizare. Mai precis, modelul are nevoie de 9.5 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, iar viteza maximă pe care o poate atinge este de 190 km/h. În timp ce la capitolul viteză maximă nu vorbim de liderul clasamentului, cel mai rapid fiind Mazda CX-7, capabil de 200 km/h, Freelander 2 este cu cel puţin 0.5 secunde mai rapid de la 0 la 100 km/h decât oricare alt rival. Reprizele de care Freelander 2 este capabil sunt foarte bune, iar acest lucru este pus pe seama cuplului motor mare furnizat de unitatea diesel de 2.2 litri. Pe scurt, avem un motor economic, elastic şi silenţios, care obţine performanţe bune pe Freelander 2.

Interior

Interiorul lui Freelander 2 este de o sobrietate de care numai nemţii şi britanicii ar fi putut da dovadă. Fără artificii inutile, doar eleganţă şi funcţionalitate. Pentru că este un model destinat domnilor şi doamnelor, claxonul este amplasat pe două benzi de pe volan, nu pe o suprafaţă mare, iar scaunele sunt foarte confortabile, pentru a-i face pe pasageri să se simtă ca acasă. Cotierele reglabile se bucură ajutorul unui sistem ingenios, care permite aşezarea acestora la nivelul potrivit pentru şofer şi pasagerul din dreapta în mod independent. Un element neobişnuit, dar tipic Land Rover, este aşezarea butoanelor de comandă ale geamurilor electrice şi ale oglinzilor electrice - pe faţa uşii şoferului, lângă geam. Această amplasare a fost criticată încă de la debutul modelului şi supune respectivele butoane la riscul de a fi udate serios dacă începe să plouă şi şoferul deschide geamul. În alte modele, aceste butoane sunt protejate de o margine de dimensiuni mari, special pentru a evita probleme de acest gen. Unele butoane poartă o asemănare incredibilă cu ceea ce putem găsi pe Ford sau pe Volvo, trădând legăturile mărcii britanice cu marele constructor american care deţinea într-o vreme mărcile Volvo, Jaguar şi Land Rover. Nu-i nicio ruşine aici, materialele respective sunt de calitate bună şi se integrează fără probleme în design-ul lui Freelander 2. Unele materiale de pe consola centrală şi de pe bord nu sunt tocmai moi la atingere, lucru pe care îl constaţi dacă începi să le examinezi manual. În schimb, volanul, manetele ataşate acestuia şi selectorul de viteze au un nivel foarte bun de calitate, iar acest lucru contează mai mult decât natura materialului care acoperă unele zone ale bordului. Dacă ar fi să ne raportăm la rivalii modelului, avem mase plastice de calitate bună, chiar foarte bună în unele cazuri. Pentru că suntem şi noi domni, nu vom da nume.

Preţ de achiziţie

Preţul celui mai ieftin exemplar Land Rover Freelander 2 este de 33.066 euro cu TVA inclus. În cazul exemplarului testat, vorbim de un preţ de 42.656 euro cu TVA inclus. Între timp, rivalii săi atrag clienţii cu preţuri de intrare în gamă mai mici. În timp ce unele modele sunt oferite în versiunea entry-level doar cu tracţiune faţă, acestea ajung, în unele cazuri, să fie mai ieftine în nivelul de echipare de top în comparaţie cu un Freelander 2 entry-level. Dar clienţii de Land Rover nu caută cel mai mic preţ. Foarte probbabil, nu caută nici cel mai mic consum. Clienţii Land Rover aleg marca pentru istoria sa, pentru experienţa în off-road, pentru imaginea de marcă şi multe alte criterii de acest gen. Tocmai de aceea, nu trebuie să fim prea duri cu Freelander 2 la acest aspect.

Siguranţă

Noul Freelander 2 facelift nu a fost încă testat de cei de la EuroNCAP. Modelul a fost testat în 2007, când debutase a doua generaţie, moment în care a primit cinci stele după criteriile de atunci. Nivelul de protecţie a pietonilor a fost cotat cu o singură stea din cinci, în timp ce nivelul de protecţie a copiilor este cotat la 4 stele din 5. Nota lui Freelnader 2 la această categorie va fi actualizată abia după ce modelul va fi testat de EuroNCAP conform noilor criterii. Ne aşteptăm la un rezultat bun din partea modelului britanic, în ciuda faptului că nu vine cu echipamente futuriste de protecţie a pasagerilor, cum fac alţi constructori.

Ţinută de drum

Prea înalt pentru şosea, prea "scund" pentru off-road mai serios. Aceasta ar fi concluzia pe scurt la acest capitol pentru Freelander 2. În comparaţie cu fraţii săi mai mari, capacităţile off-road sunt limitate, iar garda la sol este unul dintre principalii "inamici". Unghiul de atac, unghiul de trecere şi unghiul ventral au valori bune, dar acest lucru nu înseamnă că Freelander 2 nu ne-a dat emoţii că vom atinge solul cu caroseria în unele momente. Nu am abordat un traseu off-road extrem, ţinta noastră fiind un teren cu mult noroi, ceva nisip şi presărat cu zăpadă. Din fericire, totul s-a terminat cu bine şi nu am atins nimic. Uitându-ne în urmă, am "săpat" o groapă impresionant de mare în pământ şi am reuşit să ieşim cu doar puţin balans (în măsura în care ne-a permis transmisia automată) din groapa respectivă. Pe gheaţă acoperită de zăpadă, modelul a prezentat un nivel bun de aderenţă. Ruliul caroseriei nu este pronunţat în viraje, dar acesta începe să se simtă la viteze mari, iar tendinţa subviratorie este îngrijorătoare în unele momente. Odată ce te-ai întâlnit cu aceasta, îţi va veni greu să "forţezi" în continuare. Un amănunt pozitiv este faptul că sistemul de tracţiune integrală te ajută până la urmă să redresezi maşina, trecând de la subvirare la supravirare relativ rapid. În schimb, nivelul de confort la trecerea peste gropi este bun, Freelander 2 fiind încadrat în partea superioară a segmentului când vine vorba de confort la denivelări.

Vizibilitate

Freelander 2 nu ne-a impus mari probleme în ceea ce priveşte vizibilitatea, modelul britanic fiind prietenos cu şoferul din acest punct de vedere. Chiar şi la rularea în marşsarier, luneta s-a dovedit a fi suficientă, dar aceasta funcţionează cel mai bine împreună cu senzorii de parcare incluşi în standard.

Tehnologie

Englezii de la Land Rover au preferat să se ferească de gadget-uri şi să rămână la lucrurile esenţiale. Desigur, avem cruise control, aer condiţionat pe două zone cu reglare automată, comenzi pe volan, senzori de lumină, senzori de ploaie, pornire de la buton şi altele. Sistemul audio este echipat cu o mufă AUX, iar CD-Player-ul "citeşte" şi MP3-uri, aşa cum este normal în secolul XXI.

Design

Land Rover se poate mândri cu o maşină aspectuoasă. Freelander 2 chiar arată bine şi este un model cu o identitate proprie. Nuanţa în care este vopsit exemplarul testat îl prinde foarte bine pe Freelander 2, deşi nu arată rău nici pe albastru sau pe portocaliul emblematic al britanicilor.
Date tehnice - Land Rover Freelander 2 (2010-2012) 2.2 SD4 SE auto
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2179
Lungime mm
4500
Putere maxima CP (rpm)
190 (4000)
Latime mm
1910
Cuplu maxim Nm (rpm)
400 (2000)
Inaltime mm
1740
Viteza maxima km/h
181
Greutate kg
1805
Acceleratie 0-100 km/h s
11.2
Ampatament mm
2660
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
68
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
n/a
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Land Rover Freelander 2 (2010-2012)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (11)

  • persinaru
    stil de review
    sugestie: scrieti cate o propozitie care sa rezume / concluzioneze fiecare subcapitol al review-ului, pentru ca sunt foarte lungi si vreau sa citesc doar ce imi atrage atentia :)
    12 6
  • daca nu vrei sa citesti te uiti la stele ... la stelele de pe ecran :P
    10 4
  • pisti57
    dimensiune poze
    Pozele sunt de dimensiuni prea mari, sau din cauza browserului, e nevoie ca fiecare poza sa o vizualizez in intregime cu mouse-ul?:)
    2 2
  • Tiriac
    Suta in 9.5
    Sigur face 100 in 9.5? Poate la vale. Eu stiam de 12.4. Poate mai sapam, mai cercetam. La 9.5 intrece berline mai usoare si care au ceva coeficient aerodinamic. In rest masina buna.
    3 4
  • Andrei
    Loratie poze
    Vroiam sa va intreb daca pozele sunt facute in zona Pustnicu...pare foarte familiar locul :)
    0 0
  • Andrei
    Corectare
    Sunt obosit...."Locatie poze", nu Loratie poze :))
    1 0
  • Interiorul: Design Corean cu materiale BMW!
    Cifrele de consum sunt exagerate, ma refer la cele lansate de Land Rover! 7.0 litri mixt, asta nici impinsa nu consuma atat!
    7 3
  • Consumul nu este cel mai mic din segment sub nici o forma!!!
    Sa nu mai spun ca intre ceea ce se declara de catre constructor si realitate este o diferenta destul de mare.
    puteti sa va uitati la rav4 diesel care consuma mult mai putin decat free lander (consum mixt conform brosurii de prezentare 2.2 177CP 6.7l / 100)
    5 0
  • Ciprian Mihai
    Locatie
    @ Andrei , da
    1 0
  • viorel
    consum
    referitor la consum, ati uitat de subaru forester diesel...consum 6l lejer...testat!
    3 1
  • Cand faceti un drive test si pe noul Discovery sport cu noul motor diesel ingenium?
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru