de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 16.03.2011
-
-
Trimite pe:
A venit timpul pentru o nouă generaţie Seria 5 Touring. Aşa cum ne sugerează numele modelului german, acesta este destinat călătoriilor, iar aceste călătorii trebuie să fie realizate într-un mod cât mai comfortabil. Fiind vorba însă de un model BMW, acesta trebuie să denote şi sportivitate, iar acest lucru este asigurat de sistemul Adaptive Drive, care face transformarea de la sportivitate la confort prin apăsarea unui buton. Reuşeşte noul Seria 5 Touring să se achite cu brio de ambele cerinţe?
-
Pret de pornire
46.562 €
-
Pret model testat
55.242 €
-
Taxa auto
732 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
Ce e mai potrivit pentru un model destinat călătoriilor lungi decât un diesel? Exemplarul testat beneficiază de aportul unui motor diesel de 2.993 cmc care oferă 245 CP la 4.000 rpm şi un cuplu motor fulminant, de 540 Nm, atins încă de la 1.750 rpm. Singurul rival care îl depăşeşte în materie de cuplu motor este E 350 CDI, model care oferă un cuplu motor mai mare şi la o turaţie mai mică - 620 Nm la 1.600 rpm. Chiar şi aşa, avem unul dintre cele mai puternice diesel-uri din segment, surclasat doar de fratele mai mare,535d, şi de Mercedes E 350 CDI, care oferă 261 CP la 3.800 rpm.
În standard, acest model părăseşte fabrica în compania unei transmisii manuale cu şase trepte, dar exemplarul testat beneficia de o transmisie automată sport Steptronic, care a fost dezvoltată împreună cu cei de la ZF şi oferă opt trepte. Cele opt trepte pot fi strunite fie în mod automat, fie prin intermediul padelelor de pe volan – deosebit de responsive şi foarte bine proiectate – sau prin intermediul selectorului de viteze. Orice opţiune ar alege şoferul, avem reprize foarte bune şi o rezervă de putere ridicată. Practic, BMW 530d are posibilitatea de a accelera fără probleme indiferent de pragul de viteză atins. Nici reprizele nu se lasă mai prejos, depăşirile fiind un element bifat fără probleme de breakul german.
De remarcat rafinamentul acestui propulsor, care îi fac elasticitatea şi forţa să fie cu atât mai suprinzătoare. Abia la apăsarea puternică a pedalei de acceleraţie se aude un sunet discret de sub capotă, acela fiind "de confirmare" că motorul "se ţine de treabă", şi nicidecum de chin sau oboseală. La ralanti, silenţiozitatea acestui propulsor este impresionantă, chiar şi atunci când eşti lângă maşină, şi nu la volan.
Consum
Consumul de carburant este, aproape de fiecare dată, motivul pentru care mulţi aleg un diesel. Tocmai de aceea, ne aşteptăm la valori cât mai scăzute de la orice propulsor ce poartă numele diesel. Ce facem atunci când vorbim de un propulsor de trei litri care "împinge" un automobil cu o masă de 1.880 kilograme la gol? Să ne pregătim portofelele şi cardurile? Graţie tehnologiei Efficient Dynamics, se pare că nu este cazul. În cazul acestui model, cei de la BMW anunţă un consum mediu de 6.3 litri la sută, valoarea în cazul rulării în mediul extraurban fiind de 5.3 litri la sută. În acelaşi timp, consumul urban este de numai 8 litri la sută. Sună bine, nu-i aşa? Trebuie să vă spunem că valorile de mai sus sunt cele declarate pentru trasmisia automată cu opt trepte, modelul cu transmisie manuală având un consum mediu cu 0.1 litri la sută mai mare. Chiar şi atunci, BMW 530d Touring ar fi cel mai economic model din segment. Rivalii săi au consum mediu de 7.0 litri la sută (E 350 CDI), respectiv 7.1 litri la sută Audi A6 Avant de generaţie precedentă, modelul actual neavând încă un frate break.
Trecând peste acest aspect, să luam în vedere consumul acestui model în mediul urban. Cu patru persoane la bord plus bagajele acestora, am înregistrat un consum de 11 litri la sută în oraş. Valoarea respectivă a fost obţinută în condiţii liniştite de trafic, aglomeraţia şi graba aferentă părăsirii Bucureştiului vineri seara ducând la un consum de carburant de aproape 16 litri la sută în mediul urban. În ceea ce priveşte consumul extraurban, 530d Touring prezintă un consum de 8.5-9 litri la sută dacă nu suntem deloc iertători cu pedala de acceleraţie. Cu puţină răbdare, se poate obţine un consum de 8 litri la sută şi chiar mai puţin.
Interior
Fiind vorba de un segment care preţuieşte spaţiul interior, vorbim de un model destul de spaţios, dar spaţiul nu este singurul element important în această clasă. Vorbim atât despre confort, cât şi despre materiale de calitate. Exemplarului testat beneficia de un set de scaune faţă confort, care asigură un nivel foarte bun de sprijin şi "îmbrăţişează" orice pasager cu la fel de multă afecţiune. Pasagerii din spate stau şi ei bine, dar cel din centru ar putea avea neplăceri la un drum lung dacă este mai înalt, acesta fiind oarecum "încurcat" de tunelul axului cardanic. Dat fiind faptul că şi rivalii lui Seria 5 au un asemenea tunel, nu putem considera acest lucru ca fiind punctul slab definitoriu al modelului. În plus, dacă s-ar fi încercat estomparea lui cu o podea falsă, modelul ar fi putut avea probleme la nivelul spaţiului oferit pentru genunchi.
Mai mult decât atât, nivel de spaţiu pentru cap este foarte bun, în special dacă judecăm după faptul că modelul în cauză este cel mai "scund" din segment. De asemenea, de apreciat şi sistemul de încălzire a scaunelor din spate.
Materialele de la interior sunt de calitate bună, iar tot ce atinge şoferul şi chiar ce ating pasagerii se află la un nivel ridicat în ceea ce priveşte calitatea. De lăudat şi antifonarea, care permite accesul doar sunetelor care contează pentru şofer şi nu sunetului făcut de aer la trecerea "expresului de Munchen" prin acesta.
Preţ de achiziţie
BMW 530d Touring are un preţ de pornire de 55.242 de euro cu TVA inclus. Suma respectivă vizează modelul cu transmisie manuală şi fără niciun element opţional, dar cu numeroase dotări. Pentru cei care îşi permit un asemenea model fără să se trezească că vor rămâne fără el peste trei luni în favoarea companiei de leasing, vă recomandăm o mică "incursiune" în lista de dotări opţionale. Să începem cu controlul dinamic al amortiozarelor – 1.092 euro, pus în valoare de sistemul Adaptive Drive. Împreună, cele două costă cât o maşină second-hand destul de veche, dar transformă radical Seria 5 Touring. Prin intermediul celor două sisteme, modelul reuşeşte să se transforme din sportivă de familie într-o veritabilă cuşetă pentru cei patru pasageri, care vor ajunge la destinaţie în cel mai înalt grad de confort posibil. Scaunele faţă Confort, care îşi merită numele pe deplin, costă 1.899 de euro, în timp timp ce sistemul Integral Adaptive Steering are un preţ de 1.470 euro. Ieftin în comparaţie cu tranmisia automată sport Steptronic – 1.975 euro. Totalul modelului testat ajunge la 63.879 euro fără TVA, iar plata dărilor la stat aduce un preţ final de 79.210 euro cu toate taxele incluse.
La o comparaţie care vizează strict preţul de pornire, BMW Seria 5 Touring este cel mai ieftin model din segmentul său, E-Klasse 350 CDI BlueEFFICIENCY având un preţ de pornire de 58.001 euro cu TVA inclus. În acelaşi timp, generaţia care tocmai şi-a luat adio de la public a lui Audi A6 Avant costă 57.025 euro cu TVA inclus.
Siguranţă
Modelul BMW a primit maximum de puncte EuroNCAP la capitolul eficienta sistemelor de siguranta, în condiţiile în care niciun alt model nu s-a ridicat pana acum la 100% la acest capitol de notare. Meritul inginerilor din Munchen se vrea insa a fi, pe langa caroseria mai rigida cu 55%, ansamblul de sisteme care au ca singur scop evitarea unui accident si nu neaparat folosirea celorlalte armamente din dotare: airbaguri frontale, laterale si cortina. Din seria elementelor de siguranta activa, amintim sistemele de control al tractiunii si stabilitatii, ABS-ul, precum si noile gadget-uri de ultimă oră. Desi pentru unii vor parea enervante, majoritatea clienţilor se vor bucura de utilitatea lor. Vorbim aici despre sistemul de avertizare la parasirea benzii de rulare, care induce o vibratie scurta in volan, menita sa atraga atentia soferului. Nu avem si o alerta sonora ca la Honda Accord sau o vibratie in scaun ca la Citroen C6, dar ne putem multumi si cu atat. De asemenea, pentru cei care uita sa se asigure la schimbarea benzii de rulare, un triunghi portocaliu, inglobat in oglinzile laterale, clipeste amenintator atunci cand din spate se apropie un alt vehicul. Functia este regasita, de altfel, si pe ceilalti rivali din segment. Un alt gadget care ajuta soferul este pilotul automat cu functie Stop&Go, care accelereaza sau franeaza in functie de vehiculul din fata, evitand adeseori un impact cauzat de neatentia soferului. Pentru cei cu adevarat pretentiosi, BMW propune si un Head-Up Display, capabil sa afiseze o multime de functii, un sistem care nu permite uitarea cheii de contact in portbagaj si o functie de aprindere graduala a stopurilor, in functie de intensitatea franarii.
Ţinută de drum
Amortizoare adaptive, direcţie integrală şi o istorie de zeci de ani de dinamism. În ciuda orientării noi spre ecologie, cei de la BMW nu au uitat cum să facă maşini. Direcţia este precisă şi oferă un nivel bun de feedback, iar modul confort nu o transformă în ceva amorţit, ci în doar mai uşor de manevrat. În mod intredibil, sentimentul de "legat de şosea" se păstrează în mintea şoferului chiar şi cu acest mod cuplat. În ciuda iernii aprige pe care am întâlnit-o la data la care am condus acest model, ne-am plimbat cu el pe serpentine şi ne-am întors impresionaţi. În cazul virajelor în care asfaltul este îngheţat, iar temperatura de afară nu a depăşit zero grade, am întâlnit fenomenul de supravirare şi o uloară pierdere a aderenţei pe spate, dar acestea era foarte intuitive şi uşor de ţinut sub control dacă virajul a fost abordat cu o viteză adaptată la condiţiile atmosferice. Fiecare viraj este o plăcere, în special în modul sport, unde uiţi cu desăvârşire că eşti la volanul unui break de cinci metri şi aproape două tone cu tot cu pasageri, bagaje şi carburant.
Odată ales modul confort prin sistemul Adaptive Drive, trebuie să conduci ceva mai temperat în ceea ce priveşte trecerea de la frânare la accelerare şi invers, pentru a evita eventualul rău de mişcare al pasagerilor din spate cauzat de uşoara balansare a modelului. Dacă veţi conduce în modul Confort aşa cum ar fi logic să faceţi, veţi fi răsplătit cu o călătorie extrem de confortabilă, de parcă aţi fi în propriul tren de lux.
Vizibilitate
Deşi are o lungime de aproape cinci metri, BMW 530d Touring nu prezintă mari probleme de vizibilitate. Avem un set de oglinzi laterale mari, o oglindă centrală cuprinzătoare şi sistemul Park Distance Control pentru parcările aglomerate ale oraşului.
În plus, şoferii sunt asistaţi şi de un sistem care monitorizează unghiurile moarte şi îi arată şoferului prezenţa unui automobil în apropierea lui 530d.
Cu toate acestea, modelul plăteşte un mic tribut designului, în sensul că montanţii A sunt înclinaţi înspre habitaclu, lucru care duce la mici probleme la abordarea virajelor stramte la viteze mici.
Tehnologie
În materie de tehnologie, modelul este echipat cu cele mai noi tehnologii Connected Drive. De asemenea, vorbim de un sistem de spălare a farurilor, faruri xenon pentru faza scurtă şi faza lungă cu asistent pentru faza lungă. Hayonul este acţionat automat, iar modelul beneficiază şi de aportul unui sistem de navigaţie BMW Professional şi de un sistem HiFi Professional. Împreună, toate acestea oferă o experienţă deosebită la bord, toate cele necesare unei călătorii fiind la degetele şoferului. Bineînţeles, cu puţin ajutor de la sistemul iDrive.
Design
Fratele său sedan este denumit "eleganţa în cea mai pură formă". Ei bine, şi versiunea Touring a noului Seria 5 poate fi caracterizat de acest epitet. Să recunoaştem, e frumos, iar senzaţia de mişcare apare chiar şi când acesta staţionează. Ca să nu mai vorbim de aspectul său în mers, modelul fiind deosebit de impunător şi aproape imposibil de confundat. În primă fază, asemănarea sa cu Seria 7 a fost criticată (vorbim aici de partea frontală) dar toate acestea s-au schimbat odată ce publicul s-a obişnuit cu acest aspect. Deşi unii s-au obişnuit cu el, modelul este încă proaspăt şi credem că va rămâne aşa câţiva ani buni.
Nu E 350 CDI ofera aceeasi valoare de cuplu ca si 530d, ci E 300 CDI.
Nu este surclasat doar de fratele mai mare. E 350 CDI cu motor de 3 litri are 265 de cai si 620 Nm intre 1600 si 2400 rpm.
Date luate de pe site-ul oficial Mercedes.
Am observat si inteleg ca sunteti in general fani BMW, dar asta nu inseamna sa oferiti date incomplete sau eronate.
Cei dintai urmaresc cel mai mic consum posibil, in timp ce revistele testeaza tot la acea masina...si de cele mai multe ori conduc mult mai sportiv, fara menajamente, cu piciorul pe acceleratie gaurind podeaua :), de unde n-are cum in niciun caz sa rezulte un consum egal cu al constructorului.
Asta nu intelege multa lume !
Ca de obicei cifrele de consum reale sunt date in cartea tehnica ... plus 50% :) . Asta nu-i ceva rau, totusi ditamai vaporasul ala mancand 8% la drum intins nu-i ceva extraordinar ( aveti un test cu o mazda parca ... si aia tot la 8% in afara ... dar, sa fim seriosi este o diferenta mica intre masini :P )
Cum ar zice niste fani de p'aici : " cum bemveu' nu-i audi.. tot mercedesu' ie mai bun " :) . Noile "generatii" nemtesti sunt la inaltime, infiderent de marca ;).
1. Este foarte important de ştiut că există un standard UE de evaluare a consumlui, standard care se aplică pentru toţi producătorii. Asfel se oferă un etalon consumatorului o primă bază de comparaţie pentru evaluarea consumului.
2. Procesul este foarte important pentru legislaţia europeană pentru că stă la baza evaluarii emisiilor de CO2 cu toate implicaţiile aferente.
3. Diferenţele sunt cauzate de multe chestiuni - începând cu faptul că testarea se face la bancul de probă, nu în condus real, şi fără consumatori electrici (faruri, climă, radio) şi până la faptul că la noi condiţiile din oraş sunt din păcate mult mai dificile decât în vest.
În acelaşi timp stilul de condus are o contribuţie majoră la valorile de consum - de până 25% în condiţii normale. Cu siguranţă stilul acceleraţie maximă- frână violentă la semafor poate să urce mult mai mult consumul. Şi pentru a evita neînţelegerile: nu spun că stilul de consum justifică neconcordanţa dintre consumul oficial şi cel real, doar că stilul de condus influenţează mult valoarea finala a consumului.
E350 CDI este un motor de exceptie, avand in vedere cuplul oferit, in ziua de azi nu ai cum sa mai oferi diesel fara turbo, deci ma gandesc ca nu ai inteles ce au scris editorii mai sus, intradevar 535d surclaseaza 530d, dar in acelasi timp este cu mult peste orice 350CDI. O seara buna!
Eu am comentat exact pe baza a ce era scris in articol, nu stiu ce naiba ai inteles tu !!!
Citeste ce este in ghilimele in primul meu comentariu si apoi citeste artcicolul.
Baietii au inteles si au modificat articolul dupa ce am atras atentia si e foarte bine.
Tu n-ai inteles...nu stiu ce era asa greu de inteles.
Deci inainte sa comentezi citeste cum trebuie si gandeste. Daca nu esti in stare, te rog sa te abtii de la comentarii.
Apropo, domnul Toma, iata ce zice DEX in versiunea lui online:
"Niciun rezultat relevant pentru „responsive”." Cred ca termenul asta il gasim doar in Merriam Webster. Si pozele par un fel de gluma, mai ales ultima.
Masina asta arata mult mai bn in realitate.
Felicitari!
Ce importanta are cine a facut pozele , important e ca masina e de 5 stele si nu 4.5 cum iau dat nota automarket.
Mereu dati note slabe celor din Munchen.