Miercuri, 10.08.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
După două luni şi 7000 de kilometri a venit timpul să ne luăm rămas bun de la Duster-ul pe care l-am "alergat" în mini testul nostru de anduranţă. Nimănui nu-i plac despărţirile, însă e timpul ca SUV-ul din Mioveni să se întoarcă în parcul de presă Dacia. Albă ca Zăpada, aşa cum l-am botezat noi pe parcursul celor 9 săptămâni (nu este foarte greu să intuiţi de ce), a bifat mai multe trasee pe şosea şi în teren accidentat, dovedindu-şi calităţile, dar trădând şi unele defecte pe care sperăm că Dacia le va remedia în următorii ani.
Privind însă cu un ochi critic general, putem spune că Duster se dovedeşte a fi un SUV de debut reuşit, care asigură brandului românesc premizele clădirii unei tradiţii în segment. Lăsând la o parte o parte finalul testului nostru, tot astăzi vom încerca să ne reamintim, împreună, bilele albe şi bilele negre pe care Duster le-a primit din partea redacţiei de-a lungul celor 7000 de kilometri.
Duster ajunge în Moldova
Începem cu primul episod, cel desfăşurat către Bacău, unde am blestemat ştergătoarele ineficiente, dar am apreciat suspensia confortabilă. Problema ştergătoarelor a fost una care ne-a însoţit pe tot parcursul testului, aşa că recomandarea noastră este să apelaţi la produse profesionale şi nu la cele oferite de producător.
Duster şi jungla urbană
Atunci când am vorbit despre cât de "orăşean" este Duster am trecut în revistă mai multe atuuri. Garda la sol foarte ridicată îţi permite să escaladezi gropile, bordurile şi alte obstacole ce îţi apar în cale zi de zi. Suspensiile te fac să uiţi din nou de gropi, iar geamurile şi luneta te ajută la parcare. Am blamat consumul destul de mare în situaţiile aglomerate, dar şi faptul că folosirea primei trepte de viteze devine obositoare, fiind complet nepractică în oraş.
Tur de forţă Bucureşti-Grecia şi retur
În Grecia, Mircea a scos în evidenţă trăsătura pe care Dacia a pus mare accent încă de la relansare: spaţiul. Duster nu face excepţie, oferind suficient loc pentru cinci pasageri şi bagajele lor.
Distanţele de sute de kilometri au evidenţiat însă faptul că scaunele au lacune mari la capitolul confort, oferindu-ţi uneori chiar şi dureri de spate.
Duster, la prima ieşire în off-road
La primul contact cu terenul accidentat, în episodul 5, am început să apreciem treapta întâi la coborârea pantelor abrupte. Tot atunci ne-am convins că Duster tratează confortabil provocările off-road cu o dificultate medie.
Duster vizitează Hermannstadt
Duster s-a prezentat apoi la Hermannstadt, unde a asistat echipa noastră pe probele speciale ale Raliului Sibiului. Am apreciat încă o dată portbagajul încăpător, care a înghiţit toată aparatura fotografului nostru, dar şi consumul extraurban. Zgomotul la rulare şi sunetul motorului resimţit în habitaclu au fost însă câteva puncte unde Duster a dat trădat.
Duster a intrat la apă
Duster ne-a oferit spectacol în cadrul celei de-a doua escapade off-road. SUV-ul din Mioveni s-a descurcat admirabil printre bolovani, printre punţi încrucişate şi prin apele unui râu de munte. Încă o dovadă a faptului că inginerii de la Dacia nu au menajat deloc Duster în perioada de testare.
Duster - invitaţie în interior
Nu am uitat nici de interior, pe care l-am disecat săptămâna trecută, încercând să vorbim despre fiecare detaliu în parte. Am amintit despre cortina neretractabilă a portbagajului, despre plasticul dur folosit la interior şi despre lipsa unor spaţii de depozitare adecvate.
Sugestii pentru inginerii Dacia
La final se cade să lansăm şi câteva sugestii pentru inginerii constructorului român:
- revizuirea indicatorului pentru combustibil, o problemă des întâlnită la modelele Dacia
- antifonare mai bună
- folosirea unor materiale de calitate la interior
- adaptarea unor scaune ceva mai confortabile
- croirea unor spaţii de depozitare mai generoase şi poate chiar instalarea unei cotiere
- înlocuirea ştergătoarelor
Costuri de exploatare şi întreţinere
Tot la final se cade să vorbim şi despre costurile exploatării Dusterului nostru. Tabelul de mai jos indică foarte clar kilometrii parcurşi, consumul urban şi extraurban, precum şi cantitatea de combustibil care a trecut prin pântecele SUV-ul din momentul poposirii sale în garajul nostru.
Concluzia este simplă. Pentru 7127 de kilometri cu Duster, să vă pregătiţi aproximativ 2500 de lei pentru combustibil.La această sumă vom adăuga însă şi costurile unei revizii, pentru că Albă ca Zăpada se apropia în momentul despărţirii de pragul de 20.000 de kilometri. După ce am sondat piaţa, am ajuns la un cost al reviziei cuprins între 550 şi 980 de lei, în funcţie de dealerul Dacia pe care îl alegeţi.
Mod de rulare | Kilometri parcurşi | Consum mediu | Combustibil consumat | Costul combustibilului |
Urban | 210 | 8.6 litri/100 km | 17.3 litri | 93 lei |
Extraurban | 443 | 6.4 litri/100 km | 28.8 litri | 155 lei |
TOTAL Ep. 9 | 653 | 46.1 litri | 248 lei | |
EPISOADE ANTERIOARE | ||||
TOTAL Ep. 8 | 747 | 52.4 litri | 283 lei | |
TOTAL Ep. 7 | 622 | 43 litri | 228 lei | |
TOTAL Ep. 6 | 985 | 72.6 litri | 385 lei | |
TOTAL Ep. 5 | 573 | 44.4 litri | 235 lei | |
TOTAL Ep. 4 | 2114 | 123.6 litri | 655 lei | |
TOTAL Ep. 3 | 612 | 47.3 litri | 250 lei | |
TOTAL Ep. 2 | 821 | 57 litri | 302 lei | |
TOTAL TEST | 7127 |
7.5 litri/100 km 25% urban 75% extraurban |
486.4 litri | 2586 lei |
Cele mai recente stiri
-
DS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. (21.11)
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Dacia Sandero continuă să-și păstreze poziția de lider al vânzărilor europene după ultimele 10 luni. Vânzările modelului românesc au crescut cu aproape 15% în 2024. (21.11)
-
Cupra Leon a primit un facelift menit să diferențieze și mai bine brandurile Seat și Cupra, care acum ceva timp, formau o singură marcă. Cu Leon, spaniolii au vrut să ne arate că sufletul arzător iberic există, chiar și în această versiune cu doar 150 de cai putere. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
dar la duster care ajunge la 18000 e naspa, mai ales pasticul ala cu imitatie de lemn e ca nuca-n perete.
in rest traiasca Nissan !
Plusuri:
+Ieftina
+Raport pret/calitate bun
+Fiabila
+Buna in off-road
+Intretinere ieftina
+Consum relativ bun
+Pentru o masina la pretul ei,confortabila inauntru.
+"Rugged and reliable"
-Submotorizata pentru un crossover,poate ca masina de oras merge..
-Nu este foarte aratoasa
-Interiorul este potrivit doar pentru pretul variantei de baza,cheala,poate..
-Siguranta lasa de dorit.. relativ..
-Nu este foarte "fun to ride"
-Calitatea in general lasa de dorit,probabil
-Nu se stie cum o sa tina finisarile interioare si alte componente in timp
(Asta nu stim inca,este relativ inca un model nou)
Daca ar fi sa ne gandim ca este primul crossover a unui producator,mai ales unul low-cost cum este Dacia,atunci am putea spune ca este intradevar o realizare incredibila,dar daca stam sa ne gandim ca Renault a mai cochetat cu segmentul acesta si ca Nissan e un clasic,probabil nu ne-am mai mira atata..
In concluzie,este o masina foarte buna,singurele puncte slabe fiind mai ales interiorul dar si motoarele cam slabe... si poate si designul in general,pentru ca si asta conteaza.In rest,este foarte bine.
scump la intrtinere
4x4 e in mare parte in plus sunt masini cu tractiune fata cu aceasi eficienta
prea scumpa pentru ce ofera
am un duster 1.5 dci 110 cp 4x4 , 37500 km. nu-s de acord cu problema scaunelor. eu sint chiar uimit ca dupa un drum buc-tm cu o singura oprire m-am simtit f bine... materialele de la interior...sa fim seriosi, nu deranjeaza asa ceva:) pe autostrada poti merge cu 140-160 km/h si zgomotul e perceptibil dar nu f deranjant.. cu muzica mai tare e ok;)