Miercuri, 03.08.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Aventura noastră alături de Duster se apropie de final. După câteva mii de kilometri se cuvine însă să păşim şi dincolo de portiera modelului din Mioveni, pentru a diseca cu atenţie habitaclul, adică locul în care şoferul interacţionează cel mai mult cu maşina. Am privit, aşadar, minuţios dincolo de geam şi ne-am notat punctele forte şi punctele slabe ale SUV-ului românesc.
Plasticul lucios salvează materialele neprietenoase
Dincolo de uşă, clientul ia contact, iniţial, cu materialele folosite de constructorul român pentru a îmbrăca planşa de bord, feţele uşilor şi consola centrală. După cum ştiţi, plasticul este tare, neprietenos, cu o textură ternă. În dreptul pasagerului dreapta, Dacia a modificat textura planşei de bord pentru a crea puţină diversitate. Tot pentru diversitate s-a folosit un plastic lucios, de culoare maronie, care înviorează aspectul parţii centrale a planşei de bord, încadrând destul de elegant comenzile simpliste ale sistemului audio şi de climatizare.
Simplitatea materialelor se transmite şi la nivelul comenzilor. Totul este cât se poate de banal, însă nu neapărat intuitiv. Dacă comenzile radio CD-ului sunt accesibile şi uşor de folosit chiar şi în timpul mersului, nu acelaşi lucru se poate spune despre funcţiile de climatizare, poziţionate puţin cam jos.
Tot despre poziţionare defectuoasă putem vorbi şi atunci când ne referim la comanda pentru reglare electrică a oglinzilor laterale. Poziţionată pe consola centrală, ea se află chiar sub levierul frânei de mână. Vor exista situaţii în care reglarea se va face cu dificulatate, mai ales dacă se încearcă acest lucru în timpul mersului. Din fericire, oglinzile lui Duster sunt suficient de generoase pentru a se adapta uşor oricărui şofer.
Revenim din nou la sistemul de climatizare pentru a lăuda prizele de aer. Deşi au un design simplist, funcţionalitatea lor este bună, fiind uşor de reglat de către oricine. Chiar dacă nu sunt atât de complexe pe cât şi-ar dori unii, ele canalizează bine aerul pe timpul verii, atunci când temperaturile urcă peste 30 de grade Celsius.
Reglează-ţi uşor poziţia la volan
Poziţia la volan este una specifică SUV-urilor, adică înaltă, fără însă a exagera. Ea poate fi adaptată uşor.
Cel puţin atunci când ne referim la înclinarea spătarului. Înlocuirea rotiţei clasice cu un mâner care eliberează spătarul este mult mai utilă şi demnă de apreciat în momentele în care vă grăbiţi. Reglarea pe înălţime nu este la fel de bine gândită, asemănându-se mai degrabă cu cea a scaunelor de birou clasice.Tot la capitolul confort trebuie să menţionăm că scaunele faţă nu prezintă aproape deloc suport lateral. O trăsătură negativă care, combinată cu un şezut şi un spătar cam rigide, duc adeseori la o privare de confort.
Spaţiu berechet pentru picioare
Duster recuperează însă la capitolul spaţiu interior. Aici Dacia a făcut ce a ştiut mai bine: a oferit suficient spaţiu pentru picioare, genunchi şi cap tuturor celor cinci pasageri.
Nu acelaşi lucru se întâmplă când vine vorba de spaţii de depozitare. Două suporturi de pahare pe consola centrală nu par a fi suficiente. Buzunarele uşilor sunt deosebit de înguste şi nu pot primi mai mult de un portofel sau un telefon. Telefon? Da, pentru că nu există spaţiu pentru aşa ceva pe consola centrală. Lipseşte şi cotiera, un alt punct slab al Dusterului, care nu recuperează nici măcar cu ajutorul torpedoului bine proporţionat.
Portbagaj încăpător, dar cu mici probleme
Pentru a-şi mai spăla din păcate, Duster vine cu un portbagaj destul de încăpător, care poate înghiţi, în cazul versiunii noastre, până la 408 litri, în condiţii normale. Dacă se rabatează bancheta, spaţiul total ajunge la 1570 de litri. Utilitatea unui asemenea spaţiu este pusă însă sub semnul întrebării, pentru că rabatarea banchetei nu poate asigura o podea plată.
În plus, aşa cum am mai precizat, planşeul care acoperă portbagajul nu este retractabil automat, ceea ce poate duce la dificultate în utilizare, acesta transformându-se adeseori într-un obiect inutil de care nu poţi scăpa.
Pielea schimbătorului dă semne de uzură
Să trecem însă şi la ceea ce interesează pe cei mai mulţi dintre cei care ne citesc acum: fiabilitatea materialelor în timp. La peste 10.000 de kilometri, Dusterul nostru se dovedeşte a fi destul de robust. Nimic nu troncăne, aşa zişii "greieraşi" lipsesc, iar trecerea peste denivelări sau gropi nu este însoţită de zgomote ciudate la nivelul articulaţiilor.
În interior însă, vor fi probabil mulţi care se vor plânge de faptul că plasticul de pe uşi poate să scârţâie când apuci strâns mânerul portierei.
Pielea de pe volan, volan care creşte masa musculară a celui de la volan în parcări din cauza rigidităţii direcţiei, se păstrează bine. Nu acelaşi lucru îl putem spune despre pielea de pe levierul schimbătorului de viteză, care dă semne de uzură după 10.000 de kilometri.
Miros persistent de plastic
Tot în timp, neatenţia pasagerilor poate duce la pătarea foarte uşoară a tapiţeriei, care are un aspect aspru şi neprietenos. Tot neprietenos pentru simţul olfactiv este şi mirosul de plastic încins pe care îl resimţi în habitaclu după o zi în care maşina a stat la soare. Recomandăm aşadar un brăduleţ parfumat foarte puternic.
Să trecem şi la puţinele opţiuni de entertainment oferite de Duster. Sistemul audio, compus dintr-un radio CD cu MP3 şi mufă auxiliară, este cam tot ce aveţi la dispoziţie. Boxele răsună bine atunci când ajungeţi la jumătatea volumului, însă pot gâjâi iremediabil dacă forţaţi nota şi testaţi capacitatea maximă.
Utilitate limitată pentru comenzile fixate de Dacia pe coloana de direcţie. De multe ori, cel de la volan va prefera să ajusteze volumul direct de la butonul sistemului central.
Costuri de exploatare test-drive (5.4 lei litrul de motorină)
Mod de rulare | Kilometri parcurşi | Consum mediu | Combustibil consumat | Costul combustibilului |
Urban | 197 | 8.6 litri/100 km | 17.2 litri | 93 lei |
Extraurban | 550 | 6.4 litri/100 km | 35.2 litri | 190 lei |
TOTAL Ep. 8 | 747 | 52.4 litri | 283 lei | |
EPISOADE ANTERIOARE | ||||
TOTAL Ep. 7 | 622 | 43 litri | 228 lei | |
TOTAL Ep. 6 | 985 | 72.6 litri | 385 lei | |
TOTAL Ep. 5 | 573 | 44.4 litri | 235 lei | |
TOTAL Ep. 4 | 2114 | 123.6 litri | 655 lei | |
TOTAL Ep. 3 | 612 | 47.3 litri | 250 lei | |
TOTAL Ep. 2 | 821 | 57 litri | 302 lei | |
TOTAL TEST | 6474 |
7.5 litri/100 km 35% urban 75% extraurban |
440.3 litri | 2338 lei |
Cele mai recente stiri
-
DS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. (21.11)
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Dacia Sandero continuă să-și păstreze poziția de lider al vânzărilor europene după ultimele 10 luni. Vânzările modelului românesc au crescut cu aproape 15% în 2024. (21.11)
-
Cupra Leon a primit un facelift menit să diferențieze și mai bine brandurile Seat și Cupra, care acum ceva timp, formau o singură marcă. Cu Leon, spaniolii au vrut să ne arate că sufletul arzător iberic există, chiar și în această versiune cu doar 150 de cai putere. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
Am 85000 km cu un logan 1.6 16v din 2007 cu volan si schimbator din piele si n-am nicio treaba cu uzura schimbatorului... asta-i vrajeala... materialele rezista bine. Doar pe volan i-am pus protectie, in rest vara, lasata la soare, la peste 40 grade C , fara parasolar, bordul e ca nou
Cum dupa mai bine de 10.000 de km daca nu ati facut decat 6474 ?
@Vasilica
Nu e niciun "logan de export" mai comunistule. A fost lansat in fabricatie dupa ce am facut comanda conform dorintelor mele.
Ontopic: Duster nu e pentru fitosi
P.S
Ai idee ce este comunismul?
Este vorba de 6474 de km facuti de ei, de cand au luat-o. Cand au luat-o avea deja vreo 6000 parca.
Tare greu este sa gandesti un pic, nu?
Un client rational nu face comparatii prostesti gen "ce sa-mi iau?
un crossover 4x4 nou SAU un hatch compact la mana a 7-a?"
sa fim seriosi... focusul SH pe care l-ai condus tu 30.000km costa nou de 2 ori mai mult decat un Logan, numai ca in unele locuri nu are neaparat materiale de 2 ori mai scumpe.
Sa compari SH-ul cu un Logan mai nou cand nu ai experienta exploatarii daciei... asta da prostie !
Pai normal ca a fost aleasa pozitia asta, aparatul radio este folosit mult mai des decat climatizarea.
"Tot despre poziţionare defectuoasă putem vorbi şi atunci când ne referim la comanda pentru reglare electrică a oglinzilor laterale. Poziţionată pe consola centrală, ea se află chiar sub levierul frânei de mână. Vor exista situaţii în care reglarea se va face cu dificulatate, mai ales dacă se încearcă acest lucru în timpul mersului. "
Pozitia butonului de reglaj este unu din lucrurile bune de la Dacia.
Nu tre' sa merg 80 000 de km ca sa-mi dau seama cum topaie masina pe sosea. Nu tre' sa merg atata nici ca sa simt plasticele de calitate extrem de proasta si formele lor penibile. Nici ca simt ambianta interioara de rahat.
Drept sa-ti spun, imi vine sa ma dau cu capul de parbriz numai cand aud zgomotul semnalizarii, extrem de strident si un sunet extrem de enervant.
Tot ceea ce am spus mai sus tine de confortul utilizarii si de felul cum te simti in masina. Uit repede ca masina este ieftina si ca este corecta ca si pret, daca nu simt macar o urma de placere atunci cand o conduc.
Prefer oricand sa mai merg un an-doi cu un cazan pana ce strang un pic mai multi banuti pt. altceva decat un Logan de 9000-10000 cu minime dotari.
Voi n-ati urcat si in alte masini, cel mai probabil.
Am si eu cunostinte sau prieteni cu Logan, dar mult mai obiectivi. "Ma, este o panarama de masina, dar iti faci treaba cu ea. N-am avut bani de mai mult"...cam asa suna parerile lor.
De pretul unui Duster echipat corect nici nu mai aduc aminte. 18000 de euro este o imbecilitate crunta sa dai pe acea masina.
Unde mai pui ca bag mana in foc ca nu mai exista model de masina pe lumea asta cu doua platforme tehnice complet diferite.
Daca dai un ban ai platforma 4x4 de Qashqai, daca nu, ai de Logan MCV :)))).
As fi curios de un reportaj cu camera ascunsa pe la dealeri, sa vad daca viitorii clienti, mai neinformati, care au avut toata viata o Dacie, sunt informati ca-si cumpara un MCV cu o caroserie de Duster, daca-si iau ce numesc ei, Duster "chilipir".
@andrei: focusu tau ala sh, esti sigur ca avea 90.000km ? Sau ai uitat sa adaugi un 1 sau un 2 in fata ? Esti sigur ca nu sa defectat pana acuma ? Toate cunostiintele mele, care au Focus, se plang, si au modele din 2009-2010, care sunt varza, si se strica la 30.000km...
Fa un test de anduranta cu un Logan vs un Focus. Stiu la confort nu se compara, dar cine crezi ca va iesi castigator ? Fratele meu a dat aproape 9000 pe un Logan Laureate 1.2 , si el stie ce sunt ,,masinile adevarate" pe care le cunosti tu. Inainte de Logan a avut Q5 3.0TDI QUATTRO, luat cu banii cash, si multe alte masini, si a gandit logic, ca de mai mult nu are nevoie.
@Dot: si pe mine ma ,,pufneste" rasul cand vad ce poti sa scri. Si crezi ca pe clieni ii pasioneaza ca foloseste caroserie de DUSTER =)) .
Baieti daca vreti masini sh, am un prieten care traieste foarte foarte bine din aceasta meserie. Are 1.90 si 110kg =)), si cel putin o data pe saptamana are alta masina. Azi l-am intalnit cu un C-class argintiu, din 2009, care are doar ,,40.000km" , si are deja clientul pregatit, iar el iese cu un profit de 2000euro.
Sper ca sa nu fie condusa si tara aceasta de asemenea specimene, caci se va duce pe ... Punct. Numai bine.
nu te chinui sa ma convingi ca ford focus nu-i o masina fiabila, minte-i pe fraierii care te cred.
daca vi se par normal ca o masina cu 1000 si ceva de km la 120 km/h trage curentu prin masina, si batea vantu pe afara si la viteza aia trebuia sa te bati putin cu volanu sa o tii pe drum e grav.
acuma sariti si spuneti ca 120 ii viteza mare.
da n-are rost, va ofticati rau de tot, asa ca o las balta, ca nu aveti sanse sa va desteptati.
Mai departe: au trecut 6 ani decand e pe piata masina asta si se pare ca nici pana acum multi nu au inteles care e treaba cu ea. Cred ca daca si-au cumparat Logan (masina a carei tehnica era folosita de Renault acum mai bine de 10 ani - interesati-va cand au aparut de ex. 1.4, si 1.6) si-au cumparat BMW si nimic nu se para cu Logan.
In afara de faptul ca o Dacie te duce din punctul A in punctul B fara nici o problema, ca are portbagaj mare ca e noua si e ieftina imi pare rau sa-i dezamagesc pe unii, dar nu prea are alte avantaje. Sa nu-mi spuneti ca un Logan cu 200000 de km merge a fel ca un Golf IV cu acelasi nr de km de exemplu ca nu va cred. Dar oricum comparatia nu-si are rostul, din moment ce Golf a costat dublu fata de Logan.
Fiecare trebuie sa se adapteze dupa puterea lui financiara nu dupa ce zice vecinu sau prietenu.
Ontopic: Duster pluseaza fiind una dintre cele mai capabile masini din clasa in offroad mediu. Inca nu vezi avantajele? Gandeste inainte sa scrii...
Ce a facut frate-tu ma, a trecut de la Q5 3,0 tdi la Logan 1,2 ? :))))))
Deci am 5 minute de cand rad in continuu. Pai asa e ma cand n-ai bani de paine, dar iti iei nu stiu ce masina,.Numai ca n-are nicio treaba cu subiectul dezbatut aici.
Si nu de caroserie e vorba, copile. Era vorba de platforma tehnica. Stii sa faci diferenta?
Stiu ca pentru cei de la stana nu prea conteaza asta, dar pt. orice om normal, da.
Bine, pe taranul care ajunge de la Q5 la Logan 1,2, nu-l intereseaza asta, in mod evident.
Voi nu cred ca intelegeti un lucru: Logan si tot ce tine de Logan a fost construit pe principiul tehnologiei simple si ieftine (nu neaparat si nefiabile), de-asta s-a investit putin in proiectare, de-asta a fost si mai ieftina ca noua, de-asta iese pe primele locuri in statistica de fiabilitate (pretentii medii de la ea) si de-asta se vinde si cu siguranta se va vinde mereu foarte bine.
Atata timp cat sti ce pretentii sa ai de la masina asta nu prea ai cum sa gresesti daca o alegi.
in oras schimbam viteza 2000-2500 rpm .Si daca nu ai grija sa spunem doua randuri de injectoare te duc undeva 3000 ron .
La asta s-ar mai adauga la Logan pozitia la volan, suspensiile prea moi dpmdv si asa zisa servodirectie. Lucrurile astea devin destul de incomode dupa un drum de 4-500 de km fara oprire. Iti spun din experienta.
Asa cum am zis, nu vreau sa incep un razboi aici, insa Logan, cel putin dpmdv, are ca avantaje faptul ca e incapatoare, e noua si are garantie. Motiv pentru care in primii ani esti sigur ca nu vei avea probleme. In rest e discutabil.
La subiect:
Dusterul ... ofofof.. are bune si rele, si evident are clienti :).
Cineva mai sus spunea cum ca pozitia controalelor de oglinzi este imbadubitabil mai buna la Duster decat la altii ... cum frate sa fie buna cand sta sub frana de mana ?
Altcineva spunea ca Focusul si Loganul nu se compara, ca focusul este hatch ... pai bine prietene, Sandero care-i 95% Logan cu ce se compara?
Un altul se intreba daca dealerii informeaza clientii ca Duster fara 4x4 este defapt un Logan camuflat.... pai tu crezi ca vor recunoste vreo data ca este asa ? tu nu ai aflat din pliantele de la Dacia ca Dusterul are tren de rulare de la Nissan si costa "de la" 11000E ? (pentru aia ami inceti la minte asta se numeste "ironie" si nu este o jignire la adresa aluia de a scris ci este menita sa intareasca ideea enuntata de el..)
@ScorpionVAG ... mda, fratele tau a facut o alegere buna, sa-i traiasca (si lui si alora care te cred, evident)
@intreaga discutie:
Comparatia dintre Dacia si ... cam orice alta marca europeana este absolut inutila. Dacia face masini cum nu mai face nimeni in industria europeana, acest lucru nu poate fi negat si acest lucru ii si aduce succesul de care se bucura. Acum sincer, prin 2000 cand Renault a cumparat Dacia, se gandea draq ca or sa faca export cat sa produca 2% din PIBul romaniei ?? Fiti seriosi, Dacia este o poveste de succes (mai mult poveste daca ma intrebati pe mine, dar ca la fotbal, se joaca pe goluri respectiv bani - si cata vreme se vinde inseamna ca cineva cumpara).
A incepe o comparatie intre o masina noua si o masina SH este cam ca aia cu "a fost sau nu fata mare?". Sunt unii care o prefera "fata mare" si altii care nu dau doi lei pe faptul ca si-a mai bagat si altul sculele (de pescuit) in ea si nu se va gasi niciodata acel argument "suprem" care sa convinga pe unul sa treaca in tabara cealalta. Alegerea se va face in functie de bani si pretentiile proprii - nu ai cum sa convingi un strain, pe un forum oarecare, ca alegerea sa este proasta si ca ar trebui sa aleaga asa cum ii sugerezi tu .. sa fim seriosi :).
Daca unul prefera sa o aiba de noua dar in acelasi timp isi asuma ca arata ca Loganul si o ia vantul de pe drum - isi va lua cu siguranta un Logan (sau ..o Dacie in general, dupa posibilitati). Daca acelasi om ar avea 5000E in plus fata de un Logan si in loc sa-si cumpere o "masina" merge la dealer si cere un Duster cu tractiune fata ... aici am o parere personala, dura, care chiar si neexprimata va atrage valuri de comentarii ;).
Daca altul are bani de Logan dar ar vrea totusi o "masina" este foarte probabil ca el sa se indrepte catre piata de SH (incurajata enorm de legislatia in vigoare). Acesta, pentru cei 10000E din dotare, isi poate alege o masina care sa nu aiba neaparat kilometrajul dat inapoi .. ca tre sa fii dobitoc rau de tot sa iei masina de la un "ceafa lata de Constanta" ... sau vre-o bijuterie spalata si lustruita marca Autovit (nu stiu daca se considera reclama.. sau antireclama.. sau contravine politicii AM .. daca sunt probleme ar fi frumos sa stergeti doar denumirea targului :P ). Este posibil sa cumperi o masina "buna", o masina pentru care iti asumi faptul ca va trebui sa mai schimbi un ambreiaj, un set de distributie, un set de amortizoare, poate chiar un injector. Acel om care cumpara o masina SH nu cred ca isi imagineaza ca va putea merge cu ea linistit 50000km, la fel ca ala care o ia de noua ... sau daca este dobitoc suficient s-ar putea sa creada asta doar uitandu-se la marca si gandind "lasa ca si unchimiu a avut [marca] si l-a tinut 200000km" o sa fie scutit de piesele enumerate anterior.
Cele doua descrieri de "client" de mai sus sunt total contradictorii si stau la baza "certurilor" de pe AM (si nu numai) inca de la primele comentarii de pe aceste site-uri. Ar fi timpul ca unii dintre "mai vechii clienti" sa inceteze sa alimenteze aceste discutii ... desi este al draq de amuzant :))
@AM - astept un articol "de despartire", plin de lacrimi si batiste fluturate, in care sa concluzionati un pic experienta cu prafosul :)
@LauCain - din pacate statisticile spun ca nici o masina nu iti garanteaza ca in primii ani nu vei avea probleme.
@All - Sunteti niste cretini ! Ati ajus sa va certati intr-un articol prin niste commenturi: "eu am d`aia si aia e mai buna ca are mai multe, ba nu a mea e mai buna si mai mare" ... daca chiar aveti nevoia sa va certati si sa fiti nervosi pentru ca "ala de ce nu-mi da mie dreptate", mai bine fiti nervosi ca nu suntem in stare sa iesim si noi in strada sa ne cerem drepturile, ca trecem cu privirea peste toate cacaturile din jurul nostru, ca acceptam toate imbecilitatiile de la toata lumea ... dar nu fiti nervosi ca exista cineva are o parere diferita de a voastra..
o seara placuta
2. Clientul plateste la Duster toate adaptarile specifice clasei din care face parte (ranforsari ale sasiului, garda la sol marita, roti mai mari etc.). Ce sa recunoasca Dacia? E o chestie absolut banala in lumea auto. Ford Kuga e pe plaforma de Focus, Yeti /Tiguan e pe platforma de Golf, Sedici /SX4 pe platforma de Swift s.a.m.d. Majoritatea crossoverelor au platforme deja testate, fiabile (avantaj, nu dezavantaj). Stiind toate astea si faptul ca nu toti sunt pasionati auto, nu vad de ce un client real ( tu nu esti client real) ar trebui sa-si incarce memoria cu cine imparte Duster-ul platforma...
Eu unu' nu ma cert cu nimeni. Pana la urma fiecare face ce vrea cu banii lui si cumpara ce crede ca i se potriveste sau ceva de care are nevoie. Eu consider ca am facut o alegere buna cu masina mea. Si de 2 ani de cand o am niciodata nu am crezut ca as fi gresit. Asta in conditiile in care, crezi sau nu, sunt multe diferente intre ea si un Logan nou. Si cu siguranta sti si tu lucrul asta. Initial Logan am vrut sa-mi cumpar. Insa m-am razgandit nu pentru ca ar fi o masina rea, ci pentru ca mi-am dat seama ca nu prea as avea nevoie de unul acum. Singurele avantaje concrete ale unui Logan fata de masina mea sunt faptul ca era nou si era (mult) mai spatios si avea garantie.
Mereu am sustinut ca cea mai sigura alegere pentru o masina de familie de 6,7, 8000 de euro este Logan, care e perfect adaptata nevoilor unei familii cu venituri medii. Eu nu am nici familie si nici copii. Am 25 de ani si consider ca voi avea timp mai tarziu pentru o masina de familie.
Referitor la cel care spunea ca Duster 4x2 este defapt un Logan MCV, e cam gresit. Un astfel de Duster e un simplu SUV cu tractiune fata. Daca vei incerca sa bagi pe coclauri pe amandoua sansele sa iesi intreg sunt mai mari cu Duster. La asta ar contribui cel mai mult (cred) unghiurile mult mai bune ale lui Duster.
@Unckle, de multe ori unul din marile avantaje ale unei masini noi e garantia, care cel putin 2-3 ani te scapa de griji. E adevarat insa ca uneori, pentru a te folosi de ea trebuie sa te iei de gat cu cei de la dealer.
Dupa ce termini garantia da, cum iti e norocul. Dar cum multe lucruri in viata se rezuma si la noroc...
@ antonny: masina chiar daca are kilometrajul dat inapoi cand o aduci acasa si o pui pe calculator se vad kilometri reali, si aceia erau. acum am auzit-o si pe asta. sa comparam banii bagati in focus vs ban ii bagati in dacia la 400.000 km uau, sunt socat. bani de dacie aveam linistit, 8500 masina, 200 taxa prima inmatriculare, 600 jantele, 400 muzica. oricum ne certam ca fraierii pe aici, da fiind in vacanta si nefiind inca plekat n-am altceva mai bun de facut :)). AAAA, si cum ii cu alea peste 50% loghanuri care le vad si cand puna frana se aprinde semnalizarea si cand pui semnalizarea clipoceste stopul. halal calitate
Fratele meu a mers acuma in Germania, si evident ca nu a mers cu Logan 1.2 :))
Explicatia cu service-urile este extrem de comica si penibila in acelasi timp. Te asigur ca sunt mai multe service-uri si meseriasi VAG decat Dacia.
Ma dispera oamenii astia care lauda un lucru doar pt. ca este al lor, fara pic de obiectivitate. Iar cei care ajung intr-acolo incat sa zica ca de fapt e chiar si mai buna ca alte modele mai scumpe, sunt deja imbecili.
Merita sa-ti iei Dacia doar pt. placerea de a-ti lua o masina noua cu bani putini, care sa te duca din punctul A si B si atat. Nu exista nicio placere in a o conduce, nu exista confort, nu exista ambianta placuta, nu exista nimic.
Ar mai fi un lucru bun, motorul ala 1,5, care este o bijuterie in ceea ce priveste consumul, dar si asa mai degraba mi-as lua un Megane din 2008 cu acelasi motor.
@ScorpyonVAG
Fugi copile la scoala si nu mai spune prostii, ca esti penibil.
Si-a luat Logan deoarece este o masina fiabila, si rezistenta la drumurile noastre.
Cand avea Q5-ul ii era mila sa il scoata pe soselele patriei.
De aceea mai avea si a 2-a masina (Golf 4, etc).
Dupa ce a vandut Golful, a ramas doar cu Q5, si deoarece in Romania nu dorea sa mearga cu el, si-a luat Logan, si Q5-ul la vandut.
Este adevarat nu se compara cu Q5 chiar deloc, si nu rezista, insa isi va lua din nou o masina mai performanta decat Loganul 1.2, si cred ca va merge in zona Mercedes :)
Prafosul, ianainte de a fi preszentat oficial, a fost descris ca un SUV accesibil care imparte platforma cu modelele similare Nissan si Renault. Cand a fost scos pe piata unul dintre marile avantaje prezentate in marketingul produsului a fost capacitatea off-road a masinii, capacitate ce era "asigurata" de folosirea trenului de rulare Nissan. Omu' ala cu mintea odihnita care intra in showroom si se uita la prafosu de 10800E vede marketingul, nu vede date tehnice, si este PACALIT (prin omisiune, dar este pacalit..) ca va primi pentru acesti bani o masina care face ce face aia din reclama "doar ca nu are 4x4". Acum sa vii si sa spui ca unui client nu ar trebui sa ii pese ce cumpara.... pentru ca el este un client real ... spune multe despre "calitatea" clientului asteptat in showroomul Dacia :)
apropo' de nemti si masinile vandute de ei : in germania nu mai exista nemti care vand masini .. in schimb avem turci, ucrainieni, polonezi... cu talent la "vanzare" :)
Nu are nici o treaba cu platforma de Nissan.
Nu faci diferenta intre platforma tehnica si diferential care este de la Nissan.
Deci, prin analogie habar nu ai ce vorbesti si toate comentariile tale sunt nule.
Se ofera modele la preturi decente, sunt masini corecte, mai ales pt Romania dar sa nu exageram cu confortul, un Logan e spatios dar e greu sa spun ca e confortabil.Confort nu inseamna doar spatiu si atat,deci sa nu inventam calitati pe care Dacia nu le are pt ca asa a fost facuta, o masina simpla, destul de rezistenta pt Romania
La Duster pot sa spun ca in off-road e f bun, ca l-am testat, la drum lung e f zgomotos in varianta diesel, dar lucrul care imi displace cel mai mult este interiorul care, in proportie de 90% e de la Logan, o masina lansata in 2004 totusi, speram ca pt un model nou lansat in 2010,Duster, sa fie alt interior
duster nu are platforma de nissan si nici suspensie multilink doar sistemul de tractiune 4x4 care e optional...
performantele 4x4 sunt date intr-adevar de sistemul de la nissan...
dusterul are garda la sol mare unghiuri de atac degajate care il ajuta.
decat sa stai sa rastalmacesti ce zic altii mai bine cauta si informeaza te ca de aia iti platesc parintii internetul
Citeste bine inainte sa raspunzi.
@unckle, comanda sta foarte bine acolo unde este pozitionata. Pentru ce sa o monteze pe fata de usa sau plansa de bord?
Ca sa mai existe un buton inestetic la nivelul ochilor sau ca ai vazut tu la alte masini.
Referitor la platforma, nu imparte nimic cum iti inchipui tu cu Nissan.
Puntea fata este doar mai rezistenta decat aia de berlina si cu prindere in trei puncte, basculele au fost inchise cu o platbanda pentru rezistenta mai mare si pivotii sunt cu surub.
Nu are minicadru ca orice masina normala si nici bascule in forma de bumerang.
"Puntea spate" are un cadru din doua tevi batute la capete cu prinde de sasiu tot cu suruburi direct, nu prin bucse de cauciuc.
Nici macar cuplajul nu il imparte.
Asa cum o Dacie poate fi o alegere mai buna decat un second hand, asa poate fi si invers. Depinde insa ce alegi si ce noroc ai.
Romanii ma uimesc din ce in ce mai mult.Acea specie care crede ca orice masina mai puternica decat amarata lor de dacie de 80 de cai e vezi doamne "pentru liniute".Ce vrea sa mai insemne si prostia asta? Daca se refera la plecatul de pe loc,atunci este normal ca o masina sa faca "liniute" atunci cand pleci de pe loc cu ea cu acceleratia la pamant.Daca se refera la derapajele in curbe,ei bine s-au inventat numeroase sisteme pentru a preveni asta,si trebuie sa mai si stii sa conduci.Adica ce,aia din F1 sau WRC sau alte competitii isi pun motoare cu multi cai putere pentru liniute? Dar ce sa-i ceri romanului,strugurii la care nu ajungi sunt acrii.
La fel si cu multe alte lucruri.Cum ar fi cutia automata.Vezi doamne cutia automata este pentru femeile care nu stiu cum sa conduca.Cate aberatii.. Asa cum s-a trecut de la candela la bec asa s-a trecut si de la cutia manuala la cea automata,la fel cum se va intampla curand de la benzina la electric.
In SUA de exemplu,80% din masini au cutie automata.La multe modele daca vrei cutie manuala trebuie sa faci comanda.In Europa este complet invers,80% din masini au cutie manuala.
Mai mult este o chestie de volum decat de tehnologie,daca de maine toate masinile din Europa s-ar vinde cu cutie automata,nu ai mai plati nimic in plus,sau poate doar foarte putin.
Acelasi lucru cu geamurile si oglinzile electrice.Daca de maine ar fi pe toate masinile,probabil n-ar mai trebui sa ceara nimic in plus numai din discount-uri.Sau poate doar foarte putin.
Dar ce sa-i faci,romanul tot roman e si e prea greu sa-si dea seama de asa ceva.
Ramaneti la invartitul in mamaliga,vai de capul vostru.
Cum spunea si Mircea Badea,in Romania este mult mai mult decat saracie,este DILEALA.
Totusi e o exagerare sa fii fanatic Dacia, e o marca ok pt pretul ei, o alternativa la unele SH,destul de fiabila, dar...cum am mai spus, daca se cauta unele calitati pe care de fapt nu le are si daca sari in sus ca ars daca vezi unele critici...chiar nu e in regula.Nici sa injuri pe cei care isi iau Dacia noua si nu un sh dar nici invers, fiecare alege ce vrea.
De fiecare data cand cineva remarca un aspect pozitiv de Dacia, ne bagati cliseul cu "ce mah, crezi ca Dacia e masina suprema?" si deja va credeti o forma de inteligenta superioara, de parca ati fost intensi si profunzi :))
MASINA FRANCEZA
INTRATINERE MULT MAI SCUMPA FATA DE MULTE MASINI MULT MAI BUNE
LUCRATE PROST LA PARTILE MECANICE
CEDEAZA REPEDE COMPONENTELE MECANICE LA FOLOSIREA LOR LA VDETEZA DATA DE PRODUCATOR
PIESELE FOARTE SCUMPE 36 DE MILIOANE LEI VECHI O CASETA DE DIRECTIE PAI CE E BMW
MOTORUL SE INCALZESTE FOARTE EPEDE MASINA NE PUTAND FI LOLOSITA MULT TIMP
E NECESARA DEMONTAREA BARI FATA SI CURATAREA RADIATOARELOR
SCHIMBUL DE ULEI SE FACE LA MAAX 7500 DE KM CHIAR SI CU ULEI DE CALITATE O MASINA LA PRET ASEMANATOR CU UN ULEI FUL SINTETIC DE CALITATE MERGE SI 20 000 FARA PROBLEME
INSTABILA IN CURBE
CONSUM MARE LA VITEZE MARI
MOTORUL NU TRAGE IN RAMPA
FRANE ZLABE
SE CONDUGE PROST PE ZAPADA ZONE ALUNECOASE CHIAR SI CU CAUCIUCURI DE IARNA
DECI LA BANI SAI NU SE MERITA NUT IN BANI ASTE MULTE MASINI DOAR CA SINGURUL MINUS IL AU LA SPATIU CA E MAI MIC IN REST ASTA E SINGURUL AVANTAJ LA ASA NUMITA DACIE FACUTA DE FRANCEZI PACAT
Voi nu intelegti un lucru: asa cum Dacia are puncte forte (de ex. raport calitate/pret foarte bun, spatiu f mare si fiabilitate buna), are si puncte slabe (tinuta de drum, pozitie la volan, caroseria nu este galvarizata, ergonomie, confort etc.). Dafapt asa au toate masinile, adica puncte slabe si puncte tari (ca sa nu o mai dam in confuzii).
Ca putini recunsoc sau isi dau seama de lucrurile astea, nu mai tine de masina ci de modul de gandire.
Andrei si-a spus o parere. Acum ca nu toata lumea e de acord cu el, haideti sa-l punem pe om la zid si sa dam in el cu rosii. Pe bune, oare bunul simt si respectul fata de celalalt nu mai exista in tara asta?
Stiu oameni cu Logan care sa lauda ca dau fum" la BMW-uri, Audi si VW si evident cred ca au cea mai tare masina. Nu stiu daca se merita sa ai o discutie cu ei despre Dacia vs orice altceva atata timp cat nici macar cel care a proiectat-o nu s-a gandit la asa ceva. Sau mai bine zis nu a vrut o astfel de masina.
Asa cum am mai zis. Sunt muuuulti cei care nici pana acum nu inteleg defapt ce fel de masina e Dacia si ce a vrut Renault cu ea. De-asta unii inca sunt foarte convinsi de Duster de exemplu e o masina prea scumpa. Dar ce sa-i faci, la fotbal, politica si masini ne pricepem toti.
Pace!
dar nu mai zic nimic... ca dupaia sar astia pe noi.. astia care zic ca Ford Focus e masina de fite si oricine are o parere diferita despre Dacia este prost :))
Deci daca nu ai Dacia inseamna neaparat ca ai masina SH!
Bun.. daca ar fi sa ne luam dupa logica voastra:
1.Dacia = cea mai tare masina posibila.
2.Oricine are o parere diferita despe Dacia este,(si citez fani Dacia): "un basinos,un fitos,un geambas".
3.Toata lumea care nu are Dacia are masina SH.
Vai de capul vostru.. si al tau mai ales asta cu postul dinaintea mea.. nu va mai scoateti prostia din cap..
Sunt curios cati dintre cei care comenteaza pe-aici au mai mult de 150000 de km cu Loganul lor. ca cei comenteaza de sh e foarte posibil sa aiba peste 200000. Si tocmai aia spun ca sunt multumiti.
Concluzia mea.. o motorizare pe benzina este mult mai recomandabila chiar daca are consum mai mare, dar problemele de confort raman, cu exceptia zgomotului interior
Atuurile...spatiul interior mare, fiabilitate destul de buna, pe scurt o masina exact de banii pe care ii dai, iti faci treaba cu ea fara "fite" , o alternativa la unele sh, nu la toate.
Despre faptul ca unii posesori de Dacia rad de "harburi", pai cei care au Dacia din 2004 sau 2005, cum ar trebui sa fie considerate acele exemplare? Daca un sh de 200 de mii de km e terminat, un logan de tot atatia km cum e? Aaa, loganu mai duce inca pe atata iar altele nu:)) .Fara exagerari e mai bine.
@dan_grc
Tu esti de acord ca Logan e masina fiabila, dar mai jos te contrazici si intrebi prosteste "Daca un sh de 200 de mii de km e terminat, un logan de tot atatia km cum e?" Ce sa mai zic... discutia deviaza spre absurd... dovada ca-i o varza totala in capul tau... In primul rand ca sa poti face o comparatie apropiata de ADEVAR, trebuiesc indeplinite niste conditii: 1.sa fie o masina din aceeasi clasa cu Logan; 2. de pe acelasi segment de pret; 3. la aprox acelasi numar de km; 4. masina condusa DOAR in Romania.
In conditiile astea iti spun ca un Fiat Albea sau Kia Rio din 2005 nu sunt cu nimic mai presus decat Logan la fiabilitate. Din contra, sunt f slabe. Kia Rio care imparte aceeasi platforma cu Hyundai Accent. Si aici nu mai puteti baga faza ca Logan are tehnica simpla, ca nici concurenta n-are cine stie ce tehnologie sub caroserie...
... ca doar nu plecam de la premiza ca ala pe care vrem sa il facem de cacao are vreun mertz sau bmw nou noutz.... snobii aia plini de fite nu comenteaza pe net la stiri cu dacia...
ESTE absolut clar ca ala care are tupeu sa zica ceva de Dacia este un retard mamaligar care a vandut branza si pepeni pentru a face rost de aia 800E cu care si-a cumparat carutza de bugaria...
Eu "nu am avut tupeu sa zic nimic de Dacia" (adica practic aceeasi mentalitate,dupa logica ta iti trebuie tupeu sa zici ceva de Dacia),eu l-am dat pe brazda pe un "cetatean" folosind propria-i afirmatie,prin care spunea ca "presa si posesorii de Duster o apreciaza,nu conteaza ce spun basinosii de pe forum" atata timp cat el a "a avut tupeul" sa puna la indoiala spusele presei,Automarket,ca pielea de pe schimbatorul de viteze se uzase (dealtfel o afirmatie foarte neinsemnata pentru a incepe sa blestemi in stanga si in dreapta,dar necesara pentru o evaluare pertinenta).Folosind logica lui,Automarket,presa,a spus ceva si el a comentat la asta,deci este un basinos. (Asta nici macar nu este un forum,sunt niste comentarii la un articol,dar domnul vizat probabil se credea interesant ca posta si el pe un forum).
Aceasta comparatie e facuta pt ultrasii Dacia, este o masina destul de fiabila pe de o parte iar in mintea unora un sh ( in afara de Dacia) la 200 de mii de km de fapt e cazan, varza, vechitura, etc...dar care au Dacia se lauda ca ei au sute de mii de km fara prea mari probleme, dar eu ma intrebam...pai Dacia cu sute de mii cum e daca alte sh-uri straine sunt?? Vroiam sa subliniez absurdul unor afirmatii, nu m-am exprimat eu destul de clar
PS: ultras?! asta vine din fotbal, nu? dupa cum se spune: la fotbal, masini si politica se pricepe toata lumea...
Si la faza cu Google-ul... l-am auzit mai sus pe unul cum insira nustiu ce premii pe care le luase nustiu ce Dacie si la sfarsit zicea ceva de genul "daca nu ma credeti verificati pe Google" :)) .Asa ca lasa-ne..
Cuiva care daca ii zici nasoale de Dacia si pune botul imediat si din prima (in necunostina de cauza) iti zice ceva de genul "vezi-ti de treaba cu SH-urile tale obosite" cum sa-l numesti altfel? "Fan"? Pai daca ar avea toti fanii atitudinea asta inseamna ca avem o problema la cate Dacii sunt in Romania,cu oameni care nu isi vad lungul nasului si care cred ca nimeni altcineva decat ei nu poate avea o opinie si carora daca le spui ceva ce nu le convine sar in sus.
1. Dacia are clasa prorpie, nici un alt producator nu mai face asa ceva (si asta-i de bine, argumentatia "pe larg" o gasesti ceva mai sus)
2. Dacia are propriul segment de pret ( ceea ce este un avantaj similar cu cel de a avea clasa proprie)
3. La numarul de kilometri nu-i problema, daca vrei cautam un Logan cu 250000km si il punem langa Mitsubishi-ul meu, ca sa fie "corecta" comparatia (al meu ii are pe toti, si toti in romania)
4. vezi mai sus.
Din pacate punctele 1 si 2 sunt practic imposibil de indeplinit - fapt care invalideaza din start orice comparatie. Problema in schimb nu este asta ... marea problema a romanilor este "impresia".. sau "impresiile" ... ai pe o parte a baricadei "impresiile" alora cu masina noua... si pe cealalta "impresiile" alora cu masini "SH da bune frate, nu carute de dacii.." . Cele doua tabere nu prea au cum sa faca pace si nici nu ar trebui incercat acest lucru ;)
@ domnul fara nume care ignora semnificatia textelor de deasupra campurilor formularului de "comentarii" al AM si se semneaza "@unckle"
NU, parerea mea despre aceasta problema nu este atat de preconceputa pe cat poate parea. Ironia exista, dar, din pacate, insumeaza destul de bine caracteristicile celor doua "tabere" aflate in conflict in aceste comentarii.
Daca te intrebi de care parte sunt - raspunsul il gasesti pe pagina cu profilul meu :) , o sa gasesti ca am 2, si amble luate la SH, una luata acum vre-o5 ani si una "proaspata", adr tot SH. Daca, gandindu-te ca am o masina SH, cerzi ca sunt un "fan SH" si implicit "anti-fan Dacia" te inseli, treburile nu sunt "alb-negru" ci in foarte multe tonuri de gri :)
Nu in ultimul rand, comentariul meu era la adresa dvs ci la adresa unui alt comentariu :)
Exact asta vroiam sa spun cand ii criticam pe cei cu impresia ca daca nu ai Dacie ai automat SH.
la 06.08.2011, 15:50
@Duster nu e pentru fitosi
In primul rand: Esti de o impertinenta maxima sa spui ca oricine are o parere diferita despre Dacia este un "basinos".
In al doilea rand: Se pare ca te crezi foarte important pe aici: "de pe forum"
Se pare ca tu inca nu ai dat branza jos de pe tine ca sa iti dai seama ca asta nici macar nu este un forum,sunt doar comentarii la un articol.
In al treilea rand: Am vazut ca ai aberat si la Episodul 8 - Invitatie in interior zicand ca Ford Focus este o masina de fite.Mare prostii poti sa mai spui.O masina de familie mica,fara pretenii premium,chiar SH este pentru tine o masina de fite?
Te rog frumos sa te lasi de melteneala si sa nu mai pui botul tot timpul cand cineva nu slaveste Dacia,pentru ca se pare ca este prea mult pentru creierasul tau micut,deja umplut cu idei preconcepute si o sustinuta evlavie fata de "eterna" marca Dacia.
Ma scuzati pentru limbajul mai colorat pe care l-am folosit dar avand in vedere ca daca el a vrut sa dea dovada de neam prost am considerat ca altfel nu intelege ce ii zic,decat daca vorbesc pe limba lui.
Si mai mult,s-a facut de cacao cu comentariul despre schimbatorul de viteze,facandu-se singur un "basinos".
Am avut Dacia Logan 1,6 90cp echipare Ambition , am utilizat-o 47400km si NU A AVUT ABSOLUT nici o pb. Foarte multumit.
Cei care vb despre Logan ca este o masina slaba se insala grav. Raport calitate care ti se ofera / pret achzitie este foarte corect.
la 9700e am primit ABS ,AIRBAG, AC, geamurile toate electrice, Inchidere cu cip de pe cheie, jante aliaj, cd player, etc etc. Mai mult decat suficient pentru exploatare zi de zi,
Cat despre Duster, cred ca este o masina foarte in regula in schimb cu un pret de achizitie foarte ridicat. O versiune full in conceptia Dacia ajunge la 18400e.
la 20300e iti poti achizitiona un Hyunday Santa Fe nou nout.
Cam atat am avut de spus.
Bafta all.
12 dislike-uri :)) o sa sara acuma iar ala pe mine cu "@Fani Dacia: Va rog nu va mai exprimati nicio opinie ca le stricati treburile geambasilor de pe aici" =))))) na ce sa zic fiecare cu opinia lui asa e.. uite asa am si eu o opinie acuma: 12 dislike-uri: PUTE FRUSTRAREA DIN VOI!
Eu cred ca s-au retras pentru ca sunt "incompetenti".