Miercuri, 20.07.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Aşa cum v-am promis, am plănuit pentru Duster o probă ceva mai solicitantă în teren accidentat. Vrem să probăm tuturor faptul că SUV-ul construit la Mioveni are, pe lângă calităţile şi defectele enumerate în testele trecute, şi o serie de calităţi incontestabile atunci când vine vorba de off-road.
Escapada s-a desfăşurat prin împrejurimile Sibiului, pe mai multe cocaluri şi drumuri desfundate. Ne-a fost destul de greu să găsim ceva provocări alunecoase pentru Duster, având în vedere că ne confruntăm cu o arşiţă teribilă. Cu toate acestea, la adăpostul copacilor, într-o pădure deasă, am călcat cu curaj pe urmele unor ATV-uri.
Prin pădure, după "fragi şi mure"
Duster nu dă semne mari de oboseală atunci când transmite puterea sa doar punţii faţă. Aderenţa se păstrează, iar terenul nu pune probleme mari pentru o maşină cu caracteristicile lui Duster. Pe măsură ce ne-am afundat însă în pădure, iar lumina a început să răzbată cu greu printre frunzişul des al copacilor am găsit şi primele provocări. O pantă cu înclinare mare, acoperită de frunze umede. Am cuplat tracţiunea integrală doar după ce roţile faţă au patinat în gol şi s-au recunoscut învinse. Am urcat astfel fără probleme.
Englezul zice "What goes up, must go down", aşa că nu după mult timp am testat şi asistenţa la coborâre. În cazul lui Duster sistemele sofisticate care opresc blocarea roţilor au fost înlocuite, după cum v-am mai spsus, de o primă treaptă foarte scurtă.
Aveam dubii privind eficienţa sa, însă ne-am convins că la vale, pe o suprafaţă destul de alunecoasă, prima treaptă de viteză ţine bine în frâu SUV-ul.Ne-am înfipt bine mâinile în volan, ne-am lipit spatele de scaunul fixat la 90 de grade şi am aşteptat. Scenariul s-a repetat de câteva ori cu succes. Mare ne-a fost surpriza să găsim şi o punte încrucişată, care ne-a dovedit că transferul cuplului între punţi se face eficient şi inteligent.
Am ieşit la lumină după aproximativ 30 de minute. Indicatorul de consum arăta 10.2 litri/100 de km, valoare bună având în vedere că au fost în funcţiune aerul condiţionat şi tracţiunea integrală.
Pe urmele piloţilor din CNR
După excursia prin pădure am pornit spre una dintre cele mai dificile probe speciale din Raliul Sibiului: Şanta. Am decis să parcurgem kilometrii presăraţi pe alocuri cu bolovani de mărimea pepenilor pentru a simţi ce trăiesc piloţii din CNR. În Duster a fost destul de greu, pentru că suspensia ne-a ţinut cu blândeţe departe de problemele drumului.
În condiţiile în care puntea spate pierdea aderenţă în virajele mai strânse, cuplarea tracţiunii integrale a adus o stabilitate foarte bună. Repartiţia cuplului s-a făcut, şi în acest caz, exemplar. După cei 15 kilometri de probă specială trebuie să subliniem un lucru: în ciuda terenului dificil nu am atins nimic, nici măcar o dată cu pragurile sau scutul maşinii.
Garda la sol şi unghiurile de atac şi de degajare fac toţi banii.
O baie în râuri de munte
L-am supus pe Duster şi la o probă de scufundări. Am găsit un pârâiaş nu foarte adânc, unde adâncimea apei nu depăşea 30 de centimetri. Duster s-a aruncat fără probleme în apa rece de munte şi a înaintat cu tact printre bolovanii de la fund. Am cuplat tracţiunea integrală, dar cred că ne-am fi descurcat şi fără.
La finalul zilei am tras linie. Duster este fără îndoială unul dintre cele mai capabile maşini din segmentul său, un adevărat campion în off-road, unde poate face faţă cu brio unor trasee de dificultate medie.
Costuri de exploatare test-drive (5.3 lei litrul de motorină)
Mod de rulare | Kilometri parcurşi | Consum mediu | Combustibil consumat | Costul combustibilului |
Urban | 215 | 8.4 litri/100 km | 17 litri | 90 lei |
Extraurban | 407 | 6.5 litri/100 km | 26 litri | 138 lei |
Total Ep. 7 | 622 | 43 | 228 lei | |
EPISOADE ANTERIOARE | ||||
TOTAL Ep. 6 | 985 | 72.6 | 385 lei | |
TOTAL Ep. 5 | 573 | 44.4 | 235 lei | |
TOTAL Ep. 4 | 2114 | 123.6 litri | 655 lei | |
TOTAL Ep. 3 | 612 | 47.3 litri | 250 lei | |
TOTAL Ep. 2 | 821 | 57 litri | 302 lei | |
TOTAL TEST | 5727 |
7.5 litri/100 km 35% extraurban 75% urban |
387.9 litri | 2055 lei |
Cele mai recente stiri
-
Toyota a lansat modelul C-HR în 2016. Iată că în 8 ani, Toyota a atins pragul de un milion de modele C-HR vândute pe piața europeană. (22.12)
-
Toyota oferă acum modelul Alphard sub forma unui Plug-in Hybrid. Cu o autonomie electrică de 73 de kilometri, este primul monovolum PHEV de pe piața japoneză. (22.12)
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
-
După mai multe luni de incertitudine, Volkswagen a ajuns într-un final la un acord cu sindicatul IG Metall. Prin urmare, producătorul nu va mai fi nevoit să închidă fabricile din Germania. (21.12)
-
Cei de la canalul de YouTube CarExpert au realizat un duel McLaren, între modelele Senna și 765LT. Aflați din video care dintre cele două supercaruri va câștiga cursa? (20.12)
Nu inteleg de ce sunteti atat de surprinsi. N-ati mai condus X-trail pana acum? Sistemul conceput de Nissan raspunde foarte reprede intr-adevar si e foarte fiabil.
Si legat de consum, la 1200 de km parcursi 60% extraurban si 40% urban (urcat muntele :) ) consumul a fost de 10.3
Parerea mea e ca la 17000 de euro puteau cel putin pt motorul de benzina sa scoata ceva mai bun.
Cand am vorbit de punti incrucisate m-am referit la traseu. A fost o surpriza să gasim o astfel de provocare pe un traseu care nu se anunta prea solicitant. Ai inteles gresit contextul. Mersi!
@antonny
Multumim ca ne urmaresti de fiecare data. Din pacate ne rezumam momentan doar la fotografii. Poate pe viitor.
Trage bine motorul, si il ajuta si cutia de viteze. Si nu vad de ce nu ar merge si DUSTER bine, caci are cu 275kg mai mult ,dar are in plus 30cp si 41Nm. La Dusterul 1.6 benzina un consum mediu de 8-9% este normal.
Dealtfel toate SUV indiferent de producator sunt supraevaluate !
In rest caroseria, dotarile interiorul sunt vaza la banii astia, chiar daca faptul ca e suv va ia mintile.