Duminica, 12.02.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ultimele săptămâni au fost pline de multă, multă zăpadă în București și împrejurimi. Ei bine, în timp ce colegii mei s-au chinuit cu galerii foto produse în mijlocul troienelor, Latitude-ul pe care l-am avut în teste a scăpat de chinuri dure. Am vorbit deja despre cum se comportă mașina în oraș și despre care sunt avantajele și dezavantajele în afara orașului, astfel că ultima parte a poveștii despre Latitude - interiorul - nu a necesitat eforturi suplimentare din partea mașinii sau a fotografului nostru. Asta dacă nu luăm în calcul distanțele zilnice parcurse printr-un oraș alb și zilnicele dezghețări/înghețări ale habitaclului.
Interiorul este, fără îndoială, principalul punct de interes în ceea ce-l privește pe Renault Latitude. Dacă exteriorul poate să-ți placă sau nu, dacă partea tehnică și motorul sunt de lăudat sau nu în funcție de context (dacă nu ați citit episodul anterior, vă invit s-o faceți acum), la interior nu prea ai ce să comentezi. De fapt, cel mai bun test a fost cel al prietenilor și cunoștințelor care au mers pe scaunul din dreapta sau pe bancheta modelului Renault. Supuși unui "chestionar" ad-hoc, aceștia mi-au spus că s-au simțit foarte confortabil în mașină, fără excepție.
SPAȚIU PENTRU TOATĂ FAMILIA
Secretul lui Latitude este spațiul. Asezonat cu artificiile tehnologice demne de o versiune de echipare care poartă numele Luxury. Indiferent dacă stai pe scaunele din față sau pe banchetă, ai spațiu berechet la nivelul genunchilor și al capului. Indiferent de gabarit, înălțime și de cât de confortabil s-a așezat pe scaun cel din fața ta. Avem cinci locuri, toate acoperite cu piele, cele din față fiind încălzite, reglabile electric. În plus, cel al șoferului este dotat cu funcție de masaj, iar în cele două luni de test nu am dezactivat deloc această facilitate. Păcat că hainele de iarnă sunt cam groase, pentru că sistemul pare promițător când între scaun și piele stă doar un tricou. Nu uit să amintesc, tot la capitolul spațiu, faptul că portbagajul de aproape 500 de litri m-a ajutat în cel puțin două ocazii: o dată când a trebuit să mut două fotolii-puf deloc grele, dar cu volum mare, și o dată când Dragoș a avut de mutat câteva pachete grele de la suedezii care se pricep la mobilă. Totul a mers uns.
Pentru confortul pasagerilor, cei de la Renault au dotat Latitude cu un sistem electronic on-demand al odorizantului ambiental.
Nu știu dacă din cauza frigului care atenuează mirosul sau pentru că setul de capsule era terminat, dar acestea nu au funcționat în niciunul dintre cele două moduri: Relax și Clean. Am adaptat din mers și am înlocuit sistemul oferit de Renault cu un odorizant clasic care a reușit să-și facă treaba corect.
Așa cum vorbeam și în episodul trecut, în care Latitude a fost companion de drum lung, există multe spații de depozitare a sticlelor, cafelelor, pachetelor de biscuiți și a altor gustări tipice unei mașini. Nu știu dacă la bază stau cerințele coreenilor - Renault Latitude fiind, vă reamintesc, un Samsung SM5 rebranduit - sau cerințele europenilor, dar partea asta e reușită.
TEHNOLOGIE UTILĂ
Am rămas impresionat de câteva lucruri care țin de parta tehnologică a mașinii. Deși nu agreez grafica mai degrabă naivă a sistemului de navigație de pe Latitude (cu mașina reală văzută din spate pe hartă), pachetul GPS este printre cele mai exacte văzute până acum pe o mașină de test în zona mărcilor de volum. La nivelul Bucureștiului, harta e super completă și m-a scos de două ori din încurcătură prin spatele unor blocuri din zona Berceni. Apoi, mi-a plăcut faptul că, deși nu mi-am putut conecta telefonul prin Bluetooth din motive cărora nu le-am dat încă de cap, conectarea acestuia la priza simplă USB a mașinii a făcut ca playlist-ul de pe telefon să devină playlist-ul din mașină. Cu o redare medie spre bună a sunetului. Am adus aminte de acest lucru pentru că majoritatea modelelor de pe piață îți cer un cablu jack pentru mufa auxiliară pentru a asculta muzica de pe iPhone.
Am notat cu plus și scaunul șoferului. Dacă vreți o mașină care să nu coste extrem de mult, dar care să vă ofere tot confortul necesar la drum lung sau scurt, scaunele de pe Latitude sunt răspunsul. Mi-am dat seama că încălzirea în scaun care funcționează rapid, modurile diferite în care poate fi setată funcția de masaj sau multiplele poziții ale șezutului, spătarului și reglajului lombar trebuie să facă parte din dotarea mașinii proprii. Nu în ultimul rând, plecăciuni pentru constructorii care montează camere de marșarier cu senzori de parcare pe modelele lor.
Iarna, această "invenție" care devine din ce în ce mai comună este aur curat.Era să uit de două elemente care mi-au făcut cu adevărat viața mai ușoară în cele două luni de test: frâna de mână electrică asistată care se dezactivează automat la apăsarea pedalei de accelerație și sistemul de desichidere/închidere mâini libere cu senzor de proximitate. Credeți-mă, toți v-ați dori ca mașina voastră să se închidă automat când vă depărtați de mașină (te și anunță asta printr-un semnal sonor scurt) și să se deschidă fără a apăsa pe telecomandă, simțind mâna printr-un senzor aflat pe spatele mânerului exterior al ușilor. Viața e mai frumoasă când nu trebuie să-ți cauți cheia cu mii de pungi cu cumpărături în brațe.
Peste toate, fără a apela la elemente punctuale, m-am simțit foarte bine în Latitude de fiecare dată când am intrat în mașină. Atmosfera e plăcută, dezirabilă, caldă. Și mi-a fost ușor să nu mă gândesc la faptul că în fiecare dimineață și seară trebuie să dau piept cu frigul din habitaclu. A fost o plăcere.
COSTURI DE EXPLOATARE | ||||
Mod de rulare | Kilometri parcurşi | Consum mediu | Combustibil consumat | Costul combustibilului |
Urban | 719 | 11.6 litri/100 km | 83.4 litri | |
Extraurban | 0 | |||
TOTAL EP. 4 | 719 | 11.6 litri/100 km | 83.4 litri | 484 lei (5.8 lei/litru) |
EPISOADE ANTERIOARE |
||||
TOTAL Ep. 1 | 187 | 21.7 | 121.5 lei (5.6 lei/litru) | |
TOTAL Ep. 2 | 447 | 51.8 | 290 lei (5.6 lei/litru) | |
TOTAL Ep. 3 | 2917 | 222.8 | 1219.3 (5.8 lei/litru) | |
TOTAL TEST | ||||
4270 |
8.9 litri/100 km 55.6% extraurban 44.4% urban |
379.7 litri | 2114.8 lei |
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
Problema este, asa cum deja am spus, legata in special de imagine, intr-o tara in care romanasul nu are in cap decat VW (sau fauvee)...
Sunt totusi nevoit sa repet un comentariu pe care l-am facut si cu ocazia episodului 3, in ideea unei informari corecte si obiective a cititorului: iPhone 4 se conecteaza fara repros, prin Bluetooth, la masina, atat pe partea de telefonie cat si pe cea audio. Poate versiunea de firmware din telefonul autorului e mai veche, poate setarile nu au fost bune, nu stiu dar, repet, la mine merg si telefonia si partea audio absolut impecabil. Cuplarea se face instant la momentul urcarii in masina.
In rest, stima si felicitari inca o data pentru articole.
În privința telefonului, e un iPhone 4 fără jailbeak cu iOS-ul la zi. Teoretic ar fi trebuit să funcționeze. Practic, n-a făcut-o.
Masina asta de fata daca noua e sa zicem 28 mii, dupa 5 ani si o medie de 150 mii km cu mare dificultate va mai valora 6mii.
Am un exemplu in familie 407 hdi 2.0 sport, care s-a devalorizat in 7 ani cu 22mii euro, incredibil si desi poate parea nesemnificativa problema, pana la urma sunt bani pierduti fata de o concurenta anosta care tine pretul infinit mai bine.
http://www.automarket.ro/test-drive/renault-latitude-v6-30-dci-37773.html
In schimb Renault trebuie sa mai lucreze la micsorarea devalorizarii (asa cum a spus si un coleg mai sus).
Dc a disparut testul cu volvo XC 60?
Passat 1750
Insignia 808
Superb 753
Avensis 351
508 272
Latitude 123
Este posibil ca E sau A6 sa nu existe cand te duci la dealer la 40k te imbarliga cu ceva dar daca a dat 40k pe superb mi se pare mult rau pentru o masina cu care nu ai pe unde sa mergi omeneste nu ai decat poteci si drumuri de caruta!!
Latitude poate veni cu radio navigatie Bose, magazie 6cd cu 10 difuzoare, amplificator digital, bluetooth, audio connection box, comenzi la volan. Pretul e in jur de 25.000 euro.
Din cate observ in oferta Renault, in versiunea de echipare Luxury motorizarea 2.0 dCi 175CP CVA chiar vine in standard cu radio CD MP3 Bose cu 10 difuzoare, iar in urma configuratiei pretul ajunge in jur de 25500.
Nu zic ca superb-ul e o masina rea sau de neluat in considerare. Insa ca sa te bucuri de un superb sau de un passat asa cum te poti bucura de un Latitude trebuie sa treci de 35k. Iar acolo intram pe teritoriul altor masini care stiu mult mai multe... cum ar fi 508GT, C5, Volvo S60, Mercedes C-Klasse, Seria 3, A4, Avensis, Mazda chiar si un Jaguar ... Si discutiile se complica la banii aia... Ori aici, sub 30k, pare cea mai buna solutie (defapt cel mai bun compromis). Iar in functie de ofertele de la dealeri, pretul unui Latitude poate scadea considerabil (cu pana la 4k) si chiar nu mai ai ce discuta... Singurii rivali seriosi pentru Latitude Sunt Ford Mondeo si Opel Insignia.
Dar, fiind o tara unde daca n-ai sigla Nemteasca nu existi iar cultura auto este minimala, vanzarile sunt cum sunt iar achizitiile de autoturisme se fac doar in functie de sigla, nu in functie de pret,dotari,calitate, costuri de intretinere si de rulare
Mie Latitude mi se pare o masina corecta pret/calitate. La 27.000 euro cred ca este cea mai buna varianta.
Tare ma bucur cand nu vad tigani si cocalari la volanul unui Renault Laguna III. Asta e motivul pentru care eu mi-am cumparat Laguna III.
Aroma amara de stift.