de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 10.03.2011
-
-
Trimite pe:
După ce şi-a încordat muşchii prin noroaiele mioritice la testele Dacia şi mai apoi în mâinile noilor proprietarilor, Duster poposeşte în garajul nostru, în versiunea pe benzină. Am testat până acum ambele opţiuni de putere ale dieselului 1.5 dCi, aşa că a venit timpul să încercăm şi "benzinarul".
-
Pret de pornire
11.150 €
-
Pret model testat
14.700 €
-
Taxa auto
329 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
Entry-level-ul primului SUV din istoria Dacia este propulsat de un motor pe benzină în patru cilindri, care a făcut deja carieră în cadrul grupului Renault. Este vorba despre cunoscutul 1.6 16 valve şi 105 cai putere, motor care pentru unii poate părea nepotrivit Dusterului nostru. Am încercat să vedem cât de bine se pretează României un propulsor ceva mai lacom, atunci când vine vorba de consum, şi ceva mai zgârcit atunci când vine vorba de cuplu motor. Dusterul visează la drumuri desfundate, hârtoape, şleauri sau vaduri pline cu apă, însă îşi pierde elanul rapid, cei 148 de Nm la 3750 de rotaţii fiind insuficienţi pentru asemenea exotisme off-road. Caracteristicile, tipice unui motor pe benzină normal aspirat, nu se prea potrivesc cu peisajul unui SUV care dispune de toate calităţile necesare unui model de off-road. Mai mult decât atât, unitatea se dovedeşte destul de inertă şi pe şosea, unde şoferul are nevoie de o bruscare constantă a acceleraţiei pentru a simţi că se mişcă. Cutia de viteze este construită pentru a favoriza acceleraţia, treptele fiind foarte scurte şi gândite pentru a fi schimbate rapid. Chiar şi aşa, efectele resimţite de cel de la volan sunt destul de timide, benzinarului lipsindu-i vlaga unui diesel inferior ca putere, cum este cel de 1.5 litri, 85 de cai. Cutia cu şase rapoarte surprinde plăcut prin precizia timoneriei, însă prima treaptă, gândită foarte scurt, pentru escapadele off-road, poate fi o adevărată bătaie de cap pentru cel de la volan, atunci când este folosită pe şosea. Ar fi chiar recomandat să folosiţi treapta a doua de viteză pentru plecările de pe loc. Aşadar, pus alături de unitatea diesel entry-level, benzinarul testat de noi se dovedeşte o alegere mai puţin inspirată.
Consum
Dacă până acum am lăudat SUV-ul românesc pentru cifrele incredibile, oferite de unităţile dCi de 85 şi 110 cai putere, a venit timpul să blamăm actualul Duster pentru performanţele motorului pe benzină. Este fără îndoială o alegere nepotrivită pentru cei care urâsc alimentările la fiecare 400 de kilometri. Spunem 400 de kilometri pentru că asta este distanţa pe care am reuşit să o parcurgem, pe timp de iarnă, cu un plin. Bineînţeles, folosirea tracţiunii integrale, temperaturile foarte scăzute, exploatarea intensă a acceleraţiei şi, în unele zile, vântul puternic au contribuit decisiv la reducerea autonomiei. Cei 10.4 litri anunţaţi de Dacia pentru consumul urban s-au transformat în 13 litri pe străzile acoperite de zăpadă ale capitalei. În afara oraşului aceeaşi poveste: cei 7 litri/100 de km, înscrişi în cartea tehnică au devenit 10 litri/100 de kilometri, "graţie" tracţiunii integrale şi viscolului puternic. Comparând cifrele cu cele ale concurenţei, observăm că Duster se plasează mai slab chiar şi faţă de fratele de concern, Nissan Qashqai. Nu mai vorbim de Skoda Yeti, care beneficiază de un 1.2 TSI, foarte zgârcit atunci când vine vorba de consum.
Interior
Atunci când urci într-un model Dacia nu trebuie să uiţi nici o clipă că te afli într-un model low-cost, deci standardele ar trebui adaptate la oferta segmentului. Chiar şi aşa, Duster încearcă să vină cu ceva în plus faţă de fraţii săi mai mici, Logan şi Sandero, punând accentul pe un interior ceva mai bine lucrat. Senzaţia de plastic ieftin este estompată pe alocuri de inserţiile lucioase, regăsite la nivelul planşei de bord. Per total, însă, plasticul folosit in habitaclu este de bun gust şi de bună calitate. Simţul tactil nu este deranjat de suprafeţe tari decât pe alocuri, însă textura caută să compenseze şi să facă din intreg habitaclul un spaţiu prietenos. Ornamentele prizelor de ventilaţie dau o notă ceva mai veselă interiorului, însă plasticul mânerelor de deschidere a uşilor pare o copie ieftină a celor regăsite pe Renault. Mânerele par foarte fragile la prima vedere, motiv pentru care eşti tentat să te porţi cu grijă. Aspectul monoton al bordului îţi aminteşte că te afli într-un model pragmatic, care ţine să te impresioneze mai mult cu preţul său de achiziţie. Comenzile sistemului de climatizare sunt poziţionate la fel de jos, geamurile electrice au rămas tot pe partea centrala a bordului iar claxonul se află acolo unde se afla şi pe vechile Dacii 1300. Apar însă comenzile pe volan, impropriu botezate aşa, pentru ca ele se află de fapt sub acesta, pe coloana de direcţie, similare celor ale fratilor de concern Renault.
Poziţia la volan îţi aminteşte că te afli într-un SUV, însă scaunele nu sunt chiar cele mai confortabile din segment. Salutăm în schimb reglarea lor foarte uşoară şi practică. Spaţiul interior este suficient chiar şi pentru cei care trec de înălţimea medie. Bancheta spate este încăpătoare, iar spaţiul destinat picioarelor nu pune probleme. Acelaşi lucru şi pentru linia plafonului, care se ţine departe de capetele pasagerilor. În portbagaj, Dacia oferă 475 de litri. Un aspect care va deranja probabil pe mulţi va fi ruloul de protecţie, care nu se retrage automat şi atârnă atunci când decidem să nu-l mai fixăm.
Preţ de achiziţie
Ajungem la proba pe care Dacia o trece întotdeauna cu brio. Preţul de achiziţie. Abia aici începem să vedem avantajele versiunii pe benzină, care se dovedeşte a fi mult mai ieftină decât alternativele diesel ale SUV-ului din Mioveni. Duster pleacă de la 10.950 de euro în versiunea 1.6 16 valve, fără tracţiune integrală şi nivel de echipare Base, adică de bază, cum o spune şi numele. Este fără îndoială chilipirul segmentului, pentru că toţi ceilalţi concurenţi sunt cu mult mai scumpi: Yeti pleacă de la 16.325 de euro, iar Qashqai de la 17.990 de euro. Nici proaspăt sositul Mitsubishi ASX nu se dovedeşte mai ieftin, preţul său de pornire, fără oferte speciale, fiind de 17.531 de euro. Rivalii entry-level sunt mai scumpi chiar şi decât un Duster pe benzină cu tracţiune integrală, nivel de echipare de top, Laureate, care costă 14.600 de euro.
Siguranţă
Duster a fost testat recent de organismul internaţional EuroNCAP. Belgienii s-au arătat dezamăgiţi de cele trei stele obţinute de modelul românesc, acuzând Renault de indiferenţă faţă de modelele subsidiarului său. Cu toate acestea, dacă luăm în calcul faptul că Duster s-a comportat bine la protecţia pasagerilor adulţi şi copii şi a clacat doar la protecţia pietonilor şi sisteme de siguranţă, trebuie să observăm o evoluţie. Doar noul sistem de notare mai strict a făcut ca Duster să primească 3 stele. În plus, trebuie să luăm în calcul şi faptul că versiunea testată de EuroNCAP nu era echipată cu ESP, element opţional prezent pentru prima dată în gama Dacia. În concluzie, chiar dacă EuroNCAP a acordat un punctaj mediocru SUV-ului românesc, Dacia Duster se dovedeşte o maşină destul de sigură pentru pasagerii săi şi reprezintă fără îndoială un pas înainte în istoria Dacia.
Ţinută de drum
Duster, asemeni celorlalte modele din gama Dacia, pune mare preţ pe confort şi nu pe stabilitate. Este o moştenire a ADN-ului Renault, care mizează pe aceleaşi trăsături. SUV-ul poate fi lăudat din acest punct de vedere, orice suprafaţă de rulare neprietenoasă fiind bine absorbită de suspensia pseudo MacPherson de pe faţă şi de cea multibraţ de pe spate, disponibilă doar pe variantele cu tracţiune integrală. Confortul se manifestă însă în detrimentul stabilităţii, maşina oferind o senzaţie de nesiguranţă accentuată în viraje, acolo unde ruliul se simte foarte pronunţat. Atunci când rulaţi în modul 4x2 este bine să negociaţi din timp virajul şi să adaptaţi viteza potrivită. Sistemul 4x4 îmbunătăţeşte radical aderenţa şi vă permite o abordare mai curajoasă, câtă vreme sunteţi dispus să treceţi peste senzaţia de ruliu. În ceea ce priveşte performanţele off-road, Duster poate fi declarat un adevărat campion al segmentului. Dimensiunile îl recomandă pentru acest titlu: o gardă la sol de 210 milimetri, un unghi de atac de 30 grade şi un unghi de degajare de 36 grade. Clar cele mai bune unghiuri din segment, care te ajută să abordezi cu mult curaj trasee de off-road cu dificultate medie. Am testat performanţele sistemului de tracţiune integrală pe mai multe drumuri acoperite de zăpadă. Dacă în modul 4x2 rularea poate fi în unele situaţii nesigură, imediat ce aţi cuplat modul 4x4 senzaţia dispare. Duster se lipeşte practic de şosea, iar cuplul se distribuie perfect între cele două axe. Pentru situaţii solicitante, cel de la volan poate face apel şi la funcţia Lock. Aşadar, echipat cu un set de cauciucuri potrivite, Duster poate face faţă cu brio multor escapade off-road.
Vizibilitate
Duster nu ridică probleme serioase la acest capitol. Suprafaţa vitrată este destul de mare, singurele deficienţe fiind vizibile în cazul montanţilor posteriori, care amplifică în trafic "unghiul mort". Oglinzile laterale sunt bine dimensionate şi asigură o vizibilitate posterioară bună. Doar oglinda retrovizoare se poate dovedi uneori cam mică. Pe timp de noapte, luminile de întâlnire se dovedesc destul de timide.
Tehnologie
Duster nu se poate lăuda cu prea multe la acest capitol, rivalii din segment fiind clar superiori modelului românesc. Totuşi, Duster oferă dotări esenţiale cum sunt aerul condiţionat manual, geamurile şi oglinzile electrice, radio CD-ul cu conexiune auxiliară şi elementele de siguranţă vitale. În plus, aşa cum am afirmat şi la capitolul siguranţă, Duster este primul model Dacia care poate fi comandat împreună cu sistemul electronic de stabilitate, ESP. Opţional, clienţii pot monta la dealerii care comercializează Duster şi senzori de parcare. Tot la interior se cade să notăm îmbrăcarea volanului şi a schimbătorului în piele, precum şi opţiunea tapiţeriei complete din piele, de asemenea o premieră în gama Dacia.
Design
S-a discutat mult despre aspectul exterior al lui Duster. Părerile au fost împărţite: unii au aplaudat revizuirea filosofiei de design, iar alţii, mai cârcotaşi, au continuat să susţină că Dacia face maşini urâte. Nu putem ignora însă evoluţia modelului în materie de design. Duster este fără îndoială un model mai reuşit decât Logan şi derivatele sale, acest lucru fiind recunoscut chiar şi de Laurens van den Acker, designerul şef Renault. Acesta a declarat într-un interviu recent că "Duster va fi punctul de plecare pentru trasarea viitoarei filosofii de design Dacia", ceea ce reconfirmă importanţa modelului pentru viitorul constructorului român.
Ne-a placut
- Preţul de achiziţie
- Spaţiul interior
- Poziţia la volan
Nu ne-a placut
- Consumul mare
- Cuplul motor insuficient
- Ruliul în viraje
Date tehnice - Dacia Duster (2009-2013) 1.6 16V 105CP 4x4 Laureate |
Combustibil
Benzina |
Nr. usi
5 |
Motor tip / cilindri
n/a |
Nr. locuri
5 |
Cilindree cmc
1598 |
Lungime mm
4315 |
Putere maxima CP (rpm)
105 (5750) |
Latime mm
1822 |
Cuplu maxim Nm (rpm)
148 (3750) |
Inaltime mm
1625 |
Viteza maxima km/h
160 |
Greutate kg
1325 |
Acceleratie 0-100 km/h s
12.8 |
Ampatament mm
2673 |
Tractiune
Integrala |
Volum rezervor litri
50 |
Cutie viteze
M6 |
Volum portbagaj litri
408 |
|
Vezi versiuni si preturi
Mai multe detalii despre Dacia Duster (2009-2013)
"SUV-ul Dacia ştie să se facă remarcat pe stradă. Partea din faţă autoritară, o alură masivă de SUV în largul său… Pe drumurile largi maşina atrage privirile. Din punct de vedere al aspectului, nu e cu nimic mai prejos decât modele deja faimoase, cum ar fi Nissan Qashqai sau Skoda Yeti." - REVUE AUTOMOBILE (25.01.2011)
Legat de siguranta, daca Duster ar fi avut ESP sau limitator de viteza in standard ar fi obtinut 4 stele EuroNCAP. Diferenta intre 3 si 4 stele cam in asta consta.
Motorul ofera performante rezonabile. Dpdv al performantelor e cam acelasi lucru cu un Logan 1.6 MPI... ceea ce e ok pe segmentul asta.
La tinuta de drum, cauciucurile mai late si sistemul 4x4 iti dau o senzatie de siguranta superioara unui mini-MPV sa zicem
v-aţi fi aşteptat sau, oricum, nu vă satisface. Nu este un secret că în segmentul modelelor SUV se vorbeşte atât de mult despre
Dacia Duster – inclusiv în reclamele oficiale – pentru că are un preţ de achiziţie cu adevărat foarte redus. Evident, în aceste condiţii nu putem pretinde echipamente hi-tech, finisări luxoase sau mai ştiu eu ce. Însă Duster dispune de toate echipamentele
necesare, exceptând sistemul ESP, disponibil totuşi, ca opţiune, pentru numai 270 Euro. Vă spunem asta pentru a înţelege că, în realitate, cumpărând un Duster nu renunţaţi decât la aparenţe, la briz-briz-uri, însă veţi avea tot ceea ce este util şi important. Componentele mecanice sunt, în mare parte, disponibile şi pe alte modele ale Alianţei Renault-Nissan, ceea ce reprezintă o garanţie. Spre exemplu, transmisia 4x4 este
cea utilizată pe Qashqai, cu trei moduri de utilizare: tracţiune faţă, cuplare automată, la nevoie, a punţii spate şi tracţiune integrală. În gama de propulsoare regăsim motorul
diesel de 1,5 litri, prezent deja pe modelul Clio, satisfăcător cu cei 110 CP ai săi. Acesta este combinat cu o cutie de viteze cu 6 trepte, din care prima scurtă, pentru a favoriza comportamentul în teren accidentat. Însă Duster este în mediul său şi pe şosea,
având un comportament rutier excelent şi previzibil. Suspensiile sunt un pic moi, însă oferă un nivel bun de confort."
sursa: www.auto.it
13 ianuarie 2011
"Marca românească, introdusă pe piaţa franceză în 2005, a reuşit să depăşească pragul simbolic de 100 000 de unităţi vândute – mai precis 104 642 exemplare - în doar 5 ani. Acestea merg mână în mână cu cea mai importantă creştere a cotei de piaţă, şi anume de + 71%! Un succes story care începe să fie un exemplu de manual. În 2005, când Logan a apărut pe piaţa franceză, numele berlinei aproape că era mai cunoscut decât cel al mărcii româneşti. Totuşi, în 2010, acest prim model a fost cel mai puţin vândut. Fapt care demonstrează că emanciparea mărcii şi extinderea gamei au fost perfect regizate.
(...)
Un alt moment prielnic a fost lansarea Duster: departe de polemicile şi alte controverse care au zguduit piaţa de 4x4 acum câţiva ani. Prin urmare, a beneficiat şi a contribuit la dinamismul segmentului care anul trecut afişa o creştere de 42%! Pe toate
planurile Dacia este un caz unic în industria auto contemporană."
sursa: L'Auto Journal (Franta)
Asta ca sa vedeti diferenta de mentalitate dintre noi si occident...
dar nu-i bai, adevara pana la urma iese la iveala
:)
De ce spun asta ? Am citit acest review cu asteptari destul de mari, intrucat este unul din putinele disponibile legat de Duster-ul 4x4 pe benzina. In plus, acum un an de zile eram direct interesat de aceasta masina, in comparatie cu SX4. Tinand cont ca aceasta versiune este una dintre cele mai interesante dpdv al pretului de achizitie pentru un SUV, mi se parea normal sa tratati articolul cu mai mult profesionalism.
In schimb, ce gasesc in articol:
1. Legat de consum, faceti o comparatie cu "Skoda Yeti, care beneficiază de un 1.2 TSI, foarte zgârcit atunci când vine vorba de consum." Lasand la o parte faptul ca vorbim de doua generatii total diferite de motoare (una pregatindu-se sa iasa din productie, iar cealalta de abia intrata) si de tehnologii la fel de diferite (aspirat vs turbo), avem de-a face si cu doua tipuri de transmisii diferite (fata vs integral) cu impact direct asupra consumului. Nu neg faptul ca Duster-ul consuma mult, dar comparatia cu Yeti 1.2 TSI nu-si are locul aici (parerea mea). Ar fi fost corect sa-l comparati cu 1.8TSI 4x4 pe care l-ati testat in urma cu ceva timp.
2. Legat de portbagaj, spuneti ca "Dacia oferă 475 de litri, nu la fel de mult ca Yeti". In drive-test-ul cu Yeti mentionati ca acesta are 416 litri cu bancheta in pozitie standard (btw, pe comparator mentionati 310 litri pentru Yeti) (475>416).
Scriu acest comentariu in speranta ca va veti ambitiona sa fiti mai buni in ceea ce faceti.
Numai bine !
Mircea cred că testul pe care l-ai citit mai sus este unul dintre cele mai obiective legate de Duster-ul pe benzină. Am comparat cu Yeti 1.2 TSI pentru că vorbim de aceeaşi putere. Cum ai fi vrut să compar Duster 1.6 16V 105 cai putere cu un Yeti 1.8 TSI de 160 de cai putere? Ţi se părea o comparaţie mai potrivită? Nu cred. Într-adevăr este vorba de motoare de generaţii diferite, dar nu e vina nimănui că momentan Dacia doar asta oferă. Aşa cum a zis şi ScorpyonVAG, aşteptăm unităţile TCe pentru o comparaţie perfectă. Îţi dau dreptate în ceea ce priveşte portbagajul, unde s-a strecurat o eroare.
@ ALL
Dacă citiţi şi celălalt test al meu, cu Duster 1.5 dci 85 de cai, o sa vedeţi ca masina a fost mult mai bine punctată. Versiunea pe benzină este cea mai slab cotată. Însuşi numele testului, ENTRY LEVEL, vrea să sugereze asta.
Duster e o maşină corectă ale cărei puncte forte şi slabe au fost trasate cât mai obiectiv în cadrul testului.
"Pe timp de noapte, luminile de întâlnire se dovedesc destul de timide" ... dar a-ti cautat raza de lumina in copaci ? ... ca daciuta este campioana la trezit pasarele . . . si scos ochii alora de pe contrasens :) ( invitam pe toti cei care neaga divergenta farurilor de dacie sa isi puna dacia personala cu fata la perete si sa sprinda farurile, apoi sa vina aici si sa ne spuna sincer daca amandoua farurile le bat "sincron" )
un pas inainte fata de ce??? de Logan?? si el tot 3* a avut, si atunci unde-i "pasul inainte" mai degreaba inapoi.
:)
sau pentru altii nu conteza astea, doar sa fie purtati din pct A in B, pentru asta exista si alte masini mai evtine cu un raport pret/utilitate mult mai bun.
""Astazi strategia pentru Dacia este sa obtina trei stele la testele EuroNCAP, insa testele devin tot mai severe, astfel ca trei stele din prezent sunt echivalentul a patru stele din trecut" - Beatrice Foucher, directoare de produs la Dacia
Beatrice Foucher sustine ca daca Duster-ul ar fi avut ESP in standard ar fi obtinut patru stele, insa ESP-ul e optiune deoarece clientii nu sunt dispusi sa dea bani in plus pentru el.
Comunicatul Renault arata ca Dacia se va mentie ca o marca pragmatica si constanta in obiective. Dupa cum s-a spus: Dacia nu vrea sa ofere echipamente pe care oamenii nu sunt dispusi sa le plateasca, doar de dragul tehnologiei...
veti observa ca Dacia Duster este aproape la fel de sigur la testele de impact cu Mazda CX-7, cotată cu 4 stele. Duster ofera o protectie mai buna pentru pasagerii copii decât Mercedes GLK.
http://www.euroncap.com/results/mazda/cx-7/2010/402.aspx
Punctajul Duster-ului a scazut considerabil pentru ca la capitolele safety-assist (ESP si sistem de avertizare sonora pentru centurile de siguranta spate) si protectia pietonilor, masina a obtinut calificative slabe.
Altfel ar fi obtinut 4 stele.
Articolul d-voastra se intituleaza TEST-DRIVE si nu test comparativ. Incercat sa patrundeti sensul cuvintelor si al expresiilor inainte sa le utilizati.
Multumesc
compania dacia nu o duce prost pe criza asta, dar nu se gandesc si ei macar la romani ba frate... sa le ia banii la straini, nu noua!
astept o stire legata si de subiectul acesta cu preturile la dacia duster!... au fost deja doua scumpiri la ea una de 800 si acum de 100-200 euro, in mai putin de 1 an.... pai se poate asa ceva?
am scris mai sus de unde m-am informat de preturi, guvernu si-a pus o data amprenta peste tot cu tvau.... nu vad acuma care e treaba cu inca o marire, de aia dau si vina pe cei din compania dacia... e eu n-am vazut majorari de pret asa dese la nici un alt model. pututeau f bine sa ne bage noua un pret mai mic si la straini un pret mai mare ca aia au alte salarii.... putea f bine sa scada 200 noua si lor sa le umfle cu 400.... pana la urma trebuie sa ne impunem si noi cu ceva inafara.... dar degeaba vbesc eu.
la noi in tara nici ca o sa se mai cumpere.... ca nu o sa mai faca banii care ii cer ei...
scumpirea benzinei.... mi se pare doar un criteriu in a iti alege masina, n-ar fi logic sa te taxeze producatorul pt ca e benzina scumpa... Pana la urma am vazut ca folosesc si trenuri nu numai camioane pt a-si transporta masinile la clienti... bani au sa le transporte... ca doar o duc bine ei pe criza.... dar asa li s-a sculat lor o idee ... o data ce au marit pretu nu-l mai scade.... eventual mai fac vreo oferta la un model neatractiv...
sa schimbe motoarele alea daca vor sa faca o justificare calumea... cum era si un comment mai sus... 1.2/1.4 TCe eventual si o varianta gpl si gata, dar e greu... 1.6-ele ala mi se pare o vechitura consumatoare, nici 1.5 nu e cel mai nou... dar macar are consum decent pt noi
Ca e ieftina , dupa pret si calitate , ce doresti de la Duster sa fie ca X5 ?
:)))
Duster nu-i pentru fitosi.
Observ ca ati punctat foarte bine BMW X5 si sunteti entuzismati de acceleratia masinii, de luxul interior si de echipamentul audio (voi ii ziceti tehnologie, de parca masina ar fi un cititor de CD-uri)
Faceti bine si testati masina asta pe drumuri de macadam, pe drumuri de tara, pe nisip, incarcata cu materiale si oameni. Dupa asta puteti aprecia.
VA DORESC UN TEST MAI CONCLUDENT!
luand in considerare cu o alta marca "o chinezarie pt unii"
daca intrii la dacia pe sait si faci un configurator la duster si bifezi tot ca vrei fool si 4x4 ajungi la pretul de 18770 ieuro cu TVA
daca ne uitam la KIA Sportage 2.0 DSL MT 4x4 STYLE - o sa observam un pret de Pret (DDP cu TVA) - 23296 €; Pret REMAT: 20645 €;
prin urmare diferenta de bani nu poti zice ca este mica dar nici extraordinar de mare avand in calcul diferentele de dotari si nevele de echipare.
prin urmare la ce ofera duster comparativ cu alte marci este cam scumpa.
am luat kia sportage deoarece am cautat cea mai eftina masina 4x4 dupa duster, si din aceasi clasa.
legat de acui ii dacia, sa fim seriosi, e a francezilor, nici intr-un caz nu a romanilor, am vandut-o am dat-o nu mai conteaza, conteaza ca nu mai avem nimic, doar portile de f 1 si 2 si o centrala nucleara neterminata complet ramas de la Ceasca cum ai zis tu, dar stati linistit ca nici pe astea nu le vom avea multa vreme ca se vor vinde sau da pe gratis altora (FMI, sau altii)
in ce-a ce priveste lucrul, nu mai e cine sa munceasca la noi ca toti meseriasii buni, pe care tot Ceasca i-a intruit, au plecat demult din tara, cu ce am ramas noi, sunt asa numiti "ma pricep la toate" si se stie ca cine se pricepe la detoate defapt nu se pricepe deloc.
cu asa populatie ramasa nustiu cum o sa mai fim pe "Culmile fericirii si a economiei" cum zicea tovarasu ceasca.
oricum luam si o sucim de lucru avem destul inca dar si de invatat de la altii daca nu de la noi.
Poate la motorizare va refereati...
As adauga si " trebuie sa iesi din fumul creat de marketing si sa vezi masina cu adevarat " ... si la multe masini o sa observi rapid cum oamenii nu iti ofera un raport calitate/pret ci doar praf in ochi si o masina de 2 lei ...
Si in privinta fiabilitatii nu ai cum sa ma contrazici, pt Dacia are o reputatie buna aici, cu sute de mii de clienti multumiti, asa ca tu ala care n-ai avut in viata ta o Dacia Logan,Sandero sau Duster, nu poti comenta!
O sa traim vremurile in care si Loganul, si Sandero, si Duster vor avea varste de "seniori" si vom trage abea atunci concluziile - - intre timp te invit sa compari masinile mitsubishi de rahat cu daciile contemporane lor ;)
"asa ca tu ala care n-ai avut in viata ta o Dacia Logan,Sandero sau Duster, nu poti comenta!" ...
nu traiesc intr-o tara in care toata lumea are Mitsubishi - traiesc pe plaiuri mirotice, pline de dacii, deci ai putea sa tragi o concluzie destul de simpla ca nu vorbesc chiar in necunostinta de cauza ;)
uneori cand nu vezi decat in fata viata pare mai simpla ... apropo', ce masina ai avut inainte de Duster ?
Pe langa asta...
La Duster discutam de cele mai mic cost de exploatare pe km , conform ADAC. Ei au luat in considerare pretul de achizitie, costurile de service, asigurarile, impozitele, consumul de combustibil, uzura. si spun ca Duster-ul are cele mai ieftine costuri de pe segment. Un Duster 1.6 16v 4x2 are un cost de doar 35.8 eurocenti/km.
Spre comparatie, Suzuki Grand Vitara 1.6 Club are 46,9 Ecenti/km (Germania)
http://www.autolatest.com/ro/detalii-stire/2487-dacia-are-o-fiabilitate-de-top-in-europa-4-din-5-clienti-sunt-multumiti
Iar Duster benzina exista pt drive-test la unii dealeri. Nu ai cautat tu bine. De unde esti?
Este o oarecare diferenta intre a avea farurile corect aliniate si a le avea aiurea, dupa cum s-au lasat reglajele . . .intr-o tara normala farurile care bat in balarii ar trebui sa atraga dupa sine amenda+suspendare talon+vizita RAR ... dar la noi nu se pune. Responsabilitatea ca farurile sa fie corect reglate revine utilizatorului, chiar daca la fabrica aia au fost dobitoci si nu au setat corect inaltimea razei. Daca spui ca ai luat masina noua si batea in balarii consulta cartea masinii si acolo o sa gasesti ( probabil ) instructiuni pentru reglarea farurilor ... si spune-le si prietenilor .. si prietenilor.. si poate o sa putem merge prin romania, noaptea, fara sa apara cate unu' care iti scoate efectiv ochii din orbite ... parerea mea :)
Va inteleg indignarea fata de cuplu mic, dar o intrebare care sincer pt mine ar mai pune cateva sanse in plus pt diesel in ciuda pretului mare: daca sa zicem suntem in fata unei situatii si avem 2 buc duster, unul diesel si unu diesel, exista posibilitatea ca benzinarul sa se impotmoleasca cu 4x4 cu tot, iar dci-ul sa scape basma curata?
Pt mine e una din intrebarile cu adevarat importante intre benzina si diesel.
Poate ca acest benzinar s-ar putea compara mai bine cu dci-ul de asa zisii 90cp? ce parere aveti?
Va-s fi recunoscator pt un raspuns.
sursa: drive-test.ro
Voi ce ziceti? e asa mare diferenta intre ele?
@DUST : cred ca ai ramas asa de surprins ca nici tu nu te mai recunosti...asa-i?nici acu nu te-ai dezmetecit........viseaza stimate Dust la faruri,la climatronic .. etc
ps: pinochio, vezi ca nici nu-ti cunosti concurenta bine: un Duster Laureate 1.5 dci 4x4 ("bine echipat") costa 16.000 euro
Este o oarecare diferenta intre a avea farurile corect aliniate si a le avea aiurea, dupa cum s-au lasat reglajele . . .intr-o tara normala farurile care bat in balarii ar trebui sa atraga dupa sine amenda+suspendare talon+vizita RAR ... dar la noi nu se pune. Responsabilitatea ca farurile sa fie corect reglate revine utilizatorului, chiar daca la fabrica aia au fost dobitoci si nu au setat corect inaltimea razei. Daca spui ca ai luat masina noua si batea in balarii consulta cartea masinii si acolo o sa gasesti ( probabil ) instructiuni pentru reglarea farurilor ... si spune-le si prietenilor .. si prietenilor.. si poate o sa putem merge prin romania, noaptea, fara sa apara cate unu' care iti scoate efectiv ochii din orbite ... parerea mea :)"
15 dislike-uri... vai de capul vostru.. cine poate spune ca nu e asa?
Cat de multi frustrati ultrasi dacia avem printre noi.
De ce spun lasi ? uitati-va la Skoda! si-a pastrat numele oriunde ar vinde in lume, noi vindem dacia cu sigla renault, componentele fiind invechite luate, imprumutate de pe la renault, nissan si vechile dacii (chiar si logan - cotiere sandero - bord, etc.,etc, deci in afara de design, nu s-a investit in nimic nou asadar nu puteau venii macar cu o motorizare mai decenta cu un cuplu mai inteligent si mai ales toate acestea, contemporane).
Se tot vorbeste de lowcost, aiurea... Intreb: cat costa salarizarea unui muncitor de la Mioveni si cat a unuia din Franta ? unde se regasec banii obtinuti ? caci in siguranta, cuplul si puterea (motorizarea) produselor finalizate la Mioveni nu si nici in salariile angajatilor .
Francezii s-au mutat si in Mexic unde mana de lucru este tot ieftina, deci, .... cei intereseaza mai mult ? Credeti ca prin Carrefour ar fi altceva ? decat scoaterea spre patria mama a unor venituri mari cu investitii minime spre inexistente.
Am fost si suntem nimeni in toata existenta noastra istorica. Mereu vom ramane asa mai ales acum cand francezii ne cred intr-adevar bananieri.
Vorbim de un succes in unele tari din Europa a modelului Duster, dar intreb : daca n-ar fi fost si pe acolo programe remat sau categorii sociale ,,varza'' cine ar mai fi luat-o ?
In fine, adevarul este ca nici unul dintre noi nu stie ce contine si cat reprezinta exact adevarul de ,,dincolo'' privind acest succes, poate doar de ,,imagine''. Dealtfel si pe acolo mai sunt unii creduli convigandu-se ulterior ca au luat teapa.
Ne bucuram ca ne-au dat o masina inalta si atat. Vai dar ce buna este la gropiile noastre la a caror exitenta contribuim prin taxele platim lasand ignoranta a ne conduce viata dar uitam ca in ziua de azi unei masini nu ii este suficient numai sa i se invarta roata.
Am fost, suntem si vom ramane nimeni intrebandu-ne mereu, dar de ce ? pentru ca, prin atitudinea noastra, chiar meritam.
Duster e o caruta, deci, cu ce ar putea fi comparata, caci, totul este invechit la ea.
Despre Duster si in general despre Dacia ce sa spun ? chiar nu merita efortul.
Cati si-au luat Duster pentru abilitatile pe care le are in teren acccidentat?
Sa fim seriosi...
E cazul sa va intrebati...si sa concluzionati singuri. Numai bine!
Numai bine.
se preteaza foarte bine si la sportul cu primul la stop, depasire in panta abrupta la 5700 de ture in urcare se misca super. Pe forestiere se misca bine. Sunt super multumit de prestatia masinii.
Duster 4x4 benzina, An fabricatie 2010, Km peste 62 000,
Consum: 7,2 - 7,9/100 Vara sau Iarna in afara orasului si 12-14,4/100 Iarna in oras;
Pentru comentatorii ,,suparati,, de mai sus:
- nu mai comparati in lipsa de cunostinta Dusterul cu masinile din jurul vostru fara sa luati in considerare preturile si costurile post vanzare ca va faceti de rasul curcilor...
Am intalnit Dustere cu peste 250000 km si in care in afara consumabilelor curente nu s-a cheltuit nimic si inca mai sunt in buna stare...