Drivetest Toyota RAV4 (2013-2015)
2.0 Valvematic 151CP 4x4 Aut ExecutiveMiercuri, 12.06.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
I-aţi auzit vreodată vorbind pe japonezi despre un subiect drag lor? Dacă da, ştiţi foarte bine câtă pasiune pun în orice proiect în care sunt implicaţi şi cu câtă patimă povestesc despre acesta. De fiecare dată când am ocazia de a sta la masă cu un inginer japonez îmi dau seama că vorbim de un popor care combină ciudat de bine seriozitatea şi implicarea tipice nemţilor, respectul nordic şi plăcerea de a vorbi a italienilor. Sunt oameni cale căror vieţi par confundate cu destinele proiectelor pe care le dezvoltă.
RAV4 este printre noi încă de acum 20 ani. Pe lângă faptul că propoziţia anterioară ne arată - a câta oară? - cât de repede trece timpul, ne dăm seama că două decenii trecute prin cariera unui model au rolul pe care-l are apa când trece printre stânci: să sculpteze, să modeleze şi să finiseze.
Ne-am întâlnit cu al patrulea RAV4 într-un test sumar prin capitală şi împrejurimi. Şi am regăsit acelaşi spirit de mândrie japoneză, dublat însă de dovezi ale maturizării modelului asiatic. E destul însă pentru ca SUV-ul să treacă de la statutul de adolescent la cel de tânăr la casa lui? Vedem imediat.
Toyota RAV4 (2013-2015)
2.0 Valvematic 151CP 4x4 Aut Executive
- Pret de pornire 26.132 €
- Pret model testat 31.312 €
- Taxa auto 421 €
Motor / Transmisie
SUV-urile de dimensiunile lui RAV4 sunt cumpărate, în marea majoritate a cazurilor, de familişti care vor să treacă de la experienţa sedan la cea a unui model de gabarit, dar fără a exagera cu dimensiunile. În general, trecerea este cu atât mai lină cu cât clientul regăseşte în noul său SUV câteva detalii familiare. Iar un motor diesel este unul dintre aceste detalii, pentru ca modificarea rapidă a statusului să nu fie dublată de disconfortul unui consum mult mai ridicat decât cel cu care a fost obişnuit.
Testul nostru ne-a făcut însă cunoştinţă cu un motor pe benzină. Un 2.0 litri, fie el şi beneficiar al tehnologiei VVT-i Valvematic (ultima iterare a VVT-i-ului), nu pare chiar soluţia perfectă pentru deţinătorii unui SUV, iar testul nostru şi-a dorit să vă arate la ce trebuie să vă aşteptaţi dacă vă gândiţi să treceţi în viitorul apropiat la un astfel de model cu motor pe benzină.
Motorul de 2.0 litri aspirat de pe RAV4 are 151 de cai putere la 6200 rpm şi 195 Nm la 4000 rpm şi este cuplat cu o transmisie de tip CVT. E un mic paradox aici. Chiar dacă unitatea pe benzină pare îndeajuns de vie pentru a-ţi face viaţa uşoară în trafic, cutia CVT este moale, întârziată şi pare uşor depăşită de situaţie. E adevărat că în oraş nu prea contează acest amănunt şi că eşti fericit că nu eşti nevoit să amesteci cu levierul prin consola centrală, însă ieşirea pe şosea te va scoate din zona de confort. Motorul este plăcut, dar CVT-ul nu e rafinat şi-l penalizează, iar prima idee care-ţi trece prin cap este cea a unei manuale sănătoase care să rezolve problema fără efort. Vestea bună e că ea există, iar vestea şi mai bună e că vă costă cu vreo 2000 de euro în minus dacă vă hotărâţi să mergeţi pe mâna benzinei.
Consum
Segmentul SUV-urilor compacte este unul foarte populat, însă puţini constructori aleg să ofere pe piaţa din Europa motoare pe benzină de 2.0 litri cuplate la o transmisie automată şi care să beneficieze în acelaşi timp şi de tracţiune integrală. Iar dacă faceţi parte din rândurile celor care sunt interesaţi de acest tip de configuraţie, vă urăm un sincer "Bine aţi venit la petrecerea japoneză!". Asta pentru că singurele modele de pe piaţă care se achită de datorii pe acest tip de cerere sunt nipone: Toyota RAV4, Honda CR-V (2.0 i-VTEC de 155 CP), Mazda CX-5 (2.0 de 160 CP), Nissan Qashqai+2 (2.0 de 140 CP) şi Mitsubishi Outlander (2.0 de 150 CP)
Rămas între fraţii niponi şi scăpat astfel de modele precum Tiguan (modelul german are un motor turbo de 1.4 şi 160 CP, dar nu oferă cutie automată) şi de ameninţarea coreeană (cutia automată nu se află printre opţiunile disponibile pe Hyundai ix35 şi Kia Sportage în versiunile lor cu motor 2.0 aspirat), RAV4 2.0 VVT-i se achită bine de sarcini la capitolul consum, clasându-se pe locul al doilea în clasamentul cifrelor oficiale. Cu o medie anunţată la 7.2 litri/100 km (9.2 urban şi 6.1 extraurban), modelul Toyota este depăşit la acest capitol doar de Mazda CX-5, care anunţă un foarte bun 6.6 litri/100 km. În rest, Honda CR-V urcă la 7.7 litri/100 km, în timp ce Qashqai+2 e cel mai slab la acest capitol, cu 8.5 litri/100 km.
În viaţa reală, lucrurile sunt ceva mai agresive la acest capitol. Am notat 12 litri/100 km în oraş în condiţii normale de mers, în timp ce ieşirea pe şosea a dus consumul la o medie care a variat între 7.5 şi 8.0 litri. Pe autostradă, la 130 km/h, turometrul arată că CVT-ul e fixat la 2500 rpm, iar consumul mediu calculat este de 8.5 litri/100 km.
Performanţe
Un SUV compact pe benzină cu motor aspirat de 2.0 litri şi cutie CVT vă va da senzaţia că funcţionează în regim sportiv exclusiv la kickdown, adică atunci când apăsaţi pedala brusc la maximum pentru o depăşire, de exemplu. În rest, comportamentul CVT-ului este mai degrabă docil, iar cutia pare construită mai degrabă pentru a nu exagera la capitolul consum.
În aceste condiţii, cele 10.7 secunde de care are nevoie RAV4 2.0 VVT-i pentru 0-100 km/h reprezintă un timp acceptabil, mai ales având în vedere faptul că există concurenţi în segment care trec de 12 secunde la acest capitol. Cel mai rapid este acelaşi Mazda CX-5, model care reuşise să se impună şi la capitolul consum, care atinge suta în 10.5 secunde.
Interior
Dacă vorbim despre interior, noul Toyota RAV4 merge pe o plajă care se întinde de la excepţional la mediocru. Lucrurile sunt evident schimbate în bine în raport cu generaţia anterioară, însă rămân câteva semne de întrebare legate de unele aspecte care au legătură mai ales cu nivelul calităţii percepute.
Începem cu cel mai clar element pozitiv al noului RAV4: spaţiul. Conştienţi că au construit o maşină care va folosită de familie, cei de la Toyota au transformat RAV4 într-un reper al segmentului în ceea ce priveşte spaţiul destinat pasagerilor, astfel că bancheta posterioară poate primi fără probleme acum ocupanţi de toate vârstele şi mărimile. Nici portbagajul nu a fost uitat, cei 547 de litri fiind mai mult decât suficienţi pentru nevoile unei familii care pleacă în vacanţă, de exemplu. E adevărat, uşa portbagajului e imensă şi se deschide vertical, ceea ce s-ar putea să-ţi dea bătăi de cap în parcările aglomerate.
Veşti bune şi veşti proaste deopotrivă la capitolul materiale. Pielea de calitate care se întinde pe bord este completată excelent de prezenţa inserţiilor din aluminiu, iar acest lucru îi face cinste versiunii de echipare Executive, una medie pe planşa variantelor disponibile pe noul RAV4. Ce nu ne-a plăcut este însă încercarea celor de la Toyota de a imita textura fibrei de carbon (pe consola centrală) sau a pielii cusute pe butucul volanului, în ambele cazuri fiind vorba de plastic presat pentru a da impresia că ai de-a face cu materiale superioare. Nu e aşa, iar o abordare mai cinstită ar fi fost de preferat în locul acestor pseudo-încercări nereuşite. Nu la fel stau lucrurile în cazul butoanelor de pe bord, construite din plastic simplu, fără viaţă.
Având în vedere că ne aflăm în anul de graţie 2013, m-a frapat şi prezenţa unor display-uri care nu se ridică la nivelul aşteptărilor generaţiei Y. Cel pe care-l vezi între ceasurile de bord e mic, înghesuit şi vine cu o grafică monocromă rămasă în urmă, în timp ce în vârful bordului stă cocoţat un ceas digital care exista şi pe maşinile produse în 1995. Eficient, dar enervant de învechit. Chiar şi display-ul central păcătuieşte la acest capitol, iar aspectul grafic îţi lasă impresia că se adresează celor pe care nu-i interesează acest subiect. Este pur şi simplu uncool.
Preţ de achiziţie
Toyota ne-a obişnuit în ultimii ani să coboare din sferele înalte ale preţurilor cu care erau comercializate modelele mărcii, astfel că recent au existat surprize interesante, cu mărci europene de tradiţie care prezintă preţuri de pornire mai mari decât cele ale japonezilor. În cazul modelului testat de noi, lucrurile sunt ceva mai simple.
Probabil că cea mai căutată versiune RAV4 va fi dieselul de 124 de cai putere care reprezintă, de altfel, şi versiunea de bază a modelului nipon: 26.132 de euro. Varianta testată de Automarket este echiparea medie (Executive) a motorului pe benzină de 2.0 litri, model disponibil la un preţ de listă de 31.312 euro.
Comparat cu versiunile echivalente ale concurenţei cu acelaşi motor, tracţiune integrală şi cutie automată, RAV4 stă destul de bine. Honda CR-V se dovedeşte cel mai scump model din segment, mergând spre 35.000 de euro în echiparea Lifestyle, în timp ce Nissan Qashqai+2 şi Mitsubishi Outlander depăşesc şi ei preţul modelului Toyota, cu 32.240 şi 32.228 de euro în echiparea Tekna, respectiv Intense Plus. Dintre modelele comparabile, singurul mai ieftin este Mazda CX-5, care trece cu puţin peste 30.000 de euro.
Dacă lărgim puţin aria de selecţie şi privim în jur la modelele din segment care au motor pe benzină şi integrală, constatăm că modelele celor de la Hyundai şi Kia coboară către 23.000-25.000 de euro, în timp ce Tiguan vine la un preţ comparabil cu cel al lui RAV4. Acestea nu beneficiază însă nici măcar opţional de cutie automată.
Siguranţă
Toyota RAV4 a fost testat de EuroNCAP în cadrul unei sesiuni care a avut loc în această primăvară, iar rezultatul s-a ridicat la nivelul aşteptărilor clienţilor: cinci stele la capitolul siguranţă. la momentul respectiv fusese o dublă veste bună pentru Toyota, pentru că noul Auris primise şi el, în aceeaşi sesiune, punctajul maxim.
Noul RAV4 pune la dispoziţia pasagerilor 9 airbag-uri şi o armată de sisteme active, dintre care cele mai importante sunt cel de control al stabilităţii (VSC), cel de asistenţă la coborârea în pantă (DAC) şi ceea ce Toyota numeşte Integrated Dynamic Drive System, care mută cuplul disponibil faţă-spate în funcţie de nevoia de moment a axelor.
Ţinută de drum
RAV4 nu a fot niciodată un SUV sportiv, chiar dacă acum 20 ani, la data lansării primei generaţii, modelul japonez a reuşit să facă valuri combinând cu succes look-ul unui off-roader cu ţinuta de drum împrumutată de la o compactă. Adică de la Corolla. Lucrurile au evoluat între timp, iar cea mai modernă versiune a lui RAV4 este acum concentrată pe asigurarea unui compromis între confort şi dinamică.
Pe şosea vorbim de un SUV care-şi face datoria fără mari pretenţii. Se simte clar caracterul subvirator cauzat de masa proprie şi de centrul de greutate ridicat, dar un familist nu-şi va face niciodată un scop din a aborda serpentinele cu aplomb, deci totul ar trebui să fie ok. RAV4 intră pe macadam fără probleme şi trece peste şleauri şi ravene cu minim de efort. Dacă suspensia ar fi fost concentrată pe ceva mai mult confort în zonele neasfaltate, ar fi fost perfect.
Direcţia noului RAV4 este, ca de obicei în cazul SUV-urilor din această clasă, uşor artificală.
Vizibilitate
Nu sunt foarte multe lucruri de obiectat la adresa inginerilor şi designerilor Toyota la acest capitol. Modelul japonez este bine conceput, suprafeţele vitrate încojoară şoferul, iar vizibilitatea nu este pusă în pericol nici măcar în zona frontală, acolo unde de obicei ai probleme cu modelele de gabarit ridicat.
Singurul semn de întrebare este în partea posterioară, luneta fiind amplasată foarte sus pe hayon, ceea ce te face să pierzi din vedere ce se petrece în spatele tău de la jumătatea maşinii în jos. Toyota a rezolvat această problemă prin montarea unei camere de marşarier care vine standard pe versiunile de echipare medie şi superioară. Aceasta este bună pentru negocierea distanţelor, însă deformează (aspectul e de tip fish-eye) şi nu prea poate să te ajute la orientarea în spaţiu.
Tehnologie
Noua generaţie RAV4 îţi garantează accesul la majoritatea elementelor de care ai nevoie pe o maşină a secolului 21, fără a "exagera" însă cu inovaţiile la acest capitol. Totul se învârte în jurul display-ului central, pe care niponii l-au botezat Toyota Touch. Chiar dacă acesta nu-ţi oferă condiţii grafice excelente, găzduieşte comenzile multor sisteme vitale ale maşinii. Versiunea de top a sistemului multimedia, Touch&Go Plus, îţi oferă Radio CD MP3 cu şase boxe, USB, Bluetooth, sistem de navigaţie cu opţiune de vizualizare 3D, ghidare vocală în 15 limbi, acces Google Local Search şi chiar posibilitatea trimiterii unor SMS-uri construite vocal. Evident, în limba engleză sau în celelalte 10 limbi de circulaţie internaţională suportate de sistem.
Aceste soluţii multimedia şi elementele deja expuse la capitolul Siguranţă sunt arsenalul cu care RAV4 iese în întâmpinarea concurenţei în segment. Poate că ar fi trebuit ca din pachete să nu lipsească sisteme contemporane precum Cruise Control adaptiv sau senzori şi camere care monitorizează unghiul mort sau părăsirea benzii de rulare. Sau poate chiar un pachet Auto Brake care să evite potenţialele accidente uşoare în oraş. Probabil că japonezii le-au rezervat însă pentru facelift.
Design
Părerile sunt foarte împărţite când vine vorba de designul celui de-al patrulea RAV4. Unii îi acuză pe cei de la Toyota că au stricat posteriorul, alţii se lasă seduşi de noul aspect frontal foarte agresiv. Cert este că maşina este în linie cu cerinţele moderne ale designului auto mondial, iar partea exterioară este unul dintre punctele forte ale noului model nipon.
Îmi place faptul că Toyota a renunţat să fie marca pentru care designul este un detaliu secundar, iar noile generaţii Auris, Corolla şi RAV4 îmi dau speranţe. E plăcut să intri într-un showroom Toyota şi să vezi astăzi, alături de fantasticul GT86, maşini care te atrag estetic. RAV4 face parte din noul val, iar liniile proaspete ale SUV-ului japonez contrastează puternic cu vechea generaţie.
E adevărat că şi cerinţele s-au schimbat. Segmentul e acum populat de modele care şi-au propus să-ţi ia ochii, iar asta nu poate să te lase indiferent. RAV4 reuşeşte însă să ridice ştacheta şi, alături de noul CX-5 şi de cele două modele coreene, conduce ofensiva designului asiatic. Ceea ce nu poate fii decât o veste excelentă pentru Toyota.
Ne-a placut
- Design optimist
- Interior spaţios
- Siguranţă de top
Nu ne-a placut
- O parte din materialele de la interior
- Cutia CVT
- Comportament subvirator
Date tehnice - Toyota RAV4 (2013-2015) 2.0 Valvematic 151CP 4x4 Aut Executive | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Toyota
-
Constructorul japonez de automobile anunță că prototipurile Hilux, alimentate cu hidrogen, au ajuns în faza demonstrativă. Tehnologia va putea fi regăsită pe modelele de serie până în 2026-2027. (Sambata, 08 Iunie)
-
Constructorul nipon de automobile marchează trei decenii de la debutul modelului RAV4. Până în prezent au fost comercializate peste 14 milioane de exemplare la nivel global. (Vineri, 31 Mai)
-
În cadrul unui eveniment special, noua generație Toyota C-HR a debutat oficial pe piața din România. Prețurile încep de la 33.688 de euro. (Luni, 04 Martie)
-
Potrivit celor mai recente informații, Toyota GR86 și Subaru BRZ vor fi retrase de pe piața europeană în 2024. De vină ar fi noua legislație cunoscută sub denumirea GSR2. (Miercuri, 07 Februarie)
-
Divizia Toyota din Australia anunță un nou facelift pentru a opta generație Hilux. Este încă incert dacă noutățile, inclusiv o motorizare diesel mild-hybrid, vor fi preluate de versiunea comercializată în Europa. (Joi, 01 Februarie)
Tot clima single-zone si la asta ? Toyota nu a auzit de bizoni nu ?
2.consumul mediu e de 7.0 L/100 km
3.pretul e de 29,748 euro cu TVA
4.
Sunt de parere ca noul Ford Kuga e cea mai echilibrata masina din clasa asta.
Mareste poza cu ceasurile de bord sa vezi ca nu este o reflexie, dar se mai intampla sa mai sara vopseaua, s-au grabit si echipa de la controlul calitatii era in pauza de masa la un sushi.
Interiorul '80ish=90ish e ciudat si el dar...imi place
vopseaua de pe acul turometrului...dan....tu ai masina? Cred ca stii ca de vreo cativa ani acele ceasurilor de bord sunt facute din materiale plastice colorate in masa (imi cer scuze ca folosesc un limbaj prea elevat....nu e cu intentie). Stii ca aceasta procedura e mai ieftina si permite tranformarea acelui obiect in sursa de lumina, nu?
Tu stii sa citesti? Intri la contul meu si-o sa vezi daca am masina sau nu, cat despre ironia ta, ti-am mai zis c-o faci cam des pe inteligentul dar nu prea te prinde, acel ac de la turometru colorat in masa sau nu este incomplet...colorat.
Are clima bizona dupa cum se vede in poze deci chiar nu inteleg de ce unii vor neaparat sa critice ceva doar de dragul de a auzi tastele sub degete...
Toyota este un producator mai conservator de felul lui care la fel ca si Honda prefera strategia pasilor marunti nu "great leap forward". Daca e rau sau nu, timpul ne-o va spune, insa sunt sigur ca se va vinde bine in afara UE.
Si da, coreenii vin foarte tare din urma, cum au observat multi, avand deja o pozitie globala mult mai puternica in comparatie cu branduri mult mai vechi gen Peugeot&Citroen, Fiat, Renault (ma refer la branduri nu la grupuri auto).
Nu e sărită vopseaua, e o reflexie nefericită.
@Iustin
Câte stiluri de condus, atâtea opinii. Iar testul lor nu e cu CVT, e cu automată clasică cu şase rapoarte.
În rest, mă bucur că un test cu RAV4 a stârnit atâtea discuţii în contradictoriu. Mai luăm în test şi un diesel şi vedem cum se mişcă şi pe carburant ceva mai potrivit unui SUV compact.
Dar cu stilul celor de la Toyota ne-am obisnuit si nu au excelat niciodata la capitolul design. Sa speram totusi ca la fiabilitate vor sta la fel de bine ca pana acum.
O pereche de ochelari pentru dan_grc se poate ? Asta ca sa vada el mai bine si sa nu marim cu totii poza pana vedem vopseaua sarita de pe ac.
Ce sar haterii cu comentarii "obiective" la adresa masinilor japoneze care conduc lejer in topurile de fiabilitate si satisfactia clientilor chiar si in Germania.
Nu va stresati prea tare fani masini germane, ca si anul asta Toyota va iesi lider la vanzari, cu tot designul lor nasol. Mai sunt si oameni care doresc mai mult decat o masina cu care sa faca parada in cartier.
Cu designul lor urat de pana acum, Toyota a trecut pe primul loc la cele mai apreciate branduri auto, luand fata BMW. Atunci haterii n-au zis nimic. Dar sa lasam lumea sa vorbeasca si realitatea sa decida.
"Transmisie automata (indisponibila pentru 2.0 DSL 4x2, 1.6 GSL, 1.7 DSL) 1209 €"
Rav-ul in rest o masina foarte buna insa nu stiu cati ar alege un 4x4 automat pe benzina...
sincer mi se pare muuult mai misto in acesti bani ASX-ul celor de la Mitsubishi cu acel 1,8 Diesel si 150 cp, apropo dc nu apare la concurenta si ASX-ul ?, datorita motorizari ( care pe benzina nu au decat un 1,6 l ) ?!
Ok, am gresit cu acul vitezometrului, dar spre deosebire de tine eu nu urasc vreo marca, nu urasc Toyota dar nici n-o iubesc, cred c-am fost destul de obiectiv cand am spus ca are ceasuri de bord ca la o utilitara din anii 2000, de acord ca oamenii sunt diferiti, de aceea cei care nu prefera o Toyota nu inseamna ca fac parada in cartier cu alte marci, iar vanzarile Toyota n-au legatura cu cele de la Bmw, dar daca pt tine au iti zic totusi ca pot vinde niponii si 50 de milioane pe an ca tot aia este pt mine.
Ce ma bucur este ca au schimbat in sfarsit deschiderea haionului. Pana acum se deschidea in lateral si acum vad ca se ridica.
@razvanis si @ dan_grc: va facem cadou ochelari ? Clima este dual zone si vopseaua e sarita de pe BMW-ul ala care s-a facut varza de curand pe o autostrada in Germania.
Stiti de ce Toyota e cel mai apreciat brand auto si are cele mai mari vanzari ? Pentru ca merita !
http://autosworld.eu/2013/01/10/top-10-cele-mai-fiabile-masini-raportul-tuv-2013/
In acest raport ati vazut vreun model de BMW ???
In schimb una dintre cele mai fiabile masini la categoria peste 11 ani este RAV4. Si tot la aceasta categorie mai intalnim: Corolla, Yaris si Avensis.
Deci e clar ca masina asta nu va avea trecere printre anumite personaje care desi nu urasc marca, nu si-ar cumpara niciodata o Toyota. Vai dan_grc, sunt atat de suparat, ca maine imi vand Corolla si-mi iau un BMW =)) Dar mai intai trebuie sa ma duc sa ma imbat bine, ca daca sunt lucid, gandesc.
Era un amarat masi sus @cosmin care ä avut urmatorul comentariu: "CVT + SUV + 4x4 + aspirat natural = reteta dezastrului cu absolut toate ingredientele." - banuiesc ca este blond. Aceasta este poate cea mai buna combinatie pentru o masina foarte fiabila, comoda, ideala pentru familisti, adica fix scopul principal si obiceiul Toyota.
@dan_grc - pe langa eroarea cu acul (dealtfel si in poza se vede perfect ca este o rflexie) restul comenatrilor tale nu sunt deloc concludente. Degeaba am acel lux si design deosebit, cand mai mult am nevoie de fiabilitate, intretinere ieftina si lipsa de dureri de cap. Nimeni nu contesta calitatile altor competitori, dar la categoria asta RAV4 inca este un etalon de normalitate si fiabilitate, foarte practica, fara pretentii deosebte de design sau materiale (ca aspect (degeaba am aspect fara calitate in timp)).
In septembrie va fi intalnirea posesorilor de E39, langa Brasov, esti invitat daca iti face placere, mai ales daca te pricepi la fotografii si ai un aparat foto profesionist, vor fi si doua M5-uri, asta daca nu se vor strica sau daca nu vor intra in sant pana atunci.
@Toyo
Asa este, nu urasc Toyota dar nu mi-as cumpara niciodata una, nu stiu ce este atat de greu de inteles, sa stapanesti sanatos Corolla, dar nu va fi niciodata o masina pe gustul meu, asta este valabil si pt @gtrazvan, iar restul comentariilor mele sunt concludente pt mine si pentru altii care sunt de acord cu mine, pt ceilalti intr-adevar nu sunt concludente, nici nu trebuie sa fie pt toti.
Compania BMW in schimb ar trebui sa fie mandra pentru ca a creat masini care inspira atata atractie si emotie.
Mai rar vezi o asa dragoste intre un om si o masina: http://stiri.rol.ro/cocalarul-suprem-cum-si-a-aratat-dragostea-acest-roman-pentru-bmw-ul-pe-care-il-conduce-nu-pot-sa-cred-asa-ceva-879253.html
Fara suparare, dar nu m-am putut abtine sa nu rad cu hohote la vederea pozei.
Deci eu zic fara niciun misto ca ori BMW-urile sunt super masini de-ti creeaza o asa stare ca-ti vine sa le pupi, ori unii soferi sunt retardati rau de tot. Adica cand unii nu au bani sa manance, sau sa-si puna dintii in gura, dar isi iau super BMW sau Audi, trebuie sa fie ceva la mijloc. Banuiesc ca masinile astea premium germane iti dau un fel de putere de Superman.
Si tu sa stapanesti sanatos BMW-ul si sa nu ai parte de evenimente neplacute.
Am intalnit si persoane care au BMW sau Audi si conduceau foarte frumos. Stima si respect pentru cei ce respecta participantii la trafic si pietonii, indiferent de masina in care se afla si pe care o conduc.
Incercati un test si cu noul Subaru Forester. Ar fi interesanta comparatia.
Fani auto sau nu, stim cu totii ca de 23 de ani incoace masinile SH aduse de afara au avut anual vanzari considerabil mai mari decat masinile noi cumparate din Romania.
Vina cea mai mare dupa parerea mea o reprezinta veniturile mici. Pe locul doi vine abia nevoia de imagine. E ceva de genul...am 10.000 de euro, ce sa-mi iau? O masina noua a firmei X care poate fi low-cost daca e Logan sau de volum buget insa dintr-o clasa mai mica daca vorbim de Skoda, Hyundai-Kia, Chevrolet si alti producatori cu preturi competitive sau o SH a marcii Y care poate fi o masina de volum gen VW insa dintr-o clasa mai mare sau chiar o masina premium insa mai rulata si eventual mai veche?
Multi prefera a doua varianta, neluand in calcul de multe ori (mai ales cei sub o anumita varsta, 30 de ani poate) ca o masina premium costa mai mult per total - intretinere, revizii (de asigurari nu vorbim ca mai nimeni care-si cumpara SH nu e dispus sa dea 3-400 euro/an pe CASCO).
Toyo are si el dreptate cand spune ca multi achizitioneaza o masina (noua sau SH) dandu-si toti banii pe ea (eventual apeland si la un credit pe 7-8 ani) si efectiv isi iau de la gura la modul ca nu-si mai permit concedii, etc. Aici e buba cu imaginea.
Stiu oameni cu Logan care stau in case de 150.000 de euro sau care au pensiuni si au dorit o masina pe care sa si-o poata permite si pe care o pot schimba usor in 4-5 ani cu una noua, insa am si exemple diametral opuse: credit pe 8 ani pentru o masina premium de 7 ani la 10.000 de euro, fara CASCO si colac peste pupaza a urmat si un accident si a trebuit sa mai scoata mii de euro bune pentru reparatii...
Sper din tot sufletul ca mentalitatea sa se schimbe, desi vad ca nici criza nu ajuta totusi...
Ai si tu dreptate, dar exact in limita asta de pret, de 10 mii si credite pe 7 ani se regasesc si unii posesori de Logan, daca la unii cu premium sh conteaza imaginea, la altii exista obsesia unei masini noi, oricare ar fi ea, chiar daca are probleme mari s-o plateasca dupa aia, am cunoscuti care platesc de vreo 5 ani la Logan si acum le pare rau, pt ca practic nici Dacia noua nu si-a permis-o fara sa faca mari eforturi, iar aici revenim la venituri, eu nu sunt adeptul creditelor si m-am ferit pana acum, dar daca e sa fac totusi credit n-as face-o pt o masina sh, mi se pare cea mai proasta alegere, ori noua ( cu credit sau fara daca se poate), ori sh cu banii jos, dar si acolo pana la o limita.
BMW este un brand premium, emotional, tehnologizat dar desigur si mai costisitor si mai putin fiabil.
Toyota pune accent mare pe partea practica si fiabilitate deosebita la un pret decent. Din cand in cand mai fac si ei cate ceva emotional (Supra, Celica, LFA in trecut, si GT86 actual) deci sporadic.
E greu sa le compari pentr ca BMW ofera mult dar si la un pret pe masura, Toyota ofera mai putin, dar produse foarte bune si corecte avand astfel si un target mult mai mare.
Ambele marci sunt de apreciat iar colaboararea lor actuala s-ar putea sa fie una din cele ai inspirate si benefice pentru ambele branduri.
Gata! Ajunge domnule Dan, te-ai facut prea mult de '' cacao '', asta ca sa nu folosesc un apelativ jignitor pt matale.
Acul de la turometru, este prelucrat dintr-un plastic transparent, iar plansa de la Toyote sunt cu circuite si cu smd-uri( nu cu becuri ca la BMW-urile vechi ) . Dar m-am distrat pe cinste. Aplaudati-l pe Dan !
De abia astept sa apara pe strazi modelul cu partea de tractiune de la Tesla.
O sa fie liste de asteptare pe la dealeri.